69. forduló, 71. forduló, Széltoló Komisz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. febr. 28. 9h:06'
EZ A 133. JÁTÉKHETED, 70. FORDULÓD
134. játékheted kezdete: márc. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3140
SZÁMLA : XXXX

SZÉLTOLÓ KOMISZ KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,73] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+12 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+19 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy óriás patkány nyomára bukkanj. Hiába. Semmi eredmény. [8 pontot használtál fel, van még 242.]

fkt 2371 50 1 felt. készítesz a 2371. tárgyat (50 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

vi 7 3 30 viselkedésed: 7 3 30
Mostantól elég bátor vagy. Nálad valamivel erősebb szörnyeket is meg mersz támadni. Merészségi szinted ettől kezdve 7. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

t 85 támadod a 85. szörnyet
FT 85 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy gyilkos sallank! Ezt kerested. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a gyilkos sallank fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a gyilkos sallank testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


t 154 1 támadod a 154. szörnyet
FT 154 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

d 45 1 eldobod a 45. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 kis bőrpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

d 1113 1 eldobod az 1113. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 varkaudar csontot. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

d 48 1 eldobod a 48. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 antilopbőrt. [0 pontot használtál fel, van még 242.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[44,74] Továbbra is síkságon vagy. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Warn pusztáinak északnyugati szélén jársz. Keletre a Pillanat hegység magasodik. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Találsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy oltár van. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tintacsiga lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tintacsiga testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Szerencsére féreugrottál. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tintacsiga belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tintacsiga összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 5 tintát.) 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Ellenfeled ezúttal egy élőholt mirg.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az élőholt mirg a jobb válladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod az élőholt mirg jobb vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az élőholt mirg nyakát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

A következő ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a láplidérc jobb oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Vaskarddal kegyetlenül összevagdalod a láplidérc sáros testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a láplidérc testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A láplidérc belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A láplidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 xirnox szív. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 735 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Találsz nála 1 sárga erőövet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 24 (limit: 215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2400.
Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,75] Dombos terepre érkeztél. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy mélységi grittang közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy óriás csontváz. (ld. enc.)

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Nem találtad el. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ököllel néhányszor súrolod az óriás csontváz sárga bordáit. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmaival felhasítja a bőrt a jobb karodon. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Ököllel néhány helyen meghorzsolod az óriás csontváz sárga bordáit. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmaival felhasítja a bőrt a jobb karodon. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Az iszonyatos erejű csapás szétzúzta a bal kezedben, védekezésre emelt tárgyat! Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 55, gyógyulás: 0, összesen: -55 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 222.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 214.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Összeszedsz néhány teljesen erjedt mingókörtét. Kifacsarod a levét, majd lassan elszürcsölgeted. Az ital szerencsére nem csak a hangulatodat, hanem az egészségedet is javítja. (+25 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 174.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[43,76] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy szárnyas gömböc közeledik. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szárnyas gömböc nyakát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Első ellenfeled egy autentikus vámpír.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az autentikus vámpír jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot a másikra ugrasz. Vaskarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az autentikus vámpír bal karját. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Iszonyatosan jeges az érintés. (-1 szint: -1 támadás, - 8071 TP, -4 max/akt. életerő, -2 tulajdonságpont, -11 max/akt. varázspont, -1 képességpont.) Vaskarddal megcsapod az autentikus vámpír testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Sikoltasz a túlvilági, hideg érintéstől. (-1 szint: -1 támadás, - 5000 TP, -5 max/akt. életerő, -2 tulajdonságpont, -11 max/akt. varázspont, -1 képességpont.) Az istenek látják nyomorúságodat, és különleges áldást bocsátanak rád: mostantól immunis leszel a szintszívásra! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 890 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 59, gyógyulás: 0, összesen: -59 ÉP}

Találsz nála 1 éjkövet. (ld. enc.) Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy élőholt mirg.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg farkát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csőrével az élőholt mirg belemar kézfejedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az élőholt mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 sámán gyógykenőcsöt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 26 (limit: 215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2605.
A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Gatin városa innét délre fekszik. " Oldalt pillantva, meglátsz egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyöngymangót. Utad során felfedezel egy gumifát. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

(Továbbmész...) [43,77] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gitonga került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 4 madártollat. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy szintszívó.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a szintszívó ködös testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot ellenfeledre ugrasz. Vaskarddal egy irtózatos ütéssel felvágod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A szintszívó karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a szintszívó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 305 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy sírlidérc.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a sírlidérc bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot a másikra rontasz. Vaskarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a sírlidérc rothadó húsát. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Vaskarddal végigvágod a sírlidérc bal oldalát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A sírlidérc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 580 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

Találsz nála 1 fenőkövet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 28 (limit: 215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2815.
Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy hóhérbimbót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran híveié. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 154.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [8 pontot használtál fel, van még 146.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+44 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 106.]

m 4 mozogsz délre
[43,78] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Hirtelen mozogni kezd a föld! A feléd közeledő sebesült északi aurach mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Itt csata lesz.

Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot a másikra rontasz. Vaskarddal egy irtózatos ütéssel felvágod az északi aurach testét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az északi aurach most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 aurach fogat. 267 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy élőholt mirg száll szembe veled.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt mirg farkát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ököllel többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg bal lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 179 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás).
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A következő ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a láplidérc sáros testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Vaskarddal többször mélyen végigmetszed a láplidérc bal lábát. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a láplidérc, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál rajtad. 14 életpontot vesztettél. Karmával néhányszor a láplidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Vaskarddal párszor kilyukasztod a láplidérc jobb oldalát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A láplidérc belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A láplidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a láplidérc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 Tiume batyuja (ld. enc.). Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 128, sebződés: 50, gyógyulás: 0, összesen: -50 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 sárga erőövet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 30 (limit: 215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 3025.
Felfedeztél egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy oltárt. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 96.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 88.]

m 4 mozogsz délre
[43,79] Amerre csak a szem ellát, dombok. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy spagulár közeledik. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a spagulár farkát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A spagulár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy sírlidérc.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vaskarddal többször mélyen végigmetszed a sírlidérc jobb lábát. (3 támadással 68 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Vaskarddal megvágod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) A sírlidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. [10 pontot használtál fel, van még 78.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 70.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[44,79] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Ó! Hiszen ez egy evaporőr. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal rájössz, hogy egy élőholt mágus ijesztett meg. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert délre fordítod, megpillantasz egy olvasztókemencét. Északnyugatra nézve látsz egy oltárt. Északra egy Fairlight oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Egy elhullott vaddisznó tetemére bukkansz. Félretéve a finnyáskodást, lebontasz mindent, ami még emészthető. (+2 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ez nem lehet más, mint egy gyilkos sallank. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [45,78] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ez nem lehet más, mint egy autentikus vámpír. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Felfedeztél egy mínosz-kúpot. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 50.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
A környező bokrokat félretolva, megtalálod a bejáratod. Bemászol. Félig-meddig arra számítasz, hogy valamilyen szörny fog rád rontani, de erre nem kerül sor. Csak néhány ősi kőszobrot találsz bent. A legnagyobb szobor talpazatán írást vélsz felfedezni. Közelebbről is megnézed, de sajnos nem érted.

Odakint is körülnézel. [20 pontot használtál fel, van még 30.]

szk 101 keresed a 101. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy sullárt. [0 pontot használtál fel, van még 30.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 29.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-5 életerő.) Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 29 pontod maradt, ebből a következő körre 29 pontot vihetsz át. Kapsz még 211 pontot. A következő körben tehát 240 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÁRGA ERŐÖV (276. TÁRGY)
Ez az első pillantásra egyszerű, sárgarézből kovácsolt öv mágikus képességgel rendelkezik: ha valaki felveszi (KF 276 paranccsal) ereje megnő eggyel. A regék szerint a sárga erőöv egy sorozat legkisebb tagja, az egyéb színű övek még nagyobb erőnövekedést nyújthatnak.

ÓRIÁS CSONTVÁZ (176. SZÖRNY)
Az óriás csontváz közel négy méteres, minden bizonnyal egy hatalmas humanoid csontváza. Szúró és vágó fegyverekkel szinte lehetetlen komolyan megsebezni, emellett vörösen izzó szemeiből képes félelem-sugarakat lőni és öklének egyetlen csapásával összetörheti pajzsodat, sisakodat vagy balkezes fegyveredet. Azért nem legyőzhetetlen...

ÉJKŐ (2369. TÁRGY)
Néha tenyérnyi, sötét éjköveket találsz a Negatív létsíkról átszökött élőholtaknál. Amikor megvizsgálod alaposabban, rájössz, hogy az éjkő különleges nekromanta energiájának speciális következményei vannak. Egyrészt számodra hátrányos, hogy ha éjkövet tartasz magadnál, akkor egyfajta nekroenergia vesz körbe állandóan. Minél több éjköved van, annál erősebb ez a nekroaura. Miért hátrányos ez? Mert növeli minden élőholt erejét a közeledben, így azét is, akivel éppen harcolsz. (Játéktechnikailag mindez azt jelenti, hogy minden éjkő 5%-kal erősíti az invázió élőholtjait, amikor harcolsz ellenük.) Van azonban előnyös oldala is az éjköveknek. Egyrészt, ha elhasználsz egy éjkövet a H 2369 paranccsal 5 TVP-ért, akkor megidézhetsz vele egy élőholtat. Persze azt nem tudod befolyásolni, hogy milyen élőholt érkezik, de az biztos, hogy a használatkor az éjkő megsemmisül. Arra is rájössz a vizsgálat folyamán, hogy magad is tudsz éjkövet készíteni a KT 2369 paranccsal egy halálvirágból és 10 bomló esszenciából mindössze 10 TVP-ért. Érzed, hogy van még további lehetőség az éjkőben, de egyelőre nem jössz rá arra, hogy mire lehet még jó. Talán egy F 2369 segíthet!

