303. forduló, 305. forduló, Kalhid összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. jún. 16. 9h:08'
EZ A 632. JÁTÉKHETED, 304. FORDULÓD
633. játékheted kezdete: jún. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2582
SZÁMLA : XXXX

KALHID KALANDJAI


31 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [134,97] koordinátán. [Két fordulód között sor került az olimpiai játékokra. Az ezzel kapcsolatos információkat ld. a soronkívüli fordulódban, amit már postáztunk.]
A XXVII. Ghallai Olimpián a következő tárgyat nyerted: olimpiaivasmedál. Valamint kaptál 120 aranyat. Az Olimpián kaptál 2 tudatpontot, és 980 tapasztalati pontot.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+1 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+85 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+8 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: használod a 64. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kisütöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 612.]

* 2. KP: felt. gyógyítás 50 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 612.]

* 3. KP: használod a 135. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 612.]

kf 1786 kézbeveszed/felveszed az 1786. tárgyat
A ruhádra illeszted az olimpiaivasmedált. [0 pontot használtál fel, van még 612.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[135,97] A síkság után kisebb hegyek következnek.

Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém (óndarab) közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 óndarabot!
(Feltételes készítés:) Legyártottál 3 bronzhegyű nyilat.

(Továbbmész...) [136,98] Egy meredek lejtő után véget ér a hegy - bozótos vidéken vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mínosz-kúpot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szent tölgyfát. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy legyengült ryuku futárbérenc közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 11 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a ryuku futárbérenc testét. (4 támadással 35 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a ryuku futárbérenc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy ezüst karkötő. 532 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Csak egy epokitféreg. Megvető mosollyal várod a találkozást. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 17 életpontot sebeztél. Ellenfeled ragasztót köp! Rémülten félrehajolsz. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az epokitféreg testét. (4 támadással 74 életpontot sebezve.) Az epokitféreg fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Az epokitféreg farkával melletted a levegőbe suhint. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az epokitféreg testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Az epokitféreg megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Feléd sújt az epokitféreg a farkával, de elhibázta! Az epokitféreg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a zöld üveget, szereztél 3 csepp ragasztót. 888 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 7, gyógyulás: 2, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. [56 pontot használtál fel, van még 556.]

jlk 3219 jelszó kimondása 3219
Hangosan, érthetően kimondod a jelszót a kúp belsejében. Pezsgő mágia mutat be számodra egy labirintustérképet, miközben megnyílik a mélybe vezető ajtó. 155 tapasztalati pontot kaptál.

9
5
2
3 6 7
4 8
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 28. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 551.]

ek 6 4300 t. energia kisütése: 6 4300
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Chini gyógyult 61 életpontot! [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 551.]

ek 6 t. energia kisütése: 6
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 11 életpontot! [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 551.]

m 6 7 6 mozogsz nyugatra, északnyugatra, nyugatra
[135,98] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy megsebzett szürke rinocérosz nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 8 életpontot sebeztél. A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a szürke rinocérosz vastag bőrét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 308 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely északról folyik délre. Feltöltöd a vizestömlőt. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [134,97] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél.

Felfedeztél egy amniosz-fát. Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felrakod a vénasszony hátára a rőzsét. Hálásan szól hozzád: - Az istenek segítsenek utadon! (+2 jóság.)
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [133,97] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kérődző etra. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 25 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a kérődző etra foltos testét. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-6 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel megcsapod a kérődző etra testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A kérődző etra megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-2 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A kérődző etra szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 707 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Felfedeztél egy ősi csatamezőt. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. [33 pontot használtál fel, van még 518.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. Egy fehérre szikkadt koponya üreges szemgödrei merednek rád szemrehányón. Micsoda csata lehetett itt valaha! Több ezres seregek csaphattak össze, sejted a csatamező kiterjedéséből. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy sírlidérc készül a lemészárlásodra.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 20 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a sírlidérc testét. (4 támadással 40 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc bal karját. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A sírlidérc karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 535 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hátrahagyva a tetemet, folytatod a csatamező felásását. Valamit kifordít az ásód. A következő kincseket találtad: egy nyu-shuriken. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy sírlidérc jön feléd.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 11 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a sírlidérc jobb lábát. (4 támadással 43 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc foszladozó testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Karmaival a sírlidérc megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A sírlidérc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 535 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A fenébe, hát egy perc nyugalma sem lehet az embernek? Folytatod a melót egy varkaudarhoz méltó kitartással. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy szintszívó védelmezi a vadászterületét. Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett. [30 pontot használtál fel, van még 488.]

a 94 4300 10 átadod a 94. tárgyat a 4300. kalandozónak (10 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 9 bronzhegyű nyilat Chini részére. [5 pontot használtál fel, van még 483.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[132,96] Még mindig füves síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy élőholt quwarg. Itt csata lesz.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 13 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod az élőholt quwarg jobb középső lábát. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsthegyű lándzsát. Meglengetve az ezüsthegyű lándzsát a másikra rohansz. Ezüsthegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt quwarg testét. (4 támadással 87 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Ezüsthegyű lándzsával jól megszurkálod az élőholt quwarg testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Az élőholt quwarg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1319 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 199, sebződés: 8, gyógyulás: 2, összesen: -6 ÉP}

Észreveszel egy tűzbokrot. Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [131,95] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy ovimon-bokrot. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [130,94] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívői építették. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Elkapod a cicát, és rávicsorogsz a tigroszlánra. Úgy látszik, a hangja nagyobb, mint a bátorsága, ugyanis elfut. A cica hálából fog neked egy egeret, majd hálásan hozzád dörgöli a fejét, és továbbáll. Sajnos az egér fél fogadra sem elég (+0 kaja, azaz semmi). (+2 jóság.)
Nocsak, egy quwarg! Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy megsebesített arató csattanat. Nem jelenthet különösebb problémát. {max. életpontja: 99-108.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 17 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja az arató csattanat zöld masszáját. (4 támadással 55 életpontot sebezve.) Az arató csattanat szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 609 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy ryuku ostromteknős közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Itt csata lesz.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tüskepajzs varázst. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a ryuku ostromteknős fejét. (4 támadással 20 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt a másikra támadsz. Ryuku buzogánnyal párszor keményen megütöd a ryuku ostromteknős jobb hátsó lábát. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) A ryuku ostromteknős farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a ryuku ostromteknős fejét. (4 támadással 48 életpontot sebezve.) A ryuku ostromteknős szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) Siralmas támadást intéz farkával a ryuku ostromteknős, épp csak megsuhint. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 27, gyógyulás: 7, összesen: -20 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 456.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[129,93] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet.

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [128,92] Síkság, továbbra is csak síkság. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy ősi csatamezőt. Oldalt pillantva, meglátsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy fürkésző szemek varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe. [mákrózsa virág ->eldobod] Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet.

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 438.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Keményen, lankadás nélkül dolgozol. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy óriás csontváz jön feléd.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás csontváz testét. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Karmaival az óriás csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 837 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Csak szemét és hulladék! Talán odébb lesz valami, új gödröt kezdesz. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy sírlidérc támad rád.

A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc fejét. (4 támadással 62 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel kegyetlenül megütöd a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) A sírlidérc karma a fejed mellett suhan el! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 535 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Na, most már ideje lenne egy kis nyugalomnak! Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a sírlidérc nyakát. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc jobb lábát. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a sírlidérc meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A sírlidérc most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 535 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}

Huh, ez kemény volt, még jó, hogy nem valami főszörny járt erre! Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy autentikus vámpír intéz feléd kihívást.

Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod az autentikus vámpír testét. (4 támadással 47 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rohansz. Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az autentikus vámpír testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) Az érintés borzalmasan hideg, elszívja életenergiádat! (-1 szint: -1 támadás, - 294744 TP, -13 max/akt. életerő, -3 tulajdonságpont, -20 max/akt. varázspont, -2 képességpont.) Az autentikus vámpír szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 856 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 17, gyógyulás: 1, összesen: -16 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. Az ötlet tökéletes volt, mosolyogsz elégedetten. A következő kincseket találtad: 2 tolmokov-koktél és egy rézpáncél. Sírlidérc-osztag közeledik, minden bizonnyal urukat akarják megbosszulni. Te itt ma már eleget tápoltál! Kereket oldasz. Alaposan körbevizsgálódsz. A felderítő munka nem vezetett eredményre. [30 pontot használtál fel, van még 408.]

m 6 mozogsz nyugatra
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 408.]

jlk 7792 jelszó kimondása 7792
Itt semmi értelme nem lenne egy jelszót kimondani. [0 pontot használtál fel, van még 408.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... A próbálkozás semmi új eredményt nem hozott, legfeljebb egy kis gyomorkorgást. [10 pontot használtál fel, van még 398.]

f 335 kísérletezel a 335. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Telik múlik az idő... Semmi újat nem sikerült kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 388.]

* 1. BP: használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. Profi, a zene minden ágazatában jártas bárd módjára játszol hangszereden. Ez jól esett! (+12 varázspont.) [40 pontot használtál fel, van még 348.]

* 2. BP: felt. gyógyítás 80 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 348.]

* 3. BP: t. energia kisütése: 3 1
Tudatpajzsot feszítesz elméd köré. [10 pontot használtál fel, van még 338.]

* 4. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 338.]

* 5. BP: használod a 163. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 333.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 55 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 293.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 5 TVP-t kell elköltened.] A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy quwarg harcos lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a quwarg harcos potrohát. (3 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt a másikra rontasz. Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos bal oldalát. (3 támadással 110 életpontot sebezve.) A quwarg harcos feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ryuku buzogánnyal megcsapod a quwarg harcos testét. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) A quwarg harcos csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A quwarg harcos összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1031 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 253.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 213.]

tf 2 13 fejleszted a 2. tulajdonságodat 13 pontért
Felhasználva egy ágat és a talajt, rajzos matematikai feladványokat készítesz, logikád csiszolása érdekében. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [13 pontot használtál fel, van még 200.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 6, 20, 4.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a mutáns pók. 4 kaját fal föl a törpemammut. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 445 pontot. A következő körben tehát 645 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


OLIMPIAI VASMEDÁL (1786. TÁRGY)
Ritkán készítenek nemes ékszert vasból. Ez most mégis abból van, értéke mégsem csekély, hiszen csak az Alanori Olimpián lehet megszerezni, mégpedig dobogóra jutással. A dicsőségen kívül más kedvező tulajdonsága is van, viselője erejét és ügyességét eggyel növeli, ráadásul úgy, hogy nem veszi el a helyet más ékszerektől.

KARAKTERLAP

Kalhid, egy barna, copfos hajú, kék szemű ember férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Raia hűséges követője vagy. A Humán Páholy (#9145) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 304. fordulód.

Erő: 38 (41) Szint: 20 Merészség: 4/2 Magasság: 173 cm
IQ: 30 (32) Támadás: 19 Agresszió: 4 Testsúly: 93 kg
Ügyesség: 39 (41) Védekezés: 58 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 36 Életpont: 311/259 Jellem: jó (298) Tul. pont: -3
Szerencse: 31 (33) Varázspont: 245/0 Pénz: 2053 arany Kép. pont: -2
Tudatpont: 14/10 Pszi pont: 19/11 EFejl: 9
Eddig összesen 1765 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1887 TP-t kaptál. Jelenleg 451887 TP-d van. A következő szinthez még 148113 TP szükséges. Trófeáid: óriásféreg, vadász quwarg, borzalmas varkaudar. A 300. fordulódban 6212 arany került a bankszámládra. 6336 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/32 ökölvívás: 20/26 (+14%) szúrófegyverek: 22/82 (+4%)
vágófegyverek: 7/5 ütőfegyverek: 22/40 (+4%) lőfegyverek: *23/100
dobófegyverek: 8/19

