39. forduló, 42. forduló, Thompson99 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. dec. 1. 9h:07'
EZ A 90. JÁTÉKHETED, 40. FORDULÓD
91. játékheted kezdete: dec. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1042
SZÁMLA : XXXX

THOMPSON99 KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [25,-9] koordinátán.
Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+17 életerő.) Nagy eseményt ünnepelhetsz ma: most van 1 éve, hogy megérkeztél a Túlélők Földjére! Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot!

f 124 kísérletezel a 124. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Vadul gondolkozol... Ez most nem jött össze, nem ünnepel a világ egy új Nyú-Tont. [10 pontot használtál fel, van még 182.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[24,-8] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy húsevő magszim. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a húsevő magszim alsó, lágy részeit. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (6 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a húsevő magszim húsos törzsét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (6 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 magszim belet. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

[12 pontot használtál fel, van még 170.]

go 18 gonoszkodsz: 18
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

m 8 mozogsz északra
[24,-9] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy woor-antilop. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a woor-antilop testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A woor-antilop többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A woor-antilop még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 158.]

go 27 gonoszkodsz: 27
Nincs itt olyan szituáció, amiben gonoszkodni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

m 8 6 6 mozogsz északra, nyugatra, nyugatra
[24,-10] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Felfedeztél egy mákrózsa bokrot. Felfedeztél egy oltárt. Dornodon hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő sünmedve nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sünmedve bal lábát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [23,-10] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy piromenyét. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (8 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a piromenyét testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a piromenyét bal hátsó lábát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)
Találkozol egy rövid ezüsthajú, szürke szemű, kecskeszakállas kobudera férfival. A bőre kreolszínű. Felszerelését egy surranó kígyó trófea teszi egyedivé. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: semlegesnek tűnik.
Nem látszik valami barátságosnak. Továbbmész.
Összeakadsz egy szőke hajú, kék szemű ember nővel. Egy láncinget és egy lánckesztyűt visel. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Érzékeled auráját: semlegesnek tűnik.
Összeismerkedtek. Az ő neve North Carolina. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [22,-10] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Csak egy tintacsiga. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fekete lét köp feléd a szörny! Te persze ügyesen félreugrottál. Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöföd a tintacsiga testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 122.]

m 6 8 2 mozogsz nyugatra, északra, keletre
[21,-10] Továbbra is síkságon vagy. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy rambó bogár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a rambó bogár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rambó bogár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Észreveszel egy gumifát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [21,-11] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Látsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [22,-11] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Ez Moisma erdejének nyugati határa.

Nini, egy quwarg! Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [36 pontot használtál fel, van még 86.]

fkt 116 2 felt. készítesz a 116. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 86.]

kt 51 elkészíted az 51. tárgyat
Legyártottál 1 bőrpáncélt. [30 pontot használtál fel, van még 56.]

f 51 14 kísérletezel az 51. tárggyal a 14. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy szöges páncélt. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 46.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 43.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 13 fejleszted a 2. tulajdonságodat 13 pontért
Komplex elméleti feladványokon gondolkodsz, logikai feladványokat próbálsz kiötleni, és rögtön meg is oldani. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön.

[13 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 179 pontot. A következő körben tehát 209 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÖGES PÁNCÉL (65. TÁRGY)
A bőrpáncélba sünmedve tüskéket szúrva, egy sokkal kevésbé támadható, védettebb felületet hozhatsz létre. A szöges páncél elkészítéséhez 16 darab sünmedve tüske, egy bőrpáncél, és 24 pont szükséges. Négyet ad a védettségedhez.

KARAKTERLAP

Thompson99, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 40. fordulód.

Erő: 20 Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 121 cm
IQ: 11 Támadás: 8 Agresszió: 4 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 8 Védekezés: 4 Menekülés: 35 % Életkor: 54/54 év
Egészség: 18 Életpont: 140/109 Jellem: jó (24) Tul. pont: 1
Szerencse: 16 Varázspont: 0/0 Pénz: 6 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 211 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 436 TP-t kaptál. Jelenleg 10 437 TP-d van. A következő szinthez még 1 563 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, alpesi tehén, piromenyét.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 9 ütőfegyverek: 11
dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12) << csontszablya (#64)
22,37 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 743 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 2 5. gyógyítás: 11 6. zene: 3
7. szörnyismeret: 1 8. zárnyitás: 2 9. vadászat: 3
10. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 15% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), mákrózsa virágot (#56) (max. 2 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 2 darabot ), zárnyitó készletet (#39) (max. 2 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Risara (#1529)

Összsúly: 55.74 kg Megterheltség: 111%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 94 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bőrpáncél (#51) 1 magszim bél (#103) 6 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

20 21 22 23 24 25 26
-12
-11
-10
-9
-8
-7
(21,-11) oltár
(21,-10) rambó bogár (#14), gumifa (#38)
(22,-10) 23. jellempróba, tintacsiga (#74)
(23,-10) oltár, piromenyét (#99), egy kobudera férfi, North Carolina (3943. kalandozó)
(24,-10) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Dornodon oltár, sünmedve (#33)
(24,-9) woor-antilop (#31), 22. jellempróba
(24,-8) húsevő magszim (#67)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Thompson99 40. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) technokolin (#50) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) garokk (#73)
tintacsiga (#74) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
piromenyét (#99) mélységi grittang (#103) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116)
manifesztátor (#124) acéldarázs (#140) karmazsin huhogó (#185) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21)
tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33)
ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85) olvasztókemence (#86)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98)
fekete gyöngy (#99) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) hóhérbimbó (#132)
csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
acélpengőke (#231) furulya (#233) tatu dob (#234) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685)
malom (#1204) malomkő (#1205)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek