31. forduló, 33. forduló, Thord összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. márc. 19. 23h:05'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 32. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: márc. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5187
SZÁMLA : XXXX

THORD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [41,19] koordinátán.
Idegen jelenlétet érzel a fejedben. Amióta találkoztál azzal a lénnyel, többször is előfordult már. Hogy mit keresett, nem tudod, de néha nem emlékszel dolgokra, keresed a tárgyak, lények nevét. Tudod, hogy nem most találkozol ezzel a valamivel... De mikor is? Hol is? A mostani alkalom más: a lényre gondolsz, érzed, hogy fájdalmai vannak. Segíteni akarsz neki, önként ajánlod fel neki véredet, erődet. És ő kegyesen elveszi, térdre kényszerít, ahogy belőled regenerálja sérüléseit... Többen csodálkozva néznek rád. Nem tudják - nem tudhatják -, milyen az, ha egy vámpír bélyegét viselik...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+8 varázspont.)

v 6 5 5 elmormolod a 6. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A forró energia testedbe áramlik. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 196.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[42,20] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Fehér mandula illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy proteinfecske. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a proteinfecske tollas testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a proteinfecske bal lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Nagydarab húst csippent ki a jobb válladból a proteinfecske csőrével. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a proteinfecske tollas testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A proteinfecske belevágja csőrét a karodba. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A proteinfecske néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy xantusz-kaktuszt. Látsz egy oltárt. Tharr hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy Tharr oltár van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [43,20] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy gondolod, hogy a közeledő púpos burástya nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a púpos burástya farkát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a púpos burástya nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával a púpos burástya megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a púpos burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 235 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver). Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Felfedeztél egy smirglibokrot. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Bal Dahin lábát masszírozza. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [44,20] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a sűrű erdő. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy varkaudar falut. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy trollfa nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal többször eltalálod a trollfa testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a trollfa bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A trollfa egyik ütését nem sikerült hárítanod. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Csontszuronnyal megdöfködöd a trollfa testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a trollfa testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A trollfa megüti a bal válladat. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellőképpen elszédültél ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a művelethez. Amikor magadhoz térsz, csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+23 életerő.) Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [67 pontot használtál fel, van még 129.]

m 1 mozogsz északkeletre
[45,19] Épületek tűnnek fel. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy útonálló közeledik. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az útonálló testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az útonálló jobb lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az útonálló testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod az útonálló testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az útonálló testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az útonálló vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Vízcsobogást hallasz magad előtt: egy szökőkút! Feltöltöd a vizestömlőt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy sörsátrat. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt varkaudar fellegvárat. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Az igaz isten, Fairlight követői! Csatlakozzatok az Arany Magisztrátushoz! " A kitaposott úttól balra egy nagy, szürke kőépületet látsz. Rajta felirat: "Zekbrakplakpók vegyesboltja". Az ajtó nyitva van, jelezve, hogy a bolt várja a vásárlókat. (526. épület.)
A főút mellett egy magas, barna kőből épített házat látsz. Rajta nagy tábla: Qvill polgármesteri hivatala. Az ajtó előtt egy megtermett, bőrpáncélba öltözött harcos őrködik. (527. épület.)
A rozoga épületek között vadonatúj, fehérre mázolt falú épület csillog-villog. Előtte egy cégért lenget a szél: "Fogadó a Vajúdó Burástyához." Tyűha! Ez hiányzott! Erre volt szükség a Túlélők Földjének minden városában! Fogadóra! Izgatottan körbejárod, de Fentről Érkező Határozott BE utasítás nélkül nem tehetsz semmit. (608. épület.)
Összeakadsz egy barna, rövid hajú, barna szemű törpe nővel. Körszakálla és kipödört bajsza van. Tharr követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy örökkéval. rubinját visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea díszíti. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: az ő jelleme is semleges.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Fintor. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Találkozol egy hosszú aranyhajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Elenios híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy szem szimbólumot és egy vassisakot visel. Felszerelését egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Auráját érzékelve máris tudod, tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben!
Összeismerkedtek. Az ő neve Melinka. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összeakadsz egy szürke, hosszú hajú, sárga szemű mutáns férfival. (ld. enc.) Pofaszakálla és harcsabajsza van. Bőre színe zöld. Chara-din híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy káosz szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Felszerelését egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: sötét, akárcsak a lelke.
Szótlanul méregetitek egymást egy ideig. Továbbmész.
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Itt nyugszik Nemo Brave, ki az igazságnak szentelte életét. >N.C. Brave< " [9 pontot használtál fel, van még 120.]

be 526 bemész az 526. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Zekbrakplakpók, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz. Néhány dolog megvilágosodik az adás-vétellel kapcsolatban. (ld. enc.)
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db,
bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db, kavadu iszák (#25) 4 ap /db,
varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 4 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, távcső (#42) 32 ap /db,
királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db,
kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, csontkulcs (#74) 8 ap /db,
rézkulcs (#75) 12 ap /db, bronzkulcs (#76) 18 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db,
zöld üveg (#82) 6 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db,
rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db, vízionár szem (#102) 6 ap /db,
magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db,
vapár ág (#110) 20 ap /db, madártoll (#112) 2 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db, mandibulapenge (#125) 6 ap /db,
sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, gyöngymangó (#135) 4 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db,
szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db, pirkit (#153) 4 ap /db, mászókampó (#165) 30 ap /db,
sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, téfea-agy (#172) 16 ap /db, grifftojás (#179) 20 ap /db,
vaskulcs (#183) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db,
trikornis szarv (#198) 24 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db, gyíkfű (#201) 2 ap /db, amniosz (#203) 2 ap /db,
kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, szuperkötél (#209) 4 ap /db, fűszertartó (#210) 12 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db,
xirnox szív (#213) 20 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, praglonc hártya (#215) 400 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db,
remák szív (#264) 24 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db,
purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db, bev formázó minta (#299) 50 ap /db,
cru formázó minta (#300) 50 ap /db, din formázó minta (#301) 50 ap /db, kőszem (#304) 10 ap /db, galachmit (#310) 300 ap /db,
ezüstdarab (#326) 8 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db, olló (#335) 20 ap /db,
shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db,
halcsont (#390) 4 ap /db, polip szívóka (#391) 4 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, teknőcteknő (#416) 24 ap /db,
era formázó minta (#418) 50 ap /db, fpi formázó minta (#419) 50 ap /db, gór formázó minta (#444) 50 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db,
mópat tetem (#584) 8 ap /db, jégkristály (#593) 40 ap /db, hro formázó minta (#601) 50 ap /db, rémplazma (#616) 100 ap /db,
sárkányfog (#617) 40 ap /db, sámán erszény (#650) 20 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db,
darázsfarok (#654) 28 ap /db, aurach fog (#657) 2 ap /db, alligátorbőr (#661) 20 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db,
elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db, rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db,
troll csont (#704) 8 ap /db, kobudera csont (#705) 8 ap /db, etra hályog (#712) 50 ap /db, topáz erényöv (#731) 220 ap /db,
jegygyűrű (#736) 100 ap /db, kitintüske (#879) 8 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db, cápazsír (#932) 8 ap /db,
jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db, féregbél (#1071) 8 ap /db,
lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, mammutbőr (#1078) 12 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, bőrkantár (#1125) 60 ap /db,
varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, Thargodan csont (#1181) 30 ap /db, ektoplazma (#1185) 93 ap /db,
sólyomcsőr (#1223) 10 ap /db, bruhatagnyelv (#1230) 14 ap /db, teriád edény (#1278) 140 ap /db, teriád ékszer (#1279) 2000 ap /db,
bíbor drakpikkely (#1305) 120 ap /db, jáde drakpikkely (#1306) 120 ap /db, topáz drakpikkely (#1307) 120 ap /db, zöld drakpikkely (#1309) 120 ap /db,
aszott drakpikkely (#1310) 120 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db, pókláb (#1378) 2 ap /db, rum (#1419) 34 ap /db,
teriád kobak (#1461) 39 ap /db, azuka vese (#1462) 18 ap /db, térhajlító kavics (#1539) 690 ap /db, megsemmisítő (#1540) 150 ap /db,
fenőkő (#1618) 300 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
acélpengőke (#231) 3 ap /db, antilopbőr (#48) 3 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, bakkura bőr (#95) 2 ap /db,
deus ex machina (#1) 25 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db, fekete gyöngy (#99) 6 ap /db,
fémrúd (#104) 8 ap /db, grákóbőr (#41) 3 ap /db, karbin plazma (#199) 10 ap /db, kavadu iszák (#25) 2 ap /db,
kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, magszim bél (#103) 5 ap /db,
mandibulapenge (#125) 3 ap /db, óndarab (#85) 2 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db, rákpáncél (#97) 4 ap /db,
rézdarab (#70) 1 ap /db, rókafarok (#124) 3 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db,
surranó kígyó bőr (#47) 2 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, távcső (#42) 16 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db,
varányszem (#30) 1 ap /db, vizestömlő (#3) 7 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 16 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 115.]

be 527 bemész az 527. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád.
- Van valamilyen munka? - érdeklődsz hanyagul. Az őr biccent, majd a fejével befelé int. Aztán megakad a szeme a fegyvereiden: rájuk bök. Azt akarja, hogy kint hagyd őket? Nincs más választásod, ha az erőszakos utat elveted: kint hagyod a fegyverzetedet. Odabent egy hivatalnok fogad.
Elmondja, hogy a városkát gyakran támadják gonosz humanoidok: nagyon örülnének, ha megpucolnád a környéket tőlük. Első feladatként egy goblin- és ork fészek kifüstölését kapod. Hogy megkönnyítsék a dolgodat, egy térképet is kapsz.

2 4
1
3
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez az 5. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 12, északra 6 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 110.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[44,18] A síkságot ritka erdő váltja fel. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy gyilkos tetű. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a gyilkos tetű jobb középső lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a gyilkos tetű bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 240 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Azért várom a jövőt, mert akkor a jelen már múlt. Don Juan " Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy kék orchideacserjét. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy varkaudar falut. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megvizsgálod a talajt. Friss emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [43,17] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy alpesi tehén nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az alpesi tehén jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod az alpesi tehén testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az alpesi tehén nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod az alpesi tehén testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod az alpesi tehén bal hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 50, gyógyulás: 0, összesen: -50 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+35 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [42,16] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Találsz egy gyöngymangó bokrot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rát-fát. Találsz egy oltárt. Raia hívői építették. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre délnyugatra megpillantasz egy Tharr oltárt. Nyugatra nézve látsz egy olvasztókemencét. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [67 pontot használtál fel, van még 43.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
A mászókarmokat a kezedre rakva, felmászol a fára. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 33.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[41,17] Dombos terepre érkeztél. Elérted a Valhalla-hegység keleti lejtőit.

Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Találsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy manóodút. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz sötét kámzsát. (ld. enc.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délre látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss gnóm nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délre, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 5 kerek követ. [14 pontot használtál fel, van még 19.]

be 5 bemész az 5. titkos labirintusba
A térkép alapján könnyedén megtalálod a barlang bejáratát. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Odabent átható orkszag fogad: ez valami sötét tanyája lesz a gonosz teremtményeknek. [5 pontot használtál fel, van még 14.]

lm 4 mozogsz 4
Tovább gyalogolsz a szűk, kanyargó folyosón. [2. PONT] Hirtelen egy Baar-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a Baar-ork ocsmány pofáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Marokra fogva a csontszablyát ellenfeledre rohansz. Csontszablyával kegyetlenül összevagdalod a Baar-ork bal lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a Baar-ork bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A Baar-ork fegyverével megkarcolja a bal kezedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A Baar-ork szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Izzadva markolod a fegyveredet: bármely szögletből előugorhat valami. Nyomulsz előre a sötét járatban. [3. PONT] Hirtelen egy Baar-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a Baar-ork bal karját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Meglengetve a csontszablyát ellenfeledre támadsz. Csontszablyával végigmetszed a Baar-ork ocsmány pofáját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a Baar-ork testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A Baar-ork fegyverével megkarcolja a bal kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A Baar-ork még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [12 pontot használtál fel, van még 2.]

d 64 3 eldobod a 64. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

lm 1 mozogsz 1
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

le 51 leveszed/lerakod az 51. tárgyat
Lecsatolod a bőrpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 90 1 elkészíted a 90. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 87 1 elkészíted a 87. tárgyat (1 darabot)
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy bronzhegyű lándzsát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 2.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 1.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Valami mozgolódik a hasadban. Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 172 pontot. A következő körben tehát 173 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PROTEINFECSKE (139. SZÖRNY)
Ez a sas méretű, nagy sebességgel repülni tudó madár agresszív ragadozó. Áldozatát a levegőből lecsapva marcangolja szét, legyen az vadász tatu, quwarg, vagy egy kóbor árnymanó kölyök, majd a karmaiba ragadva felrepül vele, és a fészkében falja fel. Nevét eredetileg magas tápértékéről kapta, és akkor is rajtaragadt, amikor később kiderült, hogy húsa, bár ízletes, egyben lassan ölő méreg is.

VARKAUDAR FALU (1109. TEREPTÁRGY)
Amint megpillantod a sátrakat a távolban, a hatodik érzéked veszélyt jelez. Aztán ezt nyomatékosítandó, megpillantod a sátrak csúcsára tűzött koponyákat, melyek akár valamelyik fajtársadtól is származhatnak. Jobb lesz óvatosnak lenni! Aztán hangos vitatkozás zaja üti meg a füledet, hangszínükből ítélve cseppet sem békés varkaudarok ülik körbe a vidám füstfellegeket eregető tűzhelyet a falu közepén. Most még dönthetsz, hogy nagy ívben elkerülöd ezeket a vérszomjas teremtményeket, vagy kivont fegyverrel rohansz közéjük. Ha utóbbi cselekedet mellett döntesz, a KUT 45 parancsot használd, ekkor dacolva a félelemmel 45 TVP-nyi időt a varkaudar falu sátrai közti kutakodással töltesz.

TROLLFA (80. SZÖRNY)
Belépni egy sűrű erdőbe már eleve azt jelenti, hogy készülj fel a legrosszabbra. Aztán amikor egy vastag, erős fa megmozdul melletted, már késő az utolsó imát elrebegni: alighanem egy trollfa döntött úgy, hogy véget vet az életednek. Ezek az akár száz évig is elélő, háromméteres monstrumok csak kisöccsei a gyilkos enteknek, de félelmetes regenerálódó képességük így is kemény próba elé állítja azt a kalandozót, aki a valós világot preferálja az árnyékvilág könnyed semmittevéséhez képest. A trollfák ellen ütőfegyvert alkalmazni esztelenség, és a szúrófegyvereknek sem sok esélye van. Mivel a sűrű erdőben nem használhatsz lő- és dobófegyvert, nem sok választási lehetőséged marad... Szerencsére, a trollfák nem tudnak gyorsan mozogni - ha a dolgok rosszra fordulnak, még mindig marad a futás! A trollfa fegyverként egy kicsavart fatörzset használ.

ÚTONÁLLÓ (130. ELLENFÉL)
A városokban jobb a közbiztonság, mint a vadonban: az utcán nem mászkálnak sünmedvék és vadász tatuk. Azonban itt is előfordul, hogy kóbor kalandozók táboroznak a tereken vagy egy sötét sikátorban, akik csupán arra várnak, hogy megszabadíthassanak az erszényedtől. Az ilyen útonállókkal persze egy tapasztalt vándor könnyedén elbánik. Az útonállók igen primitív bunkót használnak, páncélzatuk rongyokból, cserzett bőrökből áll.

SÖRSÁTOR (486. ÉPÍTMÉNY)
Nagy sürgés-forgás fogad a főtéren, amikor kilépsz az épületek közül. Egy hatalmas sátrat pillantasz meg. Közelebb mész: alapja sárga színű, teteje meg fehér, nem tudod, miért, de egy korsó sör jut róla eszedbe. Egy tábla hirdeti mi is ez: Ghallai Sörfesztivál. Jó lenne bemenni, hisz ahogy hallod ingyen van! [BE 486 - Talán a legjobb lesz legutolsónak kiadni, mivel ezek után már nem lesz erőd továbbkúszni.]

VARKAUDAR FELLEGVÁR (1821. ÉPÍTMÉNY)
Ha eddig netán az volt a véleményed a varkaudarokról, hogy szervezetlen, barbár vadállatok, akkor most, ezt az építményt megpillantva biztosan változtatni fogsz az előítéleteden. A fellegvár oldalfalát lecsupaszított kérgű szálfákból ácsolták, és még valamilyen síkos anyaggal is bekenték kívülről, hogy ne lehessen rajta egykönnyen megkapaszkodni. Az egymáshoz kapcsolt oszlopok tetejét kihegyezték, köztük pedig keskeny, függőleges lőréseket alakítottak ki az íjászok számára. A sarkokon őrtornyok magasodnak föléd, és az itt posztoló őrszemek épségét bunthar bőrrel borított mellvéd garantálja. Már az is furcsa, hogyan tudtak a vadak ilyen mesteri építményt ellenséges terepen ripsz-ropsz felhúzni, de az meg már szinte csodaszámba megy, amit az erődítmény közepén látsz: egy szabályos, kőből épült vártorony áll ott, bástyával, gyilokjáróval és zsindelytetővel! Ha eddig kétségeid is voltak, a torony láttán már biztosra veszed, hogy kalandozók, de legalábbis néhány, a Királyság bukásán fáradozó, áruló mérnök is besegített a varkaudaroknak. Ha pedig így van, az még egy ok, hogy megbüntesd az odabenn kuksolókat! Ha tényleg ez a feltett szándékod, akkor 10-es agresszióval add ki a BE 1821 parancsot, más módon nem juthatsz be a fellegvárba.

MUTÁNS (9. FAJ)
A mutáns egy speciális faj, amely Ghalla két őshonos (de egymástól különböző) fajának gyermekeként jöhet létre. A felnőtt mutáns mintegy két méter magas, bőrét apró, hatszög alakú pikkelyek borítják, szemei hatalmasak, homlokából két apró szarv mered előre. Vannak köztük borzalmasan erősek és gyenge nyápicok, különösen intelligensek és rettenetesen buták, félelmetesen fürgék és hihetetlenül suták - attól függően, hogy milyen képességeket örököltek a szülőktől. Nagyon tanulékonyak, különösen fogékonyak a pszi iránt. A mutánsok, Ghalla vad és torz világának szülöttei különösen járatosak a szörnykeresésben, csapdakészítésben, szörnyidomításban és a misztikus pszi képesség használatában (e képességeik az átlagosnál jóval gyorsabban fejlődnek). A mutánsok nagyon hamar ivaréretté válnak: egy évvel önálló életük megkezdése után már képesek teherbe esni.

BOLTOK
Ha egy boltban vásárolni akarsz, egyszerűen csak oda kell menned arra a mezőre, ahol a bolt van. Itt a vesz (VE) paranccsal vásárolhatsz, paraméterként az árucikket és a mennyiséget megadva. Pl. VE 29 3 hatására veszel 3 db 29-es tárgyat. [A korábbi változattal ellentétben, a bolt sorszámát NEM kell megadni.] Ilyenkor automatikusan be is mész a boltba, majd elhagyod. Ha akarod, persze kiadhatod a BE (épület) parancsot, ilyenkor részletes listát fogsz arról kapni, hogy mit kínál a bolt, mit venne, és mennyiért. Eladni az EA paranccsal lehet, hasonlóképpen kell paraméterezni, mint a VE parancsot: EA (tárgy, mennyiség). Bár a boltos nem mondja meg, mennyi van az adott cikből raktáron, lehet, hogy nem lesz annyi, amennyit kérsz. A boltban mindent kétszer annyiért árulnak, mint amennyit neked fizetnek érte.

KÉK ORCHIDEA BOKOR (67. NÖVÉNY)
Az egyik legvarázslatosabb növény, amely a ritka erdőben nő. Varázslatos, de nagyon veszélyes is: ártatlan kinézete ellenére ugyanis húsevő. A gyanútlan áldozatra kicsap a növény szőrös csápja, akit a méreg pillanatok alatt megbénít. A magatehetetlen élőlényt a csodás kék orchidea élve bontja le. A Duer-orkok egyik kedvenc szórakozása állítólag az, hogy áldozataikat a növény elé vetik. Ha szakítani akarsz a gyönyörű kék virágból, cselhez kell folyamodnod: átverésként csalit kell a virág mellé dobni. Ha a kék orchidea kedvencét, a szárnyas hernyót dobod oda, akkor lehetőséged van arra, hogy amíg a csápok a kis férget pumpálják, gyorsan letépj egy virágot. Ehhez a KT 68 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Egy fordulóban maximum öt virág szakítható egy kék orchidea bokorról.

MANÓODÚ (698. TEREPTÁRGY)
Megpillantasz egy sötéten ásítozó barlangnyílást. Valaki álcázni próbálta, de elég siralmasan! Kíváncsian, közelebb óvakodsz. A barlang mélyéből egy pislogó szempár világít. Kacagva szólalsz meg.
- Gyere elő nyugodtan, nem bántalak! - biztató szavadra egy rongyos árnymanó ólálkodik elő. Bizalmatlanul mér végig téged.
- Gazdagnak látszol, vándor kalandozó! Van valamim, aminek biztos hasznát vennéd! Persze, az alapanyagokat és a munkadíjat fizetned kell... Egy csinos sötét kámzsa! - először tiltakozni próbálsz, hogy neked ilyesmire semmi szükséged nincs - de aztán az árnymanó céloz rá, hogy később esetleg még jobb üzletekről is lehet szó. Lehet, hogy érdemes megcsináltatni vele azt a fránya kámzsát, és utána valami értelmes dolgot is szerezhetsz tőle...
[Figyelem: a küldetést bármely manóodúban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

