24. forduló, 26. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 2. 15h:13'
EZ A 26. JÁTÉKHETED, 25. FORDULÓD
27. játékheted kezdete: márc. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [1,3] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+12 életerő.)

l lopsz parancsok törlése
Minden l parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

fl lopsz parancsok törlése
Minden fl parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

v 2 5 40
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

fgy 40 40 felt. gyógyítás 40 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

m 1 7 mozogsz északkeletre, északnyugatra
[2,2] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délről folyik északra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia híveié. Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy evaporőr. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod az evaporőr testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az evaporőr bal oldalát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod az evaporőr testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr lecsap a bal karodra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Az evaporőr szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy zombi.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a zombi rotható húsát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ráismersz a távolodóra. Egy sírlidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [1,1] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy útonálló lehet. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az útonálló bal karját. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az útonálló bal vállát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod az útonálló bal karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tűzbokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy sörsátrat. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy halálbokort. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) Épületeket látsz: egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.).
Összefutsz egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű elf nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy virág szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea díszíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Tisztán érzed auráját: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest.
Barátságosnak néz ki, de Te nem vagy túl barátkozós kedvedben. Folytatod utadat.
Utad során felfedezed egy szőke, tüsi hajú, piros szemű törpe férfi táborát. Kurta szakálla és rövid bajsza van. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tisztán érzed auráját: ocsmány fehér a nyomorult jónak. Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
Összeakadsz egy fekete, copfos hajú, csillogó szemű árnymanó férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Tisztán érzed auráját: gonosz, mint Te.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Fullánk. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[18 pontot használtál fel, van még 176.]

be 537 bemész az 537. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Acélfejű Duirgan vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz. Néhány dolog megvilágosodik az adás-vétellel kapcsolatban. (ld. enc.)
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db,
bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db, szöges páncél (#65) 48 ap /db,
szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db,
díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db, bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db, nyílvessző (#108) 2 ap /db,
hosszú íj (#111) 40 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db, bronzpenge (#126) 24 ap /db, sallank nyíl (#129) 8 ap /db,
ubuk tüske (#131) 2 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 46 ap /db,
vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, vas dobónyíl (#189) 20 ap /db, mérg. vas dobónyíl (#190) 20 ap /db, láncing (#222) 400 ap /db,
varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, tankány karom (#237) 20 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db,
tatu ködmön (#255) 8 ap /db, kvazár sisak (#266) 140 ap /db, szürke bőrkesztyű (#271) 62 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db,
ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, csontpálca (#329) 75 ap /db,
rézgolyó (#343) 2 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db, réz fejpánt (#406) 14 ap /db, bányászcsákány (#434) 46 ap /db,
varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, angyalok kesztyűje (#609) 140 ap /db, ryuku csizma (#692) 170 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db,
rubin fejék (#729) 280 ap /db, hósárkánybőr csizma (#1088) 10500 ap /db, csorba csatabárd (#1108) 100 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db,
teriád kard (#1284) 600 ap /db, Mallon botja (#1526) 900 ap /db, méregtagadó (#1531) 1200 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 10 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 5 ap /db, bumeráng (#249) 4 ap /db,
csontkés (#11) 2 ap /db, csontszurony (#12) 2 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 15 ap /db, fúvócső (#20) 4 ap /db,
kis bőrpajzs (#45) 5 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db, mérgezett tüske (#23) 1 ap /db, szöges bunkó (#8) 10 ap /db,
szöges páncél (#65) 24 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 8 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 171.]

be 538 bemész az 538. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Varlbrakgárhhum, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

