29. forduló, 31. forduló, Bumburnyák összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 27. 20h:03'
EZ A 117. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
118. játékheted kezdete: nov. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2426
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

BUMBURNYÁK KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [65,94] koordinátán.
Egy sziklás vidéken bandukolsz, amikor csata zajára leszel figyelmes. Kíváncsian a hang irányába futsz, ahol észreveszed, hogy egy hatalmas, pikkelyes bőrű rémség harcol egy nála jóval kisebb alakkal. Közelebb haladva észreveszed, hogy egy több sebből vérző törpe hadakozik vitézen a démonnal, de már nem bírja sokáig. A vörös szemű szörny hatalmas csapást mér a törpére, akit az ütés ereje messzire repít. A monstrum diadalmasan üvölteni kezd és megindul a törpe felé, hogy kivégezze. A kis alak feltérdel, ujjait a földbe mélyeszti, és számodra hallhatatlanul mormolni kezd valamit. Kisvártatva váratlan dolog történik. Hatalmas robajjal egy láthatatlan erő lesújt a démonra, a földre taszítva azt. Páncélja lerobban testéről újabb sebeket okozva ezzel neki. A csontrepesztő csapásnak még ő sem tudott ellenállni. Összetört testtel fekszik a földön a halál küszöbén. A törpe még mindig zihálva térdel, és a nyakában lévő Tharr szimbólumot markolja vérző tenyerében. Ahogy felnéz rád, észreveszed a páncéljára festett jelet: egy izzó magmából előtörő gránit monolitot ábrázol. A vízió lassan foszlik csak szét, talán csak álom volt az egész?
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.)

ba 66 nem támadod a 66. szörnyet
BA 66 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

tno 5 1 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy bronzhegyű nyilat. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 160.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz rézgolyót. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 150.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellőképpen elszédültél ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a művelethez. Amikor magadhoz térsz, csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+16 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 120.]

jlk 9291 jelszó kimondása 9291
Kimondod a megfejtett szót, remélve, hogy helyes lesz. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Felkészületlenül ér a nagy fekete tömeg, ami odabent mozdul: egy massza!

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a massza nyakát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a massza kockatestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ügyesen manőverezve, a massza megtalálja egy védtelen pontodat, és megsebesíti a válladat. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (3 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a massza lifegő antennáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a massza kockatestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Szúrást kapsz a derekadba. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 pirkitet. 220 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 80, gyógyulás: 0, összesen: -80 ÉP}

Körbekémlelsz, a régmúlt idők kincsei után kutatva. ... Igen, megvan! Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy aranygyűrű (ld. enc.) és egy mérg. ubuk dobónyíl (ld. enc.). Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [15 pontot használtál fel, van még 105.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[66,94] Szűnni nem akar a zöld síkság. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Utad során felfedezel egy amniosz-fát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Sűrű szárnycsattogtatással egy rájanyék távolodik. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.


(Továbbmész...) [67,94] Még mindig füves síkságon vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy woor-antilop. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [68,93] Dombos terepre érkeztél. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ó! Hiszen ez egy bakkura. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Hoppsz, egy quwarg! Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 75.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 67.]

m 2 mozogsz keletre
[69,93] Továbbra is dombság. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy rőtmanó. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 57.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 49.]

m 2 mozogsz keletre
[70,93] Még mindig dombos terepen vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Azonnal rájössz, hogy egy kőevő ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[10 pontot használtál fel, van még 39.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 vasércet! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 31.]

m 2 mozogsz keletre
[71,93] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ez nem lehet más, mint egy húsevő magszim. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 21.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Szenvedély fűt mindenkit, aki csinálja, bosszúság, aki elveszti,
És ha valaki megnyeri, már nincs is többé!
[5 pontot használtál fel, van még 16.]

gy 30 gyógyítás 16 pontért
A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+7 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [16 pontot használtál fel, van még 0.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól vakmerő kalandor helyett életképes felfedező. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +8 max. varázspont, +7 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 171 pontot. A következő körben tehát 171 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BRONZHEGYŰ NYÍL (94. TÁRGY)
Amíg nincs íjad, nem sokat ér ez a korszakalkotó találmány. A bronzhegyű nyíl 2d6+4 sebzésű hegyes lövedék, amelyet a hosszú íjakhoz használhatsz (első használatnál a KF <hosszú íj sorszáma> 94 parancsot kell kiadnod). Készíteni ugyanúgy lehet, mint a többi bronztárgyat: egy olvasztókemence és egy kőkalapács kell hozzá, ezenkívül egy ón és egy rézdarab. Ezenkívül szükség van még hozzá egy madártollra. Készítése KT 94 paranccsal, 10 pontért.

