67. forduló, 69. forduló, Zyon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. márc. 5. 9h:08'
EZ A 70. JÁTÉKHETED, 68. FORDULÓD
71. játékheted kezdete: márc. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
E-mail!
KALANDOZÓ: #5881
SZÁMLA : XXXX

ZYON KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [97,107] koordinátán.
Az 1. napon egy szőke hajú, csillogó szemű alakváltó férfi lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Rögtön elszaladt a sunyi. Az őrségért kiáltasz. A mindenhol jelenlevő éber őrök egykettőre elkapják a tolvajt, és elhurcolják!
Az 1. napon összefutsz egy kék-zöld csíkos, hosszú hajú, narancssárga szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. Fairlight főpap-jelöltje. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy mászókarmot, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar iszákos trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy ongóliant trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: éjfekete kardról vörös vércsepp csapódik a porba. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Hátasállata egy mutáns pók! Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Összeismerkedtek. Az ő neve Earthquake. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 1. napon találkozol egy fekete, rövid hajú, szürke szemű alakváltó nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Sheran nagyhatalmú főpapja. Egy Eldereth kristályt, egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy korinthai talizmánt, egy obszidián karkötőt, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy borzalmas varkaudar trófea, egy óriásféreg trófea és egy Ayagira Tanaka trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy tölgyfakoszorú. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy spagulár! Mentális auráját felismered, ő is semleges. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Syd. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Mélyen a szemedbe néz, és lassan végighúzza a nyelvét a felső ajkán. Izgató a dolog, de ellenállsz!
Az 1. napon összeakadsz egy barna, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Raia kisebb papja. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy Eldereth kristályt, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy rothasztó talizmánt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Felszerelését egy varkaudar varázsló trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy borzalmas varkaudar trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy halványan vibráló nyunyónyűvő vikócmajom. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Mentális auráját felismered, tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
A 2. napon összefutsz egy barna, copfos hajú, zöld szemű, harcsabajszos ember férfival. Tharr főpapja. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy rothasztó talizmánt, egy sárga erőövet, egy tankány karmot, egy Tharr Keresztjét, egy vassisakot, egy vasvértet és egy vérvörös köpenyt visel. Felszerelését egy varkaudar iszákos trófea, egy quwarg ősmágus trófea és egy tyrannoszaurusz rex trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: mindent elsöprő hömpölygő ármádia. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy mérg. vas dobónyíl. Hátasállata egy sullár! Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Cormac Mac Art. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Profi harcos, nem vitás. Egy mély meghajlással köszöntöd.
A 3. napon megintcsak összeakadsz Earthquake-kel. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+1 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+46 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+11 varázspont.)

* 1. KP: kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a csontkést, majd a bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

* 2. KP: használod az 1167. tárgyat
Ezen a tereptípuson nem tudsz/nem lenne értelme főzni! [0 pontot használtál fel, van még 223.]

ba 148 147 989 nem támadod a 148. szörnyet a 147. szörnyet a semleges jelleműeket
BA 148 parancs tárolva. BA 147 parancs tárolva. BA 989 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

ea 72 1 eladod a 72. tárgyat 1
Eladtál 1 rézsisakot. 7 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[98,108] A sík vidéket bozótos váltja fel.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Megnyílt a Ghallai Pucc-ér fürddőhely 39 mérföldre délre! mindenkit Várunk! " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy móricserjét. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy bávatag golombár előtt. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 5 móri gyümölcsöt.

(Továbbmész...) [99,109] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Találsz egy oltárt. Elenios híveié. Látsz egy szent tölgyfát. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy tündöklő szobrot. Délkeletre egy Raia oltár van. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy tündöklő szobor van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ráismersz a távolodóra. Egy ryuku ostromteknős. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vérszomjas csüldő. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a vérszomjas csüldő testét. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 187.]

d 295 1 45 eldobod a 295. tárgyat (1 darabot) 45
Gondosan elrejtesz 1 elit csatavértet. [6 pontot használtál fel, van még 181.]

d 182 1 63 eldobod a 182. tárgyat (1 darabot) 63
Gondosan elrejtesz 1 vashegyű lándzsát. [6 pontot használtál fel, van még 175.]

d 56 23 eldobod az 56. tárgyat (23 darabot)
Elhajítasz 23 mákrózsa virágot. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

d 34 1 29 eldobod a 34. tárgyat (1 darabot) 29
Gondosan elrejtesz 1 ásót. [6 pontot használtál fel, van még 169.]

d 13 1 61 eldobod a 13. tárgyat (1 darabot) 61
Gondosan elrejtesz 1 kőkalapácsot. [6 pontot használtál fel, van még 163.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Megérkezik a telepatikus üzenet.
- Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerő, +2 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve szaporítás. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál! 2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet. 3.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül. [30 pontot használtál fel, van még 133.]

