232. forduló, 234. forduló, Veres Ardor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. dec. 17. 22h:51'
EZ A 1145. JÁTÉKHETED, 233. FORDULÓD
1146. játékheted kezdete: dec. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5280
SZÁMLA : XXXX

VERES ARDOR KALANDJAI


25 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [202,58] koordinátán.
A LVI. Ghallai Olimpián a következő tárgyat nyerted: olimpiai ezüstmedál. Valamint kaptál 200 aranyat. Az Olimpián kaptál 3 tudatpontot, és 40000 tapasztalati pontot.
A táborozás 11. napján találkozol egy kopasz, piros szemű, harcsabajszos troll férfival. Bőre színe zöld. Sheran apostola. Egy arany éjmedált, egy arany papi karkötőt, egy bozontfonatot, egy dentor vértet, egy Dühöngő nadrágját, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens alkarvédőjét, egy mind. jádekövét, egy monstrum vállvédőt, egy nekrofun medált, egy regeneráló gyűrűt, egy ritualista övet, egy ryuku függőt, egy ryuku futárcsizmát, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy topáz erényövet és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy adamantit gólem trófea, egy kamionoszaurusz trófea és egy aranyfecske trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Bíborhold előtt álló trikornis herceg. Jobb kezében egy teriád pörölyt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Ezusterem. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
A 11. napon ismét találkozol Ezusteremmel. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A 11. napon ismét összeakadsz Ezusteremmel. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 12. napon ismét találkozol Ezusteremmel. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A 14. napon összeakadsz egy szőke, rövid hajú, csillogó szemű kobudera nővel. Bőre bronzként csillog. Tharr eljövendő papja. Egy arany papi karkötőt, egy balkezes gyűrűt, egy boszorkánykendőt, egy dalebg.kristályvértet, egy grifftoll kesztyűt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy lajstrom medált, egy Luthius karkötőjét, egy mentát koronát, egy mind. jádekövét, egy őselemek köpenyét, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku futárcsizmát, egy ryuku vállvédőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Felszerelését egy triklem drakolder trófea, egy Quwaxotix trófea és egy bo'adhun éjhozó trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Bal kezében egy cápafogat tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasa egy idomított mutáns pók. Teherhordója is van: egy ryuku ostromteknős! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Peaky. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. 8 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Nézd csak meg a Mestert! Energikus mozgása látványnak sem utolsó! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+10 tvp ). Az aranytermő erszény 56 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 aranytűt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+60 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+230 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+44 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Megfejed a tüskés harci gromakot. (+3 kaja.) A lottó 1470. hetének nyerőszámai: 24, 7, 3. 1 db 0 találatos szelvényed volt. Elindult a Kutató verseny! Kutasd fel az ősi múlt titkait rejtő csatamezőket és egyéb rejtélyes tereptárgyakat, pusztítsd a szörnyeket, gyűjtsd a pontokat! (ld. enc.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 388.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 383.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 378.]

* 4. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Pszi energia árad szét testedben. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 373.]

* 5. KP: v 19 0 0 elmormolod a 19. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 368.]

kf 161 kézbeveszed/felveszed a 161. tárgyat
Elrakod a ryuku rövidkardot, majd a bal kezedbe veszed a nagy vaspajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 368.]

p 65 2 használod a 65. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+2 gonoszság.) Jellemed hamarosan gonoszra fog változni. Ha jellemed megváltozik, az igen kemény büntetéssel jár együtt istened részéről. [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 358.]

f 2445 2449 135 kísérletezel a 2445. tárggyal a 2449. tárggyal a 135. tárggyal
Kántálni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a varázsital főzése varázslatot! Kotyvasztani kezdesz. Kivirsz-kavarsz, közben mormolsz. Lassan a főzetbe szórod a komponenseket. Bugyogni kezd a trutyi! Borzasztó illata van. Amikor kiejted az utolsó varázsszót, lassan leveszed a tűzről. [-30 varázspont.] Lássuk az eredményt... Gyorsan felhörpinted a kész italt, nem is csalódsz az eredményben: (+8 max. ÉP. Ez az! Ez megfelelő recept volt! Ha tovább kísérletezel, nyilván újabb remek varázsitalok receptjére bukkansz. [10 pontot használtál fel, van még 348.]

