27. forduló, 29. forduló, Larissia En Liriel összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. júl. 20. 12h:17'
EZ A 389. JÁTÉKHETED, 28. FORDULÓD
390. játékheted kezdete: júl. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 200 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #5954
SZÁMLA : XXXX

LARISSIA EN LIRIEL KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [50,-6] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstől, azért visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.)

ep 146 115 építed a 146. tárgyat 115 pontért
Folytatod az építést. Köveket hordasz egymásra. Végre megvan, elkészült az oltár. 86 tapasztalati pontot kaptál. [115 pontot használtál fel, van még 53.]

h 145 használod a 145. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, halandó! Végrehajtottad hát a felszentelést! Hitem és követőim száma a földön egyre növekszik. Ezt részben neked köszönhetem. Jutalmad nem marad el! - ebben a pillanatban fantasztikus érzés tölt el, mintha élő energia futna végig a testeden (+1 erő, +1 intelligencia, +1 ügyesség, +1 egészség, +1 szerencse).
- Mostantól felszentelt papjaim közé tartozol. Mint hűséges követőm, természetesen állandó feladatod, hogy hitemet terjeszd. Ha jól végzed a feladatodat, hatalmad egyre csak növekedni fog. Mostantól képes vagy varázsolni! (+16 max. varázspont.) (ld. enc.) Az első varázslat, amelyet kapsz, az alkímia. (ld. enc.) Ha a következő feladatok bármelyikét teljesíted, újabb varázslatot és még nagyobb hatalmat kaphatsz: 1.) A fő áldozat természetesen pénz: 50 aranyat kell nekem feláldoznod. 2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. 3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására.
Ha végrehajtottad valamelyik feladatot, imádkozz egy oltáromnál [IM parancs, 30 pontért], és a jutalom nem marad el! [Ha egy vagy több tárgyat kell áldoznod, akkor azokat az IM parancs kiadásakor füstölöd el. KF-elt tárgyat nem fogsz feláldozni. A feladat teljesítése után bármennyi idővel imádkozhatsz. Ha több küldetést is végrehajtottál, többször imádkozz.] [Amennyiben elvesztenéd szent szimbólumod, az IM paranccsal bármikor fohászkodhatsz istenedhez, hogy adjon neked egy újat. Ehhez az IM 5 parancsot kell kiadnod.] Most pedig menj, és terjeszd az igét!
Félig öntudatlan állapotban hagyod el az oltárt. [10 pontot használtál fel, van még 43.]

kt 17 2 elkészíted a 17. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 szögletes követ. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [4 pontot használtál fel, van még 39.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[51,-7] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy félelem-járó. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a félelem-járó testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a félelem-járó testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A félelem-járó fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A félelem-járó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy csodabogár került az utadba. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a csodabogár jobb első lábát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a csodabogár fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csáprágójával a csodabogár megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A csodabogár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 24 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-3 életerő.)

(Továbbmész...) [51,-8] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Fairlight rúnaköve. Észreveszel egy gumifát. Találsz egy oltárt. Chara-din híveié. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sebesült piromenyét. Itt csata lesz.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a piromenyét jobb hátsó lábát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (8 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a piromenyét testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. (ld. enc.) 142 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy legyengült kaffogó hebrencs. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a kaffogó hebrencs kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöföd a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A kaffogó hebrencs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 95 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Szörnyen éhezel. (-3 életerő.) [24 pontot használtál fel, van még 15.]

