8. forduló, 10. forduló, Táncoló Penge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 8. 10h:50'
EZ A 9. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

TÁNCOLÓ PENGE KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-9] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 2. pontnál. Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.)

vik 1 merészség kalandozókra: 1
Mostantól nagyon félős vagy, a nálad jóval gyengébb kalandozók elől is elbújsz. Kalandozókkal szembeni merészséged mostantól 1. [0 pontot használtál fel, van még 147.]

ba 66 58 69 nem támadod a 66. szörnyet az 58. szörnyet a 69. szörnyet
BA 66 parancs tárolva. BA 58 parancs tárolva. BA 69 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 147.]

lm 1 mozogsz 1
Visszatérsz a kijárathoz, és elhagyod a sötét odút. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[5 pontot használtál fel, van még 142.]

d 4 2 eldobod a 4. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 botot. [0 pontot használtál fel, van még 142.]

d 6 3 eldobod a 6. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 kőkést. [0 pontot használtál fel, van még 142.]

kt 19 15 elkészíted a 19. tárgyat (15 darabot)
Begyűjtöttél 15 kerek követ. [15 pontot használtál fel, van még 127.]

m 8 8 1 mozogsz északra, északra, északkeletre
[32,-10] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kavadu. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a kavadu jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Obszidián pengével párszor kilyukasztod a kavadu jobb lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A kavadu belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. (ld. enc.) Döbbenetes dolog történik... Telepatikus üzenetet kapsz, amelyben központi téma Dornodon neve... (ld. enc.) Nem nehéz elképzelni, hogy hogyan is zajlik az áldozat bemutatása. (ld. enc.) Látsz egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,-11] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy csontlepke. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva az obszidián pengét ellenfeledre ugrasz. Obszidián pengével végigvágod a csontlepke jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 1 életpontot vesztettél. Obszidián pengével alaposan megvágod a csontlepke testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 1 életpontot vesztettél. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [33,-12] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy kavadu. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a kavadu testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve az obszidián pengét a másikra ugrasz. Obszidián pengével végigmetszed a kavadu bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a kavadu csőrével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a kavadu száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy szárnyas gömböc. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a szárnyas gömböc fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 100.]

m 8 8 2 mozogsz északra, északra, keletre
[33,-13] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sünmedve közeledik. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Obszidián pengével végigvágod a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sünmedve leken néhány pofont. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sünmedve, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a sünmedve jobb oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A sünmedve Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sünmedve tüskét. (ld. enc.) 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [33,-14] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ananászvirág illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy óriás patkány. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az óriás patkány bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve az obszidián pengét ellenfeledre ugrasz. Obszidián pengével egy hatalmas csapással felmetszed az óriás patkány farkát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 16 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+13 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ó! Hiszen ez egy evaporőr. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
Találkozol egy tüsi ezüsthajú, barna szemű kobudera férfival. Bőre teljesen fehér! Egy bőrpáncélt visel. Fegyverzetét egy sünmedve trófea díszíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Gartak. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.

(Továbbmész...) [34,-14] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy bíborgörény közeledik. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a bíborgörény testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Hosszú sugárban hányod ki a legutóbbi étkezés tárgyát. Meglengetve az obszidián pengét a másikra rohansz. Obszidián pengével kilukasztod a bíborgörény testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A bíborgörény beleharap a kezedbe. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a bíborgörény száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egy testet pillantasz meg a földön. Közelebbről látod, hogy egy elf férfi. Még él! Kemény csatát vívhatott valamilyen szörnnyel - törött botja a közelében hever. Még van remény a megmentésére, ha gyógyfüveket gyűjtesz neki és egyéb módon kezelésbe veszed. Ehhez 25 TVP-t kell elköltened (5. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Már megint nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy garokk közeledik feléd! (ld. enc.) Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [67 pontot használtál fel, van még 33.]

m 4 mozogsz délre
[34,-13] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy woor-antilop. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a woor-antilop bal első lábát. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve az obszidián pengét ellenfeledre rontasz. Obszidián pengével kegyetlenül összevagdalod a woor-antilop fejét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a woor-antilop szarva. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével kilukasztod a woor-antilop jobb hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A woor-antilop sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 antilopbőrt. (ld. enc.) 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy legyengült drótszőrű pincsi nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a drótszőrű pincsi testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 drótszőrt. 11 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 24.]

t 31 támadod a 31. szörnyet
FT 31 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 24.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[35,-12] Még mindig füves síkságon vagy.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [36,-11] Még mindig füves síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy királygyík. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a királygyík testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Obszidián pengével párszor kilyukasztod a királygyík jobb oldalát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) A királygyík ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 6.]