fv 295 1 45 felveszed a 295. tárgyat (1 darabot) 45
Rábukkansz a rejtekhelyre! Magadhoz vettél 1 elit csatavértet. [4 pontot használtál fel, van még 129.]

fv 182 1 63 felveszed a 182. tárgyat (1 darabot) 63
Rábukkansz a rejtekhelyre! Magadhoz vettél 1 vashegyű lándzsát. [4 pontot használtál fel, van még 125.]

fv 34 1 29 felveszed a 34. tárgyat (1 darabot) 29
Rábukkansz a rejtekhelyre! Magadhoz vettél 1 ásót. [4 pontot használtál fel, van még 121.]

kf 295 kézbeveszed/felveszed a 295. tárgyat
Magadra öltöd az elit csatavértet. [0 pontot használtál fel, van még 121.]

kf 182 1 kézbeveszed/felveszed a 182. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a vashegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 121.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[98,110] A síkságot elhagyva, sivatagos terepre érkezel. A homok gyanús sercenése valaki közeledtét jelzi. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy sullár. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a sullár hatalmas testét. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sullár testét. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a sullár fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sullár sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A sullár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 428 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy móricserjét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délnyugatra látsz egy Chara-din oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy tündöklő szobor van. Elrakod a távcsövet. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy Shandul került az utadba. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a Shandul testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a Shandul testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a Shandul, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a Shandul jobb oldalát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a Shandul testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A Shandul fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A Shandul most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a fűszertartót, szereztél 3 csepp sáfrányport. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges rőtmanó berzerker trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes Shandul trófeát. 678 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Soha nem gondoltad volna, hogy ha húsz fekvőtámasz után tíz hátraszaltót ugrasz, majd két percig nem veszel levegőt, akkor annak jótékony hatása lehet a szervezetedre. Csak harmadszorra sikerült hibátlanul megcsinálnod, de most már nem kételkedsz. (+54 életerő.)

(Továbbmész...) [97,111] Füves síkságra érkeztél. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " High Density sivatag " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Chara-din híveié. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Leah oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,112] Síkság, továbbra is csak síkság. Ez Valik erdeje. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " High Density sivatag " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy friss csatamezőt. (ld. enc.)
(Feltételes kutatás:) Turkálni, kutatni kezdesz a friss csatamezőn. A vért már felszívta a föld, de a bűz még nem oszlott el. Vajon milyen homályos célért folyhatott a küzdelem? Nem mintha nagyon izgatna. Turkálni kezdesz a szemétben, a kiszáradt belek közt. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét. (ld. enc.)

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sírlidérc bal oldalát. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a sírlidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sírlidérc nyakát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a sírlidérc testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
561 tapasztalati pontot kaptál. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Kántálni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Létrehoztad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 46, gyógyulás: 0, összesen: -46 ÉP}

Folytatod a kutatást. Nicsak, itt van valami érdekes: Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bumeráng. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy dögkeselyű védelmezi a vadászterületét. (ld. enc.)

Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a dögkeselyű jobb lábát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Többször megcsíp a dögkeselyű. (3 támadástól 40 életpontot vesztesz.)
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 40, gyógyulás: 0, összesen: -40 ÉP}

Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett.
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy márványtornyot. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.


(Feltételes gyógyítás:) Egy darab bőrrel elkötöd a kezedet, majd egy óvatos mozdulattal eret vágsz magadon. Örömmel figyeled, hogyan távozik belőled a rossz, beteg vér. Bekötözöd a sebet, s máris sokkal jobban vagy. (+57 életerő.) [104 pontot használtál fel, van még 17.]

m 2 2 4 mozogsz keletre, keletre, délre
[98,112] A sík vidéket bozótos váltja fel.

Felfedeztél egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [10 pontot használtál fel, van még 7.]

v 21 7 elmormolod a 21. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmondtad a korgó gyomor, huss varázslatot! Terülj, terülj, asztalkám! És íme, előtted van 7 kaja. [-21 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 2.]

h 233 20 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Egyszerű dallammal próbálkozol, de még így is sokszor hibázol. [2 pontot használtál fel, van még 0.]

bpb 1 bef. parancs berakása: 1

szk 59 keresed az 59. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy pókvadászt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod az orgyilkos tőrt, majd a bal kezedbe veszed a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 209 pontot. A következő körben tehát 209 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZAPORÍTÁS (15. VARÁZSLAT)
Ezzel a különösen hasznos varázslattal képes vagy egy birtokodban levő növényt vagy egyéb élőlényt (amelyet valamilyen bokorról, fáról szakítottál, szereztél KT paranccsal) csíráztatni, megduplázni. Ilyen például a smirglilevél vagy a fáklya. A parancs második paramétereként kell megadnod a tárgy sorszámát. Példa: V 15 29 hatására csinálsz egy smirglilevelet. Figyelem: a varázslattal mindig csak olyan tárgyat csinálhatsz, amilyen már van a birtokodban, és egyszerre csak egyet! Elmondása 7 VP-be kerül.
Figyelem! Új módosítások a varázslathoz: I. Egy körben maximum 6 db tárgyat állíthatsz elő szaporítással. II. A varázslatnak mennyiségi paramétere van, tehát pl. a V 15 <tárgy> 6 paranccsal 6 darabot készítesz 42 VP árán <tárgy>-ból. (Természetesen több tárgy előállítása több TVP-be is kerül.)

SHANDUL (959. SZÖRNY)
A homokférgek szánalmas másolatai egykori, hatalmas őseiknek. Nem véletlenül - a nagyobb példányokat a dicsőségre vágyó kalandozók már hobbiból is irtják, hogy a hatalmas trófeát mutogathassák. Ezért csak az apróbb, könnyebben elrejtőző homokférgek maradtak életben. Persze, nagy ritkán még ma is felbukkan egy-egy hatalmasabb példány. Ezek oly ritkák, hogy a köznyelv általában saját nevet ad nekik, a legismertebb óriás példányt neve Shandul. Persze, lehet, hogy mindig más férget látnak, akit Shandulnak hívnak, mindenesetre az óriási ősféregre már ráragadt ez a név. Ha elég bátor vagy, hogy szembenézz az ősi idők megelevenedett rémével, tedd, de tudnod kell: már egész sivatagi nomád törzsek tűntek el nyom nélkül eme iszonyatos rém állkapcsai között!

SÁFRÁNYPOR (211. TÁRGY)
Leölve egy homokférget, hozzájuthatsz a beleiben termelt értékes Fűszerhez, a sáfrányporhoz. Ezt a különös anyagot e lények mindenki számára ismeretlen biológiai folyamat során állítják elő. Az biztos, hogy különleges hatása van. Szagolgatása megsokszorozza az erődet, de túlzottan gyakori használata káros eredménnyel járhat. Ha egy adag sáfrányport be akarsz lélegezni, a H 211 parancsot kell kiadnod. Ez a tevékenység nem kerül pontba, de a szer jótékony hatásaként +5 TVP-t kapsz.

FRISS CSATAMEZŐ (262. TEREPTÁRGY)
Néhány évvel ezelőtt ezen a területen kisebb csata dúlhatott. Itt is, ott is törött bunkókat, kőhegyű lándzsákat, hasznavehetetlenségig szétroncsolt bőrpajzsokat, bőrpáncélokat látsz. És persze holttesteket, jobbára szétrohadt és gyomorindító állapotban. Egy kevésbé kíváncsi egyén számára érdemes minél hamarabb elhagyni ezt a baljóslatú helyet, de egy hozzád hasonló rutinos, öreg kalandozó esetleg kedved kaphat ahhoz, hogy egy kicsit körülnézzen. Ehhez a KUT 20 parancsot kell kiadnod, de csak akkor, ha abban a fordulóban még nem próbálkoztál! Ha van bekapcsolva Feltételes Kutatásod, minden alkalommal kutatni fogsz, amikor áthaladsz a friss csatamezőn (de fordulónként csak egyszer). Ha elrejtett tárgyak után akarsz friss csatamezőn kutatni, akkor 20-nél több pontért kell kutatnod, mert az első 20 TVP-t mindig a holttestek közötti kutakodással töltöd.
Figyelem! A friss csatamezők kutatása egy idő után unalmassá válik, nem jelent igazi tapasztalatot. Ha ököl, szúró, vágó vagy ütőfegyver szakértelmed legalább 25-ös, akkor a friss csatamezőn már semmilyen fegyver szakértelmed sem fejlődik.

SÍRLIDÉRC (172. SZÖRNY)
A sírlidércek valójában nem sokban különböznek a zombiktól, csak jóval nehezebb őket elpusztítani, és valamivel kitartóbb és félelmetesebb harcosok. Szemük zöldes fényben ég, bár ez egy tapasztalt kalandozót nem igazán riaszthat el. Ami igazán veszedelmes, az az, hogy karmolásukkal gyakran bénító méreg jut az áldozat szervezetébe.

