87. forduló, 89. forduló, Rőt Szivacs összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. júl. 14. 9h:17'
EZ A 1152. JÁTÉKHETED, 88. FORDULÓD
1153. játékheted kezdete: júl. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1854
SZÁMLA : XXXX

RŐT SZIVACS KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [144,63] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 7. pontnál.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+25 tvp ). Táborozás alatt elgondolkodtál a világ dolgairól. Mégis csak igazuk lehet A FÉNY hordozóinak: Jónak lenni csodás dolog...
Az aranytermő erszény 41 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 liumbe hajtást. A teremtés zsákja létrehozott 1 fáklyát.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+68 életerő.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+29 pszi pont.)

* 1. KP: v 443 0 0 elmormolod a 443. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a harci induló varázslatot! Érzed, ahogy a harci induló ritmusára mozdul minden izmod (+1 támadás). [-50 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 288. Kapsz 2 VP-t.]

* 2. KP: h 507 0 0 használod az 507. tárgyat
Terülj, terülj, asztalkám! - mondod, és csodák csodája: Krugrog mama terítője máris roskadozik a finom falatoktól (+3 kaja, +5 korty víz). [0 pontot használtál fel, van még 288.]

* 3. KP: p 65 2 0 használod a 65. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Akaratoddal irányítva, létrehozod az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 278. Kapsz 4 VP-t.]

* 4. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Lemész alfába. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 273. Kapsz 2 VP-t.]

hu 158 hulladék: 158
Hulladék, ezért nem gyűjtesz ezüst karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

bb 69 102 beraksz a bankba a 69. tárgyat (102 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 102 szárnyas hernyót. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

bb 2 29 beraksz a bankba a 2. tárgyat (29 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 29 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

bb 312 50 beraksz a bankba a 312. tárgyat (50 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 50 borkonyó bibét. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

v 109 elmormolod a 109. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a felszínre ugrás varázslatot! Elhagyva a sötét labirintust, kiteleportálsz a felszínre. [-25 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 268. Kapsz 2 VP-t.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Hmm! Már nem is vagy éhes! 298 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 265. Kapsz 1 VP-t.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
[143,62] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy ryuku ostromteknős. {védettsége: 30 szúró, 30 vágó, 30 ütő ellen.} Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Egy villámcsapás varázslattal köszöntöd a másikat. 60 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a ryuku ostromteknős farkát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Mágusölővel párszor kilyukasztod a ryuku ostromteknős testét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor megkarcolod a ryuku ostromteknős testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Apró rúgást kapsz a ryuku ostromteknős patájától. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A ryuku ostromteknős farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Mágusölővel épp hogy megvágod a ryuku ostromteknős kőkemény páncélját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megkarcolod a ryuku ostromteknős kőkemény páncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A ryuku ostromteknős patája súrolja a combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a ryuku ostromteknős, épp csak megsuhint. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A ryuku ostromteknős szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 teknősesszencia (ld. enc.). 1 843 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Találsz egy friss csatamezőt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy félig kész városépítkezést. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 2980 pontot kell rákölteni.) A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Ravasack irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy barátság szent tüzét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Megállsz a céllövölde előtt összegyűlt tömegben, és az odabent fellelhető veszélyekről szóló prédikációt figyeled.
- Még hogy Ghalla legveszélyesebb szörnyei?!?! A sátorban?!?! - a pusztában szerzett tapasztalataidra büszkén előrelépsz, hogy kipróbáld, mit tudsz egy ilyen "különleges" ellenféllel kezdeni. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy vortexmágus. {védettsége: 17 szúró, 17 vágó, 17 ütő ellen.}

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy örvénykerítés mágia... Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy villámcsapás varázslatot. 32 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzgolyó varázslatot. 26 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a vortexmágus testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mágusölőt a másikra rohansz. Mágusölővel párszor kilyukasztod a vortexmágus jobb karját. (4 támadással 139 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvágod a vortexmágus nyakát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egy tűzgolyó varázslatot dob rád a másik. 26 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 797 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 203, sebződés: 52, gyógyulás: 0, összesen: -52 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
Egy tizenéves alakváltó siet eléd, hogy az ötpróba nyújtotta feladatok megoldására unszoljon. A beígért jutalom reményében követed őt, és az általa mutatott sátorba lépsz. Az alakváltó a terem egyik sarkába vezet, majd rámutat az egyik földön fekvő súlyzóra. Nevetve a magasba emeled a kiválasztott tárgyat, majd intesz a fiúnak, hogy jöhet a következő akadály... Második próba. Az alakváltó egy kis gnómhoz vezet. Ő feltesz pár kérdést Ghalla történelmi múltjáról, de ezzel nem foghat ki rajtad. Mindre tudod a választ... Harmadik próba. Egy elf tornász bemutatja, hogyan kell néhány apró labdával zsonglőrködnöd. Egy darabig megy a dolog, de a labdák hamarosan szétgurulnak. Szerencsédre az idő közben lejárt, így mégis érvényes a próba... A negyedik feladat: sörivás időre. Örömmel látsz neki a korsó kiürítésének, a benne lévő nedű rendkívül ízletes. Kicsúszol az időből. Kárpótlásul csupán a mézsör kellemes aromája marad emlékeidben. 498 tapasztalati pontot kaptál. A kudarcérzéstől mérgesen továbbindulsz.
Lépteidet tudatosan a szirén sátrához irányítod. Most is kisebb tömeg várakozik a bejáratnál, így beállsz a sorba. Rögtön kiderül, hogy nem is a belépésre várnak, hanem csak kíváncsiak, milyen bátor lelkű kalandozókat sodor erre a balszerencséjük. Büszkén kihúzod magad, és peckesen a bejáratot őrző cirkuszos férfihez lépsz, majd közlöd vele, hogy megpróbálnád. Miután leadtad tárgyaid, még egy-két elismerő pillantást elcsípve a sátorba lépsz. Egy szűk embermagasságú folyosóra jutottál. Megpróbálsz a világosabb vége felé haladni, ami hamarosan egy még sötétebb járatba vezet. Még hosszú percekig bolyongsz az útvesztőben, majd fáradtan adod fel meghódítását. 498 tapasztalati pontot kaptál. Csüggedten hagyod ott a szirén sátrát, miután visszakaptad a tárgyaidat.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Még egész friss törpe nyomok vezetnek északra.
(Feltételes készítés:) Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Begyűjtöttél 5 szárnyas hernyót.

(Továbbmész...) [143,61] Épületek tűnnek fel. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Harcosok klubja. Belépés csak rengeteg DEM birtokában! Fürge Gyopi " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy főutcát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy sárkánytanyát. Utad során felfedezel egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Utad során felfedezel egy házat. (no:1. építését el Condor Pasa kezdte, eddig 2500 TVP épült bele.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 1 aranyat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy részeg kalandozó. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 64 életpontot sebeztél. Távolról izomernyesztés varázslatot lő rád a másik. Semmi eredménye! Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a részeg kalandozó horpadt páncélját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mágusölőt ellenfeledre rontasz. Mágusölővel kegyetlenül összevagdalod a részeg kalandozó jobb lábát. (3 támadással 111 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megkarcolod a részeg kalandozó horpadt páncélját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A részeg kalandozó újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 2 fekete gyöngy, egy gyöngymangó és egy ezüst kulcs. Szereztél 1 szöges bunkót. 1 973 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 205, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Épületeket látsz: egy jáde sárkány kolostor (701. épület.), egy Vérvörös Lángok Oktató Központ (702. épület.), egy Zan fogadó a Rövidlátó Drakolderhez. (703. épület.) és egy Serény Múmiák Shop (704. épület.).
Eladsz 1 aranygyűrűt 12 aranyért, 1 csontpálcát 15 aranyért, 1 ezüst karkötőt 14 aranyért, 1 nyílvesszőt 1 aranyért, 1 rövid íjat 8 aranyért, 1 szöges bunkót 10 aranyért, 1 mocsári penkét 1 aranyért.
[92 pontot használtál fel, van még 173. Kapsz 36 VP-t.]

