37. forduló, 39. forduló, Indalef mogof Men összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. szept. 28. 10h:47'
EZ A 53. JÁTÉKHETED, 38. FORDULÓD
54. játékheted kezdete: okt. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 39 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1510
SZÁMLA : XXXX

INDALEF MOGOF MEN KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [71,21] koordinátán.
A játékvezető átadott Neked 1 sáfránykövet.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ). Halk reccsenésre riadsz, majd hirtelen túlvilági üvöltés száll a széllel. Halál és élet, öröm és kín feszül benne, s az éji vidék felel reá... Az állatok mintegy varázsütésre eltűnnek, hangjuknak is nyoma vész, mert új Úr jelentkezett a területért. Egy Vámpír vadászni indult.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+160 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+50 varázspont.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+7 pszi pont.)

p 64 használod a 64. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Megtelsz energiával. Kisütöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 211.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy végső mozdulattal előhívod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 206.]

v 16 elmormolod a 16. varázslatot
Kántálni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy végső mozdulattal előhívod a csábmosoly varázslatot! Karizmatikusabbá váltál. [-9 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 201.]

v 27 elmormolod a 27. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a harmadik szem varázslatot! Működésbe lép a rejtett tárgyakat érzékelő varázslat. [-12 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 196.]

p 65 1 használod a 65. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Akaratoddal irányítva, létrehozod az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 jóság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 186.]

h 979 használod a 979. tárgyat
Összemorzsolod a sáfránykövet. 100 tevékenységpontot kaptál! [0 pontot használtál fel, van még 286.]

kf 160 kézbeveszed/felveszed a 160. tárgyat
Leveszed a rézsisakot, majd a fejedre teszed a vassisakot. [0 pontot használtál fel, van még 286.]

m 2 mozogsz keletre
[72,21] Lakott területre érkeztél. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy xantusz-kaktuszt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy főutcát. Észreveszel egy nekrofunt. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy orgyilkos. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted az orgyilkos testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Ryuku kopjával több döféssel felnyársalod az orgyilkos bal lábát. (2 támadással 66 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az orgyilkos testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a bal lábadba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az orgyilkos összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Van itt egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.). Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [10 pontot használtál fel, van még 276.]

ee 101 112 69 eladod a 101. tárgyat a 112. tárgyat a 69. tárgyat
Eladtál 20 tintát. 20 aranyat kaptál.
Eladtál 6 madártollat. 6 aranyat kaptál.
Eladtál 9 szárnyas hernyót. 18 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 276.]

ee 37 237 72 eladod a 37. tárgyat a 237. tárgyat a 72. tárgyat
Eladtál 20 drótszőrt. 40 aranyat kaptál.
Eladtál 1 tankány karmot. 10 aranyat kaptál.
Eladtál 1 rézsisakot. 7 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 276.]

m 1 mozogsz északkeletre
[73,20] Továbbmész a város utcáján. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sötét gnóm került az utadba. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Egy sötét halál varázslatot dob rád a másik. Semmi eredménye! Elszántan a másikra támadsz. Ryuku kopjával tökéletesen perforálod a sötét gnóm jobb lábát. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sötét gnóm testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A sötét gnóm egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 6 életpontot vesztettél. A sötét gnóm még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 555 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy házat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 2150 TVP épült bele.) Utad során felfedezel egy főutcát. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy vadaspark (769. épület.). Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [10 pontot használtál fel, van még 266.]

be 769 bemész a 769. épületbe
Belépsz az árnyas tölgyek alkotta kapun, és mintha egy, a város zajától távol álló erdőbe tévedtél volna. Hatalmas fák alatt lépdelsz, madárdal ölel körül, amit csak néha tör meg egy-egy nagyobb lény távoli hangja. Vajon hogy lehetséges ez egy ilyen fiatal város falai között? Mágia, erőteljes mágia alkothatta csak ezt a csodás ligetet! Egy aranyszőke hajú, zöld köntös viselő elf lép eléd eg fa törzse mögül, és udvariasan köszönt, majd felajánlja, hogy körbe vezet a vadasparkban. Megilletődve bólintasz, és miközben a fák között sétáltok, nagy szemeket meresztve bámulod a tágas kifutókban látható gyönyörű, különös vagy épp félelmetes lényeket. Az elf dallamos hangjára figyelsz, aki elmondja, hogy azért éült ez a vadaspark, hogy otthont adjon a befogott, de megunt állatoknak, szörnyeknek, bár egy részüket visszajuttatják eredeti élőhelyükre, valamint hogy a vadaspark fenntartásához anyagi támogatást nyújtó kalandozók akár örökbe is fogadhatnak az épp itt található lények közül. [Megjegyzés: a mennyiség paraméter az EA/VE esetén mindig 1, ezért nem is kell megadnod. A szörnyelfogásnál szokásos megkötések az örökbefogadásra is vonatkoznak.]
A következő lények várnak gazdára (zárójelben a szörny sorszáma):
nektoraf (#355) 95 ap /db, hegyi szamár (#7168) 58 ap /db.
A következő szörnyeidet hagyhatod itt a vadasparkban:
Nincs ilyen szörny. [5 pontot használtál fel, van még 261.]

ve 92 megveszed a 92. tárgyat
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 261.]

ep 400 50 építed a 400. tárgyat 50 pontért
Épület felhúzását csak tanácstag vagy KT vezető kezdeményezheti. [0 pontot használtál fel, van még 261.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[74,21] Továbbmész a város utcáján. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt vaskohót. Látsz egy főutcát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy nekrofunt. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy sárkánytanyát. Észreveszel egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Úgy gondolod, hogy a közeledő útonálló nem jelenthet komoly veszélyt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ryuku kopjával felnyársalod az útonálló bal oldalát. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod az útonálló bal karját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. Az útonálló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 106 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " Van itt egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.). Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. "

(Továbbmész...) [75,22] Fokozatosan vált a terep: ez magashegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Úgy gondolod, hogy a közeledő nyuhaj karbin nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) {max. életpontja: 43-48.} Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a nyuhaj karbin bal lábát. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a nyuhaj karbin jobb csápját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A nyuhaj karbin csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A nyuhaj karbin most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 karbin plazmát. 431 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély szakadékot. (ld. enc.) Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Macskaszemű Marion egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Látsz egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. Húh, annyira elmélyültél az alkotás pillanatában, hogy majdnem meglepett a semmiből előbukkanó nukleáris cickány. Na, ez se lesz barátságos találkozó! {max. életpontja: 94-103.}

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a nukleáris cickány testét. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-7 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 15 aranyad is. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd a nukleáris cickány bal első lábát. (3 támadással 102 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a nukleáris cickány testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-5 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 13 aranyad is. A nukleáris cickány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 1 397 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Nocsak, van itt valami! Ez a szörny már kirabolt valakit, mert "kincset" találsz nála. Elteszel 3 tolmokov-koktélt. (ld. enc.) Ah, nem hagynak nyugodtan ténykedni! Most egy fémbontó szójer próbálja elrabolni tőled munkád gyümölcsét.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd a fémbontó szójer kitinpáncélját. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a fémbontó szójer fejét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a fémbontó szójer bal első lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő bronzpáncél felületére. Mázli! Semmi baja sem esett. Ryuku kopjával jól megszúrod a fémbontó szójer jobb középső lábát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a fémbontó szójer csáprágójával. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő bronzpáncél felszínére. Mázli! Semmi baja sem esett. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 1 315 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Nocsak, van itt valami! Ez a szörny már kirabolt valakit, mert "kincset" találsz nála. Elteszel 1 ómatériát. Siker! Elűzted a rabló szörnyeket! A tulajdonod - és az életed is - biztonságban van. Egy ideig... [30 pontot használtál fel, van még 231.]

