27. forduló, 29. forduló, Zaislo összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 13. 10h:18'
EZ A 105. JÁTÉKHETED, 28. FORDULÓD
106. játékheted kezdete: febr. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5518
SZÁMLA : XXXX

ZAISLO KALANDJAI


31 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [99,82] koordinátán.
A táborozás 3. napján összefutsz egy ezüsthajú, piros szemű, kecskeszakállas gnóm férfival. Bőre mélykék színű. Leah tanítványa. Egy fekete bőrcsizmát, egy jegygyűrűt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy koponya szimbólumot, egy láncinget, egy nodonrod kitűzőt, egy sárga erőövet és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy pordémon trófea, egy arató csattanat trófea és egy ryuku légiós trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: Kardra tekeredő, kitárt szárnyú háromfejű sárkány. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy gnóm nyílpuska. Mentális auráját felismered, sötét, mert gonosz. Barátságtalanul végigmér Téged, majd valami köszönésfélét vakkant feléd. Folytatod utadat. Találkozol egy rövid aranyhajú, szürke szemű, bajuszos alakváltó férfivel. Bőre színe zöld. Ő Apa Tifusz a Jégmágusok Makker tréfamestere, ki csak "A" betűs italt iszik. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 4. napon összefutsz egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Fairlight főpapja. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Felszerelését egy Földrengető trófea, egy jégtroll trófea és egy áeratikus hasnyák trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Mentális auráját felismered, semleges, mint a Tiéd. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Sylvia. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
A 4. napon találkozol egy hófehér, kontyos hajú, homokóra szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy jing-jang fejpántot, egy koponya szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy ónix masszavadítót, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet és egy zafír erőövet visel. Rangja: inkvizítori kínzómester. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Tisztán érzed auráját: sötét, mert gonosz. Nem tűnik túl barátságosnak. Otthagyod a másik kalandozót.
A 4. napon összeakadsz egy copfos ősz hajú, szürke szemű, hosszú szakállas gnóm férfival. Fekete a bőre. Elenios felszentelt papja. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy elit csatavértet, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy szem szimbólumot, egy szirén köpenyét és egy vortex talizmánt visel. Felszerelését egy vadász quwarg trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy élőholt quwarg trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: csőrében mákrózsát tartó galamb. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasa egy idomított goldugar. Egy őszapó repked körülötte. Érzékeled auráját: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Bitang Barnabás . Telepatikus kapcsolatot létesíttek. A kalandozó udvariasan megkérdezi, előadhat-e egy dalt. Beleegyezésedre muzsikálni kezd. Csodálatos! (+1 életpont gyógyulás.)
Az 5. napon összeakadsz Bitang Barnabás sal. Elenios felszentelt papja. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy elit csatavértet, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy szem szimbólumot, egy szirén köpenyét és egy vortex talizmánt visel. Felszerelését egy vadász quwarg trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy élőholt quwarg trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: csőrében mákrózsát tartó galamb. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy goldugar a hátasa. Egy vidáman csipogó őszapó kíséri. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. A kalandozó kacagva előveszi hangszerét, és egy varázslatos dallamot ad elő. A hatás fantasztikus! (+1 életpont gyógyulás.) Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A 7. napon összefutsz Mennydörgő Traktorral. Tharr felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy csontamulettet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy jing-jang fejpántot, egy két kard szimbólumot, egy láncinget, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. zafírját, egy smaragd védőgyűrűt és egy tankány karmot visel. Fegyverzetét egy élőholt quwarg trófea, egy vadász quwarg trófea és egy ongóliant trófea díszíti. Bal kezében egy méregtagadót tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Érzékeled auráját: színtelen semleges, mint Neked. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 14 varkaudar pálinkát (520 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
A 12. napon újból összeakadsz Mennydörgő Traktorral. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 12. napon találkozol egy fekete, hosszú hajú, barna szemű ember férfival. Elenios hittérítője. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy fekete, rangjelzésekkel teli egyenruhát, és egy sötét színű köpönyeget hord. A fején pedig egy ryuku hadúr sisakja! Honnan szerezhette? Réginek tűnő, de nagyszerű állapotban lévő fegyverzetet visel. Rangja a Kompániában: kopasz. Ruházatát egy varkaudar behemót trófea, egy varkaudar bajnok trófea és egy quwarg harcos trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: csaták viharától tépett lobogó. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben! Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Cras Lorg. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A 14. napon összeakadsz egy barna, hosszú hajú, barna szemű mutáns nővel. Sheran felszentelt papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy aranygyűrűt, egy bíbor erőövet, egy borostyán függőt, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy ritualista amulettet, egy ryuku mellvértet, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy jégtroll trófea, egy szutykos remák trófea és egy élőholt quwarg trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Táguló téridő kontinuum. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasa egy idomított sullár. Teherhordója is van: egy sörényes ubuk! Szegény állat majd megszakad. Összeismerkedtek. Az ő neve Arthemis Amarth. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Nem volt helyed elrakni az aukción nyert 2 jégszilánkot (310 arany). Ezeket az ügynök hamarosan újra próbálja kézbesíteni. Kifizetted a megvett 2 párducbőrt (230 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Nem volt helyed elrakni az aukción nyert 2 jégszilánkot (310 arany). Ezeket az ügynök hamarosan újra próbálja kézbesíteni.
Táborozásod alatt fantasztikus esemény történt: Berogurgi Titusz, a Jégmágusok Szövetsége K. T. vezetője befogadott a K. T. tagjai közé! (ld. enc.) Érzed, ahogy pezsegni, forrni kezd a testedben az energia, bajtársaid érzelmei, érzései átjárnak. Igen, ez a Közös Tudat! (ld. enc.) A közösen pulzáló akarat okozta feltöltődés néhány azonnali előnnyel jár. (+1 képességpont, +4 tulajdonságpont.) Óriási lehetőségek tárulnak fel előtted - most már van egy közösség, amelyhez tartozol. "Megbeszélitek" a mindenki által betartandó szabályokat. (ld. enc.) Tudati energiával kezdetben csak a vezető rendelkezik, de a szorgalmas és hűséges tagok is szert tehetnek rá idővel. (ld. enc.) 3 MXTU-d van kezdetben. Ennek ésszerű felhasználására a szövetség tagjai a tudati energia kisütését használhatják. (ld. enc.) A KT által eddig kifejlesztett Tudati képességek: kaszt.kiteljesedés (ld. enc.), jégmág. hierarchia (ld. enc.), jégrúna (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+23 pszi pont.) A lottó 642. hetének nyerőszámai: 10, 12, 15. 1 db 0 találatos szelvényed volt. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [0 pontot használtál fel, van még 196.]

* 2. KP: használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Hamarosan érzed az erő áramlását. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 191.]

* 3. KP: használod a 64. pszi képességet
Gondolataidat összeszedve koncentrálsz. Megtelsz energiával. Kisütöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve pszi fejlesztés. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+6 max. pszi pont.) [5 pontot használtál fel, van még 186.]

* 4. KP: használod a 72. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Mentális energia gyűlik benned. Kiengeded magadból a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 181.]

kpb kezd. parancs berakása:

h 1137 használod az 1137. tárgyat
Előbányászod az első pálinkásüveget a hátizsákodból, majd a kinyitott üveget tétovázás nélkül a szádhoz emeled, és felhajtod. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a forduló végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 180.]
[A parancs tárolásra került.]

tno 6 6 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

a 140 2869 1 átadod a 140. tárgyat a 2869. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 denevér szimbólumot Takhisis részére. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

a 50 2869 1000 átadod az 50. tárgyat a 2869. kalandozónak (1000 darabot)
[0 pontot használtál fel, van még 180.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Kotorászol a zsebeidben 1 arany után, amit a csodák kútjába dobhatnál, de úgy néz ki semmi pénzed nincs. Lehorgasztott fejjel sétálsz odébb. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Aranyérmét keresgélsz, hogy a csodák kútjának ásítozó torkába hajíthasd. Mivel azonban nincs nálad, erről most le kell mondanod. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Kotorászol a zsebeidben 1 arany után, amit a csodák kútjába dobhatnál, de úgy néz ki semmi pénzed nincs. Lehorgasztott fejjel sétálsz odébb. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

m 8 mozogsz északra
[99,81] Még mindig a városban vagy. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Fehér az aurád? Raia-t követed? Vár az Aranysárkány KT! " Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál.

Épületeket látsz: egy ékszerbolt (585. épület.) és egy tanácsadó bölcselő (588. épület.). Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 170.]

be 585 bemész az 585. épületbe
Belépsz az ajtón a kinti napsütésből a benti félhomályba. Egy nagyszakállú, meglehetősen öreg törpe mester köszönt.
- Üdvözöllek, idegen! Messze földről érkezett ezüst, csillogó arany az én remekeimnek anyaga. Biztosan találni fogsz valamit, ami kedvesednek tetszik. Ha pénz szűkében vagy, esetleg ajánlatot tehetek a te nemesebb holmijaidra is.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
ezüst nyaklánc (#117) 20 ap /db, koponya szimbólum (#139) 20 ap /db, denevér szimbólum (#140) 20 ap /db, nap szimbólum (#141) 20 ap /db,
virág szimbólum (#143) 16 ap /db, két kard szimbólum (#144) 20 ap /db, villám szimbólum (#145) 20 ap /db, ezüst karkötő (#158) 28 ap /db,
borostyán függő (#162) 12 ap /db, ezüst gyűrű (#180) 12 ap /db, aranylánc (#191) 40 ap /db, gyöngysor (#192) 96 ap /db,
aranygyűrű (#193) 24 ap /db, arany karperec (#194) 52 ap /db, obszidián függő (#195) 20 ap /db, trófea nyaklánc (#196) 60 ap /db,
igazgy. fülbevaló (#197) 40 ap /db, obszidián karkötő (#229) 60 ap /db, ametiszt medál (#275) 56 ap /db, rejtőköpeny (#277) 28 ap /db,
umbatari karkötő (#278) 200 ap /db, réz papi karkötő (#307) 200 ap /db, ezüst papi karkötő (#308) 300 ap /db, arany papi karkötő (#309) 800 ap /db,
Eldaran karkötője (#373) 500 ap /db, réz masszariasztó (#436) 16 ap /db, arany masszariasztó (#437) 28 ap /db, zafír medallion (#514) 50 ap /db,
gyémánt karperec (#728) 240 ap /db, smaragd orrkarika (#730) 200 ap /db, jegygyűrű (#736) 100 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ezüst nyaklánc (#117) 10 ap /db, koponya szimbólum (#139) 10 ap /db, regeneráló gyűrű (#254) 80 ap /db, virág szimbólum (#143) 8 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 165.]

m 1 mozogsz északkeletre
[100,80] Még mindig a városban vagy. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Hirdesse e tábla az Élet és Halál Urának, Leahnak dicsőségét! Állította: En'Laos " Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Miután Zarkkal üzleteltél, számold meg az ujjaidat is!!! NeTuddKi. " A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy orgyilkos. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az orgyilkos bal karját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod az orgyilkos testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az orgyilkos bal vállát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod az orgyilkos nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az orgyilkos megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Az orgyilkos összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 320 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Az álmaid valóra válhatnak. De nem biztos, hogy örülsz, ha viszontlátod rémálmaidat... Az Illúzió Mesterei " A következő épületeket látod: egy fegyverbolt (591. épület.) és egy vegyesbolt (594. épület.).
Eladsz 1 vashegyű nyilat 5 aranyért.
Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " A tolvajok mindenütt körülvesznek, csak lehet, hogy Te nem látod őket...-Gilbo & Buga " [10 pontot használtál fel, van még 155.]

be 591 bemész az 591. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Aranykezű Dáin vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, ásó (#34) 10 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db,
szöges páncél (#65) 48 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db,
rézpajzs (#73) 28 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db,
bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db, bronzpáncél (#90) 64 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db, nyílvessző (#108) 2 ap /db,
hosszú íj (#111) 40 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db, bronzpenge (#126) 24 ap /db, mandibulakasza (#127) 50 ap /db,
sallank nyíl (#129) 6 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, ubuk dobónyíl (#138) 10 ap /db,
nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 32 ap /db, vassisak (#160) 36 ap /db, nagy vaspajzs (#161) 44 ap /db,
vasvért (#164) 120 ap /db, rövid kard (#171) 32 ap /db, harci kalapács (#174) 40 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 10 ap /db,
vasalt bunkó (#181) 70 ap /db, vashegyű lándzsa (#182) 36 ap /db, mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, vas dobónyíl (#189) 14 ap /db,
mérg. vas dobónyíl (#190) 20 ap /db, láncing (#222) 400 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db,
lánckesztyű (#230) 300 ap /db, tankány karom (#237) 20 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db,
gromak páncél (#270) 60 ap /db, szürke bőrkesztyű (#271) 24 ap /db, rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db,
varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, elit csatavért (#295) 60 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db,
ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, csontpálca (#329) 75 ap /db, királyi korona (#338) 250 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db,
réz fejpánt (#406) 14 ap /db, bronz fejpánt (#407) 18 ap /db, varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
elit csatavért (#295) 30 ap /db, kvazár sisak (#266) 70 ap /db, mandibulakasza (#127) 25 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db,
moa stuki (#413) 10 ap /db, nagy vaspajzs (#161) 22 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 8 ap /db, rézgolyó (#343) 1 ap /db,
rövid kard (#171) 16 ap /db, tankány karom (#237) 10 ap /db, zangrozi csizma (#451) 25 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 150.]

