21. forduló, 23. forduló, Southern Special összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. dec. 7. 13h:03'
EZ A 116. JÁTÉKHETED, 22. FORDULÓD
117. játékheted kezdete: dec. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2244
SZÁMLA : XXXX

SOUTHERN SPECIAL KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,-14] koordinátán.

t 68 támadod a 68. szörnyet
FT 68 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy móleon! Ezt kerested. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a móleon bal lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a móleon hosszú mandibuláját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 fémrudat. Kiszedsz egy móleon trófeát. 74 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


m 6 mozogsz nyugatra
[62,-14] A hegyvidéki terepet bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy acéldarázs. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Telibe kaptad az acéldarázs bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Támadásodat elkerülte ellenfeled. Az acéldarázs farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 9 életpontot vesztettél. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd az acéldarázs torát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az acéldarázs farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 acélpengőkét. (ld. enc.) Mosolyogva kidobod a nevetséges móleon trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő acéldarázs trófeát. 115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 160.]

go 27 gonoszkodsz: 27
Kihasználva az alkalmat, könnyen az örök vadászmezőkre juttatod a tazunkarókát. (+2 gonoszság.) Jellemed hamarosan gonoszra fog változni. Szereztél egy rókafarkat. [10 pontot használtál fel, van még 150.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[61,-13] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Felfedeztél egy rát-fát. Találsz egy szekérkaravánt. Nyugatra tart. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy alpesi tehén került az utadba. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod az alpesi tehén jobb hátsó lábát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az alpesi tehén testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az alpesi tehén nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd az alpesi tehén fejét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az alpesi tehén testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az alpesi tehén nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 kaját. Eldobod az értéktelenné vált acéldarázs trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő alpesi tehén trófeát. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [60,-12] Síkság, továbbra is csak síkság. Észreveszel egy mély kutat. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy királygyík közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a királygyík nyakát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a királygyík testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A királygyík összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 134.]

go 25 gonoszkodsz: 25
Megsimogatod a fejét, de nem értékeli túlságosan. Ezt abból látod, hogy úgy üvölt, mintha nyúznák. Lehet, hogy azért, mert a sebét fogdosod? Újra megpróbálod, és látod, hogy igazad volt. Addig próbálgatod, amíg a majomnak is tetszik, ugyanis már nem üvölt. Igaz, mást sem csinál. (+2 gonoszság.) Jellemed megváltozott: mostantól gonosz vagy. Ráébredsz, hogy milyen szörnyű hátrányokkal jár, ha továbbra is a sötét utat járod. (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 124.]

m 3 mozogsz délkeletre
[61,-11] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mélységi grittang közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a mélységi grittang testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A mélységi grittang beleharap a kezedbe. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mélységi grittang testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a mélységi grittang testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A mélységi grittang beleharap a kezedbe. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. [8 pontot használtál fel, van még 116.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 108.]

m 4 mozogsz délre
[61,-10] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy sörényes ubuk. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sörényes ubuk nyakát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk beleharap a kezedbe. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a sörényes ubuk bal oldalát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a sörényes ubuk bal középső lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 44, gyógyulás: 0, összesen: -44 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Egy fáról levadászol egy, a napvilágnál kókadt denevért. Kicsit rágós, de azért husi. (+2 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északra. [8 pontot használtál fel, van még 100.]

go 30 gonoszkodsz: 30
Nem hagyhatod, hogy csak úgy egyszerűen meghaljon. Addig csavargatod a fülét, amíg azt nem mondja, hogy lakatkulcs. Mivel ezt nem mondja, így hamarosan beáll a halál. Átkutatod a tetemet, de semmi használhatót nem találsz nála - a dárdája eltört a csatában. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 90.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[62,-9] Még mindig füves síkságon vagy. Felfedeztél egy gumifát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy piromenyét nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A lény tüzet köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (8 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a piromenyét testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A piromenyét fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöföd a piromenyét fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a piromenyét testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a jobb lábadat. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}


(Továbbmész...) [63,-8] Síkság, továbbra is csak síkság. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [64,-7] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sakál. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a sakál bal oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a sakál testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A sakál fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély kutat. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 66.]

go 25 gonoszkodsz: 25
Megsimogatod a fejét, de nem értékeli túlságosan. Ezt abból látod, hogy úgy üvölt, mintha nyúznák. Lehet, hogy azért, mert a sebét fogdosod? Újra megpróbálod, és látod, hogy igazad volt. Addig próbálgatod, amíg a majomnak is tetszik, ugyanis már nem üvölt. Igaz, mást sem csinál. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 56.]

m 4 mozogsz délre
[64,-6] Még mindig füves síkságon vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek keletre. [8 pontot használtál fel, van még 48.]

al 16 99 133 áldozol: a 16. tárgyat a 99. tárgyat a 133. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a bordacsontot, a fekete gyöngyöt és a csuklyavirágot. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Sötétvörös és haragoszöld lángok csapnak fel! Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Mély, időtlen hang szól hozzád a semmiből: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy koponya szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 200 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 28.]

m 6 mozogsz nyugatra
[63,-6] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa.