be 42 bemész a 42. titkos labirintusba
Kutatni kezdesz a bejárat után. Sikerrel! Odabent sötét honol. Fáklyát gyújtasz. Kissé félve az ismeretlentől indulsz meg befelé a folyosón. [5 pontot használtál fel, van még 226.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [2. PONT.] Hamarosan egy Tugt-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd a Tugt-ork jobb karját. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku kopját a másikra rohansz. Ryuku kopjával teljesen átszúrod a Tugt-ork nyakát. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a Tugt-ork bal karját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A Tugt-ork fegyverével feléd sújt, de nem sebzett meg. A Tugt-ork még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 81 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [3. PONT.] Az utolsó lépésed után egy kattanást hallasz. Balsejtelem kezd gyötörni, de már későn: zuhansz a rejtett üregbe, amelynek alján hegyes karók vannak! Szerencsédnek köszönhetően csak 9 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 211.]

lm 5 4 7 mozogsz 5 4 7
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy sima, fából készült ajtóban végződik az út. Találsz egy kilincset: Nyitva van! Egy kis szobába érkezel. [5. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy Tugt-ork van előtted! {max. életpontja: 27-29.} Fegyvere egy csontszablya. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a Tugt-ork testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Ryuku kopjával felnyársalod a Tugt-ork jobb oldalát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a Tugt-ork fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Nem sikerült tökéletesen félreszökkenned: a Tugt-ork vágásával megsebezte a jobb oldaladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A Tugt-ork szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 81 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát és 1 bőrsisakot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Folytatod az utat. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Az utolsó lépésed után egy kattanást hallasz. Balsejtelem kezd gyötörni, de már későn: zuhansz a rejtett üregbe, amelynek alján hegyes karók vannak! Szerencsédnek köszönhetően csak 12 életpontot vesztettél. Sikerül kimásznod.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 196.]

lm 8 7 13 mozogsz 8 7 13
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtóba ütközöl. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [8. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy nagy, díszes ládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 vaskulcs, 1 ezüst gyűrű és 1 csontkés. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Egy kanyarhoz érkeztél. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 181.]

lm 14 15 16 mozogsz 14 15 16
Úgy suhansz, mint az árnyék. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [14. PONT.] Klikk! Döbbenten nézel a lábad alá, a kőlapra, amire elővigyázatlanul ráléptél. A következő pillanatban már nyílvesszők repülnek feléd. Uhh, ilyen szerencsét! Egy sem talált!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy nagy vasalt ajtó! Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Bármennyire is ügyelsz lépteidre, néha meg-megcsikordul lépésed egy kövön. Óvatosan lépsz be egy nagyobb terembe. [16. PONT.] Hirtelen egy bibircsók-óriást veszel észre magad előtt. Fegyvere egy göcsörtös bunkó. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled követ hajít feléd. Eltrafált a lövedék. (8 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a ryuku kopját a másikra támadsz. Ryuku kopjával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a bibircsók-óriás bal oldalát. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a bibircsók-óriás bal vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Elhajolsz a bibircsók-óriás ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 aranyat. 776 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 göcsörtös bunkót (ld. enc.) és 1 ezüst karkötőt. Kiszabadítod a falhoz láncolt Lady Oliviát. - Köszönöm, kedves kalandozó! - mondja. - Még épp idejében érkeztél. Ezért különleges jutalmat kapsz: megkapod apám láncingét, neki már úgysincs szüksége rá! Veled tartok a kijáratig, ha megengeded. - Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő rézkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 fűszertartó (ld. enc.), 38 arany, 1 deus ex machina, 2 fáklya és 2 kaja. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 166.]

lm 15 14 13 mozogsz 15 14 13
Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Egy kanyarhoz érkeztél. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 151.]

lm 4 3 1 mozogsz 4 3 1
Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [3. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Egy nagyobb terembe érkezel. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő. Visszamész a kijárathoz, és kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. [30 pontot használtál fel, van még 121.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[74,21] Épületek tűnnek fel. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt vaskohót. Felfedeztél egy főutcát. Észreveszel egy nekrofunt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy sárkánytanyát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI "
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged. Az odabent lapuló vortexmágus harciasan megindul feléd.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy energiatüskék varázslatot. 1 életpontot sebeztél. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 39 életpontot vesztettél. Nyu-shurikent küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 nyu-shuriken. Lövedéked átfúrja a vortexmágus bal vállát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Meglengetve a ryuku kopját a másikra támadsz. Ryuku kopjával tökéletesen perforálod a vortexmágus ködlő lábát. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a vortexmágus fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy tűzgolyó varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 44 életpontot vesztettél. Ryuku kopjával eltalálod a vortexmágus bal oldalát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a vortexmágus örvénylő köpenyét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzgolyó varázslatot. 24 életpontot vesztettél. A vortexmágus összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyu-shurikent találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 fiatalság itala (ld. enc.). 1 251 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 172, sebződés: 107, gyógyulás: 0, összesen: -107 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
Egy fiatal alakváltó hívogatóan az ötpróbára hívja fel figyelmed, hát közelebb osonsz. Hallva, hogy csak erősebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak kell lenned mindenki másnál, gondolkozás nélkül a sátorba lépsz. Az első feladat az erőpróba. Egy törpe után következel, aki apró termete ellenére meglepően könnyedén emeli magasba a neki jutó súlyzót. Amikor rád kerül a sor, rájössz, hogy nem is olyan egyszerű a dolog, mint kívülről látszott. A súlyzó csak nem akar mozdulni, izzadságcseppek jelennek meg homlokodon az erőlködéstől, de hiába, nem megy. 321 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy útonálló. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad az útonálló fejét. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) Marokra fogva a ryuku kopját ellenfeledre rohansz. Ryuku kopjával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az útonálló bal karját. (1 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd az útonálló jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 106 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " Épületeket látsz: egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.). Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. "

(Továbbmész...) [73,20] Továbbmész a város utcáján. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Egy útonálló közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az útonálló testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Marokra fogva a ryuku kopját ellenfeledre rontasz. Ryuku kopjával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az útonálló fejét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod az útonálló bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 106 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy házat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 2150 TVP épült bele.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy főutcát. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy vadaspark (769. épület.). A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. "

(Továbbmész...) [72,19] A síkságot ritka erdő váltja fel. Ez Hrók erdejének a széle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra, friss árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [50 pontot használtál fel, van még 71.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[71,18] Tovább barangolsz a fák között.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Itt alakult vala a Kvazársziklák Népe, így forrott össze a Trollok ősi vére... " Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy vadász tatu lábát masszírozza. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy barátság szent tüzét. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " A gonoszt ne lásd, ne halld, ne beszéld, csak érezd. Izomagy Péppéver ne csak téged. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Sheran hívő! Ha Múmia akarsz lenni, keresd Shaquille O'Nealt (5727)! " Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy cseréptetős torony (549. épület.). Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek délnyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Az Ősi Hajnal Lovagjai a Káosz ellen harcolnak Ghalla békéjéért. Állj közénk Lord Kis Se. " [10 pontot használtál fel, van még 61.]

be 549 bemész az 549. épületbe
Kíváncsian közelebb totyogsz, és bekopogtatsz. Ismét ugyanaz a szolgáló fogad, és rögvest bevezet a fogadószobába. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. A ház népe nagy örömmel üdvözöl. Te rögvest beszámolsz róla, hogy mi történt legutóbbi találkozásotok óta. [265 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 láncing. (ld. enc.)] Aztán eljön a búcsú ideje: megköszönöd a vendéglátást, és a szolgáló az ajtóhoz vezet. Bár sem enni, sem inni nem kaptál, azért könnyű szívvel állsz tovább. [5 pontot használtál fel, van még 56.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz lantot. (ld. enc.) 136 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 44.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy bumerángot. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss troll nyomok vezetnek délkeletre. [12 pontot használtál fel, van még 32.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 29.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Ráébredsz, hogy milyen módon bővíthetnéd cselekvésteredet. (ld. enc.) Elmúlt a harmadik szem hatása.
Ebben a körben 29 pontod maradt, ebből a következő körre 29 pontot vihetsz át. Kapsz még 179 pontot. A következő körben tehát 208 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÖTÉT GNÓM (132. ELLENFÉL)
Nem sok szó esik a gnómok titkolt rokonságáról, a fekete bárányokról, a sötét gnómokról. Ezek a fekete bőrű, piros szemű, nappal árnyékokban meghúzódó apró teremtmények különösen gonosz lények. Bár fizikailag nem erősek, sötét praktikáikkal gyakran sarokba szorítják a náluk jóval erősebb ellenfelet. Gyakran találkozhatsz velük a városokban, az elhagyatottabb helyeken, vagy sötét, földalatti fészkeik mélyén. Ha legyőzöl egyet, van rá esély, hogy találsz nála a varázskomponenseinek tartósításához féltve őrizgetett spirituszból néhány cseppet.