SÁMÁN GYÓGYKENŐCS (1139. TÁRGY)
A varkaudar sámánok által készített gyógykenőcs jóval gyanúsabb és büdösebb kotyvalék, mint amit a gyakorló kalandozók készítenek. De valljuk be, jóval hatékonyabb is! A sámán gyógykenőcsöt a H 1139 paranccsal használhatod, ez TVP-be nem kerül. Maximum 300 ÉP-t fogsz visszanyerni, de így nem gyógyulhatsz max. ÉP fölé. A sámán gyógykenőcs megadható paraméterként a totemes gyógyításnál is. Labirintusban automatikusan gyógyítani fogsz vele, ha más módon már nem megy.

FENŐKŐ (1618. TÁRGY)
Egy átlagos kalandozó legalább fél tucat olyan tárgyat hordoz magánál, amit nem is tart számon, azok annyira hozzátartoznak a mindennapok életéhez. Az ilyen tárgyak csak akkor válnak fontossá egy vadonjáró számára, ha valamilyen oknál fogva nélkülözni kénytelen azokat. A fegyverek karbantartása általában nem igényel különleges eszközöket [ezért ezeket nem is jelöljük a karakterlapon], ám akadhat néha olyan eset, hogy az egyébként jól bevált tárgyaidat is lecserélnéd valami hatékonyabbra, tökéletesebbre, használhatóbbra. Nos, ilyen ez a tenyérnyi hosszú, levél alakú, lapos kődarab is. Az alakja túl szabályos, ami arra vall, hogy némi mágiát is igénybevettek a megalkotásakor. Ha ezzel a kővel fened meg a szúró, vágó és vízifegyvereidet, azok élesebbek lesznek még a vadonatúj állapotuknál is! A fenőkövet a H 1618 paranccsal használhatod 8 TVP-ért. Hatására a szúró-, vágó-, és vízifegyvereid, a fordulód végéig +1 sebzést okoznak majd ütésenként. A lövedékeid és dobófegyvereid egyesével való végigélezése olyan sokáig tartana, hogy arra inkább nem szánsz időt. Sajnálatos módon a fenőkő egy idő után elkopik (mivel nem tudni, mennyit használt fenőkövet találtál, lehet ez akár a következő használatkor, de kitarthat akár még húsz alkalmon keresztül is). A fenőkővel megélezett fegyver az olimpián szintén többet sebez.

TIUME BATYUJA (660. TÁRGY)
Tiume, a híres kósza sok-sok hónappal ezelőtt tűnt el valahol Maad és Raggard között, valamilyen mocsárban. Már mindenki lemondott róla, hogy valaha kiderüljön, mi történt vele - és tessék, most előkerül a kósza batyuja! Mocsoktól átitatott, és persze teljesen üres, de azért egy megfelelő ráolvasással egy mágiaértő sok mindent megtudhat a segítségével. Kincsként őrzöd, amíg nem juttatod el a megfelelő személyhez.

KARAKTERLAP

Széltoló Komisz, egy barna, copfos hajú, zöld szemű árnymanó férfi vagy. Sheran hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 70. fordulód.

Erő: 27 Szint: 9 Merészség: 7/3 Magasság: 107 cm
IQ: 21 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 39 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 11 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 173/55 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: -10
Szerencse: 26 (27) Varázspont: 44/0 Pénz: 399 arany Kép. pont: -1
Tudatpont: 24/12
Eddig összesen 452 szörnyet (16 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 810 TP-t kaptál. Jelenleg 10 810 TP-d van. A következő szinthez még 1 190 TP szükséges. Trófeáid: láplidérc, élőholt mágus, autentikus vámpír.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 9/2 (+40%) vágófegyverek: 19/67 (+14%) dobófegyverek: 13/16 (+52%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
45,88 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 111 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/4 (+75%) 2. nyomkövetés: 3/14 3. lopás: 2/0
4. mászás: 3/68 5. csapdakészítés: 6/71 (+7%) 6. csapdaészlelés: 2/77
7. gyógyítás: 17/71 (+88%) 8. titkosírás: 2/94 9. felderítés: 3/74 (+28%)
10. teológia: 2/16 11. taumaturgia: 7/83 12. zene: 1/66
13. szörnyismeret: 5/28 (+20%) 14. zárnyitás: 8/14 15. vadászat: 3/22
16. bányászat: 4/42 (+45%) 17. testépítés: 20/94

