63. forduló, 65. forduló, Bad Cickány összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jún. 29. 9h:23'
EZ A 190. JÁTÉKHETED, 64. FORDULÓD
191. játékheted kezdete: júl. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5392
SZÁMLA : XXXX

BAD CICKÁNY KALANDJAI


8 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [68,64] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 8 álomport (20 arany kikiáltási áron), 4 sallank karmot (30 arany kikiáltási áron), 6 sünmedve tüskét (20 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is az ormánygőte (ld. enc.), a gyilkos mókus (ld. enc.), a manó (ld. enc.), a hamupók (ld. enc.), a Duer-ork (ld. enc.) és a Tugt-ork (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) bunkósbotot (ld. enc.), dárdát (ld. enc.), távcsövet (ld. enc.), bőrsisakot (ld. enc.), bronzkulcsot (ld. enc.) és mérleget (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+80 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) A lottó 665. hetének nyerőszámai: 30, 20, 7. 1 db 0 találatos szelvényed volt.
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy vadász tatu nyomok után kutattál. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 194.]

* 1. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Energia árad testedbe. Egy végső mozdulattal előhívod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 189.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 184.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 174.]

ef 2 energia fejlesztése 2
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-2 TU.] A befejezéshez még 328 TU szükséges. Egészséged TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 154.]

m 8 mozogsz északra
[68,63] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy garokk. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a garokk varacskos hátát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a garokk testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a garokk varacskos hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt a garokk agyarával a testeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Véres nyál csordul ki a garokk száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 2, gyógyulás: 1, összesen: -1 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 144.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve hadiszerencse II. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! 2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. 3.) Fontos feladatunk az ocsmány varázskomponensek pusztítása. Áldozz fel három dorony tüdőt. [30 pontot használtál fel, van még 114.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Aztán előveszed a 3 dorony tüdőt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve tulajdonságpajzs. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! 2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. 3.) Remélem már komoly tapasztalatod van a vas megmukálásával. Áldozz egy nagy vaspajzsot oltáromnál! [30 pontot használtál fel, van még 84.]

m 8 1 1 mozogsz északra, északkeletre, északkeletre
[68,62] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [69,61] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Találsz egy barátság szent tüzét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gyilkos sallank került az utadba. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 24 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a gyilkos sallank testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A gyilkos sallank többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}

Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy proteinfecske. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 20 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a proteinfecske testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a proteinfecske bal lábát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A proteinfecske feléd csap csőrével, de sikertelenül. A proteinfecske karmai majdnem eltalálnak! Vashegyű lándzsával eltalálod a proteinfecske testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A proteinfecske belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) A proteinfecske karma a fejed mellett suhan el! A proteinfecske szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. 308 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 5, gyógyulás: 1, összesen: -4 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [70,60] Szűnni nem akar a zöld síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sörényes ubuk került az utadba. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 19 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a sörényes ubuk jobb vállát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sörényes ubuk tüskés hátát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a sörényes ubuk testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 7, gyógyulás: 2, összesen: -5 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 54.]

m 8 1 1 mozogsz északra, északkeletre, északkeletre
[70,59] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Ez Hrók erdejének a széle. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy fabontó szójer közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 16 életpontot sebeztél. A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a fabontó szójer barna testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a fabontó szójer farkát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a fabontó szójer testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A fabontó szójer fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 fabontót. (ld. enc.) 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 2, gyógyulás: 1, összesen: -1 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [71,58] Még mindig az erdőben vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [72,57] Még mindig az erdőben vagy.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 24.]

m 1 mozogsz északkeletre
[73,56] Véget ér az erdő. Dombos terepre érkeztél. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Népednek szüksége van rád, siess! (9122. KT.) " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Találsz egy törpe bányát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Találkozol Don Kermorwannal. Tharr hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.tűzopálját, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy smaragd védőgyűrűt és egy tankány karmot visel. Ruházatát egy arató csattanat trófea, egy erszényes elkarog trófea és egy földsárkány trófea díszíti. Homlokán a következő jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Találkozol egy kontyos ősz hajú, szürke szemű törpe férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre bronzként csillog. Elenios ministránsa. Egy aranygyűrűt, egy igazgy. fülbevalót, egy kígyóbőr kesztyűt, egy kígyóbőr övet, egy szem szimbólumot, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar páncélt visel. Ruházatát egy karmos tankány trófea, egy kardfogú fülemüle trófea és egy kérődző etra trófea díszíti. Homlokán a következő jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy rákpajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Málhásállata egy vadász tatu. Mentális auráját felismered, tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben! Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Bal Dahin. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 12 kerek követ. [22 pontot használtál fel, van még 2.]

fu 1 udvarolsz az 1. fajúaknak
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

v 21 3 elmormolod a 21. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

szk 18 keresed a 18. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ormánygőtét. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -1.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 18, 16, 26.
Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 205 pontot. A következő körben tehát 204 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ORMÁNYGŐTE (18. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett gyík, ellentétben a legtöbb ragadozóval, nappal vadászik. Mielőtt támadna, mindig éles, sziszegő hangot hallat, jelezve, hogy harcra kész. A hangot hosszú, csontos ormányán keresztül adja ki, amelyet, bármily furcsa, nem használ a táplálkozásnál. Hegyes fogaival szemben a kisebb emlősöknek nem sok esélye van (de Te ugye nem tartod magad kisebb emlősnek?). Legjobb módszer, ha felnyársalod valamilyen szúrófegyverrel.

GYILKOS MÓKUS (29. SZÖRNY)
Az erdők e vérszomjas ragadozója ártatlan külsejével megtéveszti a gyanútlan utazókat. Amikor azonban valakinek a nyakába ugrik ez a csupa fog-karom harapógép, gyakran megváltozik az ember véleménye. Feltéve, ha túléli a támadást. Öreg, tapasztalt vándorok szerint a gyilkos mókus húsa ehető.

MANÓ (36. SZÖRNY)
Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek.

HAMUPÓK (40. SZÖRNY)
A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgező.

DUER-ORK (45. SZÖRNY)
Az alattomos Duer-orkok terrorizálják, uralják az alsóbbrendű Baar-orkokat, de alázatosak, szófogadóak a Tugt-orkokkal szemben. Persze, ha azok hátat fordítanak, nem restek azonnal egy tőrt a lapockáik közé nyomni. Persze nagyon kevés ork fordít hátat a másiknak, és az sem hosszú életű. A Duer-orkok kedvenc szórakozásai emberi és más települések fosztogatása, háziállatok, csecsemők elcsenése. Sötét, fekete aurájuk messziről érezhető. Fegyverként általában csontszablyát használnak.

TUGT-ORK (46. SZÖRNY)
A háború idején Dornodon, a sötét varázsló számos alattomos és gonosz fajt egyesített a zászlaja alatt. Ezek között voltak a magukat felsőbbrendűnek tartó Tugt-orkok. Ezek a másfél méternél magasabb, izmos orkok képesek voltak az alsóbbrendű ork törzseket engedelmességre kényszeríteni, és a harcmezőkön a mészárszékekre hajtani. A Tugt-orkok talán a leggonoszabbak: önzőek, kapzsiak, nemcsak szükségből, hanem szórakozásból is mindig kaphatóak a gonoszságra. Nem restek akár egymás ellen fordulni sem. A Tugt-orkok jól bánnak a fegyverrel, különösen a csontszablyának mesterei, és általában bőrpáncélt is hordanak.

BUNKÓSBOT (9. TÁRGY)
Ha a vadász tatu bőrét vízbe mártod, rátekered egy botra, és megvárod, amíg megszárad, egy nagyon kemény végű ütőfegyvert kapsz, a bunkósbotot. E masszív fegyver sebzése 2d4+2, készítése a KT 9 paranccsal, 12 pontért történik.

DÁRDA (10. TÁRGY)
Egy botot kőkéssel élesre hegyezve megkapod a legelemibb (de igen hatékony) dobófegyvert, a dárdát. Ehhez csak egy KT 10 parancsot kell kiadnod, 10 pontért. A fegyver sebzése d6. Nemcsak vadászatra jó...

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

BŐRSISAK (57. TÁRGY)
Wow! Végre kiókumuláltad, hogy hogyan védhetnéd a kopasz kobakodat attól, hogy keménymancsú szörnyek és még keményebb bunkójú kalandozók beverjék. A megoldás természetesen egy sityak. Addig is, amíg nem találsz ki valami jobbat, be kell érned a két surranó kígyó bőréből készíthető bőrsisakkal. Készítése 16 pontba kerül. Ha viseled, eggyel jobb lesz a védettséged.

BRONZKULCS (76. TÁRGY)
Ez a szépen megmunkált, bronzból készített kulcs igazi értéket annak jelent, aki nem rendelkezik más, zárt ládák kinyitására alkalmas eszközzel.

MÉRLEG (81. TÁRGY)
Ha túl sok tárgy van nálad, túlterheltté válsz, irritáló lehet, hogy esetleg nem tudod, mit lenne érdemes eldobni, vagy mi mindent kell eldobnod ahhoz, hogy már ne legyél túlterhelve. Ha azonban lenne egy mérleged, megmérhetnél mindent pontosan... A mérleg készítéséhez nem kell más, csak két lapkorong. Bozótos terepen kell ehhez a KT 81 parancsot kiadnod, 30 pontért. Bozótosban lehet ugyanis állványnak és egyéb apró komponenseknek való anyagokat találni. Ha már van mérleged, bármely nálad levő tárgyat megmérheted (néhány egységnyi súlyú kő felhasználásával). Ehhez a használ: H 81 (tárgy) parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Példa: H 81 4 utasítással megméred a botod súlyát.

HADISZERENCSE II. (24. VARÁZSLAT)
A speciális támadásokkal (méreg, gyilkos pillantás, halálos lehelet) szemben nem sokat segít a páncél vagy a fegyver, csak a szerencse. Az ilyen típusú támadások elkerülésében segít egy teljes fordulón keresztül ez a varázslat, ha elmormolod 6 VP-ért.

TULAJDONSÁGPAJZS (26. VARÁZSLAT)
Vannak szörnyek, amelyek csípésükkel, harapásukkal, stb. permanensen képesek csökkenteni öt alaptulajdonságod valamelyikét! Ezek ellen nyújt teljes immunitást ez a következő táborozásod végéig tartó varázslat a V 26 paranccsal aktiválható, elmondása 16 VP-ba kerül. A varázslat nem véd meg az olyan támadásoktól/varázslatoktól, amelyek közvetve befolyásolják a tulajdonságaidat (pl. szintszívás, agy roncsolása, stb).

FABONTÓ (106. TÁRGY)
A fabontó szójer által kiválasztott puha anyagot ha az ember fára keni, akkor az rugalmassá, gyúrhatóvá válik. Ennek valószínűleg minden alkimista csodájára fog járni. Nem beszélve arról, hogy milyen felfedezési lehetőségeket nyit meg ez előtted...

KARAKTERLAP

Bad Cickány, egy kopasz, piros szemű gnóm nő vagy. Bőröd sárga. Tharr hittérítője vagy. A Mágia Örökösei (#9135) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 64. fordulód.

Erő: 20 (27) Szint: 12 Merészség: 3/1 Magasság: 108 cm
IQ: 26 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 91/91 év
Egészség: 15 Életpont: 167/135 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 4
Szerencse: 16 Varázspont: 270/130 Pénz: 412 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 7/0 EFejl: 21
Eddig összesen 220 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1072 TP-t kaptál. Jelenleg 31019 TP-d van. A következő szinthez még 1981 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, vérszomjas csüldő, törpemammut. A 62. fordulódban 1095 arany került a bankszámládra. 1116 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 13/63 (+14%) vágófegyverek: 5/11 (+15%) ütőfegyverek: 2/59
lőfegyverek: 11/74 (+20%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); kerek kő (#19) (4 -7.); bronzhegyű nyíl (#94) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4/99 2. nyomkövetés: 18/39 (+32%) 3. mászás: 3/9
4. csapdakészítés: 8/32 (+5%) 5. csapdaészlelés: 1/9 6. gyógyítás: 17/94
7. titkosírás: 1/30 8. felderítés: 1/83 9. szörnyidomítás: 2/4
10. teológia: 10/18 (+8%) 11. taumaturgia: 9/49 (+15%) 12. szörnyismeret: 5/0 (+18%)
13. vadászat: 6/58 14. bányászat: 2/70

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 70% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
udvarolsz az 1. fajúaknak
készítesz kerek követ (#19) (max. 15 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 6 darabot )
elfogod sullárt (#101) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
acéldarázs (#140), semlegesek (#989)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14) csupasz izom (#28) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: éhhalál küszöbén van

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)
2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
3.) Remélem már komoly tapasztalatod van a vas megmukálásával. Áldozz egy nagy vaspajzsot oltáromnál!

Összsúly: 51.51 kg Megterheltség: 80%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 85 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 dorony tüdő (#212) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 fabontó (#106) 4 kerek kő (#19) 3 madártoll (#112)
5 sallank karom (#128) 6 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(68,62) egy ismeretlen isten rúnaköve
(68,63) garokk (#73), Tharr oltár
(69,61) barátság szent tüze (#484), oltár, 44. jellempróba, gyilkos sallankok (#85), proteinfecske (#139)
(70,59) fabontó szójer (#71)
(70,60) oltár, 43. jellempróba, sörényes ubuk (#89)
(71,58) egy ismeretlen isten rúnaköve
(73,56) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), törpe bánya (#435), Tharr oltár, Don Kermorwan (3838. kalandozó), Bal Dahin (3867. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek