43. forduló, 45. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 15. 16h:17'
EZ A 82. JÁTÉKHETED, 44. FORDULÓD
83. játékheted kezdete: márc. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,15] koordinátán.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. (ld. enc.) (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XXII. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2018. március 27. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigaszdíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Varázserőd regenerálódik. (+4 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy piromenyét nyomára bukkanj. Keresgélésedet, hála szakértelmednek, siker koronázza.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a piromenyét fejét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (9 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a piromenyét bal hátsó lábát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a piromenyét jobb hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A piromenyét még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 173.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[14,14] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy tetemember volt a rémület okozója. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy láplidérc. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mínosz-kúpot. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 165.]

kt 22 15 elkészíted a 22. tárgyat (15 darabot)
Begyűjtöttél 15 tüskét. [15 pontot használtál fel, van még 150.]

jlk 2310 jelszó kimondása 2310
Veszel egy nagy lélegzetet, és érthetően kimondod a jelszót. Ah, sikeres volt a megfejtés! A falon egy térkép jelenik meg, a padlón pedig egy lejárat tárul fel. 77 tapasztalati pontot kaptál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás).

9
5
2
3 6 7
4 8
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 28. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 145.]

be 28 bemész a 28. titkos labirintusba
Kimondod a jelszót. A kúp alján levő kőlap félrecsusszan. Lekukázol. Odabent sötét honol. Fáklyát gyújtasz. Leereszkedsz a mélybe vezető kötélhágcsón. A barlang úgy tűnik, agyagból van kivájva. [5 pontot használtál fel, van még 140.]

lm 2 3 6 mozogsz 2 3 6
Egy tágas barlangterembe lépsz be. Ez a három sziklába ágyazott agyaggolyóból van kivájva. [2. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy Tugt-ork lakik itt. (ld. enc.) Fegyvere egy csontszablya. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod a Tugt-ork bal oldalát. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a Tugt-ork testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a Tugt-ork testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy Tugt-ork. Fegyvere egy csontszablya. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a Tugt-ork bal oldalát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a Tugt-ork bal lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a Tugt-ork testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ügyesen félrehajolsz a szörny csapása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát.
Továbbmész, míg elérsz a 3. pont T-elágazásához. [3. PONT]
Puhán lépkedsz a nyers agyagpadlón. A 6. pontnál vagy. [6. PONT]
[15 pontot használtál fel, van még 125.]

lm 7 8 mozogsz 7 8
Ahogy továbbmész, egy újabb terem tárul fel előtted - a nyugati agyagbarlang. Kijáratok vannak nyugatra és délre. [7. PONT] Hirtelen egy Tugt-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a Tugt-ork bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a Tugt-ork testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a Tugt-ork jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A Tugt-ork fegyverével feléd sújt, de nem sebzett meg. A Tugt-ork összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát.
Bátran haladsz tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Amint belépsz a kisebb terembe, megcsapja az orrodat a fertelmes szag, amely még az ork eredetit is túlszárnyalja. A fickók talán valamilyen kedvencüket tartják itt. [8. PONT] Hirtelen egy topránypolipot veszel észre magad előtt. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a topránypolip testét. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a topránypolip testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a topránypolip testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a topránypolip testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a topránypolip testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápjaival a topránypolip csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A topránypolip összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 115.]

ov 5 óvatosságod: 5
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

lm 9 mozogsz 9
Továbbmész. Egy nagy vasalt ajtó bukkan fel a sötétből. Megvizsgálod: Nyitva van! Ahhh, a kincseskamra! Végre megérkeztél. [9. PONT] Egy sunyi csapda van előtted, de szerencsére időben észrevetted. Vigyázva kikerülöd. Némi kutatás után találsz egy bronzból öntött nagy dobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő csontkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 deus ex machina, 1 aranyló ugarhéj és 2 ubuk dobónyíl. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 105.]

ov óvatosságod:
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

lm 1 mozogsz 1
Amint belépsz a kisebb terembe, megcsapja az orrodat a fertelmes szag, amely még az ork eredetit is túlszárnyalja. A fickók talán valamilyen kedvencüket tartják itt. [8. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Ahogy továbbmész, egy újabb terem tárul fel előtted - a nyugati agyagbarlang. Kijáratok vannak nyugatra és délre. [7. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Puhán lépkedsz a nyers agyagpadlón. A 6. pontnál vagy. [6. PONT]
Továbbmész, míg elérsz a 3. pont T-elágazásához. [3. PONT] Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
Egy tágas barlangterembe lépsz be. Ez a három sziklába ágyazott agyaggolyóból van kivájva. [2. PONT]
Visszatérsz az ork bázis kijáratához, és a kötélhágcsón felmászva, elhagyod az agyagbarlangot.
[30 pontot használtál fel, van még 75.]

d 64 2 eldobod a 64. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 75.]

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[13,15] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy piromenyét. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a piromenyét fejét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Nincs időd félrehajolni. (16 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét fejét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a piromenyét testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A piromenyét állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A piromenyét szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy halálbokort. Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [12,15] Szűnni nem akar a zöld síkság. Utad során felfedezel egy gumifát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy bolhakutya nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod a bolhakutya testét. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Ráismersz a távolodóra. Egy láplidérc. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [11,15] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy alpesi tehén közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 51.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[10,14] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Látsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő spagulár nem jelenthet komoly veszélyt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a spagulár jobb hátsó lábát. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 35.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Egynek túl sok tartani, de ha kettőnél több bírja, megszűnik annak lenni, ami.
[5 pontot használtál fel, van még 30.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[9,15] Amerre csak a szem ellát, dombok. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy spagulár került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a spagulár testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a spagulár testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a spagulár fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A spagulár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy zombi.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a zombi testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi rotható húsát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy szintszívó. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

(Továbbmész...) [8,16] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mérges pók lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a mérges pók testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a mérges pók testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A mérges pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! A mérges pók összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 4 csepp gyenge mérget. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy láplidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy óriás sáska került az utadba. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod az óriás sáska testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az óriás sáska testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az óriás sáska feléd sújt csáprágóival, de mellé! Az óriás sáska még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
14 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 6.]

kut 20 kutatsz 6 pontért
Átkutatod a környéket. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [6 pontot használtál fel, van még 0.]

kpb kezd. parancs berakása:

e 1 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

ef 6 502 energia fejlesztése 6
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 117 keresed a 117. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy mutáns pókot. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 184 pontot. A következő körben tehát 184 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GHALLA OLIMPIAI JÁTÉKOK
A Ghalla Olimpiai játékok bizonyos időközönként (félévente) megrendezésre kerülnek, Alanorban, a Yaurr királyság fővárosában. A játékokra bárki nevezhet, aki be tudja fizetni a nevezési díjat (10 arany, vagy annak megfelelő értékű tárgy). A kalandozók nyolc kategóriában versenyeznek: kezdők, tapasztaltak, veteránok, mesterek, harcosok, tökéletesek, hatalmasok és félistenek kategóriákban. A selejtezőben négy ellenféllel kell megküzdened. A győzelem 2 pontot ér, a döntetlen 1 pontot, a vereség nullát. A versengés ezután svájci rendszerben történik, azaz az első, véletlensorsolásos kör után mindig azzal mérkőzöl, akinek ugyanannyi pontja van, mint neked. Díjat minden kategóriában az első három helyezett kap.
Minden csata - a megszokottól eltérően - négy körig tart. Ez ugyanolyan, mint a szokásos, két kalandozó közötti harc. Ha valaki 0 életpont alá kerül, a rendezőség által biztosított multifunkcionális deus ex machina azonnal visszahozza az életbe, és - bár az adott párviadalt elvesztette - ha még a selejtezőben van, harcolhat tovább. A selejtezőben döntetlen egy harc kimenetele, ha mindkét kalandozó 0 alá kerül ill. közel ugyanannyit sebeznek egymáson. A döntőben nem lehetséges a döntetlen - a bírák mindenképpen győztesnek nyilvánítják az egyik felet négy ütésváltás után.
Az Olimpián két csata között (és persze a legelső csata előtt is) automatikusan maximális életpontba gyógyít a rendezőség, sem saját gyógyításra (FGY), sem varázslatra nincs szükséged. Varázs- és pszi pontod - bár maximumról indul - nem nő vissza két harc között.
Megjegyzés: A játék rendezősége fenntartja a jogot, hogyha egy kategóriában nincs elegendő jelentkező (legalább öt), akkor a jelentkezéseket visszautasítsa, és a kategóriaversenyt kizárólag a királyi testőrség bajnokai között folytassa le.