Észreveszel egy phua-kúpot.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 20.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odaóvakodsz a misztikus Moa építményhez. Megtalálod az oldalán a találós kérdést, és kibetűzöd:
Nyelve van, de sosem beszél, lába nincs, de néha sétál.
[5 pontot használtál fel, van még 15.]

e 8 élelemszerzés 8 pontért
Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy tintacsiga. Itt csata lesz.

Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Rád ömlik az egész! A bőröd színe sötétről feketére változott. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tintacsiga testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A tintacsiga a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a tintacsiga testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tintacsiga testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A tintacsiga a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A tintacsiga összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 4 csepp tintát. (ld. enc.) 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 7.]

e 8 élelemszerzés 7 pontért
Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő törpemammut mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal többször eltalálod a törpemammut oszlopos lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a törpemammut fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A törpemammut szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut ormányát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megérinted a törpemammut testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 82, gyógyulás: 0, összesen: -82 ÉP}

[7 pontot használtál fel, van még 0.]

e 8 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 162 pontot. A következő körben tehát 162 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ACÉLDARÁZS (140. SZÖRNY)
Az acéldarázs mintegy két arasz hosszú, fémesen csillogó testű rovar. Nevét is erről a különös, csillogó bőrről kapta, ami valójában persze nem tartalmaz fémet. Közeledését kellemes, zümmögő hang kíséri, ami persze már nem annyira kellemes, amikor az acéldarázs közel ér, és mérgező fullánkját a testedbe nyomja. A gyorsan röpködő acéldarazsat elég nehéz eltalálni, de ha mégis meg akarod próbálni, talán a legcélszerűbb valamilyen ütőfegyvert alkalmazni.

ACÉLPENGŐKE (231. TÁRGY)
Végezve egy acéldarázzsal, kimetszheted a szárnya tövénél található acélpengőkét (ami persze szintén nem acélból van, csak úgy néz ki), amelynek a rovar különös, zümmögő hangját köszönheti. Érdekes tárgy.

ALPESI TEHÉN (91. SZÖRNY)
Az alpesi tehén egy nagy, lilafoltos kérődző, oldalán gyakran látható MILKA felirathoz hasonló minta. A legtöbb bölcs azt állítja, hogy a bőrelszíneződés ilyetén pigmentációja aligha lehet véletlen, de eddig még egyikük sem tudta a különös rúnasor jelentését megfejteni. Tény, hogy a vérszomjas szörny húsa igen ízletes. Sajnos ennek megszerzése komoly harci tapasztalatot igényel, ugyanis az amúgy békés szörny bőszen védi magát, ha megtámadják. Főként síkságon és alacsonyhegységben fordul elő.
[Kaptunk néhány levelet, amelyek a játék "bugyuta" humorával kapcsolatban fejezik ki elégedetlenségüket (a szörnyön nincs sapka, lemész bétába, stb.). Ezért úgy döntöttük, hogy kell egy igazi, klasszikus fantasy szörny, így legalább valami komoly dolog is szerepel a játékban.]

A SÖTÉT ÚT
Ah, ezek szerint a sötét utat választottad! Ez a gyorsabb és könnyebb út - a leggyorsabban így juthatsz hatalomhoz. De egyben így szerezheted a legtöbb ellenséget is... A sötét oldal az intrikák, a konspiráció oldala - nem bízhatsz senkiben, mindig figyelned kell a hátadat - így sok igazi szövetségesben sem reménykedhetsz. Persze, a dolognak vannak komoly előnyei. A jellemed után zárójelben láthatod számmal jelezve, hogy mennyire vagy gonosz. Hierarchia van természetesen a sötét oldalon is, amely további előnyöket jelképez azok számára, akik ezen a számmal jelölt ranglétrán magasabbra másznak. Most egy új lehetőséget kapsz: képes vagy ezentúl a céltalan rombolásra és vandalizmusra. Növényeket téphetsz ki a földből, fákat vághatsz ki, építményeket dönthetsz össze. Ehhez a RM (rombol) parancsot kell használnod. Három paramétere van: elsőként azt kell megadnod, hogy a romboláshoz milyen fegyvert használsz, másodikként azt, hogy melyik építményt/növényt akarod pusztítani. Az, hogy mindez hány TVP-be kerül, függ attól, hogy milyen sebzésű fegyverrel csinálod, milyen szakértelmed van ahhoz a fegyverhez, és mi az, amit pusztítasz. Növényeket csak vágó, építményeket/tereptárgyakat (olvasztókemence, oltár, púderkő) csak ütőfegyverrel pusztíthatsz. Harmadik paraméterként (növényeknél és tereptárgyaknál nem kötelező) megadhatod, hogy maximum hány TVP-t szánsz a dologra. Ha ennél többe kerülne, a parancs nem hajtódik végre, nem vesztettél TVP-t. Építmények esetén A TVP megadása kötelező, és a parancs mindenképpen végrehajtódik: ilyenkor ez ugyanis az okozott kár mértékét határozza meg - ha nem is pusztítod el azonnal, mindenképpen kárt okozol az építményben. Nagyobb épületeket (ahol lakik valaki) nem tudsz ezzel a paranccsal lerombolni. Ha nem tudod a pusztítandó növény sorszámát, írj 999-et. Példa: RM 6 31 szétvágod kőkéssel a smirglibokrot. RM 13 118 20 kőkalapáccsal szétvered a púdersziklát (ha a dolog nem kerül többe 20 pontnál).

KOPONYA SZIMBÓLUM (139. TÁRGY)
Leah követőinek szimbóluma egy rézlapra festett fehér, vigyorgó koponya képe. Hosszú vasláncon lóg, amely segítségével a nyakadba akaszthatod. Érintése nagyon hideg, mintha egy jégcsapot fognál... Amíg viseled, néggyel jobb a hideg és haláltámadások elleni védettséged. A koponya szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

TINTA (101. TÁRGY)
A döglődő tintacsiga szájából még folyik általában a tinta, ezért ha megölsz egy ilyet, és elég fürge vagy, ráadásul ugarhéjad is van, gyorsan fel tudod fogni a kiömlő nedűt. Hogy mire lehet használni? Még nem találtad ki? Hisz egész Ghalla a Te graffitijeidre vágyik! (Azért kell még a dologhoz egy-két tárgy plusz egy F parancs...)

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

KARAKTERLAP

Southern Special, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű, kecskeszakállas alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah híve vagy. Ez a 22. fordulód.

Erő: 17 Szint: 9 Merészség: 7/7 Magasság: 181 cm
IQ: 16 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 77 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 5 Menekülés: 30 % Életkor: 32/32 év
Egészség: 13 Életpont: 118/27 Jellem: gonosz (5) Tul. pont: 2
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 74 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 148 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 527 TP-t kaptál. Jelenleg 9 270 TP-d van. A következő szinthez még 2 730 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, piromenyét, alpesi tehén. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 11 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 5
dobófegyverek: 2

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
63,87 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 65

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 195 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 9 (+1) 3. csapdaészlelés: 1
4. gyógyítás: 17 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 2 8. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. városháza (Gatin) (540): 9. labirintus (39,112). fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4, 9, 20.

Összsúly: 43.01 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 100 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bordacsont (#16) 1 csuklyavirág (#133) 1 fekete gyöngy (#99)
2 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 1 fémrúd (#104) 6 kaja (#2)
1 királygyík bőr (#44) 1 koponya szimbólum (#139) 2 pirkit (#153)
1 rókafarok (#124) 4 tinta (#101) 7 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

59 60 61 62 63 64 65
-15
-14
-13
-12
-11
-10
-9
-8
-7
-6
-5
(60,-12) mély kút (#93), 25. jellempróba, királygyík (#26)
(61,-13) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), nyugatra tartó szekérkaraván (#1215), alpesi tehén (#91)
(61,-11) mélységi grittang (#103)
(61,-10) sörényes ubuk (#89), Sheran rúnaköve, 30. jellempróba
(62,-14) acéldarázs (#140), Tharr rúnaköve, Tharr oltár, 27. jellempróba
(62,-9) gumifa (#38), piromenyét (#99)
(63,-14) móleonok (#68)
(63,-6) phua-kúp (#372), tintacsiga (#74), törpemammut (#115)
(64,-7) sakál (#28), mély kút (#93), 25. jellempróba
(64,-6) Leah rúnaköve, 29. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek