27. forduló, 29. forduló, Tubacsák összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. jún. 23. 9h:12'
EZ A 30. JÁTÉKHETED, 28. FORDULÓD
31. játékheted kezdete: jún. 29.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4342
SZÁMLA : XXXX

TUBACSÁK KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [52,15] koordinátán.
Három gnóm közelít hozzád. A vezetőjük közli, hogy a szürke mágus, szolgálataid fejében benevezett a kerületi nyunyónyűvő bajnokságba, ha tetszik, ha nem. Értetlenkedésedet látva, elmagyarázza a sport alapjait. Egy új képesség távlatai nyílnak meg előtted. [nyunyónyűvés: 1. szint.] A verseny egy hatalmas stadionban zajlik. Fura, hogy a lelátókon csak gnómok ülnek. Akkor szörnyedsz el, amikor előgörgetnek egy hatalmas, mintegy négy méteres nyunyót! Nyűni kezded, de nagyon nehezen megy. A közönség őrjöngve, tombolva biztat (+1 önbizalom). Oldalt pillantva látod, hogy ellenfeled, egy hatalmas troll, már majdnem végzett a saját nyunyójával. Hamarosan egyértelművé válik, hogy vereséget szenvedtél. A rendezők egy százfogú tátott szájához kísérnek, és pironkodva közlik, hogy sajnos ez a vesztes sorsa. Kétségbeesetten próbálsz ordítani...
Guvadt szemekkel térsz magadhoz az álomból. Megrázod magad: minden oké, sehol a stadion, sehol a százfogú. Legalább arra emlékeznél, hogy mi is volt az a nyunyó...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

f 16 kísérletezel a 16. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Telik múlik az idő... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz csontkést. (ld. enc.) 15 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 156.]

fm 20 feltételes mászás 20
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbről megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielőtt ő roppantaná el az ujjadat, te roppantod össze őt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+9 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 136.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[51,16] Véget nem akar érni a dögletes bűzű mocsár. A távcsővel lassan körülnézel. Messze délre látsz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledőt, mint ahogy a szemeddel észrevehetnéd. Úgy gondolod, hogy a közeledő téfea magoflux nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a téfea magoflux fejét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelvét kilövellve, megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a téfea magoflux bal lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Egy korbács sem sújthatott volna le keményebben, mint a téfea magoflux nyelve! (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Elhajítod a vacak kaffogó hebrencs trófeát, és kiszedsz egy téfea magoflux trófeát. 257 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}


(Továbbmész...) [50,17] A terep változik: ismét síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Látsz egy oltárt. Tharr híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy evaporőr. Nem jelenthet különösebb problémát. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az evaporőr egyik csápját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Kőhegyű lándzsával eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 evaporőr hájat. (ld. enc.) 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 fáklyát. [23 pontot használtál fel, van még 113.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[49,18] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Raia híveié. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy csontlepke. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a csontlepke jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [48,19] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy pókvadász került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelvével fájdalmas sebeket ejt a bal karodon. (3 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A pókvadász szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 94 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.) Találsz valamit: 1 kőkalapács (ld. enc.). Elteszed. [20 pontot használtál fel, van még 93.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+9 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 73.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[47,19] Az erdő véget ér. Egyre több a szikla és az emelkedő. Ez hegyvidék! Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A Sötét Elf KT tagokat vár! Feltétel: ELF LÉGY, DE NE JÓ! Tanthalas " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy világítótornyot. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. (ld. enc.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze délre látsz egy művészi porolitot. Nyugatra nézve látsz egy épületet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy hegyi rák közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a hegyi rák jobb oldalát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a hegyi rák ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 rákpáncélt. (ld. enc.) 101 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 15 kerek követ.

(Továbbmész...) [46,19] Lakott területre érkeztél. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Csak egy útonálló. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad az útonálló jobb karját. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az útonálló jobb karját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Az útonálló megüti a jobb válladat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Sheeva, szeretlek, imádlak, akarlak, kívánlak. Epekedve vágyom rád: Gorin. " Találsz egy teljesen lerombolt erődítményt. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Mi pusztítja el Ghallát: hatalmi harcok, idegenek, vagy a tétlenséged? -DM " Van itt egy fegyverbolt (546. épület.). Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Raia-pap volt, ez lett a veszte, jött egy csuhás alak, és elDEMeztette. " [35 pontot használtál fel, van még 38.]

