221. forduló, 223. forduló, Ezusterem összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jún. 25. 9h:04'
EZ A 222. JÁTÉKHETED, 222. FORDULÓD
223. játékheted kezdete: jún. 26.
A következő fordulódat legkorábban a 223. játékhéten tudjuk betáplálni.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2061
SZÁMLA : XXXX

EZUSTEREM KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [160,22] koordinátán.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a tűzfőnix (ld. enc.), az északi tűzsárkány (ld. enc.), a királyi palotaőr (ld. enc.), az alanori csatamén (ld. enc.), a káoszteknőc (ld. enc.) és a Rughar familiárisa (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) kvazár pajzsot (ld. enc.), kvazár kardot (ld. enc.), bev formázó mintát (ld. enc.), cru formázó mintát (ld. enc.), din formázó mintát (ld. enc.) és Fairlight köpenyét (ld. enc.). Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+8 tvp ).
Egy zsúfolt város utcáján mész előre, körülötted zajlik az élet. Te azonban csak mész előre, udvariasan, de határozott mozdulattal törsz magadnak utat a tömegben, figyelemre se méltatva a kofák, árusok és vásárlók zsivaját. Néhányan téged is megszólítanak, de nem is figyelsz rájuk. Már majdnem az utca végére érsz, mikor hirtelen minden elcsendesedik körülötted, és mindenki rád bámul. Vajon mi történhetett? Végignézel magadon, de nem látsz semmi különöset, ennek ellenére a néma tekintetek végig követnek, míg gyorsan el nem tűnsz az egyik közeli sikátorban. Az biztos, ezután jobban fogsz figyelni a körülötted zajló eseményekre, határozod el magadban, mikor felkel a nap és felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+77 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+101 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+61 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-4 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) A lottó 1291. hetének nyerőszámai: 26, 17, 21. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 12 arany nyereményt kapsz.
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy zoloboo sámán nyomára bukkansz. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka II varázst. A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Egy izomernyesztés varázslattal köszöntöd a másikat. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled éhínség varázslatot lő rád. Semmi hatás! A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Villámgyorsan félrepördülsz. Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót a másikra rontasz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd a zoloboo sámán fekete testét. (5 támadással 250 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a zoloboo sámán bal lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a zoloboo sámán nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 19 életpontot vesztettél. A zoloboo sámán összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Követed a nyomokat. Megtaláltad a búvóhelyét! Szereztél 1 varázskövet. Jól harcoltál! (+31 varázspont.) 2 494 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 272, sebződés: 41, gyógyulás: 5, összesen: -36 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [7 pontot használtál fel, van még 499.]

* 1. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 494.]

* 2. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy végső mozdulattal előhívod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 494.]

* 3. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 489.]

h 1167 2 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag buggyantott tojást támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom volt! Hatása is egyedülálló, üdének, frissnek érzed magad. (Fiatalodtál 1 évet.) 776 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 486.]

h 1271 135 használod az 1271. tárgyat
Előveszed Sheran cserepét, és egy gyöngymangót ledugdosol a benne lévő földbe. Ezután megöntözöd vízzel, majd isteni könnycseppel. Egy apró hajtás azonnal kinő a földből, de míg ebből szüretelhető növény lesz, némi időnek el kell telnie. [5 pontot használtál fel, van még 481.]

ef 3 energia fejlesztése 3
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-3 TU.] [30 pontot használtál fel, van még 451.]

ek 7 3 1 t. energia kisütése: 7 3 1
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+1 mászás.) [-1 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 451.]

m 4 mozogsz délre
[160,23] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy ezoterikus mardel. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az ezoterikus mardel szőrös testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A lény koncentrál egy hangyányit. Sziklamerev pillantással véded ki a gyilkos pszi sugarakat. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd az ezoterikus mardel szőrös testét. (4 támadással 208 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigvágod az ezoterikus mardel jobb vállát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 9 drótszőrt. Kiváló munka volt (+31 varázspont). 1 617 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 253, sebződés: 25, gyógyulás: 5, összesen: -20 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy kristálypalotát. Oldalt pillantva, meglátsz egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Elvégzed a megfelelő rítusokat: érzed, ahogyan az erő és akarat diadalt fog aratni a gravitáció felett. Zihálva veszed a levegőt, mire a palota tetejére érsz. Van itt egy zafírkupolájú torony, melynek bejárati ajtaja nyitva áll! Belépsz. Gyönyörű! Idebenn minden tündöklik, és fanfárok hangját hallod. No lássuk, van-e valami mozdítható! Zajt hallasz: csak nem a főbérlő? Sarkon fordulsz. Egy átokmurgattyú!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka II. Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Ellenfeled elernyed. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja az átokmurgattyú testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az átokmurgattyú farkát. (2 támadással 104 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod az átokmurgattyú bal karját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Az átokmurgattyú feléd szúr agyarával, de nem talál. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szopókövet. Az áldott kő és a szopókő semlegesítik egymást. Jól harcoltál! (+31 varázspont.) 1 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Döbbenten konstatálod, hogy újabb alak közeledik feléd. Egy szubreális vámpír!

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka II létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy a halál szava. Semmi hatás! Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szubreális vámpír ködös testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szubreális vámpír ködös testét. (3 támadással 157 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod a szubreális vámpír testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. Kiváló munka volt (+31 varázspont). 2 204 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 180, sebződés: 17, gyógyulás: 4, összesen: -13 ÉP}

Ez az! Turkálni kezdesz a csillogó kristálycuccok között, kincset keresve. Ez az! Egy fiókban találtál 4 varázskövet. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy roguena lehet. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka II varázslatot. Ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a roguena bal vállát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Marokra fogva a troll klopfolót ellenfeledre rontasz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd a roguena testét. (4 támadással 212 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal súrolod a roguena testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A roguena karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Borzalmas fejfájásod lesz. (-2 minden tulajdonságodra kör végéig.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. Jutalmad nem marad el (+30 varázspont). 2 072 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 252, sebződés: 11, gyógyulás: 3, összesen: -8 ÉP}

[46 pontot használtál fel, van még 405.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 405.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-15 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 403.]

m 1 mozogsz északkeletre
[161,22] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy kihívás tornyát. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Skinhead. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy bávatag golombár. Valahogy hiányzik belőletek ezúttal az igazi harci szellem. Unottan végigméritek egymást, aztán továbbálltok.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy mammut zombi száll szembe veled.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka II varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a mammut zombi testét. (5 támadással 108 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Troll klopfolóval néhányszor megcsapod a mammut zombi testét. (5 támadással 257 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor meglegyinted a mammut zombi fejét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a mammut zombi néhányszor agyarával! (2 támadástól 63 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +13 ÉP.) A hideg átjárjai tagjaid (-8 védettség). Troll klopfolóval párszor keményen megütöd a mammut zombi testét. (5 támadással 239 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor meglegyinted a mammut zombi bal hátsó lábát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a mammut zombi agyarával. (2 támadástól 75 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +15 ÉP.) Végtagjaid lefagynak (-8 védettség). Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 689, sebződés: 138, gyógyulás: 28, összesen: -110 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. [6 pontot használtál fel, van még 397.]

ek 6 2061 t. energia kisütése: 6 2061
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 45 életpontot! [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 397.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+28 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 367.]

be 502 3 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 3. szinten. Kifizeted a gnómnak a 15 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy hosszú falétra vezet feljebb. Felmászol rajta, és hamarosan az egyik teremben találod magad, ami vélhetőleg egy tányérszerű kiszélesedés belseje. A kalandmester, egy Vörösszakállú Balrin nevű törpe már vár. Kezet fog veled, majd ismerteti a próba mibenlétét. Nem bonyolult a próba. Egyszerűen csak véget kell vetned egy csontváz lord életének!

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy jégcsóva varázslat. 16 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd a csontváz lord fejét. (3 támadással 136 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megkarcolod a csontváz lord testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a csontváz lord minden csapását hárítanod. (3 támadástól 23 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. Véres nyál csordul ki a csontváz lord száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 39, gyógyulás: 5, összesen: -34 ÉP}


Kiálltad a próbát. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Falba illesztett kapaszkodók vezetnek feljebb. Sehol egy lépcső! Kétségbeesetten körülnézel, de aztán mászni kezdesz felfelé. Odafent egy hatalmas szakállú, páncélt viselő törpe vár. Bemutatkozik, a neve Nagyszakállú Tarfin. Ő lesz ezen a szinten a kalandmestered. Rögtön a tárgyra tér, ismerteti a próbát. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. Most bebizonyíthatod, hogy mestere vagy a tárgyak fabrikálásának. Csinálj egy bumerángot! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] - Gyerekjáték - jegyzed meg. Előveszed a szükséges komponenseket, és elkészítesz egy bumerángot 648 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. A kalandmester gratulál, és megmutatja, hol jutsz fel a következő feladathoz. Egy körbejáró ökrök által üzemeltetett lift visz fel a következő szintre. Keleti kényelem! A kalandmester, egy kimondhatatlan nevű gnóm már vár rád. Ismerteti, hogy mi lesz a feladat. Nagyon hadar, úgyhogy csak másodszorra érted meg. A feladat a következő: a kalandmester mond harminc találós kérdést, legalább huszonötre helyesen kell válaszolnod. Minden válaszra 1 perced van maximum. Indul a játék. Úgy érzed, nem forog elég jól az agyad, meg a kérdések is elég idétlenek. A kérdéseknek kevesebb, mint felére tudsz csak válaszolni.
Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [30 pontot használtál fel, van még 337.]

m 2 mozogsz keletre
[162,22] A fák sűrűsödnek, az erdő fenyegetőbbé válik. Felfedeztél egy mínosz-kúpot. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó...
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged.
- Ez egy vortexmágus! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka II varázslattal készülsz a csatára. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Ellenfeled elernyed. Egy tűzgolyó varázslatot dob rád a másik. 198 életpontot vesztettél. Meglengetve a troll klopfolót a másikra támadsz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vortexmágus bal lábát. (5 támadással 273 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolgatod a vortexmágus ködlő lábát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 207 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 315, sebződés: 405, gyógyulás: 0, összesen: -405 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+90 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+78 életerő). [-15 varázspont.]
Már messziről kiszúrod a boszorka sátrát, és abba az irányba indulsz.
- Nincs itt minden - förmed rád rögtön a boszorka, majd mérgesen végigvizsgálja mi van nálad a kértekből. - Itt a csuklyavirág. Még szerencse, erre épp most szükségem van. - mondja, és a sarokba hajítja a tárgyadat. A boszi kis morgolódás után úgy dönt, más tárgyakat kér tőled. Mielőtt kilépnél az ajtón, emlékezetedbe vésed, miket kell hoznod: 1 halcsont, 4 fémrúd, 25 smirglilevél, 1 bunthar bőr, 1 raptor szablya.
A cirkusz bejáratához közel, egy eldugott sikátorban, hevenyészett módon felhúzott sátorra leszel figyelmes. Elsősorban az előtte ülő morc árnymanó kelti fel figyelmed, majd az előtte heverő kártyákból levonod a következtetést: itt próbára teheted, mennyire konyítasz a szerencsejátékhoz. Közlöd a fickóval, hogy játszanál.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Megvizsgálod, milyen lapokat kaptál: 2 Tisztítótűz, 1 Aranyeső, 1 Influenza, 1 Sötét motyogó. Ez egy pár! Az árnymanó rövid tétovázás után emel a téten. Biztos vagy benne, hogy határozatlansága is csak a színjáték része lehetett, úgyhogy inkább hagyod, hogy kevesebb pénzt nyerjen, eldobod lapjaidat. 970 tapasztalati pontot kaptál. Úgy érzed 30 aranyat kidobtál az ablakon. Mérgesen hagyod ott profin játszó ellenfeled.
Hirtelen a szirén labirintusát rejtő sátor bukkan fel az orrod előtt. Kedved támad újra próbára tenni tudásod és szerencséd. Átadod az ajtónál álló férfinak a tárgyaidat, majd belépsz az útvesztőbe. Határozott léptekkel indulsz meg a két továbbvezető folyosó közül az egyiken, de amikor visszaérkezel abba a terembe, ahonnan elindultál, kicsit elkeseredsz. Aztán egy kósza ötlettől vezérelve tüzetesebben átvizsgálod a helyet, még egy eldugott járatra leszel figyelmes. Alaposságodat áldva ezen folytatod utad. Hamarosan megéhezel. Körülnézel, hogyan csillapíthatnád éhséged. Amikor megpillantod az apró rágcsálót a fal tövében, elmosolyodsz. Hangtalan léptekkel mögéosonsz, majd tenyered élével kupán csapod. Miután a fehérjedús húsfalatokkal degeszre tömted magad, továbbindulsz. Amint felhangzik a csodálatos szopránhang, felismered: a szirén énekét hallod. Tudatod próbál derekasan ellenállni a kísértésnek, hogy megnyíljon a külső hatásoknak, de nem bírja sokáig. A robbanásszerű boldogságérzet szinte leteper a lábadról: közben a legszívesebben szárnyalnál a felhők felett, mint egy griffőnix, és úgy érzed, képes is lennél rá. Amikor magadhoz térsz, hirtelen nem is tudod hol vagy, majd amikor eszedbe jutnak a közelmúlt eseményei, remegő térddel visszasétálsz a startvonalhoz. 970 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd bánatosan utadra indulsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. A fák között biztos búvóhelyet találsz. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Azonnal rájössz, hogy egy Leoneydeas ijesztett meg. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy mammut zombi áll veled szemben.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka II varázst. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Troll klopfolóval többször eltalálod a mammut zombi testét. (5 támadással 266 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvagdalod a mammut zombi testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Beléd öklel a mammut zombi! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 83 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +17 ÉP.) A hideg átjárjai tagjaid (-8 védettség). Troll klopfolóval többször eltalálod a mammut zombi tömzsi lábát. (5 támadással 257 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal párszor súrolva eltalálod a mammut zombi fagyott bőrét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a mammut zombi. (2 támadástól 75 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +15 ÉP.) A rettenetes hidegtől elgémberedsz (-8 védettség). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 603, sebződés: 158, gyógyulás: 32, összesen: -126 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra.
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+76 életerő). [-15 varázspont.] [52 pontot használtál fel, van még 285.]

tim 50 titkosírás megfejtése 50 pontért
Hozzálátsz, hogy minél több jelet megfejts a mínosz-kúpban talált titkosírásból. A hosszú munka után az eredmény csekélyke.

a á b c d e é f g h i j k l m n o ö p q r s t u ü v w x y z . ,
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
[50 pontot használtál fel, van még 235.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmondtad az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+81 életerő). [-15 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 233.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[163,23] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Kaqxar, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő csapat q. rohamosztagos mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka II. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy izomernyesztés. Ellenfeled elernyed. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a q. rohamosztagos testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót a másikra rontasz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a q. rohamosztagos testét. (5 támadással 264 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvagdalod a q. rohamosztagos jobb középső lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (9 támadástól 52 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +11 ÉP.) Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a q. rohamosztagos testét. (4 támadással 210 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy megvágod a q. rohamosztagos fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (4 támadástól 22 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2 494 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 520, sebződés: 74, gyógyulás: 16, összesen: -58 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy mammut zombi áll veled szemben.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka II varázslatot. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a mammut zombi testét. (5 támadással 98 életpontot sebezve.) Meglengetve a troll klopfolót a másikra rohansz. Troll klopfolóval többször eltalálod a mammut zombi testét. (5 támadással 261 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolgatod a mammut zombi testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Agyarával a mammut zombi a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 82 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +17 ÉP.) A hideg átjárjai tagjaid (-8 védettség). Troll klopfolóval néhányszor megcsapod a mammut zombi testét. (5 támadással 254 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor meglegyinted a mammut zombi testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Beléd öklel a mammut zombi! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 99 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +20 ÉP.) Végtagjaid lefagynak (-8 védettség). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 695, sebződés: 181, gyógyulás: 37, összesen: -144 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra.
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+84 életerő). [-15 varázspont.]