kt 39 elkészíted a 39. tárgyat
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen zárnyitó készletet is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 15.]
Iszol a vizestömlőből. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól ügyes túlélő helyett vakmerő kalandor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. varázspont, +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 15 pontod maradt, ebből a következő körre 15 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 184 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARÁZSLÁS
Végre, a karaktered megtanult varázsolni! Mielőtt azonban két kézzel nyúlnál a könnyen megszerezhető hatalom után, nem árt, ha tudod - a mágia tudása sok-sok veszélyt is rejt magában. Komoly különbség van az istenektől kapott papi mágia és a varázslóktól tanult rúnamágia között. Az előbbihez az istened hűséges szolgálata, a tőle kapott feladatok teljesítése, a jellemedhez való hűség szükséges. Ha a vallásodnak nem megfelelően cselekszel, rövid időre vagy akár véglegesen elveszíthetsz bizonyos varázslatokat. Ha pedig megváltozik a jellemed, az összes, istenedtől kapott varázslatot elveszíted. A rúnavarázslatok használata ugyan nem követel ehhez hasonló megkötöttséget, bárki használhatja őket - legtöbbjükhöz viszont szükség van bizonyos anyagi komponensekre (különböző szörnyek alkatrészei, egzotikus növények). Varázsolni a V paranccsal tudsz. Első paraméternek meg kell adni a varázslat sorszámát. Ha egy új varázslatot megtanulsz, kapsz róla E.F-et, amelyben ez a sorszám szerepel, a varázslat részletes leírásával együtt. Előfordulhat, hogy egy varázslathoz meg kell adni 2. vagy 3. paramétert is, akkor ez el lesz magyarázva a leírásban. Egy varázslat elmondása 5 TVP-be kerül (néha többe, ilyenkor ez meg lesz említve a leírásban). Ezenkívül minden varázslatnak van bizonyos varázspont (VP) értéke - ennyi VP-be kerül a varázslat elmondása. Azzal, hogy megtanultál varázsolni, kaptál bizonyos számú VP-t, és minden újabb varázslattal, valamint szintlépéskor ez nő. Minél erősebb egy varázslat, annál több VP-be kerül. Minden forduló elején visszakapsz valamennyit az elhasznált VP-kből, ha az aktuális VP érték kevesebb a maximálisnál (az életpontokhoz hasonlóan). A kapott és visszanyert VP-k száma nagy mértékben függ az IQ-tól. Egy varázslat tarthat 1.) egy teljes fordulón keresztül, a forduló végén megszűnik; 2.) két forduló között, táborozás ideje alatt; 3.) egy adott feltétel teljesüléséig, addig a varázslat inaktívan lapul 4.) a legközelebbi csata végéig (ilyenkor általában a 2. paraméternél beállíthatjuk, hogy csata után újból elmondjuk a varázslatot, és hányszor). Vannak persze azonnal lezajló varázslatok, mint például a gyógyító és a harci varázslatok. Egy játékoson egyszerre 10 inaktív/táborozó/csata végéig érvényes és 10 forduló végéig érvényes varázslat lehet. 11. varázslat felrakása esetén a legrégebben felrakott megszűnik. Ha valakin van egy varázslat, és azt még egyszer rámondják, akkor az új változat felülbírálja az előzőt. A harci varázslatokat kicsit másként kell használni, ezekről részletesebb leírást majd akkor kapsz, ha szerzel egy ilyet.

ALKÍMIA (7. VARÁZSLAT)
Az alkímia a bölcsek köve nélkül valósítja meg az alkimisták ősi vágyát, az aranycsinálást. Második paraméterként meg kell adnod, hogy melyik, nálad levő tárgyból akarsz aranyat csinálni, harmadikként, hogy hányból (ha egynél több tárgyra varázsolsz). Fairlight, a varázslat kreálója sajnos nem direkt súly-mennyiség alapon alkotta meg ezt a trükköt: egy tárgyból pontosan annyi arany lesz, amennyiért a boltban el tudnád adni. Tehát gyakorlatilag csak a boltig való elcaplatást takarítod meg - azonban ha túl vagy terhelve felesleges tárgyakkal, amelyeket a legközelebbi boltig úgysem cipelnél el, így extra profitra tehetsz szert... A varázslat elmondása 7 VP-be kerül.

PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hőfokon teszi ezt. A szén eltűnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sűrű erdőben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

KARAKTERLAP

Larissia En Liriel, egy hosszú aranyhajú, kék szemű elf nő vagy. Fairlight követője vagy. Ez a 28. fordulód.

Erő: 13 Szint: 8 Merészség: 6/6 Magasság: 140 cm
IQ: 16 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 21 (23) Védekezés: 10 Menekülés: 30 % Életkor: 168/168 év
Egészség: 12 Életpont: 114/38 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 2
Szerencse: 14 Varázspont: 22/22 Pénz: 17 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 93 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 452 TP-t kaptál. Jelenleg 4028 TP-d van. A következő szinthez még 2972 TP szükséges. Trófeáid: púpos burástya, yeti poronty.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 8 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 8 (+1)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << szöges bunkó (#8) << csontkés (#11)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 7 3. lopás: 1
4. mászás: 2 5. gyógyítás: 9 6. felderítés: 1
7. vadászat: 6 8. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 7 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) bármit, a törpéktől (3) bármit, az elfektől (2) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az alakváltóktól (7) bármit
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A fő áldozat természetesen pénz: 50 aranyat kell nekem feláldoznod.
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására.

Összsúly: 36.21 kg Megterheltség: 100%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 105 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két E 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 kerek kő (#19) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 hebrencs állkapocs (#130) 2 pirkit (#153) 2 szögletes kő (#17)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(51,-8) Fairlight rúnaköve, gumifa (#38), oltár, piromenyét (#99), kaffogó hebrencs (#88)
(51,-7) félelem-járó (#56), Fairlight oltár, 33. jellempróba, csodabogár (#755)

Üzenet küldése a karakternek