62. forduló, 64. forduló, Indalef mogof Men összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. okt. 15. 9h:35'
EZ A 101. JÁTÉKHETED, 63. FORDULÓD
102. játékheted kezdete: okt. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1510
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 4

INDALEF MOGOF MEN KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,21] koordinátán. Az olimpiai arénában edzettél. Az arénában táboroztál, ellenfelekre várva.
Vaskalap (1550) ellopott tőled 1 vaskulcsot. "Köszönjük becses adományát, melyet felajánlott az Árnymanó Rehabilitált Nyugdíjasok Mozgáskorlátozott Egyletének Narkolepsziás Önkéntesek Köre (Á.R.NY.M.E.N.Ő.K) részére. Küldeményét kézbesítettük a megfelelő helyre. Amennyiben további adomány felajánlásával szeretné támogatni társulatunkat, úgy keresse meg az ön közvetlen összekötőjét vagy a társulat bármely tagját. Vagy csak táborozzon frekventált helyen és MI lépünk kapcsolatba önnel." Vaskalap
A táborozás 1. napján találkozol egy kontyos ezüsthajú, zöld szemű tünde férfival. Bőre teljesen fehér! Egy arany éjmedált, egy arany vadászmedált, egy Arsa potrohgyűrűjét, egy behemót amulettet, egy boszorkánykendőt, egy bozontfonatot, egy bronz morférmet, egy bronz morfjelvényt, egy csodálatos nyakláncot, egy Élet gyűrűjét, egy ezüst emlékérmet, egy grifftoll kesztyűt, egy hakamát, egy hósárkánybőr csizmát, egy jégisten amulettet, egy Jerome köpenyét, egy kotét, egy mind. holdkövét, egy Morgan sipkáját, egy q. demoralizátort, egy rubin koszorút, egy saválló fülbevalót, egy sodét, egy szem szimbólumot, egy sziréngyűrűt, egy tradicionális övet, egy tükörpáncélt, egy varkaudar szimbólumot és egy varkaudarölő éremet visel. Ruházatát egy rothadó borzalom trófea, egy raskhiir szellem trófea és egy Nateilena úrnő trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: csőrében mákrózsát tartó galamb. Jobb kezében egy biethlan lándzsát, bal kezében egy naginatát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Egy goldugar a hátasa. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Egy vörösbegy repked körülötte. Auráját érzékelve máris tudod, ártatlan fehér, mint a Tied is. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Aer Thalaron. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 1. napon egy fekete, hosszú hajú, piros szemű árnymanó nő lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Rögvest segítségért kiáltasz. Szerencsére egy őrjárat épp a közelben van, és a tolvaj után ered.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ). Városi pihenésed alatt nem tudtál ellenállni a csábításnak, így meglátogattál egy szerencsejátékbarlangot. Vagy te vagy a világ legszerencsésebb embere, vagy csak nagyon értesz a kockához (esetleg mindkettő), mert ismét 4 arannyal gazdagabban távoztál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+127 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+34 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+18 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-6 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Elhagyod az arénát. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 230.]

* 2. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 225.]

* 3. KP: v 14 2 0 elmormolod a 14. varázslatot
Kántálni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 220.]

be 670 bemész a 670. épületbe
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. Az Ezüstmágus régi ismerősként üdvözöl, és elmondja, hogy melyek azok a varázslatok, amelyeket jelenlegi taumaturgia képzettségeddel képes lehetsz megérteni az Ezüst Kódexből (zárójelben a varázslat sorszáma, amelyet a VTN parancs paramétereként kell megadnod):
tüskepajzs (#30) 15 aranyért, varázsvédelem (#34) 35 aranyért, varázslat olvasása (#67) 70 aranyért, filofaxáció (#277) 800 aranyért,
tolvajvér (#364) 90 aranyért, szívküldi (#368) 10 aranyért, analízis (#375) 70 aranyért, harci induló (#443) 200 aranyért,
filofaxáció II. (#444) 800 aranyért, Trinigan rúnája (#453) 100 aranyért.
Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még 215.]

f 56 kísérletezel az 56. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Eltelik egy óra... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz illatos rózsaszált. (ld. enc.) 105 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 203.]

m 8 mozogsz északra
[74,20] Továbbmész a város utcáján. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Egy útonálló nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku kopját a másikra rontasz. Ryuku kopjával felnyársalod az útonálló testét. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd az útonálló testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy főutcát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fellegvárat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Néhány méterre magad előtt döbbenetes képződményt pillantasz meg! Valaki púderkővel szabályos, legalább tíz méter átmérőjű kört rajzolt a földre. A körvonalon egymástól azonos távolságra furcsa, fekete gyertyák égnek. Illetve... az biztos, hogy égnek, de nemhogy világosságot adnának, inkább a környezetük fényét is magukba szippantják! Sápadt, fehér lángjuk homályba borítja a körvonalat, sűrű ködfüggönyt szőve, elrejtve a kíváncsi tekintetek elől a kör belsejét. Monoton kántálás foszlányait hozza feléd a szél bentről. Talán van odabent valaki? Inkább csak sejted, hogy így lehet, szemedet meregetve mintha formátlan, köpenybe burkolózó alakok mozgását vennéd ki. Esetleg a BE paranccsal megpróbálhatsz átjutni a kísérteties, síron túli füstfalon. (709. épület.)
Már messziről észreveszed a három, égre törő tornyot, ezért afelé veszed az irányt. Még a lélegzeted is eláll a látványtól, mikor megpillantod a föléd magasodó, gigantikus méretű építményt. Három oldala, és azokon egy-egy különálló bejárata van. Mindhárom hátborzongatóan különleges! A Halál oldalát hófehér márványból építették, de csontkarmok, koponyák és agyarak ágyazódtak a fehér kőbe, a rothadás és az elmúlás látványát ábrázolva. A faragások és stukkók egyetlen összefüggő képet alkotnak. Járványok, éhínség és háborúk nyomán hullnak porba halandók százai, hogy aztán felettük a Csontarcú Leah hozzon megfellebbezhetetlen ítéletet. A Pusztítás oldalát vörös márványból építették. A romba dőlő házak, szénné égő halandók, izzó erdők, és elpárolgó tavak látványát mindent elborító lángförgeteg fogja közre, s a kép legalján fortyogó vértengerben fuldokolnak a gyarlók, és esendők. Hatalmas, kiterjesztett szárnyű denevér uralja a kép felső harmadát. Vicsorgó ábrázata elriaszt innen mindenkit, aki nem kívánatos. A Káosz oldalát fekete márványból építették, és képtelenség kiolvasni az alkotók pontos szándékát az itt ábrázolt képből. Tárgyak, növények, állatok és halandók alakja mosódik egybe, visszataszító, értelmezhetetlen kavarodássá olvadva. A groteszk, kicsavarodott és fenyegető alakok önnön szörnyűségüktől megrettenve borulnak térdre egy felfoghatatlan jelenés előtt. A bejárat fölött pedig egy csúcsaival lefelé fordított félhold dereng halványan. (771. épület.)
[10 pontot használtál fel, van még 193.]

be 709 bemész a 709. épületbe
Nagy lélegzetet véve elindulsz a furcsa képződmény felé. Ahogy közeledsz, a téged körülvevő valóság egyre távolabbinak tűnik. A város zaja elhalkult, a szél pajkos simogatása az arcodon metszővé, szinte fájdalmassá válik, a levegő lehűl körülötted. Látóteredet egyre jobban és jobban kitöltik a síron túli lánggal égő gyertyák, mígnem semmi másra nem vagy képes figyelni. A kántálás felerősödik, te pedig transzba esve, akaratodat elvesztve haladsz előre, mígnem belépsz a Körbe...
Mikor tudatod kitisztul, baljós, tetőtől talpig fekete csuhába burkolózó alakok között találod magad. Az egyikük feléd indul, alakja ezüstös fényben világít, a remegő körvonalak nem engedik még a faját sem kitalálni.
- Üdvözöllek a Körben - suttogja feléd. - Jöjj, körbevezetlek és elmondom, hogyan költheted el nálunk felhalmozódott vagyonkádat. - Beléd karol és határozott léptekkel elindul. - Nos, ahová kerültél az Ghalla első bérmágiával foglalkozó társulása. Nem érzed magad elég felkészült papnak? Elfogytak a komponenseid? Kimerült a manaforrásod? Ugyanakkor az erszényed tömve van? Íme, előtted a megoldás! Látogass meg minket, mondd, milyen varázslatra van szükséged, pengesd ki az aranyakat, és máris felruházunk a kívánt mágiával! Az agy megterhelése veszélyes dolog, sérülékeny volta miatt sajnos csak két varázslatra van garancia, egy napon (azaz fordulón) belül ennél többször nem bérvarázsoltathatsz nálunk. Társaink a következő formulák felhelyezését vállalják, íme az árlistánk!
Néhány mozdulatot tesz, mire a levegőben megjelenik egy cirádás betűkkel írt lista: kitartó ló (#19) - 30 arany, tulajdonságpajzs (#26) - 30 arany, hadiszerencse III (#59) - 30 arany, vasszervezet (#86) - 30 arany, halálkapu (#126) - 30 arany, erőpajzs III (#127) - 30 arany, széljárás (#138) - 50 arany, mágikus ütés (#147) - 50 arany, esszenciavédelem (#165) - 30 arany, fürkésző szemek (#213) - 75 arany, hatalomvarázs (#220) - 75 arany.
Lassan esik le, miről van szó, de aztán, mikor megérted, levegő után kapkodva nyitod szólásra a szádat. - De mi van az Istenek Pak... - Ugyan már, a Paktum megfelelő összeköttetésekkel és az általunk ismert Szentségtelen Rituálékkal kijátszható - lebbenti szét köpenyét, mely alól legalább három különböző szent szimbólum villan ki! Néha lehetnek kisebb mellékhatások, de ezek igazán megérik a kockázatot. Szóval ezekkel ne foglalkozz, csak mondd, mire van szükséged! Reméljük, törzsvendégünk leszel...
Elmosolyodik, feléd fúj, mire dermesztően hideg szélförgeteg támad, ami kilök a körből.
[Játéktechnikailag: A BE <épület száma> <1. varázslat> <2. varázslat> parancsot kiadva, ha a birtokodban van a szükséges pénz, 5 TVP árán elmondják rád a két kiválasztott varázslatot. Ha nem adsz meg két paramétert, akkor csak egy varázslatot mondanak rád.] [5 pontot használtál fel, van még 188.]

be 709 19 138 bemész a 709. épületbe
Mindig megborzongsz, ha az Ördögi Kör közelébe kerülsz. Erőt véve magadon, határozottan indulsz előre. Lehunyod a szemed, ahogy a fekete gyertyák hideg füstje bekúszik a ruhád alá, de aztán az érzés lassan elmúlik. Bejutottál...
Elindulsz az egyik csuhás alak felé és elmondod, mire lenne szükséged. Ez 80 arany lesz. Szó nélkül kinyújtja a tenyerét, melybe leszámolod a csengő érméket. Az alak felemeli karjait és mély, torokhangú mormogásba kezd. Érzed a mágia lüktetését, mely egyetlen mozdulattal csapódik testedbe, ahogy a varázslat befejeződik! Aktivizálódik rajtad egy kitartó ló [Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett!] és egy széljárás [Lépteid könnyűvé, légiessé válnak.] varázslat! [5 pontot használtál fel, van még 183.]

m 1 mozogsz északkeletre
[75,19] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy északi aurach. {védettsége: 13 szúró, 12 vágó, 14 ütő ellen.} Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Elszántan a másikra rontasz. Ryuku kopjával több döféssel felnyársalod az északi aurach testét. (2 támadással 76 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az északi aurach bal első lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az északi aurach összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 aurach fogat. 450 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felkészültök az alany befogásához. A csalétket leteszed a nyílástól mintegy fél méterre, ezután te és a biológus lehasaltok az átellenes oldalon. Feszülten figyeltek. A görény egy fél óra múlva feladja: kimerészkedik a lukból. Ti azonnal rávetitek magatokat, mielőtt megpattanna a csemegével. A gnóm hálálkodik, majd buzgón hozzáfog a kutatáshoz. Te fülig érő szájjal indulsz tovább és csak arra gondolsz, hol lehetne kezet mosni. (+2 jóság.)
Utad során felfedezel egy vaskohót. Észreveszel egy házat. (no:1. építését Brutalitisz kezdte, eddig 100 TVP épült bele.) A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy oltár van. Nyugatra egy tavacska van. Elteszed a látcsövet. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. Éppen befejezed az alkotást, amikor a semmiből egy szörny materializálódik előtted. Nem kérdés, hogy a készítményedre pályázik. Ellenfeled egy autentikus vámpír. Nagyon erősnek néz ki ez a szörny, így megpróbálsz elszaladni. Sajnos nem sikerül, szerencsére a szörny csak rabolni akar, így az életed megmarad. A szörny eltűnte után csak egy visszhangot hallasz a fejedben: Okülüpaj üdvözöl! [25 pontot használtál fel, van még 158.]

kt 23 8 elkészíted a 23. tárgyat (8 darabot)
Legyártottál 8 mérgezett tüskét. Éppen befejezed az alkotást, amikor a semmiből egy szörny materializálódik előtted. Nem kérdés, hogy a készítményedre pályázik. Ellenfeled egy nómenklatúra.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy energiatüskék varázslatot. 3 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy méregfelhő varázslatot, majd rád küldi. 17 életpontot vesztettél. Nyu-shurikent hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 nyu-shuriken. Lövedéked átfúrja a nómenklatúra jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Nincs időd félrehajolni. (30 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku kopját ellenfeledre ugrasz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a nómenklatúra trutyis masszáját. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel valamennyire megsebezgeted a nómenklatúra testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a nómenklatúra, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Felizzik egy védőkristály, és megvéd az ártó hatástól. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a nómenklatúra nyálkás tömegét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a nómenklatúra testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A nómenklatúra fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Felizzik egy védőkristály, és megvéd az ártó hatástól. A nómenklatúra még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 2 321 tapasztalati pontot kaptál. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Megújítod a méregsemlegesítés varázslatot. [-10 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 81, gyógyulás: 0, összesen: -81 ÉP}

A legyőzött ellenfélnél megtalálod korábbi zsákmányát, 1 holdbőrt. (ld. enc.) Ellenfeled legyőzése után még felsóhajtani sincs időd, máris megjelenik a következő, egy pattanóböde. Ez is a tárgyadra pályázik!

Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 1 életpontot sebeztél. A szörny hideget lehel! Telibe kapod a jégcsóvát. (25 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a pattanóböde testét. (4 támadással 127 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a pattanóböde hólyag testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A pattanóböde most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 4 kaktusztüskét. 1 852 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 145, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

A legyőzött ellenfélnél megtalálod korábbi zsákmányát, 3 varányszemet. Siker! Elűzted a rabló szörnyeket! A tulajdonod - és az életed is - biztonságban van. Egy ideig... [8 pontot használtál fel, van még 150.]

m 7 1 mozogsz északnyugatra, északkeletre
[74,18] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy vérszomjas csüldő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. {védettsége: 14 szúró, 16 vágó, 22 ütő ellen.} Itt csata lesz.

Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku kopját a másikra rohansz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 662 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély kutat. Délre nézve látsz egy tavacskát. Délnyugatra egy főutca van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [75,17] Továbbra is síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy süvítő rája. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a süvítő rája testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Farokcsapások csattannak a hasadon. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a süvítő rája száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 476 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 140.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Szerencsére pont elég hosszú volt a kötél. Köves talajra érkezel. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy mérges nyukmár! {támadása: 5.}

Megmarkolva a ryuku kopját ellenfeledre rohansz. Ryuku kopjával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mérges nyukmár jobb oldalát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár feléd sújt csáprágóival, de mellé! A mérges nyukmár karma a fejed mellett suhan el! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. 135 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Relikviád felpulzál, egy szörny ugrik elő egy sötét sarokból! Egy topránypolip!

Megmarkolva a ryuku kopját ellenfeledre támadsz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a topránypolip puha testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a topránypolip testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a topránypolip. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A topránypolip összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 2 rézdarabot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 126.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[75,16] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy halálmadár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Elszántan ellenfeledre támadsz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a halálmadár testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a halálmadár fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A halálmadár csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A halálmadár többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 552 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [75,15] A terep továbbra is ritka erdő.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. Egy halálhozó les rád a sátor sötétjéből.

Egy energiatüskék varázslatot dobsz ellenfeledre. 3 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 rézgolyó. Néhány helyen eltalálod a halálhozó jobb oldalát. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) A szörny savat lehel! Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (7 életpontot vesztettél.) Meglengetve a ryuku kopját a másikra rontasz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a halálhozó bal szárnyát. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a halálhozó hosszú csőrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 12 életpontot vesztettél. Apró csípést ejt rajtad a halálhozó csőrével. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 19 életpontot vesztettél. A halálhozó még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 rézgolyót találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 halálhozó talizmán. 1 502 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 163, sebződés: 62, gyógyulás: 0, összesen: -62 ÉP}


Egy fiatal alakváltó hívogatóan az ötpróbára hívja fel figyelmed, hát közelebb osonsz. Hallva, hogy csak erősebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak kell lenned mindenki másnál, gondolkozás nélkül a sátorba lépsz. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... A következő próba egy piros ruhás gnóm asztalánál vár rád. Az asztalon apró fa és fémdarabok fekszenek, a feladat pedig: ebből egy tárgy összeszerkesztése. Fél óráig küszködsz, előfordul, hogy le kell bontanod már meglévő részeket, de ez csak segít a továbbhaladásban. Munkád végeztével büszkén emeled fel a kis szerkezetet... Egy elf lép eléd, és elárulja, most mi következik: tányérokkal kell zsonglőrködnöd. Értetlen arckifejezésed láttán bemutatja neked mi a feladat, az étkészlet darabjait egyesével a levegőbe dobálja, csak hogy utána újra elkapja őket. A fejedet csóválod, ez biztos nem fog sikerülni. Éles csörömpölés jelzi, hogy igazad volt. "Én megmondtam" arckifejezést öltve bámulsz a mosolygó elfre. 453 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan elhagyod az ötpróba-sátrat.
Épp elhaladnál egy sátor előtt, amikor egy hangra leszel figyelmes, ami téged szólít. Egy árnymanó ül nem messze tőled egy asztal mögött, kezében egy pakli kártya mutatja, hogy békés küzdelemben szeretné próbára tenni tudásod. Kedved támad a szerencsejátékhoz, úgyhogy magabiztosan közelebb lépsz.
- Akkor kezdjük! - mondja az árnymanó, és kirak 100 aranyat maga elé az asztalra, ezután te is így cselekszel. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Illúziópalota, 1 Influenza, 1 Orzag bilincse, 1 Aranyeső. Ez egy pár! Rövid licitálás kezdődik, de mivel mindketten bíztok a kezetekben lévő lapokban, következik a lapcsere. 3 lapot cserélsz. Faarccal megvizsgálod, mi változott a kezedben: 4 Illúziópalota, 1 Ellenvarázslat. Ez póker! Rövid licitálás után megmutatjátok a lapjaitokat. A következő lapok voltak ellenfeled kezében: 3 Kisebb quwarg istenség, 1 Vérfürdető magszim, 1 Temető. Ez csak terc! Nyertél. 2. kör: Megvizsgálod, milyen lapokat kaptál: 2 Influenza, 1 Aranyeső, 1 Mákrózsa főzet, 1 Orbitális mackósajt. Ez egy pár! Rövid licitálás kezdődik, de mivel mindketten bíztok a kezetekben lévő lapokban, következik a lapcsere. 3 lapot cserélsz. Faarccal megvizsgálod, mi változott a kezedben: 3 Influenza, 1 Déja vu, 1 Kisebb quwarg istenség. Ez terc! Egyszerre rakjátok az asztalra a lapjaitokat. Az árnymanó előtt a következő hever: 1 Piromenyét, 1 Temető, 1 Vérfürdető magszim, 1 Ellenvarázslat, 1 A bajnok manifesztációja. Nyertél. 3. kör: Megnézed a kezedbe kerülő lapokat: 2 Illúziósárkány, 1 Mákrózsa főzet, 1 Influenza, 1 Déja vu. Ez egy pár! Az árnymanó szája szegletében apró ráncok jelennek meg.
- Talán ez az idegesség jele? - gondolod, és bátran emelsz a téten. Az árnymanó némi töprengés után úgy dönt, nem adja meg. Nyertél. 453 tapasztalati pontot kaptál. Bezsebeled az árnymanó tétként feltett 100 aranyát. Az árnymanó elismerően megrázza a kezed.
- Gratulálok, megnyerted a fődíjat - mondja, és a batyujából egy aranytermő erszényt húz elő. - Megérdemled! - Megköszönöd, majd lelkesen továbbállsz. (ld. enc.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Csak egy halálmadár. Megvető mosollyal várod a találkozást. {egyik sebzési módja: 1x 1d8+6.} Itt csata lesz.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a ryuku kopját a másikra támadsz. Ryuku kopjával több döféssel felnyársalod a halálmadár fekete tollú testét. (2 támadással 73 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a halálmadár testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csőrével a halálmadár nem tudott megsebezni. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A halálmadár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 aranygyűrű. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 552 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


Találkozol egy vörös, copfos hajú, piros szemű törpe nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Tharr hűséges követője. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy grifftoll kesztyűt, egy két kard szimbólumot, egy kvazár sisakot, egy Métely páncélját, egy mind. holdkövét és egy varkaudar csizmát visel. Felszerelését egy halálmadár trófea, egy khór darázs trófea és egy sötét gnóm trófea színesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy dárda. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semlegesnek tűnik.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Brümhilda. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.

(Továbbmész...) [75,14] Tovább barangolsz a fák között. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

[45 pontot használtál fel, van még 81.]

m 8 8 1 mozogsz északra, északra, északkeletre
[75,13] Az erdő után alacsonyhegység következik.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Találsz egy világítótornyot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délnyugatra egy phua-kúpot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ.

(Továbbmész...) [75,12] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy amniosz-fát. Látsz egy quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy mély kutat. Északra nézve látsz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [76,11] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy grok-képződményt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 tüskét. Húh, annyira elmélyültél az alkotás pillanatában, hogy majdnem meglepett a semmiből előbukkanó dehidrátor. Na, ez se lesz barátságos találkozó! (ld. enc.)

A szörny hősugarat lő ki rád! Szerencsére idejében félreugrasz. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a dehidrátor testét. (4 támadással 126 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel többször eltalálod a dehidrátor ízelt testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a dehidrátor, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A dehidrátor farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ryuku kopjával eltalálod a dehidrátor testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a dehidrátor ízelt testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a dehidrátor csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A dehidrátor fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A dehidrátor farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a fűszertartót, szereztél 1 csepp sáfrányport. (ld. enc.) Elhajítod a vacak kétfejű troll trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes dehidrátor trófeát. 2 531 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 205, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Nocsak, van itt valami! Ez a szörny már kirabolt valakit, mert "kincset" találsz nála. Elteszel 1 tudás gyöngyét. Már azt hitted, hogy győztél, de újabb ellenfél jelenik meg. Ezúttal egy vérfürdető magszim akarja megkaparintani az éppen elkészített tárgyadat.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a vérfürdető magszim alsó, lágy részeit. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku kopját ellenfeledre rohansz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a vérfürdető magszim testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel gyengén megszurkálod a vérfürdető magszim húsos törzsét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (8 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Ryuku kopjával több döféssel felnyársalod a vérfürdető magszim testét. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megérinted a vérfürdető magszim egyik csápját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérfürdető magszim csapásokat mér a hasadra. (8 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A vérfürdető magszim összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 magszim belet. 1 931 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

A legyőzött ellenfélnél megtalálod korábbi zsákmányát, 8 varányszemet. Egy ideig még harci készültségben vársz, de nem jön több ellenfél. Ezúttal megvédted a tulajdonodat. [35 pontot használtál fel, van még 46.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
A kezdet nélkül nem lenne vég,
és a vég nélkül sem lenne kezdet.
Mondd hát, hogy is hívjuk e törékeny kezdetet?
[5 pontot használtál fel, van még 41.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Óvatosan, minden repedést kihasználva kezdesz felfelé mászni a grok-képződmény oldalán. A hosszú, embert próbáló mászás után kissé remegő tagokkal kapaszkodsz be a furcsa képződmény felső részébe. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. A keresgélés meghozza eredményét - a puha padlón találtál 1 bőrsisakot. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. [16 pontot használtál fel, van még 25.]

h 234 30 használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Primitív dallamot próbálgatsz, és sikerül is néhány hibával végigjátszani! [25 pontot használtál fel, van még 0.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 204 pontot. A következő körben tehát 201 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NÉVJEGYKÁRTYA (1846. TÁRGY)
Táborbontás közben egy furcsa kis papírdarab akad a kezed ügyébe. Furcsállod, nem emlékszel, hogy ilyened lett volna korábban. Egy üzenet is van rajta: "Köszönjük becses adományát, melyet felajánlott az Árnymanó Rehabilitált Nyugdíjasok Mozgáskorlátozott Egyletének Narkolepsziás Önkéntesek Köre (Á.R.NY.M.E.N.Ő.K) részére. Küldeményét kézbesítettük a megfelelő helyre. Amennyiben további adomány felajánlásával szeretné támogatni társulatunkat, úgy keresse meg az ön közvetlen összekötőjét vagy a társulat bármely tagját. Vagy csak táborozzon frekventált helyen és MI lépünk kapcsolatba önnel." A lap alján pedig cikornyás betűkkel egy aláírás. Egy ideig bután nézel a kártyára, forgatod hátha más értelmes dolgot is találsz rajta. De semmi. Aztán egyszer csak leesik. Téged KIRABOLTAK! Dúlsz-fúlsz mérgedben... Hirtelen nem látod mit vittek el, majd ha lecsillapodsz utánanézel. Addig is azon kapod magad, hogy a kártyát elsüllyeszted zsebedben, hátha összehoz a tettessel a balsors (az Ő balsorsára) - ha már úgyis ott hagyta az aláírását, de persze elképzelhető, hogy időközben elhagyod valahol. Amennyiben te magad is tagja vagy ennek az ÁRNYMENŐK KT-nak úgy lehetőséged van a tudati energiákkal és némi tintával ilyen üzeneteket szerkeszteni. Ehhez nem kell más, mint kiadnod a KT [1846] [mennyiség] parancsot. Egy névjegykártya elkészítéséhez 0 TVP és 1 tinta szükséges.

ILLATOS RÓZSASZÁL (1595. TÁRGY)
Már régóta közszájon forog, hogy High Density a Szabad Kompánia Ghalla-szerte ismert Vajákosa elképesztő buzgalommal gyűjtögeti a mákrózsákat, de egészen a mostani pillanatig nem adtál hitelt ennek a szóbeszédnek. Ám most összefutottál vele, s azonnal gyanút fogtál; valami megváltozott rajta. Percekig töprengtél, hogy mi lehet ez; hiszen éppen olyan ronda kis árnymanó, mint volt, sem borzas, vörös haja sem az egyetlen szeméből sugárzó gúny sem változott, sőt szemkötője sem lett tisztább. Már messzire jár a "manó-maca" amikor beugrik: az illata. Nem bűze, hanem illata volt, méghozzá elképesztően finom és bódító! Hiába feszített hírhedetten bűzös olimpiai nyeremény csizmájában, felejthetetlenül kellemes illat lengte körül, nem a megszokott dögletes szag! Szóval ezen dolgozott a Vajákos, ezért kutatott olyan odaadóan a mákrózsák után; hogy meglelje közülük a legnemesebbiket, melynek illata annyira édes és varázslatos, hogy képes elnyomni minden kellemetlen szagot és gyomorforgató kipárolgást.
Ha te is kedvet kaptál a különleges rózsa felkutatásához, igyekezz és gyűjts 100 mákrózsát, majd szánj rá 30 TVP-nyi időt a tanulmányozásukra, s ha szerencséd van, talán Te is rábukkansz és olyan varázslatosan illatozó virágszállá válhatsz, mint High Density!
[Megjegyzés: ha birtokodban van Density illatos mákrózsája, akkor kevesebb eséllyel leszel rosszul a szörnyek orrfacsaró bűzétől.]

HOLDBŐR (1236. TÁRGY)
Ha szerencsés vagy, az elemi rin visszamaradó esszenciája közül meg tudsz menteni egy ép bőrdarabot az energiateremtmény testéből. Az így szerzett szörnykomponens olyan fénnyel izzik és fénylik, mint az éjszakai égitest, ezért kapta a holdról a nevét. A szájról szájra járó néphiedelem szerint a holdbőrt senki sem tarthatja sokáig magánál, mert rövid időn belül ugyanúgy elporlad, semmivé lesz, mint az elemi rin teste, amikor az élet elszáll belőle.

ARANYTERMŐ ERSZÉNY (819. TÁRGY)
Ez a vándorcirkuszban nyerhető tárgy csecsebecséktől és ékes díszítésektől mentes külseje ellenére minden kalandozó kedvence lehet, különleges tulajdonsága miatt: minden forduló elején aranyat termel gazdájának. A termelt arany mennyisége két dologtól függ: a kalandozó szintjétől és jelenlegi vagyonától. A tárgyat nem lehet átadni.

DEHIDRÁTOR (151. SZÖRNY)
A dehidrátorok a sivatagok óriási testű ragadozói. Testük nagy része általában a homok alatt van, a homokférgekhez hasonlóan, a sivatag felszíne alatt utat fúrva közlekednek. Támadáskor óriási csápjaikkal szívják el áldozatuk testéből a vizet. Gyakran lőnek ki hősugarat a szemükből is, amivel a kevésbé kötött (pl. vizestömlőben levő) vizet párologtatják el, majd fogják fel bőrszenzoraikkal. Aki túl is éli a dehidrátorral való találkozást, minden bizonnyal felkészülhet a szomjhalálra.

SÁFRÁNYPOR (211. TÁRGY)
Leölve egy homokférget, hozzájuthatsz a beleiben termelt értékes Fűszerhez, a sáfrányporhoz. Ezt a különös anyagot e lények mindenki számára ismeretlen biológiai folyamat során állítják elő. Az biztos, hogy különleges hatása van. Szagolgatása megsokszorozza az erődet, de túlzottan gyakori használata káros eredménnyel járhat. Ha egy adag sáfrányport be akarsz lélegezni, a H 211 parancsot kell kiadnod. Ez a tevékenység nem kerül pontba, de a szer jótékony hatásaként +5 TVP-t kapsz.

KARAKTERLAP

Indalef mogof Men, egy kontyos ősz hajú, zöld szemű troll férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Elenios elsőáldozója vagy. Ez a 63. fordulód.

Erő: 18 (28) Szint: 18 Merészség: 7/7 Magasság: 261 cm
IQ: 12 (24) Támadás: 38 Agresszió: 3 Testsúly: 469 kg
Ügyesség: 12 (25) Védekezés: 27 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 14 (24) Életpont: 441/214 Jellem: jó (105) Tul. pont: 29
Szerencse: 11 (21) Varázspont: 318/1 Pénz: 1776 arany Kép. pont: 22
Pszi pont: 33/18
Eddig összesen 572 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 14 335 TP-t kaptál. Jelenleg 278 076 TP-d van. A következő szinthez még 61 924 TP szükséges. Trófeáid: dehidrátor, purifikátor, vark. nekromanta.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 22 ütőfegyverek: 9 lőfegyverek: 16
dobófegyverek: 4

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); tüske (#22) (5 -7.); kerek kő (#19) (8 -10.); ubuk tüske (#131) (11 -13.); nyu-shuriken (#157) (14 -16.); rézgolyó (#343) (17 -19.); vas dobónyíl (#189) (20 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
76,49 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 103

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 71 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 11 (+1) 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 6 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 7
7. titkosírás: 2 8. felderítés: 2 9. teológia: 7
10. taumaturgia: 1 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 4
13. zene: 3 14. szörnyismeret: 1 15. pszi: 5
16. zárnyitás: 1 17. vadászat: 1 18. bányászat: 1
19. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 25 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), púderkövet (#119) (max. 2 darabot )
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang (11)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
smaragdgólem (#417), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
gyóntatás (#56, 10 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 299 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> szárnyas gömböc (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], nyolc mezőn keresztül.
2.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. adamantit erőd (548): többek közt 94. tárgyat kell leadnod. cseréptetős torony (549): kész. gnóm kutatóállomás (550): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. cirkuszi fősátor (713): többek közt 817. tárgyat kell leadnod. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): 192. labirintus (98,24).

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41, 42, 43, 44, 46, 47, 48, 49, 192.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16.

HŐSTETTEID
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény:
Megölt szörnyek: 63. Szerzett pont: 7261. Beállított erő: 0 Összpont: 7261

Összsúly: 114.49 kg Megterheltség: 68%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 16 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 amniosz (#203) 5 gyenge méreg (#26) 1 nyu-shuriken (#157)
1 rézgolyó (#343) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
4 arany (#50) 1 aranygyűrű (#193) 1 aranytermő erszény (#819)
3 aurach fog (#657) 1 bőrsisak (#57) 1 halálhozó talizmán (#813)
1 holdbőr (#1236) 5 kaja (#2) 1 kaktusztüske (#114)
7 kerek kő (#19) 4 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103)
8 mérgezett tüske (#23) 2 rézdarab (#70) 1 sáfránypor (#211)
1 tudás gyöngye (#522) 2 tüske (#22) 11 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

73 74 75 76 77
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
(74,18) vérszomjas csüldő (#114)
(74,20) útonálló (#130), Ördögi Kör (#709), Gonoszság Temploma (#771), főutca (#399), oltár, olvasztókemence (#86), ház (#400)
(74,21) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698)
(75,12) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203)
(75,13) oltár, világítótorony (#156)
(75,15) halálhozó (#419), halálmadár (#351), Brümhilda (1317. kalandozó)
(75,16) halálmadár (#351)
(75,17) süvítő rája (#113), mély kút (#93), egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, 24. jellempróba, mérges nyukmár (#95), topránypolip (#86)
(75,19) északi aurach (#350), 48. jellempróba, vaskohó (#155), ház (#400), nómenklatúra (#158), pattanóböde (#145)
(76,11) grok-képződmény (#149), Elenios oltár, phua-kúp (#372), egy ismeretlen isten rúnaköve, dehidrátor (#151), vérfürdető magszim (#148)

Üzenet küldése a karakternek