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << ezüsthegyű lándzsa (#324) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); bumeráng (#249) (1 -9.); vashegyű nyíl (#176) (10 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 25/59 2. nyomkövetés: 57/70 (+12%) 3. lopás: 1/23
4. mászás: 13/89 5. csapdakészítés: 19/98 (+5%) 6. csapdaészlelés: 19/87
7. gyógyítás: 79/67 8. titkosírás: 3/90 (+20%) 9. felderítés: 21/59 (+3%)
10. szörnyidomítás: 8/89 11. teológia: 5/8 (+3%) 12. taumaturgia: 25/23 (+9%)
13. szerencsejáték: 7/0 14. versengés: 4/51 15. harcművészetek: 10/10
16. zene: 29/42 (+40%) 17. szörnyismeret: 8/2 18. pszi: 2/35 (+4%)
19. zárnyitás: 7/33 20. vadászat: 18/86 21. bányászat: 31/73 (+3%)
22. úszás: 14/24 23. csapatmunka: 1/79

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
deus ex machinád 20 mezőre repítsen
totem 30% életpont alatt (szent jogar (#150))
gyógyítasz 80% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz a 2054. karakternek
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 3 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot ), zárnyitó készletet (#39) (max. 5 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 10 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 6 darabot ), Ramirez feszítővasát (#1261) (max. 1 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 5 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
mászol max. 300 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
Vérmes Amazon (#7123), autentikus vámpír (#154), tetemember (#123)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
rőtmanó berzerker (#369), ember (#1), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64) fürkésző szemek (#213) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 10)
mágiatörés (#35), energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
hhaar burka (#32), védelem sav ellen (#36), tükörpajzs (#101), tüskepajzs (#30), varázsvédelem (#34)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> nők (#999) villámcsapás (#50) >> férfiak (#998)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +20 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd be, hogy a lelked tiszta, és nem a pénz iránti mohóság vezérel: áldozz fel 100 aranyat számomra.
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce!
3.) Irtsd a sötétség követőit - mutass be oltáromnál két szvó-ektoplazmát, és semmisítsd meg!

HŐSTETTEID
A varkaudarokat támogatva ennyiszer csaptál össze Borax király katonáival a második varkaudar invázió alatt: 6
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 2. kategóriában a XXIX. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 bronzhegyű nyíl (#94) 1 kaja (#2) 3 madártoll (#112)
3 rézdarab (#70)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ezüst karkötő (#158) 1 nyu-shuriken (#157) 3 ragasztó (#83)
1 rézpáncél (#71) 1 szvó-ektoplazma (#151) 2 tolmokov-koktél (#351)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(128,92) ősi csatamező (#263), tündöklő szobor (#1587), oltár, óriás csontváz (#176), sírlidérc (#172), autentikus vámpír (#154), quwarg harcos (#201)
(129,93) oltár
(130,94) Tharr oltár, 26. jellempróba, arató csattanat (#144), ryuku ostromteknős (#362)
(131,95) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207)
(132,96) élőholt quwarg (#202), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)
(133,97) kérődző etra (#368), ősi csatamező (#263), oltár, sírlidérc (#172)
(134,97) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Dornodon oltár, 32. jellempróba
(135,97) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár, érclelőhely
(135,98) szürke rinocérosz (#346), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), patak, 48. jellempróba, oltár
(136,98) mínosz-kúp (#178), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), ryuku futárbérenc (#765), epokitféreg (#147)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A varkaudar arénánál lehetőség van arra, hogy hozzájárulj az aréna szörnyeinek beszerzéséhez. Az arénánál add ki a H 497 [hánszor*100 arannyal járulsz hozzá] [szörny száma, amit szeretnél] parancsot. Az arany levonásra kerül, az arénamester pedig megpróbálja beszerezni azokat a szörnyeket, amelyekre a hozzájárulásokat kapja.

Üzenet küldése a karakternek