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

f 24 kísérletezel a 24. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 25 2 elkészíted a 25. tárgyat (2 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 78 1 elkészíted a 78. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

k 1 1 követed az 1. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

k 7 1 követed a 7. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

k 3 1 követed a 3. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

k 5 1 követed az 5. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

k 8 1 követed a 8. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]
A nap kalandjaitól megfáradtan, táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Információ érkezik az agyadba a feltételes lőfegyver használattal kapcsolatban. (ld. enc.) [Egy tanács: kicsit túlzottan komolyan vetted a "haladj keleti irányba" javaslatot. Ez nem jelenti azt, hogy eszeveszetten kell kelet felé mozognod. Ha bármi érdekeset találsz, állj meg, vizsgáld meg, ha kell, fordulj vissza. Ha utalást kapsz valamilyen épületre vagy küldetésre, azt mindenképp keresd fel, mert hasznos információkhoz, tárgyakhoz juthatsz. Ezenkívül ha túl gyorsan haladsz kelet felé, nem fogsz veled egyforma szinten álló kalandozókkal találkozni, vagy az is lehet, hogy egyáltalán nem találkozol senkivel. Márpedig ebben a játékban a legfőbb szórakozás, hogy rajtad kívül mások is kalandoznak a világban. Javasoljuk, hogy fordulj vissza egy kicsit, és keresd fel a legutóbbi helyet, ahol valamilyen épületről vagy küldetésről hallottál, és azt nem látogattad meg. Általánosságban, semmiképp sem legyen az X koordinátád nagyobb, mint a fordulód számának két-háromszorosa. Ha ennél nagyobb az X koordinátád, akkor feleslegesen siettél. Hidd el, ez a tanács hosszú játéktapasztalaton alapszik!]
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 147 pontot. A következő körben tehát 153 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÚNAKŐ (136. TEREPTÁRGY)
A földön egy kisebb, szabályos alakú fehér követ veszel észre. Majdnem elbotlottál benne! Közelebbről megvizsgálod. Finom, művészi faragású márványtömbnek tűnik, bár a szélét már lekoptatta az időjárás. Ahogy lekaparod róla a földet, észreveszed, hogy valamilyen írás van rajta. Az egész oldala tele van róva apró, művészi rúnákkal! A követ megtapintva érzed, hogy furcsán, megmagyarázhatatlanul meleg a felülete. Megdobban a szíved: talán valamilyen ősi mágia buzog benne! Kaparni kezdesz, hátha találsz valami olvashatót, de sajnos semmi.

DORNODON MEGIDÉZÉSE
Amikor a kőhöz érsz, jeges fuvallatú szél söpör végig körülötted, távoli mennydörgés hangját hozva feléd. Valahol vihar dúl... Egyszercsak tisztán, érthetően csengő, ámde hideg és kegyetlen szavak szólalnak meg a fejedben:
"Á, egy újabb pályázó! Dornodon, Ghalla új és egyedüli istene szívesen fogad minden lelkes követőt. Hogy papjává és az új hit terjesztőjévé válj, nem kell mást tenned, mint áldozatot bemutatnod az egyik neki szentelt rúnakőnél. Megfelelő áldozat egy csontszablya, egy dözmöng szív és egy csepp gyenge méreg. Feltétel persze, hogy lelked tiszta, makulátlan fekete legyen, mint minden igaz hívőé... Az áldozatot bemutató gonosz jellemű beavatott személyes audienciában részesülhet Dornodontól, a nagy mágus-istenségtől! Félelmetes hatalmat kapsz - jégsugarakat, méregfelhőket, villámokat szórhatsz azokra, akik ellened szegülnek, és az ocsmány, vakító fényű utat járják. Ne feledd, Dornodon, a gonoszság és sötétség istene az egyedüli, így mindenki, aki ellene szegül, pusztulni fog!"
Elhúzod kezedet. Borzongva gondolsz vissza a szenvtelen, rikácsoló hangra.

