82. forduló, 84. forduló, Hetedik Rogaf összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. márc. 12. 0h:06'
EZ A 875. JÁTÉKHETED, 83. FORDULÓD
876. játékheted kezdete: márc. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1727
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

HETEDIK ROGAF KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [79,-20] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy sóhajtó dorony nyomok után kutattál. A keresgélés eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 243.]

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 238.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Energia árad testedbe. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 233.]

m 5 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre
[78,-19] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Látsz egy szekérkaravánt. (ld. enc.) Délre tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz megbűvölt utazóládát. (ld. enc.)
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy uzbány. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod az uzbány jobb lábát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az uzbány bal vállát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az uzbány csőrével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [79,-18] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy alpesi tehén. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Szarvaival az alpesi tehén megböki a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Lábával meglök az alpesi tehén. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy törpemammut lehet. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a törpemammut oszlopos lábát. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a törpemammut testét. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a törpemammut patájától. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval megütöd a törpemammut bal oldalát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 kaját. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 217.]

kf 123 1 kézbeveszed/felveszed a 123. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a vasalt bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a göcsörtös bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

m 2 mozogsz keletre
[80,-18] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy fabontó szójer került az utadba. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a fabontó szójer testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a fabontó szójer bal első lábát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A fabontó szójer kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A fabontó szójer szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 fabontót. (ld. enc.) 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 209.]

kf 181 1 kézbeveszed/felveszed a 181. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a göcsörtös bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a vasalt bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

m 2 mozogsz keletre
[81,-18] Az erdő véget ér. Egyre több a szikla és az emelkedő. Ez hegyvidék! Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Vándor! Itt gyűltek egybe hajdan az Idő Porszemei. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy emberevő lehet. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod az emberevő ragyás irháját. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az emberevő bal oldalát. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) Az emberevő karma a fejed mellett suhan el! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy drasmólyom közeledik. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a drasmólyom testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a drasmólyom bal oldalát. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) A drasmólyom néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a drasmólyom száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 193.]

be 35 bemész a 35. titkos labirintusba
A bejárat megtalálása nem okoz komoly nehézséget a magadfajta tapasztalt kalandozónak. Bepillantasz: teljes a sötétség. Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Egy végső mozdulattal előhívod a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Behatolsz, megindulsz az ismeretlen felé! [5 pontot használtál fel, van még 188.]

lm 2 5 6 mozogsz 2 5 6
Bah! Egy zsákutcába jutottál! [2. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy csontváz lakik itt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a csontváz testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. [5. PONT.] Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy sima, fából készült ajtót látsz. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Amint belépsz, látod, hogy ez a helyiség akár egy őrposzt is lehetne. [6. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy tetemember. Túl kockázatos lenne megtámadni - inkább visszavonulsz. Ismét a térkép szerinti 5. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 173.]

t 123 támadod a 123. szörnyet
FT 123 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

lm 6 mozogsz 6
Amint belépsz, látod, hogy ez a helyiség akár egy őrposzt is lehetne. [6. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy tetemember az. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a tetemember bűzlő testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Mancsával a tetemember megpöcköli a bal válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Vitalitásod redukálódik. (-1 egészség.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A fal mellett találsz egy nehéz kőládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 30 arany, 1 ezüst gyűrű (ld. enc.) és 1 fűszertartó (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. [5 pontot használtál fel, van még 168.]

lm 7 9 7 mozogsz 7 9 7
Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. [5. PONT.] Haladsz előre. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [7. PONT.] Folytatod a felderítést. Egy sima, fából készült ajtó állja utadat. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [9. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy csontváz lakik itt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a csontváz jobb vállát. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 mérg. ubuk dobónyilat. Mész tovább, előre. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 148.]

lm 12 10 11 mozogsz 12 10 11
Folytatod a felderítést. Egy vastag, kőből faragott ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Belépsz. Odabent különösen rossz levegő fogad. [12. PONT.] Hamarosan egy varkaudart pillantasz meg. Fegyvere egy csontszurony. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a varkaudar bal lábát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon a varkaudar. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt, 1 nagy bronzkulcsot (ld. enc.), 1 bőrsisakot és 2 aranyat. Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy kemény tölgyből készült ajtó állja utadat. Találsz egy kilincset: Nyitva van! A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [10. PONT.] Innét egy lépcső vezet lefelé. Ügyelve, hogy meg ne csússzál, lecammogsz. [11. PONT. --> 14. PONT.] [15 pontot használtál fel, van még 133.]

lm 15 14 1 mozogsz 15 14 1
Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy nagy vasalt ajtó! Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy bronzkulcs nyitja az ajtót. Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [15. PONT.] Hirtelen egy zombit veszel észre magad előtt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a zombi testét. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a zombi meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy zombi az. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a zombi testét. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Némi kutatás után találsz egy nagy, díszes ládát. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő vaskulcs nyitja a ládát. Fura, kék tűznyelvek csapnak fel, amikor a ládát felnyitod. Bár aprók, de nagyon forróak. Vízkészleted egy része gőzzé válva párolog el. (-2 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 szvó-ektoplazma, 1 borostyán függő, 2 vasérc és 7 ubuk tüske. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elértél a felfelé vezető lépcső aljához. Felkukázol, majd lassan fellépkedsz. [14. PONT. --> 11. PONT.] Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [10. PONT.] Folytatod a felderítést. Egy kemény tölgyből készült ajtót látsz. Találsz egy kilincset: Nyitva van! Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Végre, a kijáratnál vagy! Kimész. [25 pontot használtál fel, van még 108.]

ba 71 nem támadod a 71. szörnyet
BA 71 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 108.]

fkt 22 30 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (30 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 108.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[80,-19] Egy meredek lejtő után véget ér a hegy - bozótos vidéken vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy móricserjét. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy csodabogár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csodabogár bal vállát. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) A csodabogár feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 30 tüskét.

(Továbbmész...) [79,-20] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy csodabazárt. Megtudod, hogyan szerezhetsz sejtfiatalítót. (ld. enc.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sóhajtó dorony. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sóhajtó dorony pofáját. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a szivárványszivet, szereztél 1 dorony tüdőt. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [78,-21] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Oldalt pillantva, meglátsz egy grok-képződményt. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 tüskét. [55 pontot használtál fel, van még 53.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[77,-22] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié.

(Továbbmész...) [76,-23] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva.

Felfedeztél egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 65 pontot kell rákölteni.) A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [75,-24] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát.

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) [32 pontot használtál fel, van még 21.]

szk 112 keresed a 112. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy sóhajtó doronyt. [0 pontot használtál fel, van még 21.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 18.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 18 pontod maradt, ebből a következő körre 18 pontot vihetsz át. Kapsz még 224 pontot. A következő körben tehát 242 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZEKÉRKARAVÁN (1215. TEREPTÁRGY)
Már messziről megpillantod a színpompás szekereket és a népeket körülöttük. A szekerektől nem messze, egy kövekkel körberakott területen épp egy hevenyészve felállított tábortűz próbál kihunyni, egy-két elszánt, szakadtruhás kölyök pedig a lábával rugdossa rá a földet, hogy ez mielőbb megtörténhessen. Ezek szerint épp indulni készülnek. A szekereket hétköznapi, többnyire lesoványodott lovak húzzák, sehol nem látsz egyetlen trikornist, vagy alanori csatamént. Rakományukat eszkábált ponyva védi az eső elől, illetve ez megakadályozza azt is, hogy oldalról a belsejükbe lehessen látni. Épp ezért kicsit arrébb sétálsz, ahonnan már jól szemügyre veheted, mit is cipelnek a járművek. Az egyikben például rengeteg kötelet látsz, a másikban amnioszt szállítanak, a harmadikban pedig - talán jól látod - mintha egy hatalmas malomkő lenne a rakomány.
Addig nézelődsz, míg egy jól kipárnázott, pedert bajszú, nyesett szakállú törpe nem lép eléd. Bemutatkozik, de kacifántos nevét nem sikerül megjegyezned, majd felajánlja, hogy nyugodtan tarts velük. Mormogsz valami olyasmit, hogy meggondolod, de azért köszönöd az invitálást.
A szekérkaravánon utazáshoz nem kell mást tenned, csak kiadnod a BE 1215 <hány mezőig> parancsot. Azt, hogy melyik karaván melyik irányba tart, a fordulód szövegében olvashatod. A karavánnal minimum 3 mezőt, maximum 15 mezőt lehet utazni. Ilyenkor gyorsan telik az idő (biztos, mert jó társaságban vagy), így az utazás költsége mezőnként csupán 2 TVP. Ezek a lépések természetesen nem számítanak normál lépésnek a korlát szempontjából, viszont a megtett mérföldek a mellékelt térképen sem látszanak majd.
[Játéktechnikailag az egész leginkább a teleportáláshoz hasonlít. Bár a karavánok képzeletben mozognak, ténylegesen nem, mindig ugyanazon a mezőn találod őket, így egy-egy ilyen utazáshoz nincs is szükséged időzítésre. A karavánnal való közlekedést nyugodtan bekalkulálhatod az UL-ed tervezésekor. Természetesen miután kiszálltál a karavánból, nem fogsz tudni még azon a mezőn visszaszállni, így jól gondold meg meddig utazol velük.]

MEGBŰVÖLT UTAZÓLÁDA (1218. TÁRGY)
A karavánosok egyik szekerén egy jókora faládát pillantasz meg, mely leginkább azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy csillog körülötte a levegő.
- Látom, tetszik! - szólít meg valaki.
Amikor megpördülsz, a karaván vezetőjét, egy köpcös, pödört bajszos ember férfit látsz magad előtt. Elmondod neki, hogy ilyen különös ládát még sosem láttál!
- Igen, igen! Különös egy láda. Egy varázslótól kaptam valamikor régen. Jódarabig a karavánunkkal utazott. Aztán búcsúajándékként adta, amikor végül elvált az utunk. Praktikus kis szerkezet az biztos! Teletömködheted holmikkal, akkor sem lesz nehezebb, mint alapban!
Huh, ilyen kell neked! Szívesen megvásárolnád. A fickó azonban csak megcsóválja a fejét. Aranyért nem adja. Viszont ha lenne nálad ezüstékszer, meggondolná a dolgot. További kíváncsiskodásodra elmondja, hogy egy ezüstnyakláncért, két ezüstkarkötőért, és öt ezüstgyűrűért odaadja. Remek hír!
A láda egyfajta feneketlen tárgyhelyként működik. Súlya 2 kiló, amit viszont beledobsz, az elveszti a súlyát. Így ha magadnál hordod 14 kg-val csökkenti a megterheltséged. Ezenkívül +20 féle tárgyad lehet, mint egyébként. Két vagy több megbűvölt utazóláda hatása nem adódik össze.
A láda megszerzéséhez nem kell mást tenned, csak 10 TVP-ért kiadnod a KT 1218 (azaz Küldetés Teljesítése) parancsot azon a mezőn, ahol szekérkaraván is van. A csere ilyenkor létrejön, és az ezüstékszerekért cserébe megkapod a megbűvölt utazóládát. A tárgy ezután már nem átadható.

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

FABONTÓ (106. TÁRGY)
A fabontó szójer által kiválasztott puha anyagot ha az ember fára keni, akkor az rugalmassá, gyúrhatóvá válik. Ennek valószínűleg minden alkimista csodájára fog járni. Nem beszélve arról, hogy milyen felfedezési lehetőségeket nyit meg ez előtted...

EMBEREVŐ (119. SZÖRNY)
Az emberevő majdnem három méter magas, rút testű lény. Nem emlékeztet igazán semmire, ragyás, kicsavart testű, vörös-pörsenéses irhája abszolút visszatetszést kelt mindenkiben. Egyetlen, vizenyős szemével mereven néz áldozatára, aztán nekiesik, és élő húsából hatalmas cafatokat kitépve falatozni kezd. A hiedelemmel ellentétben, nemcsak embert, hanem elfet, árnymanót, gnómot, és minden egyéb humanoidot is elfogyaszt.

EZÜST GYŰRŰ (180. TÁRGY)
Egy újabb haszontalan, de értékes csecsebecse! Ujjadra húzhatod a KF 180 paranccsal. Mint a nyakláncokból, karkötőkből, fülbevalókból, így a gyűrűkből is egyszerre kétfélét hordhatsz.

FŰSZERTARTÓ (210. TÁRGY)
Ez az apró, szürke üvegből öntött tárgy a nagymamád polcon sorakozó, felcímkézett fűszertartóira emlékeztet. Ha Fűszert (azaz sáfrányport) szerzel, automatikusan ebbe töltöd. Maximum 5 adag fűszer fér bele.

