204. forduló, 206. forduló, Krynn összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2014. jan. 16. 12h:12'
EZ A 217. JÁTÉKHETED, 205. FORDULÓD
218. játékheted kezdete: jan. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4081
SZÁMLA : XXXX

KRYNN KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [132,41] koordinátán.
Majtika átadott neked a 1. napon 12 TU-t.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+6 tvp ). Az aranytermő erszény 43 aranyat termelt. Varázserőd regenerálódik. (+84 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+20 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+2 kaja.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy ekharion bébi fészket vagy búvóhelyet. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [7 pontot használtál fel, van még 471.]

* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [+2% tau] [0 pontot használtál fel, van még 471.]

* 2. KP: használod a 64. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Hamarosan érzed az erő áramlását. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 466.]

f 404 kísérletezel a 404. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Eltelik egy óra... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz rájabőr úszógatyát. (ld. enc.) 114 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 456.]

ef 8 511 energia fejlesztése 8
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-8 TU.] [56 pontot használtál fel, van még 400.]

tv 37 41 32 támadó/véd. varázslat a 37. varázslatot a 41. varázslatot a 32. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: méregfelhő. 41. varázslat listáról törölve. 32. varázslat listáról törölve. [0 pontot használtál fel, van még 400.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[131,42] Továbbra is dombság. A Varkaudar hegység szélénél jársz. A mondák szerint Dornodon itt alkotta az első varkaudart. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy hóhérbimbót. Felfedeztél egy oltárt. Elenios híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt vaskohót. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Wassermann Bobó orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (óndarab) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy sziklafészek van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy trappoló dinymák. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre méregfelhő varázslatot lősz. 44 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. [+6% teo] A lény tintát köp rád! Te persze ügyesen félreugrottál. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a trappoló dinymák bal első lábát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod a trappoló dinymák testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Utolsó pillanatban ugrasz félre a trappoló dinymák öklelő szarvai elől. A trappoló dinymák még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 429 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy rőtmanó berzerker. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre méregfelhő varázslatot lősz. 43 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. [+6% teo] Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a rőtmanó berzerker rőt pofáját. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Az ellenfelet borító méretes tüskék sebeznek. (-6 életpont.) Vadászkéssel megcsapod a rőtmanó berzerker fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. 700 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 20, gyógyulás: 3, összesen: -17 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [130,43] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Oldalt pillantva, meglátsz egy hóhérbimbót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (rézdarab) rejt.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy ősi csatamező van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kardszárnyú pocok. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeledre méregfelhő varázslatot lősz. A támadásnak sajnos semmi eredménye sem volt. [+6% teo] Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra ugrasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a kardszárnyú pocok bal oldalát. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kicsit megvágod a kardszárnyú pocok testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) Kemény ollójával a kardszárnyú pocok végigsebzi a bal combodat és lábszáradat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a kardszárnyú pocok testét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a kardszárnyú pocok bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Itt is, ott is célba talál a kardszárnyú pocok ollója. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A kardszárnyú pocok még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. 990 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 160, sebződés: 36, gyógyulás: 9, összesen: -27 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [130,44] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy ősi csatamezőt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy régészeti lelőhelyet. Hát ezek a Technika Ördögei már egész Ghallát felszántják? Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Ki-Nyú Vacc lábát masszírozza. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délre egy Chara-din monolitja van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.

[40 pontot használtál fel, van még 360.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nekiállsz, hogy ásóddal szétbonts egy nagyobb kupacot. Egy fehérre szikkadt koponya üreges szemgödrei merednek rád szemrehányón. Csontok, fájdalomkiáltásba torzult koponyák - használható cuccokat egyelőre nem találsz. Messze, a csatamező túlsó végén mintha apró alakok mozognának, lassan, nagyon lassan. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy szintszívó védelmezi a vadászterületét. {támadása: 8.}

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy méregfelhő varázslatot. 43 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. [+6% teo] A szintszívó még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 311 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Folytatod az exkavációt. Ezúttal siker koronázza a munkádat! A következő kincseket találtad: 2 ubuk dobónyíl. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy óriás csontváz védelmezi a vadászterületét.

Üdvözlésképpen egy méregfelhő varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Semmi eredménye! [+6% teo] A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Elszántan ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az óriás csontváz jobb oldalát. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megkarcolod az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az óriás csontváz sárga bordáit. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, az óriás csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) Az óriás csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. 922 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 39, gyógyulás: 8, összesen: -31 ÉP}

A fenébe, hát egy perc nyugalma sem lehet az embernek? Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy szintszívó támad rád.

Üdvözlésképpen egy izomernyesztés varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Ellenfeled elernyed. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. A Kobraharapás alkalmazására összpontosítasz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a szintszívó ködös testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Vadászkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szintszívó karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szintszívó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 311 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy autentikus vámpír jön feléd.

Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra ugrasz. Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed az autentikus vámpír testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod az autentikus vámpír bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) Bronzpengével többször mélyen végigmetszed az autentikus vámpír jobb lábát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod az autentikus vámpír testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de az autentikus vámpír karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 943 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 16, gyógyulás: 4, összesen: -12 ÉP}

Ez mán' ölészet volt a javából! Megvizslatod, hogy honnét bújt elő a szörny, és ott kutakodsz tovább. Az ötlet tökéletes volt, mosolyogsz elégedetten. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy bakkura csizma, egy orgyilkos tőr, egy bronzpenge és egy bronzhegyű nyíl. Egyre erősödő szél jelzi egy csúf vihar közeledtét. Elhagyod a csatamezőt, nem szívesen vészelnél át ezen a helyen az elemek ilyetén tombolását. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [30 pontot használtál fel, van még 330.]

im 0 3 imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. (+39 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 300.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. (+35 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 270.]
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. (+38 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 240.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[129,45] Továbbra is síkságon vagy. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Ravasack előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Leah híveié. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy barátság szent tüzét. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. délkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Észreveszel valamit a földön. Friss kobudera nyomok vezetnek nyugatra. [8 pontot használtál fel, van még 232.]

be 81 bemész a 81. titkos labirintusba
Rábukkansz a hatalmas táblára, rajta a következő felirattal: "VÍZISPORTOK OKTATÁSA, JUTÁNYOS ÁRON!" A tábla tövében egy keskeny lépcsősor vezet a mélybe. Bepillantasz: teljes a sötétség. Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmormoltad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Szíved a torkodban dobog, ahogy óvatosan lemész a kanyargós és szűk lépcsőjáraton. [5 pontot használtál fel, van még 227.]

lm 3 5 7 mozogsz 3 5 7
Belépsz egy tágas, márvánnyal kirakott terembe. A falon feliratot látsz. "Üdvözöljük korszerű sportkomplexumunkban! Oktatóink szívesen segítik a víziharc fegyveres szakértelme továbbfejlesztésében. Minden egyes lecke 50 aranyba kerül, amit az adott oktatónál kell fizetni. A sorrendet ön választja meg, bár mi a 7., 10., 22., 29., 36., 19., 39., 32., 15. sorrendet ajánljuk, a lehető leghatékonyabb fejlődés érdekében. Érezze jól magát!" [2. PONT]
Északról és délről is vízcsobogást hallasz. [3. PONT.]
Továbbmész a kövezett folyosón. Észak felé nyíl mutat: "Piranhák". [4. PONT.]
Nyugatra egy boltíves kapu egy medencéhez vezet, keletre a folyosó tovább folytatódik. [5. PONT.]
Belépsz a terembe. A medence fölött felirat: "ha át akarsz jutni az oktatóhoz, ugorj be a medencébe, és küzdj meg a piranhával!" [6. PONT.] Hirtelen egy hínárevő piranhát veszel észre magad előtt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra... [védettséged: 11]

Marokra fogva a szigonyt a másikra rontasz. Szigonnyal teljesen átdöföd a hínárevő piranha uszonyát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a hínárevő piranha, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A szörny végre a halálát lelte!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 99 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 10, gyógyulás: 2, összesen: -8 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Átúsztad a medencét, és belépsz az oktatóhoz. Újabb medence, mellette az oktatóval! Itt a víz alatti tájékozódást, az ellenfél észlelését, felismerését tanítják. Ha tanulni akarsz, egy üres GYK parancsot kell kiadnod, paraméterre nincs szükség. Kell viszont 50 arany és 50 TVP! Ugyanez a rendszer a többi oktatónál is. Egy oktató csak egyszer tanít. [Megjegyzés: az oktatást akkor veheted igénybe, ha víziharc szakértelmed min. 6-os, és max. 11-es.] [Itt még nem gyakoroltál.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
[30 pontot használtál fel, van még 197.]

gyk gyakorolsz
Hozzálátsz a tanuláshoz. Hosszadalmas oktatásban részesülsz, amelynek rögtön érzed az eredményét! Víziharc szakértelmed jelentősen fejlődött. [50 pontot használtál fel, van még 147.]

lm 8 9 10 mozogsz 8 9 10
Belépsz a terembe. A medence fölött felirat: "ha át akarsz jutni az oktatóhoz, ugorj be a medencébe, és küzdj meg a piranhával!" [6. PONT.]
Nyugatra egy boltíves kapu egy medencéhez vezet, keletre a folyosó tovább folytatódik. [5. PONT.]
Továbbmész. Egy feliratot látsz: "Polipakvárium délre. [8. PONT.]
A teremben sötét vizű medence van, benne időnként egy-egy csáp villan fel. Levetkőzöl, és irány a medence! [9. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy opati polip. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt. [védettséged: 11]

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szigonnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az opati polip puha testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (7 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) Ennyi! A szörny végre a halálát lelte!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 polip szívókát. 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 14, gyógyulás: 3, összesen: -11 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Egy fürdőruhás elf üdvözöl. Ő az itteni oktató! Gratulál a polip legyőzéséhez, és elmondja, hogy nála lehet elsajátítani azokat az úszási technikákat, amelyekkel az üldöző víziszörny elől menekülhetsz. [10. PONT.] [Itt még nem gyakoroltál.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
[25 pontot használtál fel, van még 122.]

gyk gyakorolsz
Hozzálátsz a tanuláshoz. Hosszadalmas oktatásban részesülsz, amelynek rögtön érzed az eredményét! Víziharc szakértelmed jelentősen fejlődött. [50 pontot használtál fel, van még 72.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-15 varázspont.] [+6% teo] [5 pontot használtál fel, van még 67.]

lm 13 14 15 mozogsz 13 14 15
A teremben sötét vizű medence van, benne időnként egy-egy csáp villan fel. Levetkőzöl, és irány a medence! [9. PONT.]
Továbbmész. Egy feliratot látsz: "Polipakvárium délre. [8. PONT.]
Dél felé pillantva egy sor medencét láthatsz. Aha, ide jönnek a haladók! [11. PONT.]
Ebben a szobában egy örvényekkel teli medence van. Minden tudásodra szükség van, hogy át tudj úszni! [12. PONT.]
Egy iszapos, gusztustalan löttyel teli szobába lépsz be. Nincs kedved itt úszni, de rájössz, nincs más választásod: ez is a gyakorlás része. [13. PONT.] Hirtelen egy trosnyogó szakócát veszel észre magad előtt. {védettsége: 2 szúró, 2 vágó, 2 ütő ellen.} Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra... [védettséged: 11]

Meglengetve a szigonyt ellenfeledre támadsz. Szigonnyal teljesen átszúrod a trosnyogó szakóca testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A trosnyogó szakóca csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Az élet elillant ellenfeled testéből. Bugyborékolva alámerül.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
Ezt a termet teljesen kitölti egy nagy, átlátszó vízzel teli, nagyon mély medence, melynek alján sötét alakok úsznak. Át kell jutnod! Fejest ugrasz. [14. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy kacagó szépia. (ld. enc.) Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek. [védettséged: 11]

A teremtmény fekete váladékot pumpál a vízbe. Gyorsan kiúszol a tintafelhőből. Meglengetve a szigonyt ellenfeledre rohansz. Szigonnyal tökéletesen perforálod a kacagó szépia nyálkás csápját. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Csápjaival a kacagó szépia lecsap a bal karodra. (4 támadástól 55 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) Ezek után ellenfeled teste már csak élettelenül lebeg a vízben.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 polip szívókát. 470 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 55, gyógyulás: 11, összesen: -44 ÉP}

Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy mélység fattya. (ld. enc.) Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 13. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Ezt a termet teljesen kitölti egy nagy, átlátszó vízzel teli, nagyon mély medence, melynek alján sötét alakok úsznak. Át kell jutnod! Fejest ugrasz. [14. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy mélység fattya. Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 13. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
[35 pontot használtál fel, van még 32.]

gyk gyakorolsz
Nincs semmi újdonság, amit itt megtanulhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 32.]

