47. forduló, 49. forduló, Galain Leingod összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. okt. 12. 9h:11'
EZ A 87. JÁTÉKHETED, 48. FORDULÓD
88. játékheted kezdete: okt. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5504
SZÁMLA : XXXX

GALAIN LEINGOD KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [76,70] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+12 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+44 varázspont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy alpesi tehén nyomára vezet. Keresgélésedet, hála szakértelmednek, siker koronázza.

Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod az alpesi tehén testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod az alpesi tehén jobb vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az alpesi tehén testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 182.]

* 1. KP: gyógyítás 20 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+14 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 162.]

t 42 támadod a 42. szörnyet
FT 42 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy óriás patkány! Ezt kerested. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával alaposan megvágod az óriás patkány bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed az óriás patkány farkát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az óriás patkány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+17 életerő). [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 157.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 152.]

m 8 8 7 mozogsz északra, északra, északnyugatra
[76,69] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vadász varkaudar. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Meglengetve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod a vadász varkaudar testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A vadász varkaudar megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával végigvagdosod a vadász varkaudar testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A vadász varkaudar megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " A Káosz Angyaláért: mindenki meghal 1X, de nem mindenki él igazán. -DM " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy félig kész templomot. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 2020 pontot kell rákölteni.) (ld. enc.) Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " E templom építését kezdte és a szentelést irányította... Shirak. 98. okt. "

(Továbbmész...) [76,68] Az erdőnek vége, dombvidéken vagy. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [75,67] Továbbra is dombság. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy gyilkos tetű közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Megvizsgálod a talajt. Még egész friss árnymanó nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 116.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[74,66] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívei emelték. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy alpesi tehén nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod az alpesi tehén jobb oldalát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával néhányszor megcsapod az alpesi tehén testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az alpesi tehén testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Időben félreugrasz az alpesi tehén rúgása elől. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [73,65] Dombos terepre érkeztél. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy trikornis formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 35 pontot kell rákölteni.) Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mélységi grittang közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a mélységi grittang testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. Mandibulakaszával alaposan megvágod a mélységi grittang testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
174 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [73,64] A dombság átmegy hegységbe.

Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy phua-kúpot. Látsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
[36 pontot használtál fel, van még 80.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[74,63] Még mindig hegyvidéken vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy törpe bányát. (ld. enc.)

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [75,62] A vidék továbbra is alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy emberevő. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával végigvagdosod az emberevő testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 6 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod az emberevő bal vállát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az emberevő karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 5 életpontot vesztettél. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély szakadékot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
Összeakadsz egy kontyos ősz hajú, szürke szemű törpe férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre bronzként csillog. Elenios ministránsa. Egy aranygyűrűt, egy bőrsisakot, egy igazgy. fülbevalót, egy kígyóbőr kesztyűt, egy kígyóbőr övet, egy szem szimbólumot, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar páncélt visel. Felszerelését egy karmos tankány trófea, egy kardfogú fülemüle trófea és egy kérődző etra trófea színesíti. Homlokán a következő jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy rákpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Holmiját egy vadász tatu cipeli. Mentális auráját felismered, a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Bal Dahin. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elköszöntök egymástól.
[24 pontot használtál fel, van még 56.]

szk 91 keresed a 91. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy alpesi tehenet. [0 pontot használtál fel, van még 56.]

kt 34 1 elkészíted a 34. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ásót. [24 pontot használtál fel, van még 32.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [8 pontot használtál fel, van még 24.]

im imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 24.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 19.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is.
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 188 pontot. A következő körben tehát 207 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VADÁSZ VARKAUDAR (108. SZÖRNY)
A vadász varkaudarok alacsony, rejtőzködésre, lopódzkodásra, hátbatámadásra kiképzett lények. A varkaudar hierarchiában alacsonyan állnak, alattuk csak a közönséges varkaudarok vannak. Holott, bár fegyverzetük és páncélzatuk elég gyenge, fegyverekhez való szakértelmük hírhedt - minden páncélnak, védekezésnek megtalálják a gyenge pontját. A vadász varkaudarok közkedvelt helye a sűrű erdő és a labirintusok mélye.

TEMPLOM (256. ÉPÍTMÉNY)
Magas rangú, istenükhöz közel álló papok előbb-utóbb útnak indulnak, hogy végrehajtsák az egyik legszentebb küldetést, a templomépítést. Ez minden szempontból igen nehéz és időigényes feladat. Először is meg kell keresni azt a szent helyet, amely a legalkalmasabb a templomépítésre. Ehhez a papnak állandó kapcsolatot kell tartania istenével, buzgó imádságok útján. Ehhez az IM 1 parancsot kell kiadnod, egy olyan mezőn, ahol még nincs oltár, (és már istened megadta a templomépítés küldetést) instrukciókat kapsz, hogy milyen messze vagy a templomépítésre legalkalmasabb mezőtől (de az IMádkozás más előnyökkel ilyenkor nem jár). Minden nagyobb területen van egyetlen mező, amely alkalmas arra, hogy templomot építs rajta a te istened számára. Más istenek más helyszínt preferálnak. Ha megtaláltad az alkalmas helyszínt, hozzáláthatsz az építkezéshez. Az építkezés az ÉP 256 <TVP> paranccsal történik, és minden 20 TVP-nyi elvégzett munkának van látható hatása (tehát 19 TVP-ért a munka semmit sem halad). A templom teljes felépítéséhez összesen 3000 TVP szükséges. (Igen, nem 300, hanem HÁROMEZER. Elvégre nem egy hétvégi bungaló felhúzásáról van szó.) Nyilvánvaló, hogy egyetlen hívő számára egy templom felépítése majdhogynem az örökkévalóságig tartana: mindenképp szükség van több hívő együttes munkájára. Arra azonban vigyázz, hogy a munkálatban résztvevőknek legalábbis tanítványnak kell lenniük. Javasolt az építkezésben hatékonyan segíteni tudó szörnyek befogása, és használata.
Ha a templom felépült, a H <szent szimbólum> paranccsal lehet felszentelni, 10 TVP-ért. A szentelés folyamán szükséged van 20 kajára, isteni áldozatnak. A szentelő pappal együtt minimum öt olyan pap jelenléte szükséges, akinek aktuális küldetése a templom felszentelése, ill. már teljesítette ezt a feladatot, és legalább 300 TVP erejéig részt vett a munkában. Mivel minden isten templomát más mezőn kell felépíteni, ezért természetesen senki elől sem lehet a fáradtságos munkával felépített oltárt "ellopni", "elszentelni" egy másik isten híve által.
Ha egy templom felszentelésre kerül, minden hívőt, aki megkapta a templomépítő küldetést, és megfelelő mértékben részt vett az építkezésben, az istene úgy tekinti, mint aki teljesítette a feladatát - még akkor is, ha esetleg a templomtól távol van. [Megjegyzés: ha esetleg egyszerre istened több templomának munkálataiban akarsz részt venni nem árt, ha tudod, hogy kizárólag az a munka számít, amit a legutolsó templomnál építettél! Más isten templomába meg se próbálj építkezni, mert ezért istened nagyon haragos lesz.] Egy templom felépítése ÉS felszentelése előremenetelt jelent a papi ranglétrán minden hívő számára, bármilyen rangúak is.

TÖRPE BÁNYA (435. TÁRGY)
A nemesebb fémek (pl. mithril) kibányászásához már nem elegendő előkapni az ásót, és puff, kiásni az értékes ércet. Először is, építened kell egy bányát. Ehhez többek között ásó és csákány szükséges, valamint 240 TVP-nyi építkezés (ÉP 435 <TVP>). Ha a bánya elkészült, a H 434 paranccsal próbálhatsz meg bányászni, 8 TVP árán, egy csákány segítségével. Ne feledd, a sikerhez IGEN magas bányászat szükséges! A törpe bányában persze ugyanúgy kitermelhetők a régebbi, felszíni fémek is (réz, pular stb). Ha van érvényben Feltételes Ásás parancsod, és egy mezőn van törpe bánya, és van nálad csákány, akkor automatikusan a bányában próbálkozol, és nem a felszínen.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

KARAKTERLAP

Galain Leingod, egy hosszú ezüsthajú, kék szemű elf férfi vagy. Fekete a bőröd. Sheran ministránsa vagy. Ez a 48. fordulód.

Erő: 14 (16) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 158 cm
IQ: 18 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 19 (20) Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 13 (15) Életpont: 134/64 Jellem: semleges Tul. pont: 3
Szerencse: 12 Varázspont: 56/37 Pénz: 992 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 139 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 190 TP-t kaptál. Jelenleg 9898 TP-d van. A következő szinthez még 2102 TP szükséges. Trófeáid: süvítő rája, karmazsin huhogó, mutáns pók.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 vágófegyverek: 13 (+1) ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 14

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 15 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 5 (+1) 5. gyógyítás: 18 6. teológia: 2
7. szörnyismeret: 4 8. vadászat: 6 9. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
3.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 3)

Összsúly: 42.68 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bot (#4) 2 kaja (#2) 1 lapockacsont (#33)
1 smirglilevél (#29) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ásó (#34) 1 óndarab (#85)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(73,64) oltár, phua-kúp (#372), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve
(73,65) olvasztókemence (#86), művészi porolit (#720), Raia oltár, vaskohó (#155), mélységi grittangok (#103)
(74,63) vaskohó (#155), Sheran oltár, törpe bánya (#435)
(74,66) 41. jellempróba, szent tölgyfa (#393), Elenios oltár, alpesi tehenek (#91)
(75,62) emberevő (#119), mély szakadék (#154), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), Bal Dahin (3867. kalandozó)
(75,67) gyilkos tetű (#116), Tharr oltár, vaskohó (#155)
(76,68) oltár, vaskohó (#155), 28. jellempróba
(76,69) vadász varkaudar (#108), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), egy ismeretlen isten rúnaköve
(76,70) alpesi tehén (#91), óriás patkányok (#42)

Üzenet küldése a karakternek