h 1271 312 használod az 1271. tárgyat
Elültetsz egy borkonyó bibét Sheran cserepében, majd meglocsolod vízzel és isteni könnycseppel. Némi hajtás azonnal sarjadzani kezd, de még sok idő, míg leszüretelheted. [5 pontot használtál fel, van még 343.]

kut 50 kutatsz 50 pontért
Ásódat marokra ragadva, buzgón ásni kezdesz a csatamezőn. Egy szénné égett Thargodan tetemét látod, amelyen furcsa, elektromos szikrák futnak végig. Kibányásztál egy apró darabokra tört elf gerincet. Fújujj! Ocsmány halála lehetett. Tovább dolgozol. Jó ideje dolgozol már, amikor a távolból sejtelmes, csikorogva zörgő hangot hallasz. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy pszi őselementál jön feléd.

Egy pszi-acéltorony felrakása sosem árthat. Védekezően feszül agyad köré. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 41 életpontot sebeztél. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. A támadása szerencsére hatástalan volt. Teli erőből ezüstshurikent dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ezüstshuriken. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a pszi őselementál ködlő zsumókját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod a pszi őselementál testét. (3 támadással 162 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A pszi őselementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-15 pszi pont.) A pszi őselementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-13 pszi pont.) Kyorg hosszúpengével kegyetlenül összevagdalod a pszi őselementál jobb oldalát. (3 támadással 138 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szörny agyi energiáidból táplálkozik. (-17 pszi pont.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A teremtmény mentális energiádat falja. (-10 pszi pont.) Hoppálé! 3 pszi élősködő, poszogó mösze kapcsolódott a tudatodhoz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüstshurikent találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 71, gyógyulás: 0, összesen: -71 ÉP}

Futsz, mint az őrült, átugrálva az akadályokon. Megúsztad! Lihegsz, huhuhu. Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Sajnos semmilyen rejtett vagy eldobott tárgyat nem találtál. [50 pontot használtál fel, van még 293.]

m 4 mozogsz délre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[186,54] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Úgy gondolod, hogy a közeledő norpadolótika nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka II varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 18 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a norpadolótika testét. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Ezüstkarddal párszor kilyukasztod a norpadolótika szőrös gömbtestét. (5 támadással 154 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (8 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A norpadolótika beleharap a kezedbe. (1 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Ezüstkarddal felnyitod a norpadolótika testét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Csápjaival a norpadolótika lecsap a jobb karodra. (8 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 33 életpontot vesztesz.) A norpadolótika összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2 300 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 265, sebződés: 118, gyógyulás: 0, összesen: -118 ÉP}

Felfedeztél egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét.
[8 pontot használtál fel, van még 285.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[185,53] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a sűrű erdő. Utad során felfedezel egy kristálypalotát. Oldalt pillantva, meglátsz egy kihívás tornyát. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy egy hordóagyú mameluk hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy éjkornis. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka II varázslatot. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 39 életpontot sebeztél. Egy pusztító végzet varázslattal köszönt csatapartnered. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ezüstkarddal többször mélyen végigmetszed az éjkornis testét. (4 támadással 130 életpontot sebezve.) Az éjkornis sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (3 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A tőled elszívott varázsenergiát saját regenerálására fordítja. (-44 varázspont.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (4 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Ezüstkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az éjkornis jobb hátsó lábát. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az éjkornis nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Az éjkornis most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 9 arany, egy sárga erőöv, egy aranytű és egy fűszertartó. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 trikornis szarvat. 2 587 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 264, sebződés: 112, gyógyulás: 0, összesen: -112 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+40 életerő.) [26 pontot használtál fel, van még 259.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Szűk csigalépcsőn mész fel. A terem, ahová belépsz, világosabb, mint a lépcsősor, ahol majdnem orra estél. Odabent egy rikító színekbe öltözött elf fogad, aki Laenea néven mutatkozik be. Ismerteti a feladatodat. Könnyű próba elé állítanak, mindössze egy élőholt quwarg feltrancsírozása a feladat.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka II varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 35 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja az élőholt quwarg bal vállát. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Marokra fogva az ezüstkardot a másikra rohansz. Ezüstkarddal párszor kilyukasztod az élőholt quwarg bal középső lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az élőholt quwarg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 436 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 178, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


