26. forduló, 28. forduló, Golem765 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. máj. 22. 12h:02'
EZ A 29. JÁTÉKHETED, 27. FORDULÓD
30. játékheted kezdete: máj. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4491
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

GOLEM765 KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,-36] koordinátán.

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy százfogú! (ld. enc.)

Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a százfogú puha lebernyegét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A százfogú feléd harap, de sikertelenül. A százfogú még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 151.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Vadat, halat, s mi jó falat... most egyiket sem találtál. [5 pontot használtál fel, van még 146.]

m 4 mozogsz délre
[47,-35] Síkság, továbbra is csak síkság. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Fairlight rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tűzrakó helyet. Az illatok megfognak. A tűz körül sertepertélő gnóm megkínál az épp most elkészült étekkel. Rendkívül finomnak találod a pókkarom pörköltet, miközben a gyomrodba tuszkolod. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy gyilkos sallank. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gyilkos sallank jobb oldalát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal rájössz, hogy egy védelmező morf ijesztett meg. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 136.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Vadat, halat, s mi jó falat... most egyiket sem találtál. [5 pontot használtál fel, van még 131.]

m 4 mozogsz délre
[47,-34] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Észreveszel egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. Azt látod, hogy egy árnymanó suhanc kőkésével a növényeket tépdesi, vagdossa módszeresen. A brutális rombolásnak már jónéhány bokor és fa áldozatul esett. Ha meg akarod akadályozni az értelmetlen pusztításban, 8 TVP-t kell elköltened (18. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy alpesi tehén. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az alpesi tehén bal első lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Lábával meglök az alpesi tehén. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Úgy megörülsz a búvóhelynek, hogy hangosan kezdesz el hálálkodni a sorsnak. Az ellenfeled sajnos csak csúnya, de nem süket. A szörny észrevett. Egy brutális morf közeledik feléd! Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 121.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő süvítő rája nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Szöges bunkóval megpöccinted a süvítő rája testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A süvítő rája megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Farokcsapások csattannak a hasadon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Nem találtad el! A süvítő rája belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ütéseket mér a süvítő rája a farkával a jobb válladra. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[5 pontot használtál fel, van még 116.]

h 145 használod a 145. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, halandó! Végrehajtottad hát a felszentelést! Hitem és követőim száma a földön egyre növekszik. Ezt részben neked köszönhetem. Jutalmad nem marad el! - ebben a pillanatban fantasztikus érzés tölt el, mintha élő energia futna végig a testeden (+1 erő, +1 intelligencia, +1 ügyesség, +1 egészség, +1 szerencse).
- Mostantól felszentelt papjaim közé tartozol. Mint hűséges követőm, természetesen állandó feladatod, hogy hitemet terjeszd. Ha jól végzed a feladatodat, hatalmad egyre csak növekedni fog. Mostantól képes vagy varázsolni! (+15 max. varázspont.) (ld. enc.) Az első varázslat, amelyet kapsz, az alkímia. (ld. enc.) Ha a következő feladatok bármelyikét teljesíted, újabb varázslatot és még nagyobb hatalmat kaphatsz: 1.) A fő áldozat természetesen pénz: 50 aranyat kell nekem feláldoznod. 2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. 3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására.
Ha végrehajtottad valamelyik feladatot, imádkozz egy oltáromnál [IM parancs, 30 pontért], és a jutalom nem marad el! [Ha egy vagy több tárgyat kell áldoznod, akkor azokat az IM parancs kiadásakor füstölöd el. KF-elt tárgyat nem fogsz feláldozni. A feladat teljesítése után bármennyi idővel imádkozhatsz. Ha több küldetést is végrehajtottál, többször imádkozz.] [Amennyiben elvesztenéd szent szimbólumod, az IM paranccsal bármikor fohászkodhatsz istenedhez, hogy adjon neked egy újat. Ehhez az IM 5 parancsot kell kiadnod, és csak oltánál működik.] Most pedig menj, és terjeszd az igét!
Félig öntudatlan állapotban hagyod el az oltárt. [10 pontot használtál fel, van még 106.]

f 112 kísérletezel a 112. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Eltelik egy óra... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz nyílvesszőt. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 96.]

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bunkósbotot. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 86.]

m 6 mozogsz nyugatra
[46,-34] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos sallank közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyilkos sallank testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a gyilkos sallank karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Két szörny jön szembe veled. Nyilvánvalóan morfok álcázzák magukat. Ebből csata lesz! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ó! Hiszen ez egy harcias morf. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Látsz egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Látsz egy rát-fát. Nini, egy quwarg! Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 76.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 76.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [5 pontot használtál fel, van még 71.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[45,-35] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy manifesztátor nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. A manifesztátor meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. A manifesztátor Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy védelmező morf. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 61.]

