77. forduló, 79. forduló, Bepa összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. szept. 1. 9h:11'
EZ A 83. JÁTÉKHETED, 78. FORDULÓD
84. játékheted kezdete: szept. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4968
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

BEPA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [98,25] koordinátán.
Épp a legutóbbi labirintus kifosztásán merengsz, amikor rúgkapálva megérkezik a Trikornis Futárszolgálat egyik küldönce. Simaagyú Bocibogár adott fel valamit! Talán még sikerül bepasszírozni a tárgyakat a hátizsákodba: 6 ezüsttollú nyilat. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 127 nyílvesszőt, 17 remák szivet, 9 vashegyű nyilat. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 4 esszenciakristályt, 78 gyógykenőcsöt, 4 sámán gyógykenőcsöt. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 2 pszi követ, 2 varkaudar látógömböt, 8 ork csodaszert.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átvette a felajánlott 1 grifftoll kesztyűt (3000 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Átveszed a sikeresen eladott 50 angyalok gyűrűje (eladási ár: 125000 arany, ebből a kezelési költség: 10000 arany) ellenértékét.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ). Az aranytermő erszény 25 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 quwarg tojást. A teremtés zsákja létrehozott 1 ubuk tüskét.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+159 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+28 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+24 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-4 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy óriás patkány fészket vagy búvóhelyet. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [7 pontot használtál fel, van még 241.]

* 1. KP: h 1133 0 0 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Nocsak, most fedezed csak fel, hogy a jelenlegi ismereteid elegendőek egy bronz fejpánt elkészítéséhez. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 221.]

* 2. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Hmm! Már nem is vagy éhes! 248 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 218.]

* 3. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 213.]

ek 40 8 t. energia kisütése: 40 8
12 varázspont felhasználásával előállítasz 1 TU-t. Összesűríted a tárolt tudati energiáidat, és formálni kezded. Előállítottál 40 TVP-t. [-8 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 253.]

h 1615 használod az 1615. tárgyat
Lenyeled a keg gombát, s pillanatokon belül megérzed a hatást. (+39 TU.) [5 pontot használtál fel, van még 248.]

ek 7 8 18 t. energia kisütése: 7 8 18
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+18 felderítés.) [-18 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 248.]

m 8 mozogsz északra
[98,24] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Quwarg szagot érzel! Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. A feléd közeledő vadász quwarg mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 21 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 nyílvessző. Alaposan megsorozod a vadász quwarg nyakát. (4 támadással 17 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Krogan buzogányát ellenfeledre rohansz. Krogan buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a vadász quwarg torát. (4 támadással 177 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel csak érinted a vadász quwarg testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a vadász quwarg. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. A nyomorult quwarg elpusztítása egyben 1 TU-nyi fejlesztést is jelent a következő képességetekbe. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 2 143 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 235, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Két szörny jön szembe veled. Nyilvánvalóan morfok álcázzák magukat. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy mágiamorfáló.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 10 életpontot sebeztél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a mágiamorfáló testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny savat lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (19 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar lándzsát a másikra ugrasz. Varkaudar lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mágiamorfáló testét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megütöd a mágiamorfáló testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (4 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. A mágiamorfáló összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 187 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 130, sebződés: 40, gyógyulás: 0, összesen: -40 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy fekete morfplazmát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy védelmező morf.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 23 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a védelmező morf bal vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az éterbe látó szemek lelkedbe próbálnak fúródni. Agyadat megfeszítve, ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Marokra fogva a varkaudar lándzsát ellenfeledre rontasz. Varkaudar lándzsával megdöfködöd a védelmező morf testét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a védelmező morf testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A védelmező morf megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Túlbuzgó szabó módjára a védelmező morf összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Varkaudar lándzsával megdöfködöd a védelmező morf fejét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megütöd a védelmező morf testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Megnyirbálja a védelmező morf ollója a bal karodat. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a védelmező morf száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 262 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 64, gyógyulás: 0, összesen: -64 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy kék morfplazmát. Találsz nála 2 ezüsttollú nyilat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy ongóliant lábát masszírozza. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad.
- Ez egy vortexmágus! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből. (ld. enc.)

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 9 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy tűzgolyó varázslatot, majd rád küldi. 54 életpontot vesztettél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 4 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a vortexmágus ködlő lábát. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Megmarkolva a varkaudar lándzsát ellenfeledre rohansz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a vortexmágus örvénylő köpenyét. (4 támadással 85 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel többször eltalálod a vortexmágus bal lábát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 43 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 635 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 176, sebződés: 97, gyógyulás: 0, összesen: -97 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz. Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +118 életerő.)
Az ötpróbás sátor felé veszed az irányt. Az előtte álló alakváltó fiúcska - felfigyelve érdeklődésedre - rögtön befelé tessékel. Úgy döntesz, próbát teszel. Első lépésként erőpróba következik. A neked szánt súlyzó elég nehéznek tűnik, de most már nem futhatsz el. Tenyereddel fogást keresel rajta, majd a magasba emeled. Most veszed csak észre, mennyire verejtékcseppes a homlokod, de nem számít, csak hogy megvan! Tovább... A fiú, aki eddig kísért, egy gnómhoz vezet. Ő arról érdeklődik, tudod-e, hogy az elmúlt napok időjárásából következően a holnapi nap folyamán mire lehet számítani. Bemérgesedsz, hogy ilyen agyament dolgot kellett kérdeznie, de ez nem segít, így sem tudod a választ. 498 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
Hoppsz, egy quwarg! Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy phua-kúp van. Északra egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Friss troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [28 pontot használtál fel, van még 220.]

be 192 bemész a 192. titkos labirintusba
A bejárat nagyon jól el van rejtve, de aránylag könnyen megtalálod az utasítások alapján, amelyeket kaptál. A járatban sötétség van. Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy végső mozdulattal előhívod a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] IQ-d TF-elődött. Amint belépsz, magával ragad a felfedezés izgalma. [5 pontot használtál fel, van még 215.]

lm 22 23 mozogsz 22 23
Haladsz előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [2. PONT.] Hirtelen eltűnik alólad a talaj, és zuhanni kezdesz! Egy csapóajtós csapdába pottyantál. Szerencsédnek köszönhetően csak 5 életpontot vesztettél. Nagy nehezen kikecmeregsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. A szoba, amelybe belépsz, aránylag kicsi. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Az út itt elkanyarodik. [20. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. [21. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. [22. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Elszántan mész előre. Egy mindennek ellenálló titanit ajtó bukkan fel a sötétből. Találsz egy kilincset: Nyitva van! Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [23. PONT.] A falból egy kar áll ki. (ld. enc.) Próba szerencse, meghúzod! Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [35 pontot használtál fel, van még 180.]

lm 38 47 1 mozogsz 38 47 1
Továbbsuhansz a folyosón. [22. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Továbbsuhansz a folyosón. Innen csak egy út van: előre! [34. PONT.] Egy surranó hang, és egy óriási és hegyes dárda csusszan elő az oldalsó falból! Gyors reflexeidnek köszönhető, hogy félre tudtál ugrani.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. [35. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Innen csak egy út van: előre! [36. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Az út itt elkanyarodik. [37. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Haladsz előre. Újabb kanyar! [38. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Haladsz előre. Ellenőrzöd a térképen, hogy hol is vagy. [39. PONT.] Hirtelen egy Tugt-orkot veszel észre magad előtt. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Meglengetve a varkaudar lándzsát a másikra rontasz. Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a Tugt-ork testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel gyilkos csapást mérve bezúzod a Tugt-ork testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Ügyesen félrehajolsz a szörny csapása elől. A Tugt-ork még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Ellenőrzöd a térképen, hogy hol is vagy. [40. PONT.] Dübörgést hallasz fentről, és látod, hogy a plafon egy része zuhanni kezd! Szerencsédnek köszönhetően csak 10 életpontot vesztettél. Iszonyatos ütést érzel, ahogy a lecsapó kőfal-csapda telibe talál.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [41. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy óriás patkány lakik itt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Meglengetve a varkaudar lándzsát a másikra rohansz. Varkaudar lándzsával teljesen átdöföd az óriás patkány testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel kegyetlenül megütöd az óriás patkány jobb hátsó lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az óriás patkány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [44. PONT.] Morajt hallasz a távolból. Vajon mi lehet ez? Aztán megpillantod a folyosón a feléd guruló óriási kőgolyót. Pánikszerűen menekülni kezdesz! Szerencsédnek köszönhetően csak 10 életpontot vesztettél. A golyó utolér, és a falnak présel. Uuuuhhhhh!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Folytatod az utat. Innen csak egy út van: előre! [45. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [46. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Innen csak egy út van: előre! [47. PONT.] Hirtelen egy óriás szőröspókot veszel észre magad előtt. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 9 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja az óriás szőröspók förtelmes fejét. (4 támadással 60 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Megmarkolva a varkaudar lándzsát a másikra ugrasz. Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod az óriás szőröspók testét. (4 támadással 107 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel párszor keményen megütöd az óriás szőröspók testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Varkaudar lándzsával megdöfködöd az óriás szőröspók egyik lábát. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megpöccinted az óriás szőröspók puha testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Az óriás szőröspók csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az óriás szőröspók összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 28 csepp ugh mérget. Magad mögé lököd a pitiáner élőholt quwarg trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes óriás szőröspók trófeát. 1 960 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 316, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Legyőzted a labirintus mélyén rejtőző ocsmány szörnyet, nyilván ez lehetett a feladat, amelyet a toborzáshoz kértek. Mostmár elégedetten térhetsz vissza. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [46. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [45. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [44. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [41. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Ellenőrzöd a térképen, hogy hol is vagy. [40. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Az egyenes folyosó közepén vagy. [39. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Megtorpansz: kanyarodik az út! [37. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Folytatod az utat. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [36. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. [35. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [25. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Kanyarodik a járat. [26. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. [24. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! (-187 varázspont.) Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Amint belépsz, látod, hogy ez a helyiség akár egy őrposzt is lehetne. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Elértél a lépcsőhöz. Kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [145 pontot használtál fel, van még 35.]

m 3 3 4 mozogsz délkeletre, délkeletre, délre
[99,25] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy sullár. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a sullár jobb első lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Marokra fogva a varkaudar lándzsát a másikra támadsz. Varkaudar lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sullár testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megütöd a sullár lihegő pofáját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A sullár szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sullár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Elsőnek egy harcias morf száll szembe veled.

Egy méregfelhő varázslattal köszönt csatapartnered. 4 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a harcias morf jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (14 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a harcias morf bal lábát. (4 támadással 58 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel néhányszor megcsapod a harcias morf fejét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A harcias morf fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csápjaival a harcias morf csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vitális a sebzés! (-1 max. életerő.) Varkaudar lándzsával tökéletesen perforálod a harcias morf testét. Kritikus ütés! (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel csak érinted a harcias morf bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a harcias morf, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A hatás részben permanens. (-1 max. életerő.) A harcias morf most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 203 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy fehér morfplazmát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy halálos morf.

Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Elszántan a másikra ugrasz. Krogan buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a halálos morf testét. (4 támadással 115 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel gyengén megütöd a halálos morf jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A halálos morf belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A halálos morf farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A halálos morf most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 1 155 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy sárga morfplazmát. Találsz nála 2 ezüsttollú nyilat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 7 tüskét.

(Továbbmész...) [100,26] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy ork sámán. Megvető mosollyal várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 7 életpontot vesztettél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az ork sámán testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az ork sámán nyakát. Kritikus ütés! (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Távolról lángcsóva varázslatot lő rád a másik. 6 életpontot vesztettél. Az ork sámán összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 531 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +118 életerő.) Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Ellenfeled ezúttal egy harcias morf.

Ellenfeled méregfelhő varázslatot lő rád. 5 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a harcias morf fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (15 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Megmarkolva a varkaudar lándzsát a másikra ugrasz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a harcias morf testét. (4 támadással 48 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel többször eltalálod a harcias morf jobb oldalát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A harcias morf belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vitális a sebzés! (-1 max. életerő.) Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a harcias morf testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megpöccinted a harcias morf bal lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a harcias morf, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A harcias morf csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 203 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy zöld morfplazmát. Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy halálos morf.

Ellenfeled ragasztót köp! Még idejében félreszökkensz. Marokra fogva a Krogan buzogányát a másikra rontasz. Krogan buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a halálos morf testét. (4 támadással 133 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel csak érinted a halálos morf testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A halálos morf farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A halálos morf még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 1 155 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy fehér morfplazmát. Találsz nála 3 ezüsttollú nyilat.

(Továbbmész...) [100,27] Szűnni nem akar a zöld síkság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő kérődző etra nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Elszántan a másikra rohansz. Varkaudar lándzsával több döféssel felnyársalod a kérődző etra bal első lábát. (4 támadással 105 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel eltalálod a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A kérődző etra patája súrolja a combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-6 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Véres nyál csordul ki a kérődző etra száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 918 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 136, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Ellenfeled ezúttal egy mágiamorfáló.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mágiamorfáló testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Eláraszt a sav. (33 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Varkaudar lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mágiamorfáló testét. (4 támadással 102 életpontot sebezve.) Koponyalékelővel megcsapod a mágiamorfáló testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a mágiamorfáló csáprágójával. (4 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. A mágiamorfáló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 187 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 134, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy fehér morfplazmát. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ez nem lehet más, mint egy éltető morf. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss troll nyomok vezetnek északkeletre. [31 pontot használtál fel, van még 4.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

ek 302 5 t. energia kisütése: 302 5
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 360 keresed a 360. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy ryuku gárdistát. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

id 214 80 idomítod a 214. szörnyet 4 pontért
Sajnálom, de nincs ilyen sorszámú szörny a fogságodban. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -1.]

* 2. BP: h 507 0 0 használod az 507. tárgyat
Terülj, terülj, asztalkám! - mondod, és csodák csodája: Krugrog mama terítője máris roskadozik a finom falatoktól (+3 kaja, +5 korty víz). [0 pontot használtál fel, van még -1.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 29 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 22, 21, 19.
Figyelem: 2 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a vadász quwarg. 2 kaját nyel le a quwarg királynő. 2 kaját fal föl a quwarg harcos. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 219 pontot. A következő körben tehát 218 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BRONZ FEJPÁNT (407. TÁRGY)
A bronz fejpánt a réz fejpánt fejlettebb változata, a réz fejpánthoz hasonlóan, fő célja az, hogy legyen valamilyen alternatíva a fejrevalók viseletében. Elkészítéséhez egy kígyóbőr, két rézdarab, két óndarab, egy kőkalapács és egy olvasztókemence szükséges, valamint 25 TVP. Védettségedet kettővel növeli, ha viseled.

VORTEXMÁGUS (418. SZÖRNY)
Ha a vortexmágusban dobófegyverrel szeretnél kárt tenni, nem sok esélyed van. Ez a varázstudó lény képes az örvénylő szellőket maga köré gyűjteni, és a bennük lévő energiát a maga javára fordítani. Így teste szinte állandóan ködbe veszik, mozgása szellőszerűvé válik. Senki sem tudhatja, mit rejt bokájáig érő köpenye alatt, mely szinte önálló életet él, képes a legügyesebb vágás elől is könnyedén kisiklani. Persze nem mindig...

KAROK, KAPCSOLÓK ÉS EGYÉB KÜTYÜK
Mint hihetetlenül fejlett és tapasztalt labirintus-felderítő, életed során először kerültél szembe egy vérbeli labirintusmélyi kapcsolóval vagy hasonló kütyüvel. Ezek a bigyókák általában ugyanazt a funkciót töltik be mindenhol, lett légyen akármilyen a külsejük. Nevezetesen: sötét és homályos jellegű változások történését idézik elő a labirintus másik végében vagy a szomszéd szobában. E változások mibenlétét nem kívánom taglalni, de annyi bizonyos, hogy a legtöbb kapcsolót mindenképpen érdemes meghúzni/megnyomni stb. Mert valami hasznos dolog fog történni. Következésképp, ezt a dolgot automatikusan meg is fogod csinálni, ha egy ilyen tereptárgyra bukkansz. Azon kevés esetekre, amikor jobb mégsem meghúzni a kart, érdemes beállítani a Semmilyen Kapcsolóhoz Sem Nyúlok parancsot: KPCS. A Mindenhez Automatikusan Hozzábabrálok mód visszaállítására a KPCS 1 parancs szolgál. Lehetőség van a kapcsolók manuális megpiszkálásához is. Ez a KPCS 2 parancs. Ha azon a referenciaponton, ahol állsz, van kapcsoló, akkor ennek a parancsnak a hatására azt átpöckölöd az ellentétes állásba.
Vannak könnyen felfedezhető kapcsolók, és vannak nehezen észrevehetők. A felfedezés esélye egyenes függvénye a Felderítés szakértelmednek és az Óvatosságodnak. 15-ös felderítés szakértelemmel és 5-ös óvatossággal még a legeldugottabb kapcsolók 98%-át is fel fogod fedezni. Lehetőség van még a KPCS 3 parancs kiadására is, ami mindenben megegyezik a KPCS 2 paranccsal, HA az adott helyszínen találtál kapcsolót. Ha azonban nem találtál, nekiállsz 20 TVP-ért igen-igen alaposan átkutatni az adott refpontot, és ha van ott rejtett kapcsoló, akkor azt majdnem biztosan meg is fogod találni, és használod is. A KPCS 3 parancsnak megadhatsz egy második, biztonsági paramétert is, egy referenciapontot: csak akkor fogsz TVP-t áldozni a kutatásra, ha az adott refponton állsz a parancs kiadásakor.

ÓRIÁS SZŐRÖSPÓK (7076. SZÖRNY)
A közönséges, erdőben lakó szőrös pókok még egy kezdő kalandozónak sem jelentenek komoly kihívást, ám ennek a fajnak létezik egy sokkalta veszedelmesebb, rejtőzködőbb, és épp ezért titokzatosabb alfaja is. Az óriás szőröspók alkatra megegyezik jól ismert rokonaival, ám méretük nem ritkán eléri azoknak a tízszeresét! Ez akár másfél mázsát, és egy méteresnél is nagyobb hátmagasságot jelent! Ezek a sunyi, fényt gyűlölő bestiák általában járatlan szakadékok, és eldugott barlangok mélyén tanyáznak. Kis kolóniákban élnek, és csak ritkán változtatnak élőhelyükön. Csáprágójuk méregtől csöpög, és mesterien szott hálójukat egyetlen pillantás alatt képesek rád hajítani! A póktest elpusztítására mindhárom fegyvertípus egyaránt alkalmas.

KARAKTERLAP

Bepa, egy fekete, tüsi hajú, csillogó szemű troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran hűséges követője vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 78. fordulód.