Teljesítetted a kalandot. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Egy körbejáró ökrök által üzemeltetett lift visz fel a következő szintre. Keleti kényelem! A kalandmester, egy kimondhatatlan nevű gnóm már vár rád. Ismerteti, hogy mi lesz a feladat. Nagyon hadar, úgyhogy csak másodszorra érted meg. A próba során intelligenciádat, tájékozottságodat kell bizonyítanod. Nagyon izgalmas és váratlan próba elé állítanak. Készíts el egy bogyógránátot! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Még arról sincs fogalmad sem, hogyan kell azt a tárgyat megcsinálni.
Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [20 pontot használtál fel, van még 239.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[184,52] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy ősi csatamezőt. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Anna Bella formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő vadász quwarg nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka II varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 43 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a vadász quwarg fejét. (4 támadással 20 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kyorg hosszúpengét ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Kyorg hosszúpengével többször mélyen végigmetszed a vadász quwarg potrohát. (5 támadással 171 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a vadász quwarg. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a vadász quwarg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 3 kaját. 1 797 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 234, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 tüskét. [12 pontot használtál fel, van még 227.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Az első helyen nem jársz sikerrel, ásni kezdesz egy másik ponton. Fütyörészni próbálsz munka közben, de igen ijesztően hangzik, úgyhogy inkább abbahagyod. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy szintszívó támad rád. Menekülsz, mint akit sóspuskával lőttek fenékbe. Átkutatod a környéket. Hosszas keresés után derül ki, hogy nem jártál sikerrel. [30 pontot használtál fel, van még 197.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[183,52] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy ezoterikus mardel. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka II varázslatot. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 50 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod az ezoterikus mardel bal hátsó lábát. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) A lény megtorpan egy pillanatra, és meredten rádbámul. Sziklamerev pillantással véded ki a gyilkos pszi sugarakat. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüstkardot. Vad csatakiáltással, felemelve az ezüstkardot a másikra támadsz. {CSTT:} Ezüstkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az ezoterikus mardel testét. (2 támadással 73 életpontot sebezve.) Az ezoterikus mardel belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 9 drótszőrt. 1 427 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 182, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze nyugatra látsz egy Tharr oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy kihívás tornyát. Északra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy ősdentor. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Egy láthatatlan védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Semmi hatás! Távolról méregfelhő II varázslatot lő rád a másik. 134 életpontot vesztettél. Hányni kezdesz (-12 támadás). Hideg veríték folyik végig a hátadon - ez a támadás egy öngyilkos vállalkozás volt! Túl sok sebet kaptál. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 134, gyógyulás: 0, összesen: -134 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Már a nagyapád is tudta, hogy ha egy pontosan két napja döglött vadászgörény balszemét képes vagy egy félórán át szopogatni, az többet ér, mint a falu gyógymágusa. Az egész csak gyomor kérdése. Szerencsédre éppen meglátsz egy megfelelőnek látszó dögöt, és a gyomrod is rendben van. (+42 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás).

(Továbbmész...) [182,52] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém (rézdarab) közelében vagy. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy kihívás tornya van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy ongóliant. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja az ongóliant bal lábát. (4 támadással 61 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (20 életpontot vesztettél.) Meglengetve a kyorg hosszúpengét ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kyorg hosszúpengével párszor kilyukasztod az ongóliant ragyás lábszárát. (4 támadással 175 életpontot sebezve.) Az ongóliant újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 56 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 236, sebződés: 76, gyógyulás: 0, összesen: -76 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+45 életerő.)

(Továbbmész...) [181,53] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy élőholt tigris. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 7 tüskét. [65 pontot használtál fel, van még 132.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Hmm! Hiszen itt van a feladvány rögtön az orrod előtt, a kúp oldalán:
Ghalla legszerencsétlenebb, legnyomorultabb teremtménye.
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [5 pontot használtál fel, van még 127.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[180,54] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen.

Találsz egy ősi csatamezőt. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Raia híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. [6 pontot használtál fel, van még 121.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nekiállsz, hogy ásóddal szétbonts egy nagyobb kupacot. Egy fehérre szikkadt koponya üreges szemgödrei merednek rád szemrehányón. Csontok, fájdalomkiáltásba torzult koponyák - használható cuccokat egyelőre nem találsz. Messze, a csatamező túlsó végén mintha apró alakok mozognának, lassan, nagyon lassan. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy szintszívó készül a lemészárlásodra. Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett. Alaposan körbevizsgálódsz. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [30 pontot használtál fel, van még 91.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[179,53] Vált a terep: ritka erdőben vagy. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Úgy gondolod, hogy a közeledő bávatag golombár nem jelenthet komoly veszélyt. A szörny nem látszik barátságtalannak. Azért óvatosan elkerülöd.

Észreveszel egy óriás liánt. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Syrac Hold orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy barátság szent tüzét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Hmm, csak egy trikornis herceg. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel nem jelzed támadás szándékát, ő se támad. Egy ideig csendben méricskélitek egymást, aztán a szörny továbbáll.

Egy apró vályogviskót pillantasz meg, melynek kéményéből vastag, fekete füst kígyózik az ég felé. A viskó mellett néhány birka legelészik. Látszik, hogy a ház igencsak rossz állapotban van: a tulajdonosnak vagy ideje, vagy ereje nincs arra, hogy karbantartsa a parányi házikót. Lehet, hogy itt lakik a sokat emlegetett erdei bölcs! (667. épület.)
Találkozol egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű kobudera férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre mint a hold sápadt ezüstje. Mozgása könnyed, szinte már légies. Ahogy a szemébe nézel, egy pillanatra mintha elvesztenéd az irányítást tested felett...
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Don Kermorwan. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. Percekkel később is a különös találkozás hatása alatt állsz... de már nem vagy képes felidézni a részleteket.
[6 pontot használtál fel, van még 85.]

be 667 bemész a 667. épületbe
Közelebb mész, és bekopogsz az ajtón. Valami motyogásféle hangzik bentről, amit igennek veszel. Belépsz. Odabent barátságos meleg fogad. Mindenfelé könyvek hevernek, és egy ócska, roskatag asztal mögött egy vénségesen vén öregapót pillantasz meg, orrán hatalmas okuláréval. Éppen egy megsárgult lapokból álló kötetet lapozgat.
- Sajnálom, de nincs semmim, amit megoszthatnék veled - mondja a bölcs reszelős hangon, majd ismét a könyvébe mélyed. Eltöprengesz, vajon hogyan tudnád társalgásra bírni. Hirtelen ötlettől vezérelve, kérdésekkel kezded bombázni a bölcset: hogyan lehet adamantitot bányászni? Hogyan juthatnál sárkányölő kardhoz? Merre lehet szuperpszi követ találni? A bölcs felemeli a kezét, türelmedet kérve. - sajnálom, de én leginkább a természettel, a mezőgazdasággal, meg hasonló dolgokkal foglalkozom, a hatalommal kapcsolatos dolgok nem izgatnak. Kérlek, ne zavarj. - a bölcs láthatóan megpróbál ignorálni. - Elbúcsúzol a könyvmoly bölcstől, és kilépsz a parányi vályogházikó ajtaján. [5 pontot használtál fel, van még 80.]

be 667 bemész a 667. épületbe
Közelebb mész, és bekopogsz az ajtón. Valami motyogásféle hangzik bentről, amit igennek veszel. Belépsz. Odabent barátságos meleg fogad. Mindenfelé könyvek hevernek, és egy ócska, roskatag asztal mögött egy vénségesen vén öregapót pillantasz meg, orrán hatalmas okuláréval. Éppen egy megsárgult lapokból álló kötetet lapozgat.
- Sajnálom, de nincs semmim, amit megoszthatnék veled - mondja a bölcs reszelős hangon, majd ismét a könyvébe mélyed. Eltöprengesz, vajon hogyan tudnád társalgásra bírni. Hirtelen ötlettől vezérelve, kérdésekkel kezded bombázni a bölcset: hogyan lehet adamantitot bányászni? Hogyan juthatnál sárkányölő kardhoz? Merre lehet szuperpszi követ találni? A bölcs felemeli a kezét, türelmedet kérve. - sajnálom, de én leginkább a természettel, a mezőgazdasággal, meg hasonló dolgokkal foglalkozom, a hatalommal kapcsolatos dolgok nem izgatnak. Kérlek, ne zavarj. - a bölcs láthatóan megpróbál ignorálni. - Elbúcsúzol a könyvmoly bölcstől, és kilépsz a parányi vályogházikó ajtaján. [5 pontot használtál fel, van még 75.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[179,54] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy kputtyintó csalán volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.