be 594 bemész az 594. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Tralvelvansók, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db,
bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, gyenge méreg (#26) 2 ap cseppje, varányszem (#30) 2 ap /db,
lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db,
távcső (#42) 32 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db,
tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db,
rézkulcs (#75) 12 ap /db, bronzkulcs (#76) 18 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, ragasztó (#83) 2 ap cseppje,
óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db,
fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, tinta (#101) 2 ap cseppje, vízionár szem (#102) 6 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db,
fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db,
rókafarok (#124) 6 ap /db, mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db,
mocsári penke (#148) 2 ap /db, szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db,
pirkit (#153) 4 ap /db, ugh méreg (#166) 4 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db,
spiritusz (#170) 2 ap cseppje, téfea-agy (#172) 16 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db,
nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db,
amniosz (#203) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, fűszertartó (#210) 12 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db,
ketrec (#216) 152 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db, ramit kő (#226) 6 ap /db, helytartói jogar (#228) 70 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db, furulya (#233) 14 ap /db, tatu dob (#234) 8 ap /db,
dorony duda (#235) 56 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, kis aranykulcs (#240) 32 ap /db,
márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db,
gromak bőr (#268) 16 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db, bev formázó minta (#299) 50 ap /db, cru formázó minta (#300) 50 ap /db,
mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db, rákfatty váladék (#333) 2 ap cseppje, shinai gömb (#348) 240 ap /db,
molluszk ház (#353) 4 ap /db, degradátor váladék (#354) 4 ap kortyonként, szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db,
moa obszidián (#380) 24 ap /db, moa katalizátor (#386) 80 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, ostromlétra (#510) 10 ap /db,
aranytoll (#572) 80 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db,
liumbe hajtás (#655) 8 ap /db, aurach fog (#657) 2 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db,
rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, medúzacsáp (#703) 10 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db,
etra hályog (#712) 50 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db, ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db,
cetuszony (#1075) 20 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db,
extra takarmány (#1360) 36 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
acélpengőke (#231) 3 ap /db, álompor (#396) 1 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db, bronzkulcs (#76) 9 ap /db,
csontkulcs (#74) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, Éjmágus tükre (#1100) 500 ap /db, ezüst kulcs (#184) 12 ap /db,
fémrúd (#104) 8 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 10 ap /db, fűszertartó (#210) 6 ap /db, gyöngymangó (#135) 2 ap /db,
hebrencs állkapocs (#130) 4 ap /db, huhogó bibe (#332) 8 ap /db, kazmár gyökér (#205) 4 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db,
madártoll (#112) 1 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 14 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 3 ap /db, óndarab (#85) 2 ap /db,
ork csodaszer (#1228) 18 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, rozmárfog (#1069) 3 ap /db,
sallank karom (#128) 2 ap /db, szeksztáns (#32) 20 ap /db, uzbány csőr (#169) 6 ap /db, vasérc (#152) 2 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 22 ap /db, párducbőr (#1066) 10 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 145.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[99,79] Folytatod sétádat a házak közt.

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. " A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " A benned lüktető vér minket táplál. Nekünk ez az élet, de számodra a halál... Vértestvérek. " Épületeket látsz: egy fegyvermester háza (573. épület.) és egy fekete mágustorony (598. épület.).
Találkozol egy fekete, rövid hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Elenios bíborosa. Egy csontamulettet, egy féregíz nyakpántot, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy jegygyűrűt, egy kvazár sisakot, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy ritualista övet, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku vadászinget, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Fegyverzetét egy vadász quwarg trófea, egy varkaudar varázsló trófea és egy varkaudar hadúr trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: csőrében mákrózsát tartó galamb. Bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Holmiját egy karmos tankány cipeli. Familiárisa egy vörösbegy. {legmagasabb fegyver szakértelme: 25.} Auráját érzékelve máris tudod, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Nyárizápor. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
Találkozol egy barna, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Egy bíbor erőövet, egy bronzsisakot, egy ezüst papi karkötőt, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy vasvértet visel. Ruházatát egy rájanyék trófea ékesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Loreen Hunter. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
Összefutsz egy kontyos ezüsthajú, kék szemű gnóm nővel. Fekete a bőre. Egy arany papi karkötőt, egy ezüst papi karkötőt, egy Khór maszkját, egy kvazár sisakot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy regeneráló gyűrűt, egy rinóbőr övet, egy smaragd védőgyűrűt és egy varkaudar csizmát visel. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges, mint Neked. Összeismerkedtek. Az ő neve Olga von der Volga. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " [10 pontot használtál fel, van még 135.]

be 598 bemész az 598. épületbe
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus kedves tanítványként üdvözöl, és elmondja, hogy mely varázslatok azok, amelyeket jelenlegi taumaturgia képzettségeddel képes lehetsz megérteni (zárójelben a varázslat sorszáma, amelyet a VTN parancs paramétereként kell megadnod):
tüskepajzs (#30) 15 aranyért, lángcsóva (#31) 25 aranyért, hhaar burka (#32) 42 aranyért, varázsvédelem (#34) 35 aranyért,
varázslat olvasása (#67) 70 aranyért, mágiafeloldás (#75) 36 aranyért, filofaxáció (#277) 800 aranyért, tolvajvér (#364) 90 aranyért,
szívküldi (#368) 10 aranyért, analízis (#375) 70 aranyért.
A húsgólem kikísér a bejárathoz. [5 pontot használtál fel, van még 130.]

be 598 bemész az 598. épületbe
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus kedves tanítványként üdvözöl, és elmondja, hogy mely varázslatok azok, amelyeket jelenlegi taumaturgia képzettségeddel képes lehetsz megérteni (zárójelben a varázslat sorszáma, amelyet a VTN parancs paramétereként kell megadnod):
tüskepajzs (#30) 15 aranyért, lángcsóva (#31) 25 aranyért, hhaar burka (#32) 42 aranyért, varázsvédelem (#34) 35 aranyért,
varázslat olvasása (#67) 70 aranyért, mágiafeloldás (#75) 36 aranyért, filofaxáció (#277) 800 aranyért, tolvajvér (#364) 90 aranyért,
szívküldi (#368) 10 aranyért, analízis (#375) 70 aranyért.
A húsgólem kikísér a bejárathoz. [5 pontot használtál fel, van még 125.]

vtn 32 varázslat tanulás: a 32. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus sajnálkozva fogadja a hírt: nincs a birtokodban a tanuláshoz szükséges összeg. A húsgólem kikísér a bejárathoz. [5 pontot használtál fel, van még 120.]

tv 32 támadó/véd. varázslat a 32. varázslatot
Sajnos még nem ismered azt a varázslatot. [0 pontot használtál fel, van még 120.]

m 7 6 7 mozogsz északnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[98,78] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy tetemember. {támadása: 8.} Amikor elhal a zaj, előmászol.

A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Találsz egy ovimon-bokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Találsz egy álomvirágot. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,78] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy mélységi grittang közeledik. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a mélységi grittang testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [96,77] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Észreveszel egy quwargot. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál.

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 90.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[95,76] A sík vidéket bozótos váltja fel. Észreveszel egy nekrofunt. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Penelopé Morphilia orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy garokk közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a garokk jobb vállát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a garokk jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A garokk meglök agyarával. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy manaelementál. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával néhányszor meglegyinted a manaelementál testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a manaelementál testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Találkozol egy barna, hosszú hajú, zöld szemű gnóm nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Sheran ministránsa. Egy bíbor erőövet, egy ezüst papi karkötőt, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy mocsári ácsorgó trófea, egy burástya királynő trófea és egy purifikátor trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Egy gyerek van vele! Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Gaia. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.

(Továbbmész...) [94,75] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy barátság szent tüzét. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Chardonnay formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Felfedeztél egy oltárt. Raia hívei emelték. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Azonnal tudod, hogy egy uzbány volt a rémület okozója. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ó! Hiszen ez egy manaelementál. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Oppsz, itt járt már valaki! Friss elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Találkozol egy vörös, göndör hajú, piros szemű, kecskeszakállas gnóm férfival. Bőre bronzként csillog. Egy fekete bőrcsizmát, egy obszidián karkötőt, egy sárga erőövet, egy szürke bőrkesztyűt, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy orgyilkos trófea, egy uzbány trófea és egy sörényes ubuk trófea színesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. {max. életpontja: 123.} Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Perbit. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű elf nővel. A bőre kreolszínű. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy lánckesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy mutáns pók trófea és egy sóhajtó dorony trófea színesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. {védettsége: 28 szúró, 28 vágó, 28 ütő ellen.} Összeismerkedtek. Az ő neve Androméda. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Találkozol egy fekete hajú, piros szemű mutáns nővel. Bőre teljesen fehér! A kalandozó aurájában mágikus energiák örvénylenek. Leah követője. Egy koponya szimbólumot, egy örökkéval. rubinját, egy ryuku csizmát, egy ryuku karvédőt, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy kérődző etra trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy quwarg harcos trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy mágikus viharban meditáló varázsló. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Hátasállata egy garokk! Elég egy mentális pillantás aurájára: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Jelena. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól. Hopp, átugrik egy főnixtoll!
[20 pontot használtál fel, van még 70.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Azt már régen megtanultad, hogy a napba nézés esetenként milyen hasznos lehet. Arra azonban csak most jöttél rá, milyen jó hatással lehet rád, ha nem nézel bele. És valóban, az eredmény fantasztikus! (+19 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 40.]

gy 10 gyógyítás 10 pontért
A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+3 életerő.) [10 pontot használtál fel, van még 30.]
Iszol a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 26, 11, 19.
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) (ld. enc.) Elmúlt a hadiszerencse II hatása. Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a pszi-ernyő hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 167 pontot. A következő körben tehát 197 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TAGJÁVÁ VÁLTÁL EGY KÖZÖS TUDATNAK
Most, hogy sikerrel lezajlott az alapítási ceremónia, célszerű minél előbb megkeresned a csoport vezetőjét, ugyanis most fogja beküldeni a SZÖVETSÉG LAPOT, amelyen a csoport adatait tünteti föl. Valószínűleg ebbe te is szeretnél beleszólni. Másrészről, a csoportvezetőnek meg van a joga hozzá, hogy kihagyjon téged a csoportból: ha esetleg a többiek tudta nélkül vettél részt a ceremónián.
Bár a Közös Tudat most megalakult, nem válik hivatalossá addig, amíg az SZL sikeres betáplálásra nem kerül, és addig előnyeit sem élvezheted. Ez persze nem jelenti azt, hogy közben meggondolhatod magadat, és átmehetsz egy másik csoporthoz. Amennyiben viszont az SZL nem érkezik meg a K.T. létrehozásától számított 40 napon belül, a szövetség automatikusan feloszlik, és újra független vagy.

KÖZÖS TUDAT
Most, hogy elméitek bizonyos szinten összefonódtak, hivatalosan is létrejött a Közös Tudat. Ez lehetővé teszi, hogy a minden egyénben jelenlevő, de csekély mértéke miatt felhasználhatatlan tudati erőt koncentráljátok, és így tegyétek elérhetővé. A konventrált tudati erő, amelyet ún. tudatpontok formájában lehet magkapni, főként a csoportvezetőnek áll rendelkezésére. Ő azonban átadhat belőle a csoport más tagjainak, sőt, magas taglétszámú csoport esetén a vezetőn kívül más tagok is meríthetnek a közös forrásból, a főnök közbenjárása nélkül.
A Közös Tudat ereje főként a tagok számától függ. Ez határozza meg, hogy a szövetségnek hány tudatpontja van, ebből körönként ki mennyit regenerálódik, milyen távolra nyúl ki a K.T. "karja", és még sok egyéb dolgot.
A K.T. tagjai nem tudnak egymástól lopni, nem tudják egymást megtámadni, és más hasonló módon ártani egymásnak (pl. bűvölés) de más megkötés nincs. Ha azonban valaki hosszabb távon nem a csoport szellemében cselekszik, a vezető kizárhatja. A csoportvezetőt kétharmados szavazattal ugyan le lehet váltani, de ez elég ritka eset - ha nem vagy vele elégedett a vezetővel, általávan nincs más választásod, ki kell lépned. Ha a szövetség taglétszáma hat alá zuhan, a K.T. túlzottan meggyengült, és ezért megszűnik. Ez drasztikus következményekkel járhat, a tagok tudatát érő sérülés miatt.
A Közös Tudat egyike a legjobb alkalmaknak a szerepjátszásra. Ennek érdekében javasoljuk, hogy készítsetek alapszabályzatot, írjátok le, hogy a tagok és a vezető milyen jogokkal rendelkeznek és milyen kötelességeik vannak, milyen mulasztás milyen büntetést von maga után, melyek azok a feladatok, amelyekért a tagok jutalomban (tudatpont, stb.) részesülhetnek). Próbáljátok a K.T.-t úgy megszervezni, hogy az valóban egy szervezet, ne pedig "csak egy újabb tápolási lehetőség" legyen. A Ghalla News várja a szövetségetekkel kapcsolatos híreket, információitokat.

KÖZÖS TUDAT TAGJAI ÁLTAL HASZNÁLHATÓ PARANCSOK
KILÉPÉS: Ha ki akarsz lépni a K.T.-ből, először adj ki egy Közös Tudatból Kilépés Kérése: KÖKI parancsot. Erről értesül a vezető, és ha egyetért, kiad egy Kilépés Engedélyezése: KIEN <kalandozó> parancsot. Ezzel megszűntél a csapat tagja lenni, ez semmilyen külön hátránnyal nem jár. Ha a vezető nem akar elengedni (pl. már csak hatan vagytok), jön a drasztikusabb megoldás. Az Erőszakos Kilépés: ERKI. Ez rengeteg hátránnyal jár, tulajdonságaid is csökkenhetnek, ezért ne alkalmazd lehetőség szerint. A vezető egy módon léphet ki a csoportból: ha feloszlatja azt. Ehhez azonban el kell érnie, hogy minden tag kiadja a Feloszlatás Kérése: FKÉR parancsot. Ha ez megtörtént, a vezető kiadja a Közös Tudat Feloszlatása: KÖTF parancsot, és a csoport megszűnik. Mindez minimális hátránnyal jár, minden tag részére. Ha a csoportvezető mindenképpen fel akarja oszlatni a csoportot, akár egyes tagok hozzájárulása nélkül is, megteheti a KÖTF-vel, akkor, ha a KT még nem ismeri az EF parancsot, és nincs legalább 20 tag, de ez számára jóval több hátránnyal jár (ld. ERKI). A többi tag részére ez ugyanúgy minimális hátránnyal jár, mint "szelíd" feloszlatás esetén.
BELÉPÉS: ha egy új tag akar a szövetségbe belépni, ezt megteheti, ha már birtokában van a "Közös Tudat Létrehozása" Encyclopedia, és egy tag, valamint a vezető támogatja belépését. Először a belépőnek kell a Közös Tudatba Belépés: KÖTB <K.T. sorszáma> parancsot kiadnia. Ezután az ajánló tag (nem lehet a vezető!) lépjen arra a mezőre, ahol ő táborozik, és ki kell adnia a Belépő Ajánlása: BEAJ <új tag száma> parancsot. Végül a vezető kiadja a Belépés Engedélyezése: BEEN <új tag száma> parancsot. Sikeres belépés esetén a csoport erősödik.
KIRÚGÁS: Előfordulhat, hogy egy taggal sorozatosan problémák vannak, de nem hajlandó kilépni. Ilyenkor egy lehetőség van: az erőszakos kiléptetés. Ehhez először legalább három tagnak kérnie kell a kiléptetést a Felfüggesztés Kérése: FKÉR <kalandozó> paranccsal. Ha összegyűlt a három szavazat, a csoportvezető az nemkívánatos tagot az Erőszakos Kiléptetés: ERKI <kalandozó> paranncsal eltávolíthatja. Lehetőség van arra is, hogy a vezető valakit három tag beleegyezése nélkül távolítson el ezzel a paranccsal, de ez drasztikus következményekkel járhat a vezető tulajdonságait tekintve.
VEZETŐ LEVÁLTÁSA: Előfordulhat, hogy a vezetővel kapcsolatos elégedetlenség globálissá válik. Ehhez a vezetőn kívüli tagok kétharmada plusz egy tag szavazata szükséges. Pl. 19 tag esetén (ebből egy a vezető) 2*18/3+1=13 szavazat kell. A parancs a Felfüggesztés Kérése: FKÉR <vezető> <új vezető>. Az <új vezető> egységes kell, hogy legyen legalább kétharmad plusz egy leváltást kérő tagnál. A leváltás automatikus, amikor a megfelelő számú szavazat összejön, és a vezető legközelebb lép. Az új vezető és a régi vezető MXTU-ja megcserélődik (de TU-ja nem).
A KÖTF parancs 50, az ERKI és a BEEN 20, a KÖKI, KIEN, FKÉR, KÖTB, BEAJ parancsok 0 TVP-be kerülnek. A KÖKI, FKÉR és BEAJ parancsok közül egyszerre csak egy lehet érvényben. A távolság egyik parancsnál sem számít, kivéve a BEAJ parancsot, ahol az ajánlónak az ajánlottal egy mezőn kell lennie. Megjegyzés: a csoport vezetője minden, a fentiekkel (és néhány egyéb dologgal) kapcsolatos dologról értesül egy jelentés formájában, amit a fordulójával kap meg. Minél több tagja van a csoportnak, a jelentés annál gyakoribb.

TUDATPONTOK
A csapat vezetőjének kezdetben annyi lesz a max. tudatpontja, ahány tagja van a csapatnak. Minden egyéb tag és új belépő 3 max. tudatponttal indul. Mindenki, akinek 7-13 max. tudatpontja van, az köröként 1, akinek 14-20, az körönként 2, stb. tudatpontot kap körönként a K.T. terméséből. Ha a csapatba egy új tag lép, a vezető max. tudatpontja (MXTU) eggyel megnő, ha kilép valaki, akkor eggyel lecsökken. Lehetőség van arra, hogy valaki MXTU-t adjon a szövetség másik tagjának, ha annak MXTU-ja az átadás után sem lesz több, mint az átadónak (kezdetben ezt nyilván csak a vezető képes megtenni). Ez arra jó, hogy idővel a vezetőn kívül mások is kaphatnak körönként TU-kat. Ezek lesznek az alvezérek, mivel az önállóan termelt TU-val bizonyos fokú hatalomhoz jutnak.
Lehetőség van magának a TU-nek az átadására is, akkor, ha a jutalmazottnak kevesebb a TU-ja, mint a MXTU-ja. Ha az átadó MXTU-ja 7-nél kevesebb, akkor az átadás során energia vész el, 3 TU-t kell átadnia ahhoz, hogy a másik kettőt megkapjon. Egyébként a megkapott TU ugyanannyi, mint az átadott.
Az MXTU átadása az AMT <kalandozó> <MXTU-k száma>, a TU átadása a AT <kalandozó> <TU-k száma> paranccsal történik, és ez nem kerül TVP-be, a kalandozók közötti távolság sem számít. A TU pontokat különböző dolgokra lehet felhasználni, a tudati Energia Kisütése: EK paranccsal, ezek listáját ld. a következő Enc.-ben.
Az MXTU még egy módon növelhető: tulajdonságpontért, a TNO 6 parancs kiadásával. Ezzel kapcsolatban azonban két korlátozás van: senki nem növelheti fel ugyanakkorára az MXTU-ját, mint a vezető, és a vezető MXTU-ja nem lehet nagyobb, mint a csoport létszámának a másfélszerese. Vigyázat, ha valaki megszűnik a csoport tagja lenni, akkor az így elköltött tulajdonságpontok kárba vesztek!
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a K.T. maximális taglétszáma 60 lehet, és minimális létszáma 6.