SÖTÉT KÁMZSA (699. TÁRGY)
A sötét kámzsa elkészítéséhez az árnymanó mindössze egy aurach bőrt, 10 csepp tintát, és 50 aranyat kér tőled. Persze, a tárgy igazándiból egy kezdő tolvajnak lehet jó: ha viseli a KF 699 paranccsal, akkor, ha kudarcot vall lopáskor, a lopás szakértelme az átlagosnál jóval gyorsabban fejlődik. Ez azonban tényleg csak kezdőknek jó, a kámzsa 20-as lopás felett már nem csinál semmit. A tárgy elkészíttetéséhez a Küldetése Teljesítése: KT 699 parancsot add ki, 5 TVP-ért a manóodúnál.

KARAKTERLAP

Thord, egy kopasz, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr híve vagy. Ez a 32. fordulód.

Erő: 14 (16) Szint: 9 Merészség: 4/5 Magasság: 181 cm
IQ: 16 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 83 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 14 Életpont: 131/117 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 23/1 Pénz: 18 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 188 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 608 TP-t kaptál. Jelenleg 11 609 TP-d van. A következő szinthez még 391 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, alattomos manó, púpos burástya. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 9 (+1) vágófegyverek: 4 ütőfegyverek: 6
lőfegyverek: 9 (+1)

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
41,60 mezőn táborozol, az 5. labirintusban, 1. szinten, 3. ponton
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 45

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 188 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 13 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 15 (+1)
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 5
10. zárnyitás: 2 11. vadászat: 1 12. bányászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
rájanyék (#58), vízionár (#66), északi aurach (#350), mutáns pók (#117)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre.
3.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): 5. labirintus (41,60). apró gnómlak (531): kész. törpe házikó (532): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 13, 14, 15, 16.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 bőrpáncél (#51) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 * csontkés (#11)
1 * csontszurony (#12) 8 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13)
2 kőkés (#6) 6 mérgezett tüske (#23) 1 * parittya (#18)
1 szöges bunkó (#8)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * két kard szimbólum (#144)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 1 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 távcső (#42) 1 + tüskecsapda (#242)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 14 csepp tinta (#101), fér még: 6]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 16 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 4]
4 vizestömlő (#3) [bennük 78 korty víz (#27), fér még: 2]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 1 antilopbőr (#48) 3 bakkura bőr (#95)
31 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105) 5 fekete gyöngy (#99)
2 fémrúd (#104) 3 grákóbőr (#41) 2 kaktusztüske (#114)
1 karbin plazma (#199) 1 kavadu lebeny (#24) 40 madártoll (#112)
3 magszim bél (#103) 4 mandibulapenge (#125) 9 óndarab (#85)
4 pirkit (#153) 1 rákpáncél (#97) 18 rézdarab (#70)
5 rókafarok (#124) 14 sallank karom (#128) 3 smirglilevél (#29)
6 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47) 5 szárnyas hernyó (#69)
2 tigroszlán fog (#63) 2 varányszem (#30)

Összsúly: 54.55 kg Megterheltség: 104%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontszablya (#64) 1 fáklya (#36) 3 kaja (#2)
2 kerek kő (#19)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 szárnyas hernyó (#69) 4 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

40 41 42 43 44 45 46
15
16
17
18
19
20
21
(41,17) az 5. labirintus bejárata, 12. jellempróba, Tharr oltár, manóodú (#698), Baar-ork (#44)
(42,16) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Raia oltár
(42,20) proteinfecske (#139), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Tharr oltár
(43,17) alpesi tehén (#91), gumifa (#38), Tharr oltár
(43,20) púpos burástya (#92), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 24. jellempróba
(44,18) gyilkos tetű (#116), kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), varkaudar falu (#1109)
(44,20) varkaudar falu (#1109), trollfa (#80)
(45,19) útonálló (#130), vegyesbolt (#526), városháza (Qvill) (#527), fogadó # (#608), szökőkút, sörsátor (#486), varkaudar fellegvár (#1821), Fintor (6108. kalandozó), Melinka (6111. kalandozó), egy mutáns férfi

Üzenet küldése a karakternek