215. forduló, 217. forduló, WA Schuppanzigh összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jún. 14. 15h:01'
EZ A 246. JÁTÉKHETED, 216. FORDULÓD
247. játékheted kezdete: jún. 21.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4680
SZÁMLA : XXXX

WA SCHUPPANZIGH KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [94,65] koordinátán.
Ebenezer Scrooge, amikor összefutottatok, adott neked egy darázsfarkat (ld. enc.). Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+41 varázspont.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+19 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) A lottó 1289. hetének nyerőszámai: 9, 2, 8. 2 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 22 arany nyereményt kapsz.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 508.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 507.]

* 3. KP: p 65 1 0 használod a 65. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Hamarosan érzed az erő áramlását. Elcsattintod az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 jóság.) [-10 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve szürkeáll. aktiv. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+8 max. pszi pont.) Egészséged TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 497.]

* 4. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Megtelsz energiával. Elcsattintod a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 492.]

* 5. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 főzés). 264 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 489.]

* 6. KP: v 156 0 0 elmormolod a 156. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmondtad a varázspáncél varázslatot! [-15 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 479.]

* 7. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 474.]

kf 1553 2 kézbeveszed/felveszed az 1553. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod az orgyilkos tőrt, majd a bal kezedbe veszed a méregfogat. [0 pontot használtál fel, van még 474.]

ef 8 506 energia fejlesztése 8
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-8 TU.] [56 pontot használtál fel, van még 418.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[95,64] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy ragyás burástya közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Iszonyatos fájdalomhullám. (22 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a ragyás burástya fejét. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a ragyás burástya bal karját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A ragyás burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! Feléd sújt a ragyás burástya a farkával, de elhibázta! Csápjaival a ragyás burástya csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a ragyás burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy szubreális vámpír. {max. életpontja: 149-168.} Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek délkeletre.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 20 tüskét.

(Továbbmész...) [96,63] Félig kiégett területen vagy. Fekete, élettelen foltok tűnnek fel a zöld növényzetben. Észreveszel egy oltárt. Sheran hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy Raia oltár van. Északnyugatra egy phua-kúp van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Mozgást észlelsz oldalról. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy pordémon közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a pordémon testét. (4 támadással 57 életpontot sebezve.) A szörny hősugarat lő ki rád! Villámgyorsan félrepördülsz. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a pordémon testét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a pordémon testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Mancsával a pordémon végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A pordémon összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 856 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Villámgyorsan lefekszel egy kidőlt, halott fatörzs mögé. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szubreális vámpír volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

(Továbbmész...) [97,62] A halott vidék elmarad. Dimbes-dombos területen vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (rézdarab) rejt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy vaskohó van. Délre egy oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Felismered a közeledőt. Csak egy kardszárnyú pocok. Nem jelenthet különösebb problémát. {egyik sebzési módja: 1x 4d8+3.} Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a kardszárnyú pocok farkát. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a kardszárnyú pocok kardszárnyát. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a kardszárnyú pocok bal vállát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Megnyirbálja a kardszárnyú pocok ollója a jobb karodat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 934 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 147, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal rájössz, hogy egy drakolich ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 10 vashegyű nyilat. [130 pontot használtál fel, van még 288.]

kt 176 10 elkészíted a 176. tárgyat (10 darabot)
Sajnos csak 7 vashegyű nyíl készítéséhez van elegendő alapanyagod. Legyártottál 7 vashegyű nyilat. [56 pontot használtál fel, van még 232.]

m 7 5 6 mozogsz északnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[96,61] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight hívői építették.
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy topránypolip!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a topránypolip testét. (4 támadással 45 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Rémülten felnyögsz: még egy szörny ront rád! Egy százfogú!