(Továbbmész...) [179,55] Egyre több a fa. Sűrű erdőben vagy. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Warrax előtt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Egy kék orchidea és néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy szervezetedben elmúlt a möszék nyomasztó hatása. Mosolyogva nézel a szoborra. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő.

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 63.]

ek 503 202 58 t. energia kisütése: 503 202 58
Elteleportálsz a kedvenc táborhelyedre.

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

178 179 180 181 182 183 184 185 186 187
51
52
53
54
55
56
(179,53) bávatag golombár (#165), erdei bölcs háza (#667), óriás lián (#208, belőle készíthető: #209), művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484), egy ismeretlen isten rúnaköve, szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), trikornis herceg (#261), Don Kermorwan (3838. kalandozó)
(179,54) oltár, 36. jellempróba, kputtyintó csalán (#247)
(179,55) művészi porolit (#720), tündöklő szobor (#1587)
(180,54) ősi csatamező (#263), 45. jellempróba, Raia oltár
(181,53) phua-kúp (#372), Tharr oltár, 48. jellempróba, élőholt tigris (#766)
(182,52) Tharr oltár, vaskohó (#155), 24. jellempróba, érclelőhely, ongóliant (#159)
(183,52) ezoterikus mardelek (#184), Tharr oltár, 47. jellempróba, ősdentor (#282)
(184,52) ősi csatamező (#263), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), Leah oltár, 46. jellempróba, vadász quwarg (#241)
(185,53) kristálypalota (#401), kihívás tornya (#502), oltár, Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), éjkornis (#228), élőholt quwarg (#202)
(186,54) norpadolótika (#226), Leah rúnaköve, oltár, 41. jellempróba

[202,58] Nocsak! Hiszen már ritka erdőben vagy! Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy trikornis herceg. A szörny nem látszik barátságtalannak. Azért óvatosan elkerülöd.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Thargodan csatamezőt. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Demizson. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy bűbájlidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

[-3 TU.] [5 pontot használtál fel, van még 58.]

f 2643 kísérletezel a 2643. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Hosszú idő telik el... Van egy jó ötleted, de a megvalósítás túl bonyolultnak látszik. (Ahhoz, hogy ezt a tárgyat feltalálhasd, magasabb IQ szükséges.) [10 pontot használtál fel, van még 48.]

f 328 kísérletezel a 328. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Eltelik egy óra... Semmi újra nem jöttél rá. [10 pontot használtál fel, van még 38.]

f 2642 kísérletezel a 2642. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Eltelik egy óra... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. [10 pontot használtál fel, van még 28.]

f 585 kísérletezel az 585. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Kutyából nem lesz szalonna, ebből a tárgyból se lesz semmi. [10 pontot használtál fel, van még 18.]

f 267 kísérletezel a 267. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Semmi okosat nem sikerült kisütni. [10 pontot használtál fel, van még 8.]

im imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

im imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

im imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

* 1. BP: h 163 0 0 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 3.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
0 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 3. BP: v 161 0 0 elmormolod a 161. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Kifejlődött a növény Sheran cserepében. Leszeded a termést, 2 borkonyó bibét. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 30, 10, 7.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 8 kaját habzsol be a ryuku ostromteknős. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 374 pontot. A következő körben tehát 377 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PAJZSHASZNÁLAT III. (549. TUDATI KÉPESSÉG)
Képességfának ezen a szintjén végre beavatást nyerhetsz a pajzshasználat magasiskolájába. Gondolom, tudod, hogy az egykor volt lovagrendek majdnem ugyanannyi időt és energiát szántak a pajzshasználat oktatásának, mint a fegyveres gyakorlásnak, és a kitüntetett figyelemnek nem csak hagyományőrző okai voltak. Se szeri se száma a vadonban azoknak a rémséges szörnyetegeknek, amelyek mindenféle, az ocsmánynál is ocsmányabb képességekkel rendelkeznek, kezdve a varázstárgyak tönkretételétől, egészen az életenergia elrablásáig. Ez pedig régebben is így volt, és ha egy lovag sikeresen akart kikeveredni egy rémséggel folytatott ádáz küzdelemből, nem ártott tudnia, hogy annak melyik csapását érdemes a pajzsával és melyiket a fegyverével hárítania. Ha elértél erre a szintre, már nem csak az elődök emlékeiből táplálkozó technikai fogások jutnak el könnyedén az elmédig, de a tudás is, ami hozzájuk kapcsolódik. Mostantól hatásosabban fel fogod ismerni a szörnyek ártó képességeit, és így pajzsoddal hatékonyabban fogsz tudni védekezni is ellenük. [Mostantól, ha pajzsot használsz, a szörnyek támadásai közül az utolsó nem fog ellened működni, hasonlóan az izomernyesztés hatásához (amivel a pajzshasználat III. összeadódik), de legalább egyféle támadási formája a szörnynek biztosan működni fog. Ez a tudati képesség nem védhető ki, hatása permanens, aktivizálást vagy TU elköltését nem igényli.]

YAURRI FELDERÍTŐ VERSENY
Őkirályi Fensége, I. Zaks Boelnir, a Varkaudarok végzete és a Thagrodanok leigázója, tovább küzd az élhető Yaurr birodalomért. Az elszaporodó szörnyek, a gyakori támadások akár más létsíkokról, mind-mind veszélyezteti a yaurri polgárok békés életét. Ráadásul most a "csatamezőkként" kategorizált helyeken a szokásosnál is nagyobb számban hemzsegnek. Éppen ezért Őfensége újabb szörnyvadászatot hirdet, csak ezúttal a "mászóhelyek" az ún. "csatamezők" a szörnyirtás fő célpontjai. (Nem csak a királyság határain belül!) Külön nehezíti a dolgot, hogy ezeken a helyeken különös lények bukkantak fel. A királyi animátorok gólemekként azonosították őket, a Királyi Teológiai Tanács pedig Fairlight küldötteiként. A Cselszövés Istenének céljai egyelőre ismeretlenek, de a gólemeknek pusztulniuk kell! A kalandozók és szörnyvadászok eredményeit számon tartják majd a gnóm kutatóállomások tudósai, így nincs szükség arra, hogy a királyi hivatalokban töltsék az értékes időt eredményeik lejelentésével. A jutalmakat az alanori és császárvárosi mágusrendek közösen ajánlották fel és készítik el, és a Trikornis Futárszolgálat kézbesíti őket.
(Játéktechnikai információk:
- A csatamezőkön +1 szörny jön az utolsó szörnyből.
- A csatamezőkön megölt összes szörnyet beszámolja az aleseménybe, és azok is erősödnek ilyenkor az esemény szörnyek erősödésének megfelelően.
- A csatamezőkön a szörnyek 50%-kal több TP-t érnek.
- Minden csatamező végén, ahol legalább 3 szörnnyel harcolt a karakter, egy plusz egyedi kincset talál.
- Minden csatamező végén van 20% esély arra, hogy a +1 szörny helyett, egy új, egyedi szörny jön, aminek egyedi kincse van.
- Ha az ERO parancs 2. paramétere 1, akkor a karakternek nem jön +1 szörny a csatamező végén, a neves szörny sem. Ha az ERO parancs 2. paramétere 2, akkor visszakapcsolja a +1 szörnyet.
- 600 megölt szörny után nincs se +1 szörny, se +50% TP, se egyedi szörny.)
A mini eventekből az alábbi linken tájékozódhattok: Kalandozók Versenye

OLIMPIAI EZÜSTMEDÁL (1788. TÁRGY)
Az olimpiai ezüstmedál értéke nem csekély, hiszen csak az Alanori Olimpián lehet megszerezni, mégpedig dobogóra jutással. A dicsőségen kívül más kedvező tulajdonsága is van, viselője erejét és ügyességét eggyel növeli, életerejét pedig 10-zel, ráadásul úgy, hogy nem veszi el a helyet más ékszerektől.

KARAKTERLAP

Veres Ardor, egy vörös, copfos hajú, zöld szemű mutáns férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran kántora vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 233. fordulód.

Erő: 28 (34) Szint: 24 Merészség: 7/5 Magasság: 173 cm
IQ: 32 (38) Támadás: 31 Agresszió: 5 Testsúly: 77 kg
Ügyesség: 31 (39) Védekezés: 59 Menekülés: 30 % Életkor: 6/6 év
Egészség: 25 (33) Életpont: 411/316 Jellem: semleges (-16) Tul. pont: 19
Szerencse: 33 (42) Varázspont: 738/0 Pénz: 2480 arany Kép. pont: 13
Tudatpont: 25/4 Pszi pont: 172/123 Halhatatlanság: 1 %
Eddig összesen 1250 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 549 TP-t kaptál. Jelenleg 1 268 101 TP-d van. A következő szinthez még 131 899 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, Blounther apó, orbitális mackósajt. A 208. fordulódban 2102 arany került a bankszámládra. 2477 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 9/19 ökölvívás: 6/0 szúrófegyverek: 12/21
vágófegyverek: 29/89 (+9%) ütőfegyverek: 12/58 lőfegyverek: 24/22 (+5%)
dobófegyverek: 2/96 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: ezüstkard (#325) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); mérg. ubuk tüske (#137) (5 -14.); nyílvessző (#108) (15 -); ezüstshuriken (#327) (998 .);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikus nyomkodás kikapcsolva
202,58 mezőn táborozol
Teleport hatása alatt állsz, melynek induló koordinátája 179,55
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 216
Kedvenc táborhely: 202,58
Feltételes varázskő használat: 1 százalék varázspont alatt.
Ha elfeledkezel az olimpiai jelentkezésről, és léptél az előző 1 hónapban, automatikusan jelentkezel az olimpiára az induláskor. (Ezt a beállítást H 1 50 888-cal tudod kikapcsolni.)
JLKzott minoszkúpok: 65, 56, 62, 61, 64, 60, 57, 63

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 61 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 27/12 (+36%) 2. nyomkövetés: 47/51 3. lopás: 1/0
4. mászás: 15/44 5. csapdakészítés: 23/13 (+7%) 6. csapdaészlelés: 6/81
7. gyógyítás: 44/29 (+57%) 8. titkosírás: 6/3 9. felderítés: 29/0 (+12%)
10. szörnyidomítás: 17/14 11. teológia: 30/85 (+3%) 12. taumaturgia: 34/90 (+19%)
13. szerencsejáték: 2/60 14. versengés: 11/43 15. harcművészetek: 2/71
16. zene: 10/99 17. szörnyismeret: 17/98 18. pszi: *24/100
19. zárnyitás: 3/47 20. vadászat: 15/81 21. bányászat: 28/41 (+12%)
22. úszás: 16/40 23. főzés: 9/69

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 200

FELTÉTELES PARANCSOK (még 38 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért csak 226. fémet, vagy jobbat
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 10 darabot )
elfogod vadtrollt (#70) fedett veremmel (#219), gorombillát (#38) háló-csapdával (#220), emberevőt (#119) fedett veremmel (#219), arató csattanatot (#144) fedett veremmel (#219), sivatagi doareget (#240) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, kártyabarlang (9)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
nyuhaj karbin (#110)
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
Északi Druida Szövetség (#9109), semlegesek (#989), jók (#990), bűbájlidérc (#761), őrült varázsló (#255), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP)
városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP) Symulf rúnája (#182, 12 VP, 5 TVP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP)
állatvédelem (#192, 25 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) teljes gyógyulás (#133, 50 VP, 5 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) fiatalítás (#140, 40 VP, 10 TVP) természet haragja (#141, 20 VP)
életpajzs (#142, 16 VP) esszenciavédelem (#165, 15 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13) tulajdonságpajzs (#26) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 20)
izomernyesztés (#33), mágiatörés (#35), villámcsapás (#50), lángcsóva (#31), természet haragja (#141)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 20)
védelem tűz ellen (#38), hhaar burka II (#162), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 11, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) villámcsapás (#50) >> vark. nekromanta (#173)
villámcsapás (#50) >> sötét főgnóm (#136) tudatrombolás (#111) >> téfea magoflux (#98)
villámcsapás (#50) >> jégtroll (#164) villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180)
villámcsapás (#50) >> gnóm szolgáló (#181) villámcsapás (#50) >> ongóliant (#159)
villámcsapás (#50) >> Tguarkhan (#212)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 11, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tükörpajzs (#101) >> kőkorszaki szaki (#109) védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
ryuku ostromteknős (#362) (málhás: +45 kg teher) státusz: OK
tüskés harci gromak (#156) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Papjaimat anyagi megfontolások nem vezérlik. Imádkozz úgy, hogy a nálad levő tárgyak összértéke 30 arany alatt van!
2.) Állandó küldetésed a gonosz által okozott pusztítás helyrehozása. Revitalizálj egy borkonyó cserjét! (számláló: 0)
3.) Micsoda visszataszító, a természet harmóniáját megcsúfoló lényt fedeztek fel híveim! Az átokmurgattyú csak is a Thargodanok fattya lehet. Végezz kettővel! (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): új. helytartói hivatal (563): új. fényűző villa (600): kész. királyi palota (650): 70. labirintus (169,29). kőtorony (664): kész. erdei bölcs háza (666): új. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod. Invázióügyi Minisztérium (687): többek közt 215. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (762): 193. labirintus (183,37). léghajóállomás (817): új. isbai jósda (831): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
33, 34, 35, 36, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 68, 70, 72, 73, 81, 126, 130, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 193.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 3, 12, 16, 26, 33, 35, 36, 38, 40, 44, 46, 47, 49, 52.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 5, a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 500.
A morf invázióban megölt morfok száma: 45, az összesen kapott pontszám: 4500.
Olimpiai helyezéseid: első hely az 1. kategóriában a(z) 56. olimpián.
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 4, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 406.
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény:
Megölt szörnyek: 0. Szerzett pont: 0. Beállított erő: 0 Összpont: 2916

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a fák ereje (170)
beszéd állatokkal (171)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 33 TU. szükséges még: 17 TU.
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 320 TU szükséges.)
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fehér morfplazma (#2445) 1 gyöngymangó (#135) 5 isteni könnycsepp (#260)
1 narancs morfplazma (#2449) 22 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
55 arany (#50) 2 aranytű (#272) 1 borkonyó bibe (#312)
9 drótszőr (#37) 1 fűszertartó (#210) 2 kaja (#2)
1 kék orchidea (#68) 7 mákrózsa virág (#56) 1 sárga erőöv (#276)
1 trikornis szarv (#198)


Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Nyugaton a helytartói városokban és Biztosrévben táborozó NJK-k picit bővítették a tárgylistájukat.
* - A Pozitív síkon a kiégett tereptípuson megnöveltük a vadászható kaja mennyiségét.
* - A Yaurr felderítőversenyben levettük a +33% erősítést a csatamezőkre generált +főszörnyről és a gólemekről.
* - Nyugaton nem jöhet mahomi gólem és tükörgólem a Yaurri felderítőverseny folyamán.
* - A Yaurri felderítő verseny nem érvényes a moa romokra, elhagyott kalózhajóra, elhagyatott házra, halálkúpra és szirén gyöngypalotára. Itt nem számolja a szörnyeket az eseményben, nincs plusz TP, plusz szörny, se pluszkincs.
* - E parancs közben kisült FGY-re nem vonta le a TVP-t a program. A hibát javítottuk.
* - Automatikusan kisülő pszi-gyűjtésért nem vont TVP-t a program. A hibát javítottuk.
* - A termikekre (9097) kiadott FTV-k zavart okoztak a varázslat kiválasztásánál harc közben. A hibát javítottuk.
* - Az Élet földjétől kezdve kiszedtük a hártya- és árnytárgyakat a kutatnivalókból. Az Élet földje mászóhelyein az árnytárgyak benn maradtak.
* - A Résföldön tovább növeltük az esélyét annak, hogy Blobbakish dob sebző rúnát.
* - A Résföldön megnöveltük a ryuku rúnatekercs esélyét a lebegő platformban és kristálytoronyban.
* - Feltételes ÚSZás parancsnak (FUSZ) meg lehet adni 2. paramétert. Az ilyen sorszám alatti tereptárgyaknál nem súl ki.
* - Az eltűnő padló laborintus csapdában egyféle tárgyból maximum 10 db tárgy semmisülhet meg.
* - Az öntözés és életszívás varázslatok az isteni síkokon nem tudnak tereptípust változtatni.
* - A nyugati quwarg labirintusba (244) bekerült egy kronokristály.
* - A varázstárgy készítése varázslat ára nyugaton az 1 millióról 90000 aranyra csökkent.

Üzenet küldése a karakternek