RÉZGOLYÓ (343. TÁRGY)
Hogy ez eddig nem jutott eszedbe! A bányászati melléktermékként felhalmozódott rézből kiváló parittyalövedék készíthető. Ehhez a KT 343 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, egy olvasztókemence mellett, kezedben egy kőkalapáccsal (és persze ne feledkezz meg az egy rézdarabról!). A rézgolyó sebzése 2d6.

ARANYGYŰRŰ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerűségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyűrű lehet az ujjadon.

MÉRGEZETT UBUK DOBÓNYÍL (188. TÁRGY)
Kézenfekvő a megoldás, hogyha van ubuk dobónyilad, akkor be is mérgezheted. Ehhez a KT 188 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, és az ubuk dobónyílon kívül szükséges egy csepp gyenge méreg is. Az így kapott dobófegyver sebzése d8+10. Kisebb eséllyel szerezheted vissza, mint a sima dobónyilat, mert a szörnyek az égető fájdalomtól a földön fetrengve könnyen összetörik.

AMNIOSZ-FA (202. NÖVÉNY)
Az amniosz-fa egy vastag, szürkés törzsű, dús lombú növény. Ha közelebbről megvizsgálod, kemény héjú, de belül lédús, érett gyümölcsöket pillanthatsz meg rajta. Bár rengeteg tápanyagot tartalmaz, förtelmes íze miatt szinte képtelen vagy lenyelni. Bizonyos elfogott állatok, szörnyek a fogságban csak ezt hajlandók megenni, a nálad levő egyéb kaját nem, így takarmánynak viszont jó lehet. Gyűjtése a KT 203 paranccsal történik, 4 TVP-ért.

VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod...

KARAKTERLAP

Bumburnyák, egy barna, rövid hajú, barna szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Fairlight híve vagy. Ez a 30. fordulód.

Erő: 20 Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 170 cm
IQ: 18 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 13 (15) Védekezés: 7 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 16 Életpont: 130/71 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 2
Szerencse: 17 Varázspont: 50/50 Pénz: 78 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 95 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 311 TP-t kaptál. Jelenleg 7 028 TP-d van. A következő szinthez még 4 972 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, púpos burástya. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 10 lőfegyverek: 2

71,93 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 71

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 107 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 7 3. mászás: 3
4. gyógyítás: 12 (+1) 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. teológia: 1 8. vadászat: 2 9. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), vízionár (#66)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * fekete bőrcsizma (#247) 1 mászókarom (#78)
1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
9 * kerek kő (#19) 1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 7 mérgezett tüske (#23) 1 * parittya (#18)
1 * szöges bunkó (#8) 7 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 aranygyűrű (#193) 1 * villám szimbólum (#145)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 3 + deus ex machina (#1)
1 kötél (#92) 1 szeksztáns (#32)
Löttyök és porok, tartóstul
3 vizestömlő (#3) [bennük 57 korty víz (#27), fér még: 3]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 1 antilopbőr (#48) 1 bordacsont (#16)
2 dözmöng szív (#122) 5 drótszőr (#37) 2 fekete gyöngy (#99)
2 grákóbőr (#41) 6 gyöngymangó (#135) 1 kavadu lebeny (#24)
3 királygyík bőr (#44) 3 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103)
1 mandibulapenge (#125) 1 moa gyöngy (#378) 1 óndarab (#85)
2 ormánygőte csont (#21) 3 pirkit (#153) 2 rézdarab (#70)
4 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 vasérc (#152) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 29.80 kg Megterheltség: 59%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 106 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kerek kő (#19)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 pirkit (#153)
1 rézdarab (#70) 1 vasérc (#152) 7 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

64 65 66 67 68 69 70 71 72
92
93
94
95
(65,94) massza (#217)
(66,94) tavacska, amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), rájanyék (#58)
(67,94) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), woor-antilop (#31)
(68,93) bakkura (#52), 43. jellempróba
(69,93) rőtmanó (#55)
(70,93) kőevő (#62)
(71,93) húsevő magszim (#67), phua-kúp (#372)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Bumburnyák 30. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50)
bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) garokk (#73)
tintacsiga (#74) zoloboo (#77) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) púpos burástya (#92)
bundás csirmáz (#93) mérges nyukmár (#95) piromenyét (#99) mélységi grittang (#103) ragyás burástya (#111)
süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116) útonálló (#130) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) fémbontó szójer (#150) karmazsin huhogó (#185) massza (#217) szürke rinocérosz (#346)
csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21)
mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94)
fekete gyöngy (#99) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) dözmöng szív (#122)
mandibulapenge (#125) ubuk tüske (#131) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
villám szimbólum (#145) oltár (#146) grok-képződmény (#149) vasérc (#152) pirkit (#153)
mínosz-kúp (#178) mérg. ubuk dobónyíl (#188) aranygyűrű (#193) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
acélpengőke (#231) fekete bőrcsizma (#247) rézgolyó (#343) phua-kúp (#372) moa gyöngy (#378)
moa zafír (#381) aranypikkely (#415) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700)
Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek