Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2020. nov. 18. 0h:07' EZ A 4. FORDULÓD EZ A 4. FORDULÓD |
INGYENES KIPRÓBÁLÁS! (Az első 10 forduló ingyenes!) |
kt 12 1 | elkészíted a 12. tárgyat (1 darabot) |
gyk 12 1 | gyakorolsz a 12. tárggyal 1 pontért |
kf 12 1 | kézbeveszed/felveszed a 12. tárgyat a jobb kezedbe |
tno 5 2 | növeled az 5. tulajdonságodat |
tf 3 13 | fejleszted a 3. tulajdonságodat 13 pontért |
m 3 | mozogsz délkeletre |
Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a homokvarány testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a homokvarány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. Kinyersz egy alkalmas homokvarány trófeát. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}
kt 17 2 | elkészíted a 17. tárgyat (2 darabot) |
m 2 | mozogsz keletre |
Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a gonyolék testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gonyolék még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
f 17 | kísérletezel a 17. tárggyal |
kt 13 1 | elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot) |
m 3 | mozogsz délkeletre |
Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a rambó bogár bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
f 37 | kísérletezel a 37. tárggyal |
m 2 2 1 | mozogsz keletre, keletre, északkeletre |
Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rambó bogár bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A rambó bogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rambó bogár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
(Továbbmész...) [20,-3] A sík vidéket bozótos váltja fel. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy mérges pók. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a mérges pók testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A mérges pók összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mosolyogva kidobod a nevetséges homokvarány trófeát, és diadalmasan beszerzel egy mérges pók trófeát. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
(Továbbmész...) [21,-4] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Látsz egy smirglibokrot. (ld. enc.) Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy malmot. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy csodabogár. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Meglengetve a csontszuronyt a másikra támadsz. Ezt a támadást elhibáztad! Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a csodabogár testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csáprágójával a csodabogár megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
be 1204 | bemész az 1204. épületbe |
be | bemész |
m 2 2 | mozogsz keletre, keletre |
vi 10 10 | viselkedésed: 10 10 |
be | bemész |
![]() Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve. |
KŐKALAPÁCS (13. TÁRGY) Egy szabályos, szögletes kőbe kis munkával akkora lukat tudsz ütni, amelybe berakhatsz egy nyélnek alkalmas, vastag botot. Ilyet mindenhol találhatsz bozótos terepen vagy erdőben (tehát ilyen terepen kell állnod a készítéskor, de nem kell nálad botnak lennie). És máris kész a d6 sebzésű koponyaloccsantó ütőfegyver! Készítéséhez a KT 13 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. A kőkalapács használható balkezes fegyverként, ha az ütőfegyver szakértelmed legalább 6. |
GUMIFA (38. NÖVÉNY) A gumifák kérgét, ha megvágják késsel, nyúlós, fehér folyadék folyik elő, amely levegőn megszilárdul. Valamire biztos jó lehet, csak nem nagyon tudod hogyan elhordani a ragadós trutyit. Lehet, hogy itt, a fánál kéne a nedvet felhasználni? |
ZÁRNYITÓ KÉSZLET (39. TÁRGY) Nos, egyik legnagyobb felfedezésedhez érkeztél. Számtalan helyen találkozhatsz zárt ládákkal, ajtókkal, amelyeket esetleg nem tudsz kinyitni. Kulcs hiányában néhány drótszerszám is megteszi. Honnét lehetne ilyeneket beszerezni? Igazad van, a nálad levő drótszálakat a gumifa nedvébe mártogatva, rögzítheted, könnyen használhatóvá teheted a girbegurba drótszálakat. Egy komplett zárnyitó készlet elkészítéséhez 20 ponton és egy gumifán kívül 10 ép drótszőr szükséges (KT 39 parancs). |
![]() Ezek a tenyérnyi, szőrös csúfságok inkább visszataszítóak, mint veszélyesek. Marásuk azért nem lebecsülendő, mert bár mérgük nem halálos, fájdalmas sebet tud okozni. Ha ügyes vagy, kinyerheted a mérgét, ami sok mindenre jó lehet. |
SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY) A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért. |
MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY) Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja. Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán. |
![]() A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson! |
SZERENCSE Ez volt az első alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek, amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerűen csak szerencsére van szükség. Ha rád lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgező, gyorsan kivághatod a sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, főként a Szerencséden múlik. Attól függően, hogy milyen típusú dolgot próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezők. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következő dolgok befolyásolják a különböző kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra, semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq, míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít. |
Erő: | 13 | Szint: | 3 | Merészség: | 10/10 | Magasság: | 180 cm |
IQ: | 13 | Támadás: | 2 | Agresszió: | 10 | Testsúly: | 74 kg |
Ügyesség: | 10 | Védekezés: | 0 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 30/30 év |
Egészség: | 13 | Életpont: | 72/27 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 13 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 2 |
HARCI ISMERETEK | |||||
szúrófegyverek: | 2 | ütőfegyverek: | 1 | dobófegyverek: | 1 |
21,110 mezőn táborozol |
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 21 |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 199 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 1 | 2. nyomkövetés: | 2 | 3. gyógyítás: | 3 |
4. vadászat: | 1 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal) |
ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47). |
ISMERT LABIRINTUSOK |
1. |
Összsúly: 10.44 kg | Megterheltség: 25% |
Még 140 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | bot (#4) | 1 | csontkés (#11) | 3 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
1 | csontszurony (#12) | 1 | kőkalapács (#13) | 1 | szögletes kő (#17) | |||
2 | varányszem (#30) |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |
-6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
-5 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
-4 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
-3 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
-2 | |
|
|
|
|
|
|
|
|