395. forduló, 397. forduló, Zark Bonfire összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. aug. 14. 12h:09'
EZ A 582. JÁTÉKHETED, 396. FORDULÓD
583. játékheted kezdete: aug. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1086
SZÁMLA : XXXX

ZARK BONFIRE KALANDJAI


41 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [99,89] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, piros szemű, körszakállas ember férfival. Fekete a bőre. Leah főpap-jelöltje. Egy bozontfonatot, egy cetbőr válltömést, egy csontamulettet, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya szimbólumot, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.tűzopálját, egy rinóbőr övet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy umbatari karkötőt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Fegyverzetét egy Földrengető trófea, egy Poomr Ko trófea és egy vadász quwarg trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy tűzförgetegből kilépő ember. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tárgyainak egy részét egy zombi viszi. Elég egy mentális pillantás aurájára: éjfekete, akárcsak a Tiéd. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Boriasz. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Kedélyes hangulatban sétálsz a helyszínre, ahova a gyülekezőt beszélted meg a többiekkel. Nagy kaland lesz, és a társaság tagjai is elég jól felkészültnek tűnnek. Eljött még Boriasz és Lord Grandorx. A karavántábortól nem messze, kissé északra várakoztok. Megbeszélitek, hogy Boriasz lesz a vezetőtök. Hamarosan megérkezik Bugar is, akit egy kisebb rablóbanda kíséri idáig. Micsoda egy büdös bagázs!
- Azt hiszem, eltekinthetünk a formaságoktól. A barátaim úgyis az anonimitást szeretik - mondja Bugar, mire a banditák nyerítve felröhögnek. - Nos, a terv a következő. A karaván hajnalban indul. Mi addig várunk, amíg az őrök figyelme lankad valamelyest, ekkor szépen leóvakodunk, és csendben megközelítjük őket. A ti feladatotok az őrök elintézése lesz. A karaván többi tagjával mi elbánunk.
Már jócskán elmúlt éjközép órája, mikor Bugar végre jelt ad az indulásra. Érdekes módon ő és az emberei jócskán lemaradnak. Azt azért meg kell hagyni, hogy ők nagyon profik a lopózásban. Jó lesz odafigyelni minden lépésre! A karavántábor zsoldosai teljesen gyanútlanok. Mire az őrkutyák jelzik a közeledéseteket, már rajtuk vagytok! Neked is jut ellenfél, egy zsoldoskapitány, két harcos és egy zsoldoskatona képében. (ld. enc.)

Indulásképp zsoldoskapitányt választod ellenfélnek. Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz.
Mélyen koncentrálva, megidézel egy sötét halál varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 52 életpontot sebeztél.
A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a zsoldoskapitány testét. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát.
{KCC:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a zsoldoskapitány jobb lábát. Kritikus ütés! (2 támadással 96 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Vámpírtőrrel eltalálod a zsoldoskapitány jobb karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). [zsoldoskapitány:] A zsoldoskapitány fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (3 támadástól 59 életpontot vesztesz.) [első harcos:] Sajnos nem sikerült az első harcos minden csapását hárítanod. (3 támadástól 39 életpontot vesztesz.) [második harcos:] Jobbra-balra szökkenve osztja a második harcos nehezen védhető csapásait. (3 támadástól 38 életpontot vesztesz.) [zsoldoskatona:] A zsoldoskatona fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.)
[zsoldoskapitány:] Véres nyál csordul ki a zsoldoskapitány száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Mivel első harcos áll legközelebb hozzád, ő lesz a következő ellenfeled.
Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a harcos fejét. (4 támadással 128 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+26 életerő). Vámpírtőrrel megdöföd a harcos nyakát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). [első harcos:] Jobbra-balra szökkenve osztja az első harcos nehezen védhető csapásait. (3 támadástól 32 életpontot vesztesz.) [második harcos:] Sajnos nem sikerült a második harcos minden csapását hárítanod. (3 támadástól 35 életpontot vesztesz.) [zsoldoskatona:] Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) [első harcos:] Az első harcos összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted. Gyorsan körbepillantasz, és felméred helyzeted: második harcost érdemes a következőkben támadnod.
{KCC:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a harcos testét. (4 támadással 124 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+25 életerő). {GYD:} Vámpírtőrrel megdöföd a harcos bal lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). [második harcos:] Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (3 támadástól 32 életpontot vesztesz.) [zsoldoskatona:] Sajnos nem sikerült a zsoldoskatona minden csapását hárítanod. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) [második harcos:] A második harcos összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! Újabb ellenfél után nézel, zsoldoskatona lesz az. Eleged lesz a harcból, futásnak indulsz a másik irányba. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] {Csatastatisztika; sebzés: 487, sebződés: 276, gyógyulás: 74, összesen: -202 ÉP}


Miután a csata véget ért, visszasomfordálsz a helyszínre. Az őröket sikerült legyőznötök, de a karavánvezető még hátravan. Két hatalmas szelindeket úszít rátok. Egyedül kell kiállnod a rád támadó karavánvezető ellen. (ld. enc.)

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeled védelem tűz ellen varázslattal készül a csatára.
Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy gigaököl. 9 életpontot vesztettél.
Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. {GYD:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a karavánvezető bal lábát. Kritikus ütés! (4 támadással 196 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+40 életerő). {GYD:} Vámpírtőrrel jól megszúrod a karavánvezető testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Pengéjét vadul forgatva, a karavánvezető újra meg újra lecsap. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Távolról gigaököl varázslatot lő rád a másik. 10 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
1308 tapasztalati pontot kaptál. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy ametiszt medál [ametiszt medál ládikóba-> (99,81)-> 28 arany, -2 ÉP], egy obszidián karkötő [obszidián karkötő ládikóba-> (99,81)-> 30 arany, -2 ÉP] és egy ezüst karkötő [ezüst karkötő ládikóba-> (99,81)-> 14 arany, -2 ÉP].
Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] {Csatastatisztika; sebzés: 215, sebződés: 48, gyógyulás: 44, összesen: -4 ÉP}


Boriasz egy vadászkutya, Lord Grandorx egy vadászkutya életét vette az elmúlt percekben. A táborban jó pár fegyvertelen utazó is várta, hogy reggel útra keljen a karaván. Bugar és a banditák szörnyű mészárlást végeznek közöttük. Még nézni is borzalom, de te nem teszel semmit, az ártatlanok védelme érdekében. (+10 gonoszság.) Végül a zsiványok elhajtják a szekereket, a rakománnyal, Bugar pedig egy kövér erszényt (melyben az aranyon kívül némi ékszer is van), no meg egy kisebb hordó borocskát ad át munkadíj gyanánt. A kincs szétosztását követően neked 2 aranygyűrű [aranygyűrű ládikóba-> (99,81)-> 24 arany, -2 ÉP], 1 arany karperec [arany karperec ládikóba-> (99,81)-> 26 arany, -2 ÉP] és 666 arany jut. (Boriasz 1 aranygyűrűvel, 2 arany karpereccel és 667 arannyal , Lord Grandorx 1 aranyozott klipsszel, 1 aranygyűrűvel, 1 arany karpereccel és 667 arannyal boldogabban távozhat.) Bár az erszényed vastagabb lett némiképp, a szíved azért nem teljesen nyugodt. Legközelebb százszor is meggondolod, hogy milyen kalandra vállalkozol! - gondolod, de aztán a kapott borocskával hamar megvigasztaljátok magatokat. Mire elfogy a hordó jóféle nedű, tulipiros jókedvetek támad. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapatmunka: 1. szint). (ld. enc.) Tapasztalataid alapján újabb dolgokat vagy képes megállapítani a többszemélyes kalandokról. (ld. enc.) 15000 tapasztalati pontot kaptál. [40 TVP-t használtál fel.]
Az 1. napon összeakadsz egy szőke, copfos hajú, kék szemű ember férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy koponya szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy trófea nyakláncot és egy vassisakot visel. Rangja: inkvizítori szolga. Fegyverzetét egy kardszárnyú pocok trófea, egy erszényes elkarog trófea és egy arató csattanat trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasállata egy goldugar! Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is gonosz. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Krilin. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A 8. napon megintcsak összefutsz Boriasszal. Érzékeled auráját: gonosz, mint Te. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 13. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Nyilvánvalóan belelépett a csapdádba!
A 23. napon összefutsz Sexy Mckillerrel. Dornodon bíborosa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy denevér szimbólumot, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy lánckesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy sárga erőövet, egy smaragd koszorút, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét és egy vortex talizmánt visel. Ruházatát egy fagymágus trófea, egy óriásféreg trófea és egy ongóliant trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: egybeolvadó szent szimbólumok. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasállata egy sullár! Érzékeled auráját: éjfekete, akárcsak a Tiéd.
Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
A 23. napon összeakadsz egy hosszú aranyhajú, csillogó szemű árnymanó nővel. Bőre bronzként csillog. Leah kisebb papja. Egy ezüst gyűrűt, egy fekete bőrcsizmát, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy jegygyűrűt, egy kígyóbőr övet, egy koponya szimbólumot, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy szirén köpenyét, egy szürke bőrkesztyűt, egy varkaudar szimbólumot és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy Poomr Ko trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy törpe kovács trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egybeolvadó szent szimbólumok. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy árnyéktőrt tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasa egy idomított sullár. Tárgyainak egy részét egy ragyás burástya viszi. Gyerekkel van! Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is gonosz. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Á la Moucie. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
A 27. napon összeakadsz Á la Moucieval. Leah kisebb papja. Egy ezüst gyűrűt, egy fekete bőrcsizmát, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy jegygyűrűt, egy kígyóbőr övet, egy koponya szimbólumot, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy szirén köpenyét, egy szürke bőrkesztyűt, egy varkaudar szimbólumot és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy Poomr Ko trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy törpe kovács trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: egybeolvadó szent szimbólumok. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy árnyéktőrt tart. Hátasa egy idomított sullár. Málhásállata egy ragyás burástya. Egy gyerek van vele! Elég egy mentális pillantás aurájára: jelleme gonosz, akárcsak Neked. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 27. napon egy vörös, tüsi hajú, zöld szemű, harcsabajszos árnymanó férfi lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Rögtön elszaladt a sunyi. A nyomok alapján a felállított csapda okozta felsülését.
A 31. napon találkozol egy copfos aranyhajú, kék szemű alakváltó nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Sheran ministránsa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy rinóbőr övet és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy mutáns pók trófea és egy sullár trófea díszíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tolmokov-koktél. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges jellemű az alávaló. Összeismerkedtek. Az ő neve Roweena. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
A 34. napon találkozol egy fekete, kontyos hajú, kék szemű elf nővel. Fekete a bőre. Raia kisebb papja. Egy csontamulettet, egy Eldaran karkötőjét, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy rinóbőr övet, egy szirén köpenyét és egy zangrozi csizmát visel. Ruházatát egy lábascet trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy fagyelementál trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasállata egy goldugar! Holmiját egy púpos burástya cipeli. Tisztán érzed auráját: ocsmány fehér a nyomorult jónak. Barátságtalanul méregetitek egymást néhány pillanatig. Odébbállsz.
Az aranytermő erszény 52 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+141 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+87 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 5 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál.]
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy ezoterikus mardel nyomok után kutattál. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [7 pontot használtál fel, van még 689.]

* 1. KP: elmormolod a 112. varázslatot a 71. varázslatot a 26. varázslatot
248 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 300 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 689.]
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 687.]
Szupersebesen mormolsz. A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Öregedtél 1 évet. (ld. enc.) [2 pontot használtál fel, van még 685.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot a 224. varázslatot
Szupersebesen mormolsz. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 683.]
Beizzik a turbómágia. Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 683.]

flh 16 189 felt. lőfegyver haszn. 16 a 189. tárggyal
Ok, FLH 16 189 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 683.]

ffk 300 140 140 felt.fv.kozkázata: 300 140 140
Ok, a 1. fegyverre a kockázat 300 % lesz. Ok, a 2. fegyverre a kockázat 140 % lesz. Ok, a 3. fegyverre a kockázat 140 % lesz. [0 pontot használtál fel, van még 683.]

m 5 5 7 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, északnyugatra
[98,90] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mélységi grittang lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre rohansz. {KCC:} Varkaudar szablyával kilukasztod a mélységi grittang farkát. Kritikus ütés! (1 támadással 48 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel felnyársalod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. Kritikus ütés! (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 15, összesen: +15 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Oldalt pillantva, meglátsz egy templomot. Raia híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah hívei emelték. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (rézdarab) jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy szeppent rákfatty. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a szeppent rákfatty testét. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). {GYD:} Vámpírtőrrel eltalálod a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). A szeppent rákfatty ollója a levegőben csattan. A szeppent rákfatty állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 3 csepp rákfatty váladékot. 550 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 0, gyógyulás: 22, összesen: +22 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [97,91] Egyre többet mászva veszed észre, hogy már hatalmas hegyek között vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy sziklafészket.
(Feltételes mászás:) Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Izzadság gyöngyözi a homlokodat a viszonylagos hideg ellenére, mire a sziklafészek széléhez érsz. Maradék erődet összeszedve, bemászol. Ahelyett, hogy a kilátásban gyönyörködnél, körbevizsgálódsz. Sajnos, a fészek nem üres - futnod vagy harcolnod kell. Egy óriás griff!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Marokra fogva a varkaudar szablyát a másikra támadsz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed az óriás griff jobb vállát. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Vámpírtőrrel megbököd az óriás griff bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Az óriás griff karma a fejed mellett suhan el! Az óriás griff csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Az óriás griff még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 5 madártollat. 390 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 0, gyógyulás: 17, összesen: +17 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy aranygriff!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre ugrasz. {GYD:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed az aranygriff csillogó szárnyát. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel megérinted az aranygriff csillogó szárnyát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Az aranygriff karma a fejed mellett suhan el! Apró csípést ejt rajtad az aranygriff csőrével. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 aranytollat. [aranytoll ládikóba-> (100,80)-> 40 arany, -2 ÉP] 625 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 8, gyógyulás: 24, összesen: +16 ÉP}

Hopp, valami van a fészekben! Találtál 1 vaskulcsot. [vaskulcs ládikóba-> (100,80)-> 10 arany, -2 ÉP] Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [96,90] Még mindig magashegység, hófödte sipkákkal. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy nyuhaj karbin. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. {KCC:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a nyuhaj karbin zselés fejét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a nyuhaj karbin zselés fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A nyuhaj karbin összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 karbin plazmát. 342 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 3, gyógyulás: 17, összesen: +14 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély szakadékot.
(Feltételes mászás:) A kötelet egy kiálló sziklához rögzíted, és nagyon óvatosan, nagyon lassan leereszkedsz. Megkapaszkodsz a falon tátongó sötét üreg peremében, és bemászol. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Nem ér készületlenül, hogy a barlang lakója morogva megindul feléd. Egy téfea magoflux!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre rohansz. {GYD:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a téfea magoflux ragyás nyelvét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). {GYD:} Vámpírtőrrel felnyársalod a téfea magoflux embriószerű testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Nyelvét a téfea magoflux feléd löki, de eredménytelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. 245 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 0, gyógyulás: 19, összesen: +19 ÉP}

Ez könnyű volt! - porolod le magad. Velőtrázó üvöltést hallasz magad mögött. Az ütő is megáll, amikor sarkon pördülsz. Egy mutáns pók!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát a másikra támadsz. {KCC:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a mutáns pók testét. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel teljesen átszúrod a mutáns pók testét. Kritikus ütés! (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A mutáns pók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A mutáns pók még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (100,80)-> 8 arany, -2 ÉP] 384 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 2, gyógyulás: 20, összesen: +18 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [76 pontot használtál fel, van még 607.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[95,89] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély szakadékot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Lábaddal bújsz be először a meredek falban nyíló barlangba. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Nem ér készületlenül, hogy a barlang lakója morogva megindul feléd. Egy mosolygó rettenet!

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rohansz. {KCC:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a mosolygó rettenet ragyás testét. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Vámpírtőrrel jól megszúrod a mosolygó rettenet ocsmány tömegét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A mosolygó rettenet állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mosolygó rettenet csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
345 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 19, összesen: +19 ÉP}

Már épp kincsek után kutatnál, amikor újabb vendéglátó vereget vállon. Egy mutáns pók!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra támadsz. {GYD:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a mutáns pók testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Vámpírtőrrel eltalálod a mutáns pók testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (100,80)-> 6 arany, -2 ÉP] 384 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 2, gyógyulás: 18, összesen: +16 ÉP}

Most már egész jól látsz. És nicsak, a földön találsz 1 bronzkulcsot. [bronzkulcs ládikóba-> (100,80)-> 9 arany, -2 ÉP] Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy nyuhaj karbin lehet. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rontasz. {GYD:} Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a nyuhaj karbin testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Vámpírtőrrel felnyársalod a nyuhaj karbin zselés fejét. Kritikus ütés! (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A nyuhaj karbin csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 karbin plazmát. 342 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 4, gyógyulás: 19, összesen: +15 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy troll ritualista lehet. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled láthatatlan védekező varázslattal készül a csatára. Egy rovarfelhő varázslattal köszönt csatapartnered. 10 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Ki-tudásod egy igazi tesztje előtt állsz: az Erő Öklét készülsz alkalmazni. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a troll ritualista ragyás bőrét. (3 támadással 131 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+27 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel eltalálod a troll ritualista bal karját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Karmaival a troll ritualista megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A troll ritualista állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. 8 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-23 életpont). A troll ritualista összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
765 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 41, gyógyulás: 31, összesen: -10 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
Összefutsz egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Leah eljövendő papja. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy halálhozó karkötőjét, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy jegygyűrűt, egy koponya szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy Mágikus Koponyát, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.smaragdját, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy ekharion bébi trófea, egy csontváz lord trófea és egy áeratikus hasnyák trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: denevérek gyűrűjében fekete obszidián koponya. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Málhásállata egy törpemammut. Tisztán érzed auráját: ő is gonosz. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Kripta Gitta. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [94,88] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Találsz egy oltárt. Leah hívői építették. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (rézdarab) jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot!

Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [94,87] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély szakadékot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy csillezsályát. (ld. enc.)
(Feltételes mászás:) Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy púpos burástya!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. {KCC:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a púpos burástya nyakát. (2 támadással 76 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). {GYD:} Vámpírtőrrel teljesen átdöföd a púpos burástya bal oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A púpos burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A púpos burástya melléd csap a farkával! A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
235 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 0, gyógyulás: 20, összesen: +20 ÉP}

Épphogy csak kifújod magad, máris újabb támadó liheg a nyakadba. Egy ragyás burástya!

A lény savat köp rád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (12 életpontot vesztettél.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Vámpírtőrrel jól megszúrod a ragyás burástya bal oldalát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Feléd sújt a ragyás burástya a farkával, de elhibázta! A ragyás burástya csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (100,80)-> 8 arany, -2 ÉP] 640 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 14, gyógyulás: 23, összesen: +9 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 ubuk dobónyílat. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [72 pontot használtál fel, van még 535.]

m 6 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra
[93,87] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. Oldalt pillantva, meglátsz egy mély szakadékot. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy vaskohót.
(Feltételes mászás:) Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. Lábaddal bújsz be először a meredek falban nyíló barlangba. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. A dühödt ordítás, ami a következő pillanatban felhangzik, egyértelművé teszi, hogy az esetleges kincsért meg kell küzdened. Egy púpos burástya!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a púpos burástya bal karját. (2 támadással 63 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel teljesen átszúrod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! Feléd sújt a púpos burástya a farkával, de elhibázta! A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
235 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 0, gyógyulás: 17, összesen: +17 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy quwarg felderítő!

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a quwarg felderítő testét. Kritikus ütés! (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra támadsz. {GYD:} Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a quwarg felderítő torát. (3 támadással 107 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel meghorzsolod a quwarg felderítő potrohát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A quwarg felderítő csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 5, gyógyulás: 4, összesen: -1 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém (vasérc) van!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 vasércet!

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [92,88] A hegyvidéket síkság váltja fel. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő uzbány nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi az uzbány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rontasz. {KCC:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod az uzbány jobb oldalát. Kritikus ütés! (2 támadással 96 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel eltalálod az uzbány testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Az uzbány csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Az uzbány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 0, gyógyulás: 2, összesen: +2 ÉP}

Utad során felfedezel egy amniosz-fát. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog ELFelejett Álmok előtt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Van nyaka, de nincs feje
Van karja, de nincs keze
Van dereka, de nincs lába
Van bőre, de nincs hája.
Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívői építették. Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [49 pontot használtál fel, van még 486.]

kt 203 81 elkészíted a 203. tárgyat (81 darabot)
Begyűjtöttél 81 amnioszt. Egészséged TF-elődött. (+1 egészség.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [324 pontot használtál fel, van még 162.]

bb 203 1113 85 beraksz a bankba a 203. tárgyat (1113 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 81 amnioszt. Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Beraksz a bank széfjébe 9 óndarabot. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[91,88] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy arató csattanat. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi az arató csattanat egyik lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. A Kobraharapás alkalmazására összpontosítasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az arató csattanat testét. (5 támadással 96 életpontot sebezve.) {KCC:} Vámpírtőrrel eltalálod az arató csattanat zöld masszáját. Kritikus ütés! (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Az arató csattanat fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az arató csattanat most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 9, gyógyulás: 2, összesen: -7 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Sheran híveié. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [90,88] A talaj homokossá válik, feltűnnek a sivatag első dűnéi. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy dűnekukac. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan ellenfeledre támadsz. {GYD:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a dűnekukac szelvényezett hátát. Kritikus ütés! (2 támadással 98 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel eltalálod a dűnekukac testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A dűnekukac feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a dűnekukac száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 2 csepp spirituszt. 300 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 0, gyógyulás: 2, összesen: +2 ÉP}