TUDATPONTOK FELHASZNÁLÁSA
Következzék tehát a TU-k felhasználási lehetőségeinek listája. (Ez a taglétszám növekedése esetén bővülhet. Ahol nincs külön feltüntetve, ott a hatótávolság annyi mező, ahány tagja van a K.T.-nek, és a költsége 0 TVP. (Mint látható, az EK parancsnak mindenhol az első paramétere az, hogy hányadik képességet akarjuk kisütni.)
INFORMÁCIÓ ÁTADÁS. Ez annyit jelent, hogy a K.T. tagjai a távolságtól függetlenül adhatnak át információt egymásnak az IN paranccsal, TU költség nélkül.
TUDATKINÉZIS. Parancs: A <tárgy> <kalandozó> <mennyiség>. Mostantól az A paranccsal nagy távolságra is tudsz tárgyakat teleportálni, ha a 2. paraméternek megadott kalandozó a K.T.-d tagja. Költsége 500 grammig 0 TU, 500 g fölött 1 TU/500 g. Kiadása 5 TVP-be kerül. (Tehát nagy mennyiségű, csekély súlyú tárgy is átadható így 0 TU-ért, de sok TVP árán.)
TUDATKORBÁCS. Parancs: EK 1 <kalandozó>. A csapat engedetlen tagjait büntetheti így a vezető ill. alvezérei. 1 TU felhasználásával a célpont 20 életpontot veszít, ha hatótávon belül van. Ha 20 vagy annál kevesebb életpontja van, a tudatkorbács nem hat rá, tehát ölni nem lehet vele. A vezető vigyázzon, hogy a TU-t kapó csapattagok ne használják.
TUDATCSATA. Parancs: EK 2 <kalandozó>. Használója 1 TU elköltésével megpróbálhatja megkeresni egy másik K.T. tagját, és ha az a hatótávon (de maximum 60 mérföldön) belül tartózkodik, megtámadhatja mentálisan. A győzelemre való esély a TU-val arányos, de sosem 100%. A vesztes összes TU-ját elveszíti, és azt megkapja a győztes (de nem mehet MXTU fölé). A támadáshoz a kezdetben elköltöttön felül még legalább 1 TU-ja kell, hogy legyen a támadónak.
TUDATPAJZS. Parancs: EK 3 <kalandozó>. Használója 1 TU elkötésével ezt felrakhatja bármelyik, hatótávon belül tartózkodó csoporttársára vagy magára is. Ennek hatására a táborozás alatt a védettet nem tudja a Tudatcsata megtalálni.
TUDATI VIZSGÁLAT. Parancs: EK 4 <kalandozó>. Ezzel a képességgel az aura-térben lebegő tudatkoncentrációkat vizsgálhatod. 1 TU elköltésével megtudhatod, hogy az adott kalandozó hatótávon belül van-e, és ha igen, melyik K.T. tagja, és kb. mennyi MXTU-ja és TU-ja van. <kalandozó>-t nem kell feltétlenül ismerned.
TUDATTÁRS KERESÉS. Parancs: EK 5 <kalandozó>. Ezzel megkeresheted K.T.-d egy másik tagját (távolságtól függetlenül). Megtudod pontos koordinátáit, hogy hány napja lépett utoljára, és ha labirintusban van, azt is, hogy melyik referenciaponton áll. A parancs 3 TVP-be kerül.
TUDATI VITALIZÁCIÓ. Parancs: EK 6 <kalandozó>. Két TU pontért a paraméterként megadott K.T. tag visszanyeri hiányzó életerejének 50%-át (de maximum 50 életpontot), ha hatótávon belül van.
TUDATTURBÓ. Parancs: EK 7 <képesség> <mérték>. Egy teljes fordulóra megnövelheted egy nem harci szakértelmedet <mérték>-el. Egy pontnyi növelés 1 TU-ba kerül. A <képesség> sorszámát a KNO parancsnál leírt módon lehet használni. A harcművészet ily módon sem növelhető magasabbra, mint amekkora az ökölvívás szakértelem. Isteni küldetések teljesítésénél nem számít a tudatturbó. Egyszerre csak egy szakértelmed lehet beturbózva. Ha kiadsz egy újabb EK 7 parancsot ugyanarra a szakértelemre, ami épp turbózva van, ez lesz érvényben, és hatása nem adódik össze az előzővel. A Tudatturbó a következő forduló elején, ill. tudatpajzs felhúzásakor automatikusan megszűnik.

KASZTROPLANÁRIS KITELJESEDÉS (166. TUDATI KÉPESSÉG)
A 6. tudati képesség kifejlesztésekor döbbenetes dolog történik: ahogy egyre burjánzó, bugyogó tudatotok koncentrálódik, hirtelen láthatatlan falba ütköztök a kasztroplanáris létsíkon. Hosszú időt és rengeteg tudati energiát felemésztő kutatásba kerültök ezen a bizarr, a tudomány mai állása szerint alig ismert létsíkon, és ráébredtek, hogy az egész tudati összefonódás, a fejlesztés, a tudati tevékenységetek a kasztroplanáris létsík irinyó-pirinyó, külső határvidékén zajlott. A további kasztroplanáris fejlődéshez szükséges, hogy ezen az ismeretlen tér-idő matériából szőtt falon áttörjetek, és a teljes kasztroplanáris síkot bebarangolva valósíthassátok meg végre álmaitokat. [Ezt a képességet tehát teljes egészében arra fordítottátok, hogy megismerjétek, felkutassátok a kasztroplanáris határvidéket, megismerjétek a falat, ami a további fejlődéstől elválaszt, és áttörjétek azt - mindezt egyetlen képességben!] Végre sikerült! Először a KT vezető, majd sorban a többi KT tag "kasztro-teste" is átfurakodik a megfoghatatlan és leírhatatlan falon, és feltárul előttetek a kasztroplanáris létsík végtelenje! Döbbenetes érzés, egyszerre felkavaró, sokkoló és hihetetlen. Mintha egy teljesen más anyagból, más fizikai törvények szerint felépült univerzumban lennétek. Ahhoz, hogy a kutatásokat itt folytathassátok, először is meg kell ismernetek a lehetőségeket.
A kasztroplanáris kiteljesedésnek egyébként van néhány "mellékhatása" is: mostantól a tudatkinézist 120 mezőre tudjátok használni, 2 kg-ig ingyen, és afölött minden 2 kg-ért 1 TU árán, a tudati vitalizáció max. nem 50, hanem 75 ép-t gyógyít mostantól.
[A 7. KT képesség kifejlesztése a kasztroplanáris tér teljes felfedezésével fog telni, amelynek eredményeképpen a KT kitágul, újabb lehetőségek tárulnak fel előtte.]

