71. forduló, 73. forduló, Rőt Szivacs összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. júl. 7. 9h:08'
EZ A 1151. JÁTÉKHETED, 72. FORDULÓD
1152. játékheted kezdete: júl. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1854
SZÁMLA : XXXX

RŐT SZIVACS KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [128,53] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ). A teremtés zsákja létrehozott 1 gyöngymangót. A teremtés zsákja létrehozott 1 borkonyó bibét.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+69 életerő.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+6 pszi pont.)

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Pszi energia árad szét testedben. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 239. Kapsz 2 VP-t.]

* 2. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Hmm! Már nem is vagy éhes! 201 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 236. Kapsz 1 VP-t.]

* 3. KP: v 443 0 0 elmormolod a 443. varázslatot
Sajnos nem vagy elég képzett a zenében ahhoz, hogy használhasd a harci indulót. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

kf 692 kézbeveszed/felveszed a 692. tárgyat
Leveszed a fekete bőrcsizmát, majd felhúzod a ryuku csizmát. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 11 516 188 hulladék: 11 516 188
Hulladék, ezért nem gyűjtesz csontkést. Hulladék, ezért nem gyűjtesz varkaudar szablyát. Hulladék, ezért nem gyűjtesz mérg. ubuk dobónyilat. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 190 237 271 hulladék: 190 237 271
Hulladék, ezért nem gyűjtesz mérg. vas dobónyilat. Hulladék, ezért nem gyűjtesz tankány karmot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz szürke bőrkesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 247 180 hulladék: 247 180
Hulladék, ezért nem gyűjtesz fekete bőrcsizmát. Hulladék, ezért nem gyűjtesz ezüst gyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

v 96 94 53 elmormolod a 96. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

127 128 129
52
53
54

[94,53] Lakott területre érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy nekrofunt. Utad során felfedezel egy fény szentélyét. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 3 aranyat.

Épületeket látsz: egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.).
Eladsz 1 csontkést 2 aranyért, 3 fekete bőrcsizmát 48 aranyért, 2 mérg. ubuk dobónyilat 14 aranyért, 4 mérg. vas dobónyilat 40 aranyért, 1 szürke bőrkesztyűt 31 aranyért, 2 tankány karmot 20 aranyért, 1 varkaudar szablyát 20 aranyért.
Összefutsz Kensoival. Tharr misszionáriusa. Egy arany papi karkötőt, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy lánghordozó gyűrűt, egy Métely páncélját, egy örökkéval.gyémántját, egy rinóbőr övet, egy ritualista amulettet, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy hadroszaurusz trófea, egy varkaudar varázsló trófea és egy áeratikus hasnyák trófea színesíti. Bal kezében egy rövid kardot tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd goldugar. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Összefutsz Mostharral. Raia misszionáriusa. Egy ezüst nyakláncot, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy vadász quwarg trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy varkaudar íjász trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Elég egy mentális pillantás aurájára: fehér, jelezve, hogy jó.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Összefutsz Békés Bodinnal. Sheran misszionáriusa. Egy arany papi karkötőt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy trófea nyakláncot, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy áeratikus hasnyák trófea, egy jégtroll trófea és egy velociraptor trófea színesíti. Jobb kezében egy kétfejű csatabárdot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 226. Kapsz 4 VP-t.]

ea 347 1 eladod a 347. tárgyat 1
Eladtál 1 súlyzót. 9 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 226.]

ve 186 1 megveszed a 186. tárgyat 1
Vásároltál 1 nagy vaskulcsot. 32 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 226.]

ve 240 1 megveszed a 240. tárgyat 1
Vásároltál 1 kis aranykulcsot. 32 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 226.]

ve 241 1 megveszed a 241. tárgyat 1
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 226.]

m 2 1 1 mozogsz keletre, északkeletre, északkeletre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[128,53] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Oldalt pillantva, meglátsz egy nekrofunt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy régészeti lelőhelyet. Igazi profi munka folyik itt az ásatásoknál! Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Szőrös fia Szőrös hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Látsz egy barátság szent tüzét.
(Feltételes foglyul ejtés:) Halvány ragyás burástya nyomokat fedezel fel! Sajnos már a jelenlegi szörnyidomítás mellett megengedett maximális számú szörny van a fogságodban. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy ragyás burástya. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a ragyás burástya testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (8 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a mágusölőt ellenfeledre támadsz. Mágusölővel többször mélyen végigmetszed a ragyás burástya bal csápját. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy eltalálod a ragyás burástya jobb vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A ragyás burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A ragyás burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. Csápjaival a ragyás burástya lecsap a bal karodra. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 923 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Továbbmész...) [129,52] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy törpemammut. {támadása: 16.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a törpemammut testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mágusölőt a másikra ugrasz. Mágusölővel hatalmas csapásokat adva felmetszed a törpemammut oszlopos lábát. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal súrolod a törpemammut bal hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a törpemammut néhányszor agyarával! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A törpemammut megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 880 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Látsz egy Chara-din monolitját. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Sonchus Arvensis előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
(Feltételes készítés:) Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 5 szárnyas hernyót.

(Továbbmész...) [130,51] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A feléd közeledő karmos tankány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a karmos tankány kitinpáncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Mágusölővel kegyetlenül összevagdalod a karmos tankány kitinpáncélját. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy megvágod a karmos tankány bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A karmos tankány karmai majdnem eltalálnak! A karmos tankány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 977 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Dornodon hívői építették. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. [95 pontot használtál fel, van még 131. Kapsz 38 VP-t.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[130,50] Továbbra is síkságon vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Sheran híveié. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy erszényes elkarog közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. {védettsége: 22 szúró, 22 vágó, 22 ütő ellen.} Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi az erszényes elkarog jobb oldalát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mágusölőt ellenfeledre ugrasz. Mágusölővel többször mélyen végigmetszed az erszényes elkarog jobb lábát. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod az erszényes elkarog testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog patája súrolja a combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 1 247 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [130,49] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy élőholt quwarg nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja az élőholt quwarg testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Meglengetve a mágusölőt ellenfeledre rontasz. Mágusölővel hatalmas csapásokat adva felmetszed az élőholt quwarg torát. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolgatod az élőholt quwarg jobb első lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Mágusölővel többször mélyen végigmetszed az élőholt quwarg torát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod az élőholt quwarg torát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az élőholt quwarg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 883 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 182, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [130,48] Még mindig füves síkságon vagy. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely keletről folyik nyugatra. Feltöltöd a vizestömlőt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Dornodon híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Johnnyu Lee hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő karmos tankány nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a karmos tankány bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mágusölővel kegyetlenül összevagdalod a karmos tankány jobb oldalát. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigvagdosod a karmos tankány kitinpáncélját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre a karmos tankány öklelő szarvai elől. Félrehajolsz, de a karmos tankány karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A karmos tankány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 977 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. [45 pontot használtál fel, van még 86. Kapsz 10 VP-t.]

m 7 1 mozogsz északnyugatra, északkeletre
[129,47] Síkság, továbbra is csak síkság. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy megsebzett quwarg királynő. {egyik sebzési módja: 3x 4d5+5.} Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a quwarg királynő potrohát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Meglengetve a mágusölőt a másikra rohansz. Mágusölővel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a quwarg királynő nyakát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy megvágod a quwarg királynő torát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg királynő többször is megmar! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A quwarg királynő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 5 csepp ugh mérget. 837 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy grok-képződményt. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Marcho Ven-Saak, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt.
(Feltételes mászás:) A mászókarmokat a kezedre erősítve, mászni kezdesz felfelé. Felérkezve bemászol a grok-burokba egy szélesebb résen keresztül. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Azonnal látod, hogy a burok nem lakatlan, és a főbérlő azonnal meg is indul feléd. Egy légirozmár! {támadása: 7.}

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a légirozmár testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mágusölővel egy irtózatos ütéssel felvágod a légirozmár farkát. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigmetszed a légirozmár farkát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A légirozmár sikertelen támadást intéz feléd agyarával. A légirozmár farkával melletted a levegőbe suhint. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 237 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 1 dözmöng szivet. Miután lemásztál, továbbindulsz. északkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [130,46] Dombos terepre érkeztél. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy manaelementál került az utadba. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a manaelementál testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mágusölővel kissé megkarcolgatod a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 137 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mágusölővel kicsit megvagdalod a manaelementál testét. (4 támadással 122 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 338, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Elfeledett kalandor egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Oldalt pillantva, meglátsz egy törpe bányát. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane; keletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [46 pontot használtál fel, van még 40.]

be 66 bemész a 66. titkos labirintusba
A leírás alapján nem nehéz a bejáratot megtalálni. Odabent sötét honol. Fáklyát gyújtasz. Ahogy belépsz, furcsa hang fogad odabentről. [5 pontot használtál fel, van még 35.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy régi, rozsdás ajtó állja utadat. Lenyomod a kilincset: Nyitva van! Belépsz. Odabent különösen rossz levegő fogad. [2. PONT.] Egy kart látsz a falon. [már meghúztad] Mész tovább, előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [3. PONT.]
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [24 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 5 6 7 mozogsz 5 6 7
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 8 9 10 mozogsz 8 9 10
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 11 12 13 mozogsz 11 12 13
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 14 15 16 mozogsz 14 15 16
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 17 18 19 mozogsz 17 18 19
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 20 34 35 mozogsz 20 34 35
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

lm 36 37 38 mozogsz 36 37 38
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

* 1. BP: h 238 20 0 használod a 238. tárgyat
Elkezded pengetni a lantot. Nagyon jól megy, a környékbeli vikócmajmok tapssal jutalmaznak. [11 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 8, 4, 23.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját nyel le a garokk. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 213 pontot. A következő körben tehát 210 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGY VASKULCS (186. TÁRGY)
A nagy vaskulcs a kis vaskulcsból és a normál vaskulcsból álló sorozat harmadik tagja. Hatalmas lakatokat tudsz vele kinyitni, amelyeknél a zárnyitó készlet finom drótjaival igen nehezen boldogulnál.

KIS ARANYKULCS (240. TÁRGY)
Ez az apró kulcs egy lakatos és egy aranyműves együttdolgozásának remekműve. Tolla különösen bonyolult, valószínűleg igen komplex zárak kinyitására alkalmas.

KARAKTERLAP

Rőt Szivacs, egy vörös, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 72. fordulód.

Erő: 16 (26) Szint: 17 Merészség: 8/5 Magasság: 115 cm
IQ: 16 (24) Támadás: 33 Agresszió: 5 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 15 (25) Védekezés: 40 Menekülés: 30 % Életkor: 68/68 év
Egészség: 17 (24) Életpont: 447/447 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 11
Szerencse: 26 (37) Varázspont: 358/358 Pénz: 22708 arany Kép. pont: 4
Pszi pont: 20/14
Eddig összesen 416 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8 162 TP-t kaptál. Jelenleg 257 691 TP-d van. A következő szinthez még 2 309 TP szükséges. Trófeáid: Poomr Ko, Ciang Csí, varkaudar íjász. A 27. fordulódban 5050 arany került a bankszámládra. 5151 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 6 vágófegyverek: 20 dobófegyverek: 16

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); vas dobónyíl (#189) max. 1 db (1 -19.); vas dobónyíl (#189) (20 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
130,46 mezőn táborozol, a 66. labirintusban, 1. szinten, 3. ponton

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 655 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 12 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 9 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 8
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 4 9. szörnyidomítás: 1
10. taumaturgia: 30 11. szerencsejáték: 2 12. versengés: 5
13. harcművészetek: 8 14. zene: 9 15. szörnyismeret: 6
16. pszi: 3 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 5
19. bányászat: 2 20. főzés: 6

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 0
6. regeneráció: 4 10. vp regeneráció: 2 11. kincskeresés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 1000 darabot, csak egyszer), borkonyó bibét (#312) (max. 1000 darabot, csak egyszer), csuklyavirágot (#133) (max. 5 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 5 darabot )
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219), ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219)
mászol max. 60 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 16 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) tűzgolyó (#155, 25 VP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
Symulf rúnája (#182, 12 VP, 5 TVP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP)
Trinigan rúnája (#453, 10 VP, 3 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
oldás (#372)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> 15. szintű lényekre

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: OK

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontkés (#11) 1 fáklya (#36) 3 fekete bőrcsizma (#247)
2 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 4 mérg. vas dobónyíl (#190) 1 súlyzó (#347)
1 szürke bőrkesztyű (#271) 1 varkaudar szablya (#516)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
123 arany (#50) 1 borkonyó bibe (#312) 1 dözmöng szív (#122)
1 elkarog szőr (#665) 1 gyöngymangó (#135) 8 kaja (#2)
1 kis aranykulcs (#240) 1 nagy vaskulcs (#186) 5 szárnyas hernyó (#69)
8 ugh méreg (#166) 18 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

127 128 129 130 131
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
(128,53) nekrofun (#173), oltár, régészeti lelőhely (#1208), 36. jellempróba, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484), ragyás burástyák (#111)
(129,47) quwarg királynő (#153), grok-képződmény (#149), 39. jellempróba, művészi porolit (#720), oltár, légirozmár (#94)
(129,52) törpemammut (#115), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, Chara-din monolitja (#534), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720)
(130,46) manaelementál (#290), a 66. labirintus bejárata, oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), törpe bánya (#435), 33. jellempróba
(130,48) patak, Dornodon oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), karmos tankány (#137)
(130,49) gumifa (#38), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), 32. jellempróba, élőholt quwarg (#202)
(130,50) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), Sheran oltár, erszényes elkarog (#354)
(130,51) karmos tankány (#137), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Dornodon oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)

Üzenet küldése a karakternek