30. forduló, 32. forduló, Bepa összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. aug. 14. 8h:53'
EZ A 81. JÁTÉKHETED, 31. FORDULÓD
82. játékheted kezdete: aug. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4968
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

BEPA KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,32] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+237 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.)

jlk 1017 jelszó kimondása 1017
Lesz ami lesz! Kimondod a jelszót, készen arra, hogy beleülj a mészárszékbe. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a massza testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a massza csavaros szarvát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a massza testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A massza csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a massza testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a massza csavaros szarvát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápjaival a massza csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A massza most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 727 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Keresgélni kezdesz a kúp belsejében, hátha találsz valami érdekeset. ... Ez az! Megtaláltad! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy ezüsttollú nyíl (ld. enc.). Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [15 pontot használtál fel, van még 210.]

m 4 5 5 mozogsz délre, délnyugatra, délnyugatra
[73,33] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr híveié. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy tetemember. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Az első ellenfél egy éltető morf.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod az éltető morf testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az éltető morf testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod az éltető morf karmával. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az éltető morf csáprágójával a jobb karodba mar! (1 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az éltető morf testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az éltető morf testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az éltető morf csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az éltető morf száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 787 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy lila morfplazmát. (ld. enc.) Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy éltető morf.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az éltető morf testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az éltető morf karmával. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod az éltető morf karmával. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az éltető morf belecsíp a derekadba. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az éltető morf testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd az éltető morf jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 787 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 54, gyógyulás: 0, összesen: -54 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy sárga morfplazmát. (ld. enc.) Ellenfeledtől zsákmányolsz 2 vámpírfogat. (ld. enc.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vízionár. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a vízionár testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmetes, démoni lény jelenik meg előtted. Majdnem négy méter magas, ébenfekete karmai fél méter hosszúak. Rád emeli vörösen izzó szemeit, kitátja savas nyáltól csöpögő pofáját, és rád ront. Tudomást sem véve a halálos veszélyről, szülőhelyedre, valamilyen jó emlékre koncentrálsz. Ahogy tudatod tovaszáll a békés gondolatok világa felé, úgy foszlik semmivé a szörnyű illúzió. Leküzdötted a tudatodat ért támadást! Most már talán a fegyvereké a szó. Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a vízionár bal oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A vízionár Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vízionár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 vízionár szemet. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 7 tüskét.

(Továbbmész...) [72,34] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy uzbány. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az uzbány nyakát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod az uzbány jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Az uzbány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 uzbány csőrt. 406 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Első ellenfeled egy domináns morf.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a domináns morf jobb középső lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a domináns morf jobb hátsó lábát. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a domináns morf fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő nagy vaskulcs felületére. Mázli! Semmi baja sem esett. Göcsörtös bunkóval eltalálod a domináns morf bal középső lábát. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a domináns morf bal oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (3 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő drótszőr felületére. Szerencsére semmi hatása sincs. A domináns morf összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 866 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy fehér morfplazmát. (ld. enc.) Második ellenfeled egy harcias morf.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a harcias morf nyakát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a harcias morf testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a harcias morf testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a harcias morf testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a harcias morf testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a harcias morf megcsapja a fejedet. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 695 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 54, gyógyulás: 0, összesen: -54 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy kék morfplazmát. Találsz nála 1 sáfrányport. (Nincs mibe rakni 1 sáfrányport.) (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [71,35] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy rájanyék. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ráismersz a távolodóra. Egy változatos morf. Amikor elhal a zaj, előmászol. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Dornodon híveié. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [37 pontot használtál fel, van még 173.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[71,36] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Profi módon beékelődsz egy sűrű facsoport közepébe. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy karmazsin huhogó. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy mágiamorfáló. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek keletre. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [71,37] Tovább barangolsz a fák között. Gyanús mozgást látsz a fák között. A fák között biztos búvóhelyet találsz. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy alattomos manó. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ráismersz a távolodóra. Egy halálos morf. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Itt alakult vala a Kvazársziklák Népe, így forrott össze a Trollok ősi vére... " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. (ld. enc.) A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy vadász tatu irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy barátság szent tüzét. (ld. enc.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A gonoszt ne lásd, ne halld, ne beszéld, csak érezd. Izomagy Péppéver ne csak téged. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran hívő! Ha Múmia akarsz lenni, keresd Shaquille O'Nealt (5727)! " Egyszercsak kiérsz egy parányi erdei tisztásra. A virágok itt különösen színesek és illatosak. A tisztás közepén egy piros cseréptetős fehér márványlapokkal borított torony magasodik. A kéményből vidám füstcsík kunkorodik fölfelé. Az ajtó, bár nincs nyitva, vidám bohócot formázó kopogtatójával hívogatóan int feléd. (549. épület.)
Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek északnyugatra. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Az Ősi Hajnal Lovagjai a Káosz ellen harcolnak Ghalla békéjéért. Állj közénk Lord Kis Se. " [20 pontot használtál fel, van még 153.]