A fősátor közelében egy csapat kalandozót pillantasz meg. Egyiküket sem ismered. Egy alacsony és testes, golyófejű fickó magyaráz nekik, hevesen gesztikulálva. Kalandszagot érzel, ezért máris közelebb oldalazol, hogy kihallgasd őket. Hamar kiderül, hogy erre semmi szükség, a köpcös figura észrevesz, és téged is magához invitál.
- Nos, akkor újra elmondom. Shleff vagyok, a porondmester, és egy igencsak különleges attrakciót készítettem elő a hétvégére. Sajnos azonban a libertani vendégartisták, a Rettentő Banda nem érkezett meg időre, és még gyakorolni is kellene. Kalandozó urak, nagy bajban vagyok, gyorsan pótolnom kellene őket - fogja könyörgőre, miközben a kezét tördeli. - A jegyeket már mind eladtuk, nem lehet lemondani az előadást. Segítsenek rajtam.
- Mit kellene csinálnunk? - kotyogsz közbe.
- Oh, maguknak ez semmiség! Csupán némi erőre, és ügyességre lesz szükség, no meg, hogy ne legyenek zavarban a színpadon. Tehát illő, hogy legalább egyszer-kétszer megnézzenek egy vándorcirkuszt belülről. Ja és még valami. A plakátokon a Rettentő Banda rajza van. Nem nagyon látszik jól az arcuk, tehát ezzel nem lesz gond, de ők öten vannak - az ön csapatának is öt főből kell állnia. Ha kisegítenek a bajból, nem fogják megbánni. Russlan felhatalmazott, hogy bőkezűen jutalmazzam a jelentkezőket.
Érdekes feladatnak látszik. Talán érdemes lenne elvállalni - tűnődsz, és faképnél hagyod a porondmestert. (9. többszemélyes kaland, 40 TVP szükséges hozzá.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy kék-piros csíkos, jókora sátor bukkan fel előtted, szinte a semmiből előteremve. Sokban emlékeztet a vándorcirkuszban felhúzott építményekre, biztos, hogy van valami köze is hozzá. Amint közelebb lépsz, hangos vitatkozás hangjait hallod bentről, majd szétnyílik a sátornyílás és egy tetőtől-talpig vicces, buggyos, fodros hacukába beöltöztetett elf lép ki rajta. Bosszankodva belerúg a sátor falába, majd eltűnik a háta mögött. A sátornyílás közben a helyére libben. (714. épület.)
Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Összeakadsz Alaria Volerdivel. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Ő Radul Renier felesége! Leah inkvizítora. Egy csontamulettet, egy féregíz nyakpántot, egy jegygyűrűt, egy koponya szimbólumot, egy Krough fejdíszét, egy lánckesztyűt, egy Luthius karkötőjét, egy Métely páncélját, egy mihlanil medált, egy nodonrod kitűzőt, egy örökkéval.kristályát, egy rinóbőr övet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy Vlagyimir-díjat visel. Rangja: Inkvizíció tudati terének Őrzője. Fegyverzetét egy kisebb quwarg isten trófea, egy északi tűzsárkány trófea és egy elf mesterharcos trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy Tharr kalapácsát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Hátasállata egy mutáns pók! Teherhordója is van: egy ryuku ostromteknős! Szegény állat majd megszakad. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: jelleme gonosz, akárcsak Neked. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Összefutsz egy hosszú ősz hajú, csillogó szemű alakváltó nővel. Bőre teljesen fehér! Sheran hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy féregíz nyakpántot, egy sárga erőövet, egy vassisakot, egy vasvértet és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy varkaudar íjász trófea, egy varkaudar behemót trófea és egy élőholt quwarg trófea ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy Lélekmérleg. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Tisztán érzed auráját: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Lihahulilania. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Csábos mosolyt villant meg feléd, de nem mutatsz túl nagy érdeklődést. Hopp, átugrik egy főnixtoll!
[16 pontot használtál fel, van még 146.]

tk 9 2258 többszemélyes kaland 9 2258
Gyorsan körülnézel, ki van már itt: még senki. Most már csak várni kell! Amint Swapo Ric ideér, indulhat a közös kaland! [0 pontot használtál fel, van még 146.]

kb 203 150 kiveszel a bankból a 203. tárgyat (150 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 134 amnioszt. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 146.]

be 714 bemész a 714. épületbe
Félrehajtod a sátor bejáratára hajló ponyvát, és belépsz rajta. Tágas, gyéren berendezett épületbe érkeztél. Sokkal nagyobbnak tűnik, mint amilyennek kívülről tűnt, lehet hogy valamilyen térnövelő illúzióvarázslat kelti ezt, bár mi értelme lenne... A terem közepén egy íróasztal áll, mögötte rendkívül alacsony növésű, színes ruhás gnóm üldögél. Valamilyen iratba mélyed, és csak akkor kapja fel a fejét, amikor elindulsz felé.
- Üdvözöllek kalandozó! Kerülj beljebb - mondja, és feláll a székről, hogy úgy fogadjon. - Mi járatban vagy erre?
Megérdeklődöd, mi ez a hely itt.
- Ez a főépület, ahonnan az összes, Ghallát keresztül-kasul bejáró vándorcirkuszunk működését koordináljuk - meséli a gnóm. - Illetve több ilyen épület is van, minden szektorhoz tartozik egy. Én Russlan vagyok, általában én tartom itt rendben a dolgokat. Meg persze a többi fősátorban is, általában minden nap másik helyen ellenőrzök mindent. - Aztán egy kristálytáblát tesz maga elé, és lassacskán fel is ismered a rajta lévő ábrát: a kontinens egy részének térképe az. A zöld és barna háttérszínnel jelölt síkságokon és hegyvidékeken mágikus, fehér pöttyök villognak. - Ezek itt a vándorcirkuszaink! Jelenleg épp ezeken a helyeken járnak, és mivel tudati kapcsolatban vannak velünk, egy varázslat segítségével egyidejűleg ezeken a térképeken is megjelenítjük őket. Így könnyebb eldönteni, melyikük merre menjen.
Eltöprengsz azon, hogy milyen sok van belőlük, és csak utólag jössz rá, hogy hangosan gondolkodtál.
- Igen, sokan vannak - mondja a gnóm. -, viszont valószínűleg néhányukat a közeljövőben vissza kell rendelnünk, mert nem bírjuk a fenntartásukat anyagilag. Nagyon kevés bevétel folyik be a cirkuszozásra vágyó kalandozóktól, sokkal többre számítottunk a vállalkozás beindításakor. Már a bankok sem adnak nekünk hitelt, hiszen még az előzőeket sem tudtuk visszafizetni.
Őszinte sajnálkozással tekintesz a hivatalnokra, és elképzeled, milyen sivár is lenne az életed a vándorcirkusz állandó jelenléte nélkül. A mutatványosok felbukkanása színes pont a szörnyöléssel telő hétköznapokban.
- Tudnál! - feleli felviruló arccal a gnóm a kérdésedre, melyben udvariasan aziránt érdeklődsz, vajon te tudnál-e valahogy segíteni. - Jelenleg épp a szekereket vontató lovak és egyéb teremtmények ellátása a legnehezebb feladatunk. Az élelmezés rengeteg fáradtságba és pénzbe kerül, nem igazán bírjuk anyagilag. Ha szereznél nekünk olcsón 20 kiló amnioszt, az sokat segítene. Persze nem kívánjuk ingyen! A bolti ár negyedét kifizetjük érte.
A gnóm megveregeti a hátad, majd búcsút int. A további teendőiden töprengve távozol. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
Örül, hogy megtetted, amit kért. [2000 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 100 arany.] Russlan szája a füléig ér, úgy vigyorog rád, hogy ez az előnyös üzlet végre megköttethetett. Úgy hiszi, nagyon jó kapcsolataid lehetnek, ha ilyen olcsón sikerült amnioszhoz jutnod.
- Persze ezzel még nem vagyunk teljesen kisegítve - vált egy kicsit bizalmasabb hangnemre a gnóm hivatalnok. - A lovak ma ugyan kapnak enni, de ettől még a cirkuszi kasszák nem telnek meg. Ott van például a díjak kérdése... úgy gondoltuk drága és egyedi tárgyakat adunk a cirkuszi sátrakban sikeres kalandozóknak, hogy felkeltsük figyelmüket, és minél többen és többször jöjjenek ringbeszállni a díjakért. Ezek a tárgyak azonban nem olcsók, és hiába a kizárólagos szerződés a zangrozi beszerzőnkkel, az még az árakat is növelni akarja. Szóval előbb-utóbb elfogynak a cirkuszi díjak, ha nem változik meg valami hamarosan. Sajnos vannak tárgyak, amiből nagyon kevés van, például halálhozó karkötője már alig van a készleteinkben. Ha segíteni akarsz, szerezz valahonnan legalább egyet, ez ki ugyan nem segít, de egy másik kalandozó a jövőben legalább boldog lehet. A teljes beszállítói árat természetesen nem fizethetjük ki érte neked, de majd valahogyan viszonozzuk, ígérem. Ja, és a legkevesebb, hogy a vándorcirkusz törzstámogatója tisztségbe emelünk. Rendben?
Elképedve hallgatod a mesét arról, hogy a cirkusznak milyen rosszul megy. Hát, ha ennyire rászorulnak, lehet, hogy segítened kellene. A gnóm megveregeti a hátad, majd búcsút int. A további teendőiden töprengve távozol. [5 pontot használtál fel, van még 141.]

bb 203 150 beraksz a bankba a 203. tárgyat (150 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 amnioszt. [0 pontot használtál fel, van még 141.]

szk 121 156 253 keresed a 121. szörnyet a 156. szörnyet a 253. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy homokférget. [0 pontot használtál fel, van még 141.]

ef 8 energia fejlesztése 8
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-4 TU.] A befejezéshez még 2392 TU szükséges. Egészséged TF-elődött. [40 pontot használtál fel, van még 101.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 98.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+0 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 9, 3, 18.
Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól csipkés fenekűre tápolt kalandozó császár helyett a halhatatlanság várományosa. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +35 max. varázspont, +14 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 4 tulajdonság-pontot, és 3 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 98 pontod maradt, ebből a következő körre 98 pontot vihetsz át. Kapsz még 537 pontot. A következő körben tehát 635 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ZSOLDOSKAPITÁNY (7041. SZÖRNY)
Amikor egy zsoldoskatona kiöregszik a hadi szolgálatból, gyakran szegődik nemesek, kereskedők, utazók mellé különböző védelmi feladatok elvégzésére. Az egymást jól ismerő zsoldosok a legtöbb esetben együtt vállalják az ilyen munkákat. Mivel a zsoldosok világéletükben a parancsnokok döntéseihez igazodtak, már csak megszokásból is vezetőt, kicsit nagyképűen: "kapitányt" választanak maguk közül, aki aztán alkuszik a munkaadókkal, és akinek utasításait a többiek gondolkodás nélkül teljesítik. A kapitány persze ilyenkor a munkaadó többi fegyveresének is parancsol, hisz bátrabb, erősebb és képzettebb a többieknél.

HARCOS (47. ELLENFÉL)
A Túlélők Földjének középületei nem túl jól fizetik meg alkalmazottaikat. Mégis, mindig akad egy-két alak, aki rákényszerül arra, hogy munkát vállaljon a városházákon. A kapuőrök szintén nem tartoznak a legjobban fizetett katonák közé - ez valószínűleg itt-ott lyukas bőröltözetükön is látszik. Ennek ellenére akadnak köztük ügyes fegyverforgatók, akik ezt a hiányosságot harctudásuk villogtatásával képesek ellensúlyozni. Ha provokálni kezdesz egy ilyet, te is hamar megtapasztalhatod milyen erős ellenfelek ők.

KARAVÁNVEZETŐ (7042. SZÖRNY)
A karavánok élén minden esetben rutinos, öreg vadonjárók állnak, akik úgy ismerik a terepet, mint a tenyerüket, és nem ijednek meg a saját árnyékuktól. Éppúgy értenek az alkudozáshoz, mint a fegyverforgatáshoz. Akad köztük kiszolgált, veterán zsoldos, és megállapodott kalandozó is. Némelyikük még a mágiaszövés fortélyait is kitanulta egykoron, épp ezért nem tanácsos ujjat húzni egy karavánvezetővel. Ha mégis megteszed, csak magadra vess!

CSAPATMUNKA
A csapatmunka szakértelem a többszemélyes kalandokban való megfelelés tudománya, növekedése egyben jelképezi a szociális viselkedés, a csapat egészét segítő képességek, és a kettőnél több résztvevős harcban való helytállás fejlődését is. Minden egyes alkalommal, amikor többszemélyes kalandban veszel részt, a csapatmunka fejlődik - mértéke a kaland próbáinak számával arányos. A kaland vezetőjének fejlődése olyan, mint ha eggyel több próbát teljesített volna. Ha olyan csapattal tartasz, melynek minden tagja a te Közös Tudatod tagja, már szinte félszavakból is megértitek egymást, így a fejlődés másfélszer annyi lesz, mint egyébként. Ha már csak egyedül maradtál a kalandban, mert a többiek elbuktak valahol útközben, már a csapatmunkád sem fejlődik. Mivel a csapatmunka önképzésben nem fejleszthető szakértelem, KNO-zni nem lehet, ill. a tudatturbó és a sziklozug ragu elfogyasztása sem hat rá. A csapatmunka növekedésével új beállítási lehetőségeket, képességeket szerezhetsz, melyeket a többszemélyes kalandokban használhatsz majd fel. Ezekről mindig enciklopédia tájékoztat majd. Az adott képességet attól a szinttől használhatod majd, ahányas szakértelemnél azt megkaptad. Az első ilyen "képesség" a "Mindenki egyért", melyet alant olvashatsz.

"MINDENKI EGYÉRT" BEÁLLÍTÁS
Most, hogy megszerezted első tapasztalataidat a többszemélyes kalandozás terén, talán épp egy összeszokottabb, minden kalandba közösen induló csapatra vágysz. Ez azonban nem működhet teljesen, amíg a csapattagok szenvtelenül figyelik, miként buknak el társaik, és ők, mintha mi sem történt volna, folytatják a kalandozást. Mostantól ezt a tényezőt kiküszöbölheted a TKB 1 <beállítás> parancs használatával, ahol
ha a beállításnak 1-et adsz meg: ha valaki elbukik, a teljes csapat elbukja a kalandot,
ha a beállításnak 0-t adsz meg (azaz TKB 1 parancs hatására): ha valaki elbukik, a csapat attól még folytatja a kalandot. (Ez az alapállapot, csak ha átállítottad korábban, és most törölni akarod, akkor van szükséged erre a parancsra.)
Azokban a többszemélyes kalandokban, ahol te vezeted csatába társaidat, a te beállításod határozza meg a kaland milyenségét.

TERMÉSZETELLENES ÖREGEDÉS
Előbb-utóbb találkozni fogsz olyan szörnyekkel, amelyek ún. természetellenes öregedést okoznak. Ilyenkor a szörny pillantásától/érintésétől a tested akár évtizedeket is öregedhet egy szempillantás alatt, ha nem dobod meg a szerencsédet halál ellen. Ezenkívül bizonyos varázslatok használata is okozhat azonnali öregedést. Az ilyen öregedés csak a testedre hat, szellemedet, elmédet épen hagyja. Ha viszont ily módon elérkezel a maximális lehetséges életkorodhoz (ezt pontosan te nem ismered) meghalsz, visszafordíthatatlanul, még a deus ex machina sem ment meg. Természetesen lehetőség van a természetellenes öregedés visszafordítására is, különböző varázsitalokkal, varázslatokkal. Ha a valódi életkorod (a szellemedé) és a testedé különbözik, ezt a karakterlapon, az ÉLETKOR: VALÓDI/TESTI életkor formában olvashatod le. A tested életkora semmilyen módon sem csökkenhet a valódi életkorod alá. Nyilvánvaló, hogy a különböző fajok élettartama eltérő. Az emberek maximális élettartama 80-110 év, az elfeké 1200-1600, a törpéké 600-750, az árnymanóké 90-130, a trolloké 60-80, a gnómoké 800-1000, az alakváltóké 150-200, a kobuderáké 120-150. A mutánsok maximális élettartama ismeretlen.

CSILLEZSÁLYA (1252. NÖVÉNY)
A csillezsálya a sziklás terepet kedveli, ott is azokat a repedéseket, ahol gyakran lehet árnyékban. Ritkán nyílik, de ilyenkor álomszép, lila színű virágot bont. Már rátekinteni is igazi bódulatot okoz, hát még ha óvatosan leszedsz pár levelet a csillezsálya tövéről (KT 1253 parancs 3 TVP-ért, körönként max. 3-at) és az orrod alá dugva belélegzed azt a kellemes illataromát, melyet ez bocsát ki magából (H 1253 parancs 5 TVP-ért). Különös bódulat lesz úrrá rajtad, ami csupán néhány percig tart. Hatása lenyűgöző lehet: - vagy max. életerőd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával, - vagy szerencséd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával. Persze az is lehet (ha épp nincs szerencséd), hogy a zsályalevél beszippantása semmilyen változást nem okoz. A bódulat káros mellékhatásairól egyelőre nem tudni, remélhetőleg nincsenek is.
A csillezsálya virága szép látványt nyújt ugyan, de felhasználni semmire nem lehet.

A SASSZÁRNYAK TELJES MEGÉRTÉSE (28. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Ahogy közeledsz ahhoz a ponthoz, amelyhez a történelem folyamán csak néhány ősi, félisten hatalmú alakváltó jutott el, a megismerés félelmetes távlatai nyílnak meg előtted. Megismered a Túlélők Földjének a termomágikus háború által felborított gravitációs törvényeit, azokat, amelyek lehetetlenné tették eddig a 9. alakváltó képesség használatát. Mostantól képes vagy szabadon szárnyalni! Boldogan repülsz az égen, órákon keresztül szárnyalsz. Semmi kedved nincs visszatérni a halandók egyszerű kis világához! Végül, amikor leszállsz, egyfajta magasztos érzés tölt el. Micsoda hihetetlen lehetőségei vannak egy alakváltónak! Milyen fantasztikus fejlődési irányok! Fejlődés... Eszedbe jut a kudarcot vallott kvatációs kísérlet. Vajon meddig fog érdekelni a kalandozás, a földhözkötöttek csip-csup ügyei, ha ilyen végtelen lehetőségeid vannak? Ráébredsz, hogy választanod kell: a szabad repülés, út egy új faj felé, vagy a régi életed, amely ugyan küzdelmekkel teli, de így legalább nem szakadsz el kalandozótársaidtól. Végül a kalandók, a halandóság izgalma mellett döntesz, és véglegesen lemondasz a Sasszárnyakról.

KARAKTERLAP

Zark Bonfire, egy fekete hajú, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah nagyhatalmú főpapja vagy. A Pusztítás Prófétái (#9113) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 396. fordulód.