lm 20 21 22 mozogsz 20 21 22
Ebben a szobában egy örvényekkel teli medence van. Minden tudásodra szükség van, hogy át tudj úszni! [12. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Dél felé pillantva egy sor medencét láthatsz. Aha, ide jönnek a haladók! [11. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Egy nagyobb terem bejáratához értél. [17. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
A folyosókanyarban, ahová érkezel, egy kék nyilat látsz keletre, rajta felirattal: "Angolnák." [20. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Ez a szoba az elektromos angolnáké. A víz felszíne alatt hosszú, kígyózó testeket látsz. Nagyon nem akaródzik, de végül bemész a vízbe. Rögtön apró remegés fut végig rajtad. [21. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy elektromos angolna az. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön. [védettséged: 11]

Vad csatakiáltással, felemelve a szigonyt ellenfeledre rontasz. Szigonnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod az elektromos angolna testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Az elektromos angolna belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Az elektromos angolna farkával a kezedre csap. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) Ezek után ellenfeled teste már csak élettelenül lebeg a vízben.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 233 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 víziharc).
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 24, gyógyulás: 5, összesen: -19 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Az itteni oktató, egy kobudera, nagyon lelkes. Azt mondja, ő tanítja az alapvető támadási technikákat, azt, hogy melyik fajta halat hol kell támadni. [22. PONT.] [Itt még nem gyakoroltál.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
[30 pontot használtál fel, van még 2.]

gyk gyakorolsz
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

lm 23 24 26 mozogsz 23 24 26
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

kpcs 3 26 kapcsoló 3
Itt sajnos nem találtál semmilyenfajta kapcsolót. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

lm 27 28 32 mozogsz 27 28 32
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: keresed a 360. szörnyet a 361. szörnyet a 768. szörnyet
Szörnyet keresni csak a szabadban lehet. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Iszonyatos fájdalom lesz rajtad úrrá, ahogy elkezd az a bizonyos valami lüktetni a hasadban. Ordítasz, fetrengesz, a testedet markolod, ahogy mellkasod szétreped, és valami kibújik belőle. (-10 életerő.) Egy apró szörnynek adtál életet! Mire magadhoz térsz, az újszülött már messze jár. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 10, 6, 8.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját habzsol be a bibircsók-óriás. 2 kaját nyel le a nektoraf. A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlta munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 346 pontot. A következő körben tehát 343 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÁJABŐR ÚSZÓGATYA (405. TÁRGY)
Hahó! Micsoda felfedezés! Hat rájabőrt a tökéletes precizitású aranytűvel összevarrva, 20 TVP árán divatos és kényelmes úszónadrágot készíthetsz magadnak. A nadrágot a szárazon is viselheted, de így legfeljebb kiröhög a többi kalandozó, más hatása azonban nem lesz. Ha azonban vízbe mész, az úszógatyát automatikusan viseled, és ezáltal a fürdés időtartamára kettővel megnő a védettséged! Micsoda pazar viselet!

KACAGÓ SZÉPIA (206. SZÖRNY)
Ezek a nagyméretű tintahalak az édesvizű tavak legveszedelmesebb ragadozói. Tintával elvakított áldozatukat egyszerűen megragadják a csápjaikkal, a szájukba gyömöszölik, és elnyelik. Az izmos száj aztán egyszerűen összeroppantja az áldozatot. Na, azért annyira nem nagyméretű, hogy egy embert is elnyeljen, legfeljebb egy gnómot, és azt is csak a legöregebb példány.

MÉLYSÉG FATTYA (199. SZÖRNY)
A mélység fattya az édesvizek egyik legundorítóbb teremtménye, a legendák szerint egy mélytengeri szörny korcs leszármazottja. Alaktalan, nyálkás fekete tömeg, amely csápjaival és nyúlványaival kimondhatatlan borzalmakban részesíti áldozatát, mielőtt kiszívná (a még élő) áldozat testnedveit. Mivel a fatty érintése tulajdonságcsökkenést is okozhat, ha nincs rajtad tulajdonságpajzs, csak akkor fogod megtámadni, ha feltételes támadást adsz ki rá.

KARAKTERLAP

Krynn, egy barna, copfos hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. A bőröd világosabb az átlagosnál. Sheran bíborosa vagy. A Jégmágusok Szövetsége (#9169) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 205. fordulód.

Erő: 37 (44) Szint: 21 Merészség: 5/5 Magasság: 186 cm
IQ: 25 (32) Támadás: 27 (29) Agresszió: 5 Testsúly: 81 kg
Ügyesség: 25 (30) Védekezés: 31 (35) Menekülés: 30 % Életkor: 39/39 év
Egészség: 28 (35) Életpont: 425/392 Jellem: semleges Tul. pont: 6
Szerencse: 27 (33) Varázspont: 538/99 Pénz: 2242 arany Kép. pont: 20
Tudatpont: 18/10 Pszi pont: 30/19 EFejl: 30
Eddig összesen 1288 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 718 TP-t kaptál. Jelenleg 692 526 TP-d van. A következő szinthez még 107 474 TP szükséges. Trófeáid: quwarg nagymester, ryuku csapásvezető, borzalmas varkaudar. A 202. fordulódban 6813 arany került a bankszámládra. 6813 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 7/4 (+90%) ökölvívás: 12/87 (+9%) szúrófegyverek: 24/56 (+1%)
vágófegyverek: 15/64 (+10%) ütőfegyverek: 1/72 lőfegyverek: 10/88
dobófegyverek: 23/79

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << bronzpenge (#126) << vashegyű lándzsa (#182)
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
129,45 mezőn táborozol, a 81. labirintusban, 1. szinten, 22. ponton
Kedvenc táborhely: 96,57
Legfeljebb 25 TU-t válthatsz TVP-re.

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/51 2. nyomkövetés: 23/105 (+12%) 3. mászás: 11/98
4. csapdakészítés: 26/105 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/90 6. gyógyítás: 30/59
7. titkosírás: 3/19 8. felderítés: 9/5 (+5%) 9. szörnyidomítás: 7/9
10. teológia: 15/86 (+36%) 11. taumaturgia: 29/54 (+2%) 12. szerencsejáték: 2/31
13. versengés: 10/31 14. harcművészetek: 8/60 15. zene: 9/13
16. szörnyismeret: 21/24 (+18%) 17. pszi: 3/76 (+3%) 18. zárnyitás: 8/49
19. vadászat: 4/22 20. bányászat: 28/85 (+30%) 21. úszás: 13/3
22. főzés: 8/2 23. csapatmunka: 1/29

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
ásol max. 100 TVP-ért
elfogod ekharion bébit (#768) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, kártyabarlang (9)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
szintszívó lények (#9097), Pikoló (#7010) (csak egyszer), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) mágiatörés (#35, 10 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
izomernyesztés (#33), méregfelhő (#37)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK
nektoraf (#355) (málhás: +26 kg teher) státusz: OK
bibircsók-óriás (#120) (építő: +30% segítség ÉP parancsnál) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
2.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.
3.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
mest. gerjesztés (184)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
mágiafókusz (275)
fejleszt.gyümölcse (292)
magiometer (314)
jégmág. hierarchia (391)
jégrúna (398)
jégvihar generálása (407)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
tudatforrás (505) OK
kőbőr (507) OK
varázslómester (508) OK
közös ima (509) OK
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 47 TU. szükséges még: 23 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1741 TU szükséges.)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
57 arany (#50) 5 gyenge méreg (#26) 1 gyöngymangó (#135)
7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 bakkura csizma (#96) 1 bronzhegyű nyíl (#94)
1 bronzpenge (#126) 10 kaja (#2) 1 óndarab (#85)
1 orgyilkos tőr (#225) 6 polip szívóka (#391) 1 rézdarab (#70)
3 szvó-ektoplazma (#151) 5 tinta (#101) 2 ubuk dobónyíl (#138)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

128 129 130 131 132 133
40
41
42
43
44
45
46
(129,45) a 81. labirintus bejárata, gumifa (#38), művészi porolit (#720), Leah oltár, Chara-din monolitja (#534), barátság szent tüze (#484), 49. jellempróba, hínárevő piranha (#194), opati polip (#195), trosnyogó szakóca (#192), kacagó szépia (#206), elektromos angolna (#196)
(130,43) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), Tharr oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, kardszárnyú pocok (#152)
(130,44) ősi csatamező (#263), oltár, szent tölgyfa (#393), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), régészeti lelőhely (#1208), Sheran rúnaköve, művészi porolit (#720), szintszívó (#96), óriás csontváz (#176), autentikus vámpír (#154)
(131,42) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), Elenios oltár, vaskohó (#155), művészi porolit (#720), érclelőhely, trappoló dinymákok (#118), rőtmanó berzerker (#369)

Üzenet küldése a karakternek