26. forduló, 28. forduló, Kish Melton összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. márc. 23. 21h:16'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 27. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: márc. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1310
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

KISH MELTON KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [42,4] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

tno 3 2 növeled a 3. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Ügyesebbnek, fürgébbnek érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Ügyesebbnek, fürgébbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

kno 8 képesség-növelés 8
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 harcművészetek.) Egy új fogást sajátítottál el: A Kabal-Sújtás technikáját. (ld. enc.)
[0 pontot használtál fel, van még 164.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Amikor észreveszed a miksziszi fakopácsot a fa tetején, már tudod, hogy nyert ügyed van. Két perc múlva a kis állat a tenyeredben ül, és te a nagyapádtól tanult módszerrel elkezded gyógyítani magad a fakopács mentális energiasugarainak segítségével. Mikor a kissé elpilledt madár ismét a fa tetején csücsül, te már sokkal jobban érzed magad. (+5 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 144.]

be 539 bemész az 539. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról.
- Gratulálok! - mondja, és átnyújt egy pénzzel teli erszényt. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [50 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 12 arany.] Innét délkeletre, a Namíd sivatag mélyén gonosz orkok goldugarok tenyésztésével foglalkoznak. Ha sikerülne felkutatnod a kősivatagban elrejtett központot, és megsemmisíteni a létesítményt, komoly jutalomban részesítünk. Egy kémünk szerencsére megszerezte a sötét bázis hevenyészett vázlatát. Az orkok sokak szerint a goldugarokat a város elleni támadásban akarják bevetni. A bölcsek szerint ez a szörny túl buta állat ahhoz, hogy bármire meg lehetne tanítani, de azért jobb az elővigyázatosság... Tessék, a térképvázlat.

8
9
1
5 6 7
3
2
4
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 19. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 33, délre 30 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 139.]

f 4 33 29 kísérletezel a 4. tárggyal a 33. tárggyal a 29. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz ásót. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 129.]

kt 34 elkészíted a 34. tárgyat
Legyártottál 1 ásót. [24 pontot használtál fel, van még 105.]

m 3 mozogsz délkeletre
[43,5] Még mindig füves síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy bo-skorpió. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A helyzet alkalmasnak látszik az Acél Ököl alkalmazására. Ököllel iszonyatosan megcsapod a bo-skorpió bal hátsó lábát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Csáprágójával a bo-skorpió megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 6 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a bo-skorpió száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 5 gyenge mérget.) Diadalmasan beszerzel egy bo-skorpió trófeát. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délről folyik északra. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia híveié. Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
Összeakadsz Cachin Cha Yu Kmb#val. Fairlight híve. Egy bőrpáncélt, egy mászókarmot, egy rézsisakot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy tintacsiga trófea, egy garokk trófea és egy topránypolip trófea teszi egyedivé. Bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[10 pontot használtál fel, van még 95.]

e 20 élelemszerzés 20 pontért
Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Teleeszed magad. (-1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sörényes ubuk közeledik. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Elszántan a másikra támadsz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a sörényes ubuk testét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) Óriási tüskéi sebeznek. (-4 életpont.) A sörényes ubuk beleharap a kezedbe. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sörényes ubuk nyakát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A hosszú tüskék fájdalmat okoznak! (-3 életpont.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 ubuk tüskét. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges bo-skorpió trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő sörényes ubuk trófeát. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 75.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[44,6] Továbbra is síkságon vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kaszabolósáska lehet. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kaszabolósáska testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [45,7] A talaj lápossá, ingoványossá válik: mocsárvidéken jársz. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre nyugatra megpillantasz egy Tharr oltárt. Északra nézve látsz egy Chara-din monolitját. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy varkaudar. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Elszántan ellenfeledre támadsz. Beveted az Acél Ököl kí-technikát. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 varkaudar csontot. (ld. enc.) 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 55.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[46,8] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Csak egy téfea magoflux. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a téfea magoflux bal vállát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a téfea magoflux testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Egy korbács sem sújthatott volna le keményebben, mint a téfea magoflux nyelve! (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A téfea magoflux most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Elhajítod a vacak kaffogó hebrencs trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő téfea magoflux trófeát. 245 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [47,9] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy varkaudar lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar jobb lábát. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A varkaudar megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 varkaudar csontot. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy lápi hajlékot. Délre nézve látsz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [48,10] Dombos vidékre érkeztél. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy világítótornyot. Nyugatra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy északi aurach lehet. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Kiöklendezel mindent, amit az elmúlt időszakban ettél. Elszántan a másikra rontasz. Készen állsz, hogy ellenfeledre lesújts egy Pörölycsapással. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az északi aurach testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 8 életpontot vesztettél. Úgy döntesz, ebből elég volt. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-3 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 25.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[48,11] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy világítótornyot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze keletre látsz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy világítótornyot. Délnyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-1 életerő.)

