2. forduló, 4. forduló, Brynhildur összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. júl. 3. 9h:14'
EZ A 3. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BRYNHILDUR KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [18,9] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.)

fgy 40 25 2 felt. gyógyítás 40 25
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 132.]

t 13 támadod a 13. szörnyet
FT 13 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy gonyolék! Ezt kerested. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Meglengetve a kőkalapácsot ellenfeledre támadsz. Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a gonyolék testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gonyolék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}


go 25 gonoszkodsz: 25
Megsimogatod a fejét, de nem értékeli túlságosan. Ezt abból látod, hogy úgy üvölt, mintha nyúznák. Lehet, hogy azért, mert a sebét fogdosod? Újra megpróbálod, és látod, hogy igazad volt. Addig próbálgatod, amíg a majomnak is tetszik, ugyanis már nem üvölt. Igaz, mást sem csinál. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 122.]

m 8 7 mozogsz északra, északnyugatra
[18,8] Még mindig bozótos. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy xantusz-kaktuszt. Rájössz, hogy nem lenne egy bonyolult dolog megfelelően hosszú és egyenes botot keresni. (ld. enc.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hmm, csak egy megsebzett óriás sáska. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Meglengetve a kőkalapácsot ellenfeledre rontasz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás sáska rovartestét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Támadásodat elkerülte ellenfeled. Ocsmány csáprágóját az óriás sáska hasadba mélyeszti. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Már többször megfigyelted, hogy a kérődző alpesi tehenek milyen egészségesek. Megpróbálod utánozni őket. Egy halk böffentés, kicsi pihenő, majd nyelsz. Negyedórányi ismétlés után valóban másnak látod a világot. (+9 életerő.) Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)
Összeakadsz Killmisterrel. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.

(Továbbmész...) [17,7] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Azonnal rájössz, hogy egy sünmedve ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss ismeretlen nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [45 pontot használtál fel, van még 77.]

m 7 4 4 mozogsz északnyugatra, délre, délre
[16,6] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Sűrű szárnycsattogtatással egy csontlepke távolodik. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ráismersz a távolodóra. Egy bo-skorpió. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss kobudera nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [16,7] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. (ld. enc.) Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Lehajolva, mohón kortyolsz az életet adó folyadékból. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy szárnyas gömböc került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a kőkalapácsot ellenfeledre ugrasz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szárnyas gömböc jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek északra.
Összefutsz egy fekete hajú, zöld szemű kobudera férfival. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve Bruce. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...) [16,8] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Találsz egy mákrózsa bokrot. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délről folyik északra. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 200 pontot kell rákölteni.) Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba). A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy drótszőrű pincsi. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Meglengetve a kőkalapácsot a másikra támadsz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a drótszőrű pincsi jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal megütöd a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+9 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [55 pontot használtál fel, van még 22.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[16,9] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely délről folyik északra. A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy drótszőrű pincsi nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot ellenfeledre ugrasz. Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a drótszőrű pincsi bal hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a drótszőrű pincsi nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A drótszőrű pincsi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. (ld. enc.) 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy szárnyas gömböc. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot a másikra rohansz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Továbbmész...) [16,10] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy legyengült tigroszlán. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot a másikra ugrasz. Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a tigroszlán pöttyös testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A tigroszlán belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy csontlepke. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

[20 pontot használtál fel, van még 2.]
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kezdő zöldfülű helyett tapasztalatlan kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +7 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Most már elég hatalmas vagy ahhoz, hogy nyíltan mutogasd trófeáidat, győzelmi jelvényeidet. (ld. enc.)
Végre rájöttél, hogy hogyan fejlesztheted a tulajdonságaidat! (ld. enc.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 130 pontot. A következő körben tehát 132 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BOT (4. TÁRGY)
A bot a legegyszerűbb, de nem biztos, hogy a legveszélytelenebb fegyver. Egy bot beszerzése igen egyszerű: erdőben vagy bozótos területen kell kiadnod a KT 4 parancsot, 8 pontért. A bot nemcsak egy d6 sebzésű ütőfegyver, hanem kiváló alapanyag lehet később jobb fegyverek készítéséhez.

RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsű fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak. Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de sohasem kel ki. A táplálékot a levegőből nyerik, apró élőlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyűjthető egy rát-fáról.

DRÓTSZŐRŰ PINCSI (22. SZÖRNY)
Állítólag hajdanában a kutyákat háziállatként tartották az emberek. Nos, igen nehéz elképzelni, hogy milyen szolgálatot tehettek ezek a mindenre elszánt, vérengző vad fenevadak az embernek. Ékes példája a gyilkos vadsággal támadni képes drótszőrű pincsi. Apró mérete ne tévesszen meg senkit: a fogai NAGYON hegyesek.

DRÓTSZŐR (37. TÁRGY)
A drótszőrű pincsik szőre magas fémtartalmú, különösen szívós anyag. Ha egy ilyen szörnyet megölsz, levághatod néhány ép (a jövőben esetleg okosan felhasználható) szőrszálát.