jlk 1511 jelszó kimondása 1511
Itt semmi értelme nem lenne egy jelszót kimondani. [0 pontot használtál fel, van még 61.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 56.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[44,-36] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy gyilkos sallank. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gyilkos sallank jobb első lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Karmaival a gyilkos sallank megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karmai majdnem eltalálnak! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Úgy megörülsz a búvóhelynek, hogy hangosan kezdesz el hálálkodni a sorsnak. Az ellenfeled sajnos csak csúnya, de nem süket. A szörny észrevett. Egy harcias morf közeledik feléd! A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [43,-36] Továbbra is síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy rájanyék. Ettől nincs semmi félnivalód. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a rájanyék jobb oldalát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Feléd sújt a rájanyék a farkával, de elhibázta! A rájanyék karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Már megint nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy védelmező morf közeledik feléd! A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívei emelték. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy csontlepke. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a csontlepke bal szárnyát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 36.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Semmi. Több szerencsét legközelebb. [5 pontot használtál fel, van még 31.]

m 6 mozogsz nyugatra
[42,-36] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Elérted a Valhalla-hegység keleti lejtőit.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy szikla mögé rejtőzöl. Úgy megörülsz a búvóhelynek, hogy hangosan kezdesz el hálálkodni a sorsnak. Az ellenfeled sajnos csak csúnya, de nem süket. A szörny észrevett. Egy változatos morf közeledik feléd! A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy púdersziklát. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight hívei emelték. [10 pontot használtál fel, van még 21.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy homokvarány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány bal vállát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Karmaival a homokvarány megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A homokvarány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[5 pontot használtál fel, van még 16.]

kut 10 kutatsz 10 pontért
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. A felderítő munka nem vezetett eredményre. [10 pontot használtál fel, van még 6.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 166 pontot. A következő körben tehát 172 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÁZFOGÚ (53. SZÖRNY)
Ez a hatalmas, hólyagszerű, négy lábon álló szörny méltán kapta nevét: Testének nagy részét egy óriásira kinyitható száj foglalja el, rengeteg foggal. Mivel otromba lábain aránylag nehezen tud mozogni, ezért hajszálvékony csápjait használja arra, hogy az áldozatot megharapható közelbe húzza. Leginkább sötét, nyirkos helyeken szeret tenyészni.

SÜVÍTŐ RÁJA (113. SZÖRNY)
Amikor a látóhatáron egy apró, fekete pont tűnik fel, még nem tudod, hogy milyen borzalmas veszély leselkedik rád. A pontból süvítő hang kíséretében hamarosan hatalmas testű, lapos, lebegő lény jelenik meg, amint félelmetes sebességgel száguld feléd. Bár sebzése, amelyet farkával és fogával oszt ki, nem túlzottan komoly, de félelmetes sebessége miatt szinte lehetetlen eltalálni. A legtöbb esélyed talán egy vágófegyverrel lehet.

VARÁZSLÁS
Végre, a karaktered megtanult varázsolni! Mielőtt azonban két kézzel nyúlnál a könnyen megszerezhető hatalom után, nem árt, ha tudod - a mágia tudása sok-sok veszélyt is rejt magában. Komoly különbség van az istenektől kapott papi mágia és a varázslóktól tanult rúnamágia között. Az előbbihez az istened hűséges szolgálata, a tőle kapott feladatok teljesítése, a jellemedhez való hűség szükséges. Ha a vallásodnak nem megfelelően cselekszel, rövid időre vagy akár véglegesen elveszíthetsz bizonyos varázslatokat. Ha pedig megváltozik a jellemed, az összes, istenedtől kapott varázslatot elveszíted. A rúnavarázslatok használata ugyan nem követel ehhez hasonló megkötöttséget, bárki használhatja őket - legtöbbjükhöz viszont szükség van bizonyos anyagi komponensekre (különböző szörnyek alkatrészei, egzotikus növények). Varázsolni a V paranccsal tudsz. Első paraméternek meg kell adni a varázslat sorszámát. Ha egy új varázslatot megtanulsz, kapsz róla E.F-et, amelyben ez a sorszám szerepel, a varázslat részletes leírásával együtt. Előfordulhat, hogy egy varázslathoz meg kell adni 2. vagy 3. paramétert is, akkor ez el lesz magyarázva a leírásban. Egy varázslat elmondása 5 TVP-be kerül (néha többe, ilyenkor ez meg lesz említve a leírásban). Ezenkívül minden varázslatnak van bizonyos varázspont (VP) értéke - ennyi VP-be kerül a varázslat elmondása. Azzal, hogy megtanultál varázsolni, kaptál bizonyos számú VP-t, és minden újabb varázslattal, valamint szintlépéskor ez nő. Minél erősebb egy varázslat, annál több VP-be kerül. Minden forduló elején visszakapsz valamennyit az elhasznált VP-kből, ha az aktuális VP érték kevesebb a maximálisnál (az életpontokhoz hasonlóan). A kapott és visszanyert VP-k száma nagy mértékben függ az IQ-tól. Egy varázslat tarthat 1.) egy teljes fordulón keresztül, a forduló végén megszűnik; 2.) két forduló között, táborozás ideje alatt; 3.) egy adott feltétel teljesüléséig, addig a varázslat inaktívan lapul 4.) a legközelebbi csata végéig (ilyenkor általában a 2. paraméternél beállíthatjuk, hogy csata után újból elmondjuk a varázslatot, és hányszor). Vannak persze azonnal lezajló varázslatok, mint például a gyógyító és a harci varázslatok. Egy játékoson egyszerre 10 inaktív/táborozó/csata végéig érvényes és 10 forduló végéig érvényes varázslat lehet. 11. varázslat felrakása esetén a legrégebben felrakott megszűnik. Ha valakin van egy varázslat, és azt még egyszer rámondják, akkor az új változat felülbírálja az előzőt. A harci varázslatokat kicsit másként kell használni, ezekről részletesebb leírást majd akkor kapsz, ha szerzel egy ilyet.

ALKÍMIA (7. VARÁZSLAT)
Az alkímia a bölcsek köve nélkül valósítja meg az alkimisták ősi vágyát, az aranycsinálást. Második paraméterként meg kell adnod, hogy melyik, nálad levő tárgyból akarsz aranyat csinálni, harmadikként, hogy hányból (ha egynél több tárgyra varázsolsz). Fairlight, a varázslat kreálója sajnos nem direkt súly-mennyiség alapon alkotta meg ezt a trükköt: egy tárgyból pontosan annyi arany lesz, amennyiért a boltban el tudnád adni. Tehát gyakorlatilag csak a boltig való elcaplatást takarítod meg - azonban ha túl vagy terhelve felesleges tárgyakkal, amelyeket a legközelebbi boltig úgysem cipelnél el, így extra profitra tehetsz szert... A varázslat elmondása 7 VP-be kerül.

NYÍLVESSZŐ (108. TÁRGY)
A fa nyílvessző a rövid íjhoz használható lövedék. Készítéséhez bozótos vagy erdős terepen kell a KT 108 parancsot kiadnod, 4 pontért (feltétel, hogy legyen nálad madártoll). A nyílvessző sebzése d8+2.

BUNKÓSBOT (9. TÁRGY)
Ha a vadász tatu bőrét vízbe mártod, rátekered egy botra, és megvárod, amíg megszárad, egy nagyon kemény végű ütőfegyvert kapsz, a bunkósbotot. E masszív fegyver sebzése 2d4+2, készítése a KT 9 paranccsal, 12 pontért történik.

MANIFESZTÁTOR (124. SZÖRNY)
A manifesztátor barna bőrű, szem nélküli, háromkarú lény. Egyszerre két létsíkon létezik, ezért szinte lehetetlen ellene harcolni: amikor támad, ezen a síkon van, amikor te próbálod megütni, visszacsusszan a másik világba... Ezt a furcsa képességet állítólag semlegesíti egy bizonyos tárgy jelenléte. Vajon melyik lehet az?

PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY)
A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elő, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy púdersziklát találtál. Kőkalapáccsal leütögethetsz belőle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab púderkő? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bőrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy előny, hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhető. Fekete bőrből sötétet, sötétből normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H 119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bőrszín változtatása különösen előnyös, ha valamilyen tőled független (értsd tintacsiga) módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál).

VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.

KARAKTERLAP

Golem765, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf férfi vagy. Fekete a bőröd. Fairlight híve vagy. Ez a 27. fordulód.

Erő: 16 Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 155 cm
IQ: 15 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 20 (22) Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 147/147 év
Egészség: 13 Életpont: 124/124 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 13 Varázspont: 15/15 Pénz: 75 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 150 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 728 TP-t kaptál. Jelenleg 10 791 TP-d van. A következő szinthez még 1 209 TP szükséges. Trófeáid: orgyilkos, uzbány, proteinfecske.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 12 (+1) lőfegyverek: 9

42,57 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 56

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1492 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. mászás: 2
4. gyógyítás: 12 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
xirnox (#122)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A fő áldozat természetesen pénz: 50 aranyat kell nekem feláldoznod.
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6, 7, 53.

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely a futás-versenyen a IX. olimpián, első hely a futás-versenyen a X. olimpián, első hely a 2. kategóriában a XII. olimpián, második hely a 4. kategóriában a XX. olimpián, első hely a hercegnő megmentésében a XXII. olimpián.
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény:
Megölt szörnyek: 0. Szerzett pont: 0. Beállított erő: 0 Összpont: 0

Összsúly: 33.90 kg Megterheltség: 80%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 132 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
4 gyöngymangó (#135) 4 kaja (#2) 18 sallank karom (#128)
2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47 48
-37
-36
-35
-34
-33
(42,-36) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), Fairlight oltár, homokvarány (#16)
(43,-36) rájanyékek (#58), Sheran oltár, csontlepke (#746)
(44,-36) gyilkos sallank (#85), Elenios oltár
(45,-35) Sheran oltár, manifesztátor (#124)
(46,-34) gyilkos sallank (#85), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(47,-36) százfogú (#53)
(47,-35) Fairlight rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Fairlight oltár, tűzrakó hely (#1169), gyilkos sallank (#85)
(47,-34) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 18. jellempróba, oltár, alpesi tehén (#91), süvítő rája (#113)

Üzenet küldése a karakternek