ÁLDOZAT BEMUTATÁSA
Ahhoz, hogy egy isten egyáltalán szóba álljon veled, nem elegendő, ha imádkozol hozzá: három áldozati tárgyat is el kell égetned az isten egyik rúnakövénél. Az, hogy milyen tárgyakra van szükség, attól függ, hogy kit akarsz követni. Az áldozat bemutatásához az ÁL (1. tárgy) (2. tárgy) (3. tárgy) parancsot kell kiadnod azon a mezőn, ahol a rúnakő van. Pl. ha az áldozati tárgyak egy kaja, egy vizestömlő és egy bot volnának, akkor az ÁL 2 3 4 parancsot kellene kiadnod. Az áldozás 20 TVP-be kerül. Előfordulhat, hogy a szertartás kudarcot vall - ennek az lehet az oka, hogy nem megfelelő tárgyakat használtál, nem volt a jellemed az előírt, vagy egy másik isten már elfogadta az áldozatodat. Ha a szertartás sikeres volt, a választott isten kapcsolatba lép veled, és a követőjévé válhatsz. Vigyázz, ez egy komoly döntés - ha egyszer egy isten szolgálójává válsz, nehéz és fájdalmas dolog ezt a szolgálatot otthagyni! Kegyvesztett lehetsz például akkor, ha megváltozik a jellemed - ilyenkor választhatsz egy újabb istent, de nem biztos, hogy az olyan könnyen fog fogadni... Ha az áldozatod el lett fogadva, nem kapsz azonnal félelmetes varázslatokat - először próbatételre kerül a hűséged, többnyire valamilyen nehéz feladat formájában. Vizsgálj meg minél többféle rúnakövet, mielőtt döntesz, kit fogsz követni! És ne feledkezz meg a jellemkövetelményről: ha például egy jó istent akarsz követni, akkor először jellempróbákkal és más módon el kell érned, hogy a jellemed jóra változzon.

SÜNMEDVE TÜSKE (14. TÁRGY)
Ha leöltél egy sünmedvét, nekieshetsz kőkéssel, és levághatod a legjobb minőségű, acélkeménységű tüskéit. A mindkét végükön hegyes, egyenként mintegy 10 cm hosszú tüskéknek talán még jó hasznát látod.

ÓRIÁS PATKÁNY (42. SZÖRNY)
Ezek a majd méteres, hegyes fogú rágcsálók a magasfüvű síkságok ragadozói. Nem is inkább támadásuk erejével, hanem lendületével, gyorsaságával érik el a hatékonyságot. Az óriás patkányok mindenféle dögöt és sötét, nevenincs dolgokat is megzabálnak: e miatt harapásuk néha betegséget okozhat.

GAROKK (73. SZÖRNY)
A bozótok mélyéről minden figyelmeztetés nélkül előugró oroszlán méretű vaddisznók a garokkok. Hatalmas agyaraikkal képesek akár egy lovat is felnyársalni. Talán ez az oka, hogy bár húsuk ízletes, aránylag kevesen mernek rájuk vadászni. A garokk közeledésére jó előre fel lehet készülni, mert általában hangos röfögéssel túrja a bokrokat ehető gyökerek után.

ANTILOPBŐR (48. TÁRGY)
Egy woor-antilop megnyúzása kemény munka, de nyilván megéri a fáradtságot. Az antilopbőr, mint minden tárgy ebben a játékban, nyilván jó valamire. És hogy mire? Hisz ez nyilvánvaló...

FELTÉTELES LŐFEGYVER/DOBÓFEGYVER HASZNÁLAT
Parittyával lődözni minden szembejövőre alapvetően bölcs és jó gondolat. Azonban, egy vadász tatut vagy egy lila brekket kivégezni egy 20-40 életpontot sebző, nehezen beszerezhető és méregdrága lőfegyverrel vagy dobófegyverrel nem biztos hogy okos dolog, különösen, ha eközben az értékes fegyver tönkremegy/elvész. Ezért lehetőséged van arra, hogy eldöntsd, milyen erős ellenfelekre használd a bekészített lő- vagy dobófegyvert. Ehhez a feltételes lőfegyver használat (FLH) parancsot kell kiadnod. Első paraméterként megadhatsz egy szintet (1 és 996 között), másodikként egy lövedéket/dobófegyvert. Ha az adott szintű, vagy annál erősebb szörnnyel találkozol, az adott harcban automatikusan a megadott lövedéket/dobófegyvert fogod használni. Ha a szinthez 999-et írsz, akkor azt a lövedéket/dobófegyvert csak kalandozók ellen használhatod. Ha NINCS KIADVA FLH 999 <fegyver> parancsod, minden kalandozó ellen a KF-el bekészített távolsági fegyvert használod.
Ha a szinthez 997-et írsz, akkor azt a fegyvert kizárólag ezüstfegyverrel megsebezhető lény ellen fogod használni (célszerű ide valamilyen ezüst lövedéket ill. dobófegyvert írni), ha 998-at, akkor azzal a csak mágikusan megsebezhető lény elleni lőfegyvert állítod be. Ha ezüstfegyverrel is sebezhető lénnyel találkozol, és nincs 997-es lőfegyver beállítva, vagy nincs nálad az a fegyver, csak 998-as, akkor azt fogod használni. Ezeket a paramétereket a program nem veszi figyelembe, ha valamilyen varázslatnak köszönhetően képes vagy megsebezni amúgy is a mágikus lényeket.
Egyszerre max. 6 FLH parancs lehet érvényben. Egy példa: Kiadod az FLH 5 22, az FLH 8 23 és az FLH 999 137 parancsokat. A 0-4. szintű szörnyekre nem használsz távolsági fegyvert, az 5-7. szintűekre tüskét, a 8. vagy magasabb szintűekre mérgezett tüskét fogsz lőni a fúvócsövedből. Kalandozók ellen a 137-es távolsági fegyvert használod. Ha egy szörnyre az FLH által meghatározott távolsági fegyvert kellene használnod, de az épp nincs nálad, AKKOR A BEKÉSZÍTETT (KF) távolsági fegyvert fogod használni. Az összes FLH parancs törlése egy üres FLH kiadásával történik. Az FLH <szint> parancsnak ha nem adsz második paramétert, vagy még egyszer kiadsz egy már érvényben levő FLH parancsot az a bizonyos (arra a szintre vonatkozó) FLH parancs törlődik, ha ugyanarra a szintre új második paraméterrel adsz ki FLH-t, akkor az adott szintre vonatkozó FLH lecserélődik az új parancsra. Példa: FLH 5 és FLH 5 22 törlik az FLH 5 22 parancsot, FLH 5 23 viszont lecseréli.
Megjegyezendő, hogy vannak kivételes esetek, amikor a távolsági fegyver nem használható, de ez a helyzettől függ. Sűrű erdőben, föld alól támadó szörnnyel szemben (pl. gátvakond), szűk helyen (bizonyos labirintusokban és egyéb sötét helyeken) nem tudsz távolsági fegyvert használni. Az FLH parancs nem kerül TVP-be. Kiegészítés: Az FLH parancsnak megadhatsz 3. paramétert is, ami 0 és 15 között lehet. Ez a 3. paraméter azt adja meg, hogy max. ennyi darab távolsági fegyvert használsz a csatákban az adott fajtából. Ha több van nálad a megadott lövedékből, akkor is csak annyit lősz el, amennyit a paraméterben megadtál. Ha kevesebb van nálad, akkor viszont azt az FLH-t figyelmen kívül hagyja a program, és a bekészített távolsági fegyvert használod. Ha kiadod az FLH parancsot újra ugyanazokkal a paraméterekkel, akkor az törli az adott FLH beállítást, ha viszont csak a 3. paraméter különbözik, akkor nem törli, hanem felülírja. Az üres FLH továbbra is töröl minden FLH beállítást.

KARAKTERLAP

Táncoló Penge, egy fekete, copfos hajú, barna szemű, kecskeszakállas alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 9. fordulód.

Erő: 12 Szint: 5 Merészség: 4/1 Magasság: 182 cm
IQ: 15 Támadás: 4 Agresszió: 3 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 37/37 év
Egészség: 12 Életpont: 86/45 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 4
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 1 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 59 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 187 TP-t kaptál. Jelenleg 784 TP-d van. A következő szinthez még 216 TP szükséges. Trófeád: kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 4 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 4 (+1)

36,86 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 162 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 7 (+1)
4. felderítés: 1 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
woor-antilop (#31) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
vízionár (#66), rájanyék (#58), evaporőr (#69)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Fegyverek és lövedékek
2 bot (#4) 1 csontszablya (#64) 3 kerek kő (#19)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 * obszidián penge (#2082)
1 * parittya (#18)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 + deus ex machina (#1) 2 fáklya (#36) 10 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40)
Löttyök és porok, tartóstul
1 * vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 1 bordacsont (#16) 17 drótszőr (#37)
3 kavadu lebeny (#24) 2 királygyík bőr (#44) 3 madártoll (#112)
2 mandibulapenge (#125) 2 móri gyümölcs (#116) 5 smirglilevél (#29)
6 sünmedve tüske (#14) 8 tigroszlán fog (#63) 1 tükör (#43)
3 + vadász tatu bőr (#15) 14 varányszem (#30)

Összsúly: 27.52 kg Megterheltség: 70%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 124 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 bot (#4) 2 kaja (#2) 3 kőkés (#6)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 6 drótszőr (#37) 2 kavadu lebeny (#24)
1 kerek kő (#19) 1 királygyík bőr (#44) 6 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

31 32 33 34 35 36 37
-15
-14
-13
-12
-11
-10
-9
-8
(32,-11) csontlepke (#746), oltár, 28. jellempróba
(32,-10) kavadu (#19), Dornodon rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(32,-9) a 4. labirintus bejárata
(33,-14) óriás patkányok (#42), 15. jellempróba, evaporőr (#69), Gartak (4883. kalandozó)
(33,-13) sünmedve (#33)
(33,-12) 29. jellempróba, kavaduk (#19), szárnyas gömböc (#12)
(34,-14) bíborgörények (#84), 5. jellempróba, garokk (#73)
(34,-13) woor-antilopok (#31), 6. jellempróba, drótszőrű pincsi (#22)
(36,-11) oltár, királygyíkok (#26)

Üzenet küldése a karakternek