60. forduló, 62. forduló, Onar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. márc. 6. 9h:05'
EZ A 70. JÁTÉKHETED, 61. FORDULÓD
71. játékheted kezdete: márc. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3361
SZÁMLA : XXXX

ONAR KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [98,79] koordinátán.
Megváltó Junior átadott neked a 1. napon 5 TU-t.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+21 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)

fker 4313 K.T. fel. kérése a 4313. kalandozót
Mentálisan javaslod a csoportvezetőnek Harcsa felfüggesztését. (Ez a parancs mindaddig - de csak addig! - érvényben marad, amíg egy újabb KÖKI, FKÉR vagy BEAJ parancsot nem adsz ki.) [0 pontot használtál fel, van még 230.]

ef 1 energia fejlesztése 1
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-1 TU.] A befejezéshez még 1859 TU szükséges. Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 220.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[99,78] Továbbmész a város utcáján. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Hmm, csak egy sötét gnóm. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy jégcsóva varázslatot, majd rád küldi. 22 életpontot vesztettél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a sötét gnóm jobb vállát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sötét gnóm jobb vállát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a sötét gnóm jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 6 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sötét gnóm testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a sötét gnóm testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sötét gnóm feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. 14 életpontot vesztettél. A sötét gnóm összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 58, gyógyulás: 0, összesen: -58 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Úgy vágyom Rád, mint ha itt se lennél! Sok puszi: Elfi " Egyre éhesebb vagy.

(Továbbmész...) [100,77] Még mindig füves síkságon vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet.

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Mohón zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [100,76] Továbbra is síkságon vagy. Hirtelen mozogni kezd a föld! Csak egy vérszomjas csüldő. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vérszomjas csüldő jobb oldalát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával többször eltalálod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Oldalt pillantva, meglátsz egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 230 pontot kell rákölteni.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. [24 pontot használtál fel, van még 196.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Egy mayuto-bokrot találsz. Sajna, a különösen tápláló gyümölcs csak néhány érett példánnyal képviselteti magát. (+4 kaja.) Rajzanak a repülőhalak (no de itt?). Nem sokat töprengesz a természet csodáin, lerugdosol néhány alacsonyan szállót. Ebből villásreggeli lesz! (+4 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-2 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 156.]

l 1 lopsz az 1. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

l 2 lopsz a 2. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

l 3 lopsz a 3. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

l 4 lopsz a 4. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[99,76] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy sóhajtó dorony. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sóhajtó dorony testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a sóhajtó dorony taraját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sóhajtó dorony pofáját. (3 támadással 30 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Délre fekszik egy helytartói város. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy amniosz-fát. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délkeletről folyik északnyugatra. Teleiszod magad a hűsítően hideg, tiszta vízzel. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Remek ötlet jut eszedbe: a saját vérével festesz rá indiáncsíkokat, és arra biztatod, hogy egy bátor harcos nyugodtan hazamehet, nem kell félnie. Lehetséges, hogy a manók az ütőér elvágása után meghalnak? (+2 gonoszság.)
Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran híveié. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [98,76] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia híveié. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Elkéred az ásóját, hogy majd te ásol, ő csak pihenjen. Mikor egy fának dőlve elalszik, halkan odalopódzol és teljes erővel fejbe vágod. Látod, hogy ez többé nem fog felkelni! Sajnos a kemény törpefejen az ásó is kettétört. Elhajítod a hasznavehetetlen szerszámot. (+2 gonoszság.)
Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Kőevő Hansy lábát masszírozza. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy süvítő rája. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Ez mellément. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a süvítő rája testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A süvítő rája belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A süvítő rája hosszú farkával rávág a bokádra és a térdedre. (6 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Összeszedsz néhány teljesen erjedt mingókörtét. Kifacsarod a levét, majd lassan elszürcsölgeted. Az ital szerencsére nem csak a hangulatodat, hanem az egészségedet is javítja. (+51 életerő.) Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [86 pontot használtál fel, van még 70.]

kt 114 6 elkészíted a 114. tárgyat (6 darabot)
Begyűjtöttél 6 kaktusztüskét. [18 pontot használtál fel, van még 52.]

m 1 mozogsz északkeletre
[99,75] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Hirtelen mozogni kezd a föld! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy északi aurach. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy energiatüskék varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 1 életpontot sebeztél. Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Visszafojtod lélegzetedet. Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az északi aurach tömpe orrát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod az északi aurach testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 12 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod az északi aurach tömpe orrát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod az északi aurach jobb hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 8 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Találsz egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északra.
Találkozol egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemű kobudera nővel. Bőre bronzként csillog. Sheran tanítványa. Egy bakkura csizmát, egy borostyán függőt, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy ezüst papi karkötőt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy obszidián függőt, egy örökkéval. rubinját, egy sárga erőövet és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy purifikátor trófea, egy burástya királynő trófea és egy epokitféreg trófea ékesíti. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Tisztán érzed auráját: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Nem tűnik túl barátságosnak. Továbbmész.
[8 pontot használtál fel, van még 44.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 36.]

m 8 mozogsz északra
[99,74] A buckák elmaradoznak, ritka erdőben vagy. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy pókvadász. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 1 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a pókvadász fekete lebernyegét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a pókvadász testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a pókvadász nyúlánk szívókáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A pókvadász jobb combodat és térdedet célozta a nyelvével, és méghozzá milyen hatékonyan! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 94 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Dornodon rúnaköve. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy khór darázs. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy energiatüskék varázslatot. 3 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a khór darázs testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával épp hogy megszúrod a khór darázs bal középső lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A khór darázs farka ostorként csattan az arcodon! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? Te itt életveszélyben vagy. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
Találkozol Aurea Doraxagorral. Sheran hűséges követője. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy csontamulettet, egy gromak páncélt, egy Jerome köpenyét, egy Khór maszkját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy rinóbőr övet, egy ritualista amulettet, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy pattanóböde trófea, egy ragyás burástya trófea és egy szürke rinocérosz trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Tisztán érzed auráját: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[8 pontot használtál fel, van még 28.]

v 10 elmormolod a 10. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Létrehoztad az életszívás varázslatot! A növényzet elsorvad körülötted, miközben a gyógyító energia a testedbe áramlik (+17 életerő). [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 23.]

v 10 elmormolod a 10. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az életszívás varázslatot! A növényzet elsorvad körülötted, miközben a gyógyító energia a testedbe áramlik (+19 életerő). [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 18.]

m 2 mozogsz keletre
[100,74] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Délre fekszik egy helytartói város. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy legyengült uzbány. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Egy energiatüskék varázslattal köszöntöd a másikat. 2 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az uzbány bal szárnyát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az uzbány testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az uzbány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 243 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy törpemammut közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 2 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a törpemammut ormányát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut jobb hátsó lábát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a törpemammut néhányszor agyarával! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a törpemammut jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 10.]

szk 59 keresed az 59. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy pókvadászt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 10.]

bpb bef. parancs berakása:

h 243 használod a 243. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdakészítés: 1. szint). (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 5.]
[A parancs tárolásra került.]
Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) A szervezetedet méreg pusztítja (-3 életerő.) Valószínűleg ez volt a hatásának az utolsó nyoma. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Új KT tápot fejlesztett ki néhány agyas KT vezér! (ld. enc.)
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 202 pontot. A következő körben tehát 207 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KHÓR DARÁZS (348. SZÖRNY)
Az erdőjáró vadász varkaudarok és varkaudar kószák által Khór bányáiból betelepített "házikedvencek" gyorsan az erdő rémeivé váltak. Ezek a kutya méretű, iszonyatos darazsak képesek az erdő bármely kisebb állatát egy pillanat alatt megölni, és a nagyobbakra is veszélyesek. A folyton repkedő darazsat nehéz szúrófegyverrel eltalálni, de egy ütőfegyverrel könnyedén lecsaphatod.

CSAPDAKÉSZÍTÉS
Na végre! Itt volt az ideje, hogy kiagyalj valamilyen megoldást a tolvajok elleni védekezésre. A legésszerűbb valamilyen csapdát készíteni! Az, hogy hogyan kell egy bizonyos csapdát felállítani, és milyen körülmények között lehet, mindig az adott tárgynál lesz leírva. Minél magasabb a csapdakészítés képességed, annál kisebb eséllyel kerülik el a csapdáidat. Ez a szakértelmed a csapdák felállításakor fejlődik. Ha túl alacsony hozzáértésű ember túl bonyolult csapdával próbálkozik, előfordulhat, hogy megsebesül. Az igazán komoly csapdák akár azonnali halált is okozhatnak. A csapdák egy másik csoportját szörnyek elfogására használhatod, ezekről majd akkor kapsz részletesebb információt, ha egy ilyet szereztél/készítettél. A csapdaállítás parancs még akkor is végrehajtódik, ha már nincs elég TVP-d: ilyenkor a következő körre kapott TVP-idből előlegezzük meg a dolgot. Vigyázat, a szakértelem mindig csak a forduló végén fejlődik, ezért értelmetlen egy körben többször lerakni a csapdát!

TUDATI HÍREK
Mostantól lehetőség van tudati hírek közlésére a kasztroplanáris csatornákon. Ehhez a HIR <hírszám> <1. paraméter> <2. paraméter> parancsot kell kiadnod. Ennek hatására a KT vezetők által összeállított üzenet listáról a <hírszám> sorszámú hírt elküldöd tudati úton összes tudattársadnak. Ezek formaszövegek, pl. "#. hónap #. napján lesz legközelebb KT találkozó, a szokott helyen", a # jelek helyére a <1. paraméter> és <2. paraméter> behelyettesítésre kerül. Mivel ez az 1. hír, a 6. hó 15-én tartott KT találkozóról való kiértesítéshez a HIR 1 6 15 parancsot kell kiadnod. További információkat (hogy milyen üzenetek is vannak ezen a listán), a KT-d vezetőjétől kérhetsz. A parancsot mindenki használhatja, de a vezetőn kívül mindenkinek 1 TU-ba kerül.

KARAKTERLAP

Onar, egy szőke hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah ministránsa vagy. A Pusztítás Prófétái (#9113) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 61. fordulód.

Erő: 20 Szint: 11 Merészség: 3/4 Magasság: 182 cm
IQ: 19 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 16 Életpont: 152/40 Jellem: gonosz (42) Tul. pont: 1
Szerencse: 17 Varázspont: 56/10 Pénz: 38 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 6/5 EFejl: 1
Eddig összesen 169 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1156 TP-t kaptál. Jelenleg 20590 TP-d van. A következő szinthez még 4410 TP szükséges. Trófeáid: halálmadár, sötét gnóm, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 13/79 (+18%) vágófegyverek: 6/34 (+26%) ütőfegyverek: 2/28
lőfegyverek: 9/15 (+25%) dobófegyverek: 4/2

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); tüske (#22) (4 .); nyílvessző (#108) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/79 2. nyomkövetés: 11/57 (+20%) 3. lopás: 8/33
4. mászás: 4/3 5. csapdakészítés: 1/0 (+100%) 6. csapdaészlelés: 6/14
7. gyógyítás: 23/87 (+53%) 8. titkosírás: 1/20 9. felderítés: 1/11
10. teológia: 3/104 (+4%) 11. taumaturgia: 1/91 (+15%) 12. zene: 1/0
13. szörnyismeret: 1/22 14. zárnyitás: 1/0 15. vadászat: 8/14 (+30%)
16. bányászat: 4/80 (+26%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 20 darabot ), rövid íjat (#107) (max. 1 darabot, csak egyszer)
gonoszkodsz max. 75 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
ShinLon (#1403)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.
2.) Beszélgess egy halott lelkével.
3.) Zúzz apróra az oltáromnál három szent jogart!

Összsúly: 40.94 kg Megterheltség: 68%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 97 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
14 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 3 kaja (#2) 1 kaktusztüske (#114)
1 óndarab (#85) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(98,76) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Raia oltár, 24. jellempróba, művészi porolit (#720), süvítő rája (#113)
(98,79) sötét kastplom (#570)
(99,74) pókvadászok (#59), Dornodon rúnaköve, khór darázs (#348), Aurea Doraxagor (1643. kalandozó)
(99,75) északi aurach (#350), oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely, egy kobudera nő
(99,76) sóhajtó dorony (#112), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), patak, 28. jellempróba, Sheran oltár
(99,78) sötét gnóm (#132)
(100,74) a 46. labirintus bejárata, oltár, uzbány (#102), törpemammut (#115)
(100,76) vérszomjas csüldő (#114), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(100,77) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár

Üzenet küldése a karakternek