36. forduló, 38. forduló, Morag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. szept. 4. 9h:07'
EZ A 42. JÁTÉKHETED, 37. FORDULÓD
43. játékheted kezdete: szept. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3295
SZÁMLA : XXXX

MORAG KALANDJAI


6 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [52,-33] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 21 nyílvesszőt (110 arany).
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 bronzhegyű lándzsát.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 ezüst papi karkötőt (70 arany).
Magad előtt látod a képet, amint éppen egy szűk tárna legvégén vésed a falat. Felismered, ezek Kara-Duor legendás tárnái, minden törpe álma! Gyorsan munkához látsz, hátha találsz valamit. És igen! Ezt a szerencsét, te vagy az első törpe, aki kiásott egy darab andrakitot! Ezt a többieknek is látniuk kell! Gyorsan felfelé, mielőbb szólni nekik! Már látod magad felett a világosságot, az már a barlang nyílása kell, hogy legyen! De nem, csak a nap első sugarai sütnek be a lyuk száján, ahol aludtál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

ep 146 80 építed a 146. tárgyat 80 pontért
Folytatod az építést. Köveket hordasz egymásra. Végre megvan, elkészült az oltár. 60 tapasztalati pontot kaptál. [80 pontot használtál fel, van még 126.]

h 144 használod a 144. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, halandó! Végrehajtottad hát a felszentelést! Hitem és követőim száma a földön egyre növekszik. Ezt részben neked köszönhetem. Jutalmad nem marad el! - ebben a pillanatban fantasztikus érzés tölt el, mintha élő energia futna végig a testeden (+1 erő, +1 intelligencia, +1 ügyesség, +1 egészség, +1 szerencse).
- Mostantól felszentelt papjaim közé tartozol. Mint hűséges követőm, természetesen állandó feladatod, hogy hitemet terjeszd. Ha jól végzed a feladatodat, hatalmad egyre csak növekedni fog. Mostantól képes vagy varázsolni! (+12 max. varázspont.) (ld. enc.) Az első varázslat, amelyet kapsz, az áldomás. (ld. enc.) Ha a következő feladatok bármelyikét teljesíted, újabb varázslatot és még nagyobb hatalmat kaphatsz: 1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben! 2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre. 3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!
Ha végrehajtottad valamelyik feladatot, imádkozz egy oltáromnál [IM parancs, 30 pontért], és a jutalom nem marad el! [Ha egy vagy több tárgyat kell áldoznod, akkor azokat az IM parancs kiadásakor füstölöd el. KF-elt tárgyat nem fogsz feláldozni. A feladat teljesítése után bármennyi idővel imádkozhatsz. Ha több küldetést is végrehajtottál, többször imádkozz.] [Amennyiben elvesztenéd szent szimbólumod, az IM paranccsal bármikor fohászkodhatsz istenedhez, hogy adjon neked egy újat. Ehhez az IM 5 parancsot kell kiadnod.] Most pedig menj, és terjeszd az igét!
Félig öntudatlan állapotban hagyod el az oltárt. [10 pontot használtál fel, van még 116.]

f 103 130 37 kísérletezel a 103. tárggyal a 130. tárggyal a 37. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz hebrencs csapdát. (ld. enc.) 81 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 106.]

kt 147 elkészíted a 147. tárgyat
Legyártottál 1 hebrencs csapdát. [16 pontot használtál fel, van még 90.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[53,-33] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy csontlepke közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a csontlepke testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a csontlepke bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a csontlepke bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Felfedeztél egy tűzbokrot. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy alpesi tehén. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az alpesi tehén testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd az alpesi tehén fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával eltalálod az alpesi tehén testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [54,-33] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon híveié. Nini, egy quwarg! Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Hirtelen mozogni kezd a föld! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy északi aurach. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az északi aurach testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az északi aurach tömpe orrát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az északi aurach belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 9 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az északi aurach jobb vállát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Az északi aurach belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 7 életpontot vesztettél. Az északi aurach összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges púpos burástya trófeát, és diadalmasan beszerzel egy északi aurach trófeát. 340 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Üres gyomrodat kajával tömöd meg. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [55,-33] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették.

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 60.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[56,-33] A sík vidéket bozótos váltja fel. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Felismered a közeledőt. Csak egy húsevő magszim. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a húsevő magszim húsos törzsét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a húsevő magszim húsos törzsét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a húsevő magszim testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A húsevő magszim csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 magszim belet. 64 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mákrózsa bokrot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.

(Továbbmész...) [57,-33] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah hívei emelték. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [58,-34] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy rát-fát. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy sörényes ubuk. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a sörényes ubuk jobb vállát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sörényes ubuk jobb első lábát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a sörényes ubuk sűrű sörényét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál. Teljesítettél egy isteni küldetést!
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy gátvakond. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a gátvakond testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a gátvakond testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gátvakond karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A gátvakond szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [34 pontot használtál fel, van még 26.]

m 6 mozogsz nyugatra
[57,-34] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mínosz-kúpot. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Nini, egy quwarg! Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál.

Eszel valamit. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 16.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdakészítés: 1. szint). (ld. enc.) [3 pontot használtál fel, van még 13.]

szk 56 keresed az 56. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy félelem-járót. [0 pontot használtál fel, van még 13.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 13 pontod maradt, ebből a következő körre 13 pontot vihetsz át. Kapsz még 177 pontot. A következő körben tehát 198 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


EZÜST PAPI KARKÖTŐ (308. TÁRGY)
A jó és gonosz istenek követői varázslatainak erősségébe egy korlátozott mértékig a jellempontjaik is beleszámítanak. A semleges istenek papjai azonban nem élveznek ilyen előnyt - amíg nem öltenek magukra egy ezüst papi karkötőt! E varázstárgy viselésekor (KF 308) a pap varázslatainak erőssége érezhetően nagyobb lesz. Az ezüst papi karkötő hatása nem adódik össze más, hasonló jellegű tárgyakéval.

VARÁZSLÁS
Végre, a karaktered megtanult varázsolni! Mielőtt azonban két kézzel nyúlnál a könnyen megszerezhető hatalom után, nem árt, ha tudod - a mágia tudása sok-sok veszélyt is rejt magában. Komoly különbség van az istenektől kapott papi mágia és a varázslóktól tanult rúnamágia között. Az előbbihez az istened hűséges szolgálata, a tőle kapott feladatok teljesítése, a jellemedhez való hűség szükséges. Ha a vallásodnak nem megfelelően cselekszel, rövid időre vagy akár véglegesen elveszíthetsz bizonyos varázslatokat. Ha pedig megváltozik a jellemed, az összes, istenedtől kapott varázslatot elveszíted. A rúnavarázslatok használata ugyan nem követel ehhez hasonló megkötöttséget, bárki használhatja őket - legtöbbjükhöz viszont szükség van bizonyos anyagi komponensekre (különböző szörnyek alkatrészei, egzotikus növények). Varázsolni a V paranccsal tudsz. Első paraméternek meg kell adni a varázslat sorszámát. Ha egy új varázslatot megtanulsz, kapsz róla E.F-et, amelyben ez a sorszám szerepel, a varázslat részletes leírásával együtt. Előfordulhat, hogy egy varázslathoz meg kell adni 2. vagy 3. paramétert is, akkor ez el lesz magyarázva a leírásban. Egy varázslat elmondása 5 TVP-be kerül (néha többe, ilyenkor ez meg lesz említve a leírásban). Ezenkívül minden varázslatnak van bizonyos varázspont (VP) értéke - ennyi VP-be kerül a varázslat elmondása. Azzal, hogy megtanultál varázsolni, kaptál bizonyos számú VP-t, és minden újabb varázslattal, valamint szintlépéskor ez nő. Minél erősebb egy varázslat, annál több VP-be kerül. Minden forduló elején visszakapsz valamennyit az elhasznált VP-kből, ha az aktuális VP érték kevesebb a maximálisnál (az életpontokhoz hasonlóan). A kapott és visszanyert VP-k száma nagy mértékben függ az IQ-tól. Egy varázslat tarthat 1.) egy teljes fordulón keresztül, a forduló végén megszűnik; 2.) két forduló között, táborozás ideje alatt; 3.) egy adott feltétel teljesüléséig, addig a varázslat inaktívan lapul 4.) a legközelebbi csata végéig (ilyenkor általában a 2. paraméternél beállíthatjuk, hogy csata után újból elmondjuk a varázslatot, és hányszor). Vannak persze azonnal lezajló varázslatok, mint például a gyógyító és a harci varázslatok. Egy játékoson egyszerre 10 inaktív/táborozó/csata végéig érvényes és 10 forduló végéig érvényes varázslat lehet. 11. varázslat felrakása esetén a legrégebben felrakott megszűnik. Ha valakin van egy varázslat, és azt még egyszer rámondják, akkor az új változat felülbírálja az előzőt. A harci varázslatokat kicsit másként kell használni, ezekről részletesebb leírást majd akkor kapsz, ha szerzel egy ilyet.

ÁLDOMÁS (6. VARÁZSLAT)
A varázslat elmondásakor az istened megacélozza a kezedet, vezeti a fegyveredet, amikor lesújtasz: az áldomás elmondása utáni legközelebbi csatában lesz +4 támadásod. Ez 5 VP-be kerül, de második paraméterként megadhatod, hogy a csata végeztével elmondd-e az áldomást újból (ismét 5 VP-ért), és ha igen, hányszor. Pl. V 6 2 hatására maximum a legközelebbi három csatában fogod ezt a varázslatot elmondani. Ha akarod, 3. paraméterként megadhatsz egy szintet, szörnyekkel való harc esetén, ha ennél alacsonyabb szintű szörnnyel harcolsz, akkor nem fogod az áldomást használni.

HEBRENCS CSAPDA (147. TÁRGY)
Ha a hebrencs állkapcsot két drótszőrrel rögzíted, majd egy rugalmas magszimbelet kötsz rá, és kifeszíted, egy ugrásra kész szerkezetet kapsz, amely érintésre összecsapódik, akárcsak az egérfogó! Ezt a szuper csapdát a KT 147 paranccsal készítheted el a fenti komponensekből, 16 pontért. Ha akarod, táborozás előtt kikészítheted a H 147 paranccsal, 3 pontért. így némileg védve leszel azoktól a tolvajoktól, akik esetleg táborozás közben lopni próbálnak tőled - 2d4 életpontot sebez azon, aki belelép (és természetesen te is felfigyelsz a próbálkozására).

ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bőrű, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tűzvihar utáni időjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevők kiválóan tudják magukat álcázni, bőrük kaméleonszerűen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz őket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlősök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bűzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyűjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva őket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

MÍNOSZ-KÚP (178. TEREPTÁRGY)
A mínosz-kúpokat évszázadokkal ezelőtt építették. Ezek kb. két méter magas, kőből épült félgömb alakú építmények. Némi keresgéléssel meg lehet találni a bejáratukat. Ahhoz, hogy ezt a poros, kőszobrokkal és egyéb misztikus kőtárgyakkal teli építményt átkutasd, a KUT parancsot kell kiadnod legalább 20 TVP-ért azon a mezőn, ahol a mínosz-kúp van. Ilyenkor automatikusan bemész és körülnézel. [Ha azt akarod, hogy a továbbiakban automatikusan kutass a mínosz-kúpokban és az egyéb, misztikus helyeken, akkor a feltételes kutatás (FKU) parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy maximum hány TVP-t engedsz meg a számítógépnek ilyesmire költeni. Pl. FKU 40 hatására egy fordulóban maximum két mínosz-kúpot fogsz automatikusan átkutatni. Vigyázat, az FKU mindig kisül a mínosz-kúpra lépéskor, ha a titkosírást még nem fejtetted meg.] Azért érdemes keresgélni, mert a mínosz-kúpok alatt általában egy félelmetes szörnyekkel és kincsekkel teli labirintus húzódik meg. Az ide való bejutás azonban csak egy módon lehetséges: ha megfejted a varázsszót, amely a labirintus kapuját nyitja. A varázsszót általában egy, a belső falra írt titkosírás megfejtésével tudhatod meg. A titkosírásról, arról, hogy hogyan kell megfejteni, hogyan, milyen paranccsal kell a varázsszót kimondani, a mínosz-kúp átkutatása után kapsz részletes információt. Annyit azonban már most tudhatsz, hogy a varázsszó kimondása után térképet kapsz a kúp alatt meghúzódó labirintusról, amelybe ezután bármikor beléphetsz a BE <labirintus szám> paranccsal. A mínosz-kúpokat kifejezetten kalandozók gyakorlatoztatására építtette néhány főmágus, elit osztagok kiképzésére. Nagyon veszélyesek a tapasztalatlan kalandozó számára. A titkosírások szövegei és a jelszók a megfejtő aurájától, szintjétől, és még ezernyi más dologtól függően is változnak, ezért egy megfejtővel még nem juthat be egy másik is. Ha valaki a társa nyomában próbál besurranni, egy halálvarázslat elpusztítja az illetéktelent.

CSAPDAKÉSZÍTÉS
Na végre! Itt volt az ideje, hogy kiagyalj valamilyen megoldást a tolvajok elleni védekezésre. A legésszerűbb valamilyen csapdát készíteni! Az, hogy hogyan kell egy bizonyos csapdát felállítani, és milyen körülmények között lehet, mindig az adott tárgynál lesz leírva. Minél magasabb a csapdakészítés képességed, annál kisebb eséllyel kerülik el a csapdáidat. Ez a szakértelmed a csapdák felállításakor fejlődik. Ha túl alacsony hozzáértésű ember túl bonyolult csapdával próbálkozik, előfordulhat, hogy megsebesül. Az igazán komoly csapdák akár azonnali halált is okozhatnak. A csapdák egy másik csoportját szörnyek elfogására használhatod, ezekről majd akkor kapsz részletesebb információt, ha egy ilyet szereztél/készítettél. A csapdaállítás parancs még akkor is végrehajtódik, ha már nincs elég TVP-d: ilyenkor a következő körre kapott TVP-idből előlegezzük meg a dolgot. Vigyázat, a szakértelem mindig csak a forduló végén fejlődik, ezért értelmetlen egy körben többször lerakni a csapdát!

KARAKTERLAP

Morag, egy barna, hosszú hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Tharr követője vagy. Ez a 37. fordulód.

Erő: 22 (24) Szint: 9 Merészség: 4/4 Magasság: 121 cm
IQ: 12 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 11 (12) Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 56/56 év
Egészség: 19 Életpont: 142/61 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 12/12 Pénz: 669 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 156 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1232 TP-t kaptál. Jelenleg 10557 TP-d van. A következő szinthez még 1443 TP szükséges. Trófeáid: északi aurach, alpesi tehén, sörényes ubuk. A 17. fordulódban 20 arany került a bankszámládra. 24 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 12 vágófegyverek: 2 (+1) ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << bunkó (#5)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -4.); nyílvessző (#108) (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 1 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 16
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyismeret: 1
10. vadászat: 3 11. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 10 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 12 darabot )
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
kaszabolósáska (#83) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
vízionár (#66), acéldarázs (#140)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 51.30 kg Megterheltség: 88%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 drótszőr (#37) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 kaja (#2)
2 víz (#27) 2 nyílvessző (#108)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 1 hebrencs csapda (#147) 7 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(53,-33) csontlepke (#746), Elenios rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), alpesi tehén (#91)
(54,-33) Dornodon oltár, északi aurach (#350)
(55,-33) Tharr oltár
(56,-33) húsevő magszim (#67), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Tharr oltár
(57,-34) mínosz-kúp (#178), oltár, 39. jellempróba
(57,-33) olvasztókemence (#86), 38. jellempróba, Leah oltár, érclelőhely
(58,-34) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), sörényes ubukok (#89), gátvakond (#57)

Üzenet küldése a karakternek