61. forduló, 63. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 26. 22h:03'
EZ A 1242. JÁTÉKHETED, 62. FORDULÓD
1243. játékheted kezdete: márc. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [72,26] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+12 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+6 varázspont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

tf 3 1 fejleszted a 3. tulajdonságodat 1 pontért
A levegőben szállingó rovarokat próbálod kézzel elkapni, ezáltal fejlesztve a kézügyességedet. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [1 pontot használtál fel, van még 231.]

tf 2 1 fejleszted a 2. tulajdonságodat 1 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [1 pontot használtál fel, van még 230.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[72,27] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy szürke rinocérosz nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a szürke rinocérosz testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz meglök a szarvával. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a szürke rinocérosz vastag bőrét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Szarvaival a szürke rinocérosz megböki a bal karodat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Patájával a szürke rinocérosz kissé megtaszít. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 rinóbőr. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy phua-kúpot. Délre nézve látsz egy mély kutat. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

(Továbbmész...) [72,28] Szűnni nem akar a zöld síkság. Látsz egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy phua-kúpot. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy ork sámán. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 19 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az ork sámán testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az ork sámán tömzsi testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy lángcsóva varázslatot. 11 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod az ork sámán bal oldalát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az ork sámán tömzsi testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy lángcsóva varázslatot, majd rád küldi. 15 életpontot vesztettél. Az ork sámán összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 425 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}

[24 pontot használtál fel, van még 206.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy százfogú!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a százfogú szivacsos testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a százfogú puha lebernyegét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A százfogú megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A százfogú szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 192.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+7 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 190.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[71,29] Síkság, továbbra is csak síkság. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy amniosz-fát. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő piromenyét nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (12 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét fejét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a piromenyét testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a piromenyét száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,30] Síkság, továbbra is csak síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy sebesült szürke rinocérosz nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a szürke rinocérosz vastag bőrét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Szarvaival a szürke rinocérosz megböki a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a szürke rinocérosz. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 479 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


(Továbbmész...) [69,31] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Ez Hrók erdejének a széle. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy kék orchideacserjét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy fabontó szójer közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a fabontó szójer testét. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra támadsz. Bronzpengével végigvagdosod a fabontó szójer barna testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a fabontó szójer bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a fabontó szójer száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 fabontót. (ld. enc.) 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 154.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Elmondtad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+5 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 152.]

m 3 mozogsz délkeletre
[70,32] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Észreveszel egy mély kutat. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gátvakond közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a gátvakond szőrös testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a gátvakond testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A gátvakond néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A gátvakond még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Érett fürtöktől rogyadozó vajbanán-bokorra bukkansz! Szüret. (+3 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 140.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy százfogú!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a százfogú testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a százfogú puha lebernyegét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A százfogú megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 5 sünmedve tüskét. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 126.]

m 3 mozogsz délkeletre
[71,33] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Itt alakult vala a Kvazársziklák Népe, így forrott össze a Trollok ősi vére... " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. (ld. enc.) Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy vadász tatu előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy barátság szent tüzét. (ld. enc.) Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " A gonoszt ne lásd, ne halld, ne beszéld, csak érezd. Izomagy Péppéver ne csak téged. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Sheran hívő! Ha Múmia akarsz lenni, keresd Shaquille O'Nealt (5727)! " Egyszercsak kiérsz egy parányi erdei tisztásra. A virágok itt különösen színesek és illatosak. A tisztás közepén egy piros cseréptetős fehér márványlapokkal borított torony magasodik. A kéményből vidám füstcsík kunkorodik fölfelé. Az ajtó, bár nincs nyitva, vidám bohócot formázó kopogtatójával hívogatóan int feléd. (549. épület.)
A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Az Ősi Hajnal Lovagjai a Káosz ellen harcolnak Ghalla békéjéért. Állj közénk Lord Kis Se. " [12 pontot használtál fel, van még 114.]

be 549 bemész az 549. épületbe
Kíváncsian közelebb totyogsz, és bekopogtatsz. Kitárul az ajtó, és egy szolgálóleány jelenik meg.
- Erre parancsoljon, kedves látogató! - Egészen meglepődsz a barátságos fogadtatástól. Követed a leány ringó csípőjét. Odabent mindenhol makulátlan tisztaság uralkodik. Előjön az úrnő, egy aranyosan mosolygó, hosszú, vörös hajú leány, a városban oly divatos sötétkék, buggyos ujjú, földig érő ruhában.
- Üdvözöllek vándor szerény otthonomban. Az én nevem Lady Olivia. És téged hogy hívnak? - udvariasan bemutatkozol, és mesélsz röviden eddigi kalandjaidról. Cserébe megtudod, hogy Lady Olivia egy lovagnő, aki több éves kalandozás után, apja halálának hírére visszatért ide, a családi fészekbe. Most aránylag boldogan és békességben él, de persze ezen a vad vidéken mindig történnek apró, de bosszantó kellemetlenségek.
- Ilyen például a bundás csirmáz, amely éjszakánként állandóan bemászik a szolgálók ablakán, és összetör meg ellopdos mindent. A múltkor elvitte az egyetlen képet, amely apámról maradt. Nagyon örülnék, ha vissza tudnád szerezni. Itt egy egyszerű térképvázlat a szörny vélt kuckójáról. - megígéred a kedvesen mosolygó lovagnőnek, hogy megpróbálsz segíteni.

7
4 6 10
11
3 8 9
5
1 2
12
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 41. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 27, északra 3 mérföldre található.

Aztán eljön a búcsú ideje: megköszönöd a vendéglátást, és a szolgáló az ajtóhoz vezet. Bár sem enni, sem inni nem kaptál, azért könnyű szívvel állsz tovább. [5 pontot használtál fel, van még 109.]

tps 3 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 106.]

m 2 mozogsz keletre
[72,33] Még mindig az erdőben vagy. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy alattomos manó. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Egy láthatatlan védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: energiatüskék varázslatot lő rád. 15 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az alattomos manó hadonászó öklét. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az alattomos manó jobb karját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az ellenfeled talán játszik veled - csak egy gyönge pofont ad. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az alattomos manó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Szereztél 1 tüskecsapdát. (ld. enc.) 260 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy pókvadász lehet. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a pókvadász jobb oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! A pókvadász most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 94 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 94.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 86.]

f 104 152 153 kísérletezel a 104. tárggyal a 152. tárggyal a 153. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Lázasan töröd a fejed... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz vashegyű lándzsát. (ld. enc.) 114 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 76.]

f 70 85 kísérletezel a 70. tárggyal a 85. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bronz fejpántot. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 66.]

tf 4 20 fejleszted a 4. tulajdonságodat 20 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 64 TVP-t kell elköltened.] [20 pontot használtál fel, van még 46.]

h 233 15 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Iszonyatosan hamis hangok jönnek ki a zeneszerszámból! Azért szorgalmasan gyakorolsz. [15 pontot használtál fel, van még 31.]

szk 20 keresed a 20. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy mérges pókot. [0 pontot használtál fel, van még 31.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 28.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 1 gyógyítás 1 pontért
Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellőképpen elszédültél ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a művelethez. Amikor magadhoz térsz, csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+1 életerő.) [1 pontot használtál fel, van még 30.]
Iszol a vizestömlőből. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 203 pontot. A következő körben tehát 233 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FABONTÓ (106. TÁRGY)
A fabontó szójer által kiválasztott puha anyagot ha az ember fára keni, akkor az rugalmassá, gyúrhatóvá válik. Ennek valószínűleg minden alkimista csodájára fog járni. Nem beszélve arról, hogy milyen felfedezési lehetőségeket nyit meg ez előtted...

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

A BARÁTSÁG SZENT TÜZE (484. TEREPTÁRGY)
A Barátság Szent Tüze egy kasztroplanáris úton megidézett, mágikus tulajdonságokkal bíró csatorna, amelyen keresztül az Igaz barátság szerzetesrend tagjai istenükhöz imádkozhatnak. Ha be akarsz lépni a szerzetesrendbe, add ki a BA 9141 parancsot, de vigyázz, ez egy komoly döntés, és ha később meggondolod magad, esszenciád egy részét kell hátrahagynod a kilépéskor. A Szent Tűz kioltására lehetőség van az RM paranccsal, de ez igen speciális: 60 TVP-t és 60 csepp vizet igényel (és mint minden tereptárgynál, itt is meg kell adnod egy ütőfegyvert, amivel a tüzet szétcsapdosod).

ALATTOMOS MANÓ (756. SZÖRNY)
Nem messze egy koboldszerű teremtmény éppen tesz-vesz valamin. Még nem vett észre, így jobban szemügyre veheted, mit csinál: épp egy hatalmas gödör fölé hord gallyakat, hogy csapdát állítson az erre járó gyanútlan szörnyeknek vagy a rosszabbik esetben kalandozóknak. Kéjsóvár tekintetéből ítélve inkább az utóbbi feltételezés a helytálló, ennek a manónak a célja becstelen, a csapdába esve harcképtelenné vált kalandorok kifosztása. Jaj, de most észrevett, apró szárnyainak verdesése felgyorsult, mintegy a düh és harag jeleként. A manó úgy döntött, elérkezett a halálod órája. Ha az egyszerűbb módszerrel nem megy, majd a rádpukkasztott varázslatok és a harcművészeket is megszégyenítő ökölcsapások tömkelegével veszi el az értékeidet.

TÜSKECSAPDA (242. TÁRGY)
Ez talán a legprimitívebb csapda, amelyet a tolvajok elleni védekezésképp készíthetsz. Nem kell hozzá más, csak egy lapkorong, és öt sünmedve tüske, amelyet a lapkorongba szúrsz. Ehhez a KT 242 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Ettől kezdve a tüskecsapdát minden körben, az utolsó mozgás parancsod után használhatod, a H 242 paranccsal, 1 TVP-ért. Ilyenkor a tüskecsapdát elhelyezed a motyód közelében, és beszórod némi porral. Ha szerencséd van, a közeledbe settenkedő tolvaj pont belelép, és veszít 1d4 életpontot.

VASHEGYŰ LÁNDZSA (182. TÁRGY)
A vashegyű lándzsa valamivel jobb fegyver, mint a bronzhegyű: 4d6+1 a sebzése. Az igazi előnyei azonban a bronzhegyű lándzsával szemben: 1.) könnyebb, 2.) pontosabban tudsz vele célozni (+2 támadásod van, amíg ezzel harcolsz), 3.) nem kell hozzá fa, tehát nem tudja elpusztítani a fabontó szójer. Forgatásához azonban legalább 10-es szúrófegyver szakértelem szükséges. Elkészítéséhez szükséges 3 vasérc, amelyből a hegyet kovácsolod egy vaskohónál, egy fémrúd, amelyből a nyél lesz, 6 pirkit, amellyel a kemencét felfűtöd, és egy kőkalapács, amellyel a munkát elvégzed. A KT 182 parancs 30 TVP-be kerül, és 2-es bányászat szakértelem szükséges hozzá.

BRONZ FEJPÁNT (407. TÁRGY)
A bronz fejpánt a réz fejpánt fejlettebb változata, a réz fejpánthoz hasonlóan, fő célja az, hogy legyen valamilyen alternatíva a fejrevalók viseletében. Elkészítéséhez egy kígyóbőr, két rézdarab, két óndarab, egy kőkalapács és egy olvasztókemence szükséges, valamint 25 TVP. Védettségedet kettővel növeli, ha viseled.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran követője vagy. Ez a 62. fordulód.

Erő: 21 Szint: 13 Merészség: 6/1 Magasság: 154 cm
IQ: 17 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 24 Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 174/126 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 2
Szerencse: 12 Varázspont: 40/28 Pénz: 10 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 327 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 644 TP-t kaptál. Jelenleg 37 509 TP-d van. A következő szinthez még 10 491 TP szükséges. Trófeáid: vérszomjas csüldő, szürke rinocérosz, bibircsók-óriás.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 13 (+1) vágófegyverek: 5
ütőfegyverek: 8 lőfegyverek: 18

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -2.); kerek kő (#19) (3 -4.); ubuk tüske (#131) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 .); nyílvessző (#108) (7 -); nyílvessző (#108) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
72,56 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 74

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 21 3. lopás: 1
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 16 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. teológia: 1 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 1 14. zárnyitás: 3 15. vadászat: 13
16. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 14 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), szárnyas hernyót (#69) (max. 1 darabot, csak egyszer)
cirkusz: céllövölde, küldetés, labirintus, szellemkastély (53)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy egyszerű, a természet istenéhez illő áldozat: hozz egy tucat gyöngymangót.
2.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Bizonyítsd be, hogy nem a mohóság, a tárgyak gyűjtögetése vezérel, amikor engem követsz: imádkozz hozzám úgy, hogy a megterheltséged 50% alatt van!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): 41. labirintus (62,55).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

Összsúly: 61.16 kg Megterheltség: 117%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 72 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 ubuk tüske (#131) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4) 3 fabontó (#106) 2 pirkit (#153)
1 rinóbőr (#651) 5 sünmedve tüske (#14) 1 tüskecsapda (#242)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
(69,31) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), fabontó szójer (#71)
(70,30) Leah rúnaköve, Leah oltár, szürke rinocérosz (#346)
(70,32) mély kút (#93), gátvakond (#57), százfogú (#53)
(71,29) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 35. jellempróba, Tharr oltár, piromenyét (#99)
(71,33) cseréptetős torony (#549), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484)
(72,27) szürke rinocérosz (#346), Tharr rúnaköve, Tharr oltár
(72,28) mély kút (#93), Raia oltár, ork sámán (#345), százfogú (#53)
(72,33) alattomos manó (#756), pókvadász (#59)

Üzenet küldése a karakternek