29. forduló, 31. forduló, Thompson99 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. nov. 2. 9h:04'
EZ A 56. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
57. játékheted kezdete: nov. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1042
SZÁMLA : XXXX

THOMPSON99 KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [31,-7] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz Risara. Egy bőrpáncélt, egy ezüst nyakláncot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy vadtroll trófea és egy tintacsiga trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: az ő jelleme is tiszta fehér, akárcsak a Tiéd. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

kt 78 elkészíted a 78. tárgyat
Legyártottál 1 mászókarmot. [20 pontot használtál fel, van még 178.]

d 1205 1 69 eldobod az 1205. tárgyat (1 darabot) 69
Gondosan elrejtesz 1 malomkövet. [6 pontot használtál fel, van még 172.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+18 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 132.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[30,-6] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. Gyanús mozgást látsz a fák között. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy pókvadász. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a pókvadász bal oldalát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A pókvadász jobb combodat és térdedet célozta a nyelvével, és méghozzá milyen hatékonyan! (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a pókvadász bal vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A pókvadász bal combodat és térdedet célozta a nyelvével, és méghozzá milyen hatékonyan! (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 94 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Megpillantasz valamit: 1 sünmedve tüske. Elteszed.

(Továbbmész...) [29,-5] A terep továbbra is ritka erdő. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy fabontó szójer lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a fabontó szójer barna testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A fabontó szójer kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöfködöd a fabontó szójer testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A fabontó szójer kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


(Továbbmész...) [29,-4] Még mindig az erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy fabontó szójer. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontszuronnyal megdöföd a fabontó szójer bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A fabontó szójer megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal jól megszurkálod a fabontó szójer bal első lábát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A fabontó szójer harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Mielőtt félrekaphatnád, a szörny felfalja a fegyveredet! A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 96.]

m 4 mozogsz délre
[29,-3] Az erdő után alacsonyhegység következik. Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy világítótornyot. (ld. enc.) Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [Mostantól használhatod a Feltételes Ásás: FÁS <TVP> parancsot. Ha fémet érzékelsz egy mezőn, automatikusan ásol. Egy körben maximum annyi TVP-t fogsz erre elkölteni, ahány TVP-t paraméterként megadtál. A parancs kikapcsolása az üres FÁS paranccsal történik. Ahhoz, hogy valaki megkapja ezt a parancsot, 5-ös bányászat szakértelem és legalább 30 fordulónyi tapasztalat szükséges.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy alpesi tehén nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ököllel megpöccinted az alpesi tehén testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ezt a támadást elhibáztad! Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 1, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 86.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 78.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 70.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[30,-2] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy kaszabolósáska. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [30,-1] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Észreveszel egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt! Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy rőtmanó volt. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 50.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 42.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 34.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[30,0] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal rájössz, hogy egy evaporőr ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol.


(Továbbmész...) [30,1] Még mindig füves síkságon vagy. Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő rájanyék mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel épp hogy eltalálod a rájanyék farkát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A rájanyék farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rájanyék többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 14.]

f 128 kísérletezel a 128. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz nyu-shurikent. (ld. enc.) 90 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 4.]

f 21 kísérletezel a 21. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod.
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 173 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PÓKVADÁSZ (59. SZÖRNY)
Az erdőben árnyként mozgó, ló nagyságú rovar-ragadozó egyik kedvenc kajája a mérges pók. De ha mérges pók nincs (pl. kipusztítottad őket a mérgük miatt), akkor megteszi egy rágósabb, de kiadósabb falat kalandozó is. Bár van hat lába, a pókvadász gyakran vitorlázik a fák között fekete lebernyegével. Ha zsákmányt pillant meg, rátekeri nyelvét, és a félig megfojtott áldozatot elevenen, nyúlánk szívókájával szürcsöli fel, a légyéhez hasonló külső emésztéssel. Undorító, mi? Akkor döfd agyon egy szúrófegyverrel...

VILÁGÍTÓTORONY (156. ÉPÍTMÉNY)
A világítótorony régen jelzésképp szolgált a tengerészek számára, manapság azonban a legtöbb kalandozó még a tengert sem látta, nemhogy hajóra szálljon. A Túlélők Földjén azonban gyakran előfordulhat, hogy valaki információt akar átadni nagy távolságra levő kalandozótársának - erre való a világítótorony. Ha olyan mezőn adsz ki IN parancsot, ahol ilyen torony is van, akkor a másik kalandozó, akinek az információt adod, lehet tőled távol is (maximum tíz mezőre). A világítótorony megépítése 80 TVP-be kerül, és az építkezés megkezdésekor birtokodban kell, hogy legyen egy dözmöng szív. Ez a varázslatos erejű, fantasztikus fényű tárgy teszi lehetővé, hogy a toronyba helyezve fényjeleket adhass le nagy távolságra. A tornyot magas terepen (alacsony vagy magashegység) kell megépítened, az ÉP 156 <TVP> paranccsal.

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

NYU SHURIKEN (157. TÁRGY)
A nyu shuriken egy precíz, pontosan dobható dobófegyver. Találati esélye +3 (tehát ha használod, a találat számításakor 3-al nagyobb a támadásod), sebzése pedig 3d4+2. Elkészítéséhez egy lapkorong, három csepp ragasztó és három sallank karom szükséges. Mindehhez a KT 157 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Hátránya az ubuk dobónyíllal szemben, hogy könnyebben tönkremegy.

KARAKTERLAP

Thompson99, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 30. fordulód.

Erő: 18 Szint: 8 Merészség: 5/5 Magasság: 121 cm
IQ: 11 Támadás: 7 Agresszió: 4 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 8 Védekezés: 4 Menekülés: 35 % Életkor: 53/53 év
Egészség: 18 Életpont: 126/44 Jellem: jó (40) Tul. pont: 0
Szerencse: 16 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 151 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 184 TP-t kaptál. Jelenleg 5 286 TP-d van. A következő szinthez még 1 714 TP szükséges. Trófeáid: kaffogó hebrencs, alpesi tehén.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 7 ütőfegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
30,49 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 743 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 (+1) 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 9
4. zene: 3 5. vadászat: 3 6. bányászat: 5 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 15% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), mákrózsa virágot (#56) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Risara (#1529)

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 0 (limit: 870), a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 1.

Összsúly: 43.29 kg Megterheltség: 94%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 110 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontszurony (#12) 3 kaja (#2) 1 malomkő (#1205)
6 tigroszlán fog (#63) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 mászókarom (#78) 2 óndarab (#85) 1 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

28 29 30 31 32
-8
-7
-6
-5
-4
-3
-2
-1
0
1
2
(29,-5) fabontó szójer (#71)
(29,-4) fabontó szójer (#71)
(29,-3) oltár, olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), érclelőhely, alpesi tehén (#91)
(30,-6) pókvadász (#59)
(30,-2) kaszabolósáska (#83), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(30,-1) Tharr oltár, érclelőhely, rőtmanó (#55)
(30,0) Leah rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 15. jellempróba, evaporőr (#69)
(30,1) Tharr rúnaköve, 1. jellempróba, rájanyék (#58)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Thompson99 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
technokolin (#50) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) fabontó szójer (#71)
garokk (#73) tintacsiga (#74) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) piromenyét (#99) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) manifesztátor (#124)
acéldarázs (#140) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37)
gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69)
rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) zöld üveg (#82)
ragasztó (#83) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) mély kút (#93) magszim bél (#103)
evaporőr háj (#105) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
mandibulapenge (#125) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135)
rúnakő (#136) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
tatu dob (#234) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) malom (#1204) malomkő (#1205)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek