30. forduló, 32. forduló, Onar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. nov. 5. 9h:18'
EZ A 53. JÁTÉKHETED, 31. FORDULÓD
54. játékheted kezdete: nov. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3361
SZÁMLA : XXXX

ONAR KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [41,4] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

tno 1 2 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

gyk 126 1 gyakorolsz a 126. tárggyal 1 pontért
Fürgén ugrándozva, tökéletesen koreografált csatát vívsz egy képzeletbeli ellenféllel. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (vágófegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 179.]

v 1 4 elmormolod az 1. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 174.]

ff 126 87 felt. fegyverváltás: 126 87
Felt. fegyverváltás: << bronzpenge << bronzhegyű lándzsa. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

le 1 leveszed/lerakod az 1. tárgyat
Már nem őrzöd annyira a deus ex machinát. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Aztán előveszed a deus ex machinát, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +2 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve életszívás. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót. 2.) Pusztíts el egy smirglibokrot. 3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt. [30 pontot használtál fel, van még 144.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +2 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve beszéd a holtakkal. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót. 2.) Beszélgess egy halott lelkével. 3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt. [30 pontot használtál fel, van még 114.]

go 25 gonoszkodsz: 25
Megsimogatod a fejét, de nem értékeli túlságosan. Ezt abból látod, hogy úgy üvölt, mintha nyúznák. Lehet, hogy azért, mert a sebét fogdosod? Újra megpróbálod, és látod, hogy igazad volt. Addig próbálgatod, amíg a majomnak is tetszik, ugyanis már nem üvölt. Igaz, mást sem csinál. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 104.]

m 2 mozogsz keletre
[42,4] Dombos terepre érkeztél.

Felfedeztél egy vaskohót. Látsz egy olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 94.]

go 17 gonoszkodsz: 17
Nem hagyod a szórakozást az orkokra. Nekifeszülsz, és az egyik sziklát elkezded nyomni a másik felé. Kemény munka, de fülednek csengő muzsika, az apró lény sikolya erőt ad. Aztán csend - a kőre kenődve csak felismerhetetlen massza látszódik. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 84.]

m 1 mozogsz északkeletre
[43,3] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy evaporőr. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Csontkéssel eltalálod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál. Kezdenek némi fogalmaid kialakulni arról, hogy hogyan is zajlik valójában a harc. (ld. enc.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 4, gyógyulás: 4, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gyöngymangó bokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tűzrakó helyet. Az illatok megfognak. A tűz körül sertepertélő gnóm megkínál az épp most elkészült étekkel. Rendkívül finomnak találod a grákó krokettet, miközben a gyomrodba tuszkolod. Látsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. [8 pontot használtál fel, van még 76.]

go 1 gonoszkodsz: 1
Rettenetesen irritál a törpe jajgatása: néhány nagyobb, élesebb követ fogsz, és teli erőből a lukba hajigálod. A jajgatás felerősödik, majd egy idő után teljesen megszűnik. Elégedetten továbbállsz. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 66.]

m 1 mozogsz északkeletre
[44,2] Épületek tűnnek fel.

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " E helyen erősebben süt le a nap, itt járt Sir Kris a Raia pap, s öklén a gonosz vére van. " Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Lehajolva, mohón kortyolsz az életet adó folyadékból. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Észreveszel egy sörsátrat. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " E szent helyen alakult a Vérvörös Légió. Örök mementóul e tábla áll! " Belebotlasz valamibe: 1 bunkó. Elteszed. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Leah hithű követője! Állj közénk, az egyesült ÖRDÖGI KÖR-be. TOUR-MIX. " Épületeket látsz: egy városháza (Gatin) (540. épület.), egy vegyesbolt (541. épület.), egy fegyverbolt (542. épület.) és egy fogadó a Vak Orgoróhoz. (609. épület.).
Találkozol Heller. Egy bőrpáncélt visel. Fegyverzetét egy pókvadász trófea és egy útonálló trófea díszíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Érzékeled auráját: semleges jellemű az alávaló. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " [8 pontot használtál fel, van még 58.]