be 549 bemész az 549. épületbe
Kíváncsian közelebb totyogsz, és bekopogtatsz. Kitárul az ajtó, és egy szolgálóleány jelenik meg.
- Erre parancsoljon, kedves látogató! - Egészen meglepődsz a barátságos fogadtatástól. Követed a leány ringó csípőjét. Odabent mindenhol makulátlan tisztaság uralkodik. Előjön az úrnő, egy aranyosan mosolygó, hosszú, vörös hajú leány, a városban oly divatos sötétkék, buggyos ujjú, földig érő ruhában.
- Üdvözöllek vándor szerény otthonomban. Az én nevem Lady Olivia. És téged hogy hívnak? - udvariasan bemutatkozol, és mesélsz röviden eddigi kalandjaidról. Cserébe megtudod, hogy Lady Olivia egy lovagnő, aki több éves kalandozás után, apja halálának hírére visszatért ide, a családi fészekbe. Most aránylag boldogan és békességben él, de persze ezen a vad vidéken mindig történnek apró, de bosszantó kellemetlenségek.
- Ilyen például a bundás csirmáz, amely éjszakánként állandóan bemászik a szolgálók ablakán, és összetör meg ellopdos mindent. A múltkor elvitte az egyetlen képet, amely apámról maradt. Nagyon örülnék, ha vissza tudnád szerezni. Itt egy egyszerű térképvázlat a szörny vélt kuckójáról. - megígéred a kedvesen mosolygó lovagnőnek, hogy megpróbálsz segíteni.

7
4 6 10
11
3 8 9
5
1 2
12
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 41. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 27, északra 3 mérföldre található.

Aztán eljön a búcsú ideje: megköszönöd a vendéglátást, és a szolgáló az ajtóhoz vezet. Bár sem enni, sem inni nem kaptál, azért könnyű szívvel állsz tovább. [5 pontot használtál fel, van még 148.]

m 3 3 4 mozogsz délkeletre, délkeletre, délre
[72,38] Még mindig az erdőben vagy. Ez Hrók erdejének a széle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Észrevétlenül meglapulsz egy hatalmas fatörzs mögött. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy fabontó szójer. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Észrevétlenül meglapulsz egy hatalmas fatörzs mögött. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy éltető morf. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) általad nem ismert nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes nem felismerhető nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [73,39] Épületek tűnnek fel. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Észreveszel egy xantusz-kaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy főutcát. (ld. enc.) Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Egy tölgyek alkotta ligetet látsz itt, a város közepén. A liget bejáratánál szépen faragott felirat díszeleg: vadaspark. (769. épület.)
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. "

(Továbbmész...) [73,40] Még mindig a városban vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy fény szentélyét. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy főutcát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) (ld. enc.) Aha, egy kút a város terének közepén! Nagyon esztétikus. Szomjúságodat oltod. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " Egy fehérfalú, cseréptetős épület áll a tér közepén, tujákkal szegélyezve. "Városháza" - hirdeti egy felirat a bejárat felett. A ház körül nagy a sürgés-forgás, a nagy hangzavarból csak pár szót értesz: "főutca", "építkezés", "jutalom". (685. épület.)
Megpillantasz egy nagyon csicsás, csavarozott tornyokkal ékesített palotát! A bejárati ajtó felett piros lámpást himbál a szél, alatta két kacér fiatal nézelődik: az egyik egy domború keblű, kihívóan kifestett, lenge öltözetű leány, a másik egy tökéletesen kigyúrt, egyetlen rövidnadrágba öltözött jóképű dalia. Csak találgatni tudsz az épület szolgáltatásainak mibenléte felől. [MEGJEGYZÉS: ez az épület egyike azon kevés dolgoknak a játékban, amelyek korlátozás alá esnek: ha tizennyolc évnél fiatalabb vagy (nem a karaktered, hanem TE!), kérjük, ne használd a BE parancsot.] (696. épület.)
Van itt még egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.).
Összefutsz egy barna hajú, zöld szemű ember férfival. Fekete a bőre. Raia hűséges követője. Egy fekete bőrcsizmát, egy láncinget, egy nap szimbólumot, egy ritualista amulettet, egy szürke bőrkesztyűt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy harcias morf trófea, egy változatos morf trófea és egy karmos tankány trófea díszíti. Jobb kezében egy vaskardot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Érzékeled auráját: fehér, jelezve, hogy jó.
Mogorván egymásra bámultok. Azért harcra nem fog sor kerülni. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. " [30 pontot használtál fel, van még 118.]

be 669 bemész a 669. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 51 eladod az 51. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 49 eladod a 49. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 72 eladod a 72. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 265 eladod a 265. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 193 eladod a 193. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 105 7 eladod a 105. tárgyat 7
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 30 8 eladod a 30. tárgyat 8
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 47 eladod a 47. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 26 14 eladod a 26. tárgyat 14
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ea 48 eladod a 48. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ve 205 megveszed a 205. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

ve 181 megveszed a 181. tárgyat
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

kf 181 1 kézbeveszed/felveszed a 181. tárgyat a jobb kezedbe
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 118.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 113.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 23 TVP-t kell elköltened.]

[40 pontot használtál fel, van még 73.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. A munka meghozza gyümölcsét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 33.]

tf 2 3 fejleszted a 2. tulajdonságodat 3 pontért
Felhasználva egy ágat és a talajt, rajzos matematikai feladványokat készítesz, logikád csiszolása érdekében. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [3 pontot használtál fel, van még 30.]
A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-2 életerő.) Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kemény kalandozó helyett veterán kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +3 max. varázspont, +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Túl sok tárgy van már a zsákodban! A problémára azonban létezik megoldás. (ld. enc.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 171 pontot. A következő körben tehát 201 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


EZÜSTTOLLÚ NYÍLVESSZŐ (363. TÁRGY)
Ahogy jobban megnézed ezt a különös nyílvesszőt, azonnal feltűnik néhány különös dolog: először is, a hegye valamilyen kemény, kőszerű anyagból készült, mégis meglepően éles. Maga a vessző nem fából, hanem valamilyen kristályszerű anyagból készült. Amikor kipróbálod, még két kellemes tulajdonságára derül fény: 1) ha használod, +8 támadást kapsz; 2) Csak nagyon-nagyon ritkán veszik el; 3) Sebzése 5D4+4; 4) Képes csak mágikusan megsebezhető lényeket is megsebezni. Az ezüsttollú nyílvesszőt hosszú íjhoz használhatod.

LILA MORFPLAZMA (2448. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, lilás színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

SÁRGA MORFPLAZMA (2447. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, sárgás színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

VÁMPÍRFOG (1221. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, az egy vámpír szemfoga, hosszú, hegyes, véres, és mostanra már ártalmatlan, hacsak nem karcolod össze magad, nem kell tőle félned. A vámpírféreg szájában is pont ilyen fogak sorakoznak, úgy néz ki, bármilyen testben is legyenek, ez egy kinézetre teljesen hasonló komponens a vérszívó szörnyetegekben. És, hogy mire használhatnád fel? A közhiedelem szerint, aki vámpírfogat rejteget a kabátja alatt, annak hite kikezdhetetlen.

VÍZIONÁR SZEM (102. TÁRGY)
Az illúziókeltő vízionár szemei nagy kincset jelentenek a mágusok számára. Ahhoz ugyanis, hogy valaki egy varázslatot megcsináljon, általában nem árt, ha a varázslathoz hasonló dolgot művelni képes szörny egy darabjával is rendelkezik.

FEHÉR MORFPLAZMA (2445. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, fehéres színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

SÁFRÁNYPOR (211. TÁRGY)
Leölve egy homokférget, hozzájuthatsz a beleiben termelt értékes Fűszerhez, a sáfrányporhoz. Ezt a különös anyagot e lények mindenki számára ismeretlen biológiai folyamat során állítják elő. Az biztos, hogy különleges hatása van. Szagolgatása megsokszorozza az erődet, de túlzottan gyakori használata káros eredménnyel járhat. Ha egy adag sáfrányport be akarsz lélegezni, a H 211 parancsot kell kiadnod. Ez a tevékenység nem kerül pontba, de a szer jótékony hatásaként +5 TVP-t kapsz.

KARMAZSIN HUHOGÓ (185. SZÖRNY)
A karmazsin huhogó nagy, bíborlila testű, kövér virágra hasonlító teremtmény. Leginkább a ritka erdők fái közt bujkál, és le-lecsap az arra járó kalandozókra félelmetes huhogásával. Piciny csápjával nem igazán tud senkit sem megsebezni, annál inkább az általa keltett hanghullámokkal: A szörny félelmetes huhogásának erejét az ellenfél önbizalmából meríti: minél védettebb, minél sebezhetetlenebb vagy, a lény gyilkos hangja annál nagyobb testi-lelki roncsolást végez. A karmazsin huhogó ellen a vágófegyver a leghatékonyabb, a szúrófegyver a legkevésbé használható.

ALATTOMOS MANÓ (756. SZÖRNY)
Nem messze egy koboldszerű teremtmény éppen tesz-vesz valamin. Még nem vett észre, így jobban szemügyre veheted, mit csinál: épp egy hatalmas gödör fölé hord gallyakat, hogy csapdát állítson az erre járó gyanútlan szörnyeknek vagy a rosszabbik esetben kalandozóknak. Kéjsóvár tekintetéből ítélve inkább az utóbbi feltételezés a helytálló, ennek a manónak a célja becstelen, a csapdába esve harcképtelenné vált kalandorok kifosztása. Jaj, de most észrevett, apró szárnyainak verdesése felgyorsult, mintegy a düh és harag jeleként. A manó úgy döntött, elérkezett a halálod órája. Ha az egyszerűbb módszerrel nem megy, majd a rádpukkasztott varázslatok és a harcművészeket is megszégyenítő ökölcsapások tömkelegével veszi el az értékeidet.

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

A BARÁTSÁG SZENT TÜZE (484. TEREPTÁRGY)
A Barátság Szent Tüze egy kasztroplanáris úton megidézett, mágikus tulajdonságokkal bíró csatorna, amelyen keresztül az Igaz barátság szerzetesrend tagjai istenükhöz imádkozhatnak. Ha be akarsz lépni a szerzetesrendbe, add ki a BA 9141 parancsot, de vigyázz, ez egy komoly döntés, és ha később meggondolod magad, esszenciád egy részét kell hátrahagynod a kilépéskor. A Szent Tűz kioltására lehetőség van az RM paranccsal, de ez igen speciális: 60 TVP-t és 60 csepp vizet igényel (és mint minden tereptárgynál, itt is meg kell adnod egy ütőfegyvert, amivel a tüzet szétcsapdosod).

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

FŐUTCA (399. ÉPÍTMÉNY)
Ha egy mezőn befejeződik a városépítkezés, az adott mező lakott területté válik! A kezdetek kezdetén mindössze egyetlen jellemzője lesz, a főutca: a további beépítés ismét csak a kalandozók dolga. Arra, hogy hogyan lehet további épületeket felhúzni, nem nehéz rájönni, kivéve talán a legbutább trollokat!

A FÉNY SZENTÉLYE (376. ÉPÍTMÉNY)
A fény szentélye mintegy 10 méter átmérőjű, díszes építmény. Oldalai nicsenek, a tetejét a sarkain álló hét karcsú oszlop tartja. Közepén egy hatalmas, díszes kő áll, melyet még VI. Borax ajándékozott az Álomőrző Közös Tudatnak, a ZAN-indukátorokkal szembeni tetteik jutalmául. A szentélyt különös, kékes fény derengi be (mely főleg éjszaka mutat csodaszép látványt), jelezve, hogy a kis épületben a mágia is jelen van - mégpedig Elenioson és Raián keresztül. Hogy ezt mások is tudják, arra példa az a rengeteg zarándok, akik nap-nap után érkeznek, hogy ha csak rövid ideig is, de beléphessenek e helyre. Mert azon kívül, hogy a szentélyt Elenios és Raia papjai oltárként használhatják, a legendák szerint, aki ide belép (a BE 376 paranccsal), azt elárasztja a szeretet, a béke, s gyógyírt talál mindenféle bajára. A szentélybe való belépés után már mozogni nem tudsz, de a következő kör elején automatikusan elhagyod.

HÁZ (400. ÉPÍTMÉNY)
Ahá! Kalandozók városa, kalandozók házai! A kalandozók házait csoportok, Közös Tudatok építik fel. Ház építését kizárólag Közös Tudat vezetője ill. a városi tanács tagja kezdeti, de az építkezést ezután bárki folytathatja. Az építésbe rakott TVP változó mennyiségű lehet, attól függően, hogy mekkora házat akartok felhúzni: egy átlagos házikó 3000 TVP-be kerül, egy nagyobb villa vagy bolt 6000 TVP-be, egy kastélynak is nevezhető lak vagy varázslótorony, vagy fegyveres gyakorlásra alkalmas központ 9000 TVP, és egy fellegvár vagy más különleges épület 12000 TVP-t kóstál. A ház építése 50 TVP-nként zajlik, tehát 49 TVP-nyi építéstől a munka semmit sem halad, és 99 TVP-től is csak 50 TVP-nyit. Azt, hogy a sok ház közül melyiket építed, a 3. paraméter megadásával szabályozhatod. Pl. ÉP 400 100 4 hatására a 4. házba építesz. Építkezés kezdetekor nem kell 3. paraméter! Az épületbe a BE 400 <sorszám> paranccsal lehet bemenni, ha már legalább 3000 TVP-t beleépítettek. Ha ebből valamilyen speciális épületet akartok létrehozni (pl. bolt), akkor ezt külön kell a játékvezetőtől kérni.

RENGETEG TÁRGY
Most, hogy ilyen sok különböző fajta tárgy halmozódott fel a hátizsákodban, ideje lenne hatékonyabbá tenni a felesleges tárgyak managementjét. Erre szolgál három új parancs, a DD, az EE és az AA.
DD. Az univerzális eldobásnak maximum három paramétert adhatsz. A paraméterekben megadott tárgyakból az összes nálad levőt el fogod dobni. Pl. DD 1 4 50 hatására eldobod az összes dem-ed, botod és aranyad.
EE. Ez a DD megfelelője a tárgyak eladására. Az EA parancshoz hasonlóan használhatod, max. három paraméterrel, a paraméterben megadott tárgyakat eladod a boltban. EE 1 4 eladja az összes dem-et és botot.
AA. Ez az univerzális átadás. Csak akkor használhatod, ha a fordulóban már volt sikeres A parancsod. Az AA paramétereiben megadott tárgyakból az összeset átadod annak a karakternek, akinek a fordulódban legutoljára sikeresen átadtál tárgyat a sima A paranccsal. Az AA-val természetesen tudatkinézist is lehet végrehajtani, ami annyiszor 5 TVP-be kerül, ahány paramétert az AA-nak megadsz.
Végezetül egy jótanács: nagyon vigyázz a fenti parancsok használatával, véletlenül se keverd őket a sima D, EA és A parancsokkal, mert az drasztikus következményekkel járhat!

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Bepa, egy fekete, tüsi hajú, csillogó szemű troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran híve vagy. Ez a 31. fordulód.

Erő: 18 (26) Szint: 13 Merészség: 5/5 Magasság: 260 cm
IQ: 12 (20) Támadás: 29 Agresszió: 5 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 11 (19) Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 16 (26) Életpont: 332/98 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 18
Szerencse: 11 (19) Varázspont: 214/46 Pénz: 48 arany Kép. pont: 12
Eddig összesen 187 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 346 TP-t kaptál. Jelenleg 33 396 TP-d van. A következő szinthez még 14 604 TP szükséges. Trófeáid: halálos morf, lomha morf, domináns morf.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 12
lőfegyverek: 9 (+1)

Feltételes fegyverváltás: kőhegyű lándzsa (#7) << csontszablya (#64) << göcsörtös bunkó (#123)
Óvatosság (labirintusokban): 0
73,59 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 73

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 69 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 9 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 4
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 1
10. vadászat: 2 11. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
változatos morf (#7626)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Én a béke híve vagyok - céljaink szimbolizálására semmisíts meg egy mandibulakaszát oltáromnál.
2.) Kérlek végezz egy gyilkos sallankkal. A természet megcsúfolója e lény!
3.) Egy egyszerű, a természet istenéhez illő áldozat: hozz egy tucat gyöngymangót.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): 41. labirintus (62,55). városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 11, az összesen kapott pontszám: 1100. (összesen ölhető: 1176 )

Összsúly: 65.11 kg Megterheltség: 40%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 70 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 160 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 6 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ezüsttollú nyíl (#363) 1 fehér morfplazma (#2445) 1 kék morfplazma (#2442)
1 lila morfplazma (#2448) 1 sárga morfplazma (#2447) 1 uzbány csőr (#169)
2 vámpírfog (#1221) 2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

70 71 72 73 74
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
(71,35) rájanyék (#58), Dornodon rúnaköve, Dornodon oltár, 48. jellempróba
(71,36) karmazsin huhogó (#185)
(71,37) alattomos manó (#756), cseréptetős torony (#549), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484)
(72,34) uzbány (#102), domináns morf (#7624), harcias morf (#7619), Fairlight oltár
(72,38) fabontó szójer (#71)
(73,32) massza (#217)
(73,33) Tharr oltár, 39. jellempróba, tetemember (#123), éltető morf (#7625), vízionár (#66)
(73,39) vadaspark (#769), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), főutca (#399), oltár
(73,40) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), fény szentélye (#376), főutca (#399), vaskohó (#155), oltár, ház (#400), városi kút, egy ember férfi

Üzenet küldése a karakternek