320. forduló, 322. forduló, Kalhid összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. márc. 23. 9h:09'
EZ A 672. JÁTÉKHETED, 321. FORDULÓD
673. játékheted kezdete: márc. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2582
SZÁMLA : XXXX

KALHID KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [153,64] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 11 gyógykenőcsöt (700 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Kifizetted a megvett 1 dzsumbujharcos bólát (55 arany), 1 mágusölőt (222 arany).
Chini, amikor összefutottatok, adott neked 344 aranyat. A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+1 tvp ). A kinemfogyó tegez termelt 1 bronzhegyű nyilat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+25 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+19 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-6 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: használod a 64. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 641.]

* 2. KP: használod a 135. tárgyat
Csillapítod éhségedet és szomjadat (-1 gyöngymangó). [2 pontot használtál fel, van még 639.]

kf 1156 kézbeveszed/felveszed az 1156. tárgyat
Sajnos nincs meg a megfelelő szakképzettséged/szinted ahhoz, hogy ezt a tárgyat használhasd. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

tno 5 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

kno 6 2 képesség-növelés 6
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 csapdaészlelés.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 csapdaészlelés.)
[0 pontot használtál fel, van még 639.]

kf 1346 kézbeveszed/felveszed az 1346. tárgyat
Leveszed a varkaudar csizmát, majd felhúzod a hoarián sarut. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

v 93 146 61 elmormolod a 93. varázslatot
Sajnos még nem ismered azt a varázslatot. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

ee 135 611 99 eladod a 135. tárgyat a 611. tárgyat a 99. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

ee 170 166 1137 eladod a 170. tárgyat a 166. tárgyat az 1137. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

ea 245 2 eladod a 245. tárgyat 2
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

ea 184 3 eladod a 184. tárgyat 3
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

ea 240 3 eladod a 240. tárgyat 3
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

dd 126 8 329 eldobod a 126. tárgyat a 8. tárgyat a 329. tárgyat
Elhajítasz 1 bronzpengét. Elhajítasz 1 szöges bunkót. Elhajítasz 1 csontpálcát. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

fvh 16 felt. varázslat haszn. 16
Harci varázslataidat használni fogod minden 16. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 639.]

bpb 5 bef. parancs berakása: 5

ef 2 energia fejlesztése 2
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-2 TU.] A befejezéshez még 1115 TU szükséges. IQ-d TF-elődött. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 619.]
[A parancs tárolásra került.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[152,65] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy quwarg nagymester került az utadba. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 9 életpontot sebeztél. A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Becsapódva, megdöfi a quwarg nagymester potrohát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku buzogányt ellenfeledre rohansz. Ryuku buzogánnyal többször kegyetlenül megütöd a quwarg nagymester testét. (4 támadással 125 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel kicsit megbökdösöd a quwarg nagymester testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 19 életpontot vesztettél. A quwarg nagymester feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Ryuku buzogánnyal párszor keményen megütöd a quwarg nagymester potrohát. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel megérinted a quwarg nagymester testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A quwarg nagymester megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 19 életpontot vesztettél. Csáprágó csattan csípőd közelében. Csáprágó csattan csípőd közelében. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 1811 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 230, sebződés: 62, gyógyulás: 6, összesen: -56 ÉP}

Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely északról folyik délre. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is.

(Továbbmész...) [151,66] Vált a terep, bozótos után most hegyvidéken vagy.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély szakadékot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Észreveszel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Észreveszel egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy barátság szent tüzét. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy egy szárnyas gömböc hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet egy csenevész, de erős bokorhoz, azután lassan és erősen kapaszkodva lemászol. Megkapaszkodsz a falon tátongó sötét üreg peremében, és bemászol. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. A dühödt ordítás, ami a következő pillanatban felhangzik, egyértelművé teszi, hogy az esetleges kincsért meg kell küzdened. Egy púpos burástya!

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a púpos burástya testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vadászkést. Megmarkolva a vadászkést ellenfeledre ugrasz. Vadászkéssel kegyetlenül összevagdalod a púpos burástya bal lábát. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel teljesen átdöföd a púpos burástya jobb lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya melléd csap a farkával! A púpos burástya még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 237 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez könnyű volt! - porolod le magad. Velőtrázó üvöltést hallasz magad mögött. Az ütő is megáll, amikor sarkon pördülsz. Egy mutáns pók!

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a mutáns pók testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vadászkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vadászkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a mutáns pók bal oldalát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mutáns pók förtelmes fejét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A mutáns pók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Véres nyál csordul ki a mutáns pók száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 387 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy kezed valamihez hozzáér, megdobban a szíved. Mégiscsak érdemes volt ezt a veszélyt vállalni! Találtál 1 távcsövet. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (rézdarab) jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy tavacskát. Délre egy Tharr oltár van. Délnyugatra egy friss csatamező van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [150,67] A hegyvidéket síkság váltja fel. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy sérült kultúrmasztodon. {max. életpontja: 301-320.} Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 11 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kultúrmasztodon testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a kultúrmasztodon jobb hátsó lábát. (4 támadással 144 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel kicsit megsebzed a kultúrmasztodon testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Agyarával a kultúrmasztodon a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +6 ÉP.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 45 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +9 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 18 kaját. 1681 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 203, sebződés: 71, gyógyulás: 15, összesen: -56 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A mezei mekkencs igen ritka állat. Ennek az az oka, hogy frissen lenyúzott bőrének erős gyógyhatása van. Kettőtök közül te vagy a szerencsésebb, ezért módod van kipróbálni a sokat hallott módszert. Homlokodra rakod a gőzölgő bőrt, és vársz. Pár perc múlva már áramlik is beléd a mekkencs gyógyenergiája. (+112 életerő.) Találsz egy friss csatamezőt. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy szárnyas gömböc előtt. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délnyugatra egy kristálypalota van. Nyugatra egy művészi porolit van. Elteszed a látcsövet. [104 pontot használtál fel, van még 515.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[149,68] Szűnni nem akar a zöld síkság. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy ezoterikus mardel került az utadba. Itt csata lesz.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 26 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az ezoterikus mardel szőrös testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A lény koncentrál egy hangyányit. Sziklamerev pillantással véded ki a gyilkos pszi sugarakat. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az ezoterikus mardel jobb hátsó lábát. (3 támadással 83 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel megdöfködöd az ezoterikus mardel jobb hátsó lábát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Az ezoterikus mardel feléd harap, de sikertelenül. Ököllel megcsapod az ezoterikus mardel jobb hátsó lábát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel megdöföd az ezoterikus mardel bal első lábát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Az ezoterikus mardel fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 9 drótszőrt. 1310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 233, sebződés: 13, gyógyulás: 3, összesen: -10 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy kristálypalotát. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Sir Bedzsik egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Találsz egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Elenios oltárt. Délre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra egy kristálypalota van. Északra egy művészi porolit van. Elteszed a látcsövet. [12 pontot használtál fel, van még 503.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Keresni, kutatni kezdesz. Hosszas keresés után derül ki, hogy nem jártál sikerrel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [20 pontot használtál fel, van még 483.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[148,69] Félig kiégett területen vagy. Fekete, élettelen foltok tűnnek fel a zöld növényzetben. Csak nem akarsz visszatérni a halott pusztaságba?
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy quwarg királynő jelenlétét jelzi. Sajnos a fedett verem ezen a terepen nem alkalmazható. Mozgást észlelsz oldalról. A feléd közeledő quwarg királynő mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Lövedéked átfúrja a quwarg királynő testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a quwarg királynő fejét. (4 támadással 126 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel megdöfködöd a quwarg királynő testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel megcsapod a quwarg királynő torát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel épp hogy megszúrod a quwarg királynő potrohát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A quwarg királynő csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A quwarg királynő összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 5 csepp ugh mérget. 1174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 195, sebződés: 13, gyógyulás: 3, összesen: -10 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy kristálypalotát. Észreveszel egy kihívás tornyát. Találsz egy oltárt. Tharr híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Látsz egy Chara-din monolitját. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Mahmud Kalib egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [147,70] A halott tájat végérvényesen felváltja az élettel teli, hullámzó, zöld füvű síkság.

A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délnyugatra egy márványtornyot. Nyugatra nézve látsz egy friss csatamezőt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. [24 pontot használtál fel, van még 459.]

be 502 3 bemész az 502. épületbe
Nincs itt az az épület, amit keresel. [0 pontot használtál fel, van még 459.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[146,70] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy friss csatamezőt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délre látsz egy márványtornyot. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [145,70] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy ryuku futárbérenc. Megvető mosollyal várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Becsapódva, megdöfi a ryuku futárbérenc fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a ryuku futárbérenc bal oldalát. (4 támadással 129 életpontot sebezve.) Bíborarany tőrrel megdöföd a ryuku futárbérenc nyakát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A ryuku futárbérenc nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +4 ÉP.) A ryuku futárbérenc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy vas dobónyíl. 1065 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 163, sebződés: 16, gyógyulás: 4, összesen: -12 ÉP}

Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kikotrod a golyót, és átadod a gyereknek. Megígéri, hogy máskor jobban fog rá vigyázni. (+2 jóság.)
[24 pontot használtál fel, van még 435.]

* 1. BP: használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+14 varázspont.) [40 pontot használtál fel, van még 395.]

* 2. BP: t. energia kisütése: 3 1
Tudatpajzsot feszítesz elméd köré. [10 pontot használtál fel, van még 385.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Megidézted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 385.]

* 4. BP: használod a 163. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 380.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [40 pontot használtál fel, van még 340.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Komplex elméleti feladványokon gondolkodsz, logikai feladványokat próbálsz kiötleni, és rögtön meg is oldani. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [40 pontot használtál fel, van még 300.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 141 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 260.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 91 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 220.]

tf 2 20 fejleszted a 2. tulajdonságodat 20 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 66 TVP-t kell elköltened.]

[20 pontot használtál fel, van még 200.]
Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 462 pontot. A következő körben tehát 662 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DZSUMBUJHARCOS BÓLA (1458. TÁRGY)
Te is megfigyelted már, hogy szinte minden élőlénynek van olyan testrésze, amelyre egy jól irányzott dobással, súlyokkal ellátott szíjakat lehetne tekerni. Igen, ez a fura, golyókból és szíjakból álló valami a bóla! Ezt a nagyszerű dobófegyvert 3 teriád kobakból és 3 parittyából magad is elkészítheted, de csak akkor, ha már van nálad egy másik, mintának. Ehhez a KT 1458 parancsot add ki, 5 TVP-ért. Ez a remek dobófegyver egy ügyes vadász kezében 6D6+3 sebzést képes okozni, és nagyon nehezen veszik el. A sebzést kisebb részben a szíjak szorítása, nagyobbrészt viszont a kobakok ütése okozza, ezért a bóla ütőfegyverként sebez. Használni akkor tudod, ha dobófegyver szakértelmed már legalább 10-es. Az elhajított bóla a levegőben olyan félelmetes hangot ad (hála a zsugorított koponyákon átáramló levegőnek), hogy az áldozat szinte megkövül a rémülettől. Mindezért a dobáskor +5 támadást kapsz.

MÁGUSÖLŐ (422. TÁRGY)
A Mágusölő egy speciális kard, amelyet mágusok elleni harcra terveztek. A Mágusölő alapsebzése 5D6+2, de ha olyan szörny ellen használod, amely támadó varázslatot használ, kapsz +5 sebzést. Kalandozók ellen ezt a bónuszt nem kapod meg. A fegyver képes azokat a lényeket is megsebezni, amelyeket csak mágikus úton lehet megsebezni. A Mágusölő önálló akarattal rendelkezik, ezért 20-as vágófegyver szakértelem szükséges ahhoz, hogy biztonsággal forgasd.
Ha esetleg ezt a fegyvert mágikus úton akarod előállítani, szükséged lesz egy din formázó mintára, 10 kvazárra, egy xirnox szívre, egy moa jádekőre, 200 arany értékű egyéb alapanyagra és 150 TVP-re.

