78. forduló, 80. forduló, Thompson99 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. febr. 3. 12h:13'
EZ A 99. JÁTÉKHETED, 79. FORDULÓD
100. játékheted kezdete: febr. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1042
SZÁMLA : XXXX

THOMPSON99 KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [42,-20] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+6 varázspont.) Lassan kijózanodva, kimászol a sörsátorból.

h 81 164 használod a 81. tárgyat
Megméred a vasvértet: súlya 8 kg. [5 pontot használtál fel, van még 222.]

kf 164 kézbeveszed/felveszed a 164. tárgyat
Lecsatolod a bronzpáncélt, majd magadra öltöd a vasvértet. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ea 25 eladod a 25. tárgyat
Eladtál 1 kavadu iszákot. 2 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ea 48 eladod a 48. tárgyat
Eladtál 1 antilopbőrt. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ea 47 2 eladod a 47. tárgyat 2
Eladtál 2 surranó kígyó bőrt. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

h 81 119 használod a 81. tárgyat
Megméred a púderkövet: súlya 0.10 kg. [5 pontot használtál fel, van még 217.]

ea 24 2 eladod a 24. tárgyat 2
Eladtál 2 kavadu lebenyt. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

ea 102 4 eladod a 102. tárgyat 4
Eladtál 4 vízionár szemet. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

h 81 123 használod a 81. tárgyat
Megméred a göcsörtös bunkót: súlya 3.50 kg. [5 pontot használtál fel, van még 212.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 207.]

m 3 4 4 mozogsz délkeletre, délre, délre
[43,-19] Még mindig füves síkságon vagy. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délről folyik északra. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia hívői építették. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy csontlepke. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével végigmetszed a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A csontlepke belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [43,-18] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sullár. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sullár hatalmas testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) A sullár meglök a szarvával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sullár rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megcsapod a sullár lihegő pofáját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a sullár nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a sullár. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sullár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délről folyik északra. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Leah hívői építették. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [43,-17] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: sűrű erdőben vagy. Felfedeztél egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Ha hallgatsz rá, nevetsz, sírsz, bátorságot kapsz, jókedvre derülsz vagy elszomorodsz.
E tanácsadó nélkül nehéz az emberi életet elképzelni!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy mutáns pók nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mutáns pók testét. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! A mutáns pók most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. (ld. enc.) 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. [50 pontot használtál fel, van még 157.]

m 4 mozogsz délre
[43,-16] Az erdőt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gátvakond. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét ellenfeledre rohansz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a gátvakond bal első lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A gátvakond karmai majdnem eltalálnak! A gátvakond szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely délkeletről folyik északnyugatra. Találsz egy mély kutat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mélyén félhomály honol. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy topránypolip!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a topránypolip kocsányos fejét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bronzpengével alaposan megvágod a topránypolip testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csápjaival a topránypolip lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 lapockacsontot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy mély kút van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [29 pontot használtál fel, van még 128.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a bronzpáncélt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +5 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve csupasz izom. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát. 3.) Hozz egy grifftojást. [30 pontot használtál fel, van még 98.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[44,-16] A talaj süppedős, nedves: mocsaras terepen vagy. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Egy pacaszúnyog nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre rohansz. Bronzpengével kilukasztod a pacaszúnyog zümmögő testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A pacaszúnyog feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 1 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 1 tintát.) 11 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Leah oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [45,-16] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy varkaudar közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a varkaudar testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A varkaudar gyenge döfése nem tudott megsebezni. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 varkaudar csontot. (ld. enc.) 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [46,-16] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 62.]

m 1 mozogsz északkeletre
[47,-17] A terep változik: ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy lápi hajlék van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy alpesi tehén közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan a másikra rontasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az alpesi tehén tőgyét. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az alpesi tehén testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Nagyot bukik egy óriás ugróegér a kirakott lábadon, és ez lett a veszte. Főfogás lesz őkelme! (+2 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 50.]

be bemész
Sajnos itt nincs semmilyen épület. [0 pontot használtál fel, van még 50.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Már a nagyapád is tudta, hogy ha egy pontosan két napja döglött vadászgörény balszemét képes vagy egy félórán át szopogatni, az többet ér, mint a falu gyógymágusa. Az egész csak gyomor kérdése. Szerencsédre éppen meglátsz egy megfelelőnek látszó dögöt, és a gyomrod is rendben van. (+8 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 30.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bányászcsákányt. (ld. enc.) 177 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 20.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Vadul gondolkozol... A próbálkozás semmi új eredményt nem hozott, legfeljebb egy kis gyomorkorgást. [10 pontot használtál fel, van még 10.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 7.]
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 220 pontot. A következő körben tehát 227 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SULLÁR (101. SZÖRNY)
Ez a bozótosban élő elefánttestű, kígyópikkelyes, bikafejű szörny tipikusan abba a kategóriába tartozik, amely elől jobb elbújni, mint leöletni magadat vele. Rengeteg sebzést képes túlélni, és még többet kiosztani. Brutális emésztőrendszere mindent képes feldolgozni - nemcsak téged, hanem a páncélodat is. Ha szembe akarsz szállni vele, talán legérdemesebb egy hosszú szúrófegyvert alkalmazni, amivel a rohamozó sullárt agyondöföd.

UGH MÉREG (166. TÁRGY)
Az ugh méreg jóval erősebb a gyenge méregnél, kiválasztása is rettentően nagy elővigyázatossággal, egy uzbány csőr felhasználásával kell, hogy történjen. Egy kavadu lebenyt vagy más tartót szinte azonnal szétmarna, amikor egy mérges csípésű lény fogáról vagy fullánkjáról lecseppen, de ebben a tartóban biztonságosan tárolhatod. Az ugh méreggel csak nagyon kevés fegyvert lehet bekenni, mert a legtöbb anyagot azonnal tönkreteszi. Hogy melyik az a fegyver alapanyag, amely ellenálló az ugh méreggel szemben, arra neked kell rájönnöd. Az ugh méreg hatása azonnali.

CSUPASZ IZOM (28. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat megnöveli az erődet, lehetővé téve, hogy ellenfeleiden még nagyobbat sebezzél és több fegyvert, páncélt tudj cipelni. Kezdők eggyel, profik kettővel vagy akár hárommal is meg tudják így egy fordulóra növelni az erejüket. A varázslat elmondása a V 28 paranccsal, 10 VP-ért történik.

PACASZÚNYOG (751. SZÖRNY)
Ez a fekete, folyékonytestű rovar előszeretettel támad meg (és ezáltal ken össze) alacsony szintű kalandozókat. Csupán egy apró kellemetlenség az állatka, nem olyan nehéz leütni. Ahhoz azonban, hogy szúrófegyverrel eltalálhasd, nagyon ügyesnek kell lenned. Ha tintára van szükséged, és van is mibe raknod, érdemes vérét venned.

VARKAUDAR CSONT (1113. TÁRGY)
Groteszk lények ezek a varkaudarok. Például ennek az egy csontnak a látványából nem lehet megállapítani, hogy ez most egy varkaudar lábszárának, vagy alkarjának volt része valamikor. Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy nem is varkaudaré (hanem mondjuk egy fajtársadé, akit teszem-azt pont egy varkaudar mészárolt le)...

BÁNYÁSZCSÁKÁNY (434. TÁRGY)
A bányászcsákány igen hasznos szerszám, bár előállítása sok munkát igényel. Először is keresned kell egy vaskohót, majd szükséged lesz 5 vasércre és 10 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, hogy kikalapáld a bányászcsákány végét. A szerszám nyelét egy bot adja. Mindehhez a KT 434 parancsot kell kiadnod, 40 TVP árán. Csákányra igazán csak a legmenőbb bányászoknak van szüksége, ezért elkészítésének feltétele min. 10-es bányászat. Amellett, hogy a csákányt egy nem túl hatékony szúrófegyvernek használhatod (2D8, használatakor van -2 támadásod, használatának feltétele 10-es szúrófegyver szakértelem), a bányászcsákány alapvető eszköz lesz, ha mithrilt vagy egyéb nemesebb ércet akarsz bányászni. Ha lehetőséged lesz ilyen érc bányászatára, akkor annak módjáról külön enciklopédiát kapsz majd. Addig is, a most szerzett tudást raktározd el az elméd egy távoli zugában, a csákányt majd ráérsz elkészíteni, amikor használni is tudod a távoli keleti érclelőhelyeken.

KARAKTERLAP

Thompson99, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd világosabb az átlagosnál. Tharr hűséges követője vagy. Ez a 79. fordulód.

Erő: 22 (24) Szint: 14 Merészség: 5/5 Magasság: 121 cm
IQ: 20 Támadás: 13 Agresszió: 4 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 21 Menekülés: 35 % Életkor: 54/54 év
Egészség: 19 Életpont: 211/201 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 52/46 Pénz: 86 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 478 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 754 TP-t kaptál. Jelenleg 52 813 TP-d van. A következő szinthez még 22 187 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, karmos tankány, lajhárlord.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 10 vágófegyverek: 5
ütőfegyverek: 18 dobófegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) (4 -); ubuk dobónyíl (#138) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
47,31 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 743 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 12 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 8 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 15
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 3
10. zene: 3 11. szörnyismeret: 3 12. zárnyitás: 3
13. vadászat: 3 14. bányászat: 12

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 10 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 20 darabot ), szuperkötelet (#209) (max. 3 darabot, csak egyszer)
mászol max. 28 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Risara (#1529)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
3.) Hozz egy grifftojást.

Összsúly: 85.78 kg Megterheltség: 147%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 59 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 1 bronzpáncél (#90) 1 kavadu iszák (#25)
2 kavadu lebeny (#24) 2 surranó kígyó bőr (#47) 4 vízionár szem (#102)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
25 arany (#50) 10 kaja (#2) 1 lapockacsont (#33)
1 sullár hólyag (#168) 4 ugh méreg (#166) 1 varkaudar csont (#1113)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47 48
-21
-20
-19
-18
-17
-16
-15
(42,-20) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607)
(43,-19) patak, Raia oltár, 22. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, csontlepke (#746)
(43,-18) sullár (#101), patak, Leah oltár, 10. jellempróba
(43,-17) phua-kúp (#372), mutáns pók (#117)
(43,-16) gátvakond (#57), Raia rúnaköve, patak, mély kút (#93), Tharr oltár, 6. jellempróba, topránypolip (#86)
(44,-16) pacaszúnyog (#751)
(45,-16) varkaudar (#64)
(47,-17) Tharr rúnaköve, tavacska, Tharr oltár, alpesi tehén (#91)

Üzenet küldése a karakternek