(Továbbmész...) [48,12] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy világítótornyot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Megpillantasz egy épületet a sziklák között. Döbbenetes, hogy itt, a hóhatár fölött még élnek emberek! Közelebbről szemügyre véve látod, hogy egy egyszerű, szürke épület, mindenfajta díszítés nélkül. Először, a vastag falak miatt erődítménynek véled, de aztán rájössz, hogy ez egy kolostor. (543. épület.)
Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 5.]

be 543 bemész az 543. épületbe
Közelebb mész, és bekopogtatsz az ajtón. Hamarosan lépéseket hallasz, és kinyílik a kémlelőnyílás. - Mit akarsz? - szól egy barátságtalan hang. Elmagyarázod, hogy vándor utazó vagy, békés szándékkal, és szállást keresel. Az ajtó kinyílik, és egy egyszerű ruhába öltözött szerzetes áll előtted. - Fáradj be - mondja. Odabent a rend főnöke fogad. Elmondja, hogy ez egy szerzetes kolostor, a világtól elzárva élnek, meditálva, a harcművészetet gyakorolva, tökéletesítve. Bár nem nagyon van nekik se mit a tejbe aprítani, szívesen megosztják veled, amijük van. Vizet, kenyeret és sajtot hoznak, amit jóízűen elfogyasztasz. A szerzetesek ezután elmondják, hogy hogyan gyakorolhatsz náluk. Ha az ökölvívásban eléred a 3. szintet, megkezdheted a harcművészetek elsajátítását. Ezáltal megismerheted szunnyadó belső energiáidat, és védelemre, gyógyításra is felhasználhatod. Ez az erő a kí. A kolostor bármikor szívesen tanít egy kisebb összegű, mintegy 50 aranyat kitevő summa fejében. Ha már ismered a kí-t, segítenek a fejlesztésében, a harcművészetek elsajátításában. Ha legközelebb tanulni akarsz a szerzetesektől, akkor ezt automatikusan megteszed, ha bemész egy kolostorba (és van nálad elég pénz). Ez nem biztos, hogy azonnali fejlődést jelent, kétszer, magasabb szinten háromszor-négyszer is meg kell látogatnod a kolostort, hogy a harcművészet szakértelmed eggyel megnőjön. A kobuderák gyorsabban tanulnak. Elbúcsúzol a szerzetesektől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 0.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 165 pontot. A következő körben tehát 165 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KABAL-SÚJTÁS
Sokan állítják, hogy még rengeteget tanulhatunk az állatvilág "harcművészeitől", és feltehetően ezt a véleményt osztotta a Kabal-Sújtás kitalálója is. A vadul, de pontosan rugdosó kabalok gyakran taposnak halálra nagyragadozókat, vagy sebesítenek meg annyira, hogy le tudják őket hagyni. A rúgást ill. ütést az ellenfél felsőtestének középső részére kell helyezni, a kí energiák forrása fölé. Ha sikeresen hajtod végre ezt a mozdulatot, ellenfeled lelassul, kisebb eséllyel fog eltalálni. Akkor fogod ezt alkalmazni, ha Te már gyenge vagy (kevés az életerőd).

ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

SÖRÉNYES UBUK (89. SZÖRNY)
A sörényes ubuk nagy, lapos testű lény, amely a síkságok magas füvében bújkál, áldozatára lesve. Sörénye igazándiból több tucatnyi vékony nyúlvány, amely horgocskában végződik. Érintésük maró fájdalmat okoz. Testük többi részét hosszú, hegyes tüskék fedik, szinte lehetetlenné téve, hogy egy rövidebb fegyverrel kárt okozzunk benne. Ha a tüskék között sikerül egy támadást bevinni, akkor valószínűleg egy hegyes fegyver tudja a legnagyobb kárt okozni. A szörny támadásra hatalmas fogait használja.