Erő: 39 (44) Szint: 29 Merészség: 7/3 Magasság: 183 cm
IQ: 45 (49) Támadás: 36 Agresszió: 3 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 45 (48) Védekezés: 46 Menekülés: 30 % Életkor: 43/44 év
Egészség: 51 (53) Életpont: 357/521 Jellem: gonosz (666) Tul. pont: 4
Szerencse: 38 (44) Varázspont: 826/37 Pénz: 4733 arany Kép. pont: 9
Tudatpont: 24/0 Pszi pont: 215/228 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 12
Eddig összesen 3915 szörnyet (18 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9656 TP-t kaptál. Jelenleg 2606110 TP-d van. A következő szinthez még 393890 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, eszkimó óriás, jégzabáló. A 393. fordulódban 7174 arany került a bankszámládra. 7281 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 8/0 ökölvívás: 30/13 szúrófegyverek: 30/8
vágófegyverek: 23/96 (+2%) ütőfegyverek: 1/72 lőfegyverek: 27/20
dobófegyverek: 26/43 (+1%)

Feltételes fegyverváltás: varkaudar szablya (#516) (300%) << ököl (#28) (140%) << vámpírtőr (#364) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -15.); vas dobónyíl (#189) (16 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 21/18 2. nyomkövetés: 119/17 (+47%) 3. lopás: 11/79
4. mászás: 15/35 (+13%) 5. csapdakészítés: 22/71 (+6%) 6. csapdaészlelés: 20/4
7. gyógyítás: 103/2 8. titkosírás: 27/78 9. felderítés: 26/81 (+6%)
10. szörnyidomítás: 7/83 11. teológia: 47/46 (+1%) 12. taumaturgia: 37/82 (+1%)
13. szerencsejáték: 6/7 14. versengés: 19/92 15. harcművészetek: 28/32
16. zene: 15/2 17. szörnyismeret: 54/34 (+20%) 18. pszi: *23/100
19. zárnyitás: 10/22 20. vadászat: 9/85 21. bányászat: 32/64 (+9%)
22. úszás: 11/59 23. csapatmunka: 1/39

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 36 TVP-ért
kutatsz max. 150 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
mászol max. 300 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
szintszívó (#96), ősi szellem (#422), szintszívó lények (#9097), öregedést okozó lények (#9095)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
Éjharcosok (#9131), őrjáratozó katona (#274), 9922. szövetség (#9922), Serény Múmiák (#9103)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) tompítás (#40, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP)
hhaar burka II (#162, 10 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP)
kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) éhínség (#39, 7 VP)
sötét halál (#45, 18 VP) vérbeli borzongás (#46, 9 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP) a lélek védelme (#57, 32 VP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) életszívás II (#80, 12 VP, 5 TVP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) halotthívás (#93, 34 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) sorvasztás (#102, 20 VP) pusztító végzet (#106, 30 VP)
halálvarázslat (#124, 50 VP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)
gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP) nagyobb tűzlehelet (#150, 5 ÉP) pszi kő kreálása (#151, 30 ÉP, 30 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) tulajdonságpajzs (#26) hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
sötét halál (#45)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> gnóm szolgáló (#181) sötét halál (#45) >> nómenklatúra (#158)
villámcsapás (#50) >> purifikátor (#157) nagyobb tűzlehelet (#150) >> ongóliant (#159)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Látogass meg birodalmamban!
2.) A legsötétebb titkok a vizek mélyén rejtőznek. Ereszkedj le oda, és belezz ki kettőt a mélység fattyai közül! (számláló: 0)
3.) Az eddigi legkönnyebb feladat: Ölj meg egy sötét motyogót!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 11 királynő, 7 élőholt, 11 vadász, 6 nagymester, 2 rohamosztagos.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 főnixtoll (#563) 1 kaja (#2) 9 óndarab (#85)
3 spiritusz (#170) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
233 arany (#50) 1 gyöngymangó (#135) 2 karbin plazma (#199)
5 madártoll (#112) 3 rákfatty váladék (#333) 4 rézdarab (#70)
1 téfea-agy (#172) 1 ubuk dobónyíl (#138) 1 uzbány csőr (#169)
2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(90,88) dűnekukac (#357), cirkuszi fősátor (#714), 9. többszemélyes kaland, oltár, Alaria Volerdi (1264. kalandozó), Lihahulilania (1900. kalandozó)
(91,88) arató csattanat (#144), Sheran oltár
(92,88) uzbányok (#102), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), művészi porolit (#720), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372), 37. jellempróba, Fairlight oltár
(93,87) mély szakadék (#154), oltár, vaskohó (#155), púpos burástya (#92), quwarg felderítő (#299), érclelőhely
(94,87) mély szakadék (#154), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), púpos burástya (#92), ragyás burástya (#111)
(94,88) Leah oltár, érclelőhely
(95,89) mély szakadék (#154), egy ismeretlen isten rúnaköve, mosolygó rettenet (#97), mutáns pók (#117), nyuhaj karbin (#110), troll ritualista (#365), Kripta Gitta (3454. kalandozó)
(96,90) nyuhaj karbin (#110), mély szakadék (#154), téfea magoflux (#98), mutáns pók (#117)
(97,91) sziklafészek (#167), óriás griff (#105), aranygriff (#304)
(98,90) mélységi grittangok (#103), egy ismeretlen isten rúnaköve, Raia oltár, Leah oltár, érclelőhely, szeppent rákfatty (#186)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A III. Harcosok Ligájában elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába.
* Ha a karakter és a szörny egyszerre ölte meg egymást, akkor még a D.E.M.-ezés előtt kiíródott, hogy a szörny meghalt/eldemezett, stb. Ezt a jövőben már nem fogják látni a karakterek. A karakterek demezése előtt íródott furcsán "elfutós" szöveget szintén töröltük onnan.
* Elenios tündöklő szobra akkor is kifejtette hatását, ha lerombolták azt, ezt javítottuk.

Üzenet küldése a karakternek