53. forduló, 55. forduló, Könnyűkéz Ssiqua összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. júl. 15. 9h:05'
EZ A 479. JÁTÉKHETED, 54. FORDULÓD
480. játékheted kezdete: júl. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3411
SZÁMLA : XXXX

KÖNNYŰKÉZ SSIQUA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,-13] koordinátán.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XV. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2016. augusztus 2. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul mostantól a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigszadíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+11 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál.]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy színes dözmöng nyomára vezet. Sajnos sikertelenül. [10 pontot használtál fel, van még 213.]

* 1. KP: v 1 2 0 elmormolod az 1. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Létrehoztad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 208.]

* 2. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 205.]

ef 2 501 energia fejlesztése 2
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-2 TU.] [14 pontot használtál fel, van még 191.]

fku 20 felt. kutatás 20
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 191.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[70,-14] Még mindig az erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy óriáspók. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az óriáspók egyik lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Csontkéssel megbököd az óriáspók jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Az óriáspók belecsíp a derekadba. (1 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az óriáspók testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csontkéssel épp hogy megszúrod az óriáspók csupasz testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Az óriáspók megcsípi a bal combodat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 41, gyógyulás: 9, összesen: -32 ÉP}

Hatalmas sárga gyümölcsöt találsz egy bokron. Megkóstolod. Ehető! Nagyszerű, ebből muszáj raktározni. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [70,-15] A terep továbbra is sűrű erdő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy liumbe lehet. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A szörny nagy levegőt vesz, majd mérgező párát lehel feléd. A csatakiáltás miatt tátott szádba betódul a méreg. (18 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Bronzhegyű lándzsával jól megszurkálod a liumbe kunkorgó nyelvét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csontkéssel megbököd a liumbe vaskos szárát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A liumbe csápol, de mindhiába. A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A liumbe nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A sebbe zöldes mérget pumpál. A méreg gyenge - csak 7 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a liumbe testét. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csontkéssel kicsit megsebzed a liumbe vaskos szárát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Csápjával megérint a liumbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a szervezetedbe bénító méreg is jutott. (-4 támadás.) A liumbe nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 40, gyógyulás: 8, összesen: -32 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vapár cserjét. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 171.]

kt 110 1 elkészíted a 110. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vapár ágat. [10 pontot használtál fel, van még 161.]

f 110 kísérletezel a 110. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy hosszú íjat. (ld. enc.) 141 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 151.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Átkutatod a környéket. Hosszas keresés után derül ki, hogy nem jártál sikerrel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [30 pontot használtál fel, van még 121.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idő telik el... Semmi újat nem sikerült kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 111.]

m 2 mozogsz keletre
[71,-15] A terep továbbra is sűrű erdő. Oldalt pillantva, meglátsz egy óriás liánt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy vadász varkaudar közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vadász varkaudar testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a vadász varkaudar nyakát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a vadász varkaudar jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vadász varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 388 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 101.]

kt 209 elkészíted a 209. tárgyat
Begyűjtöttél 1 szuperkötelet. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [12 pontot használtál fel, van még 89.]

f 209 kísérletezel a 209. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Hosszú idő telik el... Semmi okosat nem sikerült kisütni. [10 pontot használtál fel, van még 79.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[72,-14] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy törpemammut. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a törpemammut ormányát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a törpemammut néhányszor agyarával! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a törpemammut testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A kóbor macskákat majdnem mindenki veszélyesnek tartja. Csak néhány szakértő tudja, hogy ha jó helyen karmolnak meg, akkor az jobb mint az akupunktúra. Te ezek közé tartozol, és az erre járó macskát is rá tudod venni az együttműködésre. (+24 életerő.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [73,-13] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy uzbány. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod az uzbány testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az uzbány testét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod az uzbány testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az uzbány jobb oldalát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az uzbány fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [74,-13] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy púpos burástya. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a púpos burástya farkát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával melletted a levegőbe suhint. A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [66 pontot használtál fel, van még 13.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[75,-13] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Felismered. Ez egy tetemember. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Sorban állnak a kökénybokrok. Csak annyit szedsz, hogy ne nagyon utáld meg. (+2 kaja.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy surranó kígyó közeledik. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a bronzkardot a másikra rontasz. Bronzkarddal egy hatalmas csapással felmetszed a surranó kígyó bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a surranó kígyó testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A surranó kígyó állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A surranó kígyó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [12 pontot használtál fel, van még 1.]

be 550 bemész az 550. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 1 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 64 TVP-t kell elköltened.] [1 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 76 keresed a 76. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy gitongát. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

bpb bef. parancs berakása:

tpf 3 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
[A parancs tárolásra került.]

bpb bef. parancs berakása:

h 147 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Döbbenetes, hogy micsoda világosság gyúl hirtelen az agyadban: mostantól képes vagy élve elfogni szörnyeket! (ld. enc.) Szemed csillog, ahogy az emberi elmével, a végtelen univerzummal és a létezés bonyolultságával kapcsolatos dolgokon gondolkozol. Hamarosan valami ISZONYÚAN jó dolog tárul fel előtted végtelen mélységeiben! Iszol a vizestömlőből. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-12 életerő.) Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 194 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

TUDATKINÉZIS II. (511. TUDATI KÉPESSÉG)
Amint elkészült a Tudati Erőd, azonnal neki is fogtatok a kibővítésének. A legelső feladatok egyike a kasztroplanáris teleporter kialakítása volt. Ez egy nagyon különleges "helyiség", ami tárgyak továbbítására szolgál. Természetesen egyetlen valódi tégla, vagy terméskő sincs benne, és nincs benne semmilyen mechanika, vagy mágia által mozgatott alkatrész se. Így azonban könnyebb felfogni egy olyan valamit, ami szinte felfoghatatlan. Ha kézzel fogható szerkezetként képzelitek el, akkor persze az lesz. A kasztroplanáris síkon minden az, aminek elképzeled. Nem is ez a lényeg, hanem a működése. (Mostantól a tudatkinézist hatótáv korlát, TU elköltése nélkül használhatjátok, függetlenül a célszemély távolságától, a tárgy súlyától, és mennyiségétől (de a parancs kiadása ugyanúgy 5 TVP-be kerül, mint eddig). Az Alanori Csatorna, azonban továbbra is a tárgyküldés korlátja marad.)

ENERGIA-CSAPOLÁS (167. TUDATI KÉPESSÉG)
A kasztroplanáris csatornákon keresztül sikerült megcsapolnod a más létsíkokon felgyülemlett energiákat. Így elérkeztél a tudatpont-regeneráció mesteri fokozatához, vagyis már alacsonyabb maximális tudatpont esetén is tudsz regenerálni ami azt jelenti, hogy mostantól kör elején minden 6 MXTU pont után kapsz 1 TU pontot. Vagyis 12 MXTU esetén 2 TU pontot regenerálsz, az új belépő tag pedig már 6 MXTU esetén 1 TU pontot kap. A képesség permanens.

ÓRIÁSPÓK (303. SZÖRNY)
Undorodsz a pókoktól? Akkor mit szólsz egy másfél méter magas, nyolcszemű, szőrös potrohú, méregtől csöpögő csáprágójú borzalomhoz? A sűrű erdők legsötétebb részein, ahová soha nem süt be a napfény, sűrű pókhálók fonnak be mindent. Bebugyolált állatok, szörnyek és kalandozók jelzik, hogy az óriáspókok jelentős élelmiszertartalékokról gondoskodnak. A méreggel elkábított áldozat aztán alig érez fájdalmat, amikor elevenen felfalják, kiszívják testnedveit. Ha óriáspókkal kezdesz, és netalántán győzöl, számíts rá, hogy a méreg még sokáig fog kínozni. Az óriáspók ellen az ütőfegyver a legkevésbé hatékony.

LIUMBE (349. SZÖRNY)
A liumbék az erdők mélyén élő, növényszerű lények. Leginkább egy óriási, színpompás virágra hasonlítanak, amely halálos csapdává válik, aki elég közel megy hozzá, hogy megcsodálja. Mérges gázzal elbódítja, majd csápjaival és nyelvével pillanatok alatt magához ragadja áldozatát, és elevenen megemészti! Szerencsére, a liumbe igencsak korlátozott helyváltoztatásra képes csak, ezért könnyű előle elszaladni, ha idejében felfigyelsz a veszélyre. Ha mégis a harcot választod, nos, természetesen a vágófegyver a legpraktikusabb ellene.

VAPÁR CSERJE (109. NÖVÉNY)
A vapár hosszú, rugalmas ágain halálos mérgű tüskék nőnek. A közelbe merészkedő élőlényekre a vapár ezeket a tüskéket automatikusan kilövi... Ha a kilőtt tüskéket fel tudod fogni és képes vagy semlegesíteni egy móleon fémrúddal, akkor van esetleg időd arra, hogy lenyisszants egy ágat a vapár cserjéről. Bár a mérget ilyenkor már nem tudod kinyerni, felhasználhatod a vapár ágát valami egészen másra, rugalmassága és törhetetlensége miatt. A vapár ág lenyisszantásához a KT 110 parancsot kell kiadnod, 10 pontért.

HOSSZÚ ÍJ (111. TÁRGY)
A vapár ágat két smirglilevéllel ledörzsölve, és egy magszim belet ráerősítve, korszakalkotó találmányhoz jutsz: a hosszú íjhoz. Ehhez a KT 111 parancsot kell kiadnod, 50 pontért. A hosszú íjjal nagyon jól lehet célozni: 2-t ad a támadásodhoz. Sajnos a fanyilak nem jók a hosszú íjhoz lövedékként, mert túl rövidek, túl könnyűek. Fémhegyű nyilakat kell használnod. A KF 111 <nyíl sorszám> paranccsal adhatod meg, hogy éppen melyik nyilat akarod a hosszú íjhoz használni. A hosszú íjat automatikusan használod élelemszerzésnél, anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

ÓRIÁS LIÁN (208. NÖVÉNY)
A sűrű erdők mélyén nő az ujjnyi vastagságú óriás lián. Kőkéseddel, 12 TVP-ért lenyiszálhatod az egyik indát, ha szuper minőségű kötélhez akarsz jutni. Ehhez a KT 209 parancsot kell kiadnod. A szuperkötél ugyan nem alkalmas arra, hogy fel-le másszál rajta, mert nem esik rajta jó fogás, de szinte eltéphetetlen, ezért nagyon jó különösen erős szörnyek fogvatartására.

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

TETEMEMBER (123. SZÖRNY)
A bozótosok mélyén sötét, gonosz mágia lapul. Néha ez az anyagtalan, sötét gáz belesuhan egy elesett kalandozó testébe, és "lelket" ad neki. Ez az abszolút gonosz, csak a vérre szomjazó, az életet minden formájában gyűlölő lény igen veszélyes ellenfél. Érintése olyan rothadást képes előidézni, amely permanens egészségkárosodást idézhet elő. E miatt a veszélyes tulajdonsága miatt SOHA nem fogod megtámadni, bármekkora is legyen a merészséged, csak akkor, ha direkt feltételes támadást adsz ki rá. Legyőzéséhez ütőfegyver szükséges.

SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA
Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni...
Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén.
A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor.
Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik...

KARAKTERLAP

Könnyűkéz Ssiqua, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű, rövid bajszú elf férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Leah követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 54. fordulód.

Erő: 16 Szint: 12 Merészség: 4/4 Magasság: 157 cm
IQ: 19 Támadás: 11 Agresszió: 4 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 24 Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 158/158 év
Egészség: 12 Életpont: 149/78 Jellem: gonosz (12) Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 50/7 Pénz: 121 arany Kép. pont: 1
Tudatpont: 8/0
Eddig összesen 249 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 804 TP-t kaptál. Jelenleg 26 379 TP-d van. A következő szinthez még 6 621 TP szükséges. Trófeáid: trappoló dinymák, mutáns pók, rőtmanó berzerker.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 szúrófegyverek: 13/53 (+25%) vágófegyverek: 5/15 (+7%)
ütőfegyverek: 8/23 lőfegyverek: 11/20 (+15%) dobófegyverek: 7/24

Feltételes fegyverváltás: bronzkard (#2083) << szöges bunkó (#8) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); ubuk dobónyíl (#138) (3 -5.); rézgolyó (#343) (6 -); ezüstshuriken (#327) (997 .);
Óvatosság (labirintusokban): 3
75,45 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1312 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/20 (+11%) 2. nyomkövetés: 16/86 (+6%) 3. lopás: 4/47
4. mászás: 4/71 5. csapdakészítés: 3/15 (+23%) 6. csapdaészlelés: 1/4
7. gyógyítás: 11/57 (+33%) 8. titkosírás: 1/11 9. felderítés: 2/5 (+44%)
10. teológia: 5/19 (+9%) 11. szörnyismeret: 3/40 (+20%) 12. zárnyitás: 2/45
13. vadászat: 9/30 14. bányászat: 4/61

FELTÉTELES PARANCSOK (még 38 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 6 darabot ), lapkorongot (#80) (max. 1 darabot, csak egyszer), kígyóbőr kesztyűt (#49) (max. 1 darabot, csak egyszer), ubuk dobónyílat (#138) (max. 3 darabot ), rézgolyót (#343) (max. 4 darabot )
mászol max. 16 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
grákó denevér (#25) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy deus ex machinát és áldozd fel.
2.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
emlékezetfrissítés (177)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
zsákmány kihívása (340)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 2 TU. szükséges még: 28 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 332 TU szükséges.)

Összsúly: 43.36 kg Megterheltség: 103%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 90 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fémrúd (#104) 5 ubuk tüske (#131) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kaja (#2) 1 surranó kígyó bőr (#47) 1 szuperkötél (#209)
1 vapár ág (#110)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

69 70 71 72 73 74 75 76
-16
-15
-14
-13
-12
(70,-15) liumbe (#349), vapár cserje (#109, belőle készíthető: #110)
(70,-14) óriáspók (#303)
(71,-15) óriás lián (#208, belőle készíthető: #209), vadász varkaudar (#108)
(72,-14) törpemammut (#115), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, 38. jellempróba
(73,-13) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár, 26. jellempróba, uzbány (#102)
(74,-13) púpos burástya (#92), Raia rúnaköve, 50. jellempróba
(75,-13) Sheran rúnaköve, phua-kúp (#372), Sheran oltár, tetemember (#123), surranó kígyó (#30)

Üzenet küldése a karakternek