38. forduló, 40. forduló, Bálványfaragó Yodd összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 30. 11h:04'
EZ A 117. JÁTÉKHETED, 39. FORDULÓD
118. játékheted kezdete: dec. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5097
ingyenf: 3

BÁLVÁNYFARAGÓ YODD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,-49] koordinátán.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

v 6 6 6 elmormolod a 6. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Megidézted az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 173.]

av 10 alakváltás 10
Lassan gyökereket eresztesz a földbe, és pótolod a szervezetedből hiányzó nedvességet. De jó! (+5 életerő.) Aztán a gyökerek újra lábakká alakulnak. [10 pontot használtál fel, van még 163.]

kpb 1 kezd. parancs berakása: 1

tf 3 14 fejleszted a 3. tulajdonságodat 14 pontért
Gyakorlod a képzeletbeli ellenfelek csapásai, ütései elől való félreugrást. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. Eszel valamit. (-1 kaja.) [14 pontot használtál fel, van még 149.]
[A parancs tárolásra került.]

kpb 2 kezd. parancs berakása: 2

f 13 kísérletezel a 13. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz vas dobónyilat. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 139.]
[A parancs tárolásra került.]

t 103 támadod a 103. szörnyet
FT 103 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy mélységi grittang! Ezt kerested. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


fog 119 219 elfogod a 119. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

fog 68 219 elfogod a 68. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

fog 65 219 elfogod a 65. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

fkt 4 1 felt. készítesz a 4. tárgyat (1 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

fkt 32 1 felt. készítesz a 32. tárgyat (1 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[74,-50] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Ráismersz a lényre. Egy trappoló dinymák. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a trappoló dinymák jobb középső lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Bravúrosan félreszökkentél. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a trappoló dinymák testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák szinte eltipor támadásaival! (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Vad döféseivel a trappoló dinymák nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a trappoló dinymák fekete testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}


(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd.
- 20 arany - háborodsz fel a belépő drágaságán, de hát nincs mit tenni, mérgesen keresgélni kezdesz zsebeidben. Sajnos nincs nálad ennyi. Talán majd legközelebb. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy manóodút. Nyugatra nézve látsz egy phua-kúpot. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [75,-51] Még mindig dombos terepen vagy. Utad során felfedezel egy manóodút. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz sötét kámzsát. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északra nézel, észreveszel egy mély szakadékot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Ráismersz a lényre. Egy északi aurach. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach tömpe orrát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 10 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd az északi aurach fejét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Az északi aurach feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki az északi aurach száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 340 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [75,-52] A dombság átmegy hegységbe. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vadtroll. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a vadtroll bal lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a vadtroll testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) A vadtroll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vadtroll megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-5 életpont)! A vadtroll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély szakadékot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi.
(Feltételes mászás:) Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. Döbbenten érzed meg a forró leheletét valaminek a közvetlen közeledben... Egy téfea magoflux!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a téfea magoflux ragyás nyelvét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a téfea magoflux testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Varázsenergiád szökik! (-10 varázspont.) Vashegyű lándzsával felnyársalod a téfea magoflux ragyás nyelvét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A téfea magoflux összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 245 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 bakkura csizmát (ld. enc.). Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északra látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ. [77 pontot használtál fel, van még 62.]

m 8 8 7 mozogsz északra, északra, északnyugatra
[75,-53] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vadtroll. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Karmaival a vadtroll megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A vadtroll feléd harap, de sikertelenül. Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-3 életpont). A vadtroll összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 180 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [75,-54] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vadtroll. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a vadtroll testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a vadtroll, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-4 életpont). A vadtroll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély szakadékot.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Nem mersz lepillantani. A kötél szorosan tart - óvatosan bemászol a sötét nyíláson. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy sziklafészek van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [74,-55] Egy kisebb településhez érkeztél. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő orgyilkos nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad az orgyilkos bal lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az orgyilkos jobb lábát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az orgyilkos bal karját. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Az orgyilkos összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis sörényes ubuk trófeát, és kinyersz egy alkalmas orgyilkos trófeát. 320 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Találsz egy főutcát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Két karcsú, színezüstként csillogó ikertorony magasodik egy kisebb park közepén, melyeket egy törékenynek tűnő, kecses híd köt össze a magasban. Megfájdul a nyakad, mire tekinteted megtalálja a csúcsokat az alacsonyan szálló felhők közt, tetejükön az Ezüst Kígyó Szövetségének szimbólumával, a két egymásba fonódó ezüstkígyóval. Érdekes, három fiatornyot is megpillantasz a távolabbi oldalán...
Az előtted elterülő, gondosan nyírt sövénylabirintuson fehér kavicsokkal felszórt utak kígyóznak keresztül, melyek elvezetnek a közelebbi toronyhoz. Az épület tövét hatalmas szent tölgyek övezik, közelebb érve pedig az alattuk kialakított barátságos pihenőlugasokat is meglátod már. A résnyi ablakokban pislákoló zöldeskék fények földöntúli hangulatot adnak a helynek, szerencsédre azonban a kapu melletti tábla tudtodra adja, hogy az Ezüst Toronyban jársz, így nem kell tartanod semmitől. Itt őrzik ugyanis Fairlight messzi földön híres relikviáját, az Ezüst Kódexet! (670. épület.)
Megpillantasz egy óriási épületet. Magas, fekete falai nyitott térséget zárnak közre. Ez nem lehet más, mint a Sötét Elfek által épített kalandozó aréna! (683. épület.)
Hatalmas sziklabérc tör az ég felé, büszkén a város legmagasabb hegyének tetején. A közelébe érve sziklába vésett elfeledett hősies csaták elevenednek fel előtted, s tekintetedet egy rejtett barlangnyílás felé vezetik - ez nem lehet más, csak a legendás Földelem Kapuja Harci Iskola, amiről a város lakói is meséltek neked. Bizonyára a legjobb mesterek tökéletesíthetik itt harci tudásodat. (698. épület.)
Van itt még egy kolostor (690. épület.).
Összeakadsz Lass-sal. Tharr követője. Egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy rézsisakot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy orgyilkos trófea és egy proteinfecske trófea teszi egyedivé. Bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[51 pontot használtál fel, van még 11.]

m 6 6 1 mozogsz nyugatra, nyugatra, északkeletre
[73,-55] Még mindig a városban vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy főutcát. Megpillantasz egy csinos tekerős kutat. A polgárőrség strázsál mellette. Feltöltöd a vizestömlőt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Egy fehérfalú, cseréptetős épület áll a tér közepén, tujákkal szegélyezve. "Városháza" - hirdeti egy felirat a bejárat felett. A ház körül nagy a sürgés-forgás, a nagy hangzavarból csak pár szót értesz: "főutca", "építkezés", "jutalom". (685. épület.)
Megpillantasz egy nagyon csicsás, csavarozott tornyokkal ékesített palotát! A bejárati ajtó felett piros lámpást himbál a szél, alatta két kacér fiatal nézelődik: az egyik egy domború keblű, kihívóan kifestett, lenge öltözetű leány, a másik egy tökéletesen kigyúrt, egyetlen rövidnadrágba öltözött jóképű dalia. Csak találgatni tudsz az épület szolgáltatásainak mibenléte felől. [MEGJEGYZÉS: ez az épület egyike azon kevés dolgoknak a játékban, amelyek korlátozás alá esnek: ha tizennyolc évnél fiatalabb vagy (nem a karaktered, hanem TE!), kérjük, ne használd a BE parancsot.] (696. épület.)
Még egy épületet látsz: ez egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.).

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [9 pontot használtál fel, van még 2.]

szk 130 keresed a 130. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy útonállót. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

bpb 1 bef. parancs berakása: 1

e 3 élelemszerzés 2 pontért
Well, úgy tűnik, most nem volt szerencséd. Lehet, hogy a terület kajapotenciálja nagyon alacsony? Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [2 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]

bpb 2 bef. parancs berakása: 2

h 242 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
[A parancs tárolásra került.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 180 pontot. A következő körben tehát 179 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

TRAPPOLÓ DINYMÁK (118. SZÖRNY)
A trappoló dinymák hosszú és vastag lábú, hosszú és fekete testű szarvas lény. Leginkább egy belakkozott giliszta és egy orrszarvú keresztezésére emlékeztet. Nem egy agresszív szörny, de ha megtámadják, védi magát. Technikája többnyire az, hogy letapossa ellenfelét. Másik veszedelmes képessége a tintacsigáéhoz hasonló: nyúlós, fekete folyadékot tud ellenfelére köpni, rövid időre elvakítva azt. Megállítására egy szúrófegyver legalkalmasabb, de az se rossz taktika, ha ütőfegyverrel elkaszálod a hosszú lábait.

MANÓODÚ (698. TEREPTÁRGY)
Megpillantasz egy sötéten ásítozó barlangnyílást. Valaki álcázni próbálta, de elég siralmasan! Kíváncsian, közelebb óvakodsz. A barlang mélyéből egy pislogó szempár világít. Kacagva szólalsz meg.
- Gyere elő nyugodtan, nem bántalak! - biztató szavadra egy rongyos árnymanó ólálkodik elő. Bizalmatlanul mér végig téged.
- Gazdagnak látszol, vándor kalandozó! Van valamim, aminek biztos hasznát vennéd! Persze, az alapanyagokat és a munkadíjat fizetned kell... Egy csinos sötét kámzsa! - először tiltakozni próbálsz, hogy neked ilyesmire semmi szükséged nincs - de aztán az árnymanó céloz rá, hogy később esetleg még jobb üzletekről is lehet szó. Lehet, hogy érdemes megcsináltatni vele azt a fránya kámzsát, és utána valami értelmes dolgot is szerezhetsz tőle...
[Figyelem: a küldetést bármely manóodúban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

SÖTÉT KÁMZSA (699. TÁRGY)
A sötét kámzsa elkészítéséhez az árnymanó mindössze egy aurach bőrt, 10 csepp tintát, és 50 aranyat kér tőled. Persze, a tárgy igazándiból egy kezdő tolvajnak lehet jó: ha viseli a KF 699 paranccsal, akkor, ha kudarcot vall lopáskor, a lopás szakértelme az átlagosnál jóval gyorsabban fejlődik. Ez azonban tényleg csak kezdőknek jó, a kámzsa 20-as lopás felett már nem csinál semmit. A tárgy elkészíttetéséhez a Küldetése Teljesítése: KT 699 parancsot add ki, 5 TVP-ért a manóodúnál.

BAKKURA CSIZMA (96. TÁRGY)
Négy bakkura bőrből kiváló csizmát készíthetsz, a lábad védelmére. A mezítláb gyaloglással szemben nyújtotta előnyeit azt hiszem, nem kell ecsetelnem, de emellett nem árt, ha tudod, hogy ez a 36 pontért elkészíthető tárgy 2-vel javítja a védettségedet is!

ORGYILKOS (131. ELLENFÉL)
Az Orgyilkosok (nagy "O"-val) egy speciális humanoid faj, a tyrg speciális feladatra kiképzett egyedei. A tyrgek alacsony, szőrös fickók, hegyes füllel, rókaorral. Legfőbb jellemzőjük, hogy hihetetlen mozgékonyak, így, bár nem viselnek páncélt, nagyon nehéz őket eltalálni. Általában egy hosszú, vékony tőrrel harcolnak, amelyre azonnal ható méreg van kenve, így szúrásaik, bár aprónak látszanak, nagyon nagy sebet szoktak okozni. Gyakran bérelik fel őket kalandozók megölésére, de sokszor csak szórakozásból megtámadnak az utcán valakit, aki náluk gyengébbnek látszik.

ORGYILKOS TŐR (225. TÁRGY)
A tyrgek által használt tőr valamilyen általad ismeretlen állat csontjából készült. Bár nagyon vékony, különösen ellenállónak és hegyesnek látszik. Ez a balkezes fegyverként is használható szúrófegyver 2d4+4 sebzésű, annak ellenére, hogy a tyrg méreg már rég lekopott róla.

FŐUTCA (399. ÉPÍTMÉNY)
Ha egy mezőn befejeződik a városépítkezés, az adott mező lakott területté válik! A kezdetek kezdetén mindössze egyetlen jellemzője lesz, a főutca: a további beépítés ismét csak a kalandozók dolga. Arra, hogy hogyan lehet további épületeket felhúzni, nem nehéz rájönni, kivéve talán a legbutább trollokat!

KARAKTERLAP

Bálványfaragó Yodd, egy fekete, göndör hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr híve vagy. Ez a 39. fordulód.

Erő: 17 (19) Szint: 11 Merészség: 5/3 Magasság: 180 cm
IQ: 17 Támadás: 10 Agresszió: 5 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 16 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 15 Életpont: 146/128 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 2
Szerencse: 17 Varázspont: 25/0 Pénz: 9 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 168 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 712 TP-t kaptál. Jelenleg 19 775 TP-d van. A következő szinthez még 5 225 TP szükséges. Trófeáid: halálmadár, északi aurach, orgyilkos. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 11 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 9 dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: obszidián penge (#2082) << szöges bunkó (#8) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -4.); kerek kő (#19) (5 -8.); rézgolyó (#343) max. 1 db (9 -);
73,59 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 198 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 10 (+1) 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 4 (+1) 5. gyógyítás: 10 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. szörnyidomítás: 1 9. teológia: 1
10. versengés: 1 11. szörnyismeret: 3 12. zárnyitás: 1
13. vadászat: 1 14. bányászat: 9 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 33 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
ásol max. 48 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 19 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot, csak egyszer), szöges bőrpajzsot (#66) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), vizestömlőt (#3) (max. 1 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot, csak egyszer), szeksztánst (#32) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219), alpesi tehenet (#91) fedett veremmel (#219), emberevőt (#119) fedett veremmel (#219), móleont (#68) fedett veremmel (#219), goldugart (#65) fedett veremmel (#219)
mászol max. 46 TVP-ért
cirkusz: ötpróba, labirintus (18)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
sünmedve (#33)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), acéldarázs (#140), rájanyék (#58), süvítő rája (#113)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre. (teljesítve)
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). adamantit erőd (548): 37. labirintus (68,24). kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. városháza (685): új. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 33, 37.

Összsúly: 70.80 kg Megterheltség: 122%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 83 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
9 kaja (#2) 2 kerek kő (#19)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 1 bakkura csizma (#96) 3 óndarab (#85)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 rézdarab (#70) 13 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

72 73 74 75 76
-56
-55
-54
-53
-52
-51
-50
-49
-48
(73,-55) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), főutca (#399), városi kút
(73,-49) mélységi grittangok (#103)
(74,-55) orgyilkos (#131), ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), főutca (#399), Lass (5255. kalandozó)
(74,-50) trappoló dinymák (#118), érclelőhely
(75,-54) vadtroll (#70), mély szakadék (#154)
(75,-53) Sheran rúnaköve, vadtroll (#70)
(75,-52) vadtroll (#70), mély szakadék (#154), Chara-din rúnaköve, téfea magoflux (#98), érclelőhely
(75,-51) manóodú (#698), phua-kúp (#372), érclelőhely, északi aurach (#350)

Üzenet küldése a karakternek