ve 1 megveszed az 1. tárgyat
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

kf 1 3 kézbeveszed/felveszed az 1. tárgyat (őrzöd)
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 48 eladod a 48. tárgyat
Eladtál 1 antilopbőrt. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 64 eladod a 64. tárgyat
Eladtál 1 csontszablyát. 2 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 105 eladod a 105. tárgyat
Eladtál 1 evaporőr hájat. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[44,3] Még mindig a városban vagy. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Csak egy útonálló. Megvető mosollyal várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Meglövöd az útonálló testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az útonálló fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csontkéssel megérinted az útonálló jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 89 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver). Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 0, gyógyulás: 3, összesen: +3 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.) Egy nem túl hivalkodó, de mégis tiszteletet parancsoló, zömök épületet látsz. A homlokzatára egy vaskesztyűs kézben tartott mérleget festettek, a hivatásos fejvadászok jelképét. (757. épület.)

(Továbbmész...) [44,4] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy megsebzett sóhajtó dorony. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kaffogó hebrencs. Itt csata lesz.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával jól megszurkálod a kaffogó hebrencs jobb oldalát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a kaffogó hebrencs, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csontkéssel megbököd a kaffogó hebrencs bal vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A kaffogó hebrencs fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 19, gyógyulás: 4, összesen: -15 ÉP}


(Továbbmész...) [44,5] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bíborgörény lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a bíborgörény farkát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra támadsz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a bíborgörény testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a bíborgörény fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A bíborgörény fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy smirglibokrot. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
Összefutsz egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Fekete a bőre. Egy bőrpáncélt, egy fekete bőrcsizmát, egy örökkéval.smaragdját és egy tankány karmot visel. Ruházatát egy kaffogó hebrencs trófea és egy púpos burástya trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya. Érzékeled auráját: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Nem tűnik túl barátságosnak. Odébbállsz.
[24 pontot használtál fel, van még 34.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[44,6] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Találsz egy gumifát. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy evaporőr közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az evaporőr jobb oldalát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az evaporőr testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod az evaporőr egyik csápját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


(Továbbmész...) [44,7] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő királygyík mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Itt csata lesz.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a királygyík pikkelyes testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével megvágod a királygyík testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a királygyík fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A királygyík nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Gatin városa innét északra fekszik. " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Felfedeztél egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Leah hívői építették. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " E síkságon zárták be Ghalla hős kalandozói Chara-din utolsó dimenziókapuját "

(Továbbmész...) [44,8] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Utad során felfedezel egy oltárt. Leah hívei emelték. [24 pontot használtál fel, van még 10.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 10 pontod maradt, ebből a következő körre 10 pontot vihetsz át. Kapsz még 171 pontot. A következő körben tehát 181 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉLETSZÍVÁS (10. VARÁZSLAT)
A sötét mágia követői nem rettennek el attól, hogy saját sebeiket más élet elpusztításával regenerálják. A varázslat elmondásakor elszívod a környező növényzet életenergiáját, és sajátod pótolására fordítod. Minél sűrűbb a növényzet az adott tereptípuson, annál jobb a varázslat hatásfoka. Aktuális életerőd így akár még a maximális lehetséges fölé is mehet egy picivel. Elmondása 5 VP-be kerül.

BESZÉD A HOLTAKKAL (17. VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot olyan mezőn mormolhatod el, ahol egy kalandozó holttestét találtad. E nekromantikus mágia megidézésekor kapcsolatot létesítesz a halott lelkével. Megtudhatod, hogy hogy hívták, milyen szintű volt, és hol tartózkodik jelenleg a lélek. Ezenkívül van rá esély, hogy valamilyen információra is szert teszel. Ehhez a varázslathoz 10 VP és 5 TVP szükséges, és elmondása után a holttest porrá omlik szét. A varázslatot használhatod friss és ősi csatamezőn is, valamint a Pusztulás Sírjaiban, ilyenkor egy rég halott szellemmel fogsz beszélgetni. A varázslat használatáért, a nekromantikus tettnek köszönhetően, gonoszságpont jár.