NYUHAJ KARBIN (110. SZÖRNY)
A nyuhaj karbin egy humanoidra emlékeztető, de kocsonyás, zseléfejű, csápos teremtmény. Fizikai támadást csak csápjaival tud végrehajtani, és ez is elég csekély, DE: sikeres csapásai az erődet szívják el, vagyis permanensen csökken tőle eggyel az erőd! Ez az oka, hogy a nyuhaj karbint soha nem fogod megtámadni, bármekkora is a merészséged, csak akkor, ha feltételes támadást adsz ki rá. Bármilyen fegyverrel könnyedén agyonverheted, de legjobb a vágófegyver.

MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY)
A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

TOLMOKOV-KOKTÉL (351. TÁRGY)
Ez az igen hatékony dobófegyvert annak idején Ivanek Tolmokov, egy hírneves ember kalandozó találta ki. A recept: önts öt csepp spirituszt egy zöld üvegbe, és zárd le az üveget megfelelő fojtással (ehhez bozótos terepen kell állnod, ugyanis ott találsz megfelelő alapanyagot). Mindehhez a KT 351 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért. A Tolmokov-koktél brutális sebzésű dobófegyver, a harc előtt meggyújtod, és az ellenfélhez vágódva felrobban. 6D6 pontnyi sebzést okoz, viszont harc után 100% az esélye, hogy nem fogod megtalálni. A Tolmokov-koktél olyan lények ellen is hatásos, amelyeket csak ezüst vagy mágikus fegyverrel lehet megsebezni.

GÖCSÖRTÖS BUNKÓ (123. TÁRGY)
A trollfa egy nagyobb ágát lemetszve, egy könnyű, ámde nagyon kemény bunkóhoz jutsz. Mivel elég göcsörtös, komoly jártasságot igényel (legalább 5-ös ütőfegyver szakértelem), hogy megfelelő hatékonysággal forgatni tudd. A göcsörtös bunkó egy 2d8+4 sebzésű ütőfegyver.

FŰSZERTARTÓ (210. TÁRGY)
Ez az apró, szürke üvegből öntött tárgy a nagymamád polcon sorakozó, felcímkézett fűszertartóira emlékeztet. Ha Fűszert (azaz sáfrányport) szerzel, automatikusan ebbe töltöd. Maximum 5 adag fűszer fér bele.

A FIATALSÁG ITALA (473. TÁRGY)
A fiatalság itala egyike a legnehezebben előállítható, ámde leghatalmasabb varázsitaloknak. Elkészítéséhez természetesen szükséges a varázsital főzése, egy kék orchidea, egy Thargodan esszencia, galachmit por (azaz egy galachmit és egy kőkalapács), 5 csepp isteni könnycsepp, és néhány speciális növény, amely kizárólag mocsárban terem (azaz az ital csak mocsárban készíthető el). Külön tartóedényre nincs szükséged, csak 10 TVP-re. A fiatalság italát a H 473 paranccsal használhatod, és felhasználásakor fiatalodsz 4D4 évet. Az italt nem iszod meg, ha semmilyen hatása nem lenne.

LÁNCING (222. TÁRGY)
Ez az apró fémkarikákból készített páncél nagyon jó védettséget ad (8-as), és emellett nagyon könnyű. Elkészítése azonban borzalmas sok időt (majdnem egy évet) és nagyon nagy szakértelmet igényel, ezért te nem állhatsz neki összekohászkodni vasércből vagy valami másból.

LANT (238. TÁRGY)
Tíz drótszőrt fűzve egy lajhár csontba, kiváló lantot készíthetsz 18 TVP-ért. Ehhez a KT 238 parancsot kell kiadnod. A lanton való játék egyszerű, a H 238 <TVP> parancsot kell hozzá használni. A <TVP>-vel adod meg, hogy hány pontért akarsz a hangszeren játszani. Ahhoz, hogy érdembeli muzsikát tudj produkálni, legalább 2. szintű zene szakértelem szükségeltetik.

BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szőrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz, hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek minősül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.

MANIPULÁCIÓK TEVÉKENYSÉGPONTTAL
Biztosan megesett már, hogy nagyon szeretted volna, hogy az UL vége felé levő parancsok közül valamelyik mindenképpen teljesüljön, de a TVP-t persze elvitték addigra a feltételes parancsok. Nos, ennek megoldására kapsz most két új parancsot.
A Tevékenység Pont Spórolása: TPS <TVP> paranccsal letilthatsz valamennyit a rendelkezésre álló TVP-idből. A soron következő parancsok csak a maradékból gazdálkodhatnak. Később, az olyan parancs előtt, amelynek végrehatását mindenképp szeretnéd, szabadíts fel a Tevékenység Pont Felszabadítása: TPF <TVP> paranccsal annyi TVP-t, amennyire szükség van. Vigyázat, a kör végén az összes letiltott TVP automatikusan felszabadul (tehát nem vihetsz át a következő körre letiltott TVP-t.)
Példa: 1. parancsnak kiadod TPS 15 parancsot, 10. parancsnak TPF 10, 11. M 2 (így a mozgás közben sem feltételes lopás, sem gyógyítás, sem egyéb nem hajtódhat végre) majd 12. TPF 5 végül 13. BE 540.
[Megjegyzés: 900 TVP-nél többet nem tehetsz félre a paranccsal.]

TÖBB MINT 20 PARANCS
Bizonyára gyakran előfordult már, hogy az UL-en elférő húsznál több parancsot szerettél volna kiadni. Ilyenkor két lehetőséged van: jobban átgondolod, hogyan lehetne a leírt dolgokat kevesebb parancsból megadni, vagy kihúzol néhány kevésbé fontos parancsot, amelyek kiadása ráér a következő körben. Monstantól azonban van még egy lehetőséged - az ún. kezdeti és befejezési parancsok használata.
A 20-nál több parancsra az esetek 90%-ában olyan parancsok miatt van szükség, amelyeket minden körben kiadsz. Ilyenek az egyre szaporodó varázslatok, a csapdaállítás, esetleg a viselkedés. Mostantól megadhatsz maximum 5 parancsot, amely mindig végre fog hajtódni a forduló elején, a táborbontás és az első, az UL-en megadott parancs között (kezdeti parancsok), és max. 5 parancsot, amely a forduló végén, az UL-en szereplő UTOLSÓ UTASÍTÁS UTÁN hajtódik végre (befejezési parancsok).
Ha kiadod a Kezdeti Parancs Berakása: KPB parancsot, akkor az UL-en következőnek szereplő parancs végrehajtódik, ÉS tárolásra kerül. A Befejezési Parancs Berakása: BPB hatására a következő parancs végrehajtódik, és a következő fordulótól kezdve minden forduló végén végrehajtásra kerül. A K.P. Kivétele: KPK <sorszám> hatására a K.P. lista megadott helyén álló parancs törlődik (tehát NEM az a parancs, amelyiket az UL-en a következő sorba írsz). Vigyázat, ha több parancsot törlünk egyszerre, a törölt utániak sorszáma értelemszerűen eggyel lecsökken! A KPK 6 hatására az összes Kezdeti Parancs törlődik. Hasonló a BPK parancs működése is.
Lehetőség van arra, hogy a KPB és a BPB parancsoknál megadjál egy 1-5 közötti paramétert - a következő parancs pontosan ennyiedik helyre fog bekerülni a KP és BP listán (ha már van legalább ennyi parancs abban a listában). Néha ugyanis ennek az 5-5 parancsnak a sorrendje is fontos lehet. Figyelem! Ha már öt KP ill. BP parancsod van, és egy újabbat akarsz beszúrni, akkor egyet előtte ki kell törölnöd!
Néhány példa arra, hogy milyen parancsokat érdemes a KP listába rakni: TPS, egy körig tartó varázslatok elmondása, VI, balkezes fegyver kézbevétele. Példák a BP listára: Csapdaállítás, tulajdonságfejlesztés, VI, balkezes fegyver helyett értékes tárgy bal kézbe vétele, táborozás alatt érvényes varázslatok felrakása.

KARAKTERLAP

Indalef mogof Men, egy kontyos ősz hajú, zöld szemű troll férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Elenios hűséges követője vagy. Ez a 38. fordulód.

Erő: 18 (28) Szint: 15 Merészség: 7/7 Magasság: 261 cm
IQ: 11 (23) Támadás: 35 Agresszió: 3 Testsúly: 469 kg
Ügyesség: 12 (24) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 14 (24) Életpont: 396/216 Jellem: jó (46) Tul. pont: 22
Szerencse: 11 (21) Varázspont: 290/50 Pénz: 203 arany Kép. pont: 14
Pszi pont: 19/3
Eddig összesen 323 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7 423 TP-t kaptál. Jelenleg 91 643 TP-d van. A következő szinthez még 28 357 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, kérődző etra, köpködő bruhatag.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 17 (+1) ütőfegyverek: 9 lőfegyverek: 13
dobófegyverek: 1

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); tüske (#22) (4 -5.); kerek kő (#19) (6 -8.); mérg. ubuk tüske (#137) (9 -11.); nyu-shuriken (#157) (12 -13.); nyu-shuriken (#157) (14 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
71,56 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 78

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 71 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 2 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 4
7. titkosírás: 2 8. felderítés: 2 9. teológia: 3
10. taumaturgia: 1 11. versengés: 2 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 1 14. pszi: 3 15. zárnyitás: 1
16. vadászat: 1 17. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 25 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), púderkövet (#119) (max. 2 darabot )
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26) csábmosoly (#16)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 299 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> szárnyas gömböc (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A jók harca a mérget használó gonoszok ellen állandó. Ennek szimbolizálására, áldozz fel oltáromnál három mérgezett vas dobónyilat.
2.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. adamantit erőd (548): többek közt 94. tárgyat kell leadnod. cseréptetős torony (549): kész. gnóm kutatóállomás (550): 43. labirintus (64,47). városháza (685): 2. lépésnél tartasz.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41, 42, 43.

HŐSTETTEID
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény:
Megölt szörnyek: 22. Szerzett pont: 2310. Beállított erő: 0 Összpont: 2310

Összsúly: 87.52 kg Megterheltség: 59%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 55 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 drótszőr (#37) 1 kaktusztüske (#114) 6 madártoll (#112)
1 rézsisak (#72) 9 szárnyas hernyó (#69) 1 tankány karom (#237)
20 tinta (#101) 8 víz (#27) 1 sáfránykő (#979)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
97 arany (#50) 1 bőrsisak (#57) 1 csontkés (#11)
2 csontszablya (#64) 1 deus ex machina (#1) 1 ezüst gyűrű (#180)
1 ezüst karkötő (#158) 1 fáklya (#36) 1 fiatalság itala (#473)
1 fűszertartó (#210) 1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kaja (#2)
1 karbin plazma (#199) 2 kerek kő (#19) 1 láncing (#222)
1 ómatéria (#2642) 1 orgyilkos tőr (#225) 2 pirkit (#153)
3 tolmokov-koktél (#351) 2 vasérc (#152) 1 vaskulcs (#183)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

70 71 72 73 74 75 76
17
18
19
20
21
22
23
(71,18) cseréptetős torony (#549), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484)
(72,21) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), főutca (#399), nekrofun (#173), orgyilkos (#131)
(73,20) sötét gnóm (#132), vadaspark (#769), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), ház (#400), főutca (#399), útonálló (#130)
(74,21) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), vaskohó (#155), főutca (#399), nekrofun (#173), oltár, sárkánytanya (#492), ház (#400), útonálló (#130), vortexmágus (#418)
(75,22) nyuhaj karbin (#110), a 42. labirintus bejárata, mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156), nukleáris cickány (#155), fémbontó szójer (#150), Tugt-ork (#46), bibircsók-óriás (#120)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2023.09.28 09:34 Változások a számládon! Zseton levonás: 15 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (S#fr#nykő (979. t#rgy) -> 10)
˙

Üzenet küldése a karakternek