UBUK TÜSKE (131. TÁRGY)
A sörényes ubuk hosszú, hegyes tüskéi kiválóan alkalmasak arra, hogy fúvócsőből kilődd őket. Ha van fúvócsöved, add ki a KF 20 131 parancsot, és máris ezekkel a kiváló d8 sebzésű lövedékekkel fogsz mészárolni.

VARKAUDAR (64. FAJ)
A varkaudarok keletkezésével kapcsolatban sok homályos mendemonda kering, de abban mindenki egyetért, hogy ez a legintelligensebb, legagyafúrtabb, legszámítóbb teremtmény, amely minden ilyen irányú tulajdonságát kizárólag a lehető leggonoszabb dolgok művelésére használja. Sokak szerint évszázadokkal ezelőtt, a Mirg-háborúk "alkalmából" hozták őket létre nagytudású (és sötétlelkű) mágusok. A hatékonyság érdekében megpróbálták az orkok szívósságát, a trollok erejét, a sötét tündék intelligenciáját és az árnymanók ravaszságát ötvözni. A történet szerint a "túl jól sikeredett" teremtmények később gazdáik ellen fordultak, és győzelmük után a szaporodásuk ellenőrizhetetlenné vált. Hogy ebből mi igaz, azt senki sem tudja, de tény, hogy Dornodon seregének derékhadát a varkaudarok alkották. A kincsekre, hatalomra éhes varkaudarok gyakran egy komplex labirintus mélyén vernek tanyát, de még gyakrabban indulnak hódító útra, bandákba verődve, ork seregeket vezetve. Ja igen, hogy is néz ki egy varkaudar... Bőre nagyon sötétkék, majdhogynem fekete, magassága két méter körüli, hegyes fülei vannak, rücskös, égettnek tűnő bőre, sárgán izzó, pupilla nélküli szemei, és hosszú agyarai (de harcban inkább fegyvereket használ, mint ezt). A hajdani kísérletek eredményeképpen létrejöttek nagyobb, különleges képességekkel bíró varkaudarok is, de ilyet eddig még senki sem látott.

VARKAUDAR CSONT (1113. TÁRGY)
Groteszk lények ezek a varkaudarok. Például ennek az egy csontnak a látványából nem lehet megállapítani, hogy ez most egy varkaudar lábszárának, vagy alkarjának volt része valamikor. Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy nem is varkaudaré (hanem mondjuk egy fajtársadé, akit teszem-azt pont egy varkaudar mészárolt le)...

TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bőrű, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tűzvihar utáni időjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevők kiválóan tudják magukat álcázni, bőrük kaméleonszerűen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz őket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlősök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bűzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

KARAKTERLAP

Kish Melton, egy barna, rövid hajú, barna szemű, körszakállas kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr híve vagy. Ez a 27. fordulód.

Erő: 16 (18) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 154 cm
IQ: 14 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 5 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 14 Életpont: 124/31 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 (14) Varázspont: 0/0 Pénz: 136 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 159 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 973 TP-t kaptál. Jelenleg 8 464 TP-d van. A következő szinthez még 3 536 TP szükséges. Trófeáid: téfea magoflux, mutáns pók, sörényes ubuk. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 12 lőfegyverek: 5 dobófegyverek: 1

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 .); kerek kő (#19) (3 -4.); nyílvessző (#108) (5 .); nyílvessző (#108) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
48,36 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 48

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 141 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 13 3. mászás: 2
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 7 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. harcművészetek: 9 (+1) 9. zárnyitás: 1
10. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
mérges pók (#20) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): 19. labirintus (53,38).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19.

Összsúly: 37.56 kg Megterheltség: 81%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bot (#4) 1 lapockacsont (#33) 1 smirglilevél (#29)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
12 arany (#50) 1 ásó (#34) 2 mandibulapenge (#125)
6 ubuk tüske (#131) 2 varkaudar csont (#1113) 2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47 48 49
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(42,4) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607)
(43,5) bo-skorpió (#54), patak, Raia oltár, 12. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, Cachin Cha Yu Kmba (5876. kalandozó), sörényes ubuk (#89)
(44,6) oltár, 13. jellempróba, kaszabolósáska (#83)
(45,7) varkaudar (#64)
(46,8) téfea magoflux (#98)
(47,9) varkaudar (#64)
(48,10) 10. jellempróba, északi aurach (#350)
(48,11) világítótorony (#156)
(48,12) kolostor (#543), világítótorony (#156)

Üzenet küldése a karakternek