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a százfogú testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 rézkulcsot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy phua-kúpot. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő szürke rinocérosz mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a szürke rinocérosz jobb hátsó lábát. (4 támadással 57 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz vastag bőrét. (2 támadással 63 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a szürke rinocérosz testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 138, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Szerelmi nászuk közben válik élelemtartalékoddá két levelibéka. (+2 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [95,62] A sík vidék mocsarassá válik.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. {egyik sebzési módja: 2x 1d10+4.} Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a szintszívó jobb lábát. (4 támadással 25 életpontot sebezve.) A szintszívó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy phua-kúpot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mocsári penkét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy láplidérc. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a láplidérc jobb oldalát. Kritikus ütés! (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a láplidérc testét. (3 támadással 102 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a láplidérc sáros testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A láplidérc megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A láplidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 735 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 138, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [94,62] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy tesh alligátor került az utadba. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a tesh alligátor testét. (3 támadással 100 életpontot sebezve.) Méregfoggal felnyársalod a tesh alligátor bal vállát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A tesh alligátor fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A tesh alligátor most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 alligátorbőrt. 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy élőholt tigris száll szembe veled. {támadása: 41.}

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az élőholt tigris fejét. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával megdöföd az élőholt tigris vércsíkos bőrét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az élőholt tigris vércsíkos bőrét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Az élőholt tigris beleharap a kezedbe. (1 támadástól 34 életpontot vesztesz.) Borzalmas fejfájásod lesz. (-2 minden tulajdonságodra kör végéig.) Az élőholt tigris szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 tigroszlán fogat. 1 685 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 147, sebződés: 62, gyógyulás: 0, összesen: -62 ÉP}

A nádas megfelelő búvóhelynek tűnik számodra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy szubreális vámpír. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Észreveszel egy gyíkfű csomót. Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyíkfüvet. Utad során felfedezel egy mocsári penkét. Észreveszel egy quwargot. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert nyugatra fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. [44 pontot használtál fel, van még 188.]

m 5 7 mozogsz délnyugatra, északnyugatra
[93,63] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. Ez a Süllyesztő mocsár. Kicsi, de halálos.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. {védettsége: 16 szúró, 6 vágó, 16 ütő ellen.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a szintszívó jobb lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) A szintszívó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy zombi mester.

A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a zombi mester foszladozó testét. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a zombi mester testét. (5 támadással 157 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a zombi mester rotható húsát. (4 támadással 71 életpontot sebezve.) A zombi mester többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 998 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 325, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

A nádas megfelelő búvóhelynek tűnik számodra. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Ez nem lehet más, mint egy drakolich. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Látsz egy nekrofunt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mocsári penkét. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy lápi hajlék van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mocsárivérc közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a mocsárivérc testét. (4 támadással 33 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a mocsárivérc puha testét. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd a mocsárivérc jobb első lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A mocsárivérc vastag csápjai óriási ütéseket mérnek bal karodra és kézfejedre. (4 támadástól 113 életpontot vesztesz.) A mocsárivérc csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 58 életpontot vesztesz.) A mocsárivérc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 764 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 171, gyógyulás: 0, összesen: -171 ÉP}


(Továbbmész...) [92,62] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. {max. életpontja: 21-24.} Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a szintszívó testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a szintszívó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Hasra vágódsz a bűzös latyakban, és reménykedsz. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy szubreális vámpír. Amikor elhal a zaj, előmászol. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy lápi hajlékot. Megtudod, hogyan szerezhetsz kis mágneses bigyót. (ld. enc.) A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 168.]

kt 680 elkészíted a 680. tárgyat
Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 hibátlan gyémántot. 400 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 163.]

kf 680 3 kézbeveszed/felveszed a 680. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a hibátlan gyémántot. [0 pontot használtál fel, van még 163.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[93,63] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. Látsz egy mocsári penkét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy fekete amőba. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a fekete amőba gomolygó testét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a fekete amőba testét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a fekete amőba testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) A fekete amőba elhibázza az ütést csápjával. A fekete amőba most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 514 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 220, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Elsőnek egy dermesztő lidérc száll szembe veled.

A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a dermesztő lidérc áttetsző testét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a dermesztő lidérc testét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a dermesztő lidérc bal vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A dermesztő lidérc csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (4 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Tagjaid ledermednek (-5 védettség). A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 408 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 184, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

A következő ellenfél egy hegymélyi lidérc.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a hegymélyi lidérc testét. (4 támadással 56 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A lény igéző tekintetét rád emeli. Ellenállsz a gonosz bűbájnak! Marokra fogva a biami kvazárlándzsát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a hegymélyi lidérc jobb lábát. (4 támadással 114 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a hegymélyi lidérc jobb oldalát. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A hegymélyi lidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A tőled elszívott varázsenergiát saját regenerálására fordítja. (-4 varázspont.) Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a hegymélyi lidérc árnyéktestét. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted a hegymélyi lidérc bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A hegymélyi lidérc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 lidércesszenciát. 1 514 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 177, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 destabilizátort. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 429 (limit: 745), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 39419.

(Továbbmész...) [93,64] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy tesh alligátor. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a tesh alligátor bal oldalát. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a tesh alligátor lapos fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a tesh alligátor, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A tesh alligátor összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 alligátorfog. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 alligátorbőrt. 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Elsőnek egy noth szellem száll szembe veled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a noth szellem szellemtestét. (4 támadással 94 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a noth szellem testét. (5 támadással 186 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a noth szellem testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Ütések érik a válladat és a karodat. (4 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Öregedtél 4 évet. Elérted az öregkort. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vitalitás). Biami kvazárlándzsával eltalálod a noth szellem testét. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Méregfoggal megkarcolod a noth szellem fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Ütések érik a válladat és a karodat. (4 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Öregedtél 4 évet. A noth szellem szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 772 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 228, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy élőholt tigris. {egyik sebzési módja: 1x 4d10+20.}

Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod az élőholt tigris vércsíkos bőrét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az élőholt tigris foszladozó testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod az élőholt tigris testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Az élőholt tigris fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Szörnyű fejfájás vesz erőt rajtad. (-2 minden tulajdonságodra kör végéig.) Az élőholt tigris összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 tigroszlán fogat. 1 685 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 164, sebződés: 57, gyógyulás: 0, összesen: -57 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 6 ugh mérget.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 431 (limit: 745), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 39629.
Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy nekrofunt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy lápi hajlékot. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 143.]

szk 353 keresed a 353. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy tesh alligátort. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

h 1894 használod az 1894. tárgyat
Felhasználsz 1 gernim balzsamot: kaptál ugyanennyit TU-t! [1 pontot használtál fel, van még 142.]

ef 1 506 energia fejlesztése 1
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 135.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 134.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Végtagjaid felengednek, ahogy a dermedtség elmúlik. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 17, 28.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját töm magába a mutáns pók. 2 kaját töm magába a hegyi szamár. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 134 pontod maradt, ebből a következő körre 134 pontot vihetsz át. Kapsz még 357 pontot. A következő körben tehát 491 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DARÁZSFAROK (654. TÁRGY)
Az óriási darazsakkal vívott csatában először általában a darázs farkát trancsírozod szét, nehogy meg tudjon csípni. Azonban néha a gonosz rovart előbb leütöd, és ekkor van úgy, hogy ki tudod nyerni a tökéletesen ép farkát, amit ezután nagyon óvatosan kell eltenni, nehogy kárt okozzon benned.

SZÜRKEÁLLOMÁNY AKTIVIZÁLÁSA (71. PSZI KÉPESSÉG)
Ez a pszi képesség lehetővé teszi agyad szürkeállományának jobb kihasználását. Abban a fordulóban (plusz a következő táborozás végéig), amikor aktivizálod, egyéb szakértelmeid kb. 15%-al jobban fejlődnek! Példa: egy GY 40 parancs 0.40-el növeli a gyógyítás szakértelmedet alacsony szinten, de ha a forduló elején kiadtál egy P 71 parancsot, akkor ez a növekedés 0.46 lesz. A képesség nagyon jól használható akkor, ha sok É vagy GY parancsot adsz ki a körben, ha egy kolostorban tanulsz, ha sokat mászol, stb. A P 71 parancs kiadása 5 TVP-be és 20 pszi pontba kerül.

PORDÉMON (253. SZÖRNY)
A pordémonok a kiégett, mágikus úton minden élőtől megfosztott pusztaságok lakói. Ezek a kavargó porfellegek a pusztulásból, a negatív energiákból táplálkoznak, és elszaporodásuk egyben egy vészjóslóan kongó harang, amely Ghalla pusztulását is jelzi. A legendák szerint már volt egy világ, amelyben az energiát az élőlényekből kinyerő varázslók sivataggá változtatták saját bolygójukat. A pordémonok egy ilyen világ előhírnökei, figyelmeztetnek, hogy mivé lehet Ghalla, ha a Leah papok ellenőrzés nélkül irthatják az életet. Bár ha a pordémont kitartóan csépeled, "összeroskad", nem szűnik meg létezni, néhány nap múlva újraformálódik, így elpusztítani csak egyféleképpen lehet: ha a kiégett földön újra dús füvű legelők, buja erdők sarjadnak. A pordémon antimágikus aurával rendelkezik, tehát támadó varázslat nem hat rá, és hihetetlen szárazságot képes okozni.

MOCSÁRIVÉRC (7143. SZÖRNY)
A kükloptoid mocsárlakók csoportjába tartozó teremtmény a nevéből is adódóan, a mocsarak lakója, méghozzá ragadozó. Hosszú lábaival tapicskol az iszapban és ha egyetlen szemével észrevesz egy téfea-magofluxot, vagy akár egy humanoidot (mint te) aki a közelébe téved, akkor nyolc csápja valamelyikével próbálja szájszervéhez húzni. Puha testében és kapálózó csápjaiban ütő vagy szúrófegyverrel nehezebb kárt tenni mint vágóval, ezért az javallott ellene.

KIS MÁGNESES BIGYÓ (1266. TÁRGY)
Mikor fáradtan megérkezel a nyomorúságos kunyhóhoz, nem is tudod, hogyan keveredtél oda. A házigazda eléd siet, és barátságosan üdvözöl, aztán megkérdi, mi járatban vagy. Végigméred ezt a fura figurát. Hm... mit is várhatnál tőle? Aztán észreveszel a nyakában egy különös medált. Az újdonságok mindig lázba hoztak, most sem tudod megállni, hogy rá ne kérdezz, mi a csuda az.
- Ez egy kis mágneses bigyó - mondja a remete vigyorogva. - Egy Nagy Mágneses Bigyóról szedtem le nem túl régen. Én nem tudom mire használni itt a mocsárban, ezért örömmel eladom neked, ha meg tudunk egyezni az árában.
- No, de mégis, mire való? - tudakolod tőle, és érzed, hogy valami nagy-nagy titoknak kerültél a közelébe.
- Óh, hát nem sokat tud, csupán magához vonzza az elhagyott fémtárgyakat... - legyint a gnóm.
Az agyad egyből lázas munkába kezd. Hiszen ezt a kütyüt nagyszerűen lehetne használni a csatamezőkön! - Mit kérsz érte? - alig vagy képes palástolni az izgalmadat, hiába tudod, hogy ez rontja az alkupozíciód.
- Lássuk csak... Ha hozol nekem egy Rodger féle, kezdő szakácsoknak való üstöt, szívesen neked adom.
[Ha szeretnéd megvenni a gnómtól ezt a tárgyat, add ki a KT (Küldetés Teljesítése) 1266 parancsot egy lápi hajléknál, és máris megkapod. A kis mágneses bigyót 3 TVP-ért a H 1266 paranccsal tudod használni bármelyik csatamezőn (de egy csatamezőn fordulónként csak egyszer). Hatására véletlenszerű fémtárgyakat fogsz találni, de csak olyan csatamezőn használhatod, amit nem KUTattál még ki más módon. Az így szerzett kincsek mennyisége, és értéke természetesen függ attól, hogy melyik csatamezőn használod a medált. A bigyót nagy becsben tartod, ezért nem fogod átadni senkinek.

