8. forduló, 10. forduló, Heller összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. szept. 20. 9h:06'
EZ A 9. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

HELLER KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,8] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.)

m 1 mozogsz északkeletre
[16,7] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A távolban sakálok üvöltenek. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Az utolsó pillanatban pont orra esel. A zaj persze nem segít az elrejtőzésben. A szörny észrevett. Egy sünmedve közeledik feléd! Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.

Oldalt pillantva, meglátsz egy móricserjét. [10 pontot használtál fel, van még 133.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 125.]

f 16 kísérletezel a 16. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz csontkést. (ld. enc.) 11 tapasztalati pontot kaptál. Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 115.]

kt 11 elkészíted a 11. tárgyat
Legyártottál 1 csontkést. [4 pontot használtál fel, van még 111.]

f 11 kísérletezel a 11. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy csontszuronyt. (ld. enc.) 11 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 101.]

kt 12 elkészíted a 12. tárgyat
Legyártottál 1 csontszuronyt. [20 pontot használtál fel, van még 81.]

kf 12 kézbeveszed/felveszed a 12. tárgyat
Elrakod a kőhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 81.]

m 3 2 3 mozogsz délkeletre, keletre, délkeletre
[17,8] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Ez a kellemes, óceáni éghajlatú vidék nagyon közel van a tengerhez. Régen, amikor még voltak errefelé sirályok, nyilván egész mélyen berepültek néha a szárazföld felé, ezért is hívják ezt Sirály Síkságnak. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy sakál közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sakál testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a sakál jobb első lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sakál fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a sakál bal vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A sakál fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sakál száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Elhajítod a vacak bolhakutya trófeát, és diadalmasan beszerzel egy sakál trófeát. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Felfedeztél egy gumifát. (ld. enc.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy démontetű. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a démontetű nyakát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [18,8] A sík vidéket bozótos váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 144 pontot kell rákölteni.) Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ez nem lehet más, mint egy sünmedve. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy lila brekk. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a lila brekk testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a lila brekk testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lila brekk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


Összefutsz egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű, kecskeszakállas árnymanó férfival. A bőre kreolszínű. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Gheor, a bátor. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [19,9] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy kaszabolósáska ijesztett meg. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy démontetű. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a démontetű jobb hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal felnyársalod a démontetű testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átdöföd a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
Találkozol egy szőke, hosszú hajú, zöld szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Jobb kezében egy botot tart. Összeismerkedtek. Az ő neve Probyka. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[30 pontot használtál fel, van még 51.]

tf 3 36 fejleszted a 3. tulajdonságodat 36 pontért
A hárítást, a támadások elkerülését gyakorlod. A munka meghozza gyümölcsét. (+1 ügyesség.) [36 pontot használtál fel, van még 15.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól tapasztalatlan kalandozó helyett lelkes felfedező. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Információ érkezik az agyadba a feltételes lőfegyver használattal kapcsolatban. (ld. enc.)
Ebben a körben 15 pontod maradt, ebből a következő körre 15 pontot vihetsz át. Kapsz még 145 pontot. A következő körben tehát 160 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

CSONTSZURONY (12. TÁRGY)
Ha már nem készíthetsz szuronyos puskát, elégedj meg egyenlőre a szuronyos bottal. Egy csontkést a botod végére erősítve, egy hosszú, nagy sebet ejtő (3d4+2) szúrófegyvert kapsz. Rohamra fel! A csontszurony készítéséhez a KT 12 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

SAKÁL (28. SZÖRNY)
A síkságok dögevői, ez a csapatban mászkáló ragadozó nem jelent túl nagy veszélyt egy jól felfegyverzett, tapasztalt kalandozó számára (amilyen, ugye, Te is vagy). Ezt sajnos a sakál nem tudja, ezért gyakran megtámad humanoidokat is. Reménykedjünk, hogy be tudod láttatni vele a tévedését.

GUMIFA (38. NÖVÉNY)
A gumifák kérgét, ha megvágják késsel, nyúlós, fehér folyadék folyik elő, amely levegőn megszilárdul. Valamire biztos jó lehet, csak nem nagyon tudod hogyan elhordani a ragadós trutyit. Lehet, hogy itt, a fánál kéne a nedvet felhasználni?

