19. forduló, 21. forduló, Bepa összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. aug. 12. 0h:26'
EZ A 81. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
82. játékheted kezdete: aug. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #4968
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

BEPA KALANDJAI


Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Szeretett királyunk, VI. Borax üzenetét hozom minden nevesebb kalandozónak!
- Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- A két éve észlelt energiaingadozásoknak nem lett vége azzal, hogy a bátor kalandozók lejutottak a Végzet Vermének aljára. Úgy látszik, egy sokkal nagyobb kataklizmát jeleztek. Talán te is érzékelted a gigászi rengést pár napja, ami ennek a kataklizmának az előszele volt. A morfok kiszabadultak a Végzet Vermének bugyraiból, és elözönlötték a világot! Minden kalandozó és fegyverforgató vándor segítségét kérjük abban, hogy a morfokat visszazárjuk arra a sötét helyre, ahová valók, a maradékot pedig elpusztítsuk, hogy ne okozzanak több kárt sokat szenvedett királyságunknak!
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy a morfokat visszazárjuk a börtönükbe! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [43,9] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 hebrencs csapdát (15 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ). Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.)

fkt 22 20 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (20 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 214.]

kt 49 elkészíted a 49. tárgyat
Legyártottál 1 kígyóbőr kesztyűt. [20 pontot használtál fel, van még 194.]

kf 49 kézbeveszed/felveszed a 49. tárgyat
Felhúzod a kezedre a kígyóbőr kesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

m 6 mozogsz nyugatra
[42,9] Még mindig a városban vagy. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy útonálló közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az útonálló fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az útonálló jobb vállát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod az útonálló bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tűzbokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy sörsátrat. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Van itt egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.).
Összeakadsz Silistrával. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy virág szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Utad során felfedezed egy szőke, tüsi hajú, piros szemű törpe férfi táborát. Kurta szakálla és rövid bajsza van. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea színesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Mentális auráját felismered, a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
Összefutsz Fullánkkal. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Felszerelését egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Mentális auráját felismered, az ő jelleme is semleges.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[10 pontot használtál fel, van még 184.]

be 539 bemész az 539. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Gratulálok! - mondja, és átnyújt egy pénzzel teli erszényt. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [62 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 12 arany.] Innét délkeletre, a Namíd sivatag mélyén gonosz orkok goldugarok tenyésztésével foglalkoznak. Ha sikerülne felkutatnod a kősivatagban elrejtett központot, és megsemmisíteni a létesítményt, komoly jutalomban részesítünk. Egy kémünk szerencsére megszerezte a sötét bázis hevenyészett vázlatát. Az orkok sokak szerint a goldugarokat a város elleni támadásban akarják bevetni. A bölcsek szerint ez a szörny túl buta állat ahhoz, hogy bármire meg lehetne tanítani, de azért jobb az elővigyázatosság... Tessék, a térképvázlat.

8
9
1
5 6 7
3
2
4
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 19. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 33, délre 30 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 179.]

be 538 bemész az 538. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Varlbrakgárhhum, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db,
bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db, kavadu iszák (#25) 4 ap /db,
varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 4 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, távcső (#42) 32 ap /db,
királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db,
kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db,
lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db,
bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, vízionár szem (#102) 6 ap /db,
magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db,
vapár ág (#110) 20 ap /db, madártoll (#112) 2 ap /db, dözmöng szív (#122) 6 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, gyöngymangó (#135) 4 ap /db,
mocsári penke (#148) 2 ap /db, szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db,
pirkit (#153) 4 ap /db, sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, téfea-agy (#172) 16 ap /db,
grifftojás (#179) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db,
trikornis szarv (#198) 24 ap /db, amniosz (#203) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, szuperkötél (#209) 4 ap /db,
dorony tüdő (#212) 16 ap /db, xirnox szív (#213) 20 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, praglonc hártya (#215) 400 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db,
remák szív (#264) 24 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db,
purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db, bev formázó minta (#299) 50 ap /db,
galachmit (#310) 300 ap /db, ezüstdarab (#326) 8 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db,
huhogó bibe (#332) 16 ap /db, acéltű (#334) 2 ap /db, shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db,
szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db, halcsont (#390) 4 ap /db, dizen kulcs (#472) 70 ap /db,
moa töltő (#525) 200 ap /db, dentor bőr (#551) 70 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db, sárkányfog (#617) 40 ap /db,
rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db, liumbe hajtás (#655) 8 ap /db,
aurach fog (#657) 2 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db,
rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db, kobudera csont (#705) 8 ap /db,
gnóm csont (#706) 8 ap /db, jegygyűrű (#736) 100 ap /db, kitintüske (#879) 8 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db,
cápazsír (#932) 8 ap /db, bahrot bőr (#938) 10 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db,
yetiszív (#1070) 16 ap /db, féregbél (#1071) 8 ap /db, lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, hókutya nyakörv (#1077) 20 ap /db,
behemótköröm (#1081) 20 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db,
hattyútoll (#1222) 2 ap /db, sólyomcsőr (#1223) 10 ap /db, ork csodaszer (#1228) 54 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db,
rum (#1419) 34 ap /db, azuka vese (#1462) 18 ap /db, megsemmisítő (#1540) 150 ap /db, fenőkő (#1618) 300 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, bakkura bőr (#95) 2 ap /db, bordacsont (#16) 2 ap /db,
csontkulcs (#74) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db,
fémrúd (#104) 8 ap /db, grákóbőr (#41) 3 ap /db, grifftojás (#179) 10 ap /db, gyöngymangó (#135) 2 ap /db,
kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, királygyík bőr (#44) 3 ap /db, kis vaskulcs (#40) 3 ap /db,
kötél (#92) 1 ap /db, lapockacsont (#33) 4 ap /db, mandibulapenge (#125) 3 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 16 ap /db,
pirkit (#153) 2 ap /db, rákpáncél (#97) 4 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db,
sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 2 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, varányszem (#30) 1 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 174.]