AMIT TUDNI ILLIK A HARCRÓL
Minden szörnyetegnek három védettségi értéke van, ellentétben a játékosokkal: egy szúrófegyver, egy vágófegyver és egy ütőfegyver elleni (lőfegyver esetén a szúró- v. ütőfv. elleni számít, pusztakezes harcnál az ütőfv elleni). Ebből következően, vannak szörnyek, amelyek ellen pl. a vágófegyver a jobb, mások ellen a szúrófegyver. A támadás kiszámításánál egy gépi "kockadobáshoz", amelynek értéke 0 és 19 között van, hozzáadódik a támadásod, a fegyver szakértelmed, (lő- és dobófegyverek esetén az ügyességed is jelent némi pluszt) és az esetleges varázslatokból és varázstárgyakból adódó pluszok, majd levonásra kerül az ellenfél védettsége. A kapott eredménytől függ, hogy eltaláltad-e az ellenfeledet, illetve, hogy mennyit sebeztél rajta. Ha az eredmény nullánál kisebb, nem is találtál. Ha találtál, a sebzést akkor is csökkentheti az ellenfél védettsége (minél jobban meghaladja a támadási érték a védettséget, annál kevésbé csökkenti a sebzést a védettség). Az, hogy hányszor támadsz, a fegyver szakértelmedtől függ. Balkezes fegyverrel jóval ritkábban tudsz támadni, mint jobbkezessel. A fegyverrel okozott sebzés függ természetesen a fegyvertől, az erődtől, és kisebb mértékben a fegyver szakértelmedtől.

SÓHAJTÓ DORONY (112. SZÖRNY)
A sóhajtó dorony bivaly méretű, recés tüskéjű óriásgyík. Gyűlöli, ha lőfegyvert vagy dobófegyvert használnak ellene, ezért, ha ilyet lát meg ellenfelénél, gyorsan fúj egyet, és így eltéríti a lövedéket. Támadásnál hatalmas fogakkal teli állkapcsát használja. Leghatékonyabb fegyver egy doronnyal szemben egy szúrófegyver lehet.

KARAKTERLAP

Onar, egy szőke hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah követője vagy. Ez a 31. fordulód.

Erő: 20 Szint: 8 Merészség: 4/4 Magasság: 182 cm
IQ: 15 Támadás: 7 Agresszió: 4 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 12 Életpont: 115/51 Jellem: gonosz (13) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 25/1 Pénz: 71 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 95 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 358 TP-t kaptál. Jelenleg 4867 TP-d van. A következő szinthez még 2133 TP szükséges. Trófeáid: rájanyék, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 1 (+1) ütőfegyverek: 2
lőfegyverek: 5 (+1) dobófegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 6 3. csapdaészlelés: 1
4. gyógyítás: 15 5. teológia: 1 6. zárnyitás: 1
7. vadászat: 5 8. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
készítesz fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), kerek követ (#19) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.
2.) Beszélgess egy halott lelkével.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

Összsúly: 37.77 kg Megterheltség: 62%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 111 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 1 csontszablya (#64) 1 deus ex machina (#1)
2 kaja (#2) 9 kerek kő (#19) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 arany (#50) 1 bunkó (#5) 1 evaporőr háj (#105)
1 királygyík bőr (#44)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(42,4) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Dornodon oltár, 17. jellempróba
(43,3) evaporőr (#69), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), mély kút (#93), tűzrakó hely (#1169), oltár, 1. jellempróba
(44,2) városháza (Gatin) (#540), vegyesbolt (#541), fegyverbolt (#542), fogadó # (#609), szökőkút, sörsátor (#486), Heller (4913. kalandozó)
(44,3) útonálló (#130), fejvadászház (#757)
(44,4) oltár, sóhajtó dorony (#112), kaffogó hebrencs (#88)
(44,5) bíborgörények (#84), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), egy elf nő
(44,6) gumifa (#38), 24. jellempróba, evaporőr (#69)
(44,7) királygyík (#26), gumifa (#38), egy ismeretlen isten rúnaköve, Leah oltár, 19. jellempróba
(44,8) Leah oltár

Üzenet küldése a karakternek