TIGROSZLÁN (43. SZÖRNY)
A tigroszlán a síkságok, a pampák pettyes szőrű nagymacskája. Hatalmas karmai és fogai ellen kevés növényevő tud védekezni. A tigroszlán mindig magányosan vadászik: csendben, lassan kúszva közelíti meg áldozatát, aztán ráugorva, a puszta súlyfölényével megpróbálja maga alá nyomni. Mindenfajta fegyver egyformán hatékony ellene.

TRÓFEÁK
Ahányszor megölsz egy szörnyet, megpróbálod kinyerni a hasznos alkatrészeit, ha van neki ilyen, és megvan a megfelelő eszközöd (pl. kőkés). Ha azonban egy szörnynek nincs is értelmes alkatrésze, akkor is felmerül az emberben/elfben/stb. a gondolat: miért ne törjem le a szarvát? Miért ne vágjam ki a fogát? Miért ne tépjem ki a nyelvét? És tűzzem a ruhámra vagy a sisakom mögé, bizonyítva, hogy képes voltam végezni vele? Trófeát tehát minden szörnyből lehet szerezni, mindenfajta segédeszköz nélkül. A trófeának nincs sorszáma, súlya, nem szerepel a tárgylistádon. Trófeát akkor gyűjtesz, ha megölsz egy olyan szörnyet, amely erősebb, mint az általad eddig megölt szörnyek legtöbbje (vagy még nincs trófeád). Ha 3-5. szintű vagy, akkor egyszerre csak egy, ha 6-8. szintű, akkor egyszerre kettő, ha 9. vagy magasabb szintű, akkor egyszerre három trófeád lehet - akkor cseréled le őket, ha jobb trófea szerzésére nyílik alkalmad. A trófea szerzésével kapcsolatban semmilyen parancs nincs, automatikusan gyűjtöd és hordod őket.

TULAJDONSÁGAID FEJLESZTÉSE
Az alaptulajdonságaid fejlesztése alapvető fontosságú, hiszen ahhoz, hogy több tárgyat elbírj, erősebbnek kell lenned, ahhoz, hogy bonyolultabb tárgyakat készíthess, intelligensebbnek, ahhoz, hogy a balkezes fegyvereket hátrány nélkül használhasd, ügyesebbnek, hogy csak néhány példát említsünk. Ezért lehetőség van a tulajdonságaid feljesztésére. Ehhez a TF (tulajdonság, pont) parancsot kell kiadnod. Először megadod, hogy melyik tulajdonságodat akarod fejleszteni. 1:Erő, 2:IQ, 3:Ügyesség, 4:Egészség. A szerencsédet természetesen nem fejlesztheted gyakorlással... Azt is meg kell adnod, hogy a dologra hány pontot szánsz (maximum 40-et lehet). Pl. a TF 2 30 hatására 30 tevékenység-pontot költesz arra, hogy az intelligenciádat fejleszd. Ahhoz, hogy egy tulajdonságod eggyel megnőjön, annyiszor 10 pontot kell a fejlesztésére költened, ahányra növelni akarod. Pl. ha az IQ-d 10, 11-re fejlesztése 110 pontba kerül. Mint látható, ez egy igen költséges módja a tulajdonságaid növelésének - van lényegesen egyszerűbb és kényelmesebb is. Csak akkor alkalmazd, ha már tényleg nincs más megoldás.

KARAKTERLAP

Brynhildur, egy vörös, copfos hajú, kék szemű törpe nő vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 3. fordulód.

Erő: 16 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 110 cm
IQ: 10 Támadás: 2 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 58/58 év
Egészség: 16 Életpont: 82/25 Jellem: semleges (-4) Tul. pont: 2
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 16 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 30 TP-t kaptál. Jelenleg 110 TP-d van. A következő szinthez még 140 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 3 (+1)

16,84 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 692 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 (+1) 2. nyomkövetés: 2 (+1) 3. gyógyítás: 2 (+1)
4. vadászat: 1 5. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 25 TVP-ért (max. 2 alkalommal)

Összsúly: 2.33 kg Megterheltség: 5%
Még 143 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 drótszőr (#37) 20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

15 16 17 18 19
5
6
7
8
9
10
11
(16,6) 25. jellempróba, csontlepke (#746), bo-skorpió (#54)
(16,7) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, szárnyas gömböc (#12), Bruce (2545. kalandozó)
(16,8) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), patak, oltár, 6. jellempróba, drótszőrű pincsi (#22)
(16,9) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), patak, 3. jellempróba, drótszőrű pincsi (#22), szárnyas gömböc (#12)
(16,10) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), tigroszlán (#43), csontlepke (#746)
(17,7) 30. jellempróba, sünmedve (#33)
(18,8) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), óriás sáska (#27), Killmister (5391. kalandozó)
(18,9) gonyolék (#13)

Üzenet küldése a karakternek