(Továbbmész...) [164,24] A sík vidéket bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy szánalmas pondró közeledik. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka II létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy izomernyesztés. A lény immúnis erre a varázslatra! Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a szánalmas pondró összehúzódó redőit. (5 támadással 125 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Szerencsére féreugrottál. Marokra fogva a troll klopfolót ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szánalmas pondró testét. (5 támadással 336 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvagdalod a szánalmas pondró testét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) A szánalmas pondró belecsíp a derekadba. (1 támadástól 110 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +22 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szánalmas pondró bal oldalát. (5 támadással 299 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal párszor súrolva eltalálod a szánalmas pondró testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A szánalmas pondró belecsíp a derekadba. (1 támadástól 121 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +25 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Túl erős az ellenfeled. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 857, sebződés: 231, gyógyulás: 47, összesen: -184 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+90 életerő). [-15 varázspont.] A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy mammut zombi.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka II védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Ellenfeled elernyed. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a mammut zombi jobb első lábát. (5 támadással 105 életpontot sebezve.) Meglengetve a troll klopfolót a másikra ugrasz. Troll klopfolóval párszor keményen megütöd a mammut zombi jobb oldalát. (5 támadással 248 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor megkarcolod a mammut zombi fagyott bőrét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a mammut zombi agyarával. (2 támadástól 90 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +18 ÉP.) Tagjaid ledermednek (-8 védettség). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 394, sebződés: 90, gyógyulás: 18, összesen: -72 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet.
(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+83 életerő). [-15 varázspont.] Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
Összeakadsz egy fekete, copfos hajú, kék szemű, rövid bajszú ember férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr tanítványa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy borostyán függőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy gyöngysort, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.gyémántját és egy tankány karmot visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy kultúrmasztodon trófea és egy zoloboo sámán trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy tűzförgetegből kilépő ember. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Érzékeled auráját: az ő jelleme is semleges.
Összeismerkedtek. Az ő neve West'Kobhajczy. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[18 pontot használtál fel, van még 215.]

ek 6 2061 t. energia kisütése: 6 2061
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 215.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+87 életerő). [-15 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 213.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[165,25] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Látsz egy quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő.
(Feltételes támadás:) Egy Raia szent lovagja! Ezt kerested. Itt csata lesz.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka II varázst. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Ellenfeled elernyed. Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót a másikra rontasz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd a Raia szent lovagja jobb karját. (5 támadással 256 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megvagdalod a Raia szent lovagja fejét. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) A Raia szent lovagja fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (3 támadástól 47 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +10 ÉP.) Papi rangod egy IMádkozásnyit csökkent. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Szereztél 1 ezüsttőrt. 3 098 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.)
{Csatastatisztika; sebzés: 299, sebződés: 47, gyógyulás: 10, összesen: -37 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Ó! Hiszen ez egy csontgólem. Amikor elhal a zaj, előmászol.

(Továbbmész...) [166,25] A síkságot sűrű erdő váltja fel. Vastag liánok fonják át-meg át a fák kiálló gyökereit. Felfedeztél egy vapár cserjét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy zoloboo sámán közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka II varázslatot. A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy éhínség. Semmi hatás! A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Villámgyorsan félrepördülsz. Meglengetve a troll klopfolót a másikra ugrasz. Troll klopfolóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a zoloboo sámán jobb karját. (5 támadással 246 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy eltalálod a zoloboo sámán csontos karját. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a zoloboo sámán minden csapását hárítanod. (2 támadástól 49 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +10 ÉP.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 22 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Követed a nyomokat. Megtaláltad a búvóhelyét! Szereztél 1 varázskövet. 2 494 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 268, sebződés: 71, gyógyulás: 10, összesen: -61 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt hadúr.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka II varázst. Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Ellenfeled elernyed. Marokra fogva a troll klopfolót ellenfeledre rohansz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt hadúr testét. (5 támadással 249 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal mély sebeket nyitva megvagdosod az élőholt hadúr testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Az élőholt hadúr karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Az élőholt hadúr karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 2 967 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 290, sebződés: 39, gyógyulás: 9, összesen: -30 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy zombi mester.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka II varázst. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a zombi mester rotható húsát. (5 támadással 274 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal mély sebeket nyitva megvagdosod a zombi mester foszladozó testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a zombi mester meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +6 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 2 260 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 316, sebződés: 30, gyógyulás: 6, összesen: -24 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 gernim balzsamot.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 679 (limit: 800), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 72320.
[12 pontot használtál fel, van még 201.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Nem tudod, hogy a kólabokor miről kapta nevét, de a furcsa, hosszúkás gyümölcsből kinyerhető barnás folyadékot te is kedveled. Mivel gyógyhatása nem túl erős, a fél bokrot leszüreteled, és jól teleiszod magad. Egy nagyot böffentesz, és máris jobban érzed magad. (+42 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 171.]

m 4 mozogsz délre
[166,26] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy ősi csatamezőt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. [6 pontot használtál fel, van még 165.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Kinézel egy helyet, ahol több fehér csont is kimered a föld alól, és ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Az első helyen nem jársz sikerrel, ásni kezdesz egy másik ponton. Fütyörészni próbálsz munka közben, de igen ijesztően hangzik, úgyhogy inkább abbahagyod. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy szintszívó támad rád.

Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót ellenfeledre támadsz. Troll klopfolóval kegyetlenül megütöd a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 44 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal alaposan megvágod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) A szintszívó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 348 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 19, gyógyulás: 4, összesen: -15 ÉP}

Folytatod az exkavációt. Valamit kifordít az ásód. A következő kincseket találtad: egy rézsisak. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy csontváz védelmezi a vadászterületét.

Marokra fogva a troll klopfolót ellenfeledre rontasz. Troll klopfolóval kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 47 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigmetszed a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 58 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 11, gyógyulás: 3, összesen: -8 ÉP}

Na, most már ideje lenne egy kis nyugalomnak! Újabb adag földet termelsz ki. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét.

Elszántan a másikra rohansz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc testét. (2 támadással 99 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +7 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 660 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 33, gyógyulás: 7, összesen: -26 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy csontváz lord támad rád.

Ellenfeled láthatatlan védekező varázslattal készül a csatára. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy tűzeső. 29 életpontot vesztettél. Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót ellenfeledre rohansz. Troll klopfolóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz lord bal lábát. (3 támadással 146 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvágod a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a csontváz lord újra meg újra lecsap. (3 támadástól 65 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +13 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. A csontváz lord összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 1 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 94, gyógyulás: 13, összesen: -81 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. Ez az! Rábukkantál az igazi zsákmánytermő-vidékre: Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy szöges páncél, egy bakkura csizma, egy orgyilkos tőr, egy bőrsisak és egy bronzhegyű lándzsa. Sírlidérc-osztag közeledik, minden bizonnyal urukat akarják megbosszulni. Te itt ma már eleget tápoltál! Kereket oldasz. [30 pontot használtál fel, van még 135.]

szk 153 keresed a 153. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy quwarg királynőt. [0 pontot használtál fel, van még 135.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 135.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 134.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 134.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Kifejlődött a növény Sheran cserepében. Leszeded a termést, 3 gyöngymangót. Végtagjaid felengednek, ahogy a dermedtség elmúlik. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 17, 20, 23.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját habzsol be a sivatagi doareg. Egy kaját fal föl a gyilkos szilmill. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Itt az ideje, hogy jobban kiaknázhasd a szörnyismeret tudásod nyújtotta előnyöket. (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 134 pontod maradt, ebből a következő körre 134 pontot vihetsz át. Kapsz még 363 pontot. A következő körben tehát 497 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TŰZFŐNIX (215. SZÖRNY)
A tűzfőnix - nevével ellentétben - sokkal közelebbi rokonságban van a griffekkel, mint a főnixekkel. Nevét onnan kapta, hogy a regék szerint a főnixhez hasonlóan képes hamvaiból feltámadni. Külsőre is a griffekre hasonlít: párductestű, világos szőrzetű lény, a hátán két hatalmas, tollas szárnnyal. A tűzfőnix nagyon ritka állat - ennek egyik oka, hogy csak azok előtt mutatkozik, akiket arra érdemesnek talál. Régi feljegyzések szerint a legtöbb tűzfőnix VI. Atriniu, az "Ezüstkirály" uralkodása alatt élt a világon, számukat ekkor mintegy százötvenre becsülték. Magának Atriniunak az udvarában is megtalálhatók voltak: gyorsaságuk és bátorságuk miatt elsősorban felderítő- és futárfeladatokat láttak el. Izmos testük miatt nagyon jó hátasoknak bizonyultak (ekkor sajnos nem tudtak felemelkedni a földről), ha hajlandók voltak megtűrni lovasukat a hátukon. Mert a tűzfőnixet nem lehet "megszelídíteni" vagy "beidomítani". Erre nincs is szükség, mivel nagyon intelligensek (telepatikus képességeik is igen fejlettek), de csak azoknak segítenek, és tűrnek meg maguk mellett, akiknek tetteikkel sikerült elnyerniük a tűzfőnixek barátságát. Érthető módon a Namír-háborúk kitörése óta - azaz több mint 130 éve - senki sem találkozott velük...

ÉSZAKI TűZSÁRKÁNY (219. SZÖRNY)
"Sárkányok márpedig nincsenek!" - hallottad eddig már te is jópárszor életedben. S valóban, soha sehol, egyetlen feljegyzésben sem utalt senki sem arra, hogy éltek volna valaha e félelmetes szörnyek - a gyermekmeséken kívül persze.
Most azonban, hogy megláttad ezt a "tűzgyíkot", némi gyanú támad benned, hogy mégiscsak volt valami alapja azoknak a "meséknek". Ez 40-50 méter hosszú bestia messze túlszárnyalja még a legvadabb álmaidat is. Pofájába egy jól megrakott szekér is kényelmesen behajthatna, ha nem meredeznének elő kardnagyságú fogai. Szárnyainak fesztávolsága vagy 60 méter lehet - semmi kétséged nincs afelől, hogy egyetlen suhintással romba tudna dönteni akár egy kisebb települést is. Minderre azonban nincs szüksége, mert tüzes leheletével akár száz méter magasról is végigperzselheti a földet, kiégett pusztasággá változtatva, ami útjába kerül. Azon morfondírozni, hogy milyen fegyver a legjobb ellene, nincs sok értelme: még mielőtt közelébe érnél, elevenen sülsz meg páncélodban, s ha valami eget rengető csoda folytán mégiscsak megmaradna benned életednek egy haloványan pislákoló lángja, úgy felkészülhetsz, hogy nemsokára megtudod, mit is jelent a három számjegyű taumaturgia szakértelem...

KIRÁLYI PALOTAŐRSÉG (220. ELLENFÉL)
Borax palotáját őrizni kiváltság. Épp ezért nem is olyan egyszerű az őrök elit társaságába kerülni, hiszen több évnyi szolgálat és háborúkban való részvétel szükségeltetik hozzá. Talán így már érthető, miért is olyan ügyes kardforgatók a királyi palotaőrség tagjai. Tapasztalatukat a tengernyi ellenség sűrűjében szerezték, kint a csatatéren, itt serdültek milliónyi megpróbáltatás árán zöldfülű újoncból igazi érdemes királyi palotaőrré. Ha nem akarsz megszégyenülten, vinnyogva menekülni végig a tömeggel zsúfolt utcákon, talán ne köss beléjük.

ALANORI CSATAMÉN (233. LÉNY)
Az alanori csatamén a világ egyik legkitűnőbb hátasállata, csak az igazán kiváltságosak tudhatják magukénak egy-egy példányát. Az alanori ménes tenyészállatait egy másik valóság különös világából szerezték be emberöltőkkel ezelőtt, majd különféle mágikus manipulációkkal és célirányos tenyésztéssel hozták létre mai formáját.
Súlya elérheti az ötszáz kilogrammot, alkata robosztus, erőteljes. Színe általában fekete vagy acélszürke, de előfordulnak tarka és fehér példányai is. Az eredetileg növényevő ősöktől származó állat az alanori mestertenyésztők keze alatt mára mindenevővé vált, ami igen hasznos lehet egyes vidékeken. Betanítása igencsak nagy türelmet követel, de az eredmény megéri a fáradtságot: az összeszokott ló és lovas harcban veszélyes ellenfél.

KÁOSZTEKNŐC (235. SZÖRNY)
AHHH, a káoszteknőc! Gigantikus méretű szörny, sebezhetetlen páncélban. Nagyon hatékonyan kell támadnod ahhoz, hogy a néhány, sebezhető részén keresztül komoly kárt tudjál benne tenni. Egy jól irányzott ütés a fejére, amikor kidugja, egy szúrás a lába mellé, vagy egy prezíc vágás a farkára - megteszi mindahány. Ha a káoszteknőcöt fel tudják bosszantani, hatalmasakat harap, de egyébként békés jószág. Pedig sokan vadásznak rá, hiszen páncélja igen hasznos alapanyag. A káoszteknőc főként mocsarakban található meg, és tökéletesen rejtőzködik: ha rád támad, általában már nincs idő távolsági fegyver használatára.

RUGHAR FAMILIÁRISA (245. SZÖRNY)
Ezt az apró, csintalan, ördögforma lényt elsőként Rughar fedezte fel és idézte meg más létsíkokról. Nagyon kíváncsi természetű, és rettenetesen izgága, úgyhogy nem árt, ha fél szemedet mindig rajta tartod! Amíg a varázslat hozzád köti, taumaturgia szakértelmed 4-el magasabb, de ha megpróbálod elengedni, azonnal visszatér saját létsíkjára. De vigyázz: a familiáris erősebben kötődik a gazdájához, mint hinnéd. Akár elpusztul, akár elhagy ez az állatka, max. ép-d csökkenni fog.

KVAZÁR PAJZS (296. TÁRGY)
A kvazár pajzs igen hatékony védelmet jelent, 9-el növeli meg a védettségedet. A bökkenő csak az, hogy elkészítését szakemberre kell bíznod. A kovácsolást a megfelelő helyen a KT 296 paranccsal rendelheted meg, 60 TVP-ért. Az elkészítés a formát meghatározó Cru formázó minta mellett hat kvazárt igényel.

KVAZÁR KARD (297. TÁRGY)
A kvazár kard minden idők egyik leghatékonyabb, nem-mágikus képességű vágófegyvere. Sebzése 6d5+2, de forgatásához legalább 14-es vágófegyver szakértelem szükséges. Csak egy kvazár kohónál kovácsoltathatod ki, 70 TVP-ért, nyolc kvazárból egy Din formázó minta segítségével.

BEV FORMÁLÓ MINTA (299. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, egy halványan pulzáló, sárgás színű, áttetsző tárgy. Elfér a kezedben, és alakra egy fejet formáz. A formáló minták mind-mind anyagba zárt mágikus energiakoncentrátumok, amelyeket bonyolult mágikus procedúra folyamán lehet előállítani. Ez egy Bev formázó minta. A Bev a fej védelmét jelentő Mirin rúna. Ennek a mágikus tárgynak a segítségével speciális anyagokat tudnak a hozzáértő kovácsok sisak alakúra formázni.

CRU FORMÁLÓ MINTA (300. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, egy halványan pulzáló, halványkék színű, áttetsző tárgy. Elfér a kezedben, és alakra egy pajzsot formáz. A formáló minták mind-mind anyagba zárt mágikus energiakoncentrátumok, amelyeket bonyolult mágikus procedúra folyamán lehet előállítani. Ez egy Cru formázó minta. A Cru a bal kezet jelentő Mirin rúna. Ennek a mágikus tárgynak a segítségével speciális anyagokat tudnak a hozzáértő kovácsok pajzs alakúra formázni.

DIN FORMÁLÓ MINTA (301. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, egy halványan pulzáló, mélyvörös színű, áttetsző tárgy. Elfér a kezedben, és alakra egy kardot formáz. A formáló minták mind-mind anyagba zárt mágikus energiakoncentrátumok, amelyeket bonyolult mágikus procedúra folyamán lehet előállítani. Ez egy Din formázó minta. A Din a vágófegyvert jelentő Mirin rúna. Ennek a mágikus tárgynak a segítségével speciális anyagokat tudnak a hozzáértő kovácsok kard alakúra formázni.

FAIRLIGHT KÖPENYE (303. TÁRGY)
Ezt a sárga, aranymintákkal teleszőtt köpenyt azért hívják Fairlight köpenyének, mert nemcsak hogy Fairlight papjai készítették, hanem csakis Fairlight papjai viselhetik. Ha a köpenyt viseled (KF 303) könnyebbé válik a más által elrejtett, eldugott értékek megtalálása: felderítése szakértelmed ezidőre megnő hárommal.

LEONEYDEAS (976. SZÖRNY)
Leoneydeas az egyetlen olyan noth szellem, akinek való életéről máig fennmaradt néhány feljegyzés. Állítólag ez az egykor oly délceg elf férfiú, sok ezer évvel ezelőtt messzi földön híres vándor és prémvadász volt, akinek íjásztechnikáját még az armingtoni akadémián is oktatták. Aztán a véletlen úgy hozta, hogy a helytartói udvarba került, s néhány év elteltével már az utód nélkül eltávozó uralkodó helyébe, annak fogadott fiaként lépett. Persze intrika és ármány áldozata lett, ahogyan azt barátai jó előre megjósolták. Előbb évekre börtönbe vetették, majd száműzték. Leoneydeas hosszúra nyúlt életét a bosszúnak szentelte, és egyre elvakultabbá, egyre gonoszabbá vált, s mikor pedig az elkerülhetetlen halál elragadta, békétlen lelke aenouth-ként, azaz noth-szellemként kísértett tovább. Jobb, ha nem háborgatod őt, mert érintése képes aszott múmiává öregíteni téged! Épp ezért csak FT paranccsal fogod megtámadni, de mágikus fegyver hiányában ez eszedbe se jusson!

SZÁNALMAS PONDRÓ (792. SZÖRNY)
Egy-egy alanori fogadóban töltött éjszaka után statisztikai tény, hogy gyarapodik az ember szókincse. Legalábbis néhány eddig soha máshol nem hallott cifra káromkodó kifejezést biztos, hogy magára szed az ember. Nos, a "szánalmas pondró"-val való hasonlatossá tevés már elég hétköznapinak számít ezeken a helyeken. Gondoltad volna, hogy ennek a kifejezésnek az alapja, az épp most előtted tornyosuló hatalmas kukac. Ocsmány hernyófeje vörös-rózsaszín, hosszú szelvényes testben folytatódik, mely mindenütt nyálkás, halványkék színű folyadéktól nedvedzik. Ezen a csúszós nedven közlekedik a szörnyeteg. Szánalmas látványt nyújt! Csáprágói már indulnak is feléd, hogy mint amint piciny rokona, az amniosz-fa levelein élősködő pillangólárva, bekebelezze az elé kerülő táplálékot. Már az aggódásra adhat okot, hogy belőled akár egy tucat is elférne a testében.

MESTERI SZÖRNYISMERET
Elég tudásra tettél szert a szörnyismeretben (elérted a 21. szintet) ahhoz, hogy mostantól az SZK parancsnak kiadhass egy második, illetve egy harmadik paramétert. Amennyiben az elsőként megjelölt szörny nem él azon a tereptípuson, amin éppen akkor tartózkodsz, amikor kiadod a parancsot, a második paraméterként megadott szörnyet, ha az sem él ott, akkor a harmadik paraméterként megadott szörnyet fogod keresni. Amennyiben olyan szörnyet adsz meg második vagy harmadik paraméterként, amelyet nem ismersz, még ha a tereptípus feltételeknek meg is felel, nem fogod azt a szörnyet választani a szörnykeresés célpontjának. (Döntés szempontjából mindig az SZK kiadásakori állapot számít, ha a következő köröd elejéig megváltozik a mező típusa, amin éppen táborozol, attól még a korábban kijelölt szörnyet fogod keresni.) A parancs minden egyébben a SZÖRNYISMERET enciklopédiában leírtak szerint működik.

KARAKTERLAP

Ezusterem, egy kopasz, piros szemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran misszionáriusa vagy. Papi hited: 128. A Fekete Druidák (#9155) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 222. fordulód.

Erő: 29 (44) Szint: 29 Merészség: 7/5 Magasság: 259 cm
IQ: 30 (39) Támadás: 46 Agresszió: 3 Testsúly: 475 kg
Ügyesség: 28 (40) Védekezés: 56 Menekülés: 40 % Életkor: 21/29 év
Egészség: 27 (38) Életpont: 553/415 Jellem: semleges (-3) Tul. pont: 0
Szerencse: 36 (49) Varázspont: 900/38 Pénz: 299 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 35/12 Pszi pont: 159/163 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 25
Eddig összesen 2805 szörnyet (15 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 30 577 TP-t kaptál. Jelenleg 2 831 720 TP-d van. A következő szinthez még 168 280 TP szükséges. Trófeáid: vezérfarkas, acélkolosszus, Krogan, a pusztító. A 197. fordulódban 1040 arany került a bankszámládra. 1133 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/88 szúrófegyverek: 9/57 vágófegyverek: 25/44 (+7%)
ütőfegyverek: 33/84 (+17%) lőfegyverek: 25/0 dobófegyverek: 28/42 (+7%)

Feltételes fegyverváltás: troll klopfoló (#552) << pásztorbot (#513)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (1 -23.); ubuk dobónyíl (#138) (24 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
166,26 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 187
JLKzott minoszkúpok: 62, 63, 61

SZÁMLÁLÓK
Tapasztalatkő 20/1 Max életkor 62 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 53/79 (+22%) 2. nyomkövetés: 40/55 3. mászás: 14/27 (+9%)
4. csapdakészítés: 16/1 (+7%) 5. csapdaészlelés: 4/29 6. gyógyítás: 38/40 (+50%)
7. titkosírás: 4/69 (+38%) 8. felderítés: 19/80 (+17%) 9. szörnyidomítás: 8/42
10. teológia: 30/95 (+23%) 11. taumaturgia: 64/60 12. szerencsejáték: 1/95 (+11%)
13. versengés: 9/39 (+36%) 14. zene: 5/44 (+11%) 15. szörnyismeret: 21/9 (+34%)
16. pszi: *19/100 17. zárnyitás: 1/55 18. vadászat: 4/52 (+11%)
19. vitalitás: 1/76 20. bányászat: 32/25 21. úszás: 8/57
22. főzés: 15/84 (+10%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
totem 40% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 50)
autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), élőholt tigris (#766), szubreális vámpír (#223), Raia szent lovagja (#239), kputtyintó csalán (#247)
Barátságosság (aktív: 10, max: 50)
noth szellem (#250), csontgólem (#392), élőholt ősmágus (#179), bűbájlidérc (#761), őrjáratozó katona (#274), animált hókutya (#651), királyi őrjáratos (#7006), kronotapír (#286), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP)
városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) szárazság (#48, 6 VP)
revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) feltámadás (#168) tulajdonságpajzs (#26) szürkeáll. aktiv (#71)
éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
18. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 20)
védelem tűz ellen (#38), hhaar burka II (#162), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
villámcsapás (#50) >> kardfogú fülemüle (#146) villámcsapás (#50) >> zombi (#49)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
gyilkos szilmill (#7456) (+2 sebzés közelharcban) státusz: OK
sivatagi doareg (#240) (málhás: +42 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Követőim a legtapasztaltabbak, legcselekvésképesebbek közé tartoznak. Imádkozz úgy, hogy az imádkozás pillanatában pontosan 244 TVP áll rendelkezésedre!
2.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.
3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. kobudera lak (533): kész. városháza (Gatin) (540): kész. szürke kastély (547): kész. adamantit erőd (548): új. fényűző villa (600): kész. királyi palota (650): többek közt 478. tárgyat kell leadnod. kőtorony (664): kész. erdei bölcs háza (666): többek közt 310. tárgyat kell leadnod. városháza (685): új. Invázióügyi Minisztérium (687): új. tolvajcéh (699): új. cirkuszi fősátor (713): többek közt 203. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): kész. fejvadász központ (847): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 9, 17, 18, 20, 33, 34, 35, 36, 53, 61, 62, 63, 66, 68, 70, 71, 72, 73.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5, 16, 18, 43, 47.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
kaszt.kiteljesedés (166)
isteni kapcsolat (168)
a fák ereje (170)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
felt.revitalizáció (245)
a butaság ára (273)
düh (289)
vallási öntudat (290)
varázstöltődés II. (296)
Sheran óvó keze (298)
druida áldás (300)
mászás határ nélkül (406)
Sheran haragja (413)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 45 TU. szükséges még: 5 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 510 TU szükséges.)
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 366.98 kg Megterheltség: 138%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 15 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 250 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
53 arany (#50) 1 áldott kő (#642) 1 álompor (#396)
1 csuklyavirág (#133) 1 grifftojás (#179) 7 gyöngymangó (#135)
5 isteni könnycsepp (#260) 1 mákrózsa virág (#56) 16 ubuk dobónyíl (#138)
64 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura csizma (#96) 1 bőrsisak (#57) 1 bronzhegyű lándzsa (#87)
9 drótszőr (#37) 1 ezüsttőr (#322) 2 gernim balzsam (#1894)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 rézsisak (#72) 1 szöges páncél (#65)
2 szvó-ektoplazma (#151) 6 varázskő (#305)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

159 160 161 162 163 164 165 166 167
21
22
23
24
25
26
27
(160,22) zoloboo sámán (#230)
(160,23) ezoterikus mardelek (#184), kristálypalota (#401), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), 25. jellempróba, átokmurgattyú (#225), szubreális vámpír (#223), roguena (#779)
(161,22) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), kihívás tornya (#502), oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), bávatag golombár (#165), mammut zombi (#654), csontváz lord (#177)
(162,22) mínosz-kúp (#178), oltár, művészi porolit (#720), vortexmágus (#418), Leoneydeas (#976), mammut zombi (#654)
(163,23) művészi porolit (#720), Fairlight oltár, 49. jellempróba, q. rohamosztagos (#242), mammut zombi (#654)
(164,24) szánalmas pondró (#792), mammut zombi (#654), 43. jellempróba, West'Kobhajczy (2234. kalandozó)
(165,25) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), Raia szent lovagja (#239)
(166,25) vapár cserje (#109, belőle készíthető: #110), zoloboo sámánok (#230), élőholt hadúr (#371), zombi mester (#251)
(166,26) ősi csatamező (#263), szintszívó (#96), csontváz (#48), sírlidérc (#172), csontváz lord (#177)

Üzenet küldése a karakternek