A VÉGTELEN MEGISMERÉSE
Eljutott végre a Közös Tudatotok addig a pontig, hogy szabadon képesek vagytok barangolni a kasztroplanáris térben. Megismertétek elmétek határait, uraljátok a szellemeteket. Bár további képesség fejlesztésére már nincs lehetőségetek, az EF parancsot továbbra is használhatjátok. Ez főként akkor fontos, ha van valamilyen képességetek, amely az EF-felt TU-któl függően működik. Azonban vigyázz, a mostantól számított huszadik fordulóban (a forduló végén) az EF-ed nullázódik, majd ezután minden huszadik fordulóban ismét. Ha ez alatt az idő alatt sikerült legalább 30 TU-t fejlesztened a képességbe, a nullázódáskor kapsz +1 TNO-t és +1 KNO-t. Tehát ez alatt az idő alatt mindenképp érdemes 30-at fejleszteni, de ha KT képességed szempontjából kedvező, lehet akár többet is. Fontos: tetszőleges KT kérheti e 20 forduló kitolását egészen 30 fordulóig, de ez ezután az egész KT-ra érvényes lesz, és később nem változtatható meg. A kitolásnak előnye, ha esetleg nagyon sok EF-elésnél is csinál valamit a képesség, akkor jobban ki tudjátok használni (pl. Ezüst Kígyók), hátránya, hogy ritkábban kaptok TNO-t és KNO-t.
A fejlesztéssel új képességet nem tudtok kifejleszteni, tehát mostantól az örökkévalóságig a 14., a "Végtelen megismerése" nevű képességet fejlesztitek.
A fentieken kívül, a 13. képesség kifejlesztésével együtt megkaptok három képességet, ezek a gyógyító totem, önismeret és a butaság ára. Következzék ezek rövid leírása.
Gyógyító totem. Használat: EK 116 <életerő%> <gyógyító varázslat>. Ha az életerőd a második paraméterként megadott % alá esik, automatikusan használod a harmadik paraméterben megadott gyógyító varázslatot. Az életerő% 30 és 90 között kell, hogy legyen. A <gyógyító varázslat> lehet 1 is, ebben az esetben tudati vitalizációt hajtasz végre. A parancs kikapcsolásához egy üres EK 116 parancsot adj ki.
Önismeret. A karakterlapon a fegyveres képzettségek, és a szakértelmek mögött %-os formában megjelenik, hogy a következő szint eléréséhez milyen előrehaladást tettél. Az alakváltók szakértelmei nem 100, hanem 110%-nál nőnek meg. Mivel a fejlettségnek csak az utolsó két számjegye látható, a 105% pl. 05 alakban fog látszani.
A butaság ára. Az EK 273 <határ> <VP> parancs kiadásával beállíthatod, mennyivel több vp-t akarsz elkölteni a <határ>-nál kisebb vp-költségű varázslatokra! A varázslat hatékonysága ugyan nem növekszik, de jobban fejlődik a megfelelő szakértelem. Példa: EK 273 8 2 hatására minden 8 vp-nél KISEBB varázspontköltségű varázslatod (gyógymógy, áldomás, stb, de vámpirizáció NEM), 2 vp-vel többe kerül.
A 3. paraméterhez, ha akarsz, hozzáadhatsz 200-at: ekkor a parancs csakis a teológia varázslatokra fog vonatkozni! Ha 400-at adsz hozzá, akkor csakis a taumaturgiásokra. Pl. EK 273 8 202 hatására a gyógymógyot 2 VP-vel drágábban lövöd, de az energiatüskét nem. EK 273 8 402 esetén az energiatüskét lövöd drágábban, a gyógymógyot nem. Egyszerre lehet érvényben teológiás és taumaturgiás beállításod is.
A beállítások üres EK 273-mal törölhetők.

KARAKTERLAP

Kalhid, egy barna, copfos hajú, kék szemű ember férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Raia követője vagy. A Humán Páholy (#9145) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 321. fordulód.

Erő: 38 (37) Szint: 22 Merészség: 5/5 Magasság: 173 cm
IQ: 33 (35) Támadás: 24 Agresszió: 3 Testsúly: 93 kg
Ügyesség: 38 (58) Védekezés: 74 Menekülés: 30 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 35 Életpont: 329/295 Jellem: jó (352) Tul. pont: 0
Szerencse: 33 (36) Varázspont: 287/262 Pénz: 59 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/8 Pszi pont: 29/4 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 11
Eddig összesen 1906 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7665 TP-t kaptál. Jelenleg 890664 TP-d van. A következő szinthez még 109336 TP szükséges. Trófeáid: óriásféreg, kultúrmasztodon, norpadolótika. A 320. fordulódban 302 arany került a bankszámládra. 306 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 5/32 ökölvívás: 21/72 (+6%) szúrófegyverek: 23/26 (+3%)
vágófegyverek: 7/41 (+12%) ütőfegyverek: 23/22 (+2%) lőfegyverek: 24/75 (+5%)
dobófegyverek: 9/63 (+10%)

