49. forduló, 51. forduló, Thord összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. márc. 26. 21h:29'
EZ A 65. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
66. játékheted kezdete: márc. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5187
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

THORD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [85,17] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+2 kaja.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy alpesi tehén nyomára vezet. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod az alpesi tehén jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az alpesi tehén jobb első lábát. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod az alpesi tehén jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az alpesi tehén nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 178.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 173.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 168.]

v 28 elmormolod a 28. varázslatot
4 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

d 12 1 eldobod a 12. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

f 104 kísérletezel a 104. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz vashegyű lándzsát. (ld. enc.) 114 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 158.]

f 104 kísérletezel a 104. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz Ramirez feszítővasát. (ld. enc.) 102 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 148.]

kt 182 1 elkészíted a 182. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vashegyű lándzsát. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 118.]

kf 182 1 kézbeveszed/felveszed a 182. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a vashegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

szm 91 megölöd a 91. szörnyet
Unod már, hogy ez az alpesi tehén állandóan az oldaladhoz dörgölődzik: itt az ideje, hogy levágjad. Nocsak, hát nem védekezik a nyomorult!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod az alpesi tehén testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az alpesi tehén testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz az alpesi tehén patájától. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[0 pontot használtál fel, van még 118.]

fog 74 219 elfogod a 74. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

fog 65 219 elfogod a 65. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[84,18] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy szeppent rákfatty. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a szeppent rákfatty jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled ragasztót köp! Még idejében félreszökkensz. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a szeppent rákfatty páncélos testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megnyirbálja a szeppent rákfatty ollója a bal karodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a szeppent rákfatty jobb oldalát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Kemény ollójával a szeppent rákfatty végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " A High Density sivatag innen 276 mérföld nyugatra. " Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délnyugatra látsz egy rúnakövet. Északra nézve látsz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 kerek követ.

(Továbbmész...) [83,19] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. A Rin völgy nyugati határánál jársz. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia híveié. Felfedeztél egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő piromenyét nem jelenthet komoly veszélyt. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a piromenyét testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (7 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a piromenyét testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A piromenyét összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Még egész friss troll nyomok vezetnek északkeletre. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [82,20] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Ráismersz a lényre. Egy halálmadár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a halálmadár fekete tollú testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Elszántan a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a halálmadár testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a halálmadár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a halálmadár csőrével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 5 életpontot vesztettél. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával eltalálod a halálmadár testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a halálmadár jobb szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az ocsmány teremtmény huhog! 6 életpontot vesztettél. A halálmadár néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A halálmadár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 418 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [43 pontot használtál fel, van még 75.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[81,21] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Látsz egy márványtornyot. (ld. enc.) Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. A távcsővel lassan körülnézel. Messze délkeletre látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Nyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy tintacsiga jelenlétét jelzi. Ásóddal vermet ásol, majd álcázod. A szörny megtalálása már nem okoz problémát. Megpróbálod csapdába ejteni. Buta lény ez a tintacsiga - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. Ujjé, ez a szörny meglovagolható, ha eléggé megszelidíted! Vajon mennyivel lesz így kényelmesebb az utazás? Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Alaposan körülnézel a földön. Friss törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [80,22] A talaj homokossá válik, feltűnnek a sivatag első dűnéi. Ezt a helyet csak úgy ismerik, hogy "Nyugati Sós Sivatag". Hát igen, rászolgált a nevére. Egy lény bukkan fel a szomszédos dűnén. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy óriás skorpió. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az óriás skorpió testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az óriás skorpió kitinpáncélját. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd az óriás skorpió hatalmas ollóját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió farkával melletted a levegőbe suhint. Túlbuzgó szabó módjára az óriás skorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az óriás skorpió szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. (ld. enc.) 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy bávatag golombár irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Északra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Úgy gondolod, hogy a közeledő dűnekukac nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a dűnekukac testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a dűnekukac, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [79,23] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy phua-kúp van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Úgy gondolod, hogy a közeledő óriás skorpió nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az óriás skorpió testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás skorpió farkát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az óriás skorpió testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió farkával melletted a levegőbe suhint. Túlbuzgó szabó módjára az óriás skorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az óriás skorpió szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [51 pontot használtál fel, van még 24.]

m 6 5 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[78,23] Még mindig a sivatagban vagy. A nap forrón tűz. A homok gyanús sercenése valaki közeledtét jelzi. Egy goldugar nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a goldugar csáprágóját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a goldugar csillogó páncélját. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a goldugar testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a goldugar többször is megmar! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A goldugar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 87 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délnyugatra egy művészi porolitot. Északra nézve látsz egy phua-kúpot. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Még egész friss törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [77,24] Folytatod a gyaloglást a sivatag forró homokjában. Ösztöneidre hallgatva hátrapillantasz, és így időben észreveszed a közeledő lényt. Ráismersz a lényre. Egy goldugar. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a goldugar testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszablyával többször mélyen végigmetszed a goldugar testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a goldugar jobb középső lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A goldugar csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A goldugar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 87 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy tündöklő szobrot. Délnyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Úgy gondolod, hogy a közeledő óriás skorpió nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az óriás skorpió farkát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás skorpió kitinpáncélját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az óriás skorpió kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió melléd csap a farkával! Nevetséges támadást hajt végre a szörny ollójával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod az óriás skorpió jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az óriás skorpió testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Túlbuzgó szabó módjára az óriás skorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az óriás skorpió most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [18 pontot használtál fel, van még 6.]

m 5 mozogsz délnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 91 keresed a 91. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy alpesi tehenet. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Iszol a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját fal föl a tintacsiga. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kemény kalandozó helyett veterán kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +8 max. varázspont, +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.)
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 190 pontot. A következő körben tehát 195 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASHEGYŰ LÁNDZSA (182. TÁRGY)
A vashegyű lándzsa valamivel jobb fegyver, mint a bronzhegyű: 4d6+1 a sebzése. Az igazi előnyei azonban a bronzhegyű lándzsával szemben: 1.) könnyebb, 2.) pontosabban tudsz vele célozni (+2 támadásod van, amíg ezzel harcolsz), 3.) nem kell hozzá fa, tehát nem tudja elpusztítani a fabontó szójer. Forgatásához azonban legalább 10-es szúrófegyver szakértelem szükséges. Elkészítéséhez szükséges 3 vasérc, amelyből a hegyet kovácsolod egy vaskohónál, egy fémrúd, amelyből a nyél lesz, 6 pirkit, amellyel a kemencét felfűtöd, és egy kőkalapács, amellyel a munkát elvégzed. A KT 182 parancs 30 TVP-be kerül, és 2-es bányászat szakértelem szükséges hozzá.

RAMIREZ FESZÍTŐVASA (1261. TÁRGY)
"Mindig is utáltam, mikor egy fránya ajtó megakadályozta, hogy megtudjam, mit rejt! Egy ilyen alkalommal kezembe akadt egy fémrúd (ugyanis épp egy alakváltót könnyítettem meg vele). Akkor még nem sikerült erőkarként használni, és így kinyitni az ajtót, annál az egyszerű oknál fogva, hogy az istenért se sikerült beerőszakolni a kis helyre a durung végű rudat. El is határoztam: a legközelebbi vaskohónál ezt megváltoztatom! Így is lett, most már tökéletes, úgyhogy hajrá testvéreim, használjátok ti is ezt!"
A fentiekben Ramirez Crashed a tárgy születésének körülményeire való visszaemlékezését olvashatjátok.
A feszítővas legyártásához kell egy fémrúd, hat pirkit a vaskohó felfűtéséhez, az elmaradhatatlan kőkalapács és 20 TVP-nyi türelem. Ramirez Crashed feszítővasát akkor veszed elő, ha másképp nem tudsz kinyitni egy zárt ajtót, ekkor az erőd hetedével megnő az ajtóbetörő technikád.

MÁRVÁNYTORONY (175. TEREPTÁRGY)
A sík vidék közepén egy sudár, fehér torony emelkedik ki. Mintegy húsz méter magas lehet, és egyetlen ajtót sem látsz rajta, ablakot is csak nagyon magasan. A fala csiszolt márványból készült, és, bár vannak itt-ott kiálló kövek, a felmászás gyakorlatilag lehetetlennek tűnik. Ha mégis megpróbálod, szükséged van egy mászókampóra, amit használsz (28 TVP-ért), és legalább 8-as mászás szakértelemre. Ekkor a kampót addig dobálod, amíg beakad az ablakba, és ezután felkapaszkodsz a falon, akárcsak Fekete Tulipán. Felmerül benned az a gondolat is, hogy utat törsz magadnak a falon keresztül, de ez még lehetetlenebb feladatnak tűnik... Vajon milyen kincsek rejtőzhetnek odabent?

ÓRIÁS SKORPIÓ (72. SZÖRNY)
Igen, többek között ez Ghalla előnye: méteres skorpiókkal nemcsak a rémálmodban, hanem a valóságban, pl. a sivatagban sétálva is találkozhatsz. Hát nem egy egzotikus élmény? Méregtől csöpögő farok, egy woor-antilopot is kettéroppantani képes ollók! Na ja, a dolgot túl lehet persze élni, de ahhoz több kell, mint egy tapasztalatlan zöldfülű. És ha valahogy le is győzöd az óriás skorpiót, mit csinálsz a közben a szervezetedbe juttatott méreggel?

UGH MÉREG (166. TÁRGY)
Az ugh méreg jóval erősebb a gyenge méregnél, kiválasztása is rettentően nagy elővigyázatossággal, egy uzbány csőr felhasználásával kell, hogy történjen. Egy kavadu lebenyt vagy más tartót szinte azonnal szétmarna, amikor egy mérges csípésű lény fogáról vagy fullánkjáról lecseppen, de ebben a tartóban biztonságosan tárolhatod. Az ugh méreggel csak nagyon kevés fegyvert lehet bekenni, mert a legtöbb anyagot azonnal tönkreteszi. Hogy melyik az a fegyver alapanyag, amely ellenálló az ugh méreggel szemben, arra neked kell rájönnöd. Az ugh méreg hatása azonnali.

DŰNEKUKAC (357. SZÖRNY)
Majd két méter hosszú, gusztustalanul kunkorgó férgek a sivatagban - inkább visszataszítóak, mint ijesztőek. Persze, előbb-utóbb óriási homokférgek fejlődnek ki belőlük - úgyhogy jobb, ha most rögtön agyoncsapod! A dűnekukac ellen a vágó a leghatékonyabb, a szúró és ütőfegyverekkel nehéz igazán komoly kárt okozni benne.

TESTÚJJÁÉPÍTÉS (12. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Sikerült végre tökéletesen használhatóvá fejlesztened a legkézenfekvőbb alakváltó képességet: miszerint formád oda-vissza változtatása során a sérüléseket "eltünteted", a hibás sejteket regenerálod. Ez a dolog már nem megy annyira spontán, "érzésből", mint a többi: egy apró hiba borzalmas torzulásokat idézhet elő, ezért nagyon mély koncentrálást igényel. Használatához az AV 12 <TVP> parancsot kell kiadnod. 10-el kevesebb életpontot fogsz gyógyulni, mint ahány tevékenység-pontot költesz el - a 10 pont a kezdeti meditációt jelenti. Pl. AV 12 30 gyógyít 20 életpontot. Nincs korlátozva a maximálisan elkölthető pont! Ha paraméterként több pontot adsz meg, mint amennyi életpontod hiányzik, automatikusan csak a szükséges pontmennyiséget fogod elkölteni. (Megjegyzés: Ha nagyon magas már a gyógyítás szakértelmed, lehet, hogy az AV 12 nem lesz sokkal hatékonyabb, mint a GY parancs. Gondolj azonban arra, hogy a testújjáépítést labirintusokban is használhatod...)

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ÉP-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszerese (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet. Ezenkívül, ha több harci köröd van kettőnél, azokkal is számol a program. Ilyenkor ennek a sebzésnek nem a kétszeresét, hanem a háromszorosát, vagy négyzseresét számolja.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. a fegvyerből kisülő varázslatok miatt, amit nem számol a program, vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 999-nél nagyobb paramétert nem lehet megadni.

KARAKTERLAP

Thord, egy kopasz, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez az 50. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 13 Merészség: 3/5 Magasság: 181 cm
IQ: 17 Támadás: 12 Agresszió: 5 Testsúly: 83 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 14 Életpont: 171/170 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 2
Szerencse: 20 (21) Varázspont: 57/12 Pénz: 89 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 304 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 112 TP-t kaptál. Jelenleg 34 639 TP-d van. A következő szinthez még 13 361 TP szükséges. Trófeáid: szeppent rákfatty, rőtmanó berzerker, vérszomjas csüldő. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 13 (+1) vágófegyverek: 6 ütőfegyverek: 8
lőfegyverek: 13

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
77,67 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 188 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 18 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 18
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyidomítás: 1
10. teológia: 7 11. szörnyismeret: 4 12. zárnyitás: 5
13. vadászat: 2 14. bányászat: 11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
elfogod rambó bogarat (#14) fedett veremmel (#219), goldugart (#65) fedett veremmel (#219)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
alpesi tehén (#91) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 10, max: 50)
vízionár (#66), mutáns pók (#117), proteinfecske (#139), trollfa (#80), süvítő rája (#113), agglomerátor (#138), téfea magoflux (#98), tesh alligátor (#353), pszi elementál (#221), nektoraf (#355)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13) erőpajzs I (#12)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
tintacsiga (#74) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Hozz egy grifftojást.
3.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): kész. apró gnómlak (531): kész. törpe házikó (532): kész. szürke kastély (547): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7, 13, 14, 15, 16, 33, 34, 35, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bőrsisak (#57) 1 * bronzpáncél (#90)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 * csontkés (#11)
1 csontszablya (#64) 3 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 16 mérgezett tüske (#23)
1 * parittya (#18) 1 szöges bunkó (#8) 24 ubuk tüske (#131)
1 * vashegyű lándzsa (#182)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 aranylánc (#191) 1 borostyán függő (#162) 1 * két kard szimbólum (#144)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
16 kaja (#2) 1 kötél (#92) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 távcső (#42) 1 + tüskecsapda (#242) 1 vaskulcs (#183)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
4 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 20 csepp tinta (#101), fér még: 20]
4 kavadu iszák (#25) [bennük 28 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 12]
1 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
1 uzbány csőr (#169) [benne 9 csepp ugh méreg (#166), fér még: 3]
4 vizestömlő (#3) [bennük 59 korty víz (#27), fér még: 21]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 1 antilopbőr (#48) 6 aurach fog (#657)
1 bakkura bőr (#95) 31 drótszőr (#37) 4 evaporőr háj (#105)
6 fekete gyöngy (#99) 6 grákóbőr (#41) 6 gyöngymangó (#135)
1 hebrencs állkapocs (#130) 2 kaktusztüske (#114) 1 karbin plazma (#199)
1 királygyík bőr (#44) 1 lajhár csont (#236) 44 madártoll (#112)
3 magszim bél (#103) 4 mandibulapenge (#125) 1 móri gyümölcs (#116)
2 óndarab (#85) 14 pirkit (#153) 5 rézdarab (#70)
5 rókafarok (#124) 24 sallank karom (#128) 2 sámán erszény (#650)
7 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
7 szárnyas hernyó (#69) 1 szuperkötél (#209) 3 szvó-ektoplazma (#151)
2 tigroszlán fog (#63) 1 vadász tatu bőr (#15) 2 varányszem (#30)
2 varkaudar csont (#1113) 1 vasérc (#152)

Összsúly: 63.59 kg Megterheltség: 105%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 74 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontszurony (#12) 1 fémrúd (#104) 2 kerek kő (#19)
4 pirkit (#153) 3 vasérc (#152) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranyló ugarhéj (#100) 10 kaja (#2) 2 madártoll (#112)
3 rézdarab (#70) 9 ugh méreg (#166) 1 vashegyű lándzsa (#182)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
(77,24) goldugar (#65), művészi porolit (#720), óriás skorpiók (#72)
(78,23) goldugarok (#65), egy ismeretlen isten rúnaköve
(79,23) óriás skorpió (#72)
(80,22) óriás skorpiók (#72), művészi porolit (#720), dűnekukac (#357)
(81,21) márványtorony (#175), 40. jellempróba, szent tölgyfa (#393), tintacsigák (#74)
(82,20) egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), halálmadár (#351)
(83,19) egy ismeretlen isten rúnaköve, Raia oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), piromenyét (#99)
(84,18) szeppent rákfatty (#186), 47. jellempróba, érclelőhely
(85,17) a 35. labirintus bejárata, alpesi tehén (#91)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Thord 50. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44)
Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50)
gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55)
félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) óriás skorpió (#72)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) trollfa (#80)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92)
téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) nyuhaj karbin (#110) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) tetemember (#123)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) szeppent rákfatty (#186) massza (#217) pszi elementál (#221) ork sámán (#345)
északi aurach (#350) halálmadár (#351) tesh alligátor (#353) nektoraf (#355) dűnekukac (#357)
rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) csontkés (#11) csontszurony (#12)
kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22)
mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33)
ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43)
királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48)
kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56)
bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67)
kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72)
rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88)
bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99)
aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
rövid íj (#107) nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132)
csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138)
két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) vasvért (#164)
mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
rövid kard (#171) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175) vashegyű lándzsa (#182)
vaskulcs (#183) nagy bronzkulcs (#185) mérg. ubuk dobónyíl (#188) aranylánc (#191) karbin plazma (#199)
óriás lián (#208) szuperkötél (#209) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219) acélpengőke (#231)
furulya (#233) lajhár csont (#236) tüskecsapda (#242) phua-kúp (#372) szent tölgyfa (#393)
álomvirág (#395) álompor (#396) bronz fejpánt (#407) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484)
sörsátor (#486) erődítmény (#488) Chara-din monolitja (#534) sámán erszény (#650) aurach fog (#657)
manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700) művészi porolit (#720) varkaudar falu (#1109)
varkaudar csont (#1113) malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) Ramirez feszítővasa (#1261)
varkaudar fellegvár (#1821) varkaudar barlang (#2200)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AV    forma                                     ?  alakváltás
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Alakváltó képességek

Strucclábak Izmos hát A ló kitartása Ragadozó Izmosabb hát
A vadász kitartása Párduclábak Tigroszlán karmok Sasszárnyak Gyökerek
Teljes transzformáció Testújjáépítés

Üzenet küldése a karakternek