NAGY BRONZKULCS (185. TÁRGY)
A nagy bronzkulccsal egészen bonyolult zárakat is ki tudsz nyitni. Hátránya viszont, hogy egyszerűeket viszont nem. Ahhoz, hogy ezt a kulcsot zárnyitó készlettel helyettesítsd, már egész komoly zárnyitással kell rendelkezned.

SEJTFIATALÍTÓ KENŐCS (1408. TÁRGY)
Az élénkpiros, öblös tégely oldalán aranyszín betűk sorakoznak, és bizalomgerjesztő, szömörce-szagú kence lapít a mélyén. Niximiliti az egekig magasztalta ezt a krémet, állítása szerint halhatatlanná teszi a használóját. Nohiszen! Az biztos, hogy ha a H 1408 paranccsal, 3 TVP-ért a mellkasodra kened, úgy fogod érezni, mintha szervezeted bármilyen ártó hatásnak képes lenne ellenállni! [Egészséged megnő az egészséged alapértékével; a max. ÉP-d pedig eme alapérték ötszörösével!] 3 korinthai talizmánért cserébe te is szert tehetsz erre a fantasztikus anyagra. Ehhez Niximiliti valamelyik csodabazárjában, a Küldetés Teljesítése: KT 1408 parancsot add ki, 5 TVP-ért. A zseniális tudós vásárláskor mindenkinek elmondja a használati utasítást: az Olimpia mágusai nem tűrik a sejtfiatalítót, ha a hatása alatt állsz, azt megszüntetik; egyébként is csak a forduló végéig tart az ereje, aztán nyomtalanul felszívódik; és a csodakencék sajnos kioltják egymás hatását, ezért felesleges egynél több adagot magadra kenni! (A második adagot, mindegy, hogy milyen, már fel sem használod.) Niximiliti végül megígérteti veled, hogy nem rontod a boltját, és a kenőcseit nem fogod átadni másnak.

KARAKTERLAP

Hetedik Rogaf, egy hosszú ősz hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Tharr elsőáldozója vagy. Ez a 83. fordulód.

Erő: 20 (22) Szint: 14 Merészség: 4/4 Magasság: 182 cm
IQ: 28 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 14 Életpont: 191/191 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 8
Szerencse: 14 (16) Varázspont: 202/65 Pénz: 458 arany Kép. pont: 17
Eddig összesen 455 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 040 TP-t kaptál. Jelenleg 67 639 TP-d van. A következő szinthez még 7 361 TP szükséges. Trófeáid: pordémon, karmos tankány, ryuku gárdista.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 2 ütőfegyverek: 18
lőfegyverek: 16

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -7.); mérgezett tüske (#23) (8 -10.); bronzhegyű nyíl (#94) (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
75,17 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 81

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 178 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 3 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 8 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 20
7. titkosírás: 2 8. felderítés: 2 9. teológia: 4
10. zene: 1 11. szörnyismeret: 4 12. vadászat: 6
13. bányászat: 10 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
tetemember (#123) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990), vízionár (#66), orgyilkos (#131), nektoraf (#355), fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) hadiszerencse II (#24)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
2.) Fontos feladatunk az ocsmány varázskomponensek pusztítása. Áldozz fel három dorony tüdőt.
3.) Szeretnék valamit látni eddigi eredményeidből: áldozz fel oltáromnál két trófea nyakláncot.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 22, 24, 25, 33, 34, 35.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 csontszurony (#12) 1 orgyilkos tőr (#225)
Vágófegyverek
1 bronzpenge (#126) 1 kőkés (#6)
Ütőfegyverek
1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13) 1 * vasalt bunkó (#181)
Lőfegyverek
1 * fúvócső (#20) 1 hosszú íj (#111) 1 rövid íj (#107)
Lövedékek
8 bronzhegyű nyíl (#94) 8 mérg. ubuk tüske (#137) 30 * tüske (#22)
52 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
2 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 mérg. vas dobónyíl (#190) 1 ubuk dobónyíl (#138)
Pajzsok
1 * bronzpajzs (#89)
Páncélok
1 bőrpáncél (#51) 1 * bronzpáncél (#90)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 * bronzsisak (#88)
Kesztyűk
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 2 tankány karom (#237)
Csizmák
1 * fekete bőrcsizma (#247)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
2 borostyán függő (#162)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 trófea nyaklánc (#196)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
3 * ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 aranygyűrű (#193) 1 ezüst gyűrű (#180)
Löttyök és porok, tartóstul
12 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 10 csepp tinta (#101), fér még: 110]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
5 kavadu iszák (#25) [bennük 32 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 18]
1 molluszk ház (#353) [üres, kapacitás: 6]
2 sullár hólyag (#168) [bennük 25 csepp spiritusz (#170), fér még: 15]
9 uzbány csőr (#169) [bennük 13 csepp ugh méreg (#166), fér még: 95]
2 vizestömlő (#3) [bennük 18 korty víz (#27), fér még: 22]
3 zöld üveg (#82) [bennük 12 csepp ragasztó (#83), fér még: 48]
Eszközök, használati tárgyak
1 aranytű (#272) 1 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76)
4 csontkulcs (#74) 1 + deus ex machina (#1) 1 ezüst kulcs (#184)
1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147) 28 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 7 leviatán hólyag (#2182)
1 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186) 2 rézkulcs (#75)
1 vaskulcs (#183)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 4 antilopbőr (#48) 15 aurach fog (#657)
3 bakkura bőr (#95) 1 berzerker tüske (#713) 1 bordacsont (#16)
1 darázsszárny (#652) 3 dorony tüdő (#212) 1 dözmöng szív (#122)
14 drótszőr (#37) 4 evaporőr háj (#105) 3 fabontó (#106)
8 fekete gyöngy (#99) 2 fémrúd (#104) 2 grákóbőr (#41)
7 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 jégszív (#282)
1 kazmár gyökér (#205) 4 királygyík bőr (#44) 1 lajhár csont (#236)
1 lapockacsont (#33) 42 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103)
8 mandibulapenge (#125) 3 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 móri gyümölcs (#116)
24 óndarab (#85) 2 pirkit (#153) 21 rézdarab (#70)
2 rókafarok (#124) 22 sallank karom (#128) 1 sámán erszény (#650)
7 smirglilevél (#29) 63 sünmedve tüske (#14) 23 szárnyas hernyó (#69)
1 szivárványszív (#1529) 2 szulfagor agyar (#677) 3 szvó-ektoplazma (#151)
6 tigroszlán fog (#63) 3 vadász tatu bőr (#15) 10 varányszem (#30)
3 varkaudar csont (#1113) 4 vasérc (#152) 1 xirnox szív (#213)

Összsúly: 117.77 kg Megterheltség: 87%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 41 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
32 arany (#50) 1 borostyán függő (#162) 1 bőrsisak (#57)
1 csontszurony (#12) 1 dorony tüdő (#212) 1 ezüst gyűrű (#180)
3 fabontó (#106) 1 fűszertartó (#210) 2 gyöngymangó (#135)
10 kaja (#2) 6 madártoll (#112) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
1 nagy bronzkulcs (#185) 3 rézdarab (#70) 1 szvó-ektoplazma (#151)
13 tüske (#22) 7 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)
1 varkaudar csont (#1113) 3 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78 79 80 81 82
-25
-24
-23
-22
-21
-20
-19
-18
-17
(75,-24) gumifa (#38)
(76,-23) olvasztókemence (#86), érclelőhely
(77,-22) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 40. jellempróba, Sheran oltár
(78,-21) grok-képződmény (#149), 32. jellempróba, oltár
(78,-19) gumifa (#38), 48. jellempróba, délre tartó szekérkaraván (#1215), uzbányok (#102)
(79,-20) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), csodabazár (#1404), sóhajtó dorony (#112)
(79,-18) alpesi tehenek (#91), 25. jellempróba, törpemammut (#115)
(80,-19) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), csodabogár (#755)
(80,-18) fabontó szójerek (#71)
(81,-18) a 35. labirintus bejárata, világítótorony (#156), érclelőhely, emberevő (#119), drasmólyom (#60), csontváz (#48), tetemember (#123), varkaudar (#64), zombi (#49)

Üzenet küldése a karakternek