Feltételes fegyverváltás: vadászkés (#1264) << ököl (#28) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); bumeráng (#249) (1 -9.); vashegyű nyíl (#176) (10 -21.); mérgezett vasnyíl (#187) (22 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 2 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 26/19 2. nyomkövetés: 59/6 3. lopás: 6/23 (+500%)
4. mászás: 14/41 (+2%) 5. csapdakészítés: 20/83 (+5%) 6. csapdaészlelés: 24/62 (+200%)
7. gyógyítás: 83/47 (+20%) 8. titkosírás: 4/50 9. felderítés: 23/6 (+20%)
10. szörnyidomítás: 8/89 11. teológia: 6/25 (+3%) 12. taumaturgia: 26/61 (+3%)
13. szerencsejáték: 7/0 14. versengés: 4/51 15. harcművészetek: 10/40
16. zene: 35/4 (+40%) 17. szörnyismeret: 8/2 18. pszi: 3/9 (+3%)
19. zárnyitás: 7/33 20. vadászat: 18/86 21. bányászat: 32/5 (+3%)
22. úszás: 14/70 23. csapatmunka: 1/79

FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet)
deus ex machinád 20 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (szent jogar (#150))
gyógyítasz 80% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz a 4300. karakternek
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 3 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot ), zárnyitó készletet (#39) (max. 5 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 10 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 6 darabot ), Ramirez feszítővasát (#1261) (max. 1 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 5 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
elfogod quwarg királynőt (#153) fedett veremmel (#219)
mászol max. 300 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 16)
varkaudar iszákos (#688)
Barátságosság (aktív: 4, max: 16)
rőtmanó berzerker (#369), ember (#1), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
16. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 10)
mágiatörés (#35), energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
hhaar burka (#32), védelem sav ellen (#36), tükörpajzs (#101), tüskepajzs (#30), varázsvédelem (#34)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> nők (#999) villámcsapás (#50) >> férfiak (#998)
villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd be, hogy a lelked tiszta, és nem a pénz iránti mohóság vezérel: áldozz fel 100 aranyat számomra.
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce!
3.) Irtsd a sötétség követőit - mutass be oltáromnál két szvó-ektoplazmát, és semmisítsd meg!

HŐSTETTEID
A varkaudarokat támogatva ennyiszer csaptál össze Borax király katonáival a második varkaudar invázió alatt: 6
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 2. kategóriában a XXIX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
tudati szintlépés (226)
önismeret (236)
emberré faragás (252)
a butaság ára (273)
humán energia (278)
fejleszt.gyümölcse (292)
emberré faragás II (374)
emberiség ékköve (388)
kedvenc táborhely (395)
hárítás művészete (404)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 15 TU. szükséges még: 0 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 206 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 1759.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bronzpenge (#126) 1 csontpálca (#329) 1 gyöngymangó (#135)
1 szöges bunkó (#8)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzhegyű nyíl (#94) 9 drótszőr (#37) 1 fekete gyöngy (#99)
18 kaja (#2) 1 rézdarab (#70) 1 távcső (#42)
9 ugh méreg (#166) 1 vas dobónyíl (#189) 20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(145,70) ryuku futárbérenc (#765), 23. jellempróba
(146,70) friss csatamező (#262), Elenios oltár
(148,69) quwarg királynők (#153), kristálypalota (#401), kihívás tornya (#502), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720)
(149,68) ezoterikus mardel (#184), kristálypalota (#401), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), 42. jellempróba
(150,67) kultúrmasztodon (#227), friss csatamező (#262), művészi porolit (#720)
(151,66) mély szakadék (#154), Leah oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), barátság szent tüze (#484), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), púpos burástya (#92), mutáns pók (#117), érclelőhely
(152,65) quwarg nagymester (#214), patak

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az új kőbőr (507-es) képesség hatása nem íródott ki a csatában, javitva. - Az 1-es labirintusban többen jelezték, hogy halálos csapdák várták őket. A hiba okát sikerült megtalálnom és javítanom.
- A 126-os labirintusban volt egy nyithatatlan ajtó (szerencsére nem volt semmi értékes mögötte), javítottam.
- Bekerült a játékba egy új varázslói varázslat, a helyreállítás. Egy adott mezőn helyreállítja a tereptárgyakat (másznivalók, csatamezők stb), de azokat nem, amelyeket építettek (oltár, templom). A varázslatot 100-as taumaturgiától lehet megvenni a varázslótornyokban.
- A támadás és védekezés auraerősítéssel módosított értékét a karakterlapon külön, az alap támadás ill. védekezés után tüntetem fel, mert eddig többen nem hitték el hogy kiíródik a karakterlapon :)

Üzenet küldése a karakternek