m 6 mozogsz nyugatra
[45,19] Még mindig a városban vagy. Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Teleiszod magad a hűsítően hideg, tiszta vízzel. Feltöltöd a vizestömlőt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy sörsátrat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy varkaudar fellegvárat. A város utcáin ballagva érdekes hírre figyelsz fel. Állítólag Kosztrapatusz, a híres mutáns jós a napokban megjövendölte minden "moa-mágia" végét, ami szörnyű pusztítással járhat. Alaposabban végiggondolva rájössz, hogy a te ismereteid szerint a moák nem is ismerték a mágiát, így ezt is elkönyveled szokásos, hiteltelen városi pletykának. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Az igaz isten, Fairlight követői! Csatlakozzatok az Arany Magisztrátushoz! " Van itt egy vegyesbolt (526. épület.), egy városháza (Qvill) (527. épület.) és egy fogadó a Vajúdó Burástyához. (608. épület.).
Találkozol Fintorral. Tharr hűséges követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy örökkéval. rubinját visel. Ruházatát egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea díszíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Auráját érzékelve máris tudod, semleges, mint a Tiéd.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Összeakadsz Melinkával. Elenios követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy szem szimbólumot és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea díszíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: fehér, jelezve, hogy jó.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Ahogy tovább gyalogolsz, észreveszed egy szürke, hosszú hajú, sárga szemű mutáns férfi táborát. Pofaszakálla és harcsabajsza van. Bőre színe zöld. Chara-din követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy káosz szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Érzékeled auráját: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Erősnek, nagy hatalmúnak látszik - nincs értelme leöletni magadat vele. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Itt nyugszik Nemo Brave, ki az igazságnak szentelte életét. >N.C. Brave< " [10 pontot használtál fel, van még 28.]

be 527 bemész az 527. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Gratulálok! - mondja, és átnyújt egy pénzzel teli erszényt. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [50 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 12 arany.] Innét délkeletre van egy kisebb erdő. A közepén, egy tisztáson van egy fekete vár. Kémeink szerint orkok tanyáznak benne, akik a város elleni portyára készülnek. Jó lenne, ha ezt meg tudnád akadályozni: és persze nem lennénk szűkmarkúak se... A várba való bejutáshoz az északi falhoz kell állni, és a következőt mondani: "Sahrader". Ezt a varázsszó-védelmet bizonyára még a vár régi gazdája helyezte el, a buta orkokból nem néznénk ugyanis ki. Tessék, a térkép.

1 6
3 2
4 7
5 8
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 7. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 6, délre 15 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 23.]

be 526 bemész az 526. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Zekbrakplakpók, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
kaja (#2) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db,
ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db,
drótszőr (#37) 4 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db,
királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db,
kék orchidea (#68) 8 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, csontkulcs (#74) 8 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db,
bronzkulcs (#76) 18 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db,
kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db,
aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db, vízionár szem (#102) 6 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db,
evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, csuklyavirág (#133) 2 ap /db,
gyöngymangó (#135) 4 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db, szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db,
vasérc (#152) 4 ap /db, pirkit (#153) 4 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db,
ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, gyíkfű (#201) 2 ap /db,
dorony tüdő (#212) 16 ap /db, praglonc hártya (#215) 400 ap /db, ketrec (#216) 152 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db,
kvazár (#244) 22 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db,
fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db, purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db,
tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db, jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db,
ezüstdarab (#326) 8 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db,
shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db,
halcsont (#390) 4 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db, jégkristály (#593) 40 ap /db,
sámán erszény (#650) 20 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db,
aurach fog (#657) 2 ap /db, alligátorbőr (#661) 20 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db,
rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, kobudera csont (#705) 8 ap /db, topáz erényöv (#731) 220 ap /db,
jegygyűrű (#736) 100 ap /db, nothar bogyó (#923) 8 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db,
lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db,
Thargodan csont (#1181) 30 ap /db, ork csodaszer (#1228) 54 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db, azuka vese (#1462) 18 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
bordacsont (#16) 2 ap /db, gyöngymangó (#135) 2 ap /db, kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db,
lapockacsont (#33) 4 ap /db, magszim bél (#103) 5 ap /db, mandibulapenge (#125) 3 ap /db, távcső (#42) 16 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db, rákpáncél (#97) 4 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 18.]

ea 103 eladod a 103. tárgyat
Eladtál 1 magszim belet. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

ea 135 2 eladod a 135. tárgyat 2
Eladtál 2 gyöngymangót. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

ea 125 2 eladod a 125. tárgyat 2
Eladtál 2 mandibulapengét. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

ea 25 eladod a 25. tárgyat
Eladtál 1 kavadu iszákot. 2 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 18.]
Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 18 pontod maradt, ebből a következő körre 18 pontot vihetsz át. Kapsz még 167 pontot. A következő körben tehát 185 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

EVAPORŐR HÁJ (105. TÁRGY)
Igen, ez az, amiről annak idején a nagyapád beszélt! A fura evaporőr háját lenyúzva, egy tökéletesen szigetelő bőrdarabhoz jutsz. Ha ebből vizestömlőt akarsz csinálni, akkor a KT 3 parancsot kell kiadnod, 20 pontért (nincs szükség ezúttal F parancsra).