DESTABILIZÁTOR (1275. TÁRGY)
Ez a tenyérben remekül elférő, medálszerű szerkezet egyfajta mágikus erőforrás, mely a háttérben tevékenykedő ryuku varázstudók kezének alkotása. Általában a ryuku hadsereg legelitebb katonái kapnak belőle párat, amikor hódításra indulnak, nem véletlenül, ugyanis a destabilizátor képes alaposan összezavarni a deus ex machina-szerű tárgyak működését. Szerencsére a Ghalláról származó DEM-ek jó "anyagból" készültek, így a destabilizátor ellenük hatástalan. Vannak azonban teremtmények, melyek a belső "DEM"-jükre támaszkodnak (pl. szutykos remák, drakolich), ezek - amennyiben birtokolsz e tárgyból - nem fognak tudni elteleportálni haláluk pillanatában.

KARAKTERLAP

WA Schuppanzigh, egy barna, göndör hajú, kék szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Raia hittérítője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 216. fordulód.

Erő: 25 (26) Szint: 22 Merészség: 6/5 Magasság: 168 cm
IQ: 33 Támadás: 21 (23) Agresszió: 4 Testsúly: 92 kg
Ügyesség: 25 Védekezés: 36 (40) Menekülés: 30 % Életkor: 25/68 év
Egészség: 24 Életpont: 382/260 Jellem: jó (432) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (23) Varázspont: 489/0 Pénz: 137 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 28/1 Pszi pont: 45/12
Eddig összesen 1958 szörnyet (20 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 19 100 TP-t kaptál. Jelenleg 973 711 TP-d van. A következő szinthez még 26 289 TP szükséges. Trófeáid: zombi mester, Ciang Csí, óriásféreg. A 205. fordulódban 2032 arany került a bankszámládra. 2133 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 28/70 (+8%) vágófegyverek: 8/65 ütőfegyverek: 23/38
lőfegyverek: 27/16 (+4%) dobófegyverek: 1/10

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << vasalt bunkó (#181) << mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -19.); vashegyű nyíl (#176) (20 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
93,64 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140
JLKzott minoszkúpok: 65, 60, 57, 62, 59

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 81 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 67/29 (+66%) 2. nyomkövetés: 46/92 (+8%) 3. mászás: 11/73 (+1%)
4. csapdakészítés: 15/20 (+5%) 5. csapdaészlelés: 4/56 6. gyógyítás: 39/18
7. titkosírás: 5/14 8. felderítés: 8/74 9. szörnyidomítás: 4/71
10. teológia: 16/41 (+5%) 11. taumaturgia: 28/26 (+2%) 12. zene: 2/52
13. szörnyismeret: 29/20 14. pszi: 6/6 (+8%) 15. zárnyitás: 1/82
16. vadászat: 20/94 (+2%) 17. vitalitás: 2/20 (+22%) 18. bányászat: 31/45 (+1%)
19. úszás: 1/0 20. főzés: 6/12 (+17%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért csak 226. fémet, vagy jobbat
készítesz csillezsályalevelet (#1253) (max. 100 darabot, csak egyszer), csuklyavirágot (#133) (max. 1000 darabot, csak egyszer), gyíkfüvet (#201) (max. 1 darabot, csak egyszer), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 1 darabot, csak egyszer), vashegyű nyilat (#176) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 50)
élőholt tigris (#766), szintszívó (#96), bávatag golombár (#165), noth szellem (#250)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990), fémbontó szójer (#150), drakolich (#760)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP) varázspáncél (#156, 15 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
vakító fény (#43, 7 VP) gyóntatás (#56, 10 VP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64) varázspáncél (#156) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
18. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 20)
oldás (#372), hhaar burka (#32), védelem sav ellen (#36)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> szintszívó (#96) villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kíváncsi vagyok, mennyire vagy előrehaladva az igazán nagy dolgok terén. Áldozz nekem kvazár sisakot!
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
3.) Hozz létre vasércet mesterséges úton!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. apró gnómlak (531): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. gnóm kutatóállomás (550): többek közt 104. tárgyat kell leadnod. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fényűző villa (600): kész. kőtorony (664): többek közt 7. tárgyat kell leadnod. városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. sámánkunyhó (767): többek közt 1758. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 13, 14, 19, 27, 28, 29, 32, 33, 41, 42, 43, 46, 47, 48, 49, 54, 57, 59, 60, 62, 65, 66, 68, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16, 47.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 55 TU. szükséges még: 15 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 128 TU szükséges.)
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 bányászcsákány (#434) 1 * biami kvazárlándzsa (#568) 1 * méregfog (#1553)
4 orgyilkos tőr (#225) 1 vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
1 csontszablya (#64) 1 mandibulakasza (#127)
Ütőfegyverek
1 harci kalapács (#174) 1 kőkalapács (#13) 1 Trákin csákánya (#367)
1 vasalt bunkó (#181)
Lőfegyverek
1 fúvócső (#20) 1 * hosszú íj (#111)
Lövedékek
7 ezüsttollú nyíl (#363) 8 mérg. ubuk tüske (#137) 42 ubuk tüske (#131)
16 * vashegyű nyíl (#176)
Dobófegyverek
10 vas dobónyíl (#189)
Pajzsok
1 kis bőrpajzs (#45) 3 kis vaspajzs (#159)
Páncélok
1 bőrpáncél (#51) 1 gromak páncél (#270)
Sisakok
1 * Krough fejdísze (#1570) 1 kvazár sisak (#266) 4 vassisak (#160)
Köpenyek
1 * Jerome köpenye (#1527)
Vállvédők
1 * féregíz nyakpánt (#1601)
Kesztyűk
1 mászókarom (#78) 1 * szürke bőrkesztyű (#271) 3 tankány karom (#237)
Övek
1 * kígyóbőr öv (#410) 1 * sárga erőöv (#276)
Nadrágok
1 * ryuku nadrág (#691)
Csizmák
2 * varkaudar csizma (#317)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 borostyán függő (#162)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 1+2)
1 hősiesítő medál (#1558) 1 * kőkés szimbólum (#2321) 1 * nap szimbólum (#141)
1 * ritualista amulett (#708)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 Arsa potrohgyűrűje (#1541) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd karkötő (#707)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
5 * angyalok gyűrűje (#529) 1 aranygyűrű (#193) 4 ezüst gyűrű (#180)
1 * regeneráló gyűrű (#254)
Löttyök és porok, tartóstul
4 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 40 csepp tinta (#101), fér még: 0]
5 fűszertartó (#210) [bennük 13 csepp sáfránypor (#211), fér még: 12]
5 huhogó bibe (#332) [bennük 21 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 39]
3 sólyomcsőr (#1223) [üres, kapacitás: 36]
9 sullár hólyag (#168) [bennük 37 csepp spiritusz (#170), fér még: 143]
4 szent kehely (#257) [bennük 40 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
14 uzbány csőr (#169) [bennük 156 csepp ugh méreg (#166), fér még: 12]
2 vizestömlő (#3) [bennük 27 korty víz (#27), fér még: 13]
7 zöld üveg (#82) [bennük 9 csepp ragasztó (#83), fér még: 131]
Eszközök, használati tárgyak
1 aenouth ködkürt (#1554) 4 aranypikkely (#415) 4 aranytű (#272)
1 ásó (#34) 2 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74)
1 destabilizátor (#1275) 5 + deus ex machina (#1) 1 éjkő (#2369)
4 ezüst kulcs (#184) 1 ezüstszelence (#1602) 1 furulya (#233)
8 gyógykenőcs (#313) 1 + hibátlan gyémánt (#680) 7 kaja (#2)
1 kis aranykulcs (#240) 1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92)
1 légiós hátizsák (#1560) 1 manakristály (#500) 1 márványkulcs (#245)
1 mászókampó (#165) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 5 megsemmisítő (#1540)
1 nagy aranykulcs (#246) 5 nagy bronzkulcs (#185) 2 nagy vaskulcs (#186)
1 nyomkereső talizmán (#671) 2 ork csodaszer (#1228) 3 rézkulcs (#75)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 3 sámán gyógykenőcs (#1139) 1 szeksztáns (#32)
1 szent jogar (#150) 1 tapasztalatkő (#975) 1 távcső (#42)
3 + tüskecsapda (#242) 2 vaskulcs (#183) 3 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 alligátorbőr (#661) 1 alligátorfog (#663) $1 álompor ($396)
1 aranytoll (#572) 24 aurach fog (#657) 2 berzerker tüske (#713)
1 bruhatagnyelv (#1230) 6 bunthar bőr (#733) 37 csuklyavirág (#133)
2 darázsszárny (#652) 33 drótszőr (#37) 20 elkarog szőr (#665)
2 etra hályog (#712) 2 ezüstdarab (#326) 5 fekete gyöngy (#99)
1 galachmit (#310) 22 grifftojás (#179) 1 gyíkfű (#201)
19 gyöngymangó (#135) 3 ilkin érc (#232) 2 jégszív (#282)
5 karbin plazma (#199) 1 kazmár gyökér (#205) 12 kőszem (#304)
22 lidércesszencia (#1074) 66 madártoll (#112) 18 mákrózsa virág (#56)
6 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 moa burát (#384) 2 moa obszidián (#380)
2 mocsári penke (#148) 10 mutáns csont (#331) 4 nektoraf faggyú (#667)
13 púderkő (#119) 6 pular kristály (#239) 6 quwarg tojás (#360)
4 rakolits por (#669) 3 ramit kő (#226) 3 remák szív (#264)
6 rinóbőr (#651) 4 sámán erszény (#650) 1 sáska amulett (#668)
7 smirglilevél (#29) 4 szárnyas hernyó (#69) 1 szivárványszív (#1529)
4 szvó-ektoplazma (#151) $14 tigroszlán fog ($63) 1 trikornis szarv (#198)
1 troll csont (#704) 1 vapár ág (#110) 3 varányszem (#30)
6 vasérc (#152) 1 xirnox szív (#213)

Összsúly: 146.82 kg Megterheltség: 111%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 15 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aurach bőr (#658) 1 gernim balzsam (#1894) 17 madártoll (#112)
34 pirkit (#153) 17 vasérc (#152) 8 víz (#27)
1 darázsfarok (#654)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
22 arany (#50) 2 alligátorbőr (#661) 1 álompor (#396)
1 destabilizátor (#1275) 1 gyíkfű (#201) 1 hibátlan gyémánt (#680)
2 kaja (#2) 1 lidércesszencia (#1074) 1 rézkulcs (#75)
4 szvó-ektoplazma (#151) 14 tigroszlán fog (#63) 10 ugh méreg (#166)
16 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

91 92 93 94 95 96 97 98
60
61
62
63
64
65
66
(92,62) szintszívó (#96), lápi hajlék (#670)
(93,63) szintszívó (#96), zombi mester (#251), nekrofun (#173), mocsári penke (#148), mocsárivércek (#7143), fekete amőba (#364), dermesztő lidérc (#645), hegymélyi lidérc (#7084)
(93,64) tesh alligátor (#353), noth szellem (#250), élőholt tigris (#766), nekrofun (#173)
(94,62) tesh alligátor (#353), élőholt tigris (#766), gyíkfű csomó (#200, belőle készíthető: #201), mocsári penke (#148)
(95,62) szintszívó (#96), phua-kúp (#372), mocsári penke (#148), láplidérc (#352)
(95,64) 33. jellempróba, Dornodon oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), ragyás burástya (#111)
(96,61) mély kút (#93), Fairlight oltár, topránypolip (#86), százfogú (#53), szürke rinocérosz (#346)
(96,63) Sheran oltár, pordémon (#253)
(97,62) Sheran oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), 34. jellempróba, érclelőhely, kardszárnyú pocok (#152)

Üzenet küldése a karakternek