JÉGMÁGUS HIERARCHIA (391. TUDATI KÉPESSÉG)
Részletek az I. Hivatalos Jégmágus Gyűlésről...
" ... és akkor jöttünk rá, hogy a Föld banán alakú. - szólt Little Green Snake, kit mindenki csak úgy nevezett: a Lábatlan Gyík. Ennek ő kicsit sem örült, de hát mit volt mit tenni. Monológját befejezve elmélázva simogatta sarkiróka bundáját, miközben épp rajta ült. - Ezt én nem hiszem el - szólt közbe a Közös Tudat mentális összekötője, a nagybecsű, nagymellű Pszi Ponty - fogadjunk egy üveg Finertoni jégborban, hogy igazából .... - Elég! - dörrent a Jégvezér, Berogurgi Titusz hangja a Jégtábortűz mellől - nem veszekedünk holmi filozofikus dolgokon. Köztudott, hogy Ghallának nyújtott elipszoikus geoid alakja van, ami cseppet sem hasonlít sem banánra sem egyébre! - csillogtatta meg műveltségét és hozzáértését a nagy tudású és demokratikusan megválasztott diktá... vezér. - De hiszen nekünk a Nagymágus azt mondta, hogy minden kétséget kizárólag... banán alakú! - szólt a Kígyó.
- Úgy van! Bizonyítsd be, hogy nem az! - kiabált be a Jégtűz másik oldaláról két korty fehérbor közül Apa Tifusz.
- Te csak...! - mérgelődött a vezír. - Foglalkozz a pszi köveddel, mit a varkaudaroknál találtál, és ne szólj bele ebbe a fontos kérdésbe... ami öö... háát. Szóval! Izé. - a Jégmágus homlokán izzadság cseppek jelentek meg. Valami ötlet... ez az! - Nem neveztél a Tisztségemen ezért nem vagyok hajlandó válaszolni a kérdésedre, Gyík! - szólt fenségesen.
- De vezírem... mik a pontos Tisztségek?
- Hm. Jó kérdés! Na mindenki csapja le a borát és gondolkozzon! Muszáj tisztségeket találnunk. A kis Jégtáborra csönd borult. Kis idő után a Gyík szólalt meg:
- Vezírem! Én leszek a Sarkiróka mester!
- Én meg a KT bárdja... Majdnem élű, majdnem halott, majdnem költű...
- Én meg a... Főisten és a Jégvezír közötti mentális üzeneteket továbbító megbízott! - kiáltott boldogan Pszi Ponty. A továbbiakban már mindenki egyszerre követelte magának a jobbnál - jobb helyet a Ranglistán.
- Gigantikus Jégistenség! Hóförgeteg Kommandós!
- Elég. Mindenki találjon ki egyet magának és azt Én majd elbírálom!
- Vezírem..."
A Jégmágusok ezzel megalkották első képességüket, melyet azóta is öltözékükön viselnek, hogy mindenki megismerje őket, és a helyes rangjukon nevezze személyüket. Bizony. A Jéghideg Csöndet éjjel csak két suttogó hang törte meg.
- De demokratikusan megválasztott diktá... vezérem... szerintem a Föld akkor is banán alakú!
- Sarkiróka mester, kit azért hívunk így mert... ööö... izé... ű Inkább... ne igyál annyi bort.
[A Karakterek mindegyike, ír egy saját leírást a karakterről, ami a valódit el fogja takarni. A leírás maximum 1000 karakter/kalandozó. A leírásokat a megbízottnak küldik el, majd ő továbbítja évente egyszer a játékvezetőnek.]

JÉGRÚNA (398. TUDATI KÉPESSÉG)
Részletek a Jéghideg mentális térből:
"...elegem van már! Már MEGINT kifogytam a púderkövekből, hogy a sullár rúgja meg! Nem tudtam Jégcsóvát lőni a felturbózott ongóliant bébi ellen! És kedvem sincsen újat törni magamnak, mert a múltkor is a fél púderszikla rám omlott, hogy a xantroxi pudvás táltos ármymanó féreg állítaná belé azt a mérgezettvégű, enyhén csavarintott, aztreoni nemes acélból készült lopott kiskésit neki aztat, hogy a ...!
- Elég, elég jégszemű Pszi Ponyt, inkább mondd el kérlek értelmesen, hogy mi kínja rágja azt butuska kis fejedet.
- Vezír, mióta megnövekedett a mágikus potenciálom, alkalmasnak érzem magam arra, hogy minden útba kerülő ellenfélre jégcsóva varázslatot idézzek. Ellenben a púderkavics-készletem hajlamos akkor kifogyni, mikor fontos lenne, hogy varázsolhassak! Mitévő legyek? Elegem van már a folyamatos púderszikla püfölgetésből. Nincs valami alternatív megoldás?
- Hát, talán akad... megnézzük, hogy mitévők lehetünk. Na... lássuk csak. Gigantikus Jéghegy idézés. Eh nem jó. Univerzális ős-jégförgeteg. Hm. Ez talán még kicsit erős lenne. Hát akkor... megvan! Egy rúnára van szükség. Jégrúnára! Ez talán segíteni fog!
- És akkor vezírem nincsen több púder-püfölés?
- Remélhetőleg nincs. És ha jól tudom, tartogat e rúna még egyéb meglepetéseket is. Ez majd a Sötét Földnek nevezett helyen fog megnyilvánulni leginkább, főleg akkor, ha jégoszlop varázslatot kívánsz majd az ellenfeled fejére idézni.
- Remek! A Jégmágusok ősi áldása kísérjen utadon, dicsőséges Jégvezír. Most indulnom kell, hiszen a többiek már várnak a városban!
- Helyes, add tovább e fontos információt! És téged is a Jégmágusok dicsőséges hírneve kísérjen fagyos utad során! - szólt a gigantikus Jégvezér, majd tovább meditált jéghideg mentális gömbjének belsejében."
{A többi rúnához hasonlóan ez a képesség a jégcsóva és a jégoszlop varázslat komponensét helyettesíti.}

PÁRDUCBŐR (1066. TÁRGY)
A hópárduc hófehér bőre még a legdrágább selyemruhákénál is puhább. Egy igazi kalandozó mégsem használná fel ruhadarabként, hiszen színe (hófehér) túlságosan feltűnő, amikor nem esik, és nem borítja a tájat hó. Márpedig a Ghallán uralkodó időjárás nem éppen a hóesésről híres.

PSZI FEJLESZTÉS (73. PSZI KÉPESSÉG)
Ez a pszi képesség semmi másra nem szolgál, mint a pszi szakértelmed fejlesztésére. Alapvető mentális gyakorlatok végrehajtásával, meditációval, a belső energiák kontrolljának gyakorlásával sokkal hatékonyabban fejleszthető a pszi, mint hébe-hóba egy-egy speciális célú pszi képesség elsütésével. A P 73 parancs kiadása 10 TVP-be és 20 pszi pontba kerül, de pszi szakértelmed annyit fejlődik tőle, mintha 35-45 pszi pontnyi egyéb képességet használtál volna. A pszi fejlesztés különösen hatékony lehet, ha előtte a Szürkeállomány Aktivizálását használtad.

KIEGÉSZÍTÉS A TUDATI KÉPESSÉGEKHEZ
- A KT vezetőnek lehetősége van egy KT tagot a KT-ból az ERKI <kalandozó> paranccsal kiléptetni. Ehhez bevezetünk egy kiegészítést. Ha az adott kalandozó legalább 100 napja nem lépett, és meg van a 3 beleegyezés a kirúgásához, a KT vezető megadhat egy 2. és 3. paramétert (KT tagok sorszámát). A kilépő karakter ekkor a rendelkezésére álló MXTU-ból automatikusan megpróbál átadni annyit a 2. kalandozónak, amennyit csak tud, majd a 3.-nak. Példa. A kirúgandó karakternek (#7000) 14 MXTU-ja van. Az vezető kiadja az ERKI 7000 7001 7002 parancsot. 7001 és 7002 a KT tagja, 7001-nek 10, 7002-nek 7 MXTU-ja van. 7000 átad a kirúgáskor 2 MXTU-t 7001-nek, 12 marad neki, majd átad 2 MXTU-t 7002-nek, 10 marad neki, 7001-nek 12 lesz, 7002-nek 9.
Megjegyzés: ezzel a módszerrel sem adható át MXTU olyan karakternek, akinek 0 MXTU-ja van (tehát belépett a KT-ba, de azóta még nem lépett fordulót).
- Ha egy legalább 7 MXTU-val rendelkező karaktert a vezető KIENged a KT-ból, a karakter "letárolhatja" minden második MXTU-ját, és ha legközelebb belép egy KT-ba, akkor ezeket a pontokat a TNO 6 <mennyiség> paranccsal rárakhatja az MXTU-jára (ha van rendes TNO-ja is, akkor először ezeket fogja felhasználni). Ezt kizárólag azok a kalandozók kapják meg, akik ezt az enciklopédiát a kiengedésük előtt kapták meg (tehát visszamenőleg az "árnyékMXTU nem jár"), és nem erőszakosan lépnek ki a KT-ból. Az árnyékMXTU-kat kizárólag a fent leírt módon lehet felhasználni. Példa: 7 MXTU esetén 3 MXTU vihető át, 14 MXTU esetén 7.
- Tudatpajzs kibővítése. Ezt kizárólag azok a kalandozók használhatják, akik ismerik az EF parancsot is. Ha az EK 3 parancsot magadra használod, tehát nem adsz meg kalandozó paramétert, használhatsz egy második paramétert, ami 2 vagy 4 lehet. Ha 2-t írsz (EK 3 2), akkor nem hagyományos tudatpajzsot raksz fel, hanem egy speciálisat, amely az ellenséges tudati képességek (átkok stb) ellen nyújt teljes védelmet 1 TU és 10 TVP árán a következő fordulód elejéig. Ha 4-et írsz (EK 3 4), akkor egyszerre raksz fel hagyományos és speciális pajzsot (ez csak parancshely spórolás), összesen 2 TU és 10 TVP árán. Megjegyzés: a 7. tudati képességtől kezdve a hagyományos tudatpajzs 1 TU költsége helyettesíthető 10 TVP-vel. Ez összekombinálható a fenti paranccsal, de ekkor az EK 3 4 helyett EK 3 5-öt kell írni, ez a parancs 2 TU és 10 TVP helyett 1 TU és 20 TVP-be fog kerülni.
- Tudatcsata. A hosszas kérlelésetek eredményeképp végre bekerült a programba, hogy a tudatcsatázás ne számítson bele a körönkénti tíz találkozásba. Azaz, egy karaktert korlátlan számú tudatcsatával lehet támadni táborozása alatt, függetlenül attól, hogy időközben találkozott-e a max. megengedett 10 emberrel.
- Tudatpont átadása. Visszaélések elkerülése végett ezentúl a tudatpont átadás (AT) parancs minden sikeresen átadott TU után 5 TVP-be fog kerülni, a FOGADÓ karakter számára, abban az esetben, ha szintje magasabb az átadónál. Ez a tvp költség a következő köre elején vonódik le tőle. Ha egy azonos vagy alacsonyabb szintű karakternek adsz át TU-t, annak továbbra sincs TVP költsége.

KARAKTERLAP

Zaislo, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. A Jégmágusok Szövetsége (#9169) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 28. fordulód.

Erő: 17 (20) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 143 cm
IQ: 24 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 56 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 1/1 év
Egészség: 16 Életpont: 121/56 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 68/68 Pénz: 5 arany Kép. pont: 1
Tudatpont: 7/0 Pszi pont: 48/1
Eddig összesen 54 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 655 TP-t kaptál. Jelenleg 10536 TP-d van. A következő szinthez még 1464 TP szükséges. Trófeáid: uzbány, orgyilkos, karmazsin huhogó. A 28. fordulódban 2365 arany került a bankszámládra. 2365 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1 ökölvívás: 7 szúrófegyverek: 1
vágófegyverek: 9 (+1) lőfegyverek: 1 dobófegyverek: 1

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (210%) << mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); rézgolyó (#343) (1 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 4 3. lopás: 1
4. mászás: 1 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 7 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. szörnyidomítás: 1 11. taumaturgia: 2 12. szerencsejáték: 1
13. versengés: 1 14. harcművészetek: 1 15. szörnyismeret: 1
16. pszi: 8 (+1) 17. zárnyitás: 1 18. vadászat: 3
19. vitalitás: 1 20. bányászat: 3 (+1) 21. főzés: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
palotaőr (#134) (csak egyszer), udvari mágus (#142) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
mentális pajzs (#72)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * elit csatavért (#295) 1 * kvazár sisak (#266) 1 mászókarom (#78)
1 nagy vaspajzs (#161) 1 * tankány karom (#237) 1 * zafír erőöv (#397)
1 * zangrozi csizma (#451)
Fegyverek és lövedékek
1 kőkalapács (#13) 1 mandibulakasza (#127) 1 * moa stuki (#413)
2 orgyilkos tőr (#225) 3 rézgolyó (#343) 1 * rövid kard (#171)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 koponya szimbólum (#139) 1 * regeneráló gyűrű (#254)
1 virág szimbólum (#143)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4 aranypikkely (#415) 1 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74)
1 deus ex machina (#1) 1 Éjmágus tükre (#1100) 1 ezüst kulcs (#184)
11 fáklya (#36) 10 fűszerkeverék (#1170) 13 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 ork csodaszer (#1228) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 szeksztáns (#32)
13 varkaudar pálinka (#1137)
Löttyök és porok, tartóstul
2 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 10]
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
12 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 144]
1 vizestömlő (#3) [benne 4 korty víz (#27), fér még: 16]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 10 álompor (#396) 20 amniosz (#203)
1 fémrúd (#104) 5 főnixtoll (#563) 2 gyöngymangó (#135)
2 hebrencs állkapocs (#130) 1 kazmár gyökér (#205) 2 madártoll (#112)
5 mákrózsa virág (#56) 1 móri gyümölcs (#116) 2 nektoraf faggyú (#667)
1 óndarab (#85) 2 párducbőr (#1066) 3 pirkit (#153)
49 rézdarab (#70) 4 rozmárfog (#1069) 6 sallank karom (#128)
1 tükör (#43) 1 vasérc (#152)

Összsúly: 63.71 kg Megterheltség: 99%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 112 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 denevér szimbólum (#140) 1 főnixtoll (#563) 1 vashegyű nyíl (#176)
3 víz (#27) 1 varkaudar pálinka (#1137)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 arany (#50) 3 kaja (#2) 1 orgyilkos tőr (#225)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(94,75) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), szent tölgyfa (#393), barátság szent tüze (#484), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), Raia oltár, uzbányok (#102), manaelementál (#290), Perbit (1734. kalandozó), Androméda (2652. kalandozó), Jelena (5721. kalandozó)
(95,76) nekrofun (#173), művészi porolit (#720), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), garokkok (#73), manaelementál (#290), Gaia (2583. kalandozó)
(96,77) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(97,78) olvasztókemence (#86), Sheran oltár, vaskohó (#155), 35. jellempróba, érclelőhely, mélységi grittang (#103)
(98,78) tetemember (#123), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(99,79) fegyvermester háza (#573), fekete mágustorony (#598), Nyárizápor (2290. kalandozó), Loreen Hunter (2717. kalandozó), Olga von der Volga (2970. kalandozó)
(99,81) ékszerbolt (#585), tanácsadó bölcselő (#588)
(100,80) fegyverbolt (#591), vegyesbolt (#594), orgyilkos (#131)

Üzenet küldése a karakternek