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
készítesz csillezsályalevelet (#1253) (max. 300 darabot ), halálvirágot (#2371) (max. 50 darabot )
cirkusz: ötpróba, labirintus (18)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
szintszívó (#96), szintszívó lények (#9097), autentikus vámpír (#154)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) szárazság (#48, 6 VP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 1)
3.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): új. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Gatin) (540): új. városháza (685): többek közt 258. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
8, 9, 10, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 31, 32, 53.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 1 TU. szükséges még: 49 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 40 TU. szükséges még: 10 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1138 TU szükséges.)
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 60.83 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 58 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 1 kis bőrpajzs (#45) 1 rövid kard (#171)
1 varkaudar csont (#1113) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 1 éjkő (#2369) 1 fenőkő (#1618)
1 gyöngymangó (#135) 2 kaja (#2) 10 madártoll (#112)
1 óndarab (#85) 1 rézdarab (#70) 5 sallank karom (#128)
1 sámán gyógykenőcs (#1139) 2 sárga erőöv (#276) 3 spiritusz (#170)
4 szvó-ektoplazma (#151) 1 Tiume batyuja (#660) 1 xirnox szív (#213)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

42 43 44 45 46
72
73
74
75
76
77
78
79
80
(43,76) szárnyas gömböc (#12), autentikus vámpír (#154), élőholt mirg (#135), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), 28. jellempróba
(43,77) gitonga (#76), szintszívó (#96), sírlidérc (#172), hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), Sheran oltár
(43,78) északi aurach (#350), élőholt mirg (#135), láplidérc (#352), oltár, érclelőhely
(43,79) olvasztókemence (#86), spagulár (#82), sírlidérc (#172)
(44,74) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 20. jellempróba, Tharr oltár, tintacsiga (#74), élőholt mirg (#135), láplidérc (#352)
(44,75) mélységi grittang (#103), óriás csontváz (#176), oltár
(44,79) evaporőrök (#69), gumifa (#38), oltár, 22. jellempróba, gyilkos sallank (#85)
(45,73) gyilkos sallankok (#85)
(45,78) mínosz-kúp (#178), 30. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Széltoló Komisz 70. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) hegyi rák (#61) kőevő (#62) umor-pióca (#63)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
gitonga (#76) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97)
téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119)
xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
élőholt mirg (#135) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) autentikus vámpír (#154) velociraptor (#161) sírlidérc (#172) élőholt mágus (#175)
óriás csontváz (#176) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) élőholt quwarg (#202) pszi elementál (#221)
manaelementál (#290) ork sámán (#345) északi aurach (#350) halálmadár (#351) láplidérc (#352)
tesh alligátor (#353) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) ryuku gárdista (#360) rőtmanó berzerker (#369)
csontlepke (#746) csodabogár (#755) Métely (#7000) Nehéz Norbi (#7119) Féktelen Fantom (#7120)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) $szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24)
kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) $antilopbőr (#48) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) $csontszablya (#64)
kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézsisak (#72)
csontkulcs (#74) $rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
$bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122)
$göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) $bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127)
$sallank karom (#128) $hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138) virág szimbólum (#143)
oltár (#146) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) $kis vaspajzs (#159)
nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) $vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178) aranygyűrű (#193) karbin plazma (#199)
amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) dorony tüdő (#212)
xirnox szív (#213) ketrec (#216) hurokcsapda (#217) dobóháló (#221) $orgyilkos tőr (#225)
acélpengőke (#231) furulya (#233) lajhár csont (#236) tankány karom (#237) tüskecsapda (#242)
nehezék (#258) remák szív (#264) szürke bőrkesztyű (#271) ametiszt medál (#275) sárga erőöv (#276)
gyógykenőcs (#313) ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) huhogó bibe (#332) súlyzó (#347)
phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
főutca (#399) ház (#400) vas fejpánt (#408) aranypikkely (#415) szent liget (#439)
sörsátor (#486) sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535) főnixtoll (#563)
Martian tekercse (#569) aurach fog (#657) Tiume batyuja (#660) alligátorbőr (#661) nektoraf faggyú (#667)
szulfagor agyar (#677) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720)
varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) sámán gyógykenőcs (#1139) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) keg gomba (#1615)
fenőkő (#1618) koponya gyűrű (#1733) varkaudar fellegvár (#1821) névjegykártya (#1846) obszidián penge (#2082)
vaskard (#2084) varkaudar barlang (#2200) éjkő (#2369) halálbokor (#2370) halálvirág (#2371)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat                                35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek