19. forduló, 21. forduló, Alders Breorf összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. márc. 11. 9h:18'
EZ A 20. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
21. játékheted kezdete: márc. 18.
A következő fordulódat legkorábban a 21. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4241
SZÁMLA : XXXX

ALDERS BREORF KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [13,6] koordinátán.

tno 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

kno 5 képesség-növelés 5
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
[0 pontot használtál fel, van még 188.]

fkt 22 30 felt. készítesz a 22. tárgyat (30 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 180.]

m 5 4 4 mozogsz délnyugatra, délre, délre
[12,7] Továbbra is dombság. Ezeket a dűnéket mostanában csak Szélfogók néven ismerik: részben nekik köszönhető, hogy a félsziget védve maradt a nyugatról áramló por- és hamuförgetegekkel szemben. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy spagulár. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a spagulár farkát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A spagulár rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A spagulár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [12,8] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy spagulár. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a spagulár nyakát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a spagulár bal hátsó lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A spagulár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A spagulár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [12,9] Amerre csak a szem ellát, dombok. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy gitonga nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a gitonga tollas hátát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A gitonga feléd csap csőrével, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. (ld. enc.) 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 144.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 136.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[13,9] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy móricserjét. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy púpos burástya közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a púpos burástya nyakát. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a púpos burástya jobb karját. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A púpos burástya belecsíp a derekadba. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a púpos burástya testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 24 tüskét.

(Továbbmész...) [14,9] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő tazunkaróka nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a tazunkaróka testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a tazunkaróka rőt testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A tazunkaróka a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A tazunkaróka most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rókafarkat. (ld. enc.) 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Felfedeztél egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [15,10] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Utad során felfedezel egy oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy bo-skorpió. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a bo-skorpió testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a bo-skorpió csáprágóját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [60 pontot használtál fel, van még 76.]

be 500 bemész az 500. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 76.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+8 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 56.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[16,10] A sík vidéket bozótos váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 117 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gonyolék közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a gonyolék testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gonyolék bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [17,10] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Ez a kopár M'Mik síkság nyugati széle. Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [24 pontot használtál fel, van még 32.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bakkura csizmát. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 22.]

f 30 kísérletezel a 30. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz távcsövet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 12.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 12 pontod maradt, ebből a következő körre 12 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 171 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÉZDARAB (70. TÁRGY)
Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

TAZUNKARÓKA (81. SZÖRNY)
A tazunkarókák, ezek a farkas méretű, vörös szőrű ragadozók a rőtmanók kedvenc hátasállatai. Hogy egy bunkóval vered ki a fogát, csontszablyával felaprítod a hátát, vagy felnyársalod egy csontszuronnyal, egyre megy - akit a rőtmanó szeret, Te valószínűleg nem szereted!

RÓKAFAROK (124. TÁRGY)
Sokak szerint a tazunka farka szerencsét hoz, de hogy ehhez mit és hogyan kellene tenned, egyenlőre fogalmad sincs. Varázserejű vagy sem, mindenesetre mutatós hadizsákmány.

BAKKURA CSIZMA (96. TÁRGY)
Négy bakkura bőrből kiváló csizmát készíthetsz, a lábad védelmére. A mezítláb gyaloglással szemben nyújtotta előnyeit azt hiszem, nem kell ecsetelnem, de emellett nem árt, ha tudod, hogy ez a 36 pontért elkészíthető tárgy 2-vel javítja a védettségedet is!

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Alders Breorf, egy vörös, copfos hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A bőröd kreolszínű. Ez a 20. fordulód.

Erő: 14 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 10 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 68 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 3 Menekülés: 40 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 18 Életpont: 116/102 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 87 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 378 TP-t kaptál. Jelenleg 2 537 TP-d van. A következő szinthez még 1 463 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 ütőfegyverek: 5 lőfegyverek: 5

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
17,48 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 642 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 9
4. vadászat: 2 5. bányászat: 9 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 csontszurony (#12) 1 * fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 * szöges bunkó (#8) 24 tüske (#22)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 fáklya (#36) 23 kaja (#2)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 16 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 4]
1 vizestömlő (#3) [benne 18 korty víz (#27), fér még: 2]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 antilopbőr (#48) 2 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16)
32 drótszőr (#37) 1 grákóbőr (#41) 1 kaktusztüske (#114)
4 királygyík bőr (#44) 4 madártoll (#112) 2 mandibulapenge (#125)
1 ormánygőte csont (#21) 2 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124)
3 smirglilevél (#29) 11 sünmedve tüske (#14) 2 surranó kígyó bőr (#47)
11 tigroszlán fog (#63) 10 varányszem (#30)

Összsúly: 41.85 kg Megterheltség: 110%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 117 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 gyenge méreg (#26) 1 kaja (#2) 4 madártoll (#112)
2 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124) 10 tüske (#22)
9 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

11 12 13 14 15 16 17 18
5
6
7
8
9
10
11
(12,7) spagulár (#82)
(12,8) spagulár (#82)
(12,9) gitonga (#76), olvasztókemence (#86), érclelőhely
(13,9) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), púpos burástya (#92)
(14,9) tazunkaróka (#81), olvasztókemence (#86)
(15,10) tavacska, oltár, bo-skorpió (#54)
(16,10) oltár, gonyolék (#13)
(17,10) 12. jellempróba

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az utóbbi években erősen megnövekedett kincskeresés bónusz, és az új terület, a Létsíkok fejlesztése szükségessé tett némi változtatást a kincskeresés működésében. Ezentúl a 10%-nál kisebb eséllyel eső tárgyaknál, ahol működik a kincskeresés, nem a teljes bónusz adódik hozzá az alapesélyhez, hanem csak az (alapesély * kincskeresés bónusz/10)%. Azaz pl. az 1% eséllyel eső tárgynál a kincskeresés bónusz tizede (1*bónusz/10), a 3% eséllyel esőnél a kincskeresés bónusz 3/10-e (3*bónusz/10) stb. A 10% vagy annál nagyobb eséllyel eső tárgyaknál a nincs változás. Ez a változás csak a TF új területén, a Létsíkokon lesz érvényes.
* - Új miniesemény indult: az Olimpiai Láng hordozása. Erről a részleteket a honlapon lehet elolvasni.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Alders Breorf 20. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28)
gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) tigroszlán (#43) technokolin (#50) bakkura (#52)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
kőevő (#62) húsevő magszim (#67) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76)
zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
karmazsin huhogó (#185) lábascet (#647) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13)
sünmedve tüske (#14) bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24)
kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) rúnakő (#136) oltár (#146)
világítótorony (#156) művészi porolit (#720)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek