4. forduló, 6. forduló, Pajszair összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. dec. 30. 13h:09'
EZ A 5. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

PAJSZAIR KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [17,-6] koordinátán. Halk zeneszó furakszik bele az álmodba, majd hamarosan követik az illatok, a ruha simogatása testeden... Egy bál forgataga vesz körül, ahol majd' mindenki a terem közepén forgolódó párt nézi. Magas, fess fiatalember táncol egy karcsú, éjkék ruhákat viselő leánnyal. A lány tényleg gyönyörű, érthető partnere odaadása. A füledben mégis csak az a pár szó visszhangzik, amit suttognak: Szegény, hát nem tudja? A Herceg leánya...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

tno 4 növeled a 4. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Még frissebbnek, egészségesebbnek érzed magad, mint korábban. [0 pontot használtál fel, van még 134.]

kno 3 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 134.]

m 6 mozogsz nyugatra
[16,-6] Még mindig füves síkságon vagy. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Egy bőrpáncélos törpe hever a földön. Él még ugyan, de könnyen megállapíthatod: szörnyű sebe van, valószínűleg a tüdejét szúrták át. Talán még egy napja is hátra van, de embertelen kínokat kell kiállnia. Kérdezni próbálod, hogy ki támadta meg. Válaszolni azonban nem tud, csak vért köhög fel. A mozdulata viszont nagyon egyértelmű: azt kéri, öld meg, vess véget a szenvedéseinek. Ahhoz, hogy eleget tegyél a törpe kívánságának, 15 TVP-t kell elköltened (11. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy bo-skorpió. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Vad csatakiáltással, felemelve a botot ellenfeledre ugrasz. Bottal megütöd a bo-skorpió kitinpáncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bo-skorpió belecsíp a derekadba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal megütöd a bo-skorpió kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A bo-skorpió belecsíp a derekadba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 7 életpontot vesztettél. Túl erős az ellenfeled. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy csontlepke volt. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megvizsgálod a talajt. Friss emberi nyomok vezetnek keletre. Néhány dolog megvilágosodik a szerencsével kapcsolatban. (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 124.]

se 11 segítesz: 11
Egyetlen, gyors mozdulattal teljesíted a szegény törpe kívánságát. Hogy teste ne legyen a dögevők martaléka, köveket hordasz rá. Ennyi tiszteletet megérdemel a nyugati vidék egy hírhozója (mert öltözetéből ítélve az lehetett). A nyomokból sajnos nem jössz rá, hogy ki lehetett a gyilkosa. (+2 jóság.) [15 pontot használtál fel, van még 109.]

kt 36 elkészíted a 36. tárgyat
Begyűjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 106.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[15,-6] Még mindig füves síkságon vagy.

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
Összeakadsz Dulhar Kunhe. Jobb kezében egy bunkót, bal kezében egy vizestömlőt tart. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.

(Továbbmész...) [14,-6] Továbbra is síkságon vagy.

Találsz egy xantusz-kaktuszt.
Összefutsz Gonyolék. Jobb kezében egy kőkalapácsot tart. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[20 pontot használtál fel, van még 86.]

kt 114 elkészíted a 114. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kaktusztüskét. [3 pontot használtál fel, van még 83.]

f 4 43 kísérletezel a 4. tárggyal a 43. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... Mindenféle variációt kipróbálsz, de ezekkel a tárgyakkal, így, együtt, semmit sem tudsz kezdeni. (Megjegyzés: Ha nem sikerül egy új tárgyat feltalálni, akkor az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az a tárgy nem jó semmire. Lehet, hogy egy olyan tárgyat lehet belőle készíteni, aminek még nem szerezted meg minden alkotórészét. Sok olyan tárgy van, amely több új tárgynak is komponense. Ha egy városban találsz egy bölcset, az megmondja, hogy a Nálad levő tárgyakból mit lehet készíteni, de ezért szép summát kér.) [10 pontot használtál fel, van még 73.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
A mezei mekkencs igen ritka állat. Ennek az az oka, hogy frissen lenyúzott bőrének erős gyógyhatása van. Kettőtök közül te vagy a szerencsésebb, ezért módod van kipróbálni a sokat hallott módszert. Homlokodra rakod a gőzölgő bőrt, és vársz. Pár perc múlva már áramlik is beléd a mekkencs gyógyenergiája. (+18 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 33.]

m 3 mozogsz délkeletre
[15,-5] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy kavadu közeledik. Itt csata lesz.

Meglengetve a botot a másikra rohansz. Bottal megütöd a kavadu testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csőrét a kavadu hasadba döfi. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bottal gyengén megütöd a kavadu jobb szárnyát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Erősen belecsíp az oldaladba a kavadu. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Látsz egy rát-fát. (ld. enc.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 23.]

gyk 4 20 gyakorolsz a 4. tárggyal 20 pontért
A levegőben csapkodva, egy képzelt ellenféllel küzdve fejleszted ütőfegyver ismeretedet. A következő szinthez szükséges tudásod fele már megvan. [20 pontot használtál fel, van még 3.]
Mint nem adnál most akárcsak egy korty vízért! Gyengülsz a szomjúságtól. (-3 életerő.) Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 137 pontot. A következő körben tehát 140 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTLEPKE (746. SZÖRNY)
Ennek a nagyra nőtt lepkének a testét hézagos csontok alkotják. Köztük benézve jól megfigyelhető, hogy a csontlepkének nincsenek is belső szervei, valójában az egész teremtmény csak egy élőholt váz, lélek nélkül. Talán csak a pillangó testéhez képest többszörös méretű, szivárványszín szárnyak jelentenek némi színt az állat kinézetében. Ha kételkedsz a veszélyességében, csak figyeld kicsit messziről: ez bizony nem az a virágról virágra röppenő ártatlan rovar, amelyet a mezőkön tucatszámra látni. A csontlepke vérrel táplálkozik, de hogy aztán mit kezd ezzel a szerves anyaggal belső szervek nélkül, azt nem tudni... talán a természettudósok majd kiderítik a jövőben.

SZERENCSE
Ez volt az első alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek, amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerűen csak szerencsére van szükség. Ha rád lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgező, gyorsan kivághatod a sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, főként a Szerencséden múlik. Attól függően, hogy milyen típusú dolgot próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezők. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következő dolgok befolyásolják a különböző kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra, semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq, míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít.

RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsű fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak. Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de sohasem kel ki. A táplálékot a levegőből nyerik, apró élőlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyűjthető egy rát-fáról.

KARAKTERLAP

Pajszair, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű ember nő vagy. Ez az 5. fordulód.

Erő: 14 Szint: 2 Merészség: 6/6 Magasság: 155 cm
IQ: 15 Támadás: 1 Agresszió: 5 Testsúly: 75 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 0 Menekülés: 35 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 13 Életpont: 61/21 Jellem: semleges (+2) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 10 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 43 TP-d van. A következő szinthez még 57 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 4 (+2)
4. vadászat: 2

Összsúly: 6.22 kg Megterheltség: 16%
Még 144 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fáklya (#36) 1 kaktusztüske (#114)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(14,-6) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Gonyolék (3455. kalandozó)
(15,-6) Dulhar Kunhe (5910. kalandozó)
(15,-5) kavadu (#19), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(16,-6) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 11. jellempróba, bo-skorpió (#54), csontlepke (#746)

Üzenet küldése a karakternek