DÖGKESELYŰ (174. SZÖRNY)
Dögkeselyűkkel leggyakrabban ott találkozhatsz, ahol bőven van friss hulla: a csatamezőkön. A ghallai dögkeselyűk különösen kövérek és erősek, és rettenetesen szemtelenek: nem egykönnyen hagyják magukat elzavarni a kiválasztott zsákmánytól. Leölésüknél leghatékonyabb, ha valamilyen vágófegyverrel átmetszed a nyakukat, de még az a technológia is elmegy, ha jól kupán vered őket valamilyen ütőfegyverrel.

KARAKTERLAP

Zyon, egy copfos ezüsthajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran ministránsa vagy. Ez a 68. fordulód.

Erő: 24 Szint: 13 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 15 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 32/32 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 180/96 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 61/16 Pénz: 89 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 255 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2197 TP-t kaptál. Jelenleg 37683 TP-d van. A következő szinthez még 10317 TP szükséges. Trófeáid: Shandul, Jerome, ragyás burástya. A 10. fordulódban 2 arany került a bankszámládra. 3 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 17 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 13 dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -8.); nyílvessző (#108) (9 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 37
7. titkosírás: 3 8. felderítés: 2 9. teológia: 3
10. versengés: 1 11. zene: 3 12. szörnyismeret: 3
13. zárnyitás: 1 14. vadászat: 7 15. bányászat: 6
16. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 9 lehet)
deus ex machinád 3 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
elfogod pókvadászt (#59) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 44 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés (7)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
manifesztátor (#124), szeppent rákfatty (#186), fémbontó szójer (#150), vérfürdető magszim (#148), epokitféreg (#147), semlegesek (#989)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
3.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.

Összsúly: 36.49 kg Megterheltség: 53%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kőkalapács (#13) 23 mákrózsa virág (#56) 1 rézsisak (#72)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
7 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 bumeráng (#249)
8 kaja (#2) 5 móri gyümölcs (#116) 3 sáfránypor (#211)
1 sullár hólyag (#168)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(97,107) fegyverbolt (#592), vegyesbolt (#595)
(97,111) oltár, 41. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve
(97,112) szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), sírlidérc (#172), dögkeselyű (#174), friss csatamező (#262)
(98,108) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), 49. jellempróba, Chara-din monolitja (#534)
(98,110) sullárok (#101), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), Leah oltár, 24. jellempróba, Shandul (#959)
(98,112) Raia rúnaköve, szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), 34. jellempróba
(99,109) Elenios oltár, szent tölgyfa (#393), ryuku ostromteknős (#362), vérszomjas csüldő (#114)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* *** 2009.03.02. *** - Frissítettem a TFFree programot, ennek köszönhetően a Free verzióban is megszűnt az a korábbi hiba, aminek köszönhetően a karakterek -5 sebzést kaptak.
- A képességfás fejlesztésnél valamiért Szilárd bent felejtett néhány képességet, amire Zoli az elején explicit leírta, hogy a képességfás fejlesztésnél ezek nem működnek, ezért ezeket kiszedtem (vértestvér öregedés, szent tölgy és nekrofun affinitás tvp költség módosítása, tulajdonság tf-elő képesség).
- Ezzel párhuzamosan, a fórumon történt felvetéseket kielemezve és átgondolva, az új EF parancs költségét 10 TVP-ről 7-re csökkentettem.
- A kedvenc táborhely (503) nem működött. Javítottam.
- Zaforion esszenciájának használatakor most már megjelenik a szöveg.
- A tudati portya (501) képességről, sajnos, ebből jóformán egyetlen programsor sem úgy működött, ahogy kellett volna, az egészet újraírtam, illetve a távolság*2 TVP emberenkénti költséget távolság*1 TVP-re csökkentettem.
- Most már a ryuku őrtorony által kreált szopókövet is azonnal semlegesíti az áldott kő vagy ősi nyaklánc.
- A munka gyümölcse most már a RoMbolás parancsnál is működik.
- Az FTV beállításoknál a 90-es szintkorlátot kitoltam 99-re, mivel már van 90. szint fölötti karakter, akire a korábbi verzióval az FTV nem működött.
- A karakterlapon most már az is megjelenik, hogy a Közös Tudatod milyen régi típusú képességekkel rendelkezik.
- Elkészültem 3 új tudati képességgel, ezek a tudati gyorsítás (513, +1 lőfegyver támadás), tudati kitérés (szint/4% esély a lőfegyver elkerülésére) és a tudati kontaktus (517, 3 helyett hat direkt kontaktus lőhető egy körben, ha olyanra lövöd, akinek nincs vp-je, az sebződik). Az utóbbi képességet kiegészítettem a leírtakhoz képest azzal, hogyha olyan ellenfélre lövöd, akinek van vp-je, az eddigi max 120 helyett max 180 vp-t szívsz belőle.

Üzenet küldése a karakternek