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

FELTÉTELES LŐFEGYVER/DOBÓFEGYVER HASZNÁLAT
Parittyával lődözni minden szembejövőre alapvetően bölcs és jó gondolat. Azonban, egy vadász tatut vagy egy lila brekket kivégezni egy 20-40 életpontot sebző, nehezen beszerezhető és méregdrága lőfegyverrel vagy dobófegyverrel nem biztos hogy okos dolog, különösen, ha eközben az értékes fegyver tönkremegy/elvész. Ezért lehetőséged van arra, hogy eldöntsd, milyen erős ellenfelekre használd a bekészített lő- vagy dobófegyvert. Ehhez a feltételes lőfegyver használat (FLH) parancsot kell kiadnod. Első paraméterként megadhatsz egy szintet (1 és 996 között), másodikként egy lövedéket/dobófegyvert. Ha az adott szintű, vagy annál erősebb szörnnyel találkozol, az adott harcban automatikusan a megadott lövedéket/dobófegyvert fogod használni. Ha a szinthez 999-et írsz, akkor azt a lövedéket/dobófegyvert csak kalandozók ellen használhatod. Ha NINCS KIADVA FLH 999 <fegyver> parancsod, minden kalandozó ellen a KF-el bekészített távolsági fegyvert használod.
Ha a szinthez 997-et írsz, akkor azt a fegyvert kizárólag ezüstfegyverrel megsebezhető lény ellen fogod használni (célszerű ide valamilyen ezüst lövedéket ill. dobófegyvert írni), ha 998-at, akkor azzal a csak mágikusan megsebezhető lény elleni lőfegyvert állítod be. Ha ezüstfegyverrel is sebezhető lénnyel találkozol, és nincs 997-es lőfegyver beállítva, vagy nincs nálad az a fegyver, csak 998-as, akkor azt fogod használni. Ezeket a paramétereket a program nem veszi figyelembe, ha valamilyen varázslatnak köszönhetően képes vagy megsebezni amúgy is a mágikus lényeket.
Egyszerre max. 6 FLH parancs lehet érvényben. Egy példa: Kiadod az FLH 5 22, az FLH 8 23 és az FLH 999 137 parancsokat. A 0-4. szintű szörnyekre nem használsz távolsági fegyvert, az 5-7. szintűekre tüskét, a 8. vagy magasabb szintűekre mérgezett tüskét fogsz lőni a fúvócsövedből. Kalandozók ellen a 137-es távolsági fegyvert használod. Ha egy szörnyre az FLH által meghatározott távolsági fegyvert kellene használnod, de az épp nincs nálad, AKKOR A BEKÉSZÍTETT (KF) távolsági fegyvert fogod használni. Az összes FLH parancs törlése egy üres FLH kiadásával történik. Az FLH <szint> parancsnak ha nem adsz második paramétert, vagy még egyszer kiadsz egy már érvényben levő FLH parancsot az a bizonyos (arra a szintre vonatkozó) FLH parancs törlődik, ha ugyanarra a szintre új második paraméterrel adsz ki FLH-t, akkor az adott szintre vonatkozó FLH lecserélődik az új parancsra. Példa: FLH 5 és FLH 5 22 törlik az FLH 5 22 parancsot, FLH 5 23 viszont lecseréli.
Megjegyezendő, hogy vannak kivételes esetek, amikor a távolsági fegyver nem használható, de ez a helyzettől függ. Sűrű erdőben, föld alól támadó szörnnyel szemben (pl. gátvakond), szűk helyen (bizonyos labirintusokban és egyéb sötét helyeken) nem tudsz távolsági fegyvert használni. Az FLH parancs nem kerül TVP-be.

KARAKTERLAP

Heller, egy vörös, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 9. fordulód.

Erő: 16 Szint: 4 Merészség: 4/4 Magasság: 118 cm
IQ: 10 Támadás: 3 Agresszió: 3 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 8 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 66/66 év
Egészség: 16 Életpont: 89/57 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 3
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 23 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 51 TP-t kaptál. Jelenleg 250 TP-d van. A következő szinthez még 250 TP szükséges. Trófeád: sakál.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 ütőfegyverek: 2 dobófegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 7
4. vadászat: 1 5. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
gyógyítasz 55% életerő alatt 40 TVP-ért

Összsúly: 15.87 kg Megterheltség: 37%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 138 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bordacsont (#16) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 csontszurony (#12) 5 kaja (#2)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(16,7) sünmedve (#33), móricserje (#115, belőle készíthető: #116)
(17,8) sakál (#28), gumifa (#38), démontetű (#15)
(18,8) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, 6. jellempróba, sünmedve (#33), lila brekk (#11), Gheor, a bátor (4399. kalandozó)
(19,9) kaszabolósáska (#83), 3. jellempróba, démontetű (#15), Probyka (4845. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek