61. forduló, 63. forduló, Zyon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. jan. 23. 9h:00'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 62. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: jan. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5881
SZÁMLA : XXXX

ZYON KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [84,109] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+1 tvp ). Sötét van, bíbor színeivel tündököl a telihold. Megbabonázva figyeled ragyogását, mindent betölt a lüktető ragyogás. Kis fájdalmat érzel, majd határtalan szenvedélyt, végül aléltan zuhansz a földre. Felébredsz, megkönnyebbülve, de sóvárogva is gondolod: hisz ez csak álom volt! - Akkor mi ez a seb a nyakamon?!
Unalmas perceidben társaságot kaptál: A FÉNY hordozóinak hírnökét. A csodálatos, NAPfényes időben együtt sétáltok a SZEMet gyönyörködtető a tájon. Nemhiába, Jó dolog A FÉNY...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+42 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy sörényes ubuk fészket vagy búvóhelyet. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Elszántan a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sörényes ubuk tüskés hátát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a sörényes ubuk testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 7 ubuk tüskét. 307 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 190.]

* 1. KP: kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 190.]

fas 40 felt. ásás 40 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 190.]

kpk 1 kezd. parancs kivétele: 1
KF 225 2 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 190.]

fkt 116 5 felt. készítesz a 116. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 190.]

kt 137 10 elkészíted a 137. tárgyat (10 darabot)
Legyártottál 10 mérg. ubuk tüskét. [10 pontot használtál fel, van még 180.]

tno 1 2 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

kno 11 1 képesség-növelés 11
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyismeret.) Döbbenetes, hogy micsoda világosság gyúl hirtelen az agyadban: mostantól képes vagy élve elfogni szörnyeket! (ld. enc.)
[0 pontot használtál fel, van még 180.]

kt 273 1 elkészíted a 273. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 szuper dobóhálót. [20 pontot használtál fel, van még 160.]

f 273 kísérletezel a 273. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz szuper hálócsapdát. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 150.]

d 4 5 eldobod a 4. tárgyat (5 darabot)
Elhajítasz 5 botot. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[85,108] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia híveié. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy rőtmanó berzerker lehet. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a rőtmanó berzerker testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a rőtmanó berzerker rőt pofáját. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a rőtmanó berzerker testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a rőtmanó berzerker megcsapja a fejedet. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával jól megszúrod a rőtmanó berzerker testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a rőtmanó berzerker rőt pofáját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elhajítod a vacak törpemammut trófeát, és kiszedsz egy rőtmanó berzerker trófeát. 667 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 63, gyógyulás: 0, összesen: -63 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A kóbor macskákat majdnem mindenki veszélyesnek tartja. Csak néhány szakértő tudja, hogy ha jó helyen karmolnak meg, akkor az jobb mint az akupunktúra. Te ezek közé tartozol, és az erre járó macskát is rá tudod venni az együttműködésre. (+49 életerő.)

(Továbbmész...) [86,108] A dombság átmegy hegységbe. Látsz egy világítótornyot. Látsz egy elhagyott bányát. (ld. enc.) Észreveszel egy oltárt. Sheran hívői építették.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 rézdarabot! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy fémbontó szójer. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a fémbontó szójer fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Támadásodat elkerülte ellenfeled. Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő rézsisak felszínére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a fémbontó szójer bal első lábát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a fémbontó szójer jobb első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő kis vaskulcs felületére. Szerencsére a kiváló anyag ellenáll. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+52 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy goldugar. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a goldugar csillogó páncélját. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a goldugar testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A goldugar feléd sújt csáprágóival, de mellé! A goldugar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Összeakadsz egy copfos aranyhajú, csillogó szemű, kecskeszakállas kobudera férfival. Bőre babarózsaszín. Sheran istenné kikiáltott személyes barátja. Egy arany papi karkötőt, egy cetbőr válltömést, egy fejvadász medált, egy gárdista övcsatot, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy játékmesteri palástot, egy Khór kesztyűjét, egy Khór maszkját, egy koponya gyűrűt, egy Krough fejdíszét, egy lajstrom medált, egy mihlanil medált, egy örökkéval.gyémántját, egy ritualista övet, egy ryuku vadászinget, egy saválló fülbevalót, egy smaragd karkötőt, egy ulkor kötényt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot és egy Vlagyimir gyűrűjét visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Felszerelését egy Quwaxotix trófea, egy varkaudar böllér trófea és egy zafír sárkány trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: MOSOLYGÓ RETTENET RÓZSASZÍN BUGYIBAN. Jobb kezében egy mithril kardot, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított sullár. Málhásállata egy karmos tankány. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Qulli Brann. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.
Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [87,108] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy világítótornyot. [92 pontot használtál fel, van még 58.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[88,108] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy fémbontó szójer. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi a fémbontó szójer testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a fémbontó szójer jobb vállát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő kis vaskulcs felszínére. Szerencsére semmi hatása sincs. Vashegyű lándzsával épp hogy megszúrod a fémbontó szójer testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a fémbontó szójer fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő rézsisak felületére. A tárgy a szemed előtt folyik szét! A teremtmény élvezettel szürcsöli fel. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 óndarabot! Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [89,108] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Találsz egy vaskohót. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat).

(Továbbmész...) [90,108] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vérszomjas csüldő. Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával eltalálod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 18.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[91,107] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy legyengült szürke rinocérosz került az utadba. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a szürke rinocérosz bal hátsó lábát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a szürke rinocérosz bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvával a combodba döf. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Patájával a szürke rinocérosz kissé megtaszít. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran hívői építették. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [92,107] Síkság, továbbra is csak síkság. Találsz egy rát-fát. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy trikornis, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. (ld. enc.) Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy uzbány. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

[16 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 396 6 elkészíted a 396. tárgyat (6 darabot)
Sajnos azt a tárgyat nem tudod elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 396 6 elkészíted a 396. tárgyat (6 darabot)
Sajnos azt a tárgyat nem tudod elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Érzed, hogy fejlődtél valamit, de ez szinte észrevehetetlen: A hangok néha még mindig hamisak. [2 pontot használtál fel, van még 0.]

v 21 3 elmormolod a 21. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 203 pontot. A következő körben tehát 200 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA
Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni...
Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén.
A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor.
Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik...

SZUPER HÁLÓCSAPDA (274. SZÖRNYCSAPDA)
A kiváló minőségű szuper dobóhálót egy szörnyre dobva könnyedén foglyul ejtheted, ha a szörny aránylag kicsi. Ha a FOG <szörny> 274 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy szuper dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, és csak nagyon ritkán fordul elő, hogy a szörny széttépi a hálót, ellentétben a sima kötélből készített dobóhálóval. A szuper dobóháló nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különlegesen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

RŐTMANÓ BERZERKER (369. SZÖRNY)
A rőtmanókat a legtöbb kalandozó veszélytelen, ártalmatlan lényeknek tartja. Az utóbbi időben azonban megjelentek a dombok között a vérben forgó szemű, ámokfutóként támadó és harcoló rőtmanók. A legtöbbek szerint valamiféle betegség támadta meg a nyomorult lényeket, de a jobban értesültek állítják: a ryuku mágusok oltják be a félsziget szörnyeit valamiféle gonosz méreggel, a kontinens lényeit fordítják először a lakosság ellen, ezzel megtéve inváziójuk első lépését. Akárhogy is, a rőtmanó berzerkerrel szemben készülj fel a legrosszabbra, hiszen nem ismer fájdalmat, egyetlen célja a pusztítás.

ELHAGYOTT BÁNYA (1685. TÁRGY)
Sziklás hegyek oldalában néha sötéten tátongó nyílásokra bukkanhatsz. Nem mások ezek, mint régi, elhagyatott bányák bejáratai. Ki tudja, mit rejt a mélyük? Ha kíváncsi vagy rá, bemerészkedhetsz, hogy körülnézz. Ha a bányászat szakértelmed nincs legalább 13-as, nem merészkedsz be a bányába, hiszen egész biztonsan nem tudnád felmérni, hogy melyek azok a járatok, amelyek nem fognak a fejedre omlani. Ezenkívül egy kötélre is szükséged lesz, és legalább 4-es szintű mászásra, mivel a bányába bejutáshoz egy rendkívül meredek, omladékos járatba kell lemászni. Fáklyára viszont nem lesz szükség, mivel a bányák falán olyan különleges moszat tenyészik, ami halvány, zöldesen foszforeszkáló fénnyel árasztja el a járatokat. Ha lemerészkedsz, a H 92 parancsot kell kiadnod, ezt egy fordulóban egy bányánál egyszer teheted meg. A kutakodás 32 TVP-be kerül. (Ha a feltételeknek megfelelsz, a Feltételes Mászás parancs is kisül az elhagyott bányára.)

FÉMBONTÓ SZÓJER (150. SZÖRNY)
A fémbontó szójer a hegyek félelmetes lakója. Leginkább egy nagy szürke pajzstetűre emlékeztet, hosszú, vékony antennákkal. Ezekkel képes már messziről is a fémet megérezni. Nagy veszélyt jelent a hegyekben bányászó kalandozókra, mert pillanatok alatt képes a nyers formában levő vasat, ónt és rezet köpetével elbontani. Még az is előfordulhat, hogy a fémből kovácsolt páncélodat, fegyveredet támadja meg és rágja szét. [A játék szempontjából egyforma valószínűséggel választja a szójer a fémrudadat, a kis vaskulcsodat vagy akár a vasvértedet. A bontás ellen a KF-elés sem véd, kivéve a jobb ill. balkezes fegyveredet, ellentétben a fabontó szójerral. Az, hogy a kiválasztott fémtárgy megmenekül-e, nagymértékben függ az adott tárgy sav elleni mentődobásától. Így pl. egy vasvért sokkal nehezebben semmisül meg, mint egy rézdarab.] A fémbontó szójer ellen az ütőfegyver a leghatékonyabb.

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY)
Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában...

KARAKTERLAP

Zyon, egy copfos ezüsthajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hűséges követője vagy. Ez a 62. fordulód.

Erő: 24 Szint: 12 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 15 Támadás: 12 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 11 Menekülés: 30 % Életkor: 32/32 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 167/38 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 52/51 Pénz: 22 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 228 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1673 TP-t kaptál. Jelenleg 27002 TP-d van. A következő szinthez még 5998 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, szürke rinocérosz, ragyás burástya. A 10. fordulódban 2 arany került a bankszámládra. 3 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 16 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 13 dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -6.); mérg. ubuk tüske (#137) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 (+1) 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 35 (+1)
7. titkosírás: 3 8. felderítés: 2 9. teológia: 3
10. zene: 2 11. szörnyismeret: 3 (+1) 12. zárnyitás: 1
13. vadászat: 7 14. bányászat: 6 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 3 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 5 darabot, csak egyszer)
mászol max. 44 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
manifesztátor (#124), szeppent rákfatty (#186)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
2.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
3.) Bizonyítsd be, hogy nem a mohóság, a tárgyak gyűjtögetése vezérel, amikor engem követsz: imádkozz hozzám úgy, hogy a megterheltséged 50% alatt van!

A Közös Tudat új képességének kifejlesztéséhez még 500 pontnyi fejlesztés szükséges A kt által fejlesztett képesség száma: 501 Ebbe eddig -2801 TU-t fejlesztettél be..

Összsúly: 39.33 kg Megterheltség: 57%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 89 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 bot (#4) 10 gyenge méreg (#26) 3 kaja (#2)
2 rézsisak (#72) 2 szuperkötél (#209) 3 ubuk tüske (#131)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 aranyló ugarhéj (#100) 5 óndarab (#85)
2 rézdarab (#70) 1 szuper dobóháló (#273)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(84,109) sörényes ubuk (#89)
(85,108) Raia oltár, 43. jellempróba, olvasztókemence (#86), rőtmanó berzerker (#369)
(86,108) világítótorony (#156), elhagyott bánya (#1685), Sheran oltár, érclelőhely, fémbontó szójer (#150), goldugar (#65), Qulli Brann (4158. kalandozó)
(87,108) világítótorony (#156)
(88,108) fémbontó szójer (#150), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), oltár, érclelőhely
(89,108) olvasztókemence (#86), oltár, vaskohó (#155), 29. jellempróba, érclelőhely
(90,108) oltár, vérszomjas csüldő (#114)
(91,107) szürke rinocérosz (#346), gumifa (#38), Sheran oltár
(92,107) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Chara-din monolitja (#534), oltár, művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), uzbányok (#102)

Üzenet küldése a karakternek