ve 68 2 megveszed a 68. tárgyat 2
Vásároltál 2 kék orchideát. 16 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

ve 199 2 megveszed a 199. tárgyat 2
Vásároltál 2 karbin plazmát. 40 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

ve 1170 10 megveszed az 1170. tárgyat 10
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

ve 416 1 megveszed a 416. tárgyat 1
Vásároltál 1 teknőcteknőt. 24 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 173.]

m 5 4 4 mozogsz délnyugatra, délre, délre
[142,62] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Fehér mandula illatát hozza a szél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy borkonyó cserjét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy félig kész városépítkezést. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 2160 pontot kell rákölteni.) Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Ravasack egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy szent tölgyfát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy fekete kaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy csillezsályát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy holdfű csomót. Felfedeztél egy barátság szent tüzét. Felfedeztél egy gyilkos csalánt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy csillagbozótost. Felfedeztél egy pézsmatököt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy smirglibokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Azonnal rájössz, hogy egy szőrös azuka ijesztett meg. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét.

(Továbbmész...) [142,63] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy szárnyas gömböc egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Hopssz, egyszercsak megindul alattad a talaj! Szerencsére idejében megkapaszkodsz a verem szélében. Amikor kikapaszkodsz, megvizsgálod, hogy mibe is estél volna bele. Egy szopógödör! Áldod a szerencsédet, hogy nem estél bele. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy quwarg királynő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 67 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a quwarg királynő torát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mágusölőt ellenfeledre rontasz. Mágusölővel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a quwarg királynő torát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor megkarcolod a quwarg királynő bal első lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Mágusölővel végigvagdosod a quwarg királynő testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal súrolod a quwarg királynő potrohát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csáprágójával a quwarg királynő megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A quwarg királynő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 5 csepp ugh mérget. 1 677 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 175, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [142,64] A sík vidéket bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy varkaudar felderítő. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a varkaudar felderítő jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A lény gyors egymásutánban néhány nyílvesszőt lő ki rád. 19 életpontot sebződsz. Marokra fogva a mágusölőt ellenfeledre ugrasz. Mágusölővel párszor kilyukasztod a varkaudar felderítő fejét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor megcsapod a varkaudar felderítő jobb lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A varkaudar felderítő fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 rövid íj, 1 nyílvessző, 1 varkaudar csizma (ld. enc.) és 1 varkaudar pálinka. 2 078 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Felfedeztél egy elf kósza házát. Megtudod, hogyan szerezhetsz mágikus hátizsákot. (ld. enc.) Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Nocsak! Mikor közelebb mégy az elf kósza házához, látod, hogy vendége van. Beköszönsz. Hmm. Valahonnan nagyon ismerős a fickó! - gondolod, aztán hirtelen beugrik. Hiszen ez a mesterharcos a Csatorna túlpartjáról! Beszélgettek kicsit, és az úszómester elmondja, hogy még mindig a sellővárost keresi, és egyben érdeklődik, hogy haladsz a víziharc terén. Persze dicsekszel, és bizonygatod, hogy nálad ügyesebb búvár nincs kerek e világon.
- Az jó, mert expedíciót szervezek az északi tengerben, egyenest a sellők városába! Ha érzel magadban elegendő elszántságot, keríts egy kifejezetten víz alatti harcra való fegyvert, tanuld meg a vízlégzés igéjét, és gyere el az északi, Nagy Natali Kőhöz. Hozd el néhány társadat is. Ajánlom, hogy alaposan készüljetek fel, mert kezdőkkel nem indulok útra. Legyetek legalább hárman, ne sokkal többen, ennyien talán még nem keltjük fel a tenger nagyragadozóinak figyelmét.
Még pontosítod a találkozó helyét, aztán máris menni készülsz, és magadban már a víz alatti kaland részleteit tervezgeted. (8. többszemélyes kaland, 60 TVP szükséges hozzá, innen keletre 12, északra 183 mérföldre teljesítheted.) Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy nekrofunt. Felfedeztél egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) [48 pontot használtál fel, van még 125. Kapsz 19 VP-t.]

kt 1168 elkészíted az 1168. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 125.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[143,65] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy friss csatamezőt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy nukleáris cickány. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a nukleáris cickány testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-4 életerő.) A dolgot még 14 aranyad bánja. Meglengetve a mágusölőt a másikra rontasz. Mágusölővel kegyetlenül összevagdalod a nukleáris cickány jobb első lábát. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigvágod a nukleáris cickány bal vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A nukleáris cickány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-3 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 10 aranyad. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 1 035 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [144,66] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy bávatag golombár előtt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. [12 pontot használtál fel, van még 113. Kapsz 4 VP-t.]

tim 120 titkosírás megfejtése 113 pontért
Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Számára nincsenek korlátok, bárhova eljuthat, mégis egy helyben marad
A megfelelő itt bizonyosan továbbjuttat.
Elővéve minden tudásodat, nekilátsz, hogy megkeresd a megoldást. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás). HURRÁ! Megvan a megoldás (de nem kötöd a saját orrodra). Hangosan kimondod a szót. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Kicsit furcsa szag leng körül, ahogy belépsz a phua-kúpba. A falakból halvány fény világít, fáklyára nincs szükség. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít. {védettsége: 25 szúró, 17 vágó, 17 ütő ellen.}

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a massza szutykos vetőjét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mágusölővel hatalmas csapásokat adva felmetszed a massza nyakát. (4 támadással 132 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal mély sebeket nyitva megvagdosod a massza fejét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csápjaival a massza lecsap a jobb karodra. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A massza harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Megcsipkedi a massza a jobb válladat. (3 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a massza száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 14 arany és egy aranylánc. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fabontót. 2 476 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 176, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

A neheze megvolt! Most lássuk a kincset! ... Hök .... Hök ...... Hök ....... ÁÁÁ, megvan! A következő kincseket találtad: egy rézpáncél és egy mérgezett vasnyíl. Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [113 pontot használtál fel, van még 0. Kapsz 45 VP-t.]

* 1. BP: h 238 20 0 használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3. Kapsz 1 VP-t.]

* 3. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2017. évben 7. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még -3.]

* 4. BP: h 892 5 0 használod a 892. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 2, 22, 29.
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Üzeneted érkezett a Fairlight bankhálózattól. Bérelhetsz náluk extra széfhelyet. (ld. enc.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 229 pontot. A következő körben tehát 226 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TEKNŐSESSZENCIA (702. TÁRGY)
Nagy ritkán, a legvénebb ostormteknősökből, ha a tokájuk alá nyúlsz, kinyerhetsz egy kékesen pulzáló, még élő teknősesszenciát. A teknős ebbe menti át halála után minden bölcsességét - tartják a tudorok. Tény, hogy a ritka esszencia nagyon keresett, mert fontos komponense egy nagyhatalmú varázstárgynak.

TEKNŐCTEKNŐ (416. TÁRGY)
Leölve szerencsétlen káoszteknőcöt, lefeszegetheted-lemetszheted teknőjét, és úgy ahogy ki is pucolhatod belőle a hús és egyéb belsőség-maradványokat. Persze az alaposabb megmunkálás, kiszárítás későbbre marad. Mire jó ezt az irdatlan nagy és irdatlan nehéz teknőcteknő? Találd ki magad!

VARKAUDAR CSIZMA (317. TÁRGY)
A varkaudar csizma valamilyen különös bőrből, ismeretlen eljárással készült igen kényelmes és ellenálló lábbeli. Bár készítésének titkát csak a varkaudarok ismerik, viselni te is tudod, a KF 317 paranccsal. A varkaudar csizma 4-el javítja a védettségedet!

MÁGIKUS HÁTIZSÁK (735. TÁRGY)
Az elf kósza ígéretet tesz, hogy ha hozol neki két bunthar zsákot, egy etra hályogot és egy berzerker tüskét, akkor elkészít neked egy mágikus hátizsákot, amelybe rengeteg holmi fér! A játék nyelvére lefordítva ez annyit jelent, hogy ha van mágikus hátizsákod, akkor akár 199 féle különböző tárgyad is lehet. A mágikus zsák hatása nem adódik össze a bunthar zsákéval, viszont ahhoz hasonlóan, ez sem átadható, és nem lopható el, tehát nem valószínű, hogy rettegned kéne attól, hogy elvész. De ha mégis, akkor sem vesznek el a plusz tárgyaid, csak éppen nem vehetsz fel újabbakat. A zsákot a Küldetés Teljesítése: KT 735 paranccsal veheted át, 5 TVP árán.

EXTRA SZÉFHELYEK A BANKOKBAN
A Fairlight bank az igazán hűséges és megbízható ügyfeleik számára extra széfhely bérlésére kínál lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy többféle tárgyadat is tarthatod a bankban. A 12 alap tárgyhelyen felül tehát további tárgyhelyek lelhetnek gazdára. Egy-egy plusz hely 1000 aranyba kerül, és a kibérléséhez személyesen meg kell jelenni a bankban.
Vagyis: add ki a bank mezőjén a BE <banképület száma> <mennyi extra széfhelyet szeretnél> parancsot, és máris létrejön az üzlet. Annyiszor 1000 aranyat kell fizetned, amennyi széfhelyet szeretnél. Alapból ezt a karaktered készpénz formájában nyújtja át, de ha inkább a bankszámládról szeretnél fizetni, a harmadik paraméternek adj meg egy 1-est.
Ha ezt megtetted, a bankba tárgyakat pakolni továbbra is a BB paranccsal tudsz, kivenni őket onnan a KB parancsot kell használnod. Ezeket a széfhelyeket örök életedre adják, tehát a későbbiekben, vagy rendszeres időközönként nem kell érte fizetned.
A fenti szolgáltatást csakis azok számára ajánlja fel a bank, akik a csatorna keleti oldalán vannak, és forduló végén tele van a széfjük, azaz 12 különféle tárgyat tartanak benne. Ha a szolgáltatást felajánlották neked, attól fogva bármikor igénybe veheted, függetlenül attól, hogy hányféle tárgyat tartasz a széfben. Kiegészítés: Mostantól lehetőség van újabb 50 bankhely megvásárlására. Ebből az első 10 bárhol elérhető, és darabja 5000 aranyba kerül. Ha valaki már 60 bankhellyel rendelkezik, akkor a sziránusz pénzváltóknál igen borsos áron, darabonként 10000 aranyért bérelhet még újabb 40 helyet. Így a maximális banki tárhely egy karakternél 100.

KARAKTERLAP

Rőt Szivacs, egy vörös, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 88. fordulód.

Erő: 16 (23) Szint: 19 Merészség: 8/5 Magasság: 115 cm
IQ: 15 (23) Támadás: 36 Agresszió: 5 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 15 (47) Védekezés: 52 Menekülés: 30 % Életkor: 69/69 év
Egészség: 16 (23) Életpont: 466/420 Jellem: semleges (-3) Tul. pont: 15
Szerencse: 27 (39) Varázspont: 362/311 Pénz: 1805 arany Kép. pont: 0
Pszi pont: 57/17 Halhatatlanság: 1 %
Eddig összesen 497 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 14 173 TP-t kaptál. Jelenleg 371 216 TP-d van. A következő szinthez még 78 784 TP szükséges. Trófeáid: őrült varázsló, Ciang Csí, Barnega. A 27. fordulódban 5050 arany került a bankszámládra. 5176 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 6 ökölvívás: 6 vágófegyverek: 21
dobófegyverek: 18