be 537 bemész az 537. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Acélfejű Duirgan vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, ásó (#34) 10 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db,
szöges páncél (#65) 48 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db,
mászókarom (#78) 20 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db,
bronzpenge (#126) 24 ap /db, mandibulakasza (#127) 50 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db,
ubuk dobónyíl (#138) 10 ap /db, nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 46 ap /db, vasvért (#164) 164 ap /db,
rövid kard (#171) 46 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, láncing (#222) 400 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db,
orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, lánckesztyű (#230) 300 ap /db, tankány karom (#237) 20 ap /db, bumeráng (#249) 8 ap /db,
tatu ködmön (#255) 8 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db,
ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, csontpálca (#329) 75 ap /db, királyi korona (#338) 300 ap /db, rézgolyó (#343) 2 ap /db,
tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db, ezüsttollú nyíl (#363) 300 ap /db, Trákin csákánya (#367) 400 ap /db, réz fejpánt (#406) 14 ap /db,
bányászcsákány (#434) 46 ap /db, varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db, rubin fejék (#729) 280 ap /db,
hósárkánybőr csizma (#1088) 10500 ap /db, csorba csatabárd (#1108) 100 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db, teriád kard (#1284) 600 ap /db,
Mallon botja (#1526) 900 ap /db, méregtagadó (#1531) 1200 ap /db, csonttű (#1870) 6 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, bőrpáncél (#51) 5 ap /db, bronzsisak (#88) 9 ap /db, bumeráng (#249) 4 ap /db,
csontszablya (#64) 2 ap /db, fúvócső (#20) 4 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 8 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db,
rövid íj (#107) 8 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 169.]

ve 214 megveszed a 214. tárgyat
Vásároltál 1 manifeszt.nyúlványt. 20 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 169.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[43,10] Még mindig füves síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy bolhakutya. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a bolhakutya jobb első lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Marokra fogva a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a bolhakutya testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a bolhakutya testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A bolhakutya állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A bolhakutya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 bordacsontot. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Úgy megörülsz a búvóhelynek, hogy hangosan kezdesz el hálálkodni a sorsnak. Az ellenfeled sajnos csak csúnya, de nem süket. A szörny észrevett. Egy védelmező morf közeledik feléd! (ld. enc.) Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely délről folyik északra. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia híveié. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Észreveszel egy quwargot. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [44,11] Továbbra is síkságon vagy. Hirtelen mozogni kezd a föld! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gátvakond. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gátvakond testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a gátvakond jobb első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gátvakond karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gátvakond összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy védelmező morf. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [45,11] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight hívői építették. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Hoppsz, egy quwarg! Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy tintacsiga közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a tintacsiga testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a tintacsiga jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a tintacsiga testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a tintacsiga száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 216 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Két szörny jön szembe veled. Nyilvánvalóan morfok álcázzák magukat. Ebből csata lesz! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Az utolsó pillanatban pont orra esel. A zaj persze nem segít az elrejtőzésben. A szörny észrevett. Egy mágiamorfáló közeledik feléd! (ld. enc.) A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 139.]

