23. forduló, 25. forduló, Kate Lotte összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. jan. 24. 9h:13'
EZ A 24. JÁTÉKHETED, 24. FORDULÓD
25. játékheted kezdete: jan. 25.
A következő fordulódat legkorábbana 25. játékhéten tudjuk betáplálni.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1309
SZÁMLA : XXXX

KATE LOTTE KALANDJAI


6 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [66,61] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+63 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+16 varázspont.) A lottó 695. hetének nyerőszámai: 27, 30, 28. 2 db 0 találatos szelvényed volt.

d 33 2 eldobod a 33. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 lapockacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

d 123 2 eldobod a 123. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 göcsörtös bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

vi 7 3 30 viselkedésed: 7 3 30
Mostantól elég bátor vagy. Nálad valamivel erősebb szörnyeket is meg mersz támadni. Merészségi szinted ettől kezdve 7. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

v 2 elmormolod a 2. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted a tolvajszem varázslatot! Felkészülsz, hogy a mágia segítségével majd más motyóját kileshesd. [-8 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 175.]

m 6 mozogsz nyugatra
[65,61] A sík vidéket bozótos váltja fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy mákrózsa bokrot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba).

[9 pontot használtál fel, van még 166.]

rm 6 55 60 rombolsz a 6. tárggyal az 55. tárgyat 60 pontért
Szétvágod, szétcsapdosod a növényt! Ez se hajt több bimbót. Ezen a mezőn megszűnt a mákrózsa bokor. Végrehajtottad az egyik feladatot, amit istenedtől kaptál. (+5 gonoszság.) [50 pontot használtál fel, van még 116.]

m 4 4 5 mozogsz délre, délre, délnyugatra
[65,62] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba).


(Továbbmész...) [65,63] A bozótost dombság váltja fel. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy trappoló dinymák. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a trappoló dinymák fekete testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Bravúrosan félreszökkentél. Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre rohansz. Mallon botjával párszor keményen megütöd a trappoló dinymák jobb oldalát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Távolról jégcsóva varázslatot lősz a másikra. 75 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal gyengén megütöd a trappoló dinymák bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Patájával a trappoló dinymák többször megrúgja az oldaladat. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A trappoló dinymák szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 2 tintát.) 424 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}


(Továbbmész...) [64,64] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Legközelebb gyorsabb leszek, fogadkozol. Ez persze most nem segít rajtad. A szörny észrevett. Egy élőholt quwarg közeledik feléd! Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas.

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [27 pontot használtál fel, van még 89.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[63,65] Továbbra is síkságon vagy.
(Feltételes támadás:) Egy alpesi tehén! Ezt kerested. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az alpesi tehén bal hátsó lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával többször eltalálod az alpesi tehén testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén jobb első lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy jégcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 66 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal súrolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Patájával az alpesi tehén többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 315 tapasztalati pontot kaptál. Istened elvárásainak megfelelően cselekedtél.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzrakó helyet. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz Rodger kezdő üstjét. (ld. enc.) Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
Találkozol egy szőke, hosszú hajú, kék szemű gnóm férfival. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy elit csatavértet, egy lánckesztyűt, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy tintacsiga trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Mentális auráját felismered, semleges jellemű a hitvány! Nem tűnik túl barátságosnak. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: álompor, dobóháló, gyíkfű, mászókarom. Továbbmész.
Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [9 pontot használtál fel, van még 80.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[64,66] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy tetemember. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy félelem-járó került az utadba. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a félelem-járó fejét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Elszántan a másikra rohansz. Mallon botjával gyilkos csapást mérve bezúzod a félelem-járó ragyás pofáját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a félelem-járó fekete bőrét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A félelem-járó megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A félelem-járó elhibázza az ütést csápjával. Véres nyál csordul ki a félelem-járó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [65,67] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát.