KŐKALAPÁCS (13. TÁRGY)
Egy szabályos, szögletes kőbe kis munkával akkora lukat tudsz ütni, amelybe berakhatsz egy nyélnek alkalmas, vastag botot. Ilyet mindenhol találhatsz bozótos terepen vagy erdőben (tehát ilyen terepen kell állnod a készítéskor, de nem kell nálad botnak lennie). És máris kész a d6 sebzésű koponyaloccsantó ütőfegyver! Készítéséhez a KT 13 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. A kőkalapács használható balkezes fegyverként, ha az ütőfegyver szakértelmed legalább 6.

VASKOHÓ (155. ÉPÍTMÉNY)
Egy vaskohó megépítése nem kis feladat - nem árt, ha ketten vagy hárman összefognak, hogy gyorsabban menjen a munka. Ha azonban elkészültök, képesek lesztek a vasércet megolvasztva tiszta vashoz jutni, és így vastárgyakat kovácsolni! A vastárgyak elkészítéséhez pirkit szükséges, mert fa égetésével nem tudsz olyan hőmérsékletet elérni, amelyen megolvad a vas. Ezenkívül szükség van általában kőkalapácsra, és magas bányászat szakértelemre, a fegyverek és páncélok finom megmunkálásához. A vaskohó építése az ÉP 155 <TVP> paranccsal történik. A teljes felépítéshez 110 TVP szükséges, és csak dombon vagy alacsonyhegységen hajtható végre, mivel itt van elegendő alapanyag az építéshez.

RÁKPÁNCÉL (97. TÁRGY)
Leválasztva a hegyi rák kemény páncélját, szomorúan tapasztalod, hogy húsa nem a megszokott, zamatos rákhús, hanem kesernyés stuff. No de sebaj, a páncél nagyon ellenállónak látszik.

KARAKTERLAP

Tubacsák, egy barna hajú, barna szemű, bajuszos ember férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 28. fordulód.

Erő: 18 Szint: 8 Merészség: 5/5 Magasság: 167 cm
IQ: 16 Támadás: 7 Agresszió: 5 Testsúly: 100 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 Életpont: 119/57 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 0/0 Pénz: 43 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 121 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 779 TP-t kaptál. Jelenleg 5 538 TP-d van. A következő szinthez még 1 462 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, téfea magoflux.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 9 ütőfegyverek: 6 (+1)
lőfegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << kőhegyű lándzsa (#7) << csontszablya (#64)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); kerek kő (#19) (4 .); kerek kő (#19) (5 .); kerek kő (#19) (6 -);
45,62 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 103 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 6 3. mászás: 3
4. gyógyítás: 11 5. vadászat: 7

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
készítesz kerek követ (#19) (max. 15 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot, csak egyszer)
mászol max. 20 TVP-ért

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 2 (limit: 474), a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 201.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 * kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 1 bunkó (#5) 1 csontszablya (#64)
13 kerek kő (#19) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 1 kőkalapács (#13)
2 kőkés (#6) 1 * parittya (#18) 1 * szöges bunkó (#8)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst karkötő (#158)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 3 fáklya (#36) 1 gyógykenőcs (#313)
2 kötél (#92) 1 távcső (#42)
Löttyök és porok, tartóstul
1 kavadu iszák (#25) [benne 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
1 vizestömlő (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]
2 zöld üveg (#82) [bennük 10 csepp ragasztó (#83), fér még: 30]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bordacsont (#16) 1 evaporőr háj (#105) 1 lapockacsont (#33)
1 rákpáncél (#97) 1 smirglilevél (#29)

Összsúly: 33.90 kg Megterheltség: 73%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 121 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 gyenge méreg (#26) 2 gyöngymangó (#135) 3 kaja (#2)
1 kavadu iszák (#25) 1 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
29 arany (#50) 1 evaporőr háj (#105) 1 fáklya (#36)
13 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13) 1 rákpáncél (#97)
5 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

44 45 46 47 48 49 50 51 52 53
14
15
16
17
18
19
20
(45,19) vegyesbolt (#526), városháza (Qvill) (#527), fogadó # (#608), szökőkút, sörsátor (#486), varkaudar fellegvár (#1821), Fintor (6108. kalandozó), Melinka (6111. kalandozó), egy mutáns férfi
(46,19) útonálló (#130), fegyverbolt (#546), erődítmény (#488)
(47,19) olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), Tharr oltár, vaskohó (#155), hegyi rák (#61)
(48,19) pókvadász (#59)
(49,18) Raia oltár, 20. jellempróba, csontlepke (#746)
(50,17) Sheran rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, evaporőr (#69)
(51,16) téfea magoflux (#98)
(52,15) a 6. labirintus bejárata

Üzenet küldése a karakternek