m 2 mozogsz keletre
[46,11] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Utad során felfedezel egy rát-fát. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy süvítő rája közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval párszor keményen megütöd a süvítő rája lapos testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A süvítő rája fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Több csapást kapsz a süvítő rája farkától. (6 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a süvítő rája testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a süvítő rája lebernyegét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A süvítő rája fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka bal karodra és kezedre csap le. (6 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Két szörnyre bukkansz. Csak morfok lehetnek, különben ezek a lények nem lennének párban! Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Felismered. Ez egy lomha morf. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 129.]

kt 69 elkészíted a 69. tárgyat
Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 119.]

m 2 3 3 mozogsz keletre, délkeletre, délkeletre
[47,11] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy szőrös pók közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a szőrös pók testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a szőrös pók testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szőrös pók csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? A szőrös pók most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 247 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek a morfok, így te is rövidesen találkozol kettővel. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Sajnos nem sikerült rendesen elbújnod. A szörny észrevett. Egy védelmező morf közeledik feléd! Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [48,12] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi morfvadászatnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Felismered. Ez egy halálos morf. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [49,13] Szűnni nem akar a zöld síkság. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Dornodon híveié. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Sajna nem sikerült valami profi módon elbújnod. A szörny észrevett. Egy védelmező morf közeledik feléd! Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 89.]

d 18 eldobod a 18. tárgyat
Elhajítasz 1 parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 89.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 84.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 20 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 44.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 14 gyógyítás 14 pontért
Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+3 életerő.) [14 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-2 életerő.) A méreg feloldódott a szervezetedben. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 160 pontot. A következő körben tehát 190 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANIFESZTÁTOR NYÚLVÁNY (214. TÁRGY)
Ha nagy nehezen sikerül leölnöd egy manifesztátort, kivághatod a nyúlványát. Ez fontos alkotóelem az eltűnéssel kapcsolatos varázslatokhoz és varázsitalokhoz.

VÉDELMEZŐ MORF (7622. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A védelmező morfok a vermek morf társadalmának rendfenntartói. Megakadályozzák, hogy morfok lemészárolják egymást azokban az évezredekben, amikor nem érkezik külvilági látogató, élelemforrásnak számító kalandozó, a vermekbe. Persze a gnóm tudósok magukat "igaz veremtudósnak" tartó kisebbsége ezt a megállapítást tagadja, és helyette a lég fürkészek és a védelmező morfok között feltételez kapcsolatot.

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

TINTACSIGA (74. SZÖRNY)
Ez az óriásira megnőtt csiga lehet, hogy a tintahal szárazföldi rokona. Ugyanis képes igen nagy távolságra is fekete, nyúlós folyadékot köpni, ezzel nem ritkán elvakítva ellenfelét. A "befeketített" ellenfelet ezután meglepően éles zúzófogaival aprítja szét. Puha testét jól fogják az éles és szúrófegyverek, de ahhoz, hogy a tintacsiga elpusztuljon, nagyon sok pontosan bevitt csapás szükséges.

MÁGIAMORFÁLÓ (7623. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A mágiamorfálók alakíthatják a Verem mágiáját. Legalábbis ezt feltételzik a józanabb veremtudósok. Persze még abban sincs egyetértés, hogy vajon mire és hogyan formálják a mágiát. Még a legelvetemültebb veremtudós sem tud semmiféle hasonlatot feltételezni egy mágiamorfáló és bármely fürkész között. A veremtudósok kis társasága pont emiatt tartja légből kapott elméletnek a morfok és fürkészek kapcsolatát.

SÜVÍTŐ RÁJA (113. SZÖRNY)
Amikor a látóhatáron egy apró, fekete pont tűnik fel, még nem tudod, hogy milyen borzalmas veszély leselkedik rád. A pontból süvítő hang kíséretében hamarosan hatalmas testű, lapos, lebegő lény jelenik meg, amint félelmetes sebességgel száguld feléd. Bár sebzése, amelyet farkával és fogával oszt ki, nem túlzottan komoly, de félelmetes sebessége miatt szinte lehetetlen eltalálni. A legtöbb esélyed talán egy vágófegyverrel lehet.

LOMHA MORF (7621. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A lomha morf, csak akkor mozdul, csak akkor ölti fel más szörny alakját, amikor egy nem verembeli lénnyel, azaz nem morf lénnyel találkozik. Az eretnek veremtudósok a lomha morfok és a jég fürkészek között feltételeznek kapcsolatot. Persze ezt fantazmagóriának tartja minden józan veremtudós.

SZŐRÖS PÓK (100. SZÖRNY)
A sűrű erdők mélyén lapulnak a hatalmas testű ocsmány szőrös pókok. Nagy, ragadós, vastag szálú hálókat szőnek a fák közé. Ha a göcsörtös, ősi fák között barangoló kalandozó beleragad egy ilyenbe, valószínűleg lemondhat az életéről - a szőrös pók tehetetlenül vergődő ellenfelébe élvezettel pumpálja a zöldes, maró mérget. Előfordulhat az is, hogy egy labirintus mélyén találkozol szőrös pókkal. Puha, ruganyos testét legkönnyebben vágó és szúrófegyverrel pukkanthatod ki.

HALÁLOS MORF (7618. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A halálos morf az első a sorban. Nem tudod, hogy mitől halálos, vagy kinevezte el ennek, hiszen te mindig más szörny alakjában találkozol vele. Egyes gnóm veremtudósok kapcsolatot feltételeznek a halálos morfok és a karbon fürkészek közül. Persze a morf bármilyen halálos is, közelében sincs ilyen szempontból az Ellenség szolgáinak, a fürkészeknek.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Bepa, egy fekete, tüsi hajú, csillogó szemű troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran híve vagy. Ez a 20. fordulód.

Erő: 17 (25) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 260 cm
IQ: 9 (17) Támadás: 25 Agresszió: 5 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 10 (18) Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 (25) Életpont: 297/272 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 10
Szerencse: 10 (18) Varázspont: 180/44 Pénz: 79 arany Kép. pont: 8
Eddig összesen 116 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 723 TP-t kaptál. Jelenleg 8 856 TP-d van. A következő szinthez még 3 144 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, északi aurach, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 9
lőfegyverek: 5

Feltételes fegyverváltás: kőhegyű lándzsa (#7) << csontszablya (#64) << göcsörtös bunkó (#123)
Óvatosság (labirintusokban): 0
49,32 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 49

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 69 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 6 3. mászás: 2 (+1)
4. csapdakészítés: 5 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 4
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. vadászat: 2
10. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): 19. labirintus (53,38).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19.

Összsúly: 45.27 kg Megterheltség: 75%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 104 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 160 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 arany (#50) 1 parittya (#18) 2 surranó kígyó bőr (#47)
2 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 szárnyas hernyó (#69) 5 tinta (#101)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
8
9
10
11
12
13
14
(42,9) útonálló (#130), fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486), Silistra (6107. kalandozó), egy törpe férfi, Fullánk (6113. kalandozó)
(43,10) bolhakutya (#17), patak, Raia oltár, 13. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve
(44,11) gátvakond (#57), oltár, 13. jellempróba
(45,11) gumifa (#38), Chara-din monolitja (#534), Fairlight oltár, 20. jellempróba, tintacsiga (#74)
(46,11) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 20. jellempróba, oltár, süvítő rája (#113)
(47,11) szőrös pók (#100)
(48,12) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Raia oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 21. jellempróba
(49,13) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), Dornodon oltár, 13. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Bepa 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49)
gyíkember (#51) bakkura (#52) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) hegyi rák (#61) umor-pióca (#63) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) tintacsiga (#74)
zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) téfea magoflux (#98)
piromenyét (#99) szőrös pók (#100) süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) élőholt quwarg (#202) massza (#217)
pszi elementál (#221) északi aurach (#350) nektoraf (#355) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751)
csodabogár (#755) halálos morf (#7618) lomha morf (#7621) védelmező morf (#7622) mágiamorfáló (#7623)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) kőkalapács (#13)
sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18)
kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23)
kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44) surranó kígyó bőr (#47) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) csontkulcs (#74) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
zöld üveg (#82) díszes rézpajzs (#84) olvasztókemence (#86) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96)
rákpáncél (#97) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) magszim bél (#103) fémrúd (#104)
evaporőr háj (#105) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) göcsörtös bunkó (#123)
rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) virág szimbólum (#143) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) nagy vaskulcs (#186) obszidián függő (#195) manifeszt.nyúlvány (#214)
bumeráng (#249) phua-kúp (#372) sörsátor (#486) erődítmény (#488) Chara-din monolitja (#534)
aurach fog (#657) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) örökkéval. rubinja (#900) örökkéval.gyémántja (#1065)
örökkéval.kristálya (#1207) krónika (#1725) Beholder csapda (#2107) Fairlight szütyője (#2108) mind. tűzopálja (#2380)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek