5. forduló, 7. forduló, Szetensi összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. júl. 6. 9h:08'
EZ A 53. JÁTÉKHETED, 6. FORDULÓD
54. játékheted kezdete: júl. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
(Visszakaptad a 0. forduló árát)
E-mail!
KALANDOZÓ: #5950
SZÁMLA : XXXX

SZETENSI KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [14,8] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

kt 25 1 elkészíted a 25. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kavadu iszákot. [5 pontot használtál fel, van még 136.]

gy 25 gyógyítás 25 pontért
Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal jobban érzed magad. (+7 életerő.) [25 pontot használtál fel, van még 111.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[14,9] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy óriás sáska közeledik. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra támadsz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod az óriás sáska testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával az óriás sáska megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod az óriás sáska bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az óriás sáska csáprágójával a bal karodba mar! (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az óriás sáska még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 14 tapasztalati pontot kaptál. Kezdenek némi fogalmaid kialakulni arról, hogy hogyan is zajlik valójában a harc. (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy smirglibokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [14,10] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy szárnyas gömböc. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre támadsz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szárnyas gömböc most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 91.]

go 30 gonoszkodsz: 30
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

m 4 mozogsz délre
[14,11] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy gonyolék közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a gonyolék guvadt szemét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! A gonyolék összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 81.]

go 10 gonoszkodsz: 10
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 81.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[14,10] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy woor-antilop került az utadba. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a woor-antilop testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A woor-antilop többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával felnyársalod a woor-antilop jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A woor-antilop sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [14,9] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy smirglibokrot. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Felismered a közeledőt. Csak egy mérges pók. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Elszántan a másikra támadsz. Ezt a támadást elhibáztad! A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 5 életpontot vesztettél. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a mérges pók egyik lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss árnymanó nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [14,8] A bozótost dombság váltja fel. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy homokvarány lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A homokvarány néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A homokvarány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Azt már régen megtanultad, hogy a napba nézés esetenként milyen hasznos lehet. Arra azonban csak most jöttél rá, milyen jó hatással lehet rád, ha nem nézel bele. És valóban, az eredmény fantasztikus! (+13 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Friss árnymanó nyomok vezetnek délre. Néhány dolog megvilágosodik a szerencsével kapcsolatban. (ld. enc.) [70 pontot használtál fel, van még 11.]

m 8 mozogsz északra
[14,7] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy tigroszlán került az utadba. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a tigroszlán testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A tigroszlán fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a tigroszlán testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A tigroszlán belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tigroszlán még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 tigroszlán fogat. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges csodabogár trófeát, és diadalmasan beszerzel egy tigroszlán trófeát. 43 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Felfedeztél egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 1.]

be 506 bemész az 506. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

f 44 kísérletezel a 44. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

gyk 7 1 gyakorolsz a 7. tárggyal 1 pontért
Rafinált szúrásokkal több tucatnyi képzelt ellenfeledet teríted le. Már nem sok kell a következő szinthez. [1 pontot használtál fel, van még 0.]

gyk 18 1 gyakorolsz a 18. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gyk 6 1 gyakorolsz a 6. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól tapasztalatlan kalandozó helyett lelkes felfedező. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
A világ dolgairól, a magányról, az élet nyomorúságairól ábrándozol, amikor hirtelen egy ötleted támad. Mennyivel szebb lenne az élet, ha találnál egy jóképű kalandozó fiút, aki megvédene a gyilkos sallanktól, cipelné helyetted a nehéz tatu bőröket, és felvidítana az unalmas pillanatokban. No és esténként... hát igen, még egyéb előnyei is lennének a dolognak. [Mostantól használhatod a feltételes udvarlás (FU) parancsot. Paraméterként megadhatsz egy kalandozót, kevésbé válogatósak akár egy fajt is. Ha legközelebb valamelyik, a feltételben megadott, ellentétes nemű kalandozóval találkozol, és ő is érdeklődést mutat irántad (esetleg meglep valamilyen ajándékkal) akkor csábosan mosolyogva, kedves szavakat suttogva a fülébe jelzed, hogy a vonzalom kölcsönös. Ezután, ha a folyamatos testőrködésre vagy a tárgyaid cipelésére nem is, bizonyos egyéb lovagias szolgálatokra biztosan rá tudod bírni szíved választottját. Egyszerre persze több FU parancs is érvényben lehet, ahogy az ellentétes neműeknél is - a párválasztást megkönnyítendő. Az udvarlással már eleve csak akkor próbálkozol, ha kölcsönösen barátságosak vagytok egymással szemben. Az FU parancs egyben automatikusan BA parancs is ha egy konkrét kalandozóra (nem pedig fajra) van kiadva. Az FU parancsot ugyanúgy kell törölni, mint az FT/FL parancsot. A sikeres udvarlás, és az esetleges ezzel járó egyéb következmények 5 TVP-be kerülnek, tehát az FU parancs csak akkor lép működésbe, ha van még ennyi TVP-d. Sikeres udvarlás esetén mindkét játékos FU parancsa is törlődik egyben.]
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 138 pontot. A következő körben tehát 138 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÓRIÁS SÁSKA (27. SZÖRNY)
A bozótos vidékeken élő, nagyra nőtt sáskát méretén kívül egy igen fontos részlet különbözteti meg parányi (ám nagy tömegben élő) rokonától. Nevezetesen az, hogy nem növényeket eszik. Igen, kitaláltad, húst! Gondolkodtál rajta, hogy Te is húsból vagy? Na ugye, érted már, miért köt beléd ez a hatalmas rovar...

AMIT TUDNI ILLIK A HARCRÓL
Minden szörnyetegnek három védettségi értéke van, ellentétben a játékosokkal: egy szúrófegyver, egy vágófegyver és egy ütőfegyver elleni (lőfegyver esetén a szúró- v. ütőfv. elleni számít, pusztakezes harcnál az ütőfv elleni). Ebből következően, vannak szörnyek, amelyek ellen pl. a vágófegyver a jobb, mások ellen a szúrófegyver. A támadás kiszámításánál egy gépi "kockadobáshoz", amelynek értéke 0 és 19 között van, hozzáadódik a támadásod, a fegyver szakértelmed, (lő- és dobófegyverek esetén az ügyességed is jelent némi pluszt) és az esetleges varázslatokból és varázstárgyakból adódó pluszok, majd levonásra kerül az ellenfél védettsége. A kapott eredménytől függ, hogy eltaláltad-e az ellenfeledet, illetve, hogy mennyit sebeztél rajta. Ha az eredmény nullánál kisebb, nem is találtál. Ha találtál, a sebzést akkor is csökkentheti az ellenfél védettsége (minél jobban meghaladja a támadási érték a védettséget, annál kevésbé csökkenti a sebzést a védettség). Az, hogy hányszor támadsz, a fegyver szakértelmedtől függ. Balkezes fegyverrel jóval ritkábban tudsz támadni, mint jobbkezessel. A fegyverrel okozott sebzés függ természetesen a fegyvertől, az erődtől, és kisebb mértékben a fegyver szakértelmedtől.

WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért.

MÉRGES PÓK (20. SZÖRNY)
Ezek a tenyérnyi, szőrös csúfságok inkább visszataszítóak, mint veszélyesek. Marásuk azért nem lebecsülendő, mert bár mérgük nem halálos, fájdalmas sebet tud okozni. Ha ügyes vagy, kinyerheted a mérgét, ami sok mindenre jó lehet.

SZERENCSE
Ez volt az első alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek, amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerűen csak szerencsére van szükség. Ha rád lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgező, gyorsan kivághatod a sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, főként a Szerencséden múlik. Attól függően, hogy milyen típusú dolgot próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezők. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következő dolgok befolyásolják a különböző kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra, semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq, míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít.

TIGROSZLÁN (43. SZÖRNY)
A tigroszlán a síkságok, a pampák pettyes szőrű nagymacskája. Hatalmas karmai és fogai ellen kevés növényevő tud védekezni. A tigroszlán mindig magányosan vadászik: csendben, lassan kúszva közelíti meg áldozatát, aztán ráugorva, a puszta súlyfölényével megpróbálja maga alá nyomni. Mindenfajta fegyver egyformán hatékony ellene.

TIGROSZLÁN FOG (63. TÁRGY)
Ha végzel egy tigroszlánnal, kiszedheted teljesen ép és különösen hegyes fogait, hátha még jó lesz valamire.

KARAKTERLAP

Szetensi, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű árnymanó nő vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 6. fordulód.

Erő: 12 Szint: 4 Merészség: 6/6 Magasság: 94 cm
IQ: 11 Támadás: 3 Agresszió: 5 Testsúly: 33 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 2 Menekülés: 35 % Életkor: 20/20 év
Egészség: 12 Életpont: 73/22 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 2
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 29 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 72 TP-t kaptál. Jelenleg 278 TP-d van. A következő szinthez még 222 TP szükséges. Trófeád: tigroszlán.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 vágófegyverek: 3 ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 1

14,94 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 121 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 2
4. gyógyítás: 3 (+1) 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
lopsz az alakváltóktól (7) bármit, az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, a törpéktől (3) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, a kobuderáktól (8) bármit, a mutánsoktól (9) bármit
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
drótszőrű pincsi (#22), vadász tatu (#10) (csak egyszer), kavadu (#19)

Összsúly: 22.58 kg Megterheltség: 66%
Még 131 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kavadu iszák (#25) 6 tigroszlán fog (#63) 2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

13 14 15
6
7
8
9
10
11
12
(14,7) tigroszlán (#43), oltár
(14,8) homokvarány (#16), oltár
(14,9) óriás sáska (#27), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), oltár, mérges pók (#20)
(14,10) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), szárnyas gömböc (#12), woor-antilop (#31)
(14,11) gonyolék (#13)

Üzenet küldése a karakternek