48. forduló, 50. forduló, Rőt Szivacs összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. jún. 27. 15h:04'
EZ A 1147. JÁTÉKHETED, 49. FORDULÓD
1148. játékheted kezdete: júl. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1854
SZÁMLA : XXXX

RŐT SZIVACS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [102,101] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Kardtörő Kőpengével. Egy bozontfonatot, egy ezüst noterm. éremet, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy Huddens alkarvédőjét, egy Khór maszkját, egy lánghordozó kitűzőt, egy mágusköpenyt, egy mentát karkötőt, egy mind. kristályát, egy nekrofun medált, egy nozar-thin medált, egy q. pusztító medált, egy réztornyot, egy ryuku futárcsizmát, egy saválló fülbevalót, egy varkaudar fétist, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet, egy zafír erőövet és egy zafír védőgyűrűt visel. Ruházatát egy varkaudar behemót trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy szutykos remák trófea díszíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+25 tvp ). A teremtés zsákja létrehozott 1 nyílvesszőt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+64 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+32 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+7 pszi pont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy pókvadász nyomok után kutattál. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. [8 pontot használtál fel, van még 213. Kapsz 3 VP-t.]

bb 56 100 beraksz a bankba az 56. tárgyat (100 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 79 mákrózsa virágot. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
4 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban kaja, pedig feltétlenül szükséges lenne ennek az ételnek a lefőzéséhez! [0 pontot használtál fel, van még 213.]

kut 45 kutatsz 45 pontért
Gyorsan magad mögött hagyod kezdeti tétovázásodat, és üvöltve rontasz a varkaudarok sátrai közé. Nagy rohantadban elsuhansz egy kardját éppen felcsatoló behemót, és egy ijedten a talizmánja után kapó kuruzsló mellett is. Meg sem állsz, míg a főtérre nem érsz, ahol már nyüzsögnek a kinyuvasztásodra vágyó varkaudarok. Végignézel az összegyűlt varkaudarokon, szinte árad feléd belőlük a gyűlölet. Ha érzésekkel ölni lehetne, valószínűleg már nem dobogna a szíved. Egy varkaudar kölyök támad rád. {egyik sebzési módja: 1x 2d15+4.}

Egy villámcsapás varázslatot dobsz ellenfeledre. 33 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar kölyök bal vállát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával kilukasztod a varkaudar kölyök bal vállát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigvágod a varkaudar kölyök fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varkaudar kölyök összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 483 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A varkaudarok körülötted tülekednek, egyesek feléd is nyúlnak, hogy letépjék nyakadból Poomr Ko szimbólumát. Aztán egy bátrabb eléd lép, hogy megküzdjetek. Egy varkaudar támad rád.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 47 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 175 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtörlöd izzadt tenyered, majd folytatod - a közönséged alkotta döbbent csendről tudomást sem véve - a farkasszemezést a varkaudarokkal. A földön megpillantasz valamit. Lehet, hogy a te hátizsákodból esett ki? Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bőrsisak, 2 rézsisak és egy mérg. ubuk dobónyíl. Egy élőholt mirg jön feléd.

Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 38 életpontot sebeztél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt mirg testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 236 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A varkaudar szimbólumod gyűlölt látványából erőt merítve rögvest újabb ellenfeled akad. Egy varkaudar védelmezi a vadászterületét.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Megmarkolva a varkaudar szablyát ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával kilukasztod a varkaudar testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal egy irtózatos ütéssel felvágod a varkaudar bal vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A varkaudar feléd döf, de csak ijesztésképp. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 175 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak szétnyílik a tömeg, hogy utat engedjen egy nagyobb teremtésnek. A harc elkerülhetetlen. Egy varkaudar védelmezi a vadászterületét.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar fejét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Varkaudar szablyával végigmetszed a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal egy hatalmas csapással felmetszed a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Hárításod megcsúszik, a varkaudar fegyvere a bal térdedbe fúródik. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 175 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A legerősebb, legtermetesebb falulakó előrelép az egyik sátor tövéből, ahonnan eddig ráérősen a harcstílusodat figyelte, hogy végre véget vessen életednek. Egy szutykos remák védelmezi a vadászterületét. {max. életpontja: 131-155.}

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a szutykos remák testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Marokra fogva a varkaudar szablyát ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a szutykos remák lebegő nyúlványait. (2 támadással 63 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal súrolod a szutykos remák szőrös testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-4 pszi pont.) Varkaudar szablyával végigvágod a szutykos remák testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod a szutykos remák testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny agyi energiáidból táplálkozik. (-2 pszi pont.) Egy pillanattal később a lény teteme eltűnik. DEM mentette meg az átkozottat!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Már az utolsó varkaudar is messze járhat, teljesen egyedül állsz a falu főterén. Akkor jöhet egy kis kutakodás a sátrak között. Néhány holmit felpakolsz. Szerzeményed: Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 4 nyílvessző, egy göcsörtös bunkó, 2 nyu-shuriken, 3 sallank nyíl, 2 bumeráng, egy mérgezett vasnyíl, egy vas dobónyíl, egy rövid íj (ld. enc.), egy bronzhegyű nyíl és egy varkaudar pálinka. Nincs értelme tovább időzni. Rendbe szeded a ruházatod, és kisétálsz a faluból. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [45 pontot használtál fel, van még 168. Kapsz 18 VP-t.]

m 1 4 4 mozogsz északkeletre, délre, délre
[103,100] Az erdőt síkság váltja fel. Találkozol egy varkaudar bőrzekét viselő trollal. Barátságos kedvében lehet, mert mesébe kezd, melynek lényege, hogy innen pár mérföldre kifosztott egy varkaudar falut. Ott szerezte ezt a zekét is. Kétségeid támadnak történetének igazságtartalmát illetően, de azért lehet, hogy nem ártana utánanézni a helynek. Csak ez a pálinkabűz ne volna, ami ebből a fickóból árad. Hiába kérdezgeted, sajnos már arra sem emlékszik, merről érkezett. Ideje faképnél hagyni. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely nyugatról folyik keletre. Feltöltöd a vizestömlőt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy az elme hatalma varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy uzbány. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 41 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az uzbány nyakát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar szablyával végigmetszed az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal felnyitod az uzbány testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az uzbány feléd csap csőrével, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 447 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [103,101] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Lábad ujjaival megpiszkálsz egy gyanús dudort a földön, minek következtében egy összeaszott törpe feje gördül elő a föld alól. Hamarosan a testét is megtalálod, melynek mellrészéből egy nyelevesztett varkaudar lándzsa áll ki. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vadász varkaudar lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Elszántan a másikra rontasz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a vadász varkaudar jobb lábát. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a vadász varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 533 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [103,102] Fák, mindenütt csak fák. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy Poomr Ko. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy sötét halál varázslatot, majd rád küldi. A támadása szerencsére hatástalan volt. A lény jeget köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (8 életpontot vesztettél.) Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a Poomr Ko testét. (3 támadással 103 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvágod a Poomr Ko jobb karját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a Poomr Ko sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Elhajolsz a Poomr Ko ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 12 életpontot vesztettél. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a Poomr Ko jobb karját. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megkarcolod a Poomr Ko sima, kék bőrét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A Poomr Ko megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A Poomr Ko egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 17 életpontot vesztettél. A Poomr Ko összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 varkaudar szimbólum. 2 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 132. Kapsz 14 VP-t.]

m 6 6 8 mozogsz nyugatra, nyugatra, északra
[102,102] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Egy fa tövében megkínzott kalandozó haldoklik. Közel lépsz hozzá, ő pedig miközben üveges tekintetét rád emeli, azt suttogja: "... a varkaudarok...". Mielőtt eldönthetnéd, hogyan segíts rajta, egy D.E.M.-mel, vagy egy szívébe szúrt kőkéssel, a kalandozó elpatkol. Talán ha előbb érkezel... Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely keletről folyik nyugatra. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy sebesült szutykos remák. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. {max. életpontja: 131-155.} Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 51 életpontot sebeztél. Egy pillanattal később a lény teteme eltűnik. DEM mentette meg az átkozottat!
Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy varkaudar bajnok nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy jégcsóva varázslat. 18 életpontot vesztettél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar bajnok bal karját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A lény iszonyatos rikácsolásba kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Hosszasan párviadaloztok, végül a kellemes muzsikád győzedelmeskedik a vad rikácsolással szemben. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a varkaudar bajnok jobb lábát. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a varkaudar bajnok bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A varkaudar bajnok megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Elhajolsz a varkaudar bajnok ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 13 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 450 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 132, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [101,102] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A Barátokért érdemes élni és meghalni. Egy idézet az Éjharcos-kódexből. " Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy királyi őrsáncot. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz hűségérmét. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy régészeti lelőhelyet. Vajon mit rejthet a föld mélye? Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Látsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Hayamu Oyabura előtt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy piromenyét. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a piromenyét testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (7 életpontot vesztettél.) Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával kilukasztod a piromenyét jobb hátsó lábát. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kilukasztod a piromenyét fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A piromenyét állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A piromenyét még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 273 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [101,101] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " High Density Szent Mákrózsa Bokra " Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr híveié. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Jo-Lee a Mágus lábát masszírozza. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Aki ki meri irtani a Szent Mákrózsa Bokrot, felkerül a halállistára és Leah előtt felel a bűnéért! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy élőholt mirg nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod az élőholt mirg bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed az élőholt mirg testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod az élőholt mirg testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az élőholt mirg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 236 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Halállista a Szent Mákrózsa Bokorhoz: Sonka Nery, ... " Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 96. Kapsz 14 VP-t.]

m 2 mozogsz keletre
[102,101] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Kinyújtott kezeddel elkapsz egy papírlapot, ami épp a szél hátán repült volna el valamerre. A hevenyészve lerótt karakterek között felfedezed Mr. Elem-Elek nevét, meg a hála szót, de ebből sokat nem tudsz összerakni. Hát mindegy, hagyod, hogy a szél továbbrepítse utasát. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy varkaudar bajnok közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 37 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy jégcsóva varázslatot. 17 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar bajnok jobb karját. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rohansz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a varkaudar bajnok jobb lábát. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod a varkaudar bajnok jobb karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 11 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 450 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 162, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Sheran hite segít a varkaudarok eleni harcban. Fekete Druidák KT " Észreveszel egy varkaudar falut. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Napsugár előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy régészeti lelőhelyet. Hát ezek a Technika Ördögei már egész Ghallát felszántják? Látsz egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy barátság szent tüzét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy nekrofunt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy borkonyó cserjét.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
Megállsz a céllövölde előtt összegyűlt tömegben, és az odabent fellelhető veszélyekről szóló prédikációt figyeled.
- Még hogy Ghalla legveszélyesebb szörnyei?!?! A sátorban?!?! - a pusztában szerzett tapasztalataidra büszkén előrelépsz, hogy kipróbáld, mit tudsz egy ilyen "különleges" ellenféllel kezdeni. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy halálhozó.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a halálhozó testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A szörny savat lehel! Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (4 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a halálhozó testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal felnyitod a halálhozó testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 15 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 21 életpontot vesztettél. Varkaudar szablyával megvágod a halálhozó jobb lábát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megvágod a halálhozó bal szárnyát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a halálhozó karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 16 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 19 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 367 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 81, gyógyulás: 0, összesen: -81 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Ötpróba. A sátor hivalkodóan emelkedik előtted, az alakváltó srác pedig, aki az ajtóban áll, vidáman siet eléd.
- Gyere, mutasd meg milyen erős, okos, ügyes vagy! - mondja, és mivel tudod, hogy abban nem lesz gond, lelkesen követed a sátor belsejébe. Nekiveselkedsz a feladatként kapott súlyzó felemelésének, az viszont mégsem olyan pehelykönnyű, mint kívülről látszik. Pár percnyi izzasztó erőlködés után kénytelen vagy feladni. 318 tapasztalati pontot kaptál. A kudarcérzéstől mérgesen továbbindulsz.
Hamarosan egy táblára leszel figyelmes, amely busás jutalommal kecsegtető kártyacsatára szólít. Alatta egy sötétképű alak ül, kezében egy paklit keverget. Leülsz a vele szemben álló székre, és intesz, hogy osszon.
- Akkor kezdjük! - mondja az árnymanó, és kirak 100 aranyat maga elé az asztalra, ezután te is így cselekszel. 1. kör: Remegő kézzel veszed szemügyre a leosztott lapokat: 2 Orzag bilincse, 2 Illúziósárkány, 1 Déja vu. Ez két pár! Rövid licitálás kezdődik, de mivel mindketten bíztok a kezetekben lévő lapokban, következik a lapcsere. 1 lapot cserélsz. Fél szemmel az árnymanót, a másik felével a lapokat vizslatod a kezedben: 2 Orzag bilincse, 3 Illúziósárkány. Ez full! Megmutatjátok a lapjaitokat, az árnymanónál ez volt: 2 Vérfürdető magszim, 2 Kisebb quwarg istenség, 1 Garokk. Ez csak két pár! Nyertél. 2. kör: Megnézed a kezedbe kerülő lapokat: 2 Kisebb quwarg istenség, 1 Tisztítótűz, 1 Piromenyét, 1 Kaszabolósáska. Ez egy pár! Az ellenfél emeli a tétet. Határozatlan viselkedésed láttán bemérgesedik, te pedig ebből levonod a következtetést: jó lapjai vannak. Úgy találod, nem érdemes kockáztatni, az árnymanó dühös tekintetétől vezérelve az asztalra hajítod lapjaidat. 318 tapasztalati pontot kaptál. Lehajtott fejjel sétálsz odébb, majd megszámolod, mennyit vesztettél: 57 darab aranyérmét.
Kalandra éhes lelked a szirén sátrához irányít. Kisebb tömeg áll a bejáratnál, de senki nem merészel első lenni. A nyámnyila kalandozók bátortalanságán felbuzdulva kilépsz a sorból, és közlöd az ajtónálló férfival, hogy te bizony megpróbálnád. Átadod neki a tárgyaidat megőrzésre, majd belépsz a sátor nyílásán.
- Bonyolult ez az útvesztő - szisszensz fel már az első megtett lépéseknél, bosszúsan, hiszen a komor és egyforma falak semmilyen tanáccsal nem szolgálnak a továbbhaladást illetően. Megpróbálsz logikus sorrendben végighaladni a lehetséges irányokba, azonban hamar belekeveredsz. Botorkálsz még egy darabig a félhomályban, de már tudod: csak egyetlen úton szabadulhatsz reménytelen helyzetedből, ha feladod a próbát. 318 tapasztalati pontot kaptál. Csüggedten hagyod ott a szirén sátrát, miután visszakaptad a tárgyaidat.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét. [82 pontot használtál fel, van még 14. Kapsz 32 VP-t.]

bb 500 305 979 beraksz a bankba az 500. tárgyat (305 darabot)
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 14.]

h 238 20 használod a 238. tárgyat
Játszani kezdesz a lanton. Megy a dolog! A dallam, a ritmus - mind stimmelnek! [14 pontot használtál fel, van még 0. Kapsz 5 VP-t.]

h 147 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3. Kapsz 1 VP-t.]

szk 59 keresed az 59. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy pókvadászt. [0 pontot használtál fel, van még -3.]

hu 322 182 123 hulladék: 322 182 123
Hulladék, ezért nem gyűjtesz ezüsttőrt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz vashegyű lándzsát. Hulladék, ezért nem gyűjtesz göcsörtös bunkót. [0 pontot használtál fel, van még -3.]

hu 157 hulladék: 157
Hulladék, ezért nem gyűjtesz nyu-shurikent. [0 pontot használtál fel, van még -3.]

f 654 kísérletezel a 654. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 26, 20, 29.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a garokk. Alaposan elfáradva, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 190 pontot. A következő körben tehát 187 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdős terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszőket a rövid íjhoz szintén erdős és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyű nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet őket vele elég erősen kilőni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

KIRÁLYSÁGI ŐRSÁNC (1140. TEREPTÁRGY)
Jelentős mennyiségű felaprított fatörzset, mozdítható és mozdíthatatlanul nagy sziklákat hordtak itt össze a királyság emberei, minden bizonnyal a sáncon túli veszedelem elleni védekezésül. Egy mosolygós, bajuszos ember férfi jön szembe veled, testét a király hadseregének tiszti egyenruhája fedi. Mögüle kíváncsiságukat leplezni nem tudó, a sáncnak támaszkodó, némán őrködő katonák pislognak rád.
- Ez itt a határ a varkaudarok által elfoglalt területek, és a még elfoglalatlanok között! - közli veled a tiszt, majd a sáncon túlra mutat. - Azért húztuk ide ezt az állást, hogy ennél tovább ne hatolhassanak a város felé. - Aztán a vidám, helyzetecsetelő hangnemből hirtelen szomorkássá változik a hangja: - De már nem hiszem, hogy sokáig tudjuk tartani magunkat. Az erősítés még csak nem jön, csak nem jön... - Aztán lehajtott fejjel elhallgat. Amikor megkérdezed, hogy ha tegyük fel, segíteni szeretnél nekik, mit kellene tenned, a katona hangja egy árnyalattal vidámabbra fordul. - Megtennéd? Komolyan megtennéd? Kitüntetlek egy hűségérmével, ha tényleg velünk vagy, és szétcsapsz a varkaudarok között. Csak hozd is bizonyítékát, mert minden érmével el kell számolnom.
[Figyelem: a küldetést bármelyik királysági őrsáncnál leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

HŰSÉGÉRME (1141. TÁRGY)
A hűségérme sokban hasonlít a Királyság pénzverdéiben vert fizetőeszközhöz, de persze különbségek is vannak. Méreteiben megegyeznek, de a dombornyomásban nem. A hűségérmén egy szörny holttestén taposó ember kalandozó képe van. Bár az áldozat mivoltát nem lehet megállapítani, azét a fegyverét, mellyel a kalandozó leszúrhatta ellenfelét annál inkább: az egy vashegyű lándzsa. A hűségérme egy kitüntetés, melynek birtoklásával jogosulttá válsz némi kedvezményre a Királyság területén belül. Mutasd csak fel az aukciós ügynöknek, ha a tárgyaidat hozza, és a százalékos aukciós díjak fizetésekor 2% kedvezményt kapsz. (Ha az aukciós díj 10%, neked csak 8%-ot kell fizetned.) [Az Aukciós Ház az Interneten keresztül elérhető, a www.beholder.hu oldalon. Ezenkívül a postai UL-ed hátulján megadott felajánlásaid is erre az aukcióra kerülnek.] Vagy mutasd fel az adószedőnek, és mentességet élvezel a keleti városokban szedett kapuadók alól.
A hűségérme megszerzéséhez, és a birtoklásának kiérdemléséhez persze kisebb fajta hőstettre van szükség: a királyi őrsáncon dolgozó tisztnek 25 darab varkaudar csontot kell hoznod annak bizonyítékául, hogy tényleg kivetted a részed a varkaudarok gyilkolásából. A hűségérmét a KT 1141 paranccsal veheted át a királysági őrsáncnál! Az ezt követő, elkerülhetetlenül szívélyes beszélgetés, és az érme átvétele 5 TVP-nyi időt emészt fel.

KARAKTERLAP

Rőt Szivacs, egy vörös, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 49. fordulód.

Erő: 16 (26) Szint: 15 Merészség: 8/5 Magasság: 115 cm
IQ: 15 (23) Támadás: 31 Agresszió: 5 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 14 (22) Védekezés: 32 Menekülés: 30 % Életkor: 68/68 év
Egészség: 17 (24) Életpont: 439/265 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 7
Szerencse: 26 (36) Varázspont: 290/41 Pénz: 26901 arany Kép. pont: 8
Pszi pont: 12/-2
Eddig összesen 247 szörnyet (15 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 126 TP-t kaptál. Jelenleg 109 238 TP-d van. A következő szinthez még 10 762 TP szükséges. Trófeáid: Poomr Ko, varkaudar behemót, varkaudar íjász. A 27. fordulódban 5050 arany került a bankszámládra. 5100 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 6 vágófegyverek: 16 dobófegyverek: 11

Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
102,101 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 655 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 10 (+1) 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 8 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 5
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 4 (+1) 9. szörnyidomítás: 1
10. taumaturgia: 19 (+1) 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 2
13. harcművészetek: 2 14. zene: 7 15. szörnyismeret: 5
16. pszi: 2 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 4
19. bányászat: 1 20. főzés: 3

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 0
6. regeneráció: 4 10. vp regeneráció: 2 11. kincskeresés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 1000 darabot, csak egyszer), borkonyó bibét (#312) (max. 1000 darabot, csak egyszer)
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
mászol max. 60 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 16 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
az elme hatalma (#123)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: OK

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
77 arany (#50) 6 drótszőr (#37) 50 mákrózsa virág (#56)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 borkonyó bibe (#312) 1 bőrsisak (#57) 1 bronzhegyű nyíl (#94)
2 bumeráng (#249) 1 göcsörtös bunkó (#123) 4 madártoll (#112)
1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 mérgezett vasnyíl (#187) 2 mocsári penke (#148)
5 nyílvessző (#108) 2 nyu-shuriken (#157) 2 pirkit (#153)
2 rézsisak (#72) 1 rövid íj (#107) 3 sallank nyíl (#129)
1 uzbány csőr (#169) 3 varkaudar csont (#1113) 1 varkaudar pálinka (#1137)
1 varkaudar szimbólum (#1528) 9 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

100 101 102 103 104
99
100
101
102
103
(101,101) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), 45. jellempróba, élőholt mirg (#135)
(101,102) tavacska, királyi őrsánc (#1140), Tharr oltár, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), 43. jellempróba, tündöklő szobor (#1587), művészi porolit (#720), piromenyétek (#99)
(102,101) varkaudar kölyök (#685), varkaudar (#64), élőholt mirg (#135), szutykos remák (#191), varkaudar bajnok (#190), varkaudar falu (#1109), művészi porolit (#720), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), barátság szent tüze (#484), nekrofun (#173), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), halálhozó (#419)
(102,102) patak, Tharr oltár, szutykos remák (#191), varkaudar bajnok (#190)
(103,100) patak, tündöklő szobor (#1587), 38. jellempróba, Tharr oltár, uzbányok (#102)
(103,101) oltár, vadász varkaudar (#108)
(103,102) művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), Leah oltár, Poomr Ko (#957)

Üzenet küldése a karakternek