5. forduló, 7. forduló, Bálványfaragó Yodd összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 18. 0h:31'
EZ A 6. FORDULÓD
Ez a forduló ingyenes
(Visszakaptad a 0. forduló árát)
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BÁLVÁNYFARAGÓ YODD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [22,2] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+24 életerő.)

f 33 kísérletezel a 33. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz ásót. (ld. enc.) 18 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 131.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 123.]

kt 34 1 elkészíted a 34. tárgyat (1 darabot)
Sajnos nincs nálad smirglilevél, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy ásót készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 123.]

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy mászókarmot. (ld. enc.) 29 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 113.]

kt 78 1 elkészíted a 78. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 mászókarmot. [20 pontot használtál fel, van még 93.]

gyk 28 1 gyakorolsz a 28. tárggyal 1 pontért
Huh-huh! Ugrándozva, védekezve és lecsapva edzel egy képzeletbeli ellenfelet magad elé gondolva. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (ökölvívás: 1. szint). Hirtelen kiváló ötleted támad: a mászókarmot kesztyűként a kezedre húzva (KF 78) megnövelhetnéd az ökölharc sebzését (+4 ép/ütés). [1 pontot használtál fel, van még 92.]

kf 78 kézbeveszed/felveszed a 78. tárgyat
Felhúzod a kezedre a mászókarmot. [0 pontot használtál fel, van még 92.]

kt 18 1 elkészíted a 18. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 parittyát. [6 pontot használtál fel, van még 86.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[23,1] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a ritka erdő. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy lebegő gomba került az utadba. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a lebegő gomba puha kalapját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A lebegő gomba mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [24,0] Tovább barangolsz a fák között. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Úgy gondolod, hogy a közeledő lebegő gomba nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan a másikra ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a lebegő gomba puha kalapját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Mancsával a lebegő gomba megpöcköli a bal válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy korongfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [18 pontot használtál fel, van még 68.]

kt 80 2 elkészíted a 80. tárgyat (2 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (mászás: 1. szint). (ld. enc.) Begyűjtöttél 2 lapkorongot. [16 pontot használtál fel, van még 52.]

go 21 gonoszkodsz: 21
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 52.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[25,-1] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy szárnyas gömböc. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [26,-2] Dombos terepre érkeztél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledő gitonga nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gitonga fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A gitonga belevágja csőrét a karodba. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átdöföd a gitonga testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A gitonga belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. (ld. enc.) 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 34.]

kt 19 5 elkészíted a 19. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 kerek követ. [5 pontot használtál fel, van még 29.]

gyk 18 1 gyakorolsz a 18. tárggyal 1 pontért
Céllövőgyakorlatot tartasz. Javult a célzóképességed. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (lőfegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 28.]

kf 18 19 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat a 19. tárggyal
Előkészíted a parittyát.
Lövedékként kerek követ fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 28.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[27,-3] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy démontetű. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a démontetű fejét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal felnyársalod a démontetű csáprágóját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [28,-4] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy rambó bogár. Nem jelenthet különösebb problémát. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a rambó bogár egy ízeltlábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal felnyársalod a rambó bogár egy ízeltlábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A rambó bogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [29,-5] Ritkul a növényzet, és meredek kaptató áll előtted. Hegyvidéken vagy. Ez az észak-dél irányú vonulat a Horog hegység néven közismert. Warn pusztáinak délnyugati határát jelenti. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy hegyi rák. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a hegyi rák testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal megdöföd a hegyi rák kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Kemény ollójával a hegyi rák végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Támadásodat elkerülte ellenfeled. Túlbuzgó szabó módjára a hegyi rák összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Rábukkansz egy kopasz, kék szemű ember férfi kifosztott holttestére. Láthatóan már több hete itt hever a temetetlen holttest. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 1.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) A világ dolgairól, a magányról, az élet nyomorúságairól ábrándozol, amikor hirtelen egy ötleted támad. Mennyivel szebb lenne az élet, ha találnál egy csinos leányt, aki együtt kalandozna veled, kimosná a patakban a szakadt tatubőröket, megfőzné az elejtett lila brekkeket, és... hát igen, a dolognak lenne néhány más előnye is. [Mostantól használhatod a feltételes udvarlás (FU) parancsot. Paraméterként megadhatsz egy kalandozót, kevésbé válogatósak akár egy fajt is. Ha legközelebb valamelyik, a feltételben megadott, ellentétes nemű kalandozóval találkozol, megpróbálod meghódítani a szívét azzal, hogy mákrózsa virágot ajándékozol neki (ha van nálad - ha nincs, akkor csak kedves szavakat suttogsz a fülébe). Ha szerelmed viszonzásra talál, akkor, ha a bőrök mosására vagy a brekkfőzésre nem is, egyéb közös programra valószínűleg rá tudod bírni szíved választottját. Egyszerre persze több FU parancs is érvényben lehet, ahogy az ellentétes neműeknél is - a párválasztást megkönnyítendő. Az udvarlással már eleve csak akkor próbálkozol, ha kölcsönösen barátságosak vagytok egymással szemben. Az FU parancs egyben automatikusan BA parancs is ha egy konkrét kalandozóra (nem pedig fajra) van kiadva. Az FU parancsot ugyanúgy kell törölni, mint az FT/FL parancsot. A sikeres udvarlás, és az esetleges ezzel járó egyéb következmények 5 TVP-be kerülnek, tehát az FU parancs csak akkor lép működésbe, ha van még ennyi TVP-d. Sikeres udvarlás esetén mindkét játékos FU parancsa is törlődik egyben.] (Ezt a parancsot az ingyenes játékban még nem használhatod.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 140 pontot. A következő körben tehát 141 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

MÁSZÓKAROM (78. TÁRGY)
Ha a két kezedre valamilyen állati bőrt tekersz, és ebbe a szuperhegyes tigroszlán fogakat illeszted, ún. mászókarmokat kapsz, amelyek segítségével még akár nagyon sima felületeken (rát-fa, korongfa törzse) is fel tudsz mászni. A mászókarmokat ilyenkor automatikusan fogod használni, hiszen egy KT parancs ürügyén vagy kénytelen mászni. Ahhoz, hogy egy pár ilyet készíthess, 6 tigroszlán fogra van szükséged, és a KT 78 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

LEBEGŐ GOMBA (39. SZÖRNY)
Ha a talaj fölött lebegve egy nagy, piros kalapú gomba jön feléd, ne rohanj azonnal pszichiáterhez (a környéken nem is találnál). Nem Te őrültél meg, csak az erdők és a kiégett területek egy békés lakójával találkoztál. Sokak szerint nagyon finom a húsa, ezért vadásznak rá. A lebegő gombák azonban nem tinók, akiket csak úgy le lehet vágni: hosszú, erős mancsukkal elég jól meg tudják védeni magukat egy átlagos vadásztól.

MÁSZÁS
Amikor fel akarsz mászni valamilyen meredek, nehezen megközelíthető helyre, akkor van szükséged erre a speciális képességre. A mászás képesség, ellentétben a legtöbb egyéb szaktudással, nem a siker esélyét határozza meg, hanem a siker lehetőségét. Minél jobban tudsz mászni, annál nehezebben megmászható helyekre tudsz bejutni. Minden ilyen helyre meg van adva, legalább mekkora mászás szükséges az akadály leküzdéséhez: ha Te nem rendelkezel ilyennel, a dolog semmiképp sem fog sikerülni, ellentétben pl. a zárnyitással, ahol többször is próbálkozhatsz.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

HEGYI RÁK (61. SZÖRNY)
A gyenge napsütésben gyakran látni a sütkérező, hatalmasra nőtt hegyi rákokat a hegyoldalakon (ha valakinek elég jó a szeme ahhoz, hogy a szikláktól meg tudja különböztetni). A hegyi rákok általában békések, persze ha egy éhes drasmólyom vagy egy, a jó kis rákpáncélra apelláló kalandozó megtámadja őket, akkor... nos, elég jól meg tudják magukat védeni. A vastag kitinpáncél áttörésére az ütőfegyver a legalkalmasabb.

KARAKTERLAP

Bálványfaragó Yodd, egy fekete, göndör hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 6. fordulód.

Erő: 13 Szint: 4 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 13 Támadás: 3 Agresszió: 5 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 13 Életpont: 79/16 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 1
Szerencse: 13 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 30 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 101 TP-t kaptál. Jelenleg 419 TP-d van. A következő szinthez még 81 TP szükséges. Trófeád: gorombilla.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 (+1) szúrófegyverek: 3 ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 1 (+1) dobófegyverek: 1

29,109 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 29

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 199 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 1 (+1)
4. gyógyítás: 4 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47).

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

Összsúly: 15.44 kg Megterheltség: 37%
Még 131 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 tigroszlán fog (#63)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4) 1 kaja (#2) 2 kerek kő (#19)
2 lapkorong (#80) 3 madártoll (#112) 1 mászókarom (#78)
1 parittya (#18) 3 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
-6
-5
-4
-3
-2
-1
0
1
2
3
(23,1) lebegő gomba (#39)
(24,0) lebegő gomba (#39), korongfa (#79, belőle készíthető: #80)
(25,-1) tavacska, 1. jellempróba, szárnyas gömböc (#12)
(26,-2) gitonga (#76)
(27,-3) démontetű (#15), 21. jellempróba
(28,-4) rambó bogár (#14)
(29,-5) hegyi rák (#61)

Üzenet küldése a karakternek