NEVEZÉS AZ OLIMPIÁRA
Az olimpiára való nevezés a H 1 <tárgy> paranccsal történik, 0 TVP-ért. Második paraméterként meg kell adnod, hogy a nevezési díjat miben fizeted. Ha aranyban, akkor H 1 50 -et írjál. Ha nincs aranyad, valamilyen más tárgyat írjál, amiből a rendelkezésedre álló mennyiség legalább 10 aranyat ér (azt, hogy mi mennyit ér, tapasztaltabb barátaidtól tudhatod meg). Pl. ha van a birtokodban 12 drótszőr, akkor a H 1 37 parancs kiadása azt fogja jelenteni, hogy a nevezési díjat 10 drótszőrrel rovod le (mivel egy drótszőr 1 aranyat ér). Pl. a fekete gyöngy értéke 6 arany, ebből 2 elég a nevezésre. Ha a paraméterként megadott tárgyból nincs a birtokodban 10 arany értékű, a parancs kudarcot vall. Olimpiára csak akkor nevezhetsz, ha ennek lehetőségét előzetesen egy hírnök tudtodra adta. Lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontottad. Az olimpián a legutolsó nevezésed fogjuk figyelembe venni.
A sikeres nevezés pillanatában a teljes karakterlapod lementésre kerül. Ez azt jelenti, hogy a viadalon pontosan úgy fogsz részt venni, mint ahogy H 1 <tárgy> parancs kiadásakor állsz. (Kivéve az életerőt és a varázspontot, ez mindenképpen maximális lesz a viadal kezdetekor.) Tehát ha vannak bekészített varázslataid (áldomás, vámpirizáció, stb.) akkor ezek a viadalon is élni fognak. Azokat a fegyvereket fogod használni, amelyek a kezedben vannak, azt a páncélt fogod viselni, ami épp rajtad van. A Viselkedésedet nem kell külön állítanod, a viadalon a menekülésed automatikusan 0 %. A nevezés pillanatától az Olimpia tényleges szimulációjáig nem használhatsz Átadás: A, Tárgyelrejtés: D <tárgy> <menny.> <kód>, Eladás (EA) és Vásárlás (VE) parancsokat, a visszaélések elkerülése végett. Egyéb, kevésbé nyilvánvaló tárgyátadási metódusoknál (pl. Bűvölés) is jóval kevesebb az esély a sikerre.
Az Olimpián való részvétel semmilyen kockázattal sem jár, az ott történt események: tárgyszerzés/vesztés, szakértelem növekedés, stb. nem jelentkezik a rendes fordulóidban. Az egyetlen dolog, amit továbbviszel az Olimpián szerzett tapasztalataidból a részvételért kapott tapasztalati pont és az esetleges díjak. Ezeket a dolgokat az Olimpia után legközelebb betáplált fordulóban megkapod, ekkor már újra használhatod az Ad és Tárgyelrejtés parancsokat is.
Az Olimpia szimulációja egy napon történik. Ekkor készíti el a számítógép az összes résztvevő, a versenyen történt eseményeket leíró fordulóját. A fordulók ugyanúgy 40 zsetonba (interneten 31-be) kerülnek, mint egy normál forduló. (Ha esetleg nincs elég pénz a számládon, a fordulódat a gép meghitelezi, de ilyenkor legközelebb legalább 80 zsetont küldjél, hogy a soron következő fordulódat be tudjuk táplálni!) A szimuláció lefolyását követő 1-2 napon belül mindet elpostázzuk a játékosoknak. (Akinek nem tudtuk személyesen átadni az aktuális TF találkozón.)

KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

TUGT-ORK (46. SZÖRNY)
A háború idején Dornodon, a sötét varázsló számos alattomos és gonosz fajt egyesített a zászlaja alatt. Ezek között voltak a magukat felsőbbrendűnek tartó Tugt-orkok. Ezek a másfél méternél magasabb, izmos orkok képesek voltak az alsóbbrendű ork törzseket engedelmességre kényszeríteni, és a harcmezőkön a mészárszékekre hajtani. A Tugt-orkok talán a leggonoszabbak: önzőek, kapzsiak, nemcsak szükségből, hanem szórakozásból is mindig kaphatóak a gonoszságra. Nem restek akár egymás ellen fordulni sem. A Tugt-orkok jól bánnak a fegyverrel, különösen a csontszablyának mesterei, és általában bőrpáncélt is hordanak.

ÓRIÁS SÁSKA (27. SZÖRNY)
A bozótos vidékeken élő, nagyra nőtt sáskát méretén kívül egy igen fontos részlet különbözteti meg parányi (ám nagy tömegben élő) rokonától. Nevezetesen az, hogy nem növényeket eszik. Igen, kitaláltad, húst! Gondolkodtál rajta, hogy Te is húsból vagy? Na ugye, érted már, miért köt beléd ez a hatalmas rovar...

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 44. fordulód.

Erő: 14 (15) Szint: 12 Merészség: 2/4 Magasság: 185 cm
IQ: 17 Támadás: 11 Agresszió: 5 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 36/36 év
Egészség: 12 Életpont: 160/160 Jellem: gonosz (8) Tul. pont: 4
Szerencse: 16 Varázspont: 25/11 Pénz: 311 arany Kép. pont: 3
Tudatpont: 18/6
Eddig összesen 323 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 308 TP-t kaptál. Jelenleg 32 506 TP-d van. A következő szinthez még 494 TP szükséges. Trófeáid: emberevő, mutáns pók, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 12/91 (+33%) ütőfegyverek: 9/94 (+11%) lőfegyverek: 14/95 (+30%)

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -6.); ubuk tüske (#131) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
49,43 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 61

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 19/101 (+55%) 2. nyomkövetés: 11/14 (+10%) 3. mászás: 2/97
4. csapdakészítés: 3/96 5. csapdaészlelés: 1/41 (+22%) 6. gyógyítás: 16/87
7. titkosírás: 3/4 (+12%) 8. felderítés: 3/59 (+16%) 9. teológia: 4/41
10. szörnyismeret: 2/3 (+23%) 11. vadászat: 1/109 12. bányászat: 7/14 (+46%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 16 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
süvítő rája (#113), manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), nektoraf (#355)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy deus ex machinát és áldozd fel.
2.) Pusztíts el egy smirglibokrot.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Shaddar) (539): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 23, 25, 28.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 5 TU. szükséges még: 45 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 891 TU szükséges.)
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * bronzsisak (#88) 1 * gromak páncél (#270)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 2 * sárga erőöv (#276)
Fegyverek és lövedékek
6 bronzhegyű nyíl (#94) 1 csontkés (#11) 1 csontszablya (#64)
1 * fúvócső (#20) 1 * harci kalapács (#174) 1 hosszú íj (#111)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
1 szöges bunkó (#8) 1 tolmokov-koktél (#351) 4 ubuk dobónyíl (#138)
4 ubuk tüske (#131) 1 * vashegyű lándzsa (#182)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ametiszt medál (#275) 1 * Eldaran karkötője (#373) 1 ezüst gyűrű (#180)
2 ezüst karkötő (#158) 1 gyöngysor (#192) 1 igazgy. fülbevaló (#197)
1 * koponya szimbólum (#139) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 csontkulcs (#74) 2 + deus ex machina (#1)
1 ezüst kulcs (#184) 1 fáklya (#36) 1 fülemüle síp (#1576)
2 gyógykenőcs (#313) 16 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 1 moa antigrav (#2204) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75) 1 szent jogar (#150)
1 tatu dob (#234) 1 tüskecsapda (#242) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
4 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 21 csepp tinta (#101), fér még: 19]
1 éjurna (#2368) [benne 10 csepp bomló esszencia (#2367), fér még: 0]
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
1 kavadu iszák (#25) [benne 4 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 6]
1 vizestömlő (#3) [benne 15 korty víz (#27), fér még: 5]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 3 aurach fog (#657) 2 bordacsont (#16)
1 csuklyavirág (#133) 4 dözmöng szív (#122) 24 drótszőr (#37)
1 evaporőr háj (#105) 1 grákóbőr (#41) 3 kavadu lebeny (#24)
60 madártoll (#112) 4 mandibulapenge (#125) 1 moa rubin (#379)
1 mocsári penke (#148) 9 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21)
6 pirkit (#153) 2 pular kristály (#239) 1 rókafarok (#124)
6 smirglilevél (#29) 19 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 szivárványszív (#1529) 1 trikornis szarv (#198) 1 tükör (#43)
4 varányszem (#30) 2 vasérc (#152) 4 vízionár szem (#102)

Összsúly: 52.10 kg Megterheltség: 100%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 68 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 151 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 11 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranyló ugarhéj (#100) 1 bordacsont (#16) 1 csontszablya (#64)
1 deus ex machina (#1) 4 gyenge méreg (#26) 10 kaja (#2)
4 óndarab (#85) 4 pirkit (#153) 2 ubuk dobónyíl (#138)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
13
14
15
16
17
(8,16) mérges pókok (#20), óriás sáska (#27)
(9,15) olvasztókemence (#86), 43. jellempróba, érclelőhely, spagulár (#82), zombi (#49)
(10,14) Elenios oltár, phua-kúp (#372), 42. jellempróba, érclelőhely, spagulár (#82)
(11,15) mély kút (#93), alpesi tehén (#91)
(12,15) gumifa (#38), Raia oltár, bolhakutya (#17)
(13,15) piromenyét (#99), mély kút (#93), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), egy ismeretlen isten rúnaköve
(14,14) tetemember (#123), mínosz-kúp (#178), 35. jellempróba, Tugt-ork (#46), topránypolip (#86)
(15,15) piromenyét (#99)

Üzenet küldése a karakternek