Erő: 19 (32) Szint: 19 Merészség: 10/5 Magasság: 260 cm
IQ: 18 (41) Támadás: 35 Agresszió: 5 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 11 (19) Védekezés: 36 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 17 (27) Életpont: 416/179 Jellem: semleges (-7) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 (31) Varázspont: 355/0 Pénz: 139153 arany Kép. pont: 20
Tudatpont: 39/21 Pszi pont: 75/51 EFejl: 15
Eddig összesen 1068 szörnyet (15 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 16 922 TP-t kaptál. Jelenleg 449 092 TP-d van. A következő szinthez még 908 TP szükséges. Trófeáid: miksziszi húsgólem, óriás szőröspók, vadász quwarg. A 40. fordulódban 50000 arany került a bankszámládra. 50360 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 20/85 (+32%) vágófegyverek: 1/0 ütőfegyverek: 25/81 (+5%)
lőfegyverek: *23/100 (+8%)

Feltételes fegyverváltás: varkaudar lándzsa (#224) << Krogan buzogánya (#1561)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); tüske (#22) max. 1 db (8 -14.); nyílvessző (#108) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
100,27 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 103
Legfeljebb 8 TU-t válthatsz TVP-re.
Eltaposott quwargok: össz.: 108 időszaki: 108

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 69 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 18/94 (+12%) 2. nyomkövetés: 13/5 (+10%) 3. mászás: 5/10
4. csapdakészítés: 21/75 (+16%) 5. csapdaészlelés: 2/98 (+30%) 6. gyógyítás: 4/23
7. titkosírás: 2/48 8. felderítés: 20/7 (+1812%) 9. szörnyidomítás: 8/12
10. teológia: 3/66 11. taumaturgia: 13/59 (+20%) 12. szerencsejáték: 1/87
13. versengés: 2/69 (+20%) 14. zene: 2/48 15. szörnyismeret: 11/55 (+22%)
16. pszi: 8/96 (+9%) 17. vadászat: 5/18 18. bányászat: 7/81
19. főzés: 6/27 (+15%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
mászol max. 120 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
trikornis (#104), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990), éltető morf (#7625)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
élőholt quwarg (#202) (csicska) státusz: OK
quwarg harcos (#201) (hátas: 10 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +2 védettség;) státusz: OK
quwarg királynő (#153) (málhás: +22 kg teher) státusz: OK
vadász quwarg (#241) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
3.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 4)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): kész. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. cirkuszi fősátor (713): többek közt 819. tárgyat kell leadnod. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 192.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 467, az összesen kapott pontszám: 47590. (összesen ölhető: 1284 ) Eddig 4 alkalommal használtad a Végzet kulcsát a morfok visszazárására. Még 0 morfot kell megölnöd ahhoz, hogy a Végzet kulcsát újra használhasd.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
keményebb bicepsz (149)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
legjobb védekezés (186)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
fegyvermester (302)
erősebb quwargszag (319)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 11 TU. szükséges még: 19 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 6364 TU szükséges.)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 gyógykenőcs (#313) 1 keg gomba (#1615) 6 nyílvessző (#108)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
34 arany (#50) 7 ezüsttollú nyíl (#363) 3 fehér morfplazma (#2445)
1 fekete morfplazma (#2446) 2 gyöngymangó (#135) 2 kaja (#2)
1 kék morfplazma (#2442) 1 quwarg tojás (#360) 1 sárga morfplazma (#2447)
1 sullár hólyag (#168) 1 ubuk tüske (#131) 28 ugh méreg (#166)
1 zöld morfplazma (#2444)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

97 98 99 100 101
23
24
25
26
27
28
(98,24) vadász quwarg (#241), mágiamorfáló (#7623), védelmező morf (#7622), a 192. labirintus bejárata, Tharr oltár, vaskohó (#155), 28. jellempróba, nekrofun (#173), művészi porolit (#720), olvasztókemence (#86), vortexmágus (#418), Tugt-ork (#46), óriás patkány (#42), óriás szőröspók (#7076)
(99,25) sullár (#101), harcias morf (#7619), halálos morf (#7618)
(100,26) ork sámán (#345), harcias morf (#7619), halálos morf (#7618)
(100,27) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), kérődző etra (#368), mágiamorfáló (#7623)

Üzenet küldése a karakternek