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); vas dobónyíl (#189) max. 1 db (1 -19.); vas dobónyíl (#189) (20 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
144,66 mezőn táborozol
JLKzott minoszkúpok: 83

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 655 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 (+1) 2. nyomkövetés: 14 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 10 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 5 (+1) 8. felderítés: 5 9. szörnyidomítás: 1
10. taumaturgia: 31 11. szerencsejáték: 2 12. versengés: 7
13. harcművészetek: 8 14. zene: 11 15. szörnyismeret: 6
16. pszi: 9 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 6
19. bányászat: 2 20. úszás: 7 21. főzés: 8

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 0
6. regeneráció: 4 10. vp regeneráció: 2 11. kincskeresés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 60 TVP-ért
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 1000 darabot, csak egyszer), borkonyó bibét (#312) (max. 1000 darabot, csak egyszer), csuklyavirágot (#133) (max. 5 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 5 darabot )
elfogod ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219), mutáns pókot (#117) fedett veremmel (#219)
mászol max. 60 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
Zinthurg (#180), gnóm szolgáló (#181)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 16 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) tűzgolyó (#155, 25 VP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
Symulf rúnája (#182, 12 VP, 5 TVP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP)
Trinigan rúnája (#453, 10 VP, 3 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vízlélegzés (#185) harci induló (#443) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
oldás (#372)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> 15. szintű lényekre

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
7 arany (#50) 1 aranygyűrű (#193) 47 borkonyó bibe (#312)
1 csontpálca (#329) 4 drótszőr (#37) 1 ezüst karkötő (#158)
1 halcsont (#390) 23 kaja (#2) 97 szárnyas hernyó (#69)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 aranylánc (#191) 1 ezüst kulcs (#184)
1 fabontó (#106) 1 fáklya (#36) 2 fekete gyöngy (#99)
3 gyöngymangó (#135) 2 karbin plazma (#199) 2 kék orchidea (#68)
1 liumbe hajtás (#655) 7 mákrózsa virág (#56) 1 mérgezett vasnyíl (#187)
2 pirkit (#153) 1 rézpáncél (#71) 1 teknőcteknő (#416)
1 teknősesszencia (#702) 5 ugh méreg (#166) 1 varkaudar csizma (#317)
1 varkaudar pálinka (#1137)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

141 142 143 144 145
60
61
62
63
64
65
66
67
(142,62) borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), városépítkezés (#398), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), szent tölgyfa (#393), fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), holdfű csomó (#1906, belőle készíthető: #1907), barátság szent tüze (#484), gyilkos csalán (#581, belőle készíthető: #582), csillagbozótos (#928, belőle készíthető: #929), pézsmatök (#933, belőle készíthető: #934), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), szőrös azuka (#903)
(142,63) oltár, művészi porolit (#720), szopógödör (#177), 24. jellempróba, quwarg királynők (#153)
(142,64) varkaudar felderítő (#7133), elf kósza háza (#681), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 8. többszemélyes kaland, 33. jellempróba, nekrofun (#173), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(143,61) jáde sárkány kolostor (#701), Vérvörös Lángok Oktató Központ (#702), Zan fogadó # (#703), Serény Múmiák Shop (#704), főutca (#399), sárkánytanya (#492), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), ház (#400), szent tölgyfa (#393), részeg kalandozó (#187)
(143,62) ryuku ostromteknős (#362), friss csatamező (#262), tündöklő szobor (#1587), Tharr oltár, városépítkezés (#398), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), barátság szent tüze (#484), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), vortexmágus (#418)
(143,65) friss csatamező (#262), nukleáris cickány (#155)
(144,66) phua-kúp (#372), oltár, 24. jellempróba, művészi porolit (#720), massza (#217)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Tudati kontaktus I. és II. (517 és 538) által a direkt kontaktus I. és II-nek adott sebzés képlete hibás volt. Javítottuk.

Üzenet küldése a karakternek