kaja (#2) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db,
ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db, kavadu iszák (#25) 4 ap /db, varányszem (#30) 2 ap /db,
lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 4 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db,
kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, távcső (#42) 32 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db,
surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db,
szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, csontkulcs (#74) 8 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db,
lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db,
bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db,
vízionár szem (#102) 6 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db,
fabontó (#106) 10 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db, mandibulapenge (#125) 6 ap /db,
sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, gyöngymangó (#135) 4 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db,
szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db, pirkit (#153) 4 ap /db,
uzbány csőr (#169) 12 ap /db, téfea-agy (#172) 16 ap /db, grifftojás (#179) 20 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db,
ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db,
amniosz (#203) 2 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, acélpengőke (#231) 6 ap /db,
lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db,
kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db,
tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db, jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db,
bev formázó minta (#299) 50 ap /db, galachmit (#310) 300 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db,
huhogó bibe (#332) 16 ap /db, acéltű (#334) 2 ap /db, shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db,
szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db, moa smaragd (#377) 50 ap /db, dizen kulcs (#472) 70 ap /db,
aranytoll (#572) 80 ap /db, sámán erszény (#650) 20 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db,
darázsfarok (#654) 28 ap /db, aurach fog (#657) 2 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db,
nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db, rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db,
kobudera csont (#705) 8 ap /db, gnóm csont (#706) 8 ap /db, jegygyűrű (#736) 100 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db,
cápazsír (#932) 8 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db,
féregbél (#1071) 8 ap /db, hókutya nyakörv (#1077) 20 ap /db, behemótköröm (#1081) 20 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db,
fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
antilopbőr (#48) 3 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, bakkura bőr (#95) 2 ap /db, csuklyavirág (#133) 1 ap /db,
dözmöng szív (#122) 3 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db, fekete gyöngy (#99) 6 ap /db,
grákóbőr (#41) 3 ap /db, gyöngymangó (#135) 2 ap /db, halcsont (#390) 2 ap /db, kavadu iszák (#25) 2 ap /db,
kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, királygyík bőr (#44) 3 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, magszim bél (#103) 5 ap /db,
mandibulapenge (#125) 3 ap /db, moa rubin (#379) 30 ap /db, mocsári penke (#148) 1 ap /db, óndarab (#85) 2 ap /db,
ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, pular kristály (#239) 8 ap /db, rákpáncél (#97) 4 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db,
rókafarok (#124) 3 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 2 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db,
varányszem (#30) 1 ap /db, varkaudar csont (#1113) 4 ap /db, vizestömlő (#3) 7 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 16 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 166.]

ve 16 megveszed a 16. tárgyat
Vásároltál 1 bordacsontot. 4 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

ea 84 2 eladod a 84. tárgyat 2
Eladtál 2 díszes rézpajzsot. 30 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

ea 45 eladod a 45. tárgyat
Eladtál 1 kis bőrpajzsot. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

ea 97 3 eladod a 97. tárgyat 3
Eladtál 3 rákpáncélt. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

ea 128 10 eladod a 128. tárgyat 10
Eladtál 10 sallank karmot. 20 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 5 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre
[0,2] Még mindig füves síkságon vagy. Látsz egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy alpesi tehén. Nem jelenthet különösebb problémát. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az alpesi tehén nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd az alpesi tehén bal vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az alpesi tehén nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. Mosolyogva kidobod a nevetséges mélységi grittang trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes alpesi tehén trófeát. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy csontlepke áll veled szemben.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a csontlepke jobb vállát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontlepke színes szárnyát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Azonnal tudod, hogy egy élőholt mágus volt a rémület okozója. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Teleeszed magad. (-2 kaja.)

(Továbbmész...) [1,3] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ráismersz a távolodóra. Egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy élőholt mágus. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A feléd közeledő sünmedve mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sünmedve testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a sünmedve testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 150.]

al 16 99 133 áldozol: a 16. tárgyat a 99. tárgyat a 133. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a bordacsontot, a fekete gyöngyöt és a csuklyavirágot. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Sötétvörös és haragoszöld lángok csapnak fel! Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Mély, időtlen hang szól hozzád a semmiből: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy koponya szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 200 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 130.]

m 3 mozogsz délkeletre
[2,4] A bozótost sűrű erdő váltja fel. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gorombilla közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gorombilla testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gorombilla bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a gorombilla megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 122.]

jlk 2317 jelszó kimondása 2317
Hangosan, érthetően kimondod a találós kérdés megfejtését. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Kicsit furcsa szag leng körül, ahogy belépsz a phua-kúpba. A falakból halvány fény világít, fáklyára nincs szükség. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a massza teknőcpáncélját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a massza duzzadt orrát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a massza duzzadt orrát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a massza testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 148 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. Hö - a kúp üres! A francba! Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [15 pontot használtál fel, van még 107.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[3,3] Az erdőt síkság váltja fel. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy woor-antilop került az utadba. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a woor-antilop testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a woor-antilop testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a woor-antilop szarva. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy zombi áll veled szemben.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a zombi nyakát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a zombi rotható húsát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A zombi csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a csontlepke testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontlepke harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ugh mérget. (Nincs mibe rakni 2 ugh mérget.) (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 24 (limit: 225), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2400.
Felfedeztél egy oltárt. Elenios hívei emelték. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [4,2] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! A fák között biztos búvóhelyet találsz. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ez nem lehet más, mint egy óriás csontváz. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [5,1] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Látsz egy gumifát. Felfedeztél egy oltárt. Chara-din híveié.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Felismered. Ez egy sírlidérc. Amikor elhal a zaj, előmászol. Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 83.]

m 2 mozogsz keletre
[6,1] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Utad során felfedezel egy mínosz-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy legyengült vízionár. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A föld hirtelen megelevenedik alattad, és borzalmas testű kő-föld elementállá válik. Oszlopnyi karjai felemelkednek, hogy összezúzzák parányi testedet! Átlátva az illúzión, koncentrálni kezdesz, meggyőzni az agyadat arról, hogy a szemeddel lásson, és ne a nyúlványként a tudatodba tapadó varázslattal. Igen, úgy tűnik sikerült! Az illúzió semmivé foszlik. Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a vízionár fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A vízionár meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A vízionár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. (ld. enc.) 47 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Azonnal rájössz, hogy egy óriás csontváz ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. [8 pontot használtál fel, van még 75.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Lélegzetedet visszafojtva, bekukkantasz a kúp félhomályába. Hatalmas kőszobrok, áldozati oltár, egyszerű díszítésű oszlopok - ez minden, amit találsz. Már épp menni készülsz, amikor valamit megpillantasz egy szobor háta mögött. Odébb tolva a kőalakot, egy furcsa írás válik láthatóvá!

Odakint is körülnézel. [20 pontot használtál fel, van még 55.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 54.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 24 fejleszted a 4. tulajdonságodat 24 pontért
Légzőgyakorlatokat, a szervezetet megedző tornagyakorlatokat végzel. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [24 pontot használtál fel, van még 30.]
Sírni, majd őrjöngeni kezdesz féktelen boldogságodban. Örömödben a földön fetrengesz, és közben fejhangon visítozol. A létezés legcsodálatosabb, majdhogynem a halhatatlanság fogalmának megfelelő dolgot ismertél meg, az utóbbi időben folytatott meditáció során! Ez a csoda a KÖZÖS TUDAT. (ld. enc.) Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 165 pontot. A következő körben tehát 195 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BOLTOK
Ha egy boltban vásárolni akarsz, egyszerűen csak oda kell menned arra a mezőre, ahol a bolt van. Itt a vesz (VE) paranccsal vásárolhatsz, paraméterként az árucikket és a mennyiséget megadva. Pl. VE 29 3 hatására veszel 3 db 29-es tárgyat. [A korábbi változattal ellentétben, a bolt sorszámát NEM kell megadni.] Ilyenkor automatikusan be is mész a boltba, majd elhagyod. Ha akarod, persze kiadhatod a BE (épület) parancsot, ilyenkor részletes listát fogsz arról kapni, hogy mit kínál a bolt, mit venne, és mennyiért. Eladni az EA paranccsal lehet, hasonlóképpen kell paraméterezni, mint a VE parancsot: EA (tárgy, mennyiség). Bár a boltos nem mondja meg, mennyi van az adott cikből raktáron, lehet, hogy nem lesz annyi, amennyit kérsz. A boltban mindent kétszer annyiért árulnak, mint amennyit neked fizetnek érte.

KOPONYA SZIMBÓLUM (139. TÁRGY)
Leah követőinek szimbóluma egy rézlapra festett fehér, vigyorgó koponya képe. Hosszú vasláncon lóg, amely segítségével a nyakadba akaszthatod. Érintése nagyon hideg, mintha egy jégcsapot fognál... Amíg viseled, néggyel jobb a hideg és haláltámadások elleni védettséged. A koponya szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

UGH MÉREG (166. TÁRGY)
Az ugh méreg jóval erősebb a gyenge méregnél, kiválasztása is rettentően nagy elővigyázatossággal, egy uzbány csőr felhasználásával kell, hogy történjen. Egy kavadu lebenyt vagy más tartót szinte azonnal szétmarna, amikor egy mérges csípésű lény fogáról vagy fullánkjáról lecseppen, de ebben a tartóban biztonságosan tárolhatod. Az ugh méreggel csak nagyon kevés fegyvert lehet bekenni, mert a legtöbb anyagot azonnal tönkreteszi. Hogy melyik az a fegyver alapanyag, amely ellenálló az ugh méreggel szemben, arra neked kell rájönnöd. Az ugh méreg hatása azonnali.

VÍZIONÁR (66. SZÖRNY)
Ha a bozótos mélyéről hatalmas halszemek guvadnak rád, takard el a szemed! Aki ugyanis sokáig farkasszemet néz egy vízionárral, illúzióképeket lát, fantom-harcba kezd, akár az életét is veszélybe sodorva, nem törődve az áldozatát leső szörnnyel. Ha az illúziók hatottak, már nem tudod merre vagy, honnét érnek a támadások, és a vízionár menthetetlenül elpusztít. Ha leküzdöd az illúziókat, már aránylag könnyen legyőzheted a puha testű, fizikailag gyenge szörnyeteget.

VÍZIONÁR SZEM (102. TÁRGY)
Az illúziókeltő vízionár szemei nagy kincset jelentenek a mágusok számára. Ahhoz ugyanis, hogy valaki egy varázslatot megcsináljon, általában nem árt, ha a varázslathoz hasonló dolgot művelni képes szörny egy darabjával is rendelkezik.

KÖZÖS TUDAT LÉTREHOZÁSA
A korlátozott telepatikus képesség Ghalla minden lakójának sajátja. Azonban a tudatok egyesítését, egymástól akár nagy távolságra levő kalandozók összehangolt mentális cselekvését csak a legtapasztaltabbak, az igazi veteránok tudják megvalósítani. Ezennel te is eljutottál ahhoz a ponthoz az önmegismerés folyamatában, amelytől képes vagy más kalandozókkal együtt a Közös Tudat kialakítására. Ez persze önmagában nem elég - társakat kell találnod, akikkel együtt ezt létre tudjátok hozni.
A Közös Tudat a játék keretei között egy lehetőség arra, hogy veterán játékosok egy csoportja egy hivatalos szövetséget hozzon létre. Ez számos előnnyel jár, amelyeket természetesen csak akkor ismerhetsz meg, ha egy ilyen szövetség tagja leszel.
A Közös Tudat, azaz a szövetség MEGALAKÍTÁSÁHOZ az alapító tagoknak össze kell gyűlnie ugyanazon a mezőn, a szabad ég alatt. Minden tagnak a fordulóját az adott mezőn kell végeznie, és odalépéskor ki kell adnia a Közös Tudat Létrehozása: KÖTL <min. létszám> <vezető kalandozó> parancsot. Mivel a parancs nem kerül pontba, gyakorlatilag mindegy, hogy a forduló során mikor adod ki, a lényeg az, hogy a többi játékos által megbeszélt mezőn táborozz le (nem árt tehát előbb az összes feltételes parancsot törölni, nehogy korábban elfogyjon a TVP-d). Az első paraméter, a min. létszám meghatározza, hogy legalább hány alapító tag jelenléte esetén vagy hajlandó a ceremóniát kezdeményezni (téged is beleértve). Ezzel elkerülhető az, hogy valaki esetleg kimaradjon. Egy Közös Tudat létrehozásához egyébként minimum 7 kalandozó szükséges, ha ennél kevesebben vagytok jelen, a ceremónia semmiképpen sem zajlik le.
Második paraméterként meg kell adnod, hogy a jelenlévők közül kit jelölsz vezetőnek (nem kell, hogy ismerd, és magadat is megadhatod). A Szövetség vezetője az lesz, aki a legtöbb szavazatot kapja. (Vezetőnek lenni sok felelősséggel jár, de számos előnye is van.) Ha a két legjobb ugyanannyi szavazatot kap, a KÖTL parancs kudarcot vallott, mint abban az esetben is, ha a jelenlevők száma kevesebb hétnél vagy a tagok által kiadott KÖTL parancsok bármelyikének első paraméterénél.
A Közös Tudat Létrehozása ténylegesen akkor zajlik le, amikor a parancsot kiadók közül először lép valaki legközelebb - természetesen az összes <min. létszám> paraméter is CSAK EKKOR kerül levizsgálásra. Legközelebbi fordulója elején minden játékos tájékoztatást kap arról, hogy sikerült-e létrehozni a Közös Tudatot. Ezután a választott vezető következő fordulójával meghatározhatja a Szövetség nevét és egyéb lényeges adatait.
Ha BELÉPNI akarsz egy már meglévő szövetségbe, akkor először írj levelet a vezetőjének. Ő majd részletesen tájékoztatni fog arról, hogy ennek milyen feltételei vannak, és ehhez milyen parancsokat kell kiadni. Az, hogy az alapításkor vagy jelent, nem sokkal nagyobb előny, mintha utólag lépsz be.
FONTOS: Javasoljuk, hogy egy szövetségben ugyanannak a játékosnak max. két karaktere vehessen részt, ellenkező esetben az adott játékos dominanciája fölénybe kerül ill. a K.T. pont azt a célt nem éri el, amelyért létrehozták. Bár a program ezt nem tiltja, a Szövetségek alapítását a Játékvezető figyelemmel kíséri, és szélsőséges esetben meg is tagadhatja az ilyen torz K.T. létrehozását. A K.T.-nek max. 60 tagja lehet.
Példa: Első Harcos, Második Harcos, ... Hetedik Harcos fordulójukban mind kiadják a KÖTL 7 7123 parancsot (7123 mondjuk Első Harcos sorszáma). A betáplálás sorrendje tetszőleges. Mindnyájan Qvill főterének közepén táboroznak le. Legközelebb, mondjuk 7 nap múlva megérkezik elsőként Negyedik Harcos fordulója, ekkor a szám.gép leellenőrzi az összes, N.H. mezőjén kiadott KÖTL parancsot. Mivel jelen van 7 kalandozó, aki kiadott KÖTL parancsot, és a vezető megválasztása egyértelmű, a Közös Tudat létrejön, és erről elsőként N. H., majd sorban a többiek is tájékoztatást kapnak.

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. Leah híve vagy. Ez a 25. fordulód.

Erő: 13 Szint: 9 Merészség: 2/4 Magasság: 185 cm
IQ: 16 Támadás: 8 Agresszió: 5 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 4 Menekülés: 35 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 10 Életpont: 125/125 Jellem: gonosz (2) Tul. pont: 6
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 77 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 151 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 211 TP-t kaptál. Jelenleg 9 909 TP-d van. A következő szinthez még 2 091 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, óriás skorpió, sörényes ubuk.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 9 (+1) ütőfegyverek: 5 lőfegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -5.); mérgezett tüske (#23) (6 -);
47,28 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 55

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 6 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 15 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. vadászat: 1 9. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
technokolin (#50)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Shaddar) (539): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 mászókarom (#78) 1 * szöges páncél (#65)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 6 bronzhegyű nyíl (#94) 1 bumeráng (#249)
1 * csontkés (#11) 1 csontszurony (#12) 1 * fúvócső (#20)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 szöges bunkó (#8)
1 tolmokov-koktél (#351) 11 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ametiszt medál (#275) 1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158)
1 * koponya szimbólum (#139) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 fáklya (#36) 1 tatu dob (#234)
1 + tüskecsapda (#242) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 11 csepp tinta (#101), fér még: 9]
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
2 vizestömlő (#3) [bennük 34 korty víz (#27), fér még: 6]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 antilopbőr (#48) 1 bakkura bőr (#95) 2 dözmöng szív (#122)
5 drótszőr (#37) 3 evaporőr háj (#105) 1 fekete gyöngy (#99)
1 grákóbőr (#41) 2 gyöngymangó (#135) 6 halcsont (#390)
2 kavadu lebeny (#24) 2 királygyík bőr (#44) 1 lapockacsont (#33)
16 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103) 6 mandibulapenge (#125)
1 moa rubin (#379) 1 mocsári penke (#148) 2 óndarab (#85)
1 ormánygőte csont (#21) 1 pular kristály (#239) 1 rézdarab (#70)
1 rókafarok (#124) 8 smirglilevél (#29) 5 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47) 7 tigroszlán fog (#63) 1 tükör (#43)
4 varányszem (#30) 3 varkaudar csont (#1113) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 43.91 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 92 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csuklyavirág (#133) 2 díszes rézpajzs (#84) 1 fekete gyöngy (#99)
1 kis bőrpajzs (#45) 1 mérgezett tüske (#23) 3 rákpáncél (#97)
10 sallank karom (#128) 8 tüske (#22) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
63 arany (#50) 1 antilopbőr (#48) 1 evaporőr háj (#105)
1 koponya szimbólum (#139) 1 lapockacsont (#33) 5 sünmedve tüske (#14)
2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-1 0 1 2 3 4 5 6 7
0
1
2
3
4
5
(0,2) gumifa (#38), oltár, Chara-din monolitja (#534), alpesi tehén (#91), csontlepke (#746)
(1,1) útonálló (#130), fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), egy elf nő, egy törpe férfi, Fullánk (6113. kalandozó)
(1,3) tetemember (#123), Leah rúnaköve, mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Elenios oltár, sünmedve (#33)
(2,2) patak, Raia oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, evaporőr (#69), zombi (#49)
(2,4) gorombilla (#38), phua-kúp (#372), massza (#217)
(3,3) woor-antilop (#31), zombi (#49), csontlepke (#746), Elenios oltár, 20. jellempróba
(5,1) gumifa (#38), oltár
(6,1) mínosz-kúp (#178), oltár, vízionár (#66)

Üzenet küldése a karakternek