(Továbbmész...) [66,67] Egyre több a fa. Sűrű erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Úgy gondolod, hogy a közeledő trollfa nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy tüskepajzs varázslatot. Vad csatakiáltással, felemelve a Mallon botját a másikra rontasz. Mallon botjával párszor keményen megütöd a trollfa testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a trollfa vastag törzsét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elhajolsz a trollfa ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Mallon botjával többször eltalálod a trollfa vastag törzsét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a trollfa testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A trollfa lendületes ütése célt téveszt. Ellenfeled regenerálódik! Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Észrevétlenül meglapulsz egy hatalmas fatörzs mögött. Már megint nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy élőholt quwarg közeledik feléd! Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 53.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[67,68] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy nektoraf közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a nektoraf jobb lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a Mallon botját ellenfeledre támadsz. Mallon botjával néhányszor súrolod a nektoraf jobb karját. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a nektoraf testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A nektoraf leken néhány pofont. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. A hatalmas karok iszonyú erővel ragadnak meg, és préselni kezdenek. 22 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Mallon botjával párszor keményen megütöd a nektoraf bal oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 60 életpontot sebeztél. A nektoraf mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 14 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Elmegy a kedved a harctól. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 63, gyógyulás: 0, összesen: -63 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+6 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+5 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Észreveszel egy móricserjét. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy púpos burástya. Megvető mosollyal várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a púpos burástya testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját ellenfeledre rohansz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a púpos burástya jobb lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a púpos burástya nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Feléd sújt a púpos burástya a farkával, de elhibázta! A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 258 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [68,68] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Találsz egy nekrofunt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Raia hívei emelték. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Felfedeztél egy phua-kúpot. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy garokk. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

[48 pontot használtál fel, van még 5.]

f 112 kísérletezel a 112. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

f 131 kísérletezel a 131. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 2.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 29, 27, 20.
Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól életképes felfedező helyett tapasztalt kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +15 max. varázspont, +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Elmúlt a tolvajszem hatása.
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 163 pontot. A következő körben tehát 165 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TRAPPOLÓ DINYMÁK (118. SZÖRNY)
A trappoló dinymák hosszú és vastag lábú, hosszú és fekete testű szarvas lény. Leginkább egy belakkozott giliszta és egy orrszarvú keresztezésére emlékeztet. Nem egy agresszív szörny, de ha megtámadják, védi magát. Technikája többnyire az, hogy letapossa ellenfelét. Másik veszedelmes képessége a tintacsigáéhoz hasonló: nyúlós, fekete folyadékot tud ellenfelére köpni, rövid időre elvakítva azt. Megállítására egy szúrófegyver legalkalmasabb, de az se rossz taktika, ha ütőfegyverrel elkaszálod a hosszú lábait.

TŰZRAKÓ HELY (1169. TÁRGY)
Nocsak, mi van itt! Elszenesedett farönköket látsz egymásra rakva, furcsán szabályos összevisszaságban. A levegőben ínycsiklandó illatok szállnak, valaki itt finomat evett, olyan finomat, aminek a szokásos ürge- és hamulúdvacsoráid, valamint a gyümölcsgyűjtő túráidat követő étkezéseid a nyomába sem érhetnek.
Körülnézel, a gyomrod ellen intézett gaztett előidézőjét keresed! A következő pillanatban egy aprócska gnóm ugrik eléd, kezében egy bundás tatucombot szorongat. Rövid beszélgetés után (lásd lejjebb, Rodger üstjének enciklopédiájában), megtudod tőle, mi kell ahhoz, hogy neked adja az üstöt, ami annak idején Rodgernek, Borax volt szakácsának tulajdona volt. Miközben mesél, sajnálkozva jegyzi meg, hogy épp most végzett a sült tatucombbal, melyet örömmel megosztott volna veled. Sebaj, majd legközelebb.
Ezentúl minden alkalommal, amikor tűzrakó helyre bukkansz, és a gnómot a környékén találod, meg fog kínálni egy adag étellel (ezt sehol nem jelöljük, a kaja rögtön elfogyasztásra, a bendődbe kerül). Ha a jellemed túl gonosz, teljesen más a helyzet, a gnóm rá fog jönni, hogy rosszban sántikálsz. Ilyenkor sem kajában, sem szívélyes fogadtatásban nem lesz részed (de azért Rodger üstjét megszerezheted tőle, ha hozod a tárgyakat, amire szüksége van).

RODGER ÜSTJE KEZDŐKNEK (1167. TÁRGY)
A gnóm mesélni kezd:
- Nos, ha te is szeretnél ilyen finomakat enni, Rodger üstje az, ami kell neked. Már egy éve, hellyel-közzel mindennap az ebben főzött ételekkel táplálkozom, és nézz rám!... Persze nem láttál előtte, de megizmosodtam. Manapság már a Túlélők Földje szörnyei csak úgy menekülnek előlem, nem úgy, mint annak előtte, amikor még a rejtőzködés volt a legkiemelkedőbb szakértelmem.
Teljesen meghatnak a szavak, és vágyakozásteljes tekintettel méregeted a fényesre suvickolt üstöt, ami a gnóm lábánál fekszik.
- Szeretnél egy ilyet te is? Hajlandó vagyok neked adni, magamnak majd átcsempésztetek egy újabbat a csatornán keresztül. Van egy ismerősöm a folyóőrök között. Szóval, ha tényleg szeretnéd, csak pár dolgot kérnék tőled cserébe azokból az alapanyagokból, amik elengedhetetlenek egy-egy jó főzőcskézéshez! Hozz hát 6 álomport, 6 móri gyümölcsöt, 1 grifftojást és 1 ormánygőte csontot, és ha ezt megteszed, az üst a tied lehet. Cserébe még az első, és egyben legegyszerűbb étel receptjét is neked ajándékozom.
Ha megvannak a tárgyak, a KT (Küldetés Teljesítése) 1167 paranccsal adhatod le azokat, bármelyik tűzrakó helynél. Ha kitalálod egy új étel készítésének receptjét (arról később értesülsz, ezt hogyan lehet), azt a H 1167 <recept száma> paranccsal főzheted le, a cselekedet TVP költségét és egyéb tudnivalóit a recept enciklopédiája tartalmazza majd.
A kezdőüst remek választás azoknak, akik el akarnak kezdeni főzőcskézni. Bár a bonyolultabb fogásokhoz egy jobb üst kell majd, az ételek többségét ebben is elkészítheted.
Az üst nem átadható.

TETEMEMBER (123. SZÖRNY)
A bozótosok mélyén sötét, gonosz mágia lapul. Néha ez az anyagtalan, sötét gáz belesuhan egy elesett kalandozó testébe, és "lelket" ad neki. Ez az abszolút gonosz, csak a vérre szomjazó, az életet minden formájában gyűlölő lény igen veszélyes ellenfél. Érintése olyan rothadást képes előidézni, amely permanens egészségkárosodást idézhet elő. E miatt a veszélyes tulajdonsága miatt SOHA nem fogod megtámadni, bármekkora is legyen a merészséged, csak akkor, ha direkt feltételes támadást adsz ki rá. Legyőzéséhez ütőfegyver szükséges.

FÉLELEM-JÁRÓ (56. SZÖRNY)
Képzeld el az Aliens főhősét kicsinyített kiadásban, fekete, ragyás bőrrel, zölden izzó szempárral. Igen, ez a félelemjáró. Borzalmas erejű állkapcsán és két csápján kívül rendelkezik egy kevésbé hagyományos támadási móddal is: képes puszta pillantásával rettegést, félelmet ébreszteni ellenfelében. Leggyakrabban bozótos vagy mocsaras vidéken találkozhatsz ezzel a szörnnyel.

TROLLFA (80. SZÖRNY)
Belépni egy sűrű erdőbe már eleve azt jelenti, hogy készülj fel a legrosszabbra. Aztán amikor egy vastag, erős fa megmozdul melletted, már késő az utolsó imát elrebegni: alighanem egy trollfa döntött úgy, hogy véget vet az életednek. Ezek az akár száz évig is elélő, háromméteres monstrumok csak kisöccsei a gyilkos enteknek, de félelmetes regenerálódó képességük így is kemény próba elé állítja azt a kalandozót, aki a valós világot preferálja az árnyékvilág könnyed semmittevéséhez képest. A trollfák ellen ütőfegyvert alkalmazni esztelenség, és a szúrófegyvereknek sem sok esélye van. Mivel a sűrű erdőben nem használhatsz lő- és dobófegyvert, nem sok választási lehetőséged marad... Szerencsére, a trollfák nem tudnak gyorsan mozogni - ha a dolgok rosszra fordulnak, még mindig marad a futás! A trollfa fegyverként egy kicsavart fatörzset használ.

NEKTORAF (355. SZÖRNY)
Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak. Különleges regenerációs képességük miatt nagyon nehéz őket elpusztítani, viaszos testükről a szúrófegyver könnyedén lecsúszik, további problémákat eredményezve - talán az vágófegyver a legjobb választás.

SASSZÁRNYAK (9. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Hah! Képes vagy szárnyakat növeszteni a hátadból! A sasszárnyak segítségével fel tudsz repülni a földről! Döbbenetes, hogy milyen távlatok nyílnak meg előtted mostantól. Ahhoz, hogy felemelkedj, az alakváltás: AV 9 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. Ettől kezdve a levegőben repülve közlekedsz. A mozgás egy szomszédos mezőre mindössze 5 pontba kerül, és egy körben maximum 20 lépést tehetsz meg [Mivel a térképre csak tíz mező fér egymás mellé, részletes térképet sajnos csak az utolsó tíz berepült mezőről fogsz kapni]. Repülés közben mindent látsz, ami az adott mezőn van, de nem küzdesz meg a szörnyekkel, és nem létesítesz kapcsolatot más kalandozókkal. Repülés közben valamivel kevesebb élelemre van szükséged, mint normál mozgás közben. Ahhoz, hogy leszállj, újból az AV 9 parancsot kell kiadnod, 0 pontért. Ezután, ha már legalább 10 mezőt repültél, nem repülhetsz többet. Ha nem repültél még 10 mezőt, akkor annyit léphetsz még, amennyivel kevesebbet repültél 10-nél. Kör végén, táborozás előtt automatikusan leszállsz a földre. Egy körben csak egyszer szállhatsz fel, az alakváltás ugyanis nagyon megviseli a szervezetet.

KARAKTERLAP

Kate Lotte, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Dornodon követője vagy. Ez a 24. fordulód.

Erő: 14 Szint: 10 Merészség: 7/7 Magasság: 163 cm
IQ: 24 (26) Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 12 (13) Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 37/37 év
Egészség: 12 Életpont: 133/42 Jellem: gonosz (19) Tul. pont: 2
Szerencse: 14 (18) Varázspont: 64/16 Pénz: 180 arany Kép. pont: 9
Eddig összesen 115 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1112 TP-t kaptál. Jelenleg 13015 TP-d van. A következő szinthez még 3985 TP szükséges. Trófeáid: trikornis, khór darázs, sötét gnóm. A 21. fordulódban 1001 arany került a bankszámládra. 1021 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 11 dobófegyverek: 9 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); bumeráng (#249) (2 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 3 (+1) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 1
10. szerencsejáték: 1 11. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 15 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
karmazsin huhogó (#185), fabontó szójer (#71), manaelementál (#290)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP)
Papi varázslataid
tolvajszem (#2, 8 VP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
tüskepajzs (#30)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Rombolj porig egy világítótornyot.
2.) Irts ki egy mákrózsa bokrot, írmagja se maradjon!
3.) Végezz ki egy békésen legelésző alpesi tehenet, ne adjon több tejet!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 bumeráng (#249) 2 göcsörtös bunkó (#123) 2 lapockacsont (#33)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 3 kaja (#2) 4 tinta (#101)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(63,65) alpesi tehenek (#91), Dornodon oltár, tűzrakó hely (#1169), egy gnóm férfi
(64,64) élőholt quwarg (#202)
(64,66) Dornodon oltár, tetemember (#123), félelem-járó (#56)
(65,61) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 24. jellempróba
(65,62) egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, 34. jellempróba
(65,63) 24. jellempróba, oltár, vaskohó (#155), trappoló dinymák (#118)
(66,67) trollfák (#80), élőholt quwarg (#202)
(67,68) nektoraf (#355), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), 44. jellempróba, oltár, púpos burástya (#92)
(68,68) nekrofun (#173), Raia oltár, 47